Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX 6600 *

925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 december 2010 - 22:55

niragt40
  • niragt40
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
När man kör Youtube på Tvixen, går det att spara klipp eller göra nån spel lista med klipp? Så man slipper söka efter favorit klippen. :)

Postad 07 december 2010 - 23:08

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det är skadligt för media spelaren om man har den igång ett par dagar utan att stänga av den? använder nämligen min 6600n som ftp server också :)

Postad 10 december 2010 - 08:21

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det är skadligt för media spelaren om man har den igång ett par dagar utan att stänga av den? använder nämligen min 6600n som ftp server också ;)

Jag har inget belägg för mitt svar, men ett par dagar ser jag inget problem med. Har hänt att jag glömt att stänga av min tvix, och den tog ingen skada. Viktigast i sammanhanget är nog att tvixen har tillräcklig ventilation för kylning.

offtopic fråga... samma phat som jag en gång i tiden kännde från SweClockersforum (och nu från Dailymobile)?

Redigerat av SonnyF, 10 december 2010 - 08:24.

Postad 10 december 2010 - 10:35

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jag har inget belägg för mitt svar, men ett par dagar ser jag inget problem med. Har hänt att jag glömt att stänga av min tvix, och den tog ingen skada. Viktigast i sammanhanget är nog att tvixen har tillräcklig ventilation för kylning.

offtopic fråga... samma phat som jag en gång i tiden kännde från SweClockersforum (och nu från Dailymobile)?

ah ok, har satt fläkten @ medium så det borde vara ok nu ifall tvixen skulle bli varm ;)

japp det är jag ^^

Postad 10 december 2010 - 15:34

RC10
  • RC10
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
HI,

Does anyone know if the DVIX 6600N Plus includes any client so I can browse all my Media content (movies, pictures, menus...) from any Wireless device such as iPad, PC with browser, Android Phone,...???

Thanks!

Postad 10 december 2010 - 20:18

asfanskap
  • asfanskap
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har nyss köpt en tvix hd slim s1, uppdaterat till nya f/w (2.0.5).
nu har jag en liten ruta i nedre högra hörnet där det står "DB Scanning.." Den där rutan har varit där ett bra tag nu. drygt ett dygn tror jag så jag börjar ju undra om den kommer försvinna alls.
Är det nån som har varit med om det? eller kanske vet vad det betyder?

Postad 11 december 2010 - 08:11

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

HI,

Does anyone know if the DVIX 6600N Plus includes any client so I can browse all my Media content (movies, pictures, menus...) from any Wireless device such as iPad, PC with browser, Android Phone,...???

Thanks!

Yes, in the latest FWs it has the "webremote".
You enter the ipadress in the webbrowser of the TVIX in your smartphone or PC, and from there you can see and
control your media.
(Not watch it or listen to it, but control it without having to start the TV)

Postad 13 december 2010 - 12:03

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats/vet hur man spelar upp en HD-DVD eller BluRay image på Slim S1?
Alltså en rip, ehhrmm Backup, av en hel katalogstruktur från en HD-DVD eller BluRay disc.

Kan man göra som med DVD-images och packa ihop till *.img eller *.iso kanske?

/David

Postad 15 december 2010 - 12:35

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Har nu konstaterat att min 6600, med sina spontana omstarter, har skadat 4% kluster på min 1000GB disk...
Tråkigt, men vad ska man göra :ph34r:

Postad 16 december 2010 - 13:11

redmonk
  • redmonk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har nyss köpt en tvix hd slim s1, uppdaterat till nya f/w (2.0.5).
nu har jag en liten ruta i nedre högra hörnet där det står "DB Scanning.." Den där rutan har varit där ett bra tag nu. drygt ett dygn tror jag så jag börjar ju undra om den kommer försvinna alls.
Är det nån som har varit med om det? eller kanske vet vad det betyder?

Gå in på SYSTEM - typ av lista,Så ändrar du från library till folder så har du löst problemet?.

Pierre.

Postad 16 december 2010 - 14:12

asfanskap
  • asfanskap
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Gå in på SYSTEM - typ av lista,Så ändrar du från library till folder så har du löst problemet?.

Pierre.

det där var ju nästan pinsamt enkelt..
Tack tack!

Postad 22 december 2010 - 17:53

Unregistered18201e05
  • Unregistered18201e05
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick min Slim S1 Duo på posten igår och har installerat den nu. TV-mottagningen funkar fint, men som andra har skrivit så kan man bara kan ta in dom fria, markbundna kanalerna. Räcker bra för mig, kollar mest film ändå.

Kvaliteten på komposit-signalen är dock riktigt dålig. Man kopplar ju såklart primärt med HDMI eller komponent, men det kunde ju varit praktiskt om man tar med sig burken på resa, att kunna koppla in sig med schysst bild överallt. Jämför jag med komposit-bilden från min Xbox 360 är det som natt och dag. Någon som märkt samma sak?

Postad 25 december 2010 - 19:26

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Ny beta FW 2.0.7 (med lite fix av 2.0.6 antar jag, då det verkar vara samma funktioner.)
http://www.mpcclub.c...ead.php?t=25903

[Multimedia Player/ System]
1. Supports BT (Bit-Torrent) download (6600/slim S1 model only)
- If you configure the .torrent file, TVIX will automatically download
it. TVIX will consume much less power than PC, so it’s a good downloading machine. You can directly playback contents as soon as it’s done.
- Download itself happens in background, and does not interfere the
foreground playback. (Except recording DTV files – it will stop the downloading in the meantime.)
- You can monitor or configure torrent at http://<tvix IP
address>/bt/. For example – Type http://192.168.1.5/bt/ on your PC web
browser and monitoring page will pop-up.
- The downloaded file will store at /BT on internal HDD.
- Supports resuming download just after last downloading.
- You can check the download completed files by clicking ”Visit
Neighbor” button on the monitor page (It will connect TVIX via Samba server)
- Here’s the guide

http://www.tvix.co.k....=1&gText=TViX%
20PVR&pSerial=79&id=747

2. Improves Web-Remote
- Changes major user interface to more intuitive one.
- Supports progress bar to show the current status of playback. You
can also click the progress bar to change the playback position.
- So it becomes more and more usable without TV, when you want to use
TVIX as music server.

3. Improves Media Library
- Add searching feature. You can type the searching words by virtual
keyboard (using remote).
- You can search music by artist/ album/ title/ file name. You can
search movie, photo by file name.
- Supports APE/ FLAC/ OGG tags and it will be enabled in Media
Library.
- If there is no audio tag, searching may not be enabled. Please
update the audio information using below FAQ.

http://www.tvix.co.k....=1&gText=TViX%
20PVR&pSerial=52&id=744

4. Adds multi-language virtual keyboard
- Supports simplified Chinese/ traditional Chinese/ Korean/ Latin
Extended.
- The virtual keyboard will be automatically changed according to the
menu-language at set-up, if available.
- You can use this virtual keyboard at You-Tube searching, file name
editing and play-list editing.
- You can change the virtual keyboard by selecting “ABC” button on the
virtual keyboard.

5. Supports external subtitle browser
- By selecting “Subtitle” button on remote then select “Extra SUB” to
browse the external subtitle file in the same folder.
- This “Extra SUB” button will be disabled if external subtitle file
does not exist in the same folder.
- Will not support upper folder or other folder’s subtitle file.

6. Improves AUTO-RUN function
- If you configure “DTV” or “Inlive” (for Korea only) as a start-up at
AUTO-RUN, it will start up as “DTV” or “InLive”.

7. Improves universal jukebox
- Fixes some bugs on several .ISO files.

8. Supports CUE file on WAV file format
9. Adds Serbian , Thai and Simplified Chinese menu languages.
10. Fixes video not-showing bug on some MKV files.

[PVR]
1. Fixes padding bug when multiple recordings.

[Network]
2. Adds manual IP address configuration on Wi-Fi.
3. Supports FTP password changing at SET-UP.

Postad 27 december 2010 - 18:39

nilsperstefan
  • nilsperstefan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena!
Har följt denna tråd sedan jag köpte min TviX 6600 omkring Lucia 2009. Den har fungerat felfritt sedan dess och jag har uppgraderat vartefter.

Den senaste firmware som finns att ladda ner på TviX hemsida;
http://www.tvix.co.k...x...=1&id=19663
har bl.a. stöd för nedladdning via torrent. Provade nyss - och det funkar...

Hade problem med att se Killers 1080p förra veckan. MKV-filen hade bara ljud och ingen bild. Provade nu - och det funkade.

Jag kontrollerar min TviX med hjälp av en Samsung Galaxy Tab och använder då browsern Dolphin.

Provade i början att streama video från en av mina datorer men fann det enklare att använda externa 2,5"-hårddiskar som man enkelt "laddar" med det man vill se och höra. Använder just nu en 500 Gb för detta ändamål.
Den hittar för övrigt alla mina olika USB-stickor...

Provat att surfa på Youtube, kolla väder etc och det funkar. (Men vädret är dåligt)

Kör sedan början med en 1 Tb stor hårddisk och den innehåller alla mina bästa filmer, alla mina bilder och all min musik. Självklart är det back-up av de skivor, bilder etc som jag samlat på mig under åren.

Har provat TviXen mot både projektor - Epson HD-ready - kommer inte ihåg numret - och den 42"-are jag har nu - en LG-fullHD som är "helt OK". Har jämfört att köra samma film från min BluRay som jag har på TviXen och ser eller hör ingen skillnad.

Har ett äldre ljudsystem - ett Sony 5.1 - som duger åt mig just nu. När jag byter upp mig så blir det en TviX 6600+ och en ljudanläggning som stöder allt denna kan erbjuda.

Har samlat teknik-prylar sedan jag var liten - första lönen en Luxman, andra en skivspelare, (Transcriptor), och var -åren går - med när datorerna helt plötsligt kunde visa färggrafik, köpte första Mp3-spelaren, (Rio), förstås och det ena gav det andra.

Jag har dock aldrig i hela mitt liv - fyllde 55 häromdagen - haft någon teknisk pryl som jag är så nöjd med som denna.
Klarar allt. Har ibland stått på i flera dagar. Helt oslagbart.

En, (1), fjärrkontroll och jag når allt - och vill jag ändra låt från sängen så surfar jag in till förra årets julklapp med hjälp av årets julklapp.

Om ni hör någon som ska köpa en TviX - så säg KÖP! Varför vänta?

Redigerat av nilsperstefan, 27 december 2010 - 20:34.

Postad 28 december 2010 - 07:16

Sepulcretum
  • Sepulcretum
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt en Twix Slim S1 och är riktigt nöjd med den.
Har dock ett problem med en film. Det är en avi med följande info:
Bild: 640x652 bildpunkter
Ljud: 95 kbit/s, MPEG Layer-3
Video: 23 fps, 1050 kbit/s

Det konstiga är att ljudet fungerar som det ska men bilden pinnar på i kanske dubbel hastighet.
På datorn i MPC fungerar det perfekt.

Då Tvixen är relativt ny för mig vet jag inte om det är en en-gångs-händelse eller om det rör sig om flera filmer...

Någon som har en aning om vad detta kan bero på?

Hälsningar
Sepulcretum.

Postad 28 december 2010 - 09:41

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Har köpt en Twix Slim S1 och är riktigt nöjd med den.
Har dock ett problem med en film. Det är en avi med följande info:
Bild: 640x652 bildpunkter
Ljud: 95 kbit/s, MPEG Layer-3
Video: 23 fps, 1050 kbit/s

Det där är en väldigt ovanlig upplösning, kanske har med det att göra. Jag tror inte att du får några sådana problem med "vanliga" videofiler.

Postad 28 december 2010 - 12:59

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Någon som vet vad den faktiska skillnaden på en 6600N Plus och en Slim S1 är?
Vad skiljer 6600N och 6600N Plus? Känns hemskt förvirrat :)

Har haft en 6500 och den blev utbytt till en 6600N och den blev i sin tur utbytt till en 6600N Plus.

Redigerat av Grief, 28 december 2010 - 13:04.

Postad 28 december 2010 - 13:04

Sepulcretum
  • Sepulcretum
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det där är en väldigt ovanlig upplösning, kanske har med det att göra. Jag tror inte att du får några sådana problem med "vanliga" videofiler.

Tack för ett rakt och enkelt svar!
Tycker det är en djungel det där med upplösning... :)

Postad 28 december 2010 - 13:09

Sepulcretum
  • Sepulcretum
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ops...såg att det var 640x352 i upplösning...
Kan det verka "normalare"?

Postad 28 december 2010 - 15:36

Unregistered18201e05
  • Unregistered18201e05
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon med en Slim S1 som orkar testa sin kompositutgång? Hade varit fint att få veta om det är min som är ett måndagsexemplar, eller om alla har samma halvruttna bildkvalitet på kompositen. Ffa i form av ljus grå linjer, men inte rullande som vid jordfel utan mer stationära.

Postad 28 december 2010 - 18:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Ops...såg att det var 640x352 i upplösning...
Kan det verka "normalare"?

Jag vet inte, det är inte en upplösning jag känner till att den brukar användas iaf. Jag tror att mitt svar fortfarande gäller.

Redigerat av distortion2, 28 december 2010 - 18:08.

Postad 03 januari 2011 - 18:26

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Någon som vet vad den faktiska skillnaden på en 6600N Plus och en Slim S1 är?
Vad skiljer 6600N och 6600N Plus? Känns hemskt förvirrat :)

Har haft en 6500 och den blev utbytt till en 6600N och den blev i sin tur utbytt till en 6600N Plus.

6600N har ett chip som p.g.a. felaktig design av Realtek inte klarade av HD Audio.
Detta fixades senare till med ett uppdaterat chip. De burkar som har det nya chipet som klarar HD Audio
heter 6600N Plus.
(Återförsäljaren valde dock strutsmetoden och såvitt jag vet har ingen av oss som köpte första versionen fått någon som helst ersättning eller utbyte.)

S1 är en nyare model av 6600 med mer slimmad design och fler kopplings möjligheter. Kör exakt samma mjukvara som 6600.

Postad 03 januari 2011 - 19:56

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Hej,

Min Tvix 6500 som jag kör i sovrummet har "subtitle shift", dvs att man kan flytta undertexter upp och ned i bilden på filmer. Som jag förstått så ska även 6600 och S1 ha denna funktion.

Det jag undrar över är om det finns några filformat, undertextformat som detta INTE funkar med, och isf vilka? Jag har mest mkv-filer med integrerade undertexter.

Mvh
Micke

Postad 04 januari 2011 - 19:58

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

6600N har ett chip som p.g.a. felaktig design av Realtek inte klarade av HD Audio.
Detta fixades senare till med ett uppdaterat chip. De burkar som har det nya chipet som klarar HD Audio
heter 6600N Plus.
(Återförsäljaren valde dock strutsmetoden och såvitt jag vet har ingen av oss som köpte första versionen fått någon som helst ersättning eller utbyte.)

S1 är en nyare model av 6600 med mer slimmad design och fler kopplings möjligheter. Kör exakt samma mjukvara som 6600.

Ah, intressant! Hade en 6600N som bråkade järnet. Fick den utbytt till en Plus och den går än så länge mycket bra.

Tack för infon!

Postad 04 januari 2011 - 23:21

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Någon som vet huruvida Dvico verkligen försöker lösa judder-problemet på 23.976 och 24fps-material?
Utav 10 testade filer har jag 100% judder när jag kör dem via TViX'en, men konverterar jag dem till m2ts och kör de från usbminne i ps3'an så är dessa helt judderfri

Postad 05 januari 2011 - 00:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Någon som vet huruvida Dvico verkligen försöker lösa judder-problemet på 23.976 och 24fps-material?
Utav 10 testade filer har jag 100% judder när jag kör dem via TViX'en, men konverterar jag dem till m2ts och kör de från usbminne i ps3'an så är dessa helt judderfri

Tvixen ska vara helt judderfri sedan år tillbaka. Är du säker på att den är inställd på att leverera auto 1080p 24fps, för i så fall ska den fixa resten själv? Rätta mig någon om jag har fel.

Postad 05 januari 2011 - 10:21

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Tvixen ska vara helt judderfri sedan år tillbaka. Är du säker på att den är inställd på att leverera auto 1080p 24fps, för i så fall ska den fixa resten själv? Rätta mig någon om jag har fel.

Den ska vara det ja, men många har, enligt mpcclub, fortfarande problem med judder på 23.974- och 24fps-material.
Jag har testat både 24p och Native Resoution utan någon skillnad. Värt att notera att det bara är 23.974 samt 24fps-material som juddrar, allt annat fungerar smärtfritt

Här är materialet som jag har testat:
Bifogad fil  JudderSample.zip   845,38K   11 Antal nerladdningar

Redigerat av Wixner, 05 januari 2011 - 10:51.

Postad 05 januari 2011 - 17:46

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Den ska vara det ja, men många har, enligt mpcclub, fortfarande problem med judder på 23.974- och 24fps-material.
Jag har testat både 24p och Native Resoution utan någon skillnad. Värt att notera att det bara är 23.974 samt 24fps-material som juddrar, allt annat fungerar smärtfritt

Här är materialet som jag har testat:
Bifogad fil  JudderSample.zip   845,38K   11 Antal nerladdningar

Testade dina filer och som du skriver ser det ut att vara judder på 23.. & 24 men filmer flyter ju perfekt. Har hållt på ganska mycket med judder med film från datorer kopplade till tv, där kan man snacka om judder.
Undrar om det verkligen finns något som kan spela upp dessa testfiler utan att ögat uppfattar små hack.
Tycker mig verkligen inte kunna se detta i filmer och jag är väldigt känslig för det...

Postad 05 januari 2011 - 21:58

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Testade dina filer och som du skriver ser det ut att vara judder på 23.. & 24 men filmer flyter ju perfekt. Har hållt på ganska mycket med judder med film från datorer kopplade till tv, där kan man snacka om judder.
Undrar om det verkligen finns något som kan spela upp dessa testfiler utan att ögat uppfattar små hack.
Tycker mig verkligen inte kunna se detta i filmer och jag är väldigt känslig för det...

Jag, och till och med min sambo, märker väl av detta när vi kollar på film via TViX'en, (intern från disk eller strömmande från servern) strömmat till PS3'an via PS3MediaServer (tydligen kan inte PS3'an presentera material i 24fps (?) på annat material än bluray) men inte när vi kollar på en Bluray så det är ingenting annat i kedjan som är felkonfigurerat-

Postad 05 januari 2011 - 22:04

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
OKej, låter märkligt. Spenderade ett antal timmar med att försöka få min mac att skicka ut 24p och där såg man som sagt juddder. Kolla bla panorerande scener i sagan om ringen. Har kollat med tixen nu och det är verkligen supermjukt, kan inte se en antydan till judder eller hack.....

Vad har du för TV, klarar den av 24p?

Postad 05 januari 2011 - 22:23

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

OKej, låter märkligt. Spenderade ett antal timmar med att försöka få min mac att skicka ut 24p och där såg man som sagt juddder. Kolla bla panorerande scener i sagan om ringen. Har kollat med tixen nu och det är verkligen supermjukt, kan inte se en antydan till judder eller hack.....

Vad har du för TV, klarar den av 24p?

En "gammal" Sony KDL-40D3500 som har stöd för 24P

Postad 05 januari 2011 - 22:25

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Har tyvärr inga andra bra ideer om du kollat alla inställningar i tvixen.

Postad 05 januari 2011 - 23:06

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Har tyvärr inga andra bra ideer om du kollat alla inställningar i tvixen.

Har kontaktat Canman om detta, samt den utlovade lösning för HD-ljud för oss som sitter på "icke-plus"-modellen
Återkommer med mitt svar här

Postad 06 januari 2011 - 10:47

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Sitter ochså på en 6600, surt när man blev lovad HD audio!!!

Postad 06 januari 2011 - 15:39

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Angående judder så har jag fått tillbaka judder vid vissa filmer. Det uppstod efter uppgraderinga av firmware till 2.07.

Har inte judder på alla filmer, men filmer kodade i 23,98 ger judder vilket det inte gjorde tidigare.

Postad 06 januari 2011 - 15:40

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
ajdå jag som uppdaterade idag.... ska kontrollera

Postad 06 januari 2011 - 15:46

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
testade precis lite filmer men kunde inte upptäcka något judder alls

Postad 06 januari 2011 - 23:58

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
tja sitter o nöter på om en tvix ska bli min nästa spelare.. men har en liten FW fråga!

vad för sorterings möjligheter sitter tvixen på?

katalogiserar man själv de filer man har som med tex wd tv eller kan spelaren sortera efter Genre action/crime/comedy, hd, title osv som jukebox för xtreamern?

http://www.xtreamer....vieJukeBox.htm#

är kass på detta så glad för svar! ;)

Postad 07 januari 2011 - 08:59

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Sitter ochså på en 6600, surt när man blev lovad HD audio!!!

Surt är bara förnamnet. Förväntar mig dock ingen lösning längre från Canman.
Tillverkaren Dvico lovade aldrig (officiellt) att den skulle ha stöd för HD ljud, men Canman som svensk återförsäljare
lovade vitt och brett.

M.a.o. så är Canman tvungen att ersätta från egen ficka, därav strutsmetoden. "vi återkommer"....
De återkommer när alla ev. garantier har gått ut, inte en dag tidigare.

Postad 08 januari 2011 - 12:54

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
En sak är säker- Jag rekommenderar verkligen INTE Slim 1:an. Köp inte den! Om det är Realtek-skräpet har jag ingen aning om. Deras ljud-chips till moderkorten är rena skämten iaf. Jag borde ha väntat till nästa generation TViX och varit nöjd med min M-6500...

Redigerat av Tompa123, 09 januari 2011 - 00:03.

Postad 11 januari 2011 - 16:56

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Ny FW ute! 2.0.8
http://www.tvix.co.k...t...&pSerial=79

Postad 11 januari 2011 - 20:28

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Ny FW ute! 2.0.8

changelog?

Postad 12 januari 2011 - 09:15

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Ny FW ute! 2.0.8

Den du länkar till är till PVR varianten, Duo.

Denna är till 6600/S1

Edit: Oj, det spelade visst ingen roll vilken länk man tog... my bad

Changelog:

Release Notes for Rev 2.0.8 since Rev 2.0.5.

** From 2.0.7 version, fixes GPT partition was not recognised.

[ Multimedia Player/ System ]
1. Supports BT (Bit-Torrent) download
- If you configure the .torrent file, TVIX will automatically download it. TVIX will consume much less power than PC, so it’s a good downloading machine. You can directly playback contents as soon as it’s done.
- Download itself happens in background, and does not interfere the foreground playback. (Except recording DTV files - it will stop the downloading in the meantime.)
- You can monitor or configure torrent at http://<tvix IP address>/bt/.
For example - Type http://192.168.1.5/bt/ on your PC web browser and monitoring page will pop-up.
- The downloaded file will store at /BT on internal HDD.
- Supports resuming download just after last downloading.
- You can check the download completed files by clicking ”Visit Neighbor” button on the monitor page (It will connect TVIX via Samba server)
- Here’s the guide
http://www.tvix.co.k...x...l=79&id=747

2. Improves Web-Remote
- Changes major user interface to more intuitive one.
- Supports progress bar to show the current status of playback. You can also click the progress bar to change the playback position.
- So it becomes more and more usable without TV, when you want to use TVIX as music server.

3. Improves Media Library
- Add searching feature. You can type the searching words by virtual keyboard (using remote).
- You can search music by artist/ album/ title/ file name. You can search movie, photo by file name.
- Supports APE/ FLAC/ OGG tags and it will be enabled in Media Library.
- If there is no audio tag, searching may not be enabled. Please update the audio information using below FAQ.
http://www.tvix.co.k...x...l=52&id=744

4. Adds multi-language virtual keyboard
- Supports simplified Chinese/ traditional Chinese/ Korean/ Latin Extended.
- The virtual keyboard will be automatically changed according to the menu-language at set-up, if available.
- You can use this virtual keyboard at You-Tube searching, file name editing and play-list editing.
- You can change the virtual keyboard by selecting “ABC” button on the virtual keyboard.

5. Supports external subtitle browser
- By selecting “Subtitle” button on remote then select “Extra SUB” to browse the external subtitle file in the same folder.
- This “Extra SUB” button will be disabled if external subtitle file does not exist in the same folder.
- Will not support upper folder or other folder’s subtitle file.

6. Improves AUTO-RUN function
- If you configure “DTV” as a start-up at AUTO-RUN, it will start up as “DTV”.

7. Improves universal jukebox
- Fixes some bugs on several .ISO files.

8. Supports CUE file on WAV file format

9. Adds Serbian , Thai and Simplified Chinese menu languages.

- Supports all 25 languages now.

10. Fixes video not-showing bug on some MKV files.

[ PVR PART (PVR model only) ]
1. Fixes padding bug when multiple recordings.

[NETWORK PART]
1. Adds manual IP address configuration on Wi-Fi.

2. Supports FTP password changing at SET-UP.

Thanks.

Redigerat av Unregistered6a4c1249, 12 januari 2011 - 09:14.

Postad 12 januari 2011 - 13:19

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hejsan alla TViX 6600* ägare!

Jag har en 6500 som jag är rätt nöjd med. Jag tror att den sjunger på sista versen då 6500:a har problem med kylningen. Så jag funderar på att skaffa en 6600 N Plus, då de verkar vara ok och framförallt ha en ordentlig kylning, 60mm fläkt.

Jag skulle vilja veta om det är någon/några av er som har jämfört 6500 med 6600 (N Plus)?
6500 har ju ett Sigma chip och 6600 har ett Realtek.
Vad för skillnader har ni upptäckt mellan de båda modellerna?
- Stabilitet, dvs burken är igång en längre stund (dagar/måndader)
- Kvalitet i uppspelning av Ljud och bild
- Annat

Jag har läst mig till att vissa tycker att Realteks chip inte är så bra till ljud, musik.

Vad tycker ni i forat?

Tack!

/TML

Postad 12 januari 2011 - 18:00

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Gällande mitt judder som jag talade om lite tidigare i tråden så blir alla filer judderlös om jag stänger av Autoswitchen men då kan jag ju som sagt inte garantera att materialet rullar på korrekt i 24P heller...

Postad 13 januari 2011 - 08:42

QQQ
  • QQQ
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis köpt en Tvix S1, orkade inte vänta på A1=)

Problemet är att jag inte får ut digitalt ljud från hdmi, bara analogt!?
Digitala ljudet fungerar bara om jag gör en "Load default settings" Detta
fungerar bara första gången jag startar en film.
Nyaste F/W har jag också laddat hem.
Har en Samsung 796 som är kopplad till tvixen med en hdmi kabel(Supra, har testat kabeln till ps3 utan problem)
Optisk kabel från förstärkaren till tv:n.
Kopplar jag optisk kabeln direkt till tvixen så fungerar digitala ljudet.
Defekt?

Annars är jag nöjd, hade tvix 4000 innan =)

MVH
QQQ

Postad 17 januari 2011 - 15:36

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har precis köpt en Tvix S1, orkade inte vänta på A1=)

Problemet är att jag inte får ut digitalt ljud från hdmi, bara analogt!?
Digitala ljudet fungerar bara om jag gör en "Load default settings" Detta
fungerar bara första gången jag startar en film.
Nyaste F/W har jag också laddat hem.
Har en Samsung 796 som är kopplad till tvixen med en hdmi kabel(Supra, har testat kabeln till ps3 utan problem)
Optisk kabel från förstärkaren till tv:n.
Kopplar jag optisk kabeln direkt till tvixen så fungerar digitala ljudet.
Defekt?

Annars är jag nöjd, hade tvix 4000 innan =)

MVH
QQQ

Ställt in i menyn att ljudet ska ut digitalt?

Postad 17 januari 2011 - 20:44

QQQ
  • QQQ
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ställt in i menyn att ljudet ska ut digitalt?

Då får jag inget ljud ;)

Audio output:

HDMI-All digital= inget ljud
HDMI-All Analog= ljud

Nu har jag kopplat en optisk kabel till tvixen och då fungerar ljuden med inställningen "HDMI-All digital".
Till tvix 4000 så kunde jag koppla en optisk kabel direkt till tv:n så att jag fick ut 5.1 ljud till både tvixen och ps3:an, detta fungerar inte med S1 :wub:

eSata kontakten fungerar den bara till att koppla in en hårddisk?
Eller kan man koppla in en dator och föra över filer(har en dator med eSata kontakt)?

MVH
QQQ

Redigerat av QQQ, 17 januari 2011 - 21:11.

Postad 19 januari 2011 - 15:10

QQQ
  • QQQ
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa mig? :P

Kan någon av er som har en tvix 6600/S1, koppla in bara hdmi kabeln till tv:n och se om ni får ljud med denna inställning:
TV-----HDMI-------Tvix

Audio output:

HDMI-All digital

pass thrue: on

Misstänker att jag har fått en defekt S1=(

MVH
QQQ

Redigerat av QQQ, 19 januari 2011 - 15:11.

Postad 19 januari 2011 - 17:04

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla.

Men jag har för mig att jag kopplade ihop min Canal Digital HD-box direkt till tv'n en gång med inställningen "surroundljud" (tror jag det står i menyn iaf) och då fick jag inget ljud. Men om jag kopplade in den till min Onkyo 607 så funkade det.

Kanske är så att tv'n inte klarar av signalen kanske...

//Jonas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.