Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 5,75 (27) Inga priser

Postad 17 februari 2010 - 23:53

Unregisterede30d5a3b
  • Unregisterede30d5a3b
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Som tidigare nämnts så får man upp frågan "Får du upp kanalen BBC World News i din kanallista?" när man ska registrera sej.

Jag efter kanalsökning får ja inte upp nån BBC... va gör ja för fel?

Har en 94160

Redigerat av Unregisterede30d5a3b, 17 februari 2010 - 23:54.

Postad 18 februari 2010 - 07:41

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag efter kanalsökning får ja inte upp nån BBC... va gör ja för fel?

Bor du inom det område där de nya kanalerna sänds? Se karta

Postad 01 mars 2010 - 20:44

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Följande skickade jag till SVT. mail: [email protected] (lite redigerat)

Hej!
Jag protesterar stark mot att ni lägger ner utsändningen av SVT-HD via marknätet. Nu står jag och en massa andra med mer eller mindre värdelösa boxar!

Jag har verkligen uppskattat SVT HD nu under OS och det är med stor sorg och besvikelse jag nu läser att ni tänker lägga ner sändningen för att under hösten starta upp med ny teknik. Då är den HD-box jag skaffat värdelös som HD-box! Jag tycker ni kunde fortsätta sända SVT-HD tills vidare.

Jag funderar på att skicka det till eva hamilton också!

p.s. Jag vågar inte uppmana till massprotest för jag är rädd för att då kanske inlägget bryter mot forumets regler och tas bort.

Redigerat av ansgar, 01 mars 2010 - 20:51.

Postad 01 mars 2010 - 20:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hej!
Jag protesterar stark mot att ni lägger ner utsändningen av SVT-HD via marknätet. Nu står jag och en massa andra med mer eller mindre värdelösa boxar!

Och vad har det där i en Tråd som handlar om Sagems HD-box att göra?

Det där är ju inget som är specifikt för just Sagems box.

Skriv det i Off-Topic eller möjligen som en ny tråd i Digitalboxar-forumet.

Postad 01 mars 2010 - 22:52

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Och vad har det där i en Tråd som handlar om Sagems HD-box att göra?

Det där är ju inget som är specifikt för just Sagems box.

Skriv det i Off-Topic eller möjligen som en ny tråd i Digitalboxar-forumet.

Det är ju just denna box det gäller! Den torde vara den absolut vanligaste, ja kanske den enda! Inspelningsfunktion finns ju fortfarande kvar, men HD-funktion är värdelös om detta beslut verkställs! Och vad sjutten är off-topic! Skriv där själv om du har lust! Men du kanske gillar läget?

Redigerat av ansgar, 01 mars 2010 - 22:56.

Postad 02 mars 2010 - 08:24

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det är ju just denna box det gäller! Den torde vara den absolut vanligaste, ja kanske den enda!

Finns betydligt många fler Boxar för marksänd MPEG4/HD än bara den här, även om den här kanske är den enda som Boxer erbjuder, men nedläggningen drabbar ju isåfall samtliga, och inte bara just innehavare av denna box.

Därav att nedläggningen inte har nåt med just denna box att göra!

Dessutom finns det ju andra Trådar som handlar om just nedläggningen av SVT HD i marknätet - skriv där!

T ex https://www.minhembi...howtopic=254241

Redigerat av anderswillhelmsson, 02 mars 2010 - 12:50.

Postad 03 mars 2010 - 00:33

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Finns betydligt många fler Boxar för marksänd MPEG4/HD än bara den här, även om den här kanske är den enda som Boxer erbjuder, men nedläggningen drabbar ju isåfall samtliga, och inte bara just innehavare av denna box.

Därav att nedläggningen inte har nåt med just denna box att göra!

Otrolig slutledningsförmåga - bara för att det finns fler boxar så skulle det inte beröra denna?? Jag skulle vilja vända på det och säga att det i högsta grad berör denna box - samt några andra!
Jag gjorde en slagning på boxer och där finns max 8 boxar med denna teknik.
Jag äger en sådan här box och därför skriver jag här!

Dessutom finns det ju andra Trådar som handlar om just nedläggningen av SVT HD i marknätet - skriv där!

T ex https://www.minhembi...howtopic=254241

Kul att du hänvisar till en tråd där dom skriver så här om dig
"Det var ju förövrigt du som var besserwisser imorse och orkade kommentera "boxrar""

För övrigt så handlar den tråden om en helt annan omläggning som dessutom inte smögs på oss på samma sätt som denna!

- Jag vill bara lägga till att vi med markboxar som tänkt titta på fotbollsVM i HD troligen kan glömma det om vi inte protesterar tillräckligt mycket!
Dina inlägg är inlägg som avleder uppmärksamheten och totalt missar poängen. Jag och många andra följer bl.a. denna tråd. Därför tyckte jag det var intressant att skriva här.
Du kan ju skriva om det i dom andra trådarna!

Redigerat av ansgar, 03 mars 2010 - 12:02.

Postad 03 mars 2010 - 00:37

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

............
Jag funderar på att skicka det till eva hamilton också!

Jag gjorde det och hon hänvisade till Teracom. Jag har protesterat där också!

Postad 03 mars 2010 - 08:05

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Otrolig slutledningsförmåga - bara för att det finns fler boxar så skulle det inte beröra denna??

Inte denna box SPECIFIKT!

Kul att du hänvisar till en tråd där dom skriver så här om dig
"Det var ju förövrigt du som var besserwisser imorse och orkade kommentera "boxrar""

Ja, ska inte folk kunna stava som folk och använda korrekta ord när de talar om saker och ting?
De flesta som skriver just 'boxrar' tror antagligen att det faktiskt heter så... mao är det av vikt att påpeka felet, så de inte hela livet går omkring och pratar om hundar när de eg. menar boxar. ( <=- OBS! IRONI - DET är svårt det! Men LÄS gärna min Logga ... )

- Jag vill bara lägga till att vi med markboxar som tänkt titta på fotbollsVM i HD troligen kan glömma det om vi inte proteterar tillräckligt mycket!

Du kan 'protetera' hur mycket du vill, men det lär inte hjälpa.
Detta med Svt HD var en PROV-sändning (och då BARA i Mälardalen!), och den fasta sändningen kan ske först efter Politiska beslut, vilka nu är fattade, och HD-kanaler kommer när DVB-T2-nätet börjar byggas/användas fr.o.m. i höst.

Du tycker förstås då att det var 'rättvist' också, att bara folk i Mälardalen skulle fått se Fotbolls-VM i HD ...

I fredags 26/2 2010 som först, så ansökte Sveriges Television hos regeringen om att få sända två hd-tv-kanaler i marknätet för att ersätta den just nedlagda som endast nådde Mälardalen.
http://www.dn.se/kul...hd-tv-1.1055174

Redigerat av anderswillhelmsson, 03 mars 2010 - 10:44.

Postad 03 mars 2010 - 08:41

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

....................

Ja, ska inte folk kunna stava som folk och använda korrekta ord när de talar om saker och ting?
De flesta som skriver just 'boxrar' tror antagligen att det faktiskt heter så... mao är det av vikt att påpeka felet, så de inte hela livet går omkring och pratar om hundar när de eg. menar boxar. ( <=- OBS! IRONI - DET är svårt det! Men LÄS gärna min Logga ... )

Du kan 'protetera' hur mycket du vill, men det lär inte hjälpa.
Detta med Svt HD var en PROV-sändning (och då BARA i Mälardalen!), och den fasta sändningen kan ske först efter Politiska beslut, vilka nu är fattade, och HD-kanaler kommer när DVB-T2-nätet börjar byggas/användas fr.o.m. i höst.

Du tycker förstås då att det var 'rättvist' också, att bara folk i Mälardalen skulle fått se Fotbolls-VM i HD ...

Löjligt att anmärka på felstavningar i ett tekniskt forum. Här om någonstans så kan man hitta udda genier med tydliga brister på andra områden- eller hur...?

I sak så har jag inte läst på tråden, men jag har tittat på en sådan box, och förkastat den. Gammal teknologi.

Det här med att klaga på HDTV är uppriktigt sagt en sak jag inte begriper. Dvs. vad är HDTV egentligen? Avses Boxers mpeg4- 720p (eller 720i) sändningar som startats? Eller rentav Mälardalens experimentsändningar...?

Postad 03 mars 2010 - 12:29

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Inte denna box SPECIFIKT!

Det fattar jag med att du menar. Det var bara så roligt att anmärka på din formulering.

............. ( <=- OBS! IRONI - DET är svårt det! Men LÄS gärna min Logga ... )

Ironi ska man passa sig för i forum och mail.

Du kan 'protestera' hur mycket du vill, men det lär inte hjälpa.

Jag har i alla fall försökt.

Detta med Svt HD var en PROV-sändning (och då BARA i Mälardalen!), och den fasta sändningen kan ske först efter Politiska beslut,

Klart jag kände till det!

vilka nu är fattade,

Det hade jag missat, stämmer det? - Nä, det är inte beslutat. Det görs förmodligen i sommar nån gång.

Hänvisar du till rättvisa? Så då ska inga få se det!??

I fredags 26/2 2010 som först, så ansökte Sveriges Television hos regeringen om att få sända två hd-tv-kanaler i marknätet för att ersätta den just nedlagda som endast nådde Mälardalen.
http://www.dn.se/kul...hd-tv-1.1055174

Ska titta på det.
Så du fick nyligen ett erbjudande att få köpa denna box, fast den med mindre hårddisk, till extrapris. Jag har haft min nu ett år och den fungerar utmärkt. Men idag skulle jag nog inte skaffa nån! Försäljare ska man inte lita på. Det ringde en nyligen och ville erbjuda mig en 6480 eftersom jag varit kund så länge hos Boxer (Inte hunden). De hade väl fått över några gamla boxar som dom nu ville bli av med!

Redigerat av ansgar, 03 mars 2010 - 12:41.

Postad 03 mars 2010 - 12:49

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Löjligt att anmärka på felstavningar i ett tekniskt forum. Här om någonstans så kan man hitta udda genier med tydliga brister på andra områden- eller hur...?

I sak så har jag inte läst på tråden, men jag har tittat på en sådan box, och förkastat den. Gammal teknologi.

Det här med att klaga på HDTV är uppriktigt sagt en sak jag inte begriper. Dvs. vad är HDTV egentligen? Avses Boxers mpeg4- 720p (eller 720i) sändningar som startats? Eller rentav Mälardalens experimentsändningar...?

Svt-HD var en kanal som provsändes i Mälardalen och numera är nerlagd. Den sände ett urval av SVT's program i precis som du gissade mpeg-4 720p eller 1080i. Nu senast det mesta som sändes i OS och som jag skrev ovan hade stor behållning av. Skulle gärna sett att den funnits kvar tills den nya ännu ej beslutade tekniken kommer. Hade sett fram mot fotbollsVM i HD-kvalité.

Postad 13 mars 2010 - 11:31

harlosaboy
  • harlosaboy
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Är den senaste programversionen 0.3.5.0 eller finns det någon som har en färskare? Jag funderar också på om det är Ethernet-inkoppling på gång. Har någon info?

Postad 13 mars 2010 - 23:42

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Det är ju just denna box det gäller! Den torde vara den absolut vanligaste, ja kanske den enda! Inspelningsfunktion finns ju fortfarande kvar, men HD-funktion är värdelös om detta beslut verkställs! Och vad sjutten är off-topic! Skriv där själv om du har lust! Men du kanske gillar läget?

Får jag lägga mig i lite; jag tycker samma - detta torde vara den mest utprånglade box via Boxer idag - då kan jag hålla med i att man kan känna sig blåst på denna "MPEG4/HD Box via Boxer" - vart fasen tog HD vägen?!? Inte nog med att boxen i sig krånglat som h-e, någon HD sändning kommer den då rakt inte att kunna visa! Detta då HD sändningar endast varit på prov i Mälardalen......vill man kunna se HD när det ska komma generella (sverigetäckande) HD sändningar måste man skaffa annan (DVB-T2) mottagare enligt senaste info. Lång näsa där!
Det enda raka är väl att gå tillbaka till satellit igen, som jag själv ska efter att abb. löpt ut hos Boxer.
Teknikskiftet i marknätet har skötts klantigt jämfört med andra länder tycker jag och tror att Teracom/Boxer kommer att tappa ordentligt med goodwill/kunder på detta.

Postad 20 mars 2010 - 23:54

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag har fått tyst på tröskverket :angry:
Jag la upp några bilder i mitt galleri om hur det gick till, det kostade några gummisnoddar och jag kan numera inte höra aset oavsett hur låg volym jag har.

Postad 22 mars 2010 - 18:56

Unregistered99f6c64b
  • Unregistered99f6c64b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu när HDTV inte går att få via min gamla Sagem HD-box har jag funderat på att skaffa mig HD via vår kabel (Tele2). Men när jag tittar i SVT:s tablå över HD-kanalen finns där inga HD-program angivna. Betyder det att SVT-HD inte sänder HD-program längre ens hos kabeloperatörerna eller anger man inte längre om det ärHD eller ej?

Postad 24 mars 2010 - 09:42

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Jag har fått tyst på tröskverket :)
Jag la upp några bilder i mitt galleri om hur det gick till, det kostade några gummisnoddar och jag kan numera inte höra aset oavsett hur låg volym jag har.

tack för det. blir att skriva isär min i helgen. skönt att veta att det var lätt att fixa. tråkigt att det inte var gjort från fabrik =(

Postad 24 mars 2010 - 21:58

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

tack för det. blir att skriva isär min i helgen. skönt att veta att det var lätt att fixa. tråkigt att det inte var gjort från fabrik =(

Värt att tänka på är väll att du måste förbi etiketten undertill vilket inte gick att lösa för mig utan att garantier med all sannolikhet ryker. En enda skruv håller ihop lådan under denna etikett.

Postad 25 mars 2010 - 15:31

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Nu när HDTV inte går att få via min gamla Sagem HD-box har jag funderat på att skaffa mig HD via vår kabel (Tele2). Men när jag tittar i SVT:s tablå över HD-kanalen finns där inga HD-program angivna. Betyder det att SVT-HD inte sänder HD-program längre ens hos kabeloperatörerna eller anger man inte längre om det ärHD eller ej?

Jag tror inte de skriver ut det i tablån bara!
I ett annat ilägg jag läste hävdades att det var HD på vissa program.

Postad 31 mars 2010 - 19:28

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är den senaste programversionen 0.3.5.0 eller finns det någon som har en färskare? Jag funderar också på om det är Ethernet-inkoppling på gång. Har någon info?

Ingen som har någon "inside informatiom" om detta?

Postad 31 mars 2010 - 20:30

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en 94160 som hittills har fungerat nästintill perfekt i över ett år, till skillnad från den gamla Dilogen...
Dock har den börjat att tappa planerade inspelningar, nu senast två kvällar i rad. Är det någon som känner igen detta och/eller vet hur det går att råda bot på?
//T

Postad 31 mars 2010 - 21:59

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
kolla på EPG`n att det är rätt dag som visas. Pratade med kundtjänst idag och dom fick problem efter sommartidsinförandet i söndags och en fabriksåterställning löste problemet.
Själv har jag haft problem med tappade och överdragna inspelningar och har efter 3 boxbyten börjat tro att det ligger fel programinfo på EPG`n ganska ofta och att det gör att man missar program.
Kan ibland ha missat upp till 2 inspelningar per kväll.
Boxers kundtjänst skyller bara på Sagem och teracom så dom är inte mkt till hjälp . Känns inte kul att inte kunna lita på att man får don tvprogram man vill se, men...vad göra.
Tror inte felet ligger i boxen i alla fall och signalen är ok.
Hoppas att det löser sig.

Postad 01 april 2010 - 07:06

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

... att det ligger fel programinfo på EPG`n ganska ofta och att det gör att man missar program. ...

Problemet med EPG'n är att den är "statisk". Mao uppdateras den inte även om föregående program (idrott :D ) drar över på tiden.
Detta borde, rent tekniskt, inte vara speciellt svårlöst om Boxer valde att sända programmets id (typ gamla ShowView) som styrkod när programmet verkligen började.

Postad 01 april 2010 - 07:30

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tack för svaren, men mitt problem är inte att inspelningen inte startar utan att inspelningen , både enstaka program och serieinspelningar, raderas från EPG-listan.
Det har inte hänt många gånger (även om en gång är för mycket) men första gången var definitivt långt innan ändringen till sommartid.
Det är mest min fru som plockar med EPG'n och hon är lite osäker men trodde att kanal 6 och 9 inte var lika drabbade som SVT, 3 , 4 och 5.
Men vi ska hålla koll på exakt vad som försvinner och återkomma med det...
//T

Postad 01 april 2010 - 07:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
KOPIERAT rakt av från det jag nyss skrev i * Officiell Tråd - Telias Digital-TV *, Bredbands-tv

=============

Alltså... EPG-infon har ingen 'automatik', utan är bara den info om programnamn och start-/stopptid som programbolagen skickat ut till de sändande tv-bolagen, alltså typ Comhem, Telia, CanalDigital, Boxer osv.

På den gamla analoga tiden fanns de typ sista tio åren en funktionen i de flesta Videos Timer, som hette VPS/PDC:

(Video Programming System) / (Programme Delivery Control), men de funktionerna infördes/sändes aldrig i Sverige, däremot hade Danmark dem de sista kanske fem åren.

Så om en kanal ändrar Start-/Stopptid på ett program med kort varsel, skulle de isåfall behöva meddela samtliga sändande bolag den ändringen, och de bolagen skulle då manuellt behöva knappa in ändringarna, men det gör de ju alltså inte...
Dessutom spelar det ingen roll om de gjorde det, för din Timer är ju redan ställd en gång med hjälp av infon från EPGn, och den ändrar sig ju inte själv efteråt... och gjorde den det så kanske nån 'egen' inställning du gjort pga t ex en överlappande inspelning när två program kolliderar, ju isåfall raderas/ändras, och det är ju inte så bra...

DÄREMOT tycker man ju att EPGn skulle kunnat ha funktionen som VPS/PDC hade; nämligen att de inte startade/stoppade inspelningen förrän programmet ifråga verkligen hade börjat/slutat!
Dvs Videon startade fem minuter innan utsatt tid, och låg och sökte efter synksignalen, och inte förrän den fick en sådan så startade den själva inspelningen.

Men jag tror inte Kanalerna är intresserade av det, för då dödar man ju effektivt reklam före och efter programmen...

Postad 01 april 2010 - 12:28

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Tack för svaren, men mitt problem är inte att inspelningen inte startar utan att inspelningen , både enstaka program och serieinspelningar, raderas från EPG-listan.

Förstår vad du menar . Det har hänt mig oxå men bara på senaste tiden.
Jag vet att jag satt timer , men så har markeringen bara försvunnit.
Tyvärr så har jag nog alla fel vid inspelningar man kan ha , Håller på att ge upp.

Postad 02 april 2010 - 12:33

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
har samma problem att boxen tror det är fel dag och inte spela in som den ska. tur att det inte var jag som pajat boxen när jag moddade den lite för att få den tyst. ska ut och göra en fabriks återställning.
kör med läget där man inte får upp frågan om att spela in hela programserien. har satt så den börjar spela in 2 min innan och 5 efter så det blir igentligen bara en enklare form av manuellt inspelning. men det känns säkrare än att ibland missa början av program som jag gjorde innan när ja körde programmläget mot nu timer (tror det är så jag kör)

Postad 04 april 2010 - 20:11

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Har samma problem som ni verkar ha. Fast min bryter inspelningarna. Tex. idag så var det ett dubbelavsnitt av 24 och efter 320mb så bröts inspelninen. Samt att det efterkommande avsitt inte spelade in alls. Jäkligt tråkigt om man följt serien som jag gjort under 12 avsnitt (tror jag det var). Nu finns det ingen anledning att titta vidare på de återstående avsnitten.
Har det kommit någon ny uppdatering till boxen?

Postad 05 april 2010 - 09:45

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Jag surar också över missade inspelningar. Burkfan sket i tre inspelningar nu i helgen ;)

Ibland verkar den hamna i ett läge där den helt enkelt glömmer bort att den skall spela in saker. Den betedde sig riktigt skumt ett tag. När jag kollade i EPG:n var (minst en av) min(a) varje-vecka-timer-inspelningar inte röd/lila-markerad, men när jag tryckte på inspelningsknappen klagade boxen på att det redan fanns en inspelning där...

Istället för att skicka brevbomber till Sagem kanske vi kan se om vi kan komma på när boxen går vilse. Själv har jag inte kunnat se att jag gjort något speciellt innan den missat inspelningar. Den här gången skulle det möjligen kunna vara första inspelningarna efter sommartidsomställningen. (Min Force-box ställde om samtliga timerinspelningar flera veckor och blev allmänt knäpp vid sommar-/vintertids-omställningarna.)

Kan ni komma på att ni gjort något speciellt/annorlunda som kan trigga problemen?

Postad 05 april 2010 - 10:22

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
tjejen är inte så glad heller då boxen missat massa inspelningar av någon serie och tydligen hände det rätt mkt under dom dagarna det inte spelades in.

har installerat om min maskin nu. surt att lägga upp alla kanaler i den ordningen man ville ha dom igen men nu är det gjort å epg:ns dag/datum är som den ska.
igår var det 3 avsnitt av csi i rad vilket jag först såg jag när jag satt och gläppte på tvfjärren. tänkte fan detta skulle man spelat in. kikade då på digitalboxen och såg att den stog på 5an. bytte då över till digitalboxen och tryckte på rec 2ggr för att spela in hela programmet samt att jag via epg:n programmerade dom andra 2. sen skulle jag kolla på början av 1a avsnittet men det verkar inte som den buffrat det som sänds. lite surt. ev kan jag ha gått in och markerat första avsnittet i epg:n, är inte helt säker.
frågan är dock oavsett om jag trycker rec 2ggr när ett program har börjar el går in i epg:n och väljer rec där. borde inte hela programmet spelats in?
får ta och testa lite sen tror jag.

nu när den är tyst tycker jag den är helt ok. dock besviken på att det inte kommer komma hd till den alls. känner mig lite lurad även om det inte var ett avgörande när jag köpte den. att köpa yttligare en ny box när nya varianten av hd ev kommer känns inte så skoj.
Börjar bli dags att kolla upp canal digital lite mera. kanske är vårt några kronor extra.

Redigerat av PiZZaMaN, 05 april 2010 - 10:26.

Postad 05 april 2010 - 10:45

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har också märkt av samma problem som er, att boxen bara "glömmer bort" inspelningar. Sen är det som ni säger lite tråkigt att HD-stödet inte kommer att komma.

Postad 05 april 2010 - 14:57

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Hej!
Har samma problem som ni verkar ha. Fast min bryter inspelningarna. Tex. idag så var det ett dubbelavsnitt av 24 och efter 320mb så bröts inspelninen. Samt att det efterkommande avsitt inte spelade in alls. Jäkligt tråkigt om man följt serien som jag gjort under 12 avsnitt (tror jag det var). Nu finns det ingen anledning att titta vidare på de återstående avsnitten.
................

Jag gissar att du följer TV400. Som jag fattat det sänder nu TV4 serien. Du får vänta lite så hinner dom ikapp. Spela in de kommande programmen på TV400 så länge.
I natt händ nåt skumt. 24 sändes med svart bil och utan ljud. Det enda som fanns var texten. Hoppas dom sätter in en repris i stället.

Postad 05 april 2010 - 20:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Glömda inspelningar - ett tips från DVB-S versionen av denna box. Efter helgen när vi fick sommartid i Sverige missade även den boxen inspelningar. Lösningen där var enkelt, radera och sätt upp inspelningarna igen. De som existerade över helgen när klockan drogs fram en timma fungerade icke.

Inte läst allt om era inspelningsproblem men kanske det är samma?

Postad 05 april 2010 - 22:00

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag tror att felet ligger hos epg eftersom jag har haft samma problem på 3 94160 boxar och en 64160.,Den sistnämnda var bra ända till ca oktober sen har problemen bara ökat.
Har pratat både med Boxer (Vars kundtjänst är ett skämt när man har problem) Sagem , som har ställt upp och bytt box 3 ggr.
Nu blev jag hänvisad till teracom som jag tänker ringa till i veckan för boxer påstår att dom inte har med epg`n att göra.
Eg så tycker jag nog att om dom säljer en tjänst så borde dom vara ansvariga....

Postad 05 april 2010 - 22:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag gissar att du följer TV400. Som jag fattat det sänder nu TV4 serien. Du får vänta lite så hinner dom ikapp. Spela in de kommande programmen på TV400 så länge.

Inte nog med att TV4 sänder den med några veckors fördröjning, TV400 brukar reprisera varje avsnitt. Det första av söndagens två avsnitt var egentligen repris från föregående vecka, tidigare har reprisen dock gått på lördagkvällar.

Postad 06 april 2010 - 10:51

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Inte för att det har med boxen att göra men på tv4s hemsida skriver dom att 24 ska sändas i repris , men inte när.

Postad 06 april 2010 - 12:20

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Glömda inspelningar - ett tips från DVB-S versionen av denna box. Efter helgen när vi fick sommartid i Sverige missade även den boxen inspelningar. Lösningen där var enkelt, radera och sätt upp inspelningarna igen. De som existerade över helgen när klockan drogs fram en timma fungerade icke.

Inte läst allt om era inspelningsproblem men kanske det är samma?

Jag hade nåt liknande, programmet skulle börja spelas in vid 01, har jag för mig, men började en timma tidigare. Jag tog bara bort inspelningen och la in den igen och då blev det rätt!
Edit: det gällde nog forceboxen!?
24 skjuts framåt och man visar avsnitt 3 nästa gång.

TV4 har därför bestämt sig för att episodjustera hela säsongen och alltså visa det tredje avsnittet igen nu på söndag, den 11 april, klockan 23:55.

Redigerat av ansgar, 06 april 2010 - 20:12.

Postad 26 april 2010 - 20:45

Markbutiken
  • Markbutiken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Var mycket att läsa men tror inte jag hittade problemet jag har, först å främst DTR 94250TA HD är väl samma som DTR 94250 HD?
Till saken, jag får sämre mottagning med sagem boxen än med min inbyggda box i tvn(kör med samma antenn) det skiljer mycket med, kan va olidilkigt att kolla på boxen medans det nästan är störningsfritt om man kör med tvn inbyggda, alla säger det borde vara tvärt om. sagt å gjort jag lämnad ein boxen på lagning och fick sedan tillbaka en ny box utan att få reda på vad felet ver på den gamla, nu är det så att det är lika dåligt med den nya, var nere på onoff idag igen ochg frågade hur det kunde komma sig men han viste inget, och sa att med dig boxen så får vi skicka igen, det hela känns ju lite olustigt.

Är det någon annan här som märkt problem med motagningen?

Postad 26 april 2010 - 23:20

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har en nyans bättre bild med tv`ns egen mottagare men inte skiljer det mycket.
Kör du med hdmi och har du ställt in allt på rätt sätt och med rätt signalstyrka (kanske ca 70-80 %) så borde det inte skilja så mycket.
Hoppas att det löser sig

Postad 27 april 2010 - 15:29

Markbutiken
  • Markbutiken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har en nyans bättre bild med tv`ns egen mottagare men inte skiljer det mycket.
Kör du med hdmi och har du ställt in allt på rätt sätt och med rätt signalstyrka (kanske ca 70-80 %) så borde det inte skilja så mycket.
Hoppas att det löser sig

Det är ju det jag tycker, signalstyrkan ligger på 76-95% och singnal kvalité stabilt 98% men så blir det dippar då och då, som är mer ovanliga när jag kör med tvns inbyggda box.

Postad 27 april 2010 - 17:08

whizkid
  • whizkid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är ju det jag tycker, signalstyrkan ligger på 76-95% och singnal kvalité stabilt 98% men så blir det dippar då och då, som är mer ovanliga när jag kör med tvns inbyggda box.

Jag har också problem med mottagningen med denna box. Kvaliteten är cirka 98% och styrkan ca 65% för de flesta kanaker. Vissa kanaler har dock lägre styrka kring 50% och där är bildkvaliteten dålig. Det hoppar till ibland i bilden.
Ibland droppar kvaliteten när en buss eller taxi åker förbi så det kan vara frågan om radiostörningar.
Har aldrig haft dessa problem med mina gamla box som var en Dilog DT-355. Jag tror att det beror på att Sagem boxen har dubbla tuners och att signalen splittas på ngt sätt inuti. Andra boxar t.ex. Topfield har två stycken antenningångar. Eller så är mjukvaran i Sagem boxen dåligt konstruerad. Har även testat en DT-655 från Dilog och där var mottagningen ännu sämre. Jag har två st bra utomhusantenner. En Triax UFO och en tysk antenn. Har även bytt antennkabel till den bästa som nettosat.se hade på lager. Jag haräven satt HF-täta kontakter från Televes på kontakterna. Det blev någon procent bättre signalkvalitet jämfört med min gamla antennkabel. Inte så mkt som jag hade hoppats på. Börjat tröttna på DVB-T. Snart börjar vi väl om från början igen med DVB-T2 med buggiga boxar och antennproblem m.m.

Redigerat av whizkid, 27 april 2010 - 17:13.

Postad 27 april 2010 - 20:12

Markbutiken
  • Markbutiken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har också problem med mottagningen med denna box. Kvaliteten är cirka 98% och styrkan ca 65% för de flesta kanaker. Vissa kanaler har dock lägre styrka kring 50% och där är bildkvaliteten dålig. Det hoppar till ibland i bilden.
Ibland droppar kvaliteten när en buss eller taxi åker förbi så det kan vara frågan om radiostörningar.
Har aldrig haft dessa problem med mina gamla box som var en Dilog DT-355. Jag tror att det beror på att Sagem boxen har dubbla tuners och att signalen splittas på ngt sätt inuti. Andra boxar t.ex. Topfield har två stycken antenningångar. Eller så är mjukvaran i Sagem boxen dåligt konstruerad. Har även testat en DT-655 från Dilog och där var mottagningen ännu sämre. Jag har två st bra utomhusantenner. En Triax UFO och en tysk antenn. Har även bytt antennkabel till den bästa som nettosat.se hade på lager. Jag haräven satt HF-täta kontakter från Televes på kontakterna. Det blev någon procent bättre signalkvalitet jämfört med min gamla antennkabel. Inte så mkt som jag hade hoppats på. Börjat tröttna på DVB-T. Snart börjar vi väl om från början igen med DVB-T2 med buggiga boxar och antennproblem m.m.

Ja tack en som har samma problem som jag, enligt onoff så är det ytterst få som haft problem med boxen, vilket jag tvivlar på, jag funderar starkt på att skaffa ca-modul å köra via tvns inbyggda, men trist att förlora inspelingsfunktionen:/ men hällre störningsfri bild får jag nog säga. kan ju undra om dom är villiga att byta min mot en ca-modul hmm.
Ja visst blir man trött, hur man än gör så blir det inte bättre. men det är nog som du säger att den tappar signal när den delas upp i boxen, jag har även hört att den kan strula om den får för bra signal med vilket jag tycker låter dåligt.. kan tillägga att på tvns inbyggda får jag 100% signalstyrka och på boxen 70-95% varigerar upp å ner. kanske är samsung bättre på digitalboxar helt enkelt:P Så jag tycker jag kan utesluta antenn och kabel och helt skylla på sagem boxen.

Postad 27 april 2010 - 21:09

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
När jag tänker efter så har jag nog dragit upp signalstyrkan på i allafall 80% för jag bilden blev bättre så. Det är nog ngt högre än Sagem säger att man ska ha men det funkar för mig.

Postad 27 april 2010 - 21:21

Markbutiken
  • Markbutiken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

När jag tänker efter så har jag nog dragit upp signalstyrkan på i allafall 80% för jag bilden blev bättre så. Det är nog ngt högre än Sagem säger att man ska ha men det funkar för mig.

Så du säger att 100% signalstyrka är inget att sträva efter? för mig låter ju det ganska självklart att ju högre destå bättre inte sant?

Postad 04 maj 2010 - 13:28

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Fick tillbaka boxen från Sagem (eller Anovo som sköter servicen) igår efter 2 veckor.
Tystare? Nähh ... :) Inte ett sk#t! Samma surrande.
Får se efterhand om dom andra problemen med missade inspelningar med mera har försvunnit.

Postad 05 maj 2010 - 11:46

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Får se efterhand om dom andra problemen med missade inspelningar med mera har försvunnit.

Har bytt box 3 ggr och har samma antal missade inspelningar.
Jag har börjat tro att det beror på navigtor/epg som ibland inte hänger med.
Har valt att använda timerfunktionen istället för program och det funkar.
Mina missade inspelningar var ofta förutsägbara då det ofta var samma tider och kanaler.

Så du säger att 100% signalstyrka är inget att sträva efter? för mig låter ju det ganska självklart att ju högre destå bättre inte sant?

standarsvaret man får om man ringer Sagems kundtjänst är att kolla signalstyrkan för att om den är för hög så klarar inte boxen det.
Har tom min över 90 % nu för att bilden blir bättre så, och det funkar bra.

Postad 05 maj 2010 - 18:15

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Mux 6 kommer att sändas i MPEG4 och denna box klarar som sagt MPEG4.
Den skall enligt fyndbörsen klara de nya kanalerna.
Har även pratat med Boxer och den skall vara "framtidssäkrad"

Jaså, även DVB-T2?

Postad 06 maj 2010 - 07:09

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Citera(looc @ Oct 29 2008, 18:34 )
Mux 6 kommer att sändas i MPEG4 och denna box klarar som sagt MPEG4.
Den skall enligt fyndbörsen klara de nya kanalerna.
Har även pratat med Boxer och den skall vara "framtidssäkrad"

Jaså, även DVB-T2?

Av vilken anledning snokar man med stort besvär reda på, och kommenterar ett gammalt inlägg från 2008?

Postad 06 maj 2010 - 08:56

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Mina missade inspelningar var ofta förutsägbara då det ofta var samma tider och kanaler.

Nu kanske vi kan komma något på spåren här. Vågar du avslöja så mycket om dina TV-vanor att du vill dela med dig av kanal och tid på detta forum? Av våra missade inspelningar gissar jag att åtminstone hälften av gångerna har varit V75 (TV4, lördag eftermiddag).

Två gånger har jag kommit på den när den har låtit bli att spela in programmet. Då har den kommit på bättre tankar och börjat spela in när jag väl slagit på den. Vi skall testa att slå på den på lördagförmiddagarna och se om den är mindre glömsk när den är påslagen.

Har ni andra några speciella program som boxen brukar glömma bort att spela in?

Postad 06 maj 2010 - 11:32

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Av vilken anledning snokar man med stort besvär reda på, och kommenterar ett gammalt inlägg från 2008?

Ja det var gammalt - 1½ år sedan! Men det var inget besvär! Jag råkade ramla över det när jag bakläste lite.
Ser du ingen humor/ironi i det men tanke på dagens diskussioner! Du själv skrev nyligen i fetstil att tittare snart kommer att upptäcka att boxen inte kommer att kunna ta emot HD! När jag protesterade för 3 månader sedan tog du udden av protesten med ditt inlägg! Men låt oss inte vara fiender! Ha det.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.