Sedan var det väl Oppons ljud vi skulle diskutera i just denna tråd?
Asus WL-330gE
(Accesspunkter, bryggor & repeatrar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE NuForce Edition
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Oppo BDP-83 Teknisk tråd (90 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 02 December 2009 - 22:29
Sedan var det väl Oppons ljud vi skulle diskutera i just denna tråd?
Postad 02 December 2009 - 22:30
Det beror helt på vilken processor man har eller inte har
I mitt fall skulle det vara idiotiskt att koppla analogt
Angående Oppo
Vad vinner man med denna spelare om man inte värdesätter
DVD audio ( om man inte redan har en stor sammling av det lilla som finns )
SACD ( samma här )
Båda är dessutom ett format som kommer att ersättas med råge av Blu Ray Audio
VRS - om man redan har en processor för detta
Alla format ( MKV är tex värdelöst om man bara kan köra FAT diskar )
Jag kan inte se att Oppo ger bättre bild än någon annan, när jag läser de tester som är gjorda
hos de mest serösa "testgrupperna"
Något annat som man får ut ur denna "mirakelmaskin" som jag missat ?
Redigerat av cedergren, 02 December 2009 - 22:32.
Postad 02 December 2009 - 22:32
Postad 02 December 2009 - 22:37
Den är snygg, välbyggd, har belyst fjärr samt är region + zonfri! Och så är den omåttligt populär på forumet...
Det tyckte jag var ett mycket bra svar, som jag svalde med hull och hår
Men om jag skulle satsa på en Oppo så skulle det vara för dess egenskaper som CD spelare
Frågan är då om det inte vore värt att gå på Special Edition.
Är det så stor skillnad tror ni ?
Redigerat av cedergren, 02 December 2009 - 22:40.
Postad 02 December 2009 - 22:39
Hehe, tack för det! Ja man ska inte underskatta effekten av en hype som denna!Det tyckte jag var ett mycket bra svar, som jag svalde med hull och hår
Postad 02 December 2009 - 23:06
I mitt fall blev det till mig själv, fast jag vetifan om jag e så egenkär.Aaaah, en perfekt julklapp till någon man tycker om!
Tack för svaret!Jag har lyssnat på flera receivers (HD ljud via HDMI) och jämfört med min uppsättning (HD ljud analogt): Pioneer Bdp LX 71 + Audioquest Jaguar (2) och Audioquest King Cobra (2) + Arcam AVR 350 och föredrar den analoga kopplingen.
Ljudet känns mer naturligt...
Kopplade bort alla Audioquest kablarna och det blev klart sämre, så den analoga kopplingen blir rätt så dyr angående kablarna. Sedan vill jag ha bilden direkt till projektorn så för mig är den bästa lösningen.
Helst hade jag velat veta skillnaden på ljudet på samma anläggning i samma rum så man vet att det inte är något annat som påverkar skillnaden.
Vad jag har hört förr är att digitalt kan bli lite vasst medans analogt är lite mjukare/varmare ton.
Jag får testa mig fram själv sen när jag har fått hem alla grejerna, om jag som vanlig dödlig kan höra någon skillnad alls
Nu ska vi inte vara såna nu när jag har beställt en sånDen är snygg, välbyggd, har belyst fjärr samt är region + zonfri! Och så är den omåttligt populär på forumet...
Äh, du e bara avis
Äh, du ska inte vara sån heller nuDet tyckte jag var ett mycket bra svar, som jag svalde med hull och hår
Men om jag skulle satsa på en Oppo så skulle det vara för dess egenskaper som CD spelare
Jag köpte denna mest för att den verkar ha en hyfsat bra audiodel.
Är det inte nåt jag är helt nöjd med får jag köpa separata spelare för var sak senare, just nu blir det rätt mycket pengar som ska ut iaf.
Postad 03 December 2009 - 00:49
Enligt Oppo så är det bara onödigt om man kör via HDMI.
Valde Oppo för den är så universal sen så värdesätter jag regionsfriheten väldigt högt.
Redigerat av Zerox_no1, 03 December 2009 - 00:51.
Postad 03 December 2009 - 01:06
Enligt Oppo så är det bara onödigt om man kör via HDMI.
Hade naturligtvis inte kört CD via HDMI när det är de analoga 2 kanal utgångarna
och strömförsörjningen samt DAC som är uppgraderad på special edition
Så åter till frågan. Hur låter det i standardversionen från de analoga 2 kanalutgångarna
Redigerat av cedergren, 03 December 2009 - 01:06.
Postad 03 December 2009 - 14:20
Själv kan jag bara koppla analogt, så analoga utgångar är ett måste, och dessutom har jag en bunt DVD-A och SACD, så denna (eller Cambridge Azur) verkar vara de enda jag fn kan välja...Andreas
Det beror helt på vilken processor man har eller inte har
I mitt fall skulle det vara idiotiskt att koppla analogt
Angående Oppo
Vad vinner man med denna spelare om man inte värdesätter
DVD audio ( om man inte redan har en stor sammling av det lilla som finns )
SACD ( samma här )
Båda är dessutom ett format som kommer att ersättas med råge av Blu Ray Audio
VRS - om man redan har en processor för detta
Alla format ( MKV är tex värdelöst om man bara kan köra FAT diskar )
Jag kan inte se att Oppo ger bättre bild än någon annan, när jag läser de tester som är gjorda
hos de mest serösa "testgrupperna"
Något annat som man får ut ur denna "mirakelmaskin" som jag missat ?
(vill inte gärna byta receiver, har inte råd med något i SPA21-klass med HDMI in...)
Postad 03 December 2009 - 14:31
Tror jag inte ett ögonblick på! Allt lagras ju digitalt på skivan så att om man omvandlar till analogt i spelaren och förstärker till högtalar-nivå eller skickar över informationen digitalt för att omvandla till analogt i receivern och sedan förstärka är det ju samma sak som sker. Det som påverkar hur det låter är hur bra DA omvandlare som sitter i respektive burk och vilka komponenter man använt i analog-delarna.Vad jag har hört förr är att digitalt kan bli lite vasst medans analogt är lite mjukare/varmare ton.
Postad 03 December 2009 - 16:57
Postad 03 December 2009 - 19:26
Tror jag inte ett ögonblick på! Allt lagras ju digitalt på skivan så att om man omvandlar till analogt i spelaren och förstärker till högtalar-nivå eller skickar över informationen digitalt för att omvandla till analogt i receivern och sedan förstärka är det ju samma sak som sker. Det som påverkar hur det låter är hur bra DA omvandlare som sitter i respektive burk och vilka komponenter man använt i analog-delarna.
Nej analog ljudöverföring är inte synonymt med mjukt/varmt ljud och vice versa!
Aha okey!
Bra att ni rättar mig, man vet ju aldrig vad man ska lita på.
Det enda som gäller är att testa sig fram med just den utrustning man har med andra ord.
Synd att dom ska strula till det med SACD & DVD-A som kräver analogt, annars kunde man ju enbart rikta in sig på den digitala överföringen.
Kanske finns någon anledning för att det är också...
Postad 03 December 2009 - 20:50
Postad 03 December 2009 - 21:36
SACD & DVD-A går att köra över HDMI nu för tiden. Kräver dock en förstärkare som kan ta emot signalen.
Det var intressant!
Antar att dvd'n måste stödja det också så den kan skicka ut signalen genom hdmi, eller kan alla dvd göra det som har hdmi och stöder sacd/dvd-a?
Hur vet man om stärkaren tar den signalen då?
I mitt fall så har jag (snart) en onkyo 5507, stödjer den det tro?
Postad 03 December 2009 - 21:36
Nu blir det några otåliga dagar framöver, hoppas kunna svara på hur mycket bättre det låter via analogt respektive digitalt.
Kan inte bestämma mig om jag skall ändra min beställning dock och köra med CRT projectors istället för Hembiobutiken...
Ni kanske kan ge mig råd?
Hembiobutiken:
Fördelar= Jobbar precis brevid, kan hämta i butiken redan om 1 vecka förhoppningsvis, om nåt blir fel är det enkelt att åka dit. I Sverige gäller 3 års reklamationsrätt förutsatt att jag kan bevisa efter 1:a årets garanti gått ut att det är ett fabrikationsfel.
Nackdelar priset= 11500 kr
CRT Projectors:
Fördelar= Priset 799£ inkl VAT och frakt inom EU. (ca 9500 kr)
Nackdelar: Jobbigt att skicka om nåt blir fel och jag får stå för frakten dit. Svårare att reklamera efter 1 år. Man kan endast beställa på telefon 7:e dec, de kan skeppa tidigast den 9:e dec och de säger att det är mycket begränsat antal, så vet inte ens om man får tag på ett ex.
Postad 03 December 2009 - 21:42
Det var intressant!
Antar att dvd'n måste stödja det också så den kan skicka ut signalen genom hdmi, eller kan alla dvd göra det som har hdmi och stöder sacd/dvd-a?
Kolla i specarna. Japp, din 5507:a klarar att ta emot all channel PCM samt DSD. Det klarar även min Onkyo 876.
Då har man beställt en Oppo BDP-83SE...
Nu blir det några otåliga dagar framöver, hoppas kunna svara på hur mycket bättre det låter via analogt respektive digitalt.
Kan inte bestämma mig om jag skall ändra min beställning dock och köra med CRT projectors istället för Hembiobutiken...
Hembiobutiken:
Fördelar= Jobbar precis brevid, kan hämta i butiken redan om 1 vecka förhoppningsvis, om nåt blir fel är det enkelt att åka dit. I Sverige gäller 3 års reklamationsrätt förutsatt att jag kan bevisa efter 1:a årets garanti gått ut att det är ett fabrikationsfel.
Nackdelar priset= 11500 kr
CRT Projectors:
Fördelar= Priset 799£ inkl VAT och frakt inom EU. (ca 9500 kr)
Nackdelar: Jobbigt att skicka om nåt blir fel och jag får stå för frakten dit. Svårare att reklamera efter 1 år. Man kan endast beställa på telefon 7:e dec, de kan skeppa tidigast den 9:e dec och de säger att det är mycket begränsat antal, så vet inte ens om man får tag på ett ex.
Jag funderar också på att beställa en SE. Jag har fortfarande öppet köp på min LG 390.
Jag handlar nog på HBB, de har extremt god service, och man ska ju gynna lokal handel. I ditt fall extremt lokal...
Postad 03 December 2009 - 21:50
Då har man beställt en Oppo BDP-83SE...
Du är säker på att det blir bättre analogt än digitalt då
Du råkar inte känna någon som har 83 standard edition så ni kan jämför dom båda analoga utgångarna, det vore intressant.
Själv beställde jag en standard i hopp om att det inte är så stor skillnad i ljudet så det är värt 4500:- mer
Synd att man inte har hittat någon sådan jämförelse någonstans.
Svårt att råda var du ska köpa den, för mig ligger det på gränsen om det är värt att importera den.
2000:- är alltid trevligt att spara, men så kommer den jobbiga tanken OM den strular och måste lagas, är det värt det då?
Svårt läge som sagt!
Postad 03 December 2009 - 21:54
Kolla i specarna. Japp, din 5507:a klarar att ta emot all channel PCM samt DSD. Det klarar även min Onkyo 876.
Tackar
Jag visste inte riktigt var jag skulle leta efter i specarna för att veta om den kan ta mot det digitalt, analogt vet jag att den kan ta mot det.
Kan man bara skicka det via hdmi, inte toslink eller koaxial?
Postad 03 December 2009 - 23:05
Jag känner inte till någon DVD-spelare som skickar högupplöst audio via HDMI, men jag vet ju inte allt. Min Denon 1940 gör det iallafall inte, men den är ju några år gammal.Det var intressant!
Det är nog vanligare med stärkare som kan ta emot det än DVD-spelare som skickar ut det. Vad gäller BD finns det ju inte så många spelare som spelar DVD-A eller SACD, så jag vet inte om det skickar ljudet via HDMI.
Postad 03 December 2009 - 23:26
Jag känner inte till någon DVD-spelare som skickar högupplöst audio via HDMI, men jag vet ju inte allt. Min Denon 1940 gör det iallafall inte, men den är ju några år gammal.
Det är nog vanligare med stärkare som kan ta emot det än DVD-spelare som skickar ut det. Vad gäller BD finns det ju inte så många spelare som spelar DVD-A eller SACD, så jag vet inte om det skickar ljudet via HDMI.
Oppo 971 klarar av det!
Postad 03 December 2009 - 23:36
Oppo 971 klarar av det!
Och Oppo BDP-83 klarar det...
Det finns inte jättemånga men det är inte helt ovanligt heller. Pioneer har ett gäng, Yamaha någon, likaså Cambridge, Oppo har i alla fall ett par, tre stycken vad jag vet. Kan inte tänka mig att märken som Denon, Onkyo m.fl. helt skippat det. Däremot är det väl kanske lite på väg ut. Det är i alla fall ovanligare på BD-spelare än på DVD.
Postad 04 December 2009 - 00:02
Du ger svaret självJag känner inte till någon DVD-spelare som skickar högupplöst audio via HDMI, men jag vet ju inte allt. Min Denon 1940 gör det iallafall inte, men den är ju några år gammal.
DENON
De har tråkat oss kunder med sin Dlink på sina dyrare apparater
istället för att lösa det via HDMI
Postad 04 December 2009 - 00:04
Hehe, nej känner ingen som har den vanliga Oppo:n, men flera är sugna på jobbet sen jag mailbombat dom med info om den...Du är säker på att det blir bättre analogt än digitalt då
![]()
Du råkar inte känna någon som har 83 standard edition så ni kan jämför dom båda analoga utgångarna, det vore intressant.
Själv beställde jag en standard i hopp om att det inte är så stor skillnad i ljudet så det är värt 4500:- mer
Synd att man inte har hittat någon sådan jämförelse någonstans.
Svårt att råda var du ska köpa den, för mig ligger det på gränsen om det är värt att importera den.
2000:- är alltid trevligt att spara, men så kommer den jobbiga tanken OM den strular och måste lagas, är det värt det då?
Svårt läge som sagt!
Ja min Naim har ju bara analogt in och jag är helt kär i kombinationen Naim och AudioVector, så slog till i år efter att ha hört dom spelas ihop på hifimässan förra året och blivit totalt såld.
Så jag har redan handlat fler SACD och DVD-audio som skall spelas när Oppo:n landar...
Sen älskar jag ju film och sålde min PS3:a när jag hörde talas om Oppo:n eftersom jag hade den nyare PS3:an som inte klarade SACD, vilket grämt mig länge. Har inte så mycket plats i tv-bänken så nu kan jag äntligen kombinera en spelare som klarar "allt"!
Så jag hoppas det kommer låta sådär magiskt som jag hört i olika butiker och på mässor.
Ja ni har rätt, man skall stödja sin lokala handlare och inte alltid handla där det är billigast, god service skall premieras. Jag har inte handlat där innan, men de var väldigt snabba på mail och mycket trevliga.
Så får nog bli HBB. Tack för era råd! =)
Postad 04 December 2009 - 02:23
Köper den för att den har fått bästa betyg som blu ray spelare var jag än läser på nätet
och då inräknat mycket seriösa testpersoner.
Samt att jag skall ha den som min dedikerade cd spelare
The OPPO BDP-83 Special Edition uses the state-of-the-art Sabre32 family of Digital-to-Analog Converters (DAC) from ESS Technology. The Sabre32 family is known as one of the industry's highest performance audio DACs and are often found in high-end audiophile and professional equipments. The dedicated stereo output uses 8-channel Sabre32 Ultra (ES9016) DAC chip by stacking 4 DACs for each of the Left and Right channels to achieve even greater audio performance.
Sedan vill man ju eventuellt använda de analoga flerkanalsutgångarna, när man börjar spela musik från blu ray
Man får väl uppgradera den till en Nuforce edition om ett år
http://www.nuforce.c...p83se/index.php
när kön har lagt sig. För det måste man ju göra
Köper man den inte, får man ju aldrig veta hur den var/är att äga
Redigerat av cedergren, 04 December 2009 - 02:33.
Postad 04 December 2009 - 06:39
SACD och DVD-Audio multikanal går endast att få ut via HDMI och analogt 7/1 inte via coax eller toslink .
Postad 04 December 2009 - 09:40
Jo SACD via HDMI från OPPO BDP-83 till Onkyo 906 låter .........rätt ok
![]()
SACD och DVD-Audio multikanal går endast att få ut via HDMI och analogt 7/1 inte via coax eller toslink .
5.1... om vi skall vara petiga...
Postad 04 December 2009 - 11:17
Jo SACD via HDMI från OPPO BDP-83 till Onkyo 906 låter .........rätt ok
"Rätt ok" räcker inte för mig. Jag vill veta att den överglänser min Denon DVD-3930 om jag ska byta!
Postad 04 December 2009 - 11:21
Jag känner inte till någon DVD-spelare som skickar högupplöst audio via HDMI, men jag vet ju inte allt. Min Denon 1940 gör det iallafall inte, men den är ju några år gammal.
Förutom diverse Oppo modeller kan åtminstonne Pioneer DV-610 och Onkyo DV-SP506 skicka via HDMI. Annars är det tyvärr så att väldigt många DVD som kan avkoda SACD/DVD-A skickar bara via analogt, trots att man skickar vanlig CD/DVD via HDMI. Cambridge har en Blu-ray på gång som skall kunna detta, lär till viss del bygga just på Oppo BDP-83.
Postad 04 December 2009 - 12:56
Postad 04 December 2009 - 14:14
För det tror inte jag att den är, för det priset.
Postad 04 December 2009 - 14:16
Du skall nog fråga om den är regionsfri på både DVD och Blu Ray
För det tror inte jag att den är, för det priset.
Jodå!
"We will be offering the BDP-83SE with the region & zone free hardware kit installed as standard, so the player will be region free for DVD and allow Blu-ray zone switching via the remote (Zone A, B or C)."
Redigerat av Audiovector, 04 December 2009 - 14:17.
Postad 04 December 2009 - 14:30
Dvs > 2500 kr mer än en vanlig handlare i England.
Eller det kanske är så att de också köper den därifrån och lägger på 2500 i förtjänst
jag har noll koll på Oppo och hur den levereras runt om i världen.
Men har de sitt huvudsäte i Usa ? http://www.oppodigital.com/contact.asp
Vem är distributör för Europa och sedan Norden ?
Redigerat av cedergren, 04 December 2009 - 14:31.
Postad 04 December 2009 - 14:32
Postad 04 December 2009 - 14:35
Postad 04 December 2009 - 15:29
Postad 04 December 2009 - 18:33
Jo jag vet, men med en tankevurpa så blev det fel.Hade analogt 7/1 utgångs möjligheten i tanken5.1... om vi skall vara petiga...
Postad 04 December 2009 - 18:53
Den låter ungefär lika bra över HDMI som min Denon DVD-3910 över firewire. (Två helt digitala överföringar blir inte så olika i min värld.) Det var andra saker som fick mig att välja Oppon."Rätt ok" räcker inte för mig. Jag vill veta att den överglänser min Denon DVD-3930 om jag ska byta!
Postad 05 December 2009 - 00:35
Finns det någon möjlighet att SE-modellen är bättre ljudmässigt än min Denon DVD-3930? Om inte så sitter jag nöjd med min LG BD390.
Teoretiskt är Oppo SE en mycket bättre ljudmaskin både vad gäller att plocka ut
DVD audio och SACD via de analoga utgångarna
CD analogt skulle vara ännu bättre.
Men som sagt, det är teoretiskt.
De DAC och allt annat som man förbättrat på SE modellen är av högsta klass för pengarna
och mer därtill. Om detta sedan gör sig i din anläggning eller ej, återstår att se.
Men de som testat, är klart övertygade om saken
Det sitter väl en vanlig Burr&Brown i din Denon och det är inte de bästa år 2009
Idag är Burr&Brown en dussinvara och sedan vill det ju till att de analoga utgångarna
håller måttet. En ensam DAC gör ingen CD spelare. Det är så mycket annat som skall
till för att det skall låta bra och ovanpå det kommer resten som sitter på kabeln/kablarna
Jo jag vet, men med en tankevurpa så blev det fel.Hade analogt 7/1 utgångs möjligheten i tanken
Ja och det förstod vi andra som inte lade tid till att kommentera det
Redigerat av cedergren, 05 December 2009 - 00:34.
Postad 05 December 2009 - 03:22
Då tycker jag att vi skalll fråga de svenska handlarna varför de tar 11.500 kr för samma vara
Dvs > 2500 kr mer än en vanlig handlare i England.
Eller det kanske är så att de också köper den därifrån och lägger på 2500 i förtjänst
Förekommer en del sånt ja... Kolla t.ex. in den här pajasen:
http://www.acastus.se/
Köper in till ordinarie priser som privatperson på div, saiter allt efter ordrarna kommer in och lägger därefter på 80-150 % i påslag...
Postad 05 December 2009 - 08:21
Teoretiskt är Oppo SE en mycket bättre ljudmaskin både vad gäller att plocka ut
DVD audio och SACD via de analoga utgångarna
CD analogt skulle vara ännu bättre.
Men som sagt, det är teoretiskt.
De DAC och allt annat som man förbättrat på SE modellen är av högsta klass för pengarna
och mer därtill. Om detta sedan gör sig i din anläggning eller ej, återstår att se.
Men de som testat, är klart övertygade om saken
Det sitter väl en vanlig Burr&Brown i din Denon och det är inte de bästa år 2009
Idag är Burr&Brown en dussinvara och sedan vill det ju till att de analoga utgångarna
håller måttet. En ensam DAC gör ingen CD spelare. Det är så mycket annat som skall
till för att det skall låta bra och ovanpå det kommer resten som sitter på kabeln/kablarna
Ja och det förstod vi andra som inte lade tid till att kommentera det
Hehe, "vanlig Burr Brown".
Sedan undrar jag hur bra en BD-spelare är på att läsa CD-skivor egentligen? Laservåglängden är ju ännu kortare än hos DVD-spelare, och det finns ju de som hävdar att man bör ha en CD-drive för att läsa CD-skivor optimalt och att DVD-spelarna således inte är optimala för CD.
Oppo BDP 83 SE är än så länge ett oprövat kort för de flesta. Hoppas att den lever upp till förväntningarna som är skyhöga!
Redigerat av Audiovector, 05 December 2009 - 08:32.
Postad 05 December 2009 - 09:37
"DVD upscaling is only average"Hej
Test på sidan 70
http://www.zinio.com...1...ev=si&p=109
Mvh
Omar Brännström
Hehe, undrar om de vet hur man ställer in för PAL-uppspelning, för om nu inte något gått väldigt fel i implementeringen av det nya Anchor Bay-chipet så får man inte mycket bättre DVD-bild än vad denna borde erbjuda, oavsett pengar.
Postad 05 December 2009 - 14:24
Jag är bara intreserad av en regionsfri BD spelare. Jag har inget intresse alls av MKV filer och liknande format.
Finns det något som motiverar köp av Oppo istället för en moddad Panasonic bd spelare som kostar ungefär hälften?
Panasonicen jag tänker på är
http://www.dvdirect....o...t&Itemid=71
För de som inte vill klicka på länk
Panasonic DMP-BD60 ICOS moddad
Postad 05 December 2009 - 15:11
Postad 06 December 2009 - 03:12
Burr Brown har hundratals olika DAC:ar i sitt sortiment, och PCM 1796 tillhör det absoluta toppskiktet av dessa.
Dessutom är 3930:an en riktigt påkostad maskin både mekaniskt (väger 14 kg) samt elektroniskt (fina komponenter).
Det spelar ingen roll hur bra DAC du har om inte resten av spelaren kan nyttja den.
Jag har "Burr-Brown 192 kHz/32-Bit DACs (PCM1795 x 6) for All Channels"
i min Processor
Hur mycket är Blyplåt av de 14 kg
Men du har rätt. Det är först när vi fått den i vår ägo som vi kan uttala oss.
Men skall vi räkna antalet DAC och kvalite hos dom som man puttat in i Oppo Se
så har inte 3930 mycket att sätta emot vad gäller 2 kanal
Postad 06 December 2009 - 03:22
Det spelar ingen roll hur bra DAC du har om inte resten av spelaren kan nyttja den.
Jag har "Burr-Brown 192 kHz/32-Bit DACs (PCM1795 x 6) for All Channels"
i min Processor
Hur mycket är Blyplåt av de 14 kg![]()
Men du har rätt. Det är först när vi fått den i vår ägo som vi kan uttala oss.
Men skall vi räkna antalet DAC och kvalite hos dom som man puttat in i Oppo Se
så har inte 3930 mycket att sätta emot vad gäller 2 kanal
Tror inte att det är så mycket blyplåt faktiskt, kolla bilderna i länken!
Har du själv lyssnat på en 3930 någon gång, så att du har anledning att såga den?
Postad 06 December 2009 - 03:25
Jag är bara intreserad av en regionsfri BD spelare. Jag har inget intresse alls av MKV filer och liknande format.
Finns det något som motiverar köp av Oppo istället för en moddad Panasonic bd spelare som kostar ungefär hälften?
Beror på hur pass intresserad du är av analoga utgångar, snabbare uppstart, superb uppskalning... Jag har en BD60 men kommer att byta den mot Oppon.
Postad 06 December 2009 - 19:40
Beror på hur pass intresserad du är av analoga utgångar, snabbare uppstart, superb uppskalning... Jag har en BD60 men kommer att byta den mot Oppon.
Ok.
analoga utgångar = ointresant har hyffsat ny förstärkare.
Snabb uppstart = inte helt nödvändigt.
Superb uppskalning = Min Pioneer dvdspelare kommer duga många år till för att göra det.
Sitter nu med en Sony 350 men börjar känna behov av regfrihet på BD.
Denna spelare lovordas så varmt så funderade på den ett tag men började sedan fundera på om den inte är lite overkill för mina behov.
Postad 06 December 2009 - 23:18
Går det att ställa förstärkaren på oppon, håller den för det?
Jajjamensan! 20 kg bör den minst hålla för. Problemet är bara att AV-recievrar är djupare än DVD / BD-spelare, så man får bygga upp något lämpligt stöd i bakkant. Själv har jag min Yamaha-reciever ovanpå min Yamaha-DVD, och låter bakfötterna vila på 2 x 4 st juniorhockeypuckar... Funkar bra så länge som inga kablage är i vägen!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
347 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?