Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 13 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 16 maj 2009 - 19:57

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej på er.

Jag har en 355a med Canton Movie MX120.

När jag har högtalarna inkopplade kan jag inte välja 5-kanals stereo i menyerna, bara två-kanal och 7-kanal. Surroundhögtalarna är inkopplade rätt, och inte på de bakre kanalerna.

Vad beror det på? Är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattar?

Edit = stavfel

Redigerat av JonEng, 16 maj 2009 - 20:02.

Postad 17 maj 2009 - 21:03

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hej på er.

Jag har en 355a med Canton Movie MX120.

När jag har högtalarna inkopplade kan jag inte välja 5-kanals stereo i menyerna, bara två-kanal och 7-kanal. Surroundhögtalarna är inkopplade rätt, och inte på de bakre kanalerna.

Vad beror det på? Är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattar?

Edit = stavfel

Du har säkert srb högtalarna aktiverade. Testa att stänga av dem.
Lycka till.
/Knutte

Postad 17 maj 2009 - 21:34

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Du har säkert srb högtalarna aktiverade. Testa att stänga av dem.
Lycka till.
/Knutte

Tack för svar Knutte.

Hur avaktiverar jag dom?

Postad 17 maj 2009 - 21:49

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tack för svar Knutte.

Hur avaktiverar jag dom?

Välj 5.1 ?
(i speakersetup....)

Redigerat av sunscreen, 17 maj 2009 - 21:49.

Postad 18 maj 2009 - 02:40

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Tycker du att man snackar skit när man har många problem med en förstärkare och lyfter det på ett forum? Visst det finns firmware och det är toppen, men att behöva göra det via rs232 är knappast att ligga i framkant, en utgång som alla datorer inte ens har vilket gör att du måste köpa en usb - rs 232 adapter, har alla en rs232 kabel? Om inte behövs en sådan också, så i värsta fall behövs två produkter inhandlas för att öht kunna uppgradera. Sen är inte alla buggar fixade ännu. Snackar man skit om man förmedlar intryck och missnöje så att spekulanter på förstärkaren iallafall har chansen att veta om det innan?

NEJ jag tycker inte det är skitsnack, jag kommer alltid att förmedla mina erfarenheter av elektronikprodukter, bra som dåliga på detta forum, för det hoppas jag att alla andra gör så att jag kan läsa om nästa produkt jag vill köpa. Sen är det väl knappast svårt att förstå att personer är irriterade på den stora mängd buggar som finns och har skrivit i affekt vilket kan göra intrycken aningen onyanserade men faktum är att problemen ändå finns.

Jag har fått jättefin support från hk i sverige och är inte missnöjd med min hk, bara besviken. Ljudet är kalas, men nej jag skulle ärligt talat inte välja hk 255 om jag hade läst tråden här innan eller vetat om vilka fel jag skulle drabbas av innan jag köpte den. Men nu har jag en och försöker få den så buggfri det bara går.

Nej givetvis! Det är de inte de jag menar med klaget...
de jag menar med att en hel del i forumet skriver att de är så missnöjda o ska byta stärkare o "ALDRIG MERA HK" uppgraderingar osv...
forumet ska ju finnas för att kunna få problemen lösta, inför ev köp m.m, inte kasta skit på olika märken o lösningar... visst denna lösningen suger med seriell kabel ja, men det är ändå bättre än att behöva skicka in den
för o få detta fixat.

Håller med dej till 110% att seriella anslutningen är 80Tal/Stenålder på en sådan avancerad förstärkare!
storebror till AVR-355 är på gång ut o har både ethernet o USB (internet radio m.m.) men denna förväntas att bli
lite väl dyr för oss som håller oss till AVR-255 o 355:an

visst mycket buggar e de/(Var några få kvar)... men har någon av er köpt en ny bil idag?
Hur mycket fel är de inte på dessa??

Postad 18 maj 2009 - 08:35

qmagmat
  • qmagmat
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej,

Har just upptäckt ett problem med min H/K AVR 255. När jag försöker välja mellan de olika surround modes som finns så låser sig menyn då jag navigerar nedåt i menyn till 5 CH STEREO; det går inte att komma ut ur menyn eller välja ett annat surround mode efter att jag (ofrivilligt) har "valt" 5 CH STEREO, men det går att höja/sänka volymen. Omstart av förstärkaren hjälper inte, det enda sättet jag har fått bort inställningen (5 CH STEREO) är genom att göra en återställning av systemet (hålla in OK i fem sekunder).

Som det ser ut just nu är jag låst till att använda AUTO SELECT eller 5 CH STEREO. Någon som upplevt liknande problem eller har förslag på lösning? Jag upplevde inga problem vid uppdateringen av FW.

Setup
AVR 255
HKTS11
FW: senaste
XBOX360 (HDMI)
Motorola/Kreatel IP-STB 1510 (RCA) - telias digitalbox

mvh
/Magnus

Tänkte bara ge er en uppdatering av detta problem (som jag uppenbarligen var ensam om).
Efter en omflashning av uppdateringen så fungerar förstärkaren utmärkt igen. Vad problemen berodde på kan jag inte riktigt svara på. Antingen var det "skit bakom spakarna" - att jag strulade till det på något sätt vid första uppdateringen ELLER så uppkom felet då jag lånade hem en gammal "Blue-ray"-spelare (Samsung) som jag senare kopplade ur.

Jag misstänker faktiskt "Blue-ray"-spelaren då jag är ganska säker på att det fungerade att byta Surround mode innan den kopplades in (och faktisk också när den var inkopplad). Felet kom nog då den kopplades ur systemet.

Är det möjligt att en apparat som kopplas in via HDMI kan strula till förstärkaren på detta sätt?

/m

Redigerat av qmagmat, 18 maj 2009 - 08:36.

Postad 18 maj 2009 - 12:32

Unregisteredf4a8d5a2
  • Unregisteredf4a8d5a2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har en fråga om måtten på 255. På prisjakt står det att den är 382mm djup, men på harmankardon.com att den är 351mm djup. Vilket stämmer? Eller stämmer båda fast de är uppmätta på olika sätt (t.ex. faktiskt djup vs. bara själva lådan)? Någon som kan mäta på sin?

Det är ju inte jättestor skillnad, men avgörande för om jag får plats med den i min TV-bänk.

Postad 19 maj 2009 - 15:47

Supen
  • Supen
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Nej givetvis! Det är de inte de jag menar med klaget...
de jag menar med att en hel del i forumet skriver att de är så missnöjda o ska byta stärkare o "ALDRIG MERA HK" uppgraderingar osv...
forumet ska ju finnas för att kunna få problemen lösta, inför ev köp m.m, inte kasta skit på olika märken o lösningar... visst denna lösningen suger med seriell kabel ja, men det är ändå bättre än att behöva skicka in den
för o få detta fixat.

Håller med dej till 110% att seriella anslutningen är 80Tal/Stenålder på en sådan avancerad förstärkare!
storebror till AVR-355 är på gång ut o har både ethernet o USB (internet radio m.m.) men denna förväntas att bli
lite väl dyr för oss som håller oss till AVR-255 o 355:an

visst mycket buggar e de/(Var några få kvar)... men har någon av er köpt en ny bil idag?
Hur mycket fel är de inte på dessa??

jo jag klagar och det tycker jag att man har rätt till när man får så mycket problem. Jag har haft många H/Ks i min ägo och dom har varit bra ända tills mina tre sista som har strulat.
och jag tycker att 255 o 355 orna har floppat kvalitetsmesiskt de e ju bara att läsa den här tråden så begriper man ju det.
Har haft min på lagning två gånger utan att dom kunnat fixa det, nej H/K borde kalla tillbaka dessa maskiner o ersatt med felfria maskiner, det hade varit service.
Jag tycker det är synd att det blivit såhär med dessa stärkare för om dom hade funkat felfritt så tycker jag dom är klart bäst i prisklassen.
och jag är ingen f-nboy och kommer aldrig att bli det heller har jag köppt något som jag blir missnöjd med så säger jag det oxo.
Jag vet inte vad det här har med bilar att göra men ja vi köpte en ny bil för ett år sen och den funkar klockrent,
och hade det vari några problem så hade dom säkert fixat problemet. Synd att det inte gick med stärkaren.

Nej forsätter dom så här så blir det aldrig mer H/K det är inget påhopp på H/K utan mitt eget beslut och det får jag väl säga.
Men jag behåller min Signature det är kvalitet det

Postad 19 maj 2009 - 20:02

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har en fråga om måtten på 255. På prisjakt står det att den är 382mm djup, men på harmankardon.com att den är 351mm djup. Vilket stämmer? Eller stämmer båda fast de är uppmätta på olika sätt (t.ex. faktiskt djup vs. bara själva lådan)? Någon som kan mäta på sin?

Det är ju inte jättestor skillnad, men avgörande för om jag får plats med den i min TV-bänk.

Hej.

Mätte precis min 355:a och den är EXAKT 386mm djup.

Då mätte jag från främsta kanten på volymkontrollen till bakersta kanten på högtalarkontakterna.
Sen behöver du ju några millimeter till för att få plats med sladdarna. Coax-antenn ingången bygger också på några millimeter (varjefall min)

Hoppas det hjälper :D

Postad 20 maj 2009 - 05:05

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hej.

Mätte precis min 355:a och den är EXAKT 386mm djup.

Då mätte jag från främsta kanten på volymkontrollen till bakersta kanten på högtalarkontakterna.
Sen behöver du ju några millimeter till för att få plats med sladdarna. Coax-antenn ingången bygger också på några millimeter (varjefall min)

Hoppas det hjälper :D

Hmm...

Mätte precis min 255:a, och den är 350mm djup. Jag mätte inte till högtalarkontakterna, så lägg till nån cm och det som JonEng skrev...

Redigerat av Tompa123, 20 maj 2009 - 05:12.

Postad 20 maj 2009 - 21:46

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
sen har det ju betydelse för dig om den är inne i ett "skåp" eller om det är öppet fram resp bak, så att något kan sticka ut. men antar att du är begränsad eftersom djupet var väldigt viktigt.

Postad 21 maj 2009 - 23:58

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Det är alltså bara under film skillnaderna är så här stora mellan normalt och effektljud.
Vissa filmer är givetvis bättre än andra. Men här om kvällen kikade jag och sambon på The Dark Knight på en köpes DVD, där upplevde jag väldigt ofta att talet var mycket lägre än t.ex explosionerna.
Ett annat exempel var Groundhog day (x264) där jag faktiskt var tvungen att justera ljudet mellan olika scener då inte filmen hade text vilket gjorde det svårt att höra vad som sades och när musik tillfördes var det så pass högt nästan grannarna väcktes av ljudet.

Jag har en känsla av att det är som det är, talet ska vara klart lägre än explosionerna. Skillnaderna mellan olika filmer är stora & jag brukar personligen justera centern från film till film för att slippa ha så högt så att jag väcker mina grannar. Det är ju när man spelar lågt (för grannarnas skull) som man har detta problem, filmmakarna har oftast tänkt sig att explosioner ska skaka om oss & att dialogerna ska ligga på en verklighetstrogen nivå. Därför blir det ofta dessa skillnader som inte är så lämpliga när min 80-åriga granne med sömnproblem äntligen har somnat :)

Något jag också saknar lite är bakgrundsljud i stökigare miljöer. Exempel kan vara från filmer där scener utspelar sig på restaurang eller liknande. Ofta hör jag bara talet vilket gör att känslan inte blir speciellt dynamisk eller fyllig, önskvärt vore att man i bakgrunden också kan höra andra människor föra ljud omkring sig.
Höjer jag volymen rejält känns både tal och bakgrundsljuden trevliga att lyssna på, men som ni förstår blir det inte lika trevligt för öronen när någon går lös med en motorsåg i samma scen...

Samma där. Som du skriver så upplevs omgivningsljuden bra vid högre volymer & filmljud ska återges högt då det är inspelat för att återges på biograf med rejält tryck.

Är det någon galen inställning jag gjort på förstärkaren eller skall det kanske vara så här?

Förmodligen så har du inte gjort något fel utan både du & jag får nog köpa oss en villa så vi kan öka volymen, då blir det bra :)

EDIT: Om du i princip alltid spelar lågt så får du helt enkelt dra upp centern några DB för dialogens skull & kanske även surrarna för att få lite bättre omgivningsljud men det optimala får man inte fram på annat sätt än att driva sina grannar till vansinne, tråkigt men sant

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 22 maj 2009 - 00:03.

Postad 22 maj 2009 - 10:20

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har en 255 med hkts 11 paket,

jag är grymt nöjd , köpte allt på media markt för 10400 kr , och fan , "ursäkta språket" vilket ljud,

visst har jag haft lite problem men när man slår på en film med dts-hd så är det värt varendra krona.

Och tack alla små problem har vi något att skriva om och diskutera så det är ju inte så dumt ,..

mvh
jocke

Postad 25 maj 2009 - 08:49

nyh
  • nyh
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag streamar musik från datorn till ps3 vidare med hdmi till 255. Men får bara ljud i fram högtalare.. Hur får man de i de bakre också?

Har testat o gå in på surroundmodes... men men de alternativ som går att välja får jag inte ljud där bak?

Mvh

Nyh

Postad 25 maj 2009 - 19:28

Unregisteredf4a8d5a2
  • Unregisteredf4a8d5a2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Mätte precis min 355:a [---]

Mätte precis min 255:a [---]

Tack JonEng och Tompa123 för att ni tog er tid och besväret.

Det blev en Onkyo 607 istället. Var egentligen mest sugen på HK:n, men lite skeptisk efter problemrapporterna här och osäker på hur länge det skulle räcka för mig med tre HDMI.

På ett sätt skönt att låta en så enkel sak som måttet fälla avgörandet ...

sen har det ju betydelse för dig om den är inne i ett "skåp" eller om det är öppet fram resp bak, så att något kan sticka ut. men antar att du är begränsad eftersom djupet var väldigt viktigt.

... och jag hade begränsad plats i en sluten TV-bänk med lucka (egentligen en gammal radiogrammofon). Men sedan, när alla kablar skulle dras och jag känt lite på värmen blev det ändå så att jag sågade bort större delen av bakplattan ... :)

Postad 25 maj 2009 - 21:43

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Tack JonEng och Tompa123 för att ni tog er tid och besväret.

Det blev en Onkyo 607 istället. Var egentligen mest sugen på HK:n, men lite skeptisk efter problemrapporterna här och osäker på hur länge det skulle räcka för mig med tre HDMI.

Varsågod. Kul att jag kunde hjälpa till litegrann.
Hade jag köpt nytt idag hade Marantz6003 nog varit längst upp på listan, men jag fick ett så bra deal på en 355:a att jag inte kunde säga nej :D

/Jon

Postad 25 maj 2009 - 22:03

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag streamar musik från datorn till ps3 vidare med hdmi till 255. Men får bara ljud i fram högtalare.. Hur får man de i de bakre också?

Har testat o gå in på surroundmodes... men men de alternativ som går att välja får jag inte ljud där bak?

Mvh

Nyh

Logic 7 sänder ljud till alla högtalarna, PS3an är lite speciell i sin ljudhantering. Du skall inte (som man kan tro) ställa in den på Bitstream, utan PCM. Det kan göra skillnad.

Tar H/K emot vanligt två-kanaligt ljud och står på AutoSelect, så kommer den att skicka ut det som Logic 7.
(själv väljer jag dock ändå Stereo oftast, då jag tycker de låter bättre. Om det inte är fest och man vill feta på rejält utan att tänka på bästa ljud)

Postad 27 maj 2009 - 10:52

mrlang
  • mrlang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som använder sig av Zone 2-funktionen? Jag har en AVR 355 tillsammans med JBL ES80 Northridge surroundpaket. Jag kör alltså bara 5.1 och har därför två kanaler lediga. Jag har därför skaffat mig två utomhushögtalare som jag har på min altan. Har dock stött på ett litet problem. som jag förstått det så kan man spela ljud från två olika källor t.ex. FM-radio på zon 1 och CD på zon 2. Då låter det i alla högtalare. Men jag vill ju inte att det ska spela i högtalarna inomhus när jag kör Zon 2. Jag löste detta tillfälligt genom att trycka på Mute för innehögtalarna, men det måste väl finnas ett bättre sätt?

Är det så att man alltid får ljud ur både zon 1 och zon 2. När jag växlar till zon 2 så vill jag ju att zon 1 tystnar eller att det åtminstone finns en möjlighet att tysta denna (men inte genom MUTE).

Kan det vara så att ljud kom från innehögtalarna för att jag körde 5CH-inställning. Jag har inte prövat att ändra till 2CH, men det kanske löser det hela.

Sen måste jag gnälla lite på den allmänna funktionen också. Det finns en switch på fjärren för zon 1 och zon 2. Jag tyckte den reagerade dåligt på detta vilket kunde göra att man blev tvungen att switcha om ytterligare en gång för att få det att fungera.

Postad 28 maj 2009 - 08:37

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
ok, lägesuppdatering.

Jag fick en rs232 kabel av harman sverige, toppbetyg för det och den kontakt dom har haft. Ljudpoffar försvann med senaste Fw.

Däremot kvarstår strulet med bild och ljudväxel använder 3 hdmi källor, en componentkälla med analogt ljud, en koaxialkälla utan bild.

Felen kommer inkonsekvent, det kan vara bilden som fattas eller ljudet, eller bägge. Ibland slutar det fungera under användning, ibland löser det sig när man byter källa och byter tillbaka. Kort sagt urless på problemet.

Jag har enligt Konsumentköplagen rätt att:
Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att:

* hålla inne betalningen,
* kräva att felet avhjälps,
* kräva en ny, felfri vara,
* få prisavdrag,
* få ersättning för reparation,
* häva köpet och få pengarna tillbaka,
* få skadestånd.

MEN vad gäller och i vilken ordning, jag vill häva köpet och få pengarna tillbaka, har jag då rätt till det eller kan åf kräva att få laga den? Alternavit två för mig om häva inte går skulle vara kräva ny felfri vara, att skicka iväg min nya förstärkare på service och i bästa fall vara utan i bara 2veckor är inget alternativ. Vad har jag för rättigheter resp skyldigheter

Edit:
hittade att kunden får "välja" ok jag vill först häva köpet, men det kanske inte går igenom då allt verkar tyda/peka på att praxis är avhjälp eller omleverans. I det fallet är tveklöst omleverans enda tänkbara vilket också borde gå igenom då det bla. skulle vara omöjligt eller oskäligt kostsamt för säljaren att göra omleverans istället för avhjälpa felet. Eller har jag fattat det fel?

Redigerat av s.m.f, 28 maj 2009 - 12:16.

Postad 28 maj 2009 - 18:53

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har jag stött på ett problem. Kom hem från jobbet idag. Satte igång 255:an och min squeezebox duet. Inget ljud! :)
Igårkväll (onsdag) funkade det hur bra som helst. Har kopplat ihop dessa med optiskkabel.
Har nu under kvällen testat att både köra optisk 1 och optisk 2 utan framgång?
hur kan detta komma sig att från ena dagen fungera utan problem och nu inte alls?

Har precis kopplat datorn optiska utgång till 255:ans optisk 1 och 2 utan ljud också?
Någon annan som stött på liknande problem?

Edit: Fel av mig. Glömde göra en inställning på datorn. Så nu kommer det iaf ljud om jag spelar från datorn. Men problemt kvarstår när det gäller squeezen :/

Edit 2: Har fått allt att fungera nu igen. Vet inte vad som hade hänt.

Tack på förhand!

Redigerat av pki, 29 maj 2009 - 22:38.

Postad 28 maj 2009 - 23:34

Wickerman86
  • Wickerman86
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har ett bekymmer. Satt och kollade på Indiana Jones 1 och 2 idag. sen skulle vi kolla på 4an som avslutning. den va på blu ray så naturligtvis valde jag 5.1 True HD ljud. när det gått 10 min så försvinner ljudet och sekunden efter så slås förstärkaren av. sätter på den igen och vrider ner volymen 10 hack. Hade på volymen på 25 innan. samma volym som jag hade på två tidigare filmerna utan problem. Nån som vet vad problemet är? Det är en 255 jag har.

Postad 29 maj 2009 - 14:09

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag har ett bekymmer. Satt och kollade på Indiana Jones 1 och 2 idag. sen skulle vi kolla på 4an som avslutning. den va på blu ray så naturligtvis valde jag 5.1 True HD ljud. när det gått 10 min så försvinner ljudet och sekunden efter så slås förstärkaren av. sätter på den igen och vrider ner volymen 10 hack. Hade på volymen på 25 innan. samma volym som jag hade på två tidigare filmerna utan problem. Nån som vet vad problemet är? Det är en 255 jag har.

Överhettad?

Postad 29 maj 2009 - 15:33

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0
Låter absolut som överhettning. Min 355 behöver nån dm luft i ovankant annars så stänger den av sig vid lite högre volymer.

Postad 30 maj 2009 - 14:59

redtape
  • redtape
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har en AVR 255.
Har kopplat in min HTPC via HDMI.
Har ett Nvidia 9500GT-kort.
Kör ljudet via optisk kabel.
Har en 50-tumsplasma kopplad till 255an via HDMI.

Ibland blir bilden svart någon sekund. Problemet uppstår lite då och då. Jag hade firmware 0.93.1.1, men har nu uppdaterat till 0.96.1.1
Kikade på en film och den blinkade bara till en gång, så man får väl anta att det kvarstår, om än kanske inte lika mycket i den här sessionen. Men jag antar att tiden får utvisa det. Jag har surfat runt lite på Internet och tror att det kan ha å göra med handskakningen som görs när två HDMI-enheter kopplas ihop. (Eng handshake).

Någon annan som haft detta problem och som har några tips?

Funderar dock på om man skulle behålla den, jag kan ju lika gärna köra HDMI-kabeln direkt in i TVn, för ljudet kan jag inte klaga på.

Postad 30 maj 2009 - 22:28

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
gick just in på inställningarna för "speaker setup" och under "numbers of speakers" står det att jag kör 5.1 (vilket jag gör), jag har ljud i alla högtalare men det som jag undrar över är; vaför står det inte att mina frontar L &R är "ON"?? Jag kommer inte ens åt att markera dem för att göra val, det är som att de inte finns in menyn. Jag kör mina frontar som "Large" men samma fenomen gäller om jag sätter dem till "Small". Jag kan inte dra mig till minnes att det varit så tidigare, nån som vet vad detta beror på??

Postad 01 juni 2009 - 07:00

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Någon annan som haft detta problem och som har några tips?

Funderar dock på om man skulle behålla den, jag kan ju lika gärna köra HDMI-kabeln direkt in i TVn, för ljudet kan jag inte klaga på.

Den har enligt mig stora handskakningsproblem, bildbortfall, ljudbortfall, svart bild, etc. men man kan inte bara skylla på det, den agerar väldigt buggigt(mitt exemplar iallafall) på bildväxling och hantering överlag.

Postad 01 juni 2009 - 16:52

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

gick just in på inställningarna för "speaker setup" och under "numbers of speakers" står det att jag kör 5.1 (vilket jag gör), jag har ljud i alla högtalare men det som jag undrar över är; vaför står det inte att mina frontar L &R är "ON"?? Jag kommer inte ens åt att markera dem för att göra val, det är som att de inte finns in menyn. Jag kör mina frontar som "Large" men samma fenomen gäller om jag sätter dem till "Small". Jag kan inte dra mig till minnes att det varit så tidigare, nån som vet vad detta beror på??

H/K tar för givet att du alltid har ett par frontar inkopplade och därför är de alltid aktiva.

Postad 01 juni 2009 - 20:05

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

H/K tar för givet att du alltid har ett par frontar inkopplade och därför är de alltid aktiva.

vore det inte då naturligt att de stod "on"?

Postad 01 juni 2009 - 21:15

redtape
  • redtape
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Den har enligt mig stora handskakningsproblem, bildbortfall, ljudbortfall, svart bild, etc. men man kan inte bara skylla på det, den agerar väldigt buggigt(mitt exemplar iallafall) på bildväxling och hantering överlag.

Jag kör ju ljudet via optisk, så jag har inte haft några problem med ljudbortfall, bara bilden (som går via HDMI). Men om du har problem och jag har problem så måste det ju finnas flera. Vad gör Harman Kardon åt problemet? Är det här något som man kan fixa med en firmwareuppdatering eller upplever du det som att HDMI-chippen i recievern är felaktiga?

Någon annan som haft de här problemen, men fixat dom med en firmwareuppdatering?

Hur frekventa är de här uppdateringarna och kan man få någon förhandsinformation om när och vad de innehåller?

Postad 03 juni 2009 - 09:13

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag kör ju ljudet via optisk, så jag har inte haft några problem med ljudbortfall, bara bilden (som går via HDMI). Men om du har problem och jag har problem så måste det ju finnas flera. Vad gör Harman Kardon åt problemet? Är det här något som man kan fixa med en firmwareuppdatering eller upplever du det som att HDMI-chippen i recievern är felaktiga?

Någon annan som haft de här problemen, men fixat dom med en firmwareuppdatering?

Hur frekventa är de här uppdateringarna och kan man få någon förhandsinformation om när och vad de innehåller?

Var man med från första början så fanns det helt klart anledningar att bli rejält besviken då 255/355 var rejält buggiga, särskilt i samband med Playstation 3.

Personligen kör jag med en 355 tillsammans med en digitalbox (optiskt ljud), Squeezebox Receiver (optiskt ljud) samt en Playstation 3 (hdmi ljud/bild) och har aldrig efter första firmware-uppgraderingen haft problem med ljudbortfall, bildproblem eller att inställningar låsts sig (antal högtalare, ljudspår, upplösning). Jag har däremot haft problem med ljudsync, detta försvann dock helt med senaste uppgraderingen. Min sista annoyance som jag upplever nu är ett lågt "popp" i högtalarna vid byte av källa, något jag kan leva med.

Många verkar tro att H/K sitter och rullar tummarna och njuter av att deras kunder har återkommande problem. Självfallet försöker de samla in så mycket feedback som möjligt för att rätta till fel (och många har de just rättat till) men man får samtidigt tänka på att firmware tar tid att testa, det vore ju katastrofalt om en firmware-version skulle orsaka än mer problem.

Vad jag minns så tog det en bra tid för den första versionen av firmware för 255/355 att komma ut, därefter har det varit några månader emellan versionerna. Joakim från H/K har ibland hintat här på forumet vad som komma skall men det är aldrig någon fullständig eller detaljerad lista.

Redigerat av kott, 03 juni 2009 - 09:14.

Postad 03 juni 2009 - 14:05

redtape
  • redtape
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jo, det är trevligt att HK gör något åt saken. Finns klart värre exempel. Jag kräver inte heller att dom behöver kläcka ur sig exakt vad som kommer i nästa uppdatering. Men det vore kul å få höra om dom åtminstånde jobbar på en uppdatering och ungefär i vilket kvartal den kommer. Då kan man ju hålla hoppet uppe ;)

Postad 09 juni 2009 - 16:26

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
lägesuppdatering:

Jag ville häva mitt köp. Fick jag inte.
Ville ha omleverans från Åf, fick inte, men han sa lite kryptiskt att jag skulle skriva det som meddelande till harman tillsammans med felbeskrivning eftersom den nu ska till serviceverkstad :)

Hur som helst, i tråden på hembio om reklamationer osv så står det att köparen har rätt att välja omleverans, så varför hävdar å både åf och harman att dom har rätt att försöka laga den? Orkar inte bråka, bara få en fungerande förstärkare.

Återkommer när jag får en ny eller reparerad, troligtvis med nytt videokort. Förhoppningsvis en problemfri förstärkare så man återigen kan glädjas åt hur bra den ska vara.

Postad 09 juni 2009 - 16:48

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
  • Om det är något fel på din vara kan du:
  • kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
  • kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
  • kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
  • häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
  • hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
  • Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

Mer att läsa här: http://www.konsument...gCategoryID=892

Bara att stå på dig.

Postad 09 juni 2009 - 17:21

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

lägesuppdatering:

Jag ville häva mitt köp. Fick jag inte.
Ville ha omleverans från Åf, fick inte, men han sa lite kryptiskt att jag skulle skriva det som meddelande till harman tillsammans med felbeskrivning eftersom den nu ska till serviceverkstad :)

Hur som helst, i tråden på hembio om reklamationer osv så står det att köparen har rätt att välja omleverans, så varför hävdar å både åf och harman att dom har rätt att försöka laga den? Orkar inte bråka, bara få en fungerande förstärkare.

Återkommer när jag får en ny eller reparerad, troligtvis med nytt videokort. Förhoppningsvis en problemfri förstärkare så man återigen kan glädjas åt hur bra den ska vara.

ÅF/Harman har rätt att försöka avhjälpa felet, till och med 2ggr har dom den rätten.

Postad 09 juni 2009 - 19:57

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
jag kan acceptera det här som det är nu, vill bara ha en förstärkare som fungerar, MEN jag funderar ändå över det som Thomas D_700 skrivit i en artikel på detta eminenta forum

I första hand så ska avhjälpande eller omleverans komma ifråga och i andra hand prisavdrag eller hävning. Tidigare var det i stor utsträckning säljaren som kunde avgöra huruvida felet skulle avhjälpas (repareras) eller om det skulle ske en omleverans (ny vara) men från och med sommaren 2002 är det köparen som har rätt bestämma detta.

Enligt det ska jag alltså har rätt att kunna begära omleverans. Om inte:

Säljaren kan dock i undantagsfall tillåtas att välja det andra alternativet om han kan visa att köparens val antingen är omöjligt att uppfylla eller medför oskäligt mycket högre kostnader i förhållande till det andra

Därav mina funderingar.

Hur som helst. Kan det verkligen vara rätt att köpa en vara som från dag 1 är felaktig och vara tvungen att acceptera en reperation av samma vara, eller?

Postad 09 juni 2009 - 20:03

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag är inte säker men är nog rädd att det är så tyvärr.
men du kan väl försöka upphäva köpet om den bara är 1 dag gammal !

Postad 09 juni 2009 - 22:42

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

jag kan acceptera det här som det är nu, vill bara ha en förstärkare som fungerar, MEN jag funderar ändå över det som Thomas D_700 skrivit i en artikel på detta eminenta forum

I första hand så ska avhjälpande eller omleverans komma ifråga och i andra hand prisavdrag eller hävning. Tidigare var det i stor utsträckning säljaren som kunde avgöra huruvida felet skulle avhjälpas (repareras) eller om det skulle ske en omleverans (ny vara) men från och med sommaren 2002 är det köparen som har rätt bestämma detta.

Enligt det ska jag alltså har rätt att kunna begära omleverans. Om inte:

Säljaren kan dock i undantagsfall tillåtas att välja det andra alternativet om han kan visa att köparens val antingen är omöjligt att uppfylla eller medför oskäligt mycket högre kostnader i förhållande till det andra

Därav mina funderingar.

Hur som helst. Kan det verkligen vara rätt att köpa en vara som från dag 1 är felaktig och vara tvungen att acceptera en reperation av samma vara, eller?

Jo så är det nog, pga. det högst sannolikt är oskäligt kostsamt att häva köpet för säljaren. Och det inte kräver lika mycket kostnader från din sida sätt att säljaren försöker åtgärda och ge dig vad du vill ha.
Frustrerande naturligtvis, vi alla förstår nog det. Men få säljare kan idag ta tillbaka varan och ge en annan på rak arm, utan att blinka.
Det får nog handla om avsevärt mycket billigare saker då, med högre marginaler. Dock ser alla problem ut att gå att avhjälpa. Har man drabbats dubbelt upp är det än värre.

Postad 09 juni 2009 - 23:54

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tja!

Man har rätt om man fått en trasig produkt när man köpt den att få den utbytt direkt!

Detta Kallas D.O.A (Dead On Arrival) översatt till svenska "död vid ankomst".

Ang Reparationer så måste produkten lagas för SAMMA fel 2 gånger innan man har rätt att få den utbytt
till likvärdig eller bättre vara, alt få pengarna tillbaka. men då måste det vara Samma fel som de andra två gångerna den tredje gången.

Säger säljaren något annat tycker jag du tar kontakt med konsumentverket i din kommun o får rådfråga hur du
ska gå till väga.
det kan ju vara som så att säljaren inte har en likadan produkt i lagret o då blir det reparation, men då har du
även rätt att få pengarna tillbaka!

Har jobbat mycket med Konsumentverket då jag har jobbat mycket med support på datafronten,
men det är ju rätt länge sedan nu så en del lagar har ju ändrat sej...

många gånger räcker det att säga att man pratat med konsumentverket så brukar säljarna ge sej ganska fort.

/Stefan

Postad 10 juni 2009 - 06:37

JonEng
  • JonEng
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Säger säljaren något annat tycker jag du tar kontakt med konsumentverket i din kommun o får rådfråga hur du
ska gå till väga.

/Stefan

Dom du ska prata med på kommunen heter Konsumentrådgivare.

Jag är inte ute efter att vara besserwisser utan bara underlätta för alla att komma till rätt instans.

Min erfarenhet säger också att de flesta säljare blir bra mycket mer medgörliga om du säger att du pratat med Konsumentrådgivaren. Speciellt om det är en lite större kedja där säljarna oftast inte har så bra koll.

Lycka till!

Postad 10 juni 2009 - 06:58

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Jag hade problem med HDMI-utgången på min AVR 247 som jag upptäckte efter en månad. Bilden slockande emellanåt och bara en blå skärm syntes. Det hände 4-5 gånger under en film och varade ett par sekunder. Jag krävde att få en ny eller en låneförstärkare under tiden min var på reparation. Svaret blev som väntat att jag inte kunde få en ny men de var schysta och lånade ut deras demomaskin.

Efter tre månader fick jag tillbaka min förstärkare med nytt videokort eller vad det hette. Ägnade en halvtimme åt att koppla in alla kablar och få stärkaren på plats i möbeln. När jag då ska börja med inställningarna får jag ingen bild alls ur HDMI-utgången. Jag for tillbaka till butiken och de höll på en timme med olika kopplingar för att få bild ur min stärkare men till slut konstaterade även de att HDMI-utgången var helt död. De plockade ihop min stärkare för transport till rep ännu en gång. De skrev på beställningen att det var ett backjob från tidigare rep och att HDMI-utgången var helt död. Demomaskinen stod kvar vid kassan så jag tog den med mej igen.

Efter ytterligare tre månader fick jag ett samtal från butiken. Då hade jag nästan glömt bort att jag hade förstärkare på rep. Lite ironisk bad jag butikskillen koppla in maskinen först och testa att den verkligen fungerar innan jag packar ihop demostärkaren och åker dit. Efter ytterligare en timme får jag ett samtal med beskedet att HDMI-utgången fortfarande inte fungerar... Jag kräver då på stående fot en ny stärkare och utan den minsta tvekan säger butikskillen att jag är välkommen dit och plocka ut en ny förstärkare. Då hade AVR 247 utgått och jag fick med mej en 255 hem istället. Den har fungerat utan problem i ett år nu.

När jag hade det här strulet så är jag glad att jag köpte den i en mindre butik med kunnig personal. Samma kille hjälpte mej från köpet och genom alla reklamationer. Jag tror det här processen hade varit krångligare i en stormarknad med nya tonårssäljare varje vecka.

Postad 10 juni 2009 - 15:39

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
hmm jadu gött att de gick vägen, o hade du ej fått en låneprodukt undertiden hade man kunnat häva köpet
då reparationen inte är inom skälig tid, o det är runt 3-4 Veckor.

men sker de såhär så finns de ingen anledning att klaga!

Postad 10 juni 2009 - 19:15

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Ni som sitter på en 155, 255 eller 355. Är det fortfarande så buggiga att man bör hålla sig undan?
Ska jag ha en så ska jag utnyttja hdmin är det tänkt. Så slipper man en massa onödiga kablar mellan projektor och andra enheter.

Funderar på en Onkyo SR-607 (som blir tokvarm och inte är så snygg) och en HK AVR-255 eller 355. Men ska man behöva köpa specialkablage för att uppgradera sin firmware och ändå inte komma undan bild och ljudproblem. Då blir det nog inte en sån här är jag rädd. Tänkte köra ihop med XTZ 99.36 som jag ska köpa i dagarna. Har varit inne i den här tråden av och till och läst mycket ris. Men tänkte att HK kanske tagit sig i kragen och löst problemen?

Så alla Ni som fortfarande har kvar Era maskiner, eller Ni som precis köpt. Enlighten me! ;)

Postad 10 juni 2009 - 21:16

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
är oxå inne på att köpa en avr 255 . måste man göra firmeware uppgraderingen som man läst om själv lr är det redan åtgärdat om man köper en ny?

Postad 10 juni 2009 - 23:00

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat min till senaste firmware och nu fungerar den utmärkt. Det enda jag kan klaga på är autokalibreringen. Tycker att ljudet blir sämre. Om det beror på mjukvaran, micken eller helt enkelt mitt rum (som den får kompensera ihjäl sig för) vet jag inte.

Men stänger man av den, så är det en riktigt fin förstärkare nu.

Kör 255:an själv.

Postad 10 juni 2009 - 23:06

Phatcap
  • Phatcap
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

är oxå inne på att köpa en avr 255 . måste man göra firmeware uppgraderingen som man läst om själv lr är det redan åtgärdat om man köper en ny?

Precis vad jag också undrar. Jag har länge väntat på att uppdateringarna ska vara grejade så jag kan beställa en 355. Så hur ser det ut idag folket?

Finns det någon förklaring på den här tråden vad det är för en seriell kabel man behöver och hur den ser ut vid eventuell uppdatering? Tänkte att man kanske skulle beställa en sådan på en gång. Verkar som att det behövs :)

Postad 10 juni 2009 - 23:10

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Precis vad jag också undrar. Jag har länge väntat på att uppdateringarna ska vara grejade så jag kan beställa en 355. Så hur ser det ut idag folket?

Finns det någon förklaring på den här tråden vad det är för en seriell kabel man behöver och hur den ser ut vid eventuell uppdatering? Tänkte att man kanske skulle beställa en sådan på en gång. Verkar som att det behövs :)

Svar till er båda.

Ja senaste updaten tycks ha löst alla problemen för 98% av folket här iaf.
Seriell kabel = helt vanlig seriell sladd, kostar några kr om man inte råkar få en gratis.
Dock krävs äkta seriell anslutning i datorn (sådant som lite äldre eller många ggr. företagsdatorer ännu har)
Det GÅR om man har lite tur, att köra USB-seriell konverterare, dock något som i väldigt få fall fungerar.
(detta har tagits upp en miljon ggr till på lika många forum. Läs på om ni vill testköra med USB-seriell annars kör på bara så fungerar de med vanlig. Ta inte upp det mer i tråden bara ;) )

Postad 11 juni 2009 - 12:50

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Uppgradera Firmware HK 255

Kan någon vänlig själ länka till en svensk webbutik där man kan köpa en FUNGERANDE kabel för uppdatering av HK 255. Kabeln ska ha USB i den änden som stoppas in i datorn och "vad det nu heter" i den ändan som ska in i HK 255.

Datorn har Vista!

Dessutom vore en steg för steg-guide på sin plats, då mängder med användare har problem!

Det känns så jäkla trist att behöva leta efter ANTIKA kablar för att uppgradera sin HK 255!
Aaaaaaaargh...!!!

Postad 11 juni 2009 - 13:31

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Uppgradera Firmware HK 255
Kan någon vänlig själ länka till en svensk webbutik där man kan köpa en FUNGERANDE kabel för uppdatering av HK 255. Kabeln ska ha USB i den änden som stoppas in i datorn
Datorn har Vista!

Det känns så jäkla trist att behöva leta efter ANTIKA kablar för att uppgradera sin HK 255!
Aaaaaaaargh...!!!

Är det på ren Pin Tji du skriver detta bara ett enda inlägg från ovanstående i ordningen?
Det finns redan i tråden, steg-för-steg-guider får du från H/K.
Gå och läs på deras site.
Exempel på kablar, sök i tråden så finner du flera som några fått fungera. Inte alls säkert de fungerar för dig.

Postad 11 juni 2009 - 13:40

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Jag stötte precis på ett problem som jag inte märkt tidigare, men jag kan inte säga om det är den senaste firmwareuppdateringen eller systemuppdateringen för min Nintendo Wii.

Jag har haft min Wii inkopplad via komponentkabel till min AVR255 ända från början och allting har fungerat galant, men sist nu när jag skulle testa Punch Out så får jag korrupt bild och som jag sade så kan jag inte säga om det beror på den sista firmwareuppdateringarna eller systemuppdateringen till Wii'n.

Är det någon som har upplevt någon som helst typ av korrupt bildsignal via komponentingången sedan de senaste uppdateringarna? Kabeln är inte trasig då jag får bild om jag kopplar direkt till komponentingången på TV'n.

Har inte heller möjligheten nu att byta komponentingångar eller nollställa upplösningen på Wii'n då jag sitter på jobbet :)

Postad 11 juni 2009 - 13:41

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Ja senaste updaten tycks ha löst alla problemen för 98% av folket här iaf.

Eftersom video och ljudväxlingen krånglar på min kan jag inte avgöra vad som är bugg resp hårdvarufel, återkommer när min är tillbaka från service.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.