Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 September 2009 - 20:54

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Kan man få inbränningar på skärmen? Om man till exempel laddar ner digitalklockan och låter den stå på natt efter natt?

Postad 30 September 2009 - 10:09

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Ingen som har någon information om när nästa uppdatering kommer? Jag är fortfarande fast i version 11 :rolleyes: Min blåtand fungerar inte alls i bilen, rikgtigt besvisken på N97an!

Postad 30 September 2009 - 11:41

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan ordna så det är belysning på tangentbordet hela tiden?

Postad 30 September 2009 - 15:21

BigF
  • BigF
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ingen som har någon information om när nästa uppdatering kommer? Jag är fortfarande fast i version 11 :) Min blåtand fungerar inte alls i bilen, rikgtigt besvisken på N97an!

Det ryktas om 1 oktober, men det tror jag vad jag vill på. Jag har försökt häva köpet av min N97 hos Katshing utan framgång. Jag tycker det är rent horribelt att de släpper ut ofärdiga produkter på marknaden för att sedan låta oss kunder leva med felen. Min har varit buggig från start även med version 12. Nu har jag tröttnat och beställt en HTC Hero istället. Förhoppningsvis funkar den bättre.

Min N97 ligger nu ute på annons på marknaden för 3500kr om någon är intresserad (kanske inte efter mitt orerande...)

Postad 01 October 2009 - 16:36

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det ryktas om 1 oktober, men det tror jag vad jag vill på.

NOKIA support säger nu ver. 2.0 den10 oktober

Redigerat av reknyl, 01 October 2009 - 20:39.

Postad 01 October 2009 - 20:25

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Version 12 finns tillgänglig nu i kväll. För mig, i alla fall.

Postad 02 October 2009 - 09:50

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Version 12 finns tillgänglig nu i kväll. För mig, i alla fall.

Hej något nytt då??? Är den bättre???

Postad 02 October 2009 - 10:33

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Har inte hunnit testa den... Återkommer!

Postad 02 October 2009 - 14:29

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Har inte hunnit testa den... Återkommer!

Hej kunde inte vänta uppdaterade min via wifi.

Sen har jag testat att göra den GPS mod från:
http://www.symbian-f...ntenna_hack.htm
Och där jag sitter innomhus nära fönster så kunde telefonen se 1st sattelit stapel.
Efter moddningen på samma ställe kund den se 5st staplar.
Skall ut och gå med den strax och kolla på utsidan!!!!

Ha det gött heeeeeeej !!!

Postad 02 October 2009 - 20:06

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej

Jag håller med om att GPSen på N97 är undermålig. Jag har haft en N82 och kört med Nokia sporttracker för att sedan föra över data till sporttracks(jobbigt med nästan samma namn) tillsammans med data från min polarklocka. Detta i ca 1,5 år

När jag använder N97 på samma sätt så får jag väldigt underliga höjdkurvor.
Jag har på musik samtidigt på N97 men det är en massa drop outs :lol: Visst jag kör med blåtand och det är högre upplösning på ljudet än i N82:an, men N97 skall väl klar det!? Att skaffa blåtand pulsband verkar inte vara någon ide?

jag fick in ver 1.2 igår. Hoppas ver2.0 kan lösa något. Annars vete faan.

/Lars

Postad 02 October 2009 - 20:12

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Och...

Jag har råkat radera Quickoffice som låg i telefonen( ville flytta till massminne...). Vet nån hur jag kan installera det igen?Var hittar jag det? Det finns ju bara betalversioner på quickoffice sajten.

/Lars

Postad 02 October 2009 - 21:08

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
En liten fundering, går det att uppdatera flash i webläsaren i N97? Jag försöker kolla aftonbladet TV men där står det att jag måste uppdatera flash, försöker uppdatera men inget händer. Vad kan man göra?

//Patrick

Postad 02 October 2009 - 21:49

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

En liten fundering, går det att uppdatera flash i webläsaren i N97? Jag försöker kolla aftonbladet TV men där står det att jag måste uppdatera flash, försöker uppdatera men inget händer. Vad kan man göra?

//Patrick

Hej Patrick

När jag kör "Mobiltv" i sajten för mobil funkar det. Kör du via www.aftonbladet.se? Försökte gå in där men det är bara för mycket... Finns också en widget för aftonbladet

Postad 02 October 2009 - 22:03

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ja precis, det är via aftonbladet.se. Du kör alltså via Aftonbladet Mobil? Vart hittar man widgeten?

Postad 02 October 2009 - 22:43

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
http://mobil.aftonbladet.se

widgeten finns på Ovi store. Meny/Ovibutik. (Den blå bärkassen)
-Man måste registerar sig
-Nästan Längst upp i Ovi "search" sök på aftonbladet
-installera
-Sedan ligger den i Meny/program och du kan lägga ut den på första sidan på telefonen typ:N97 första sida inställning

Postad 03 October 2009 - 09:43

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Lysande, tusen tack!

Postad 03 October 2009 - 12:12

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Hej kunde inte vänta uppdaterade min via wifi.

Sen har jag testat att göra den GPS mod från:
http://www.symbian-f...ntenna_hack.htm
Och där jag sitter innomhus nära fönster så kunde telefonen se 1st sattelit stapel.
Efter moddningen på samma ställe kund den se 5st staplar.
Skall ut och gå med den strax och kolla på utsidan!!!!

Ha det gött heeeeeeej !!!

Hej hej
Ingen skillnad ute med 7cm koppar tråd i kontakt med nokias egna gps antenn!!!!!
IDAG har jag hackat min med helloOX2 och patchat så dom fina effekterna är på. MEN telefonen blir slö som f_n.
NU kan JAG installera osignade SIS filer. Bra SKIT !!!!!!
Ha det Heeeeeeeeeeeeeej!!

Postad 03 October 2009 - 12:16

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

http://mobil.aftonbladet.se

widgeten finns på Ovi store. Meny/Ovibutik. (Den blå bärkassen)
-Man måste registerar sig
-Nästan Längst upp i Ovi "search" sök på aftonbladet
-installera
-Sedan ligger den i Meny/program och du kan lägga ut den på första sidan på telefonen typ:N97 första sida inställning

Tack tack!!!

Postad 03 October 2009 - 14:33

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Och...

Jag har råkat radera Quickoffice som låg i telefonen( ville flytta till massminne...). Vet nån hur jag kan installera det igen?Var hittar jag det? Det finns ju bara betalversioner på quickoffice sajten.

/Lars

Quickoffice följer inte med n97 så du behöver inte vara rädd för att du har förlorat något. Visserligen låg programmet på telefonen ifrån start men man är tvungen att köpa en licens för att kunna köra det.

Postad 03 October 2009 - 15:30

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej jag har gjort en backup på extra memory kort i min N97a och vill nu göra restore men hittar inte vart?
Hittar bara backup funktion?!?!?
NÅGON!!! tack!
----------------------
Sorry nu hittade jag detta......va lite skakis visst!!!

Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 03 October 2009 - 15:54.

Postad 03 October 2009 - 20:21

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Efter att ha uppdaterat till version 12.xxx så har jag förlorat mina inställningar för mobil data överföring. Har Telia och det hjälper inte med nya "inställnings SMS"... någon som upplevt samma.

För övrigt märker jag ingen prestanda skilland mellan 11an och 12an, samma sega lur med icke fungerande blåtand :)

Postad 04 October 2009 - 07:55

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
hur bra är gps:en på n97:an? läste några poster upp att den sög? Varför suger den isåfall? Är inne på att köpa n97:an

Postad 04 October 2009 - 09:58

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Efter att ha uppdaterat till version 12.xxx så har jag förlorat mina inställningar för mobil data överföring. Har Telia och det hjälper inte med nya "inställnings SMS"... någon som upplevt samma.

För övrigt märker jag ingen prestanda skilland mellan 11an och 12an, samma sega lur med icke fungerande blåtand :D

Yooooo!!! Grabbar vill ni ha snabb N97 så gå till tema mey och stäng av effekter där.
GPS funkar oki när den nu får kontakt med satt.
Har uppdaterat till V12 inga nyheter eller dåligheter att bäretta.
Ha det göööööt heeej

Postad 04 October 2009 - 10:20

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Har hittat lite bra tips ni kanske redan vet detta:
N97 users definately have an issue tht their phone memory goes damn low after installing some apps themes etc.. Here's a Complete solution for tht!

* If you use Nokia Messaging and MFE on your handset, or even have a normal mailbox configured you will be loosing phone memory pretty fast. The solution is to uninstall/reinstall or delete and reconfigure your mailboxes. This will usually get you at least 10MB back, possibly more depending on your usage.

* If you use POP email, which you shouldn?t since there is IMAP, then go into your mailbox settings and set it to enable POP for email that arrives from ?Now? on, this will reduce the number of old emails it downloads.

* Next, install a third part file manager like Y-Browser and delete the Cache folder in C:/System. This will really help.

* Follow that up by deleting the dmgr folder in C:/System. That folder holds the files that are downloaded by the Browser, on most occasions it is automatically cleared but sometimes files get stuck.

* The pre-installed applications and widgets, uninstall as many as you do not need. Ya'l get all of them from ovi.

* Open the Ovi Store application settings and make sure it is set to install applications on your E: drive. To do this navigate to Options>Account>Settings>Installation Preferences.

* If you install any application/theme, make sure you install it onto the E: drive. However, if you are going to be using a particular theme install it onto the phone memory. This is so that your phone doesn?t switch to the default theme everytime you connect it in the ?Mass Storage? mode. Same for ringtones. Make sure you keep it down to one theme only.

* You may also change your default ?Messaging? memory to either the 32GB inbuilt storage or a Memory Card. To do this, enter ?Messaging?, hit Options>Settings>Other>?Memory In Use?.

*And demo video will be in C: drive, you can move this to ur 32GB storage.

I now have phone memory of 42.6MB with n-gage and say quiet few widgets..

btw havent hard reset my phone yet!
Jus said this because u can Recover phone memory even without Hard resetting the phone..

Hope tis will come in real use for all u N97 users... Happy using

Postad 05 October 2009 - 18:49

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

hur bra är gps:en på n97:an? läste några poster upp att den sög? Varför suger den isåfall? Är inne på att köpa n97:an

Alltså när jag använder den för att få med höjdkurvorna i Sporttracker, så tycker jag det blir fel ibland. I X och Y led funkar det snabbt & bra.
Jag har haft 4 olika generationer nokia med gps, när A-GPS kom blev det mycket bättre, först N82 & nu N97, men masterna & operatören måsta stödja A-GPS.
Men det hjälper inte för höjden.

/Lars

Postad 05 October 2009 - 19:15

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Har hittat lite bra tips ni kanske redan vet detta:
-------------------

* Next, install a third part file manager like Y-Browser and delete the Cache folder in C:/System. This will really help.

-------------------

Hej
Y-Browser funkar inte med N97. ( ver 0.8)

Nån som vet nån bra? Jag vill bla ta bort mappar, de går ju inte

/Lars

Postad 06 October 2009 - 06:48

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
N97 Approximate Rollout Schedule:
1. 10th of October : Rollout to unbranded ASIA productcodes
2. 11th of October : Rollout to unbranded EURO productcodes
3. 12th of October : Rollout to unbranded AMERICAS productcodes
4. 13th of October : Rollout to unbranded REMAINING productcodes
5. 14 till 19th of October : Rollout to all branded productcodes
6. 20th of October : Rollout globally completed.

Postad 06 October 2009 - 07:52

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Talar vi om den helt nya version 2 av mjukvaran?

Postad 06 October 2009 - 08:51

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Talar vi om den helt nya version 2 av mjukvaran?

Jepp
Nokia N97 Firmware Version 20.0.005

Redigerat av reknyl, 06 October 2009 - 13:38.

Postad 06 October 2009 - 17:01

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag skulle, liksom någon tidigare, vilja ha belysningen på tangentbordet påslagen hela tiden... Någon som vet ifall det går? Och hur?

Postad 06 October 2009 - 19:01

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
JohanJ: Det är väl bara o leta reda på ljussensorn och sen en liten svart tejpbit så tror luren att det är konstant natt :D

Postad 06 October 2009 - 20:28

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Visserligen, men det känns som att en telefon för sju tusen borde ha en inställning för ljussensorn!?

Tack, Coolaf, för tipsen! Ska kika igenom det där vid tillfälle...

Postad 07 October 2009 - 12:19

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Ska inte säga för mycket, men det verkar som att det nu är möjligt att uppdatera till 2.0 med "unbrandad" lur. Kan inte prova själv då jag är uppkopplad via bluetooth på jobbdatorn, men fick upp en ruta precis om att ny uppdatering finns tillgänglig för min telefon. Skall testa när jag kommer hem ikväll.

Edit: Och nu ingenting. Märkligt att få upp en sådan ruta då. Nåja, förhoppningsvis behöver man inte vänta allt för länge...

Redigerat av boltis, 07 October 2009 - 16:31.

Postad 08 October 2009 - 09:14

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kommer snart få en engelsk Nokia N97 och tänker försöka lägga in svenskt firmware på den istället, så jag kan använda våra tre extra bokstäver (på mjukvarutangentborden i alla fall). Jag har hittat två olika svenska firmware, och är inte säker på vilken av dem jag ska välja:

0588301: N97 Sweden (SE) CV B
0588336: N97 Sweden (SE) CV W

Vilken av dessa två gäller för en helt vanlig svensk, olåst Nokia N97? Tror det kan stå under batteriet, någon med en N97:a som orkar kika? :( Om nån har erfarenhet av att byta produktkod/flasha firmware på nytt språk så skulle jag uppskatta lite råd. Tack!

/Lars

Redigerat av MapleDouglas, 08 October 2009 - 12:21.

Postad 08 October 2009 - 11:31

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Apropå min förra fråga: är det bättre att helt enkelt skriva dit en ny produktkod på N97:an och sen prova att uppdatera med Nokias egen NSU, eller att flasha en svensk firmware helt själv med JAF?

Postad 08 October 2009 - 12:47

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

0588301: N97 Sweden (SE) CV B
0588336: N97 Sweden (SE) CV W

/Lars

CV B = Black
CV W = White

Postad 08 October 2009 - 12:50

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

CV B = Black
CV W = White

Tack! Verkar ju helt logiskt och korrekt :)

Postad 09 October 2009 - 11:42

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har lite strul med kalendern? Ibland när jag håller på att lägga in möten så hoppar den ur och jag måste starta upp kalendern igen och börja om från början.

Postad 09 October 2009 - 12:08

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Försöker sätta upp sync med mitt Google-konto genom Mail For Exchange, men MfE-mappen i Program-mappen är tom: alltså verkar det inte finnas mail for exchange från början. Har ni ikoner i den mappen eller är det bara jag som inte är MfE? :)

Postad 09 October 2009 - 15:34

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Är det någon mer än mig som har lite strul med kalendern? Ibland när jag håller på att lägga in möten så hoppar den ur och jag måste starta upp kalendern igen och börja om från början.

För mig startade kalendern upp, i ungefär en halv sekund, för att sedan stänga ner. Varje gång jag försökte. Det fixade sig efter att ajg gått in i inställningar och ändrat från månadsvy till veckovy, och sedan tillbaka igen... Kalendern, liksom en hel del annat (Facebook-appen ska vi ju inte ens tala om), är rätt buggigt.

Postad 09 October 2009 - 18:02

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Försöker sätta upp sync med mitt Google-konto genom Mail For Exchange, men MfE-mappen i Program-mappen är tom: alltså verkar det inte finnas mail for exchange från början. Har ni ikoner i den mappen eller är det bara jag som inte är MfE? :angry:

Min sån mapp är helt tom

Postad 09 October 2009 - 20:17

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

För mig startade kalendern upp, i ungefär en halv sekund, för att sedan stänga ner. Varje gång jag försökte. Det fixade sig efter att ajg gått in i inställningar och ändrat från månadsvy till veckovy, och sedan tillbaka igen... Kalendern, liksom en hel del annat (Facebook-appen ska vi ju inte ens tala om), är rätt buggigt.

Ok, man kanske kan hoppas på att det löser sig med den nya uppdateringen.

Postad 10 October 2009 - 07:45

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
http://forums.whirlp...i...271896&p=47

Postad 11 October 2009 - 08:00

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Kan man synkronisera spelningslistor skapade i Windows Media Player? Någon som vet ifall dom måste sparas i något särskilt format? Jag får med några av spelningslistorna till telefonen men dom är tomma...

Postad 11 October 2009 - 12:02

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Kan man synkronisera spelningslistor skapade i Windows Media Player? Någon som vet ifall dom måste sparas i något särskilt format? Jag får med några av spelningslistorna till telefonen men dom är tomma...

Jag har inga problem med att synca spelningslistor skapade i media player....det funkar fint fint:)

Postad 11 October 2009 - 14:59

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Vilket program använder du vid synkroniseringen?

Postad 11 October 2009 - 16:24

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har kört med medföljande programvara...nokia music via nokia pc suite.

Postad 12 October 2009 - 14:28

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Någon som sett till denna uppdatering?

Edit: Läste på ett annat forum att uppdateringen är försenad ett par veckor.

Redigerat av eddgge, 12 October 2009 - 14:37.

Postad 12 October 2009 - 17:05

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Jag har kört med medföljande programvara...nokia music via nokia pc suite.

Menar du att ifall du lägger till en låt i en spellista i Windows media player så uppdateras motsvarande spellista i telefonen (när du använder Pc Sync), eller menar du att du kan föra över spelningslistor genom att importera dom i Nokia music och sedan välja att föra över dom till telefonen? Jag kan göra det senare men kan inte få Pc Sync att automatiskt synka spellistor, oavsett om jag importerat dom i Nokia music, eller inte...

Postad 12 October 2009 - 17:18

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som sett till denna uppdatering?

Edit: Läste på ett annat forum att uppdateringen är försenad ett par veckor.

Info från Nokia UK

Dont know if I should wince or cheer still. Do I hope it true? Possibly maybe

Source: Dailymobile.se

--------------------------------------------------------------------------------

I am not sure about the origin of the above but what I can say is that the schedule is incorrect.

We are for sure putting the N97 PR2.0 out for public download as soon as possible. PR2.0 will be a major overhaul of the PR1.x baseline. In fact, there is so much new stuff included that we will first introduce PR2.0 via NSU. The schedule for PR2.0 is still not verified, but I'd expect to find the open market versions being distributed by the end of this month (this is not a promise). You will be notified of the new SW availability via myNokia (are you a member yet?) and the in-built SW update application on your N97, which will notifiy you about new firmware releases in NSU and/or FOTA as well as core application updates such as Maps etc.

FOTA updates to PR2.0 will follow in due course.

I know that there is a lot of anticipation for this release and therefore we are putting an extra effort to ensure that your update experience will make it worth the waiting.

In addition to the above, next week we are introducing the latest version of the NSU client so be aware that you will have to update your currently installed version. The main changes in the new client include support for the N900 product as well as some minor improvements.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.