Discshop tar 399:- per år enbart för fri frakt. Här får man, för 99:-, fri frakt över 100:- samt även återbäring. Hur bra som helst, och så länge man handlar 3-4 gånger per år så sparar man pengar på det.
CDON.com - erfarenheter av denna butik?
Postad 01 December 2014 - 18:37
Postad 01 December 2014 - 19:04
Postad 01 December 2014 - 22:07
Postad 02 December 2014 - 19:47
Discshop tar 399:- per år enbart för fri frakt.
En rättelse bara angående Discshop Premium:
http://www.discshop.se/premiumDet här ingår:
- Obegränsat antal beställningar utan extra fraktkostnad (endast inom Sverige)
- 10 st hyrfilmer (VOD) 3 månader fr.o.m. teckningsdagen utan extra kostnad.
- Presentkort hos Discshop på 100:-
Postad 02 December 2014 - 21:16
CDON GroupNy faktura leverantör från och med 1/12..
https://qliro.com
Postad 06 December 2014 - 12:13
Postad 06 December 2014 - 12:16
Redigerat av mcmike, 06 December 2014 - 12:17.
Postad 06 December 2014 - 12:33
Jag fick mitt första i måndags och sista i onsdags från den dagen. Sen beställde jag än ny BR-spelare i torsdags som kom igår. Blev en Panasonic-dmp-bdt700 istället för Oppo.Jag har inte fått något ännu från black fridag beställningen, jo förresten fakturan..
Trist Micke // Micke
Postad 06 December 2014 - 13:44
De blev nog ganska överbelastade med ordar.Jag har inte fått något ännu från black fridag beställningen, jo förresten fakturan..
Jag fick min första på Tisdagen och mina sista igår.
Postad 06 December 2014 - 13:47
Fick mina fem filmer från Black Friday igår. Alla helt nya och inplastade givetvis. Ganska långsamt men de hade nog ett par ordrar att ta hand om...Jag fick två blu-ray filmer som inte var inplastade, med väldigt dåliga fodral och fingeravtryck på skivorna när jag beställde några filmer för 49kr st. Då det var black friday på cdon.
![]()
![]()
![]()
Postad 06 December 2014 - 14:10
Postad 06 December 2014 - 16:24
ja det är nog det som stör mig mest att de kränger använda skivor till en med jämna mellanrum...Jag fick två blu-ray filmer som inte var inplastade, med väldigt dåliga fodral och fingeravtryck på skivorna när jag beställde några filmer för 49kr st. Då det var black friday på cdon.
![]()
![]()
![]()
Postad 06 December 2014 - 20:49
Jag fick mitt första i måndags och sista i onsdags från den dagen. Sen beställde jag än ny BR-spelare i torsdags som kom igår. Blev en Panasonic-dmp-bdt700 istället för Oppo.
Trist Micke // Micke
Spelar ingen roll egentligen, dock tycker jag det är märkligt att man skickar fakturan innan. Vill gärna se vad jag får, man får väl skjuta upp fakturan i värsta fall:) jasså panna före Oppo??
Postad 06 December 2014 - 21:23
Att detta är vanligt stämmer knappast. Jag har beställt flera hundra cd, dvd och blurays genom åren och aldrig råkat ut för det. Köpte fyra olika produkter på black friday och de kom tis-tor dvs något senare än normalt.ja det är nog det som stör mig mest att de kränger använda skivor till en med jämna mellanrum...
Postad 07 December 2014 - 00:15
bara för att du inte råkat ut för det så behöver ju det inte vara en sanning att det inte händer...Att detta är vanligt stämmer knappast. Jag har beställt flera hundra cd, dvd och blurays genom åren och aldrig råkat ut för det. Köpte fyra olika produkter på black friday och de kom tis-tor dvs något senare än normalt.
Postad 07 December 2014 - 00:19
Postad 07 December 2014 - 00:28
Förtur hos kundservice. Vad är det för trams?
Redigerat av Unregistered2294, 07 December 2014 - 00:30.
Postad 07 December 2014 - 08:01
Det jag reagerade på var påståendet "de kränger använda skivor till en med jämna mellanrum". Hade det stämt skulle även jag råkat ut för det med tanke på antalet köpta. Att det "kan hända" är däremot en sanning och va bra att jag har förtur hos kundtjänst om jag skulle drabbas...bara för att du inte råkat ut för det så behöver ju det inte vara en sanning att det inte händer...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 07 December 2014 - 08:06.
Postad 07 December 2014 - 08:16
Jag gjorde dom uppmärksamma på fel på sidan vid två tillfällen. Då svarar nån tjej som är helt novis och sen händer ingenting. Då tänker man...Byt jobb och bli modell eller nått
Postad 07 December 2014 - 08:25
Håller med dig , i te fakturan först. Hoppas det är inkörningsproblem med nya betalningssystemet. En parentes,vi handlade på BR leksaker och där fick vi fakturan 3 dagar efter beställning med 10 dagars betalning nu 2 veckor senare har vi fortfarande inte fått några varor och kundtjänst svarar inte på mail, eller tycker man det är ok med en veckas svarstid.Spelar ingen roll egentligen, dock tycker jag det är märkligt att man skickar fakturan innan. Vill gärna se vad jag får, man får väl skjuta upp fakturan i värsta fall:) jasså panna före Oppo??
Spelar ingen roll egentligen, dock tycker jag det är märkligt att man skickar fakturan innan. Vill gärna se vad jag får, man får väl skjuta upp fakturan i värsta fall:) jasså panna före Oppo??
Postad 07 December 2014 - 08:27
Håller med dig , i te fakturan först. Hoppas det är inkörningsproblem med nya betalningssystemet. En parentes,vi handlade på BR leksaker och där fick vi fakturan 3 dagar efter beställning med 10 dagars betalning nu 2 veckor senare har vi fortfarande inte fått några varor och kundtjänst svarar inte på mail, eller tycker man det är ok med en veckas svarstid.
Postad 07 December 2014 - 08:41
Betalar inget förens varorna kommit och det står i mailen till dem, på sätt är fakturan bestridd tills varorna kommer.Oj, men hur gick det då? Kunde du få fakturan makulerad?
Postad 07 December 2014 - 08:47
Betalar inget förens varorna kommit och det står i mailen till dem, på sätt är fakturan bestridd tills varorna kommer.
Postad 07 December 2014 - 19:19
Jag har som tur är inte behövt kontakta kundtjänst mer än ett par gånger om året men jag förstår att det kan se ut som du beskriver ovan. Påminner lite om Comhems kundtjänst antar jag. De man får prata med kan oftast mindre än en själv när det gäller produkter och avtal och de saknar även ofta förmågan till en smidig problemlösning. De har blivit lite för stora för en bra kundtjänst kanske...Den kundtjänsten suger ju så det är inte mycket till förtur
Jag gjorde dom uppmärksamma på fel på sidan vid två tillfällen. Då svarar nån tjej som är helt novis och sen händer ingenting. Då tänker man...Byt jobb och bli modell eller nåttSynd att dom inte lyssnar när man påtalar fel med sidan....Sen när det väl var fel och man till och med länkade till problemet så fann dom inget...Då börjar man undra hur dom fick jobbet...är detta ett skämt eller??
Edit: Ikväll beställde jag kurslitteratur från CDON för min dotters räkning men då hon, samtidigt som jag beställde, köpte en av böckerna begagnat
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 08 December 2014 - 21:36.
Postad 09 December 2014 - 01:06
Det där med att köpa begagnat via exempelvis CDON vet jag inte om jag skulle göra med tanke på att flera här som har beställt öppnade förpackningar har råkat ut för fel på produkten. När jag beställde Sonos tex fick jag mitt exemplar med Amerikansk strömkabel. Paketet var öppnat och i låg en EU-strömkabel, ej standard vit utan svart. Som dom hade lagt i efteråt. Jag gissar på att dom hade köpt in en pall billigt. Detta var dock till nypris skall sägas.
Redigerat av Unregistered2294, 09 December 2014 - 04:14.
Postad 09 December 2014 - 21:14
Skulle jag få en skiva som var begagnad skulle jag sluta handla där rakt av. För då är det ju inte ett misstag utan mer bedrägeriförsök.
Jag missade lucka 1 på cdon vilket var lite synd..
Postad 10 December 2014 - 04:51
14 timmar är snabbt.
Redigerat av Unregistered2294, 10 December 2014 - 04:57.
Postad 01 January 2015 - 13:01
Postad 08 January 2015 - 16:25
Fakturan från CDON kommer dock blixtsnabbt. Numera betalar jag aldrig förrän jag verkligen fått det jag beställt Skärpning CDON om ni inte vill mista mig som kund.
Redigerat av Nalleman64, 08 January 2015 - 16:27.
Postad 11 February 2015 - 19:42
Hur fungerar det egentligen med förbokning på CDON? Om man betalar med kort, dras betalning då man beställer eller då varan skickas? Och hur fungerar det med förbokning om priset ändras mellan beställning och leverans? Dvs. man bokar för 1000kr, och priset går ner till 750kr men sedan kanske upp igen? Betalar man kanske alltid det pris som var vid beställning på CDON?
Postad 13 February 2015 - 11:52
En kort version av köp av TV fr CDON;Köpte TV i Dec 2014,tog 2 veckor att få hem,trasig plasmaskärm,massor av mail/krångel innan TV kunde sändas på reklamation,sedan 1 månads mailkrångel för att få dem att betala tillbaka pengar,hade jag vetat att det är satt i system att dra ut på återbetalning så hade jag inte köpt av dem,och med facit i hand har jag följande råd;
1.Har du Superpresentkort och löser in dem vid ett köp så binder du även dessa pengar till den firma du köper av,om du som kund är missnöjd med en firma blir du tvungen att ÄNDÅ köpa nåt av dem för pengarna på Superpresentkortet låses mot firman,oavsett om du får en reklamation godkänd(och råkar vara missnöjd),så använd Superpresentkort mer försiktigt än rena pengar,när du löst in presentkortet så kan du inte ändra mottagare...
2.Har du råd att vänta på att få tillbaka dina pengar,och kan köpa ersättningsprodukt hos annan firma under tiden ?
Jag personligen har inte lika många pengar i reserv att köpa ersättningsprodukt,när det dras ut på tiden med reklamationer.
3.Jag har lagt timvis av min tid till email och om detta är vad du kan tänka dig att ta,så är det värt att köpa från CDON och andra firmor med tveksamma omdöme,lägg hellre ner tid på att förundersöka firman på forum som Trustpilot,Eniro/Rejta,Reco med flera.Där brukar sanningen komma fram,på Prisjakts recensioner är jag övertygad om att anställda på Firmor med Tveksamt Omdöme ser till att lägga in positiva recensioner för att hålla skenet uppe.
Den trasiga TV jag köpt hade OSKADAT emballage,OSKADAD YTTRE skärm(den du torkar dammet av) och totalt spräckt plasmaskärm,den finns innanför den (oskadade) yttre skärmen(det tar 1 sekund att konstatera att felet inte går att laga).
Aldrig mer CDON.
Postad 21 February 2015 - 10:38
Fick för någon vecka sedan en kod på 100kr (julklapp till cdon+ kund vid köp för minst 300 kr) så köpet av cdon+ har redan lönat sig då det kostade 99 kr i decembers julkalender. Dock tveksam till om jag hade nappat till ordinarie pris (299 kr) då vi har fri frakt via mecenat.
Har fått ytterligare ett par koder men när jag kikar runt på CDON efter produkter av intresse upplever jag att deras prisbild numera verkar ligga lite högre jämfört med konkurrenterna än tidigare. Svårt säga säkert om det är så men t.ex. inför kommande bokrea så är Adlibris klart billigare på de böcker jag kikat på och det gäller även ett par tv-serier jag kollat in.
Postad 28 May 2015 - 13:28
En kort version av köp av TV fr CDON;Köpte TV i Dec 2014,tog 2 veckor att få hem,trasig plasmaskärm,massor av mail/krångel innan TV kunde sändas på reklamation,sedan 1 månads mailkrångel för att få dem att betala tillbaka pengar,hade jag vetat att det är satt i system att dra ut på återbetalning så hade jag inte köpt av dem,och med facit i hand har jag följande råd;
1.Har du Superpresentkort och löser in dem vid ett köp så binder du även dessa pengar till den firma du köper av,om du som kund är missnöjd med en firma blir du tvungen att ÄNDÅ köpa nåt av dem för pengarna på Superpresentkortet låses mot firman,oavsett om du får en reklamation godkänd(och råkar vara missnöjd),så använd Superpresentkort mer försiktigt än rena pengar,när du löst in presentkortet så kan du inte ändra mottagare...
2.Har du råd att vänta på att få tillbaka dina pengar,och kan köpa ersättningsprodukt hos annan firma under tiden ?
Jag personligen har inte lika många pengar i reserv att köpa ersättningsprodukt,när det dras ut på tiden med reklamationer.
3.Jag har lagt timvis av min tid till email och om detta är vad du kan tänka dig att ta,så är det värt att köpa från CDON och andra firmor med tveksamma omdöme,lägg hellre ner tid på att förundersöka firman på forum som Trustpilot,Eniro/Rejta,Reco med flera.Där brukar sanningen komma fram,på Prisjakts recensioner är jag övertygad om att anställda på Firmor med Tveksamt Omdöme ser till att lägga in positiva recensioner för att hålla skenet uppe.
Den trasiga TV jag köpt hade OSKADAT emballage,OSKADAD YTTRE skärm(den du torkar dammet av) och totalt spräckt plasmaskärm,den finns innanför den (oskadade) yttre skärmen(det tar 1 sekund att konstatera att felet inte går att laga).
Aldrig mer CDON.
Fast du har ju en kryssruta där du kan ångra dig innan du klickar på "Slutför köp?!".
Jag tycker att dom har en riktigt snabb support numera. Beror givetvis på vem man stöter på i kundservice som med allt annat. Men jag får känslan att en del enbart vill hålla skenet nere...men...men...jag kan ha fel ![]()
Postad 18 August 2015 - 15:38
Skrev ett fint omdöme om dom nu på prisjakt. beställde en hdmi kabel och en minihdmi-hdmi adapter för datorn. missade att adaptern var från ett annat företag shop24. kabel dök upp på engång men adaptern syns inte till och ingen vet något på supporten.
Hade även ett support ärende tidigare iår då jag hade handlat med ett presentkort och köpte majors mask när dom släppte collectors edition. varan var skadad och jag ville självklart byta ut den mot en hel då dom skicka samlar utgåvan i en vanlig pappåse utan embellage så klart den tar skada det är en pappförpackning. påpeka detta men dom skicka även den nya vara i samma påse som också vart skadad. sen skicka om en till även i samma påse fast jag påtalade detta. även den var trasig så beslöt att behålla den första jag fick för den var minst skadat mot rabatt.
Men problemet slutar inte där efter jag hade fått flera fakturer på dom ordrarna även fast dom var betald från börja så skrev dom en ny varje order och skicka med men dom skulle inte betalas men vart även där krångel då jag hade använt en ett presentkort på 500:- så förstod inte Qliro bolaget som skickar fakturorna att det var för samma produkt även fast jag påpeka detta för cdon redovisa inte samma summan på dom olika på ena var det 99 kr och dom nya 599 eller vad det var. så i ett halvår ringde lite då och då från qliro och ifrågasatte detta och varje gång hänvisa jag till cdon för jag hade sparat allt på mail med chathistorik.
Men dom kunde inte lösa det tillsammans så fick tillslut maila in all chatt till qliro och dom avskrev ärenden men var tur att jag sparade det.
Är bara less nu på att det kan bli jidder om en adapter för 75:- köpte den för att det skulle bli smidigt med hemleverans men får köpa en på kjell på stan istället och får väl skicka tbx denna när den väl kommer
Prisjaktsinlägget:
Beställde en leverans för 7 dagar sen 2 varor i samma order men missade att ena varan var från ett bolag som heter shop24 det skulle jag absolut inte ha gjort.
dagen efter fick jag mail allting var postat från båda bolagen. Vara direkt från cdon dyker upp dagen efter mailet för 5 dagar sen.
När det gått 6 dagar kontakar jag cdon då jag fortfarande inte fått varan även fast den är postad utan kolli? dom skapar ett ärende och ska återkomma men får bara textboks svar från supporten där dom beklagar sig men ingen kan göra något utan jag får vänta på den speciella gruppen som arbetar med såna här ärenden då dom kontaktad shop24 men inte fått något svar.
Jag har nu väntat ytterligare 24 timmar alltså 7 dygnet nu och har fortfarande inte fått något svar från gruppen som arbetar med det utan bara från den vanliga supporten som inte vet något utan hänvisar till dom andra.
Men betalt kan ni ta! sen att varan inte dyker upp verkar inte vara något problem er
Redigerat av BoBBiS, 18 August 2015 - 15:46.
Postad 15 October 2015 - 04:59
mittiprick, den 21 Feb 2015 - 11:38, skrev:Har fått ytterligare ett par koder men när jag kikar runt på CDON efter produkter av intresse upplever jag att deras prisbild numera verkar ligga lite högre jämfört med konkurrenterna än tidigare. Svårt säga säkert om det är så men t.ex. inför kommande bokrea så är Adlibris klart billigare på de böcker jag kikat på och det gäller även ett par tv-serier jag kollat in.
Det går fortfarande att hitta billiga produkter, men jag håller med, särskilt sista halvåret tycker jag prisbilden försämrats rejält. Tycker heller inte CDON+ är sådär jättebra längre, sällan vettiga erbjudanden/rabattkoder numera och jag har knappt handlat från CDON sista halvåret.
Nu gick mitt cdon+ ut i veckan, kommer fundera över om det är värt att förnya, finns andra butiker som ofta är lika billiga eller billigare numera och jag har på sistone handlat mer hos dessa, så... bonuschecken kan mycket väl bli det sista jag handlar hos CDON på ett bra tag.
Postad 15 October 2015 - 17:03
CDon känns tämligen ointressanta numera. Även jag har CDON+ men hittar sällan och aldrig något som intresserar mig. De släpper på mängder med koder och rabatter men inga är något att hänga i julgranen. Hellre färre men värre (bättre) kampanjer.
Kommer inte att förnya mitt plusabbonemang såvida de inte gör en otrolig upphämtning den kommande månaden.
Postad 15 October 2015 - 21:01
Det går fortfarande att hitta billiga produkter, men jag håller med, särskilt sista halvåret tycker jag prisbilden försämrats rejält. Tycker heller inte CDON+ är sådär jättebra längre, sällan vettiga erbjudanden/rabattkoder numera och jag har knappt handlat från CDON sista halvåret.
Nu gick mitt cdon+ ut i veckan, kommer fundera över om det är värt att förnya, finns andra butiker som ofta är lika billiga eller billigare numera och jag har på sistone handlat mer hos dessa, så... bonuschecken kan mycket väl bli det sista jag handlar hos CDON på ett bra tag.
Mitt CDON+ går ut i december och även jag är tveksam till att förnya om det kostar 299kr som tidigare. Måste dock säga att de rabatter och den återbäring jag fått / får garanterat kommer överstiga 300 spänn. Jag handlar inte alls lika mycket film och musik längre men däremot har det blivit en del annat.
Fick idag en kod på 100 kr (vid köp på minst 300) för att jag svarade på en enkät så det blir iaf till att kika på om det finns något jag behöver framöver. Det är bra med rabattkoder men inte så mycket om man köper något man inte hade gjort annars.
Postad 21 October 2015 - 19:48
Är fortfarande väldigt nöjd med cdon förutom att dom vägrar lägga upp dom lite mer exklusiva armbandsuren för beställning. Har bevakat armbandsur som aldrig kommer i lager då dom saknas på leverantörens sida. Alltså lär dom aldrig dyka upp på cdon heller. Detta tog mig 4 månader att konstatera efter att ha forskat lite själv. Noll koll med andra ord. Synd att den delen inte fungerar. Men allt som finns i lager går otroligt fort att skicka. Inga felskick på flera år som det ser ut nu. Numera verkar det ju gå ut på att cdon anlitar ett företag som sköter leveransen från företaget men att cdon står för faktura hanteringen och supporten. Väldigt smart tänkt även om det inte verkar fungera så bra med Casios och Seikos sortiment mfl. Inga fullständiga priser heller verkar det som. Det verkar mer vara att man har ett system där man bara fyller på med grejer utan att ha koll på vad man lägger upp. Hade det fungerat så hade jag säkert varit ägare till minst 5 fler armbandsur än idag. Har väntat och väntat men allt verkar skötas via bevakning av produkt som inte fungerar.
Postad 23 October 2015 - 18:57
För er som är nöjda med CDON+ så kan man skaffa det för 199:- om man shoppar för 600:-
Postad 06 November 2015 - 02:03
Nu verkar CDON:s lager info gå per automatik vilket är ett stort plus ![]()
Plus också att dom numera har riktigt exklusiva armbandsur på sidan vilka också finns i lager och inte enbart för bevakning ![]()
Redigerat av Unregistered2294, 06 November 2015 - 02:08.
Postad 06 November 2015 - 04:44
Har inte CDON+ alltid kostat 199kr?
Jag skaffade det förra året i deras adventskalender då det kostade 99kr men kommer inte att förnya.
Postad 06 November 2015 - 12:18
Har inte CDON+ alltid kostat 199kr?
Jag skaffade det förra året i deras adventskalender då det kostade 99kr men kommer inte att förnya.
299:- kostar det, men oftast har de ju kampanjer på det!
Eftersom jag beställer minst en gång i månaden så är både 99:- och 199:- bättre än att betala minst 290:- i fraktkostnader...
Postad 01 December 2015 - 23:30
CDON+ kostar 99:- idag via deras julkalender http://cdon.se/cdon-.../cdon-p24610370
Har inte haft det förut men kommer nog slå till. Beställer inte från CDON särskilt ofta men det känns som att det kommer löna sig hur man än gör
Postad 01 December 2015 - 23:37
Tack för tipset ett givet köp😀CDON+ kostar 99:- idag via deras julkalender http://cdon.se/cdon-.../cdon-p24610370
Redigerat av mcmike, 01 December 2015 - 23:37.
Postad 01 December 2015 - 23:44
Postad 02 December 2015 - 08:54
299 eller 1kr under 300 är ett ganska högt pris för att slippa lite frakt. Tycker inte det låter ok när man sätter priset på 299 istället för 300. 299 låter ju mycket billigare även om det handlar om endast 1kr.
Postad 02 December 2015 - 09:23
Jag handlar ofta på CDON filmer spel hemelektronik etc.
Men jag gjorde ett köp nu i början av november som har slutat i en absurd historia.
Jag la en order om jag minns rätt på en lördag. Jag uppmärksammade precis efter ordern vart lagd att jag råkat lägga till en produkt jag inte behövde.
Kontaktade dem via deras formulär på hemsidan omgående.
2 dagar senare vart ordern postad och jag fick till svar att de ej hade möjlighet att avboka en placerad order....
Det tog mig åtta... åtta !!! kontakter att få en retursedel mailad till mig för produkten. Och detta via deras formulär på hemsidan som är enkelt och tydligt.
Portot för returen vart dyrare än produkten i sig.
Men eftersom CDON kundservice var så infernaliskt omöjliga i fallet med att skicka mig en retursedel samt ej hade möjlighet att avboka en order 2 dagar innan den ens skickats ville jag returnera produkten av princip.
De tog mig ytterliga flertalet försök att få dem att ge mig anstånd på fakturan för produkten så den ej skulle förfalla innan de mottagit min retur.
Nu en månad senare sitter jag här med skägget i brevlådan då CDON påstår att de ej mottagit min retur och jag verkar behöva betala fakturan iaf.
Jag kommer fortsätta vara kund hos dem då de har ett bra utbud och bra priser.
Men jag förbarmar mig över alla som måste vara i kontakt med kundservice då detta är den utan konkurrens värsta kundupplevelsen jag haft, inkluderat hemska restaurangbesök.
Postad 02 December 2015 - 18:47
Du slipper inte bara frakt.299 eller 1kr under 300 är ett ganska högt pris för att slippa lite frakt. Tycker inte det låter ok när man sätter priset på 299 istället för 300. 299 låter ju mycket billigare även om det handlar om endast 1kr.
Du får även erbjudande, rabattkoder samt återbäring på dina köp.
För 2015 fick jag precis 247:- tillbaka av CDON i form av ett presentkort med ett års giltlighet...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
1163 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?