Kommer det vara samma tema?
Kommer man kunna använda tiden tills tävlingen börjar igen för att komponera bidrag till tävlingen?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Kommentarstråd för "veckans tävling"
Startad av
Joakim
, Feb 25 2009 05:57
1236 svar till detta ämne
Postad 25 July 2009 - 15:03
Bra beslut att låta tävlingen ha semester.
Kommer det vara samma tema? Kommer man kunna använda tiden tills tävlingen börjar igen för att komponera bidrag till tävlingen? Postad 25 July 2009 - 15:20
Drey123 kommer att vara ansvarig för tävlingen, så jag låter honom svara på de frågorna.
Postad 07 August 2009 - 00:05
Vilken tur att det blev uppehåll på tävligen för de senaste veckorna har jag inte änns titta in här
Men nu är en Macbook Pro 13" på väg hem till mig! Och den måste hård testas!! Postad 07 August 2009 - 17:14
Bara för att förstöra stämningen lite så tror jag att en kamera är ett bättre redskap för att ta bilder att vinna "Veckans tävling" med, än en laptop.
För övrigt finns det inget bättre än en ThinkPad! Postad 10 August 2009 - 12:07
Men den har ju inbyggd kamera?!?!
Men en ny data lyfter foto suget mycket mer! Postad 10 August 2009 - 13:09
Lite OT men: Är skärmarna från Mac bra till foto redigering? De bärbara alltså? De stationära vet jag är bra, en tjejkompis som är reklamdesigner arbetar bara med Mac och PhotoShop. Postad 10 August 2009 - 22:35
Jo det nya Macbooks ska ha det
Sedan har jag varit å köpt 500GB + 4GB ram idag! Imorron kommer den! Läs mer här Postad 10 August 2009 - 22:47
Utan att bli för mycket f_a_n_b_o_y så måste jag ju än en gång slå ett slag för Lenovo med sina ThinkPads.
Denna är ju ruskigt cool och verkar sjukt najs för just bildredigering. Sen att jag personligen helst inte skaffar en laptop med mer än 12"-skärm är ju en annan sak. http://www.gizmag.co...d-w700ds/10607/ Dubbla skärmar, huvudskärmen påstås vara det bästa man kan få på en bärbar och möjligheter till oerhört mycket expansion etc. Prislappen är väl det enda negativa kanske. Billigaste och dyraste varianterna enligt prisjakt: Haha, nu hittade jag en riktigt kul, antagligen inte officiell, reklamfilm för W700:an! http://www.youtube.c...h?v=MhGkxkzmPbQ Edit: Varför får man inte skriva ut f_a_n_b_o_y? Råkar det krocka med nåt filter som censurerar ord som börjar på den liknade svordomen? (Tycker för övrigt att censuren här är väldigt löjlig, men nåja. Redigerat av Unregistered8b705007, 10 August 2009 - 22:59. Postad 10 August 2009 - 23:05 Det är nog en kvarleva från hd-dvd Vs blu-ray ... då var det i varannan mening på forumet, men det kanske vi kan plocka bort nu, och en del annat också Postad 11 August 2009 - 01:57
Hahaha! 45lax är "lite" över min buget! Sedan är det os:et som är skysst med mac! För att inte tala om deras finish ! Dock är dem väldig propitära ibland... Postad 11 August 2009 - 05:41
Eftersom slaget om HD är över får man säga f-a-n-b-o-y om ca 10 minuter när allt har uppdaterat sig.
Postad 11 August 2009 - 10:35
Jo, och det är ju nån billig variant där man nog inte får med allt lull-lull man vill ha. Raidade diskar, extra skärm, färgkalibrering, WACOM-bräda inbyggd.... Det är ju sånt man bara måste ha! Jag vet inte vilket stöd Lenovo officiellt har för linux, men annars kan man ju göra rätt mycket trevligt med det. OSX är ju i stort sett samma sak, eller det bygger väl på BSD, men ändå. Undrar om man kan köra Apples fönsterhanterare på andra system än i OSX? Själv kör jag faktiskt Vista för tillfället eftersom det var förinstallerat på laptopen. Alla klagar väldigt mycket, men jag förstår faktiskt inte på vad. För mig har det funkat bra och det är många nya smarta funktioner man saknar i XP tycker jag. Just inlåsningen Apple pysslar med är väl en av deras stora nackdelar. Andra dumheter dom hållit på med som att plocka bort USB-portar (för designens skull?!) och bygga in batterier så man inte kan byta ut dem är ju direkt pinsamma. Finishen på en Macbook Pro är väl inte fel, har dock inte klämt speciellt mycket på dem själv. Har inte heller provat tangentbordet på dem. Det (tangetbordet alltså) är ju en stor anledning för mig att köra ThinkPad, precis som trackpointen och magnesium/kolfiber/titanhöljen (med svart plasthölje) etc inte är fel direkt. Ja, jag är väl en Thinkpad-fanboy. Men jag är stolt över det! (var ju bara tvungen att få med ordet nu när man kan!) Postad 15 August 2009 - 14:11
Jo låter bra! Men för 45lax kan man ju få både Wolcom bräda + extern uber skärm samt 5TB och en MBP!
Helt underbart körbåde PS,Ai,DW och Safari samt lite små program. Det flyter på någons så jävulst bra! På min stationära PC(med bättre prestanda) så hade den segat ihop! Postad 17 August 2009 - 19:45
Måste bara sortera och välja bland de 30GB med bilder som tagits under sommaren
Postad 23 August 2009 - 20:58
Var är alla bidrag?
Vet inte om mina är så väl arrangerade eller semester ... ett försök iaf. Redigerat av Tec, 23 August 2009 - 21:11. Postad 24 August 2009 - 00:04
Skit också! var tvärsäker på att det var den 28:e...
Aja man får väl nästa säga grattis Tec, för du var väl den ända? Postad 24 August 2009 - 05:35
Roligt...ser hellre att tävligen förlängs eller temat ändras än att vinna på att jag är den enda som "deltagit"...
Postad 24 August 2009 - 17:46
Förlängning till den 6:e september kanske? Är reglerna lite för snäva/otydliga?
Postad 24 August 2009 - 18:18 Nej bara för svårt ämne Postad 24 August 2009 - 22:10
Nahh bare manglende interesse, arrangerede semester situationer är inte min grej Postad 25 August 2009 - 06:08
Skulle tro att semestersituationer (utan arrangerad) skulle vara enklare
Postad 25 August 2009 - 08:20
Det var det jag tänkte också. Semesterbilder i sig måste väl folk rimligen ha efter sommarens gång, eller..? Men byte till ett helt annat tema är också en idé.
Postad 26 August 2009 - 10:48
Känns roligt att vara bidragande i en tävling som är så välbesökt som denna.
Beslutsamheten är ju enorm Postad 26 August 2009 - 14:56
Är spärren för arrangerade bilder släppt?
Har ett eller två bidrag isåfall Postad 26 August 2009 - 21:48
Jag skulle helst vilja byta tema, ha inga bilder ifrån denna semester
Postad 27 August 2009 - 16:39
Drey123 bestämmer: Lätta på reglerna eller byt tema helt och hållet. Tävlingen pågår v36 i vanlig ordning.
Postad 27 August 2009 - 17:42
Oki vi byter tema.
Nytt tema blir: "Att sväva" Samma regler som innan. bilden behöver inte vara arrangerad. Lycka till! Postad 28 August 2009 - 18:12
Okej kul! Hoppas inte på en till flopp! Tråkigt för Drey123!
Jag sak ut å hitta nått kul objekt nu!! Postad 30 August 2009 - 19:31
Jag ser det inte som en flopp för mig. Det är ju synd om er som skall delta som har så dålig fantasi ;-) Postad 31 August 2009 - 05:40
Du säger alltså att jag inte har dålig fantasi!
Tackar Redigerat av Tec, 31 August 2009 - 05:40. Postad 04 September 2009 - 23:09
Så där jag fick upp en bild
Postad 06 September 2009 - 18:25
Jag körde en jag verkligen känner att man kan säga att man svävar, får se vad ni tycker.
Postad 07 September 2009 - 22:46
Vinnare är QUE med slänggunge bilden.
Kanske för att jag precis varit i Liseberg. Men jag tycker bilden verkligen träffar vad jag hade i huvudet när jag tänker på att sväva! Postad 08 September 2009 - 06:04
Åh tack, jag har inte förberett något tal, för det var en överraskning det var så många bra bilder.
Bilden är från BonBon Land i Danmark. Jag återkommer i kväll för veckans tema, måste smälta segern först Postad 08 September 2009 - 09:55
Grattis!
Tänkte bidra med något liknande men glömde bort att posta bilden: ![]() Redigerat av Ponisch, 08 September 2009 - 09:58. Postad 08 September 2009 - 17:31
Nytt tema blir : I rörelse
det är fri tolkning på detta och man kan får göra i princip vad man vill med kamera och Photoshop Joakim tar väl hand om allt det praktiska gissar jag, max 3 bilder Lycka till 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |