Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 december 2008 - 19:11

cedrik
  • cedrik
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Expert 2299 kr blev dealen. Vad jag förstår oförändrad månadsutgift (ca 700), men nu med bindningtid, vilket jag inte haft på flera år. Bindningstidens betydelse har jag aldrig förstått, jag är för slö att ändra på abonnemang. Är tanken att man ska gå ur abb på ex Säsongskortet eller C+ Sport under sommaren, när det är sämre utbud av live matcher, eller vad?+

Mvh

Postad 03 december 2008 - 19:21

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Ang prissättningen så är det väl fri prissättning.
Att comhem tar 3995:- med 8 favoriter hd så är inte det en standard prissättning.(En telefon kostar inte lika mycket på telia som hos The phone house ett exempel ibland många

Om nu Expert själva vill rabattera boxens så är det upp till dom.Marginalerna blir mindre men bättre för oss konsumenter.
Därför kommer det vara olika pris hos olika kedjor.

Redigerat av Dox, 03 december 2008 - 19:21.

Postad 03 december 2008 - 19:29

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
...och nu står den stackars boxen här hemma och ser ensam ut - full av arbetsiver...

Postad 03 december 2008 - 19:38

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Expert 2299 kr blev dealen. Vad jag förstår oförändrad månadsutgift (ca 700), men nu med bindningtid, vilket jag inte haft på flera år. Bindningstidens betydelse har jag aldrig förstått, jag är för slö att ändra på abonnemang. Är tanken att man ska gå ur abb på ex Säsongskortet eller C+ Sport under sommaren, när det är sämre utbud av live matcher, eller vad?+

Mvh

Köpte själv boxen med 8favoriterHD för 2999 på expert i skövde. Bindningstiden är väl så att man inte kan komma billigare undan utan är fast med kostnaden och som kund. Exempelvis, flytta till hus som endast har telia med ip (så är fallet i ett nybygge av hsb) och ha kvar månadskostnaden från comhem i alla fall. Tuff lycka i det fallet.

Postad 03 december 2008 - 19:41

DanderydFinest
  • DanderydFinest
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ringde upp Comhem nyss, ville ha ett syskonabb till mitt nuvarande Medium. De skulle ha 3995:- med en bindningstid på 2 år och 4995:- utan bindning.

Får gå till den lokala radiohandlaren i helgen istället.

Postad 03 december 2008 - 19:43

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Blev erbjuden boxen för 1995....canal total,visat sport och large och HD paket......som sagt jag pungar ut en del per månad.

Postad 03 december 2008 - 19:57

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Mediumpaketet 24 månader. 2990 för boxen hos elgiganten i bromma. Lyckades få ner från 3495:-
Erbjudandet dom hade var 8 favoriter HD för 2990 å mediumpaketet för 3495. 500 spänn lyckades man pruta ner :)

Trist bara, att när comhem äntligen släpper boxen så är det strul med conax.. detta kunde dom ju fixat från början, tycker man. Men snygg e den iaf :wub:

Postad 03 december 2008 - 20:03

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Blev erbjuden boxen för 1995....canal total,visat sport och large och HD paket......som sagt jag pungar ut en del per månad.

Inte av ComHem väl?

Postad 03 december 2008 - 20:03

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla tålamodet i schack utan gick ner till Expert, som ligger i samma byggnad jag jobbar, och köpte en. Men, när jag kom hem och packade upp den så ser den ut som om den är begagnad. Inte "uppackad och testad" utan verkligen sliten. Säljer de en begagnad testbox??

Titta själva på bilden.....

edit: suck, ibland blir jag trött på mig själv. skyddsplast... baah.... Låter dock det hela vara kvar dels för att lära mig själv en läxa, och dels för att någon annan ju kan göra samma misstag.

Bifogad fil  pvr.JPG   30,14K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av Nattsvart, 03 december 2008 - 20:58.

Postad 03 december 2008 - 20:05

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Bindningstiden är väl så att man inte kan komma billigare undan utan är fast med kostnaden och som kund. Exempelvis, flytta till hus som endast har telia med ip (så är fallet i ett nybygge av hsb) och ha kvar månadskostnaden från comhem i alla fall. Tuff lycka i det fallet.

Har för mig dock att om man flyttar och bevisar det så behöver man "bara" betala halva månads avgiften.

Postad 03 december 2008 - 20:10

Unregistered48d159ad
  • Unregistered48d159ad
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Fick hem min box nu på kvällen.

Har kopplat in och kört igång den. Kanalsökning osv gick fort.

Nu har den stannat i ett läge där det står "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta."

Min fråga är hur länge ska man vänta? Har nog väntat upp emot 1 timme nu.

Mvh
Daniel

Postad 03 december 2008 - 20:12

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Har du läst tråden ??

Edit. OM inte, så lär du nog få vänta tills imorn då den inte kommer att funka förens imorn :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 december 2008 - 20:13.

Postad 03 december 2008 - 20:13

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Inte av ComHem väl?

---------------

Nej, lokal expert butik.

Postad 03 december 2008 - 20:14

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Men, när jag kom hem och packade upp den så ser den ut som om den är begagnad. Inte "uppackad och testad" utan verkligen sliten. Säljer de en begagnad testbox??

spara bilden och titta i en bättre bildvisare som kan zooma lite så ser ni precis vad jag menar....

Min ser likadan ut...

Tills jag tog av skyddsplasten från frontpanelen. Testa om det funkar för dig också :)

Postad 03 december 2008 - 20:18

BMWdaniel
  • BMWdaniel
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej!

Fick hem min box nu på kvällen.

Har kopplat in och kört igång den. Kanalsökning osv gick fort.

Nu har den stannat i ett läge där det står "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta."

Min fråga är hur länge ska man vänta? Har nog väntat upp emot 1 timme nu.

Mvh
Daniel

Tjena.
Det du ska göra är att ringa till ComHem och regga kortet till den boxen. (med hjälp av serie numret på boxen osv)
Detta kommer du dock inte kunna göra förrens imorgon eftermiddag om jag inte läst fel tidigare i tråden då boxen inte är aktiverad förrens då.
Så fort kortet är reggat så kommer kanalerna komma fram. Uhmm, du kan ju alltid testa ComHem kanalen, den ska fungera fast kortet inte är reggat ännu.

Postad 03 december 2008 - 20:23

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Men, när jag kom hem och packade upp den så ser den ut som om den är begagnad. Inte "uppackad och testad" utan verkligen sliten. Säljer de en begagnad testbox??

Ta bort skyddsplasten på fronten :)

Postad 03 december 2008 - 20:38

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

ringde just expert bromma och dom tar 2995:- för 24 mån bindningstid (medium 8 favoriter hd) däremot hade dom problem med leverantörer så den kommer nästa vecka.

Jag ringde igår till expert i Bromma och förbokade ett ex.
idag åkte jag dit och köpte den, 2995:- 24 månader 8 favoriter HD

Postad 03 december 2008 - 20:39

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ljushuvud: så 8 Favoriter HD med 24 mån bindning räcker för att få den för 2299? Tycker jag låter som en bra deal. Sälv har jag TV Large sedan ett flertal år och det måste väl räcka då. Expert verkar ha mycket bättre villkor än Comhem på burken.

Postad 03 december 2008 - 20:40

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ingen som hittat ett bra pris i Malmö? Elgiganten vill ha 3495:- med 24 månaders bindning. Expert trodde på 2995:- med samma villkår men de hade inte fått in några exemplar ännu så de visste inte säkert.

Postad 03 december 2008 - 20:54

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Ljushuvud: så 8 Favoriter HD med 24 mån bindning räcker för att få den för 2299? Tycker jag låter som en bra deal. Sälv har jag TV Large sedan ett flertal år och det måste väl räcka då. Expert verkar ha mycket bättre villkor än Comhem på burken.

Köpte den för 2999kr alltså 3000kr. Jo det verkar som man får bättre pris och rakare svar hos andra än comhem, plus att jag fick boxen i handen direkt.

Postad 03 december 2008 - 20:54

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Ta bort skyddsplasten på fronten :)

Ja alltså... JAg ska göra en sak väldigt klart.....

Jag har gjort många dumma misstag i mitt liv. Och en del... nä, bättre att inte gå in på detaljer.

Dock. Jag har för länge sedan passerat stadiet där jag fortfarande skäms för när jag klantar mig.

Trodde jag.

Jag hade fel.

mummel-mummel-skydds-mummel-plast-mummel......

Tänker inte erkänna mer än så, så enkelt är det med det.

Dock, glöm det jag skrev tidigare....

*viskar.... och tack för tipset...*

Postad 03 december 2008 - 20:56

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Det blev helt enkelt Nattsvart :)

Postad 03 december 2008 - 21:10

Ljudkällarn
  • Ljudkällarn
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ja alltså... JAg ska göra en sak väldigt klart.....

Jag har gjort många dumma misstag i mitt liv. Och en del... nä, bättre att inte gå in på detaljer.

Dock. Jag har för länge sedan passerat stadiet där jag fortfarande skäms för när jag klantar mig.

Trodde jag.

Jag hade fel.

mummel-mummel-skydds-mummel-plast-mummel......

Tänker inte erkänna mer än så, så enkelt är det med det.

Dock, glöm det jag skrev tidigare....

*viskar.... och tack för tipset...*

Det där är faktiskt sådant som händer titt som tätt...man kan inte göra annat än att dra på smilbanden och förklara att genom ett enkel trolleritrick kommer vi få den att se ut som ny igen :)

Redigerat av Ljudkällarn, 03 december 2008 - 21:10.

Postad 03 december 2008 - 21:19

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ni som har fått hem den hur är ljudnivån nu då? Var ju nån som skrämdes lite längre bak i tråden ...

Postad 03 december 2008 - 21:22

Dixxon
  • Dixxon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ni som har fått hem den hur är ljudnivån nu då? Var ju nån som skrämdes lite längre bak i tråden ...

Ganska Hög ljudnivå vad jag tyckte ganska likt ps3 :)

Postad 03 december 2008 - 21:26

cozmic
  • cozmic
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Det är ju en fläkt så det hörs ju när den är igång, men det var som förväntat, inget jag stör mig på.

Postad 03 december 2008 - 21:27

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
...en sak är iaf säker. Det blir kaos hos ComHem imorgon...

Förresten, är det någon som har köpt den idag, som har fått igång den, med alla kanaler? Nån som inte har haft HDTV tidigare.

Redigerat av Tompa123, 03 december 2008 - 21:28.

Postad 03 december 2008 - 21:27

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tre olika bud på hur den här boxen kommer att börja fungera i morgon.

Expert-säljare 1: Samma som PMet från ComHem tidigare i tråden. Dvs SMS kommer från ComHem att boxen är klar att kopplas in. Min insats = vänta på SMS och koppla in boxen.

Expert-säljare 2: Jag måste ringa ComHem kundtjänst i morgon och ge dem kort- och boxnummer, varpå de kan paira dem. När boxen kommer online = okänt. Min insats = Sitta i 60 min telefonkö, tillsammans med alla andra här inne, till kundtjänst.

ComHem Kundtjänst, nu i kväll (för att utreda om alt1/alt2 var rätt (tot kötid = 36 min): SMS kommer från Expert...??? Min insats = Sitta och vänta på ett SMS som aldrig kommer eftersom Expert inte har mitt telefonnummer???

Detta gör mig lite lätt förvirrad, som ni kanske förstår. Vad har andra fått för info ang detta?

Fö. ComHem-liraren läste innantill, men blandade förmodligen ihop sig lite, men som vanligt med ComHem insåg jag att det inte fyllde någon funktion att ställa följdfrågor efter det. Uppenbarligen inte bara jag som undrar, och ComHem känner till problemet, så varför lägger de inte bara ut info på hemsidan, så att jag slipper sitta en halvtimme i telefon för att ändå inte få svar?

Min gissning är att de själva tycker att hela situationen är så ###### pinsam att de inte vill göra det "officiellt" (speciellt efter alla pressmeddelanden de skickat ut kring lanseringen)... Nån som sätter emot?

Postad 03 december 2008 - 21:29

cozmic
  • cozmic
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
En fråga ang. syskonabonnemanget på medium 8 favoriter hd.

Hur funkar detta igentligen? Jag har har ju en icke hd box i sovrummet som jag tänkte köra ena kortet i men hur blir det med hd kanalerna som ligger på abonnemanget? Tappar jag dessa eftersom den andra boxen inte klarar hd?

Postad 03 december 2008 - 21:34

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Nu har jag fått tre olika bud på hur den här boxen kommer att börja fungera i morgon.

Expert-säljare 1: Samma som PMet från ComHem tidigare i tråden. Dvs SMS kommer från ComHem att boxen är klar att kopplas in. Min insats = vänta på SMS och koppla in boxen.

Expert-säljare 2: Jag måste ringa ComHem kundtjänst i morgon och ge dem kort- och boxnummer, varpå de kan paira dem. När boxen kommer online = okänt. Min insats = Sitta i 60 min telefonkö, tillsammans med alla andra här inne, till kundtjänst.

ComHem Kundtjänst, nu i kväll (för att utreda om alt1/alt2 var rätt (tot kötid = 36 min): SMS kommer från Expert...??? Min insats = Sitta och vänta på ett SMS som aldrig kommer eftersom Expert inte har mitt telefonnummer???

Detta gör mig lite lätt förvirrad, som ni kanske förstår. Vad har andra fått för info ang detta?

Fö. ComHem-liraren läste innantill, men blandade förmodligen ihop sig lite, men som vanligt med ComHem insåg jag att det inte fyllde någon funktion att ställa följdfrågor efter det. Uppenbarligen inte bara jag som undrar, och ComHem känner till problemet, så varför lägger de inte bara ut info på hemsidan, så att jag slipper sitta en halvtimme i telefon för att ändå inte få svar?

Min gissning är att de själva tycker att hela situationen är så ###### pinsam att de inte vill göra det "officiellt" (speciellt efter alla pressmeddelanden de skickat ut kring lanseringen)... Nån som sätter emot?

Hmmm, kanske har man för en gångs skull gjort rätt ikväll då. Jag ringde nämligen ComHem och pratade både med abbonemangsdelen och supporten. Där fick jag tag på en bra kille, och han kontrollerade om mitt nummer som de har var rätt. Han trodde till och med att han kanske skulle kunna kontakta mig ikväll, men det gick nog(tydligen) inte. Kortnumren har han fått (till boxen och syskonabbonemanget). Alltså är det väl bara att vänta på SMS'et då. Om jag nu var en sån som kunde sitta och bara vänta... :)

Redigerat av Tompa123, 03 december 2008 - 21:38.

Postad 03 december 2008 - 21:42

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

En fråga ang. syskonabonnemanget på medium 8 favoriter hd.

Hur funkar detta igentligen? Jag har har ju en icke hd box i sovrummet som jag tänkte köra ena kortet i men hur blir det med hd kanalerna som ligger på abonnemanget? Tappar jag dessa eftersom den andra boxen inte klarar hd?

Inga problem, eftersom du ändå inte kommer att ha tillgång till HD-knalerna i ditt syskonabonnemang. Ingår t ex Large och Canal plus total och HD-kanalerna i ditt "vanliga" abbonemang, så är det enbart Large-kanalerna som du kan se på syskonabbonemanget...

Redigerat av Tompa123, 03 december 2008 - 21:43.

Postad 03 december 2008 - 21:42

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Du lär kunna sitta trygg med dina HD-kanaler.

Själv har jag en liten OT att berätta: Köpte Sammy 270:an på Kungsgatan här i Stockholm idag, och fick ett tvåpack Siemens trådlösa telefoner på köpet. Plus två månader fritt med CH Large plus nåt med idrott som jag inte bryr mig om. Allt för 99 riksdaler! Inga bindningstider alls.
Det innebär att jag har CH's kort och kan invänta ett bra tillfälle att köpa på mig PVR'n framåt hösten eller så.
De hade fö cirka 22-25 kartonger med PVR'n runt 12.30 när jag var där. Men största suget var efter den lilla Sammyn vad jag kunde se.

Wasgo :)

Postad 03 december 2008 - 21:46

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Är det så pass? Låter ju inte alls bra isåfall. Extremt många inklusive mig själv tycker ju att PS3 låter på tok för mycket. Men många överlever PS3:s ljudnivå pga. att man oftast ser på film eller spelar spel med så pass mycket ljudeffekter eller hög ljudnivå att man står ut. Men att behöva kolla på "lugna" TV-program som Efterlyst, Aktuellt, debattprogram m.fl. måste ju göra att man hör fläkten rätt mycket precis som med PS3.
Isåfall kommer det garanterat bli många som kommer störa sig på fläkten från boxen. Kan inte vara kul att binda upp sig på 12 eller 24 månader och ha en box som man stör sig på.... Synd, för jag har funderat på denna boxen. Men kanske är bäst att ha kvar den förra Humax-boxen som är helt ljudlös.

Redigerat av Unregistered7f802c91, 03 december 2008 - 21:47.

Postad 03 december 2008 - 21:48

Unregistered773acf6d
  • Unregistered773acf6d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kunde inte hålla tålamodet i schack utan gick ner till Expert, som ligger i samma byggnad jag jobbar, och köpte en. Men, när jag kom hem och packade upp den så ser den ut som om den är begagnad. Inte "uppackad och testad" utan verkligen sliten. Säljer de en begagnad testbox??

edit: suck, ibland blir jag trött på mig själv. skyddsplast... baah.... Låter dock det hela vara kvar dels för att lära mig själv en läxa, och dels för att någon annan ju kan göra samma misstag.

Tack för att det finns personer med mer "uppfinningsrikedom" än vad jag har. Trodde att jag hade fått ett testexemplar som någon har testat i 2 år, tills jag läste att det går att ta bort plastfilmen som sitter på framsidan. Mitt humör har pendlat lika snabbt och brett som "Linus på linjen" :)

Postad 03 december 2008 - 21:55

lpo
  • lpo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Inga problem, eftersom du ändå inte kommer att ha tillgång till HD-knalerna i ditt syskonabonnemang. Ingår t ex Large och Canal plus total och HD-kanalerna i ditt "vanliga" abbonemang, så är det enbart Large-kanalerna som du kan se på syskonabbonemanget...

Har man en hd-box och 8 Favoriter HD kan man från idag se dessa via syskonabonnemang. Dock inte canal plus oavsett box och abonnemang. Rätta mig om jag missförstått.

Postad 03 december 2008 - 21:56

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
En 40 mm fläkt kan ge ganska ilskna ljud ifrån sig om det vill sig illa . Såg att den är monterat direkt emot chassiet på baksidan när jag fick se den "live" på Kungsgatan. Jämför själv med med CD's som har den "inombords", och är nöjd med den boxen.
Jag har en några år gammal platt digital Yamahareceiver som gör mig tokig med sitt fläktljud! Lite OT, men kanske värt att begrunda.

W/

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 03 december 2008 - 22:01.

Postad 03 december 2008 - 21:59

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Jag satte på några möbeltassar, klistervarianten, och hör endast ett svagt, nästan ohörbart susande. Gjorde likadant med Samsung SD-PVR:n.

Och så en dum fråga. Jag köpte boxen utan HD-abonnemang. Orsakerna till det är flera. Dels vill jag ha HDMI och dels har Samsung SD-PVR:n krånglat så pass att jag tröttnat på den. Den dumma frågan: Om man inte har HD-kanaler, behöver man då para kort och box? Eller kan jag bara vänta till i morgon kväll och hoppas på att texten "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta." försvinner av sig själv.

Postad 03 december 2008 - 21:59

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Min PS3 låter som en dammsugare, har den i hallen med en lång HDMI kabel och hör den ändå med en stängd dörr imellan.

Postad 03 december 2008 - 22:01

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jag satte på några möbeltassar, klistervarianten, och hör endast ett svagt, nästan ohörbart susande. Gjorde likadant med Samsung SD-PVR:n.

Och så en dum fråga. Jag köpte boxen utan HD-abonnemang. Orsakerna till det är flera. Dels vill jag ha HDMI och dels har Samsung SD-PVR:n krånglat så pass att jag tröttnat på den. Den dumma frågan: Om man inte har HD-kanaler, behöver man då para kort och box? Eller kan jag bara vänta till i morgon kväll och hoppas på att texten "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta." försvinner av sig själv.

Pairing gäller alltid med CH HD boxar

Postad 03 december 2008 - 22:08

lpo
  • lpo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har gjort samma sak och nästan ohörbart för mig också. Var lite rädd för fläktljudet för den kan slita på nerverna men åtminstone för mitt ex var denna oro onödig.

Postad 03 december 2008 - 22:10

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Den lilla Sammyn fungerade direkt ur kartongen men kanallistan visar inga HD-kanaler. Det är krångligare med HDboxar som synes.
W/

Postad 03 december 2008 - 22:14

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Det kan också vara så att du har ett för gammalt kort som inte fungerar ihop med boxen. Om du inte får det att fungera så blir det att ringa CH och be om ett nytt kort. Om du förklarar varför så byter det nog det gratis.

Postad 03 december 2008 - 22:15

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Pairing gäller alltid med CH HD boxar

Tack för infon! Då får man ställa sig i telefonkö i morgon då.

Postad 03 december 2008 - 22:23

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Tack för infon! Då får man ställa sig i telefonkö i morgon då.

Fixar inte boxen det själv? har den förra HD boxen och där var det bara plugga i och köra vilket fall.

Postad 03 december 2008 - 22:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Jag tror också att jag kommer köpa boxen utan HD-abonnemang, blir nog ett medium för min del, för visst kan man lägga till HD-paketet i efterhand?
Känns faktiskt lite klent med 5 kanaler för 99kr/mån (som vilka delvis redan ingår i mediumpaketet)
Men det verkar ju vara fler kanaler på gång, så om det går att lägga till dom i efterhand så vore det ju kalas! :)

Postad 03 december 2008 - 22:40

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Följande två alternativ gäller:

1. En icke befintlig TV kund som köper HDPVR skall informeras om att boxen inte kommer igång förrän torsdag kväll. Avtalen registreras manuellt och faxas till ÅF support på faxnr 0611-55 22 97. Com Hem kommer att kontakta dessa kunder via SMS så fort boxarna är inregistrerade och det är därför viktigt att ni fyller i relevanta mobilnummer till kunden på det manuella avtalet.

Box och kort lämnas ut till kund som vanligt

2. Befintlig kund som köper HDPVR skall informeras om att den inte kommer igång förrän torsdag kväll (4/12). Avtalen registreras manuellt och faxas till ÅF support på faxnr 0611-55 22 97. Com Hem kommer att kontakta dessa kunder via SMS så fort boxarna är inregistrerade och det är därför viktigt att ni fyller i relevanta mobilnummer till kunden på det manuella avtalet.

Box och nytt kort lämnas ut till kund precis som vanligt.

Kunden måste informeras om att hans gamla kort och box kommer att fungera fram t.o.m att HDPVR börjar fungera, När kunden får SMS från Com Hem kan han börja använda sitt nya kort och den nya boxen.

Copy paste från comhems återförsäljar sidor

Så har ni tecknat abonemang och återförsäljaren inte är dum i huvudet så ska ni inte behöva ringa comhem imorgon. och ni som tecknat idag så blir inte abonemangen registrerade förens imorgon.

Postad 03 december 2008 - 23:03

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Har man en hd-box och 8 Favoriter HD kan man från idag se dessa via syskonabonnemang. Dock inte canal plus oavsett box och abonnemang. Rätta mig om jag missförstått.

Helt korrekt att man kan se sina HDTV-kanaler OM man har en HDTV-box som syskeonkortet sistter i annars blir det "bara" de övriga kanalerna.

Postad 03 december 2008 - 23:07

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Innan jag handlade boxen idag - inget nytecknat abonnemang, har endast gammalt utan HD-kanaler - ringde jag Comhem angående pairing/parning av box och kort. Han som svarade var osäker, men trodde inte att det behövde göras. I butiken ställde jag samma fråga. Försäljaren var tvärsäker, ingen pairing behöver göras.

Blir väl till att ringa igen i morgon. Om Comhem hade vett att lägga ut all info på sin hemsida skulle de slippa en hel massa telefonsamtal från oss lätt förvirrrade kunder.

Postad 03 december 2008 - 23:12

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Vill bara meddela att jag hos en av Euronics butiker på Södermalm i Stockholm idag fick en box för 2.295 kr.
Hade redan ett Large-abonnemang och Canal + Total och HD-paketet utan någon bindningstid.
Försäljaren hjälpte mig att säga upp alltihop på ComHem och sedan registrera mig för allt igen med 24 månaders bindningstid och vips så blev boxen så "billig".

Postad 03 december 2008 - 23:17

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Innan jag handlade boxen idag - inget nytecknat abonnemang, har endast gammalt utan HD-kanaler - ringde jag Comhem angående pairing/parning av box och kort. Han som svarade var osäker, men trodde inte att det behövde göras. I butiken ställde jag samma fråga. Försäljaren var tvärsäker, ingen pairing behöver göras.

Blir väl till att ringa igen i morgon. Om Comhem hade vett att lägga ut all info på sin hemsida skulle de slippa en hel massa telefonsamtal från oss lätt förvirrrade kunder.

För tydlighetens skull: Varje separat HDTV-box (med eller utan hårddisk) MÅSTE ha ett kort som har pairing mot just den boxen med just det serienummret.
Har man tidigare ett kort i en ej HDTV-box så är det ett nytt kort som gäller, har man den "gamla" HDTV-boxen utan hårddisk och skaffar den nu idag släppta HDYV-boxen med hårddisk så är det nytt kort som gäller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.