![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 20 september 2010 - 08:27
Postad 20 september 2010 - 11:06
Postad 20 september 2010 - 13:49
Postad 20 september 2010 - 15:16
Och går man upp ett hack från den Fanatec-ratten får man en ratt som även passar 360, dvs en ratt som passar båda konsolerna och PC. Det blir nog mitt val. Men tyvärr är en Playseat inget val, tar för mycket plats.http://www.fanatec.com/ (Deras "Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel" verkar väldigt välbyggd, med bältdrift istället för kuggar, vilket låter mindre)
Eller nja. "Gå upp" är nog inte rätt ord, annat än prismässigt. GT3 RS V2 Wheel ser riktigt skön ut, men jag vill ha en som passar även till 360.
Redigerat av SC-Zap, 20 september 2010 - 15:37.
Postad 20 september 2010 - 15:34
Har droolat ett bra tag efter GT5 nu, så fort det börjar närma sig så köper jag ratt och pedal igen. Frågan är bara om man ska nöja sig med Driving Force GT eller köra på G25. Har haft båda och motorkänslan är rätt lika men G25 osar ju kvalité så det stinker om det, och alla med körkort föredrar nog den riktiga växelspaken. Något som testat G27 förresten? Värd de extra kronorna eller i princip bara en "for PS3" version?
Postad 20 september 2010 - 18:23
Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel verkar ju vara lyxigast och skönast att hålla i och använda, tack vare bältdriften, formen på ratten och det sjukt fina lädret. Pedalerna är ju byggda att hålla för evigt, hehe... (magnetsensorer och grejjer) Det lilla som fanns att klaga på(plug and play) är åtgärdat, så den har inga direkta svaga punkter... Feedbacken ska dessutom vara överlägsen i denna prisklassen, i både styrka och precision.
G25 och G27 var de jag kollade på mest, nu velar jag istället mellan DFGT eller "Fanatec-ratten"

Har haft en billig ratt förut, var dumsnål, så jag funderar på att ta den bästa ändå... Får väl skita i Signature Edition och nöja mig med CE, känns som att man får tillräckligt med bilar ändå. Den combon känns mest värd.
Gjorde en liten lista på de CE som erbjuder en stealth-bil från SE när man bokar:
Audi R10. PC City och Elgiganten
Honda NSX GT500. Megastore
Nissan GT-R GT500. Game.se och Best Buy
Mercedes-Benz SLS AMG. Webhallen och Amazon.com
McLaren F1. Gamestop
De här stealthbilarna i svart har lite bättre prestanda än stock, man vet t ex att F1-bilen har viktreducerats och fått lite mera hästar. Hittar ni mera info om var man bokar dessa så fyll på listan...
En del gäller även vid vaniljutgåvan, men det skiljer 150:- typ, och då får man ändå boken och 5 hyfsade bilar till...
Redigerat av Fredag, 20 september 2010 - 18:25.
Postad 20 september 2010 - 18:38
Playseat komplett med ratt, låda och pedaler ger nog mera än 3D. Beror ju på vilken TV du funderar över, är det en 40" så ska du helt klart vänta tills du har råd med en större bild i 3D. Testade 3D på en 40" i butik, från att ha sett Avatar osv på duk så kändes det väldigt klent, upplevelsen dog lite...
Själv spanar jag i 60" och uppåt, prisklass 30 lök, funderar på om man inte får mer bild för pengarna med projje då, vet inte om det kommit nått bra för 3D i den prisklassen dock...
http://www.playseat....h-g27-recension
http://www.fanatec.com/ (Deras "Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel" verkar väldigt välbyggd, med bältdrift istället för kuggar, vilket låter mindre)
Har redan Driving Force Pro GT som jag tycker funkar prima och det blir nog lite väl trångt i mitt korridorsrum med ett playseat. Såg inte riktigt ut att vara av tv-shop modell som man kan vika under sängen det där :-)
Funderar annars på att köpa 3DTV i 50 tums klassen. Blir nog Panasonic 50VT20E eller GT20 (beroende på vad uppkommande recensioner av GT20E kommer säga)
EDIT: såg nu att review av GT20 kom upp på avforums ifall någon annan är intresserad:
http://www.avforums....20b-review.html
Redigerat av Unregistered69f7f285, 20 september 2010 - 18:42.
Postad 20 september 2010 - 21:22
Mazda 787B
McClaren F1
Med frakt gick det på ca 520:- med dagens kurs, så jag lade en order på den. Nu är frågan vilken av dessa bilar som är bäst, då jag såklart köper CE här hemma:
Audi R10
Honda NSX GT500
Nissan GT-R GT500
Mercedes-Benz SLS AMG
Rent spontant känner jag att man skulle ha mest nytta av Audin eller Benzen, då jag redan har en japansk toppbil. Vilken skulle ni valt av de två?
Postad 20 september 2010 - 21:51
Postad 20 september 2010 - 23:00
Postad 21 september 2010 - 08:37
Audin och Mazdan är ju stora snabba "täckta F1-bilar" typ, därav anledningen att jag inte skulle valt bägge dem.Wow, nu fattar jag noll, vilken tur att jag frågade först, tog nästan Audin för att kunna köra "tyskt" också, men nu blev det andra bullar. Kan du förklara för en lekman fördelarna med en JGTC-bil?
JGTC är alltså japans touringmästerskap vilket kan sägas låg till grund för att Gran Turismo skapades i slutet på 90-talet. Fördelarna är mer att de är ruggigt balla bilar, mer emotionellt annars.

Postad 22 september 2010 - 22:05
För övrigt, så såg jag precis ett avsnitt av Top Gear där Jeremy fick i uppdrag att köra Nurburgring-banan på under 10 minuter med en Jaguar S-Type Diesel. På första varvet följde en tysk tjej med och gav lite tips. Hon skrattade åt Jeremys körteknik och mer eller mindre totalsågade honom genom att säga att han var 80% talanglös... Efter två dagar och ett antal varv lyckades han dock köra på 9.59. Den tyska tjejen var dock måttligt imponerad, tog bilnycklarna, och på första varvet med bilen körde hon på 9.12.

Googlade lite och fann att det var ett ganska gammalt avsnitt, och att den tyska tjejen inte var vem som helst...
Postad 23 september 2010 - 07:32

Postad 23 september 2010 - 07:40
On her only attempt, using the same car, she beat his best lap time of 9 minutes 59 seconds in a Jaguar S-Type diesel by 47 seconds (Season 5, Episode 5), having castigated his best lap with the comment "I tell you something, I could do that lap time in a van". When trying to film Schmitz, the team couldn't keep up so they used Jaguar test driver Wolfgang Schubauer to drive the Jaguar S-Type R chase car[4], which means that much of the lap shown on the episode was not the first lap where she set the 9 min. 12 sec. lap time.
Thus, in her second appearance on Top Gear, she actually drove a Ford Transit Diesel in an attempt to beat Clarkson's time set in the Jaguar S-Type diesel. Her final time with the Transit was 10 minutes and 8 seconds
Postad 23 september 2010 - 09:23
Mazda 787b kan man ju ta bara för ljudet!Förbokar man vaniljversionen från amazon.co.uk så får man TVÅ stealth-bilar, inga mindre än:
Mazda 787B
McClaren F1
Så sjukt ljud i denna wankel race-motor!
Njut av denna!
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 23 september 2010 - 12:50
Jag får gåshud, bånge och tårar i ögonen när jag hör det där ljudet. F-n så mäktigt!Mazda 787b kan man ju ta bara för ljudet!
Så sjukt ljud i denna wankel race-motor!
Njut av denna!
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 23 september 2010 - 13:54
+1Jag får gåshud, bånge och tårar i ögonen när jag hör det där ljudet. F-n så mäktigt!
Postad 23 september 2010 - 15:39

Är ju trots allt bara en månad kvar snart

Redigerat av Axxident, 23 september 2010 - 15:39.
Postad 23 september 2010 - 19:06
Hur stor del av det färdiga spelet är det man kan spela? För det är väl inte den färdiga produkten?
Postad 23 september 2010 - 22:10
Någon som vet om de lyckats få till vettigt motorljud den här gången, tycker alla GT spelen har haft rätt trist motorljud, i övrigt har jag dyrkat spelen

VH Micke
Postad 23 september 2010 - 22:25
Hej,
Någon som vet om de lyckats få till vettigt motorljud den här gången, tycker alla GT spelen har haft rätt trist motorljud, i övrigt har jag dyrkat spelen.
VH Micke
Jag är också nyfiken på ljudet

Försökte kolla på några gameplay video hos gametrailers men dem har lagt till hög musik i bakgrunden dvs omöjligt att höra motorljud.
I denna video hör man lite motorljud.

Postad 23 september 2010 - 22:43

Prisklasser
500-999 kr
1000-1499 kr
1500-1999 kr
1999->
Postad 23 september 2010 - 22:49
Åter till den dryga frågan - Vilken ratt bör man köpa?! Kan inte någon välbildad och trevlig person med koll skriva ner alternativ
Prisklasser
500-999 kr
1000-1499 kr
1500-1999 kr
1999->
1999->Finns bara ett allternativ enligt mej, de är Logitech G25
Postad 23 september 2010 - 23:04
Driving Force GT är väl endast en ratt + växellåda, dvs. att den saknar pedaler och min gissning då är att man gasar med knapparna på ratten vilket känns rätt wasted..
Priserna är tagna direkt från Prisjakt
Redigerat av phnoll, 23 september 2010 - 23:04.
Postad 23 september 2010 - 23:17
DFP gillade jag inte alls, tyckte den var väldigt svår att kalibrera bra och motorn kändes ojämn. DOCK så använde jag den endast till Race Driver Grid, så det kan vara därför. Den ska i grund och botten vara som en äldre modell av DFGT.
DFGT köpte jag med GT5 Prologue och den var grymt bra, jämn och fin motor och lätt att få till precis som man ville. Det har dock troligtvis lika mycket med GT5 som med ratten att göra. Något som endast denna ratten har är en röd liten ratt som man kan vrida på och ställa in olika fininställningar på bilen mitt i en match, t.ex. väggreppet för däck etc. Väldigt fräckt faktiskt, använde den för att minimera friktion på raksträckorna och sedan ändra till lämplig inställning innan kurvor och dylikt.
G25 hade jag också med GT5P och motorn var lite finare än DFGT men inte markant, men i övrigt så är den grymt lyxig och skön samt har en separat H-växellåda och koppling.
DFGT har för övrigt visst pedaler, precis som de andra två modellerna.
Summa summarum så är inte DFP aktuell längre om du inte får tag på den jättebilligt eftersom DFGT kostar ungefär lika mycket men är en uppdaterad modell. DFGT däremot är mycket prisvärd och bra och har inga nackdelar rent spelmässigt mot G25. G25 är bara för att vara lyxliraren helt enkelt.

Postad 23 september 2010 - 23:35
Nädå, finns ju Fanatecs Porsche-rattar också, så Logitech är inte ensamma på premium-marknaden.1999->Finns bara ett allternativ enligt mej, de är Logitech G25
Postad 24 september 2010 - 02:50
DFGT är mycket bra funktionellt(ratten) om du står ut med plastkänslan, pedalerna är inte roliga alls(bara gas och broms, noll motstånd), kräver nån form av montering. Tippväxelspak. Grymt budgetval som man kommer långt på, prestandan i ratten skiljer sig inte alls så mycket som prisskillnaderna gör gällande...
Entusiast 2 748:- ink frakt (pixmania, runt 3200:- från svensk butik)
G27 har en trevlig läderklädd ratt med grym styrning. När bilen är i ett hopp dör motståndet i ratten, kul grej. Har dock problem med växelspaken, den glappar när växel ligger i och fastnar ofta mellan tvåan och trean. Tippväxelspak saknas dessutom. Problemet med G27:s växel beror förmodligen på att du måste trycka ner den för att få in backen, som dock ligger på "rätt" ställe. Pedalerna är ju iaf mycket bättre än de till DFGT. Här får du nämligen en riktig koppling...
Fanatiker 369€ incl. VAT plus shipment(då räknade jag in växelspakarna med, vill man bara köra med paddlarna kan man dra bort 50€)
GT3 RS V2(se bilder nedan) har skönaste ratten klädd i alcantara. Den har även störst diameter. Pedalerna är sjukt bra, helt i metall(väger 5 kilo), kan ställas in i minsta detalj. Bromsen vibrerar vid hjullåsning och reagerar på tryck istället för slaglängd vilket ger mycket större kontroll på inbromsningar. Växelspaken köper man löst om man vill ha H-växel, då får man även med en separat tippväxelspak, båda har feedback. Glappet är mycket litet när en växel ligger i och du har backen längst till vänster och uppåt. Dock "klickar" den när den är ny, blir bättre med användning. De monteras fast i ratten via två medföljande stänger, stabilt och bra lösning. Dyrast, men mycket mera pedaler för pengarna vilket kan vara värt om man vill undvika att bromsarna låser sig och man får spinn vid hårnålskurvorna, hehe...

Postad 24 september 2010 - 08:17
Entusiast 2 748:- ink frakt (pixmania, runt 3200:- från svensk butik)
G27 har en trevlig läderklädd ratt med grym styrning. När bilen är i ett hopp dör motståndet i ratten, kul grej. Har dock problem med växelspaken, den glappar när växel ligger i och fastnar ofta mellan tvåan och trean. Tippväxelspak saknas dessutom. Problemet med G27:s växel beror förmodligen på att du måste trycka ner den för att få in backen, som dock ligger på "rätt" ställe. Pedalerna är ju iaf mycket bättre än de till DFGT. Här får du nämligen en riktig koppling...
Om G27 är samma som G25 så kan man snabbt och enkelt ställa in H-växelspaken till tippväxelspak. Värt att nämna är också att själva pedalerna är i metall och de har något slags tryckmotstånd.
Håller med om att växelspaken kunde varit stabilare byggd dock. Klickar gör den också.
Postad 24 september 2010 - 08:28

Postad 24 september 2010 - 08:45
Om G27 är samma som G25 så kan man snabbt och enkelt ställa in H-växelspaken till tippväxelspak. Värt att nämna är också att själva pedalerna är i metall och de har något slags tryckmotstånd.
Håller med om att växelspaken kunde varit stabilare byggd dock. Klickar gör den också.
dom har tagit bort tippväxeln på G27an. finns bara H växel på den. samt paddlarna bakom ratten
Postad 24 september 2010 - 10:17
Usch vad dåligt. De fina metallpaddlarna bakom ratten är ju bra för F1 och dylikt, och det kan vara rätt bekvämt med tippväxel ibland. Med det dyrare priset och mindre begagnadtillgänglighet känns det tveksamt att man skaffar G27 över G25.dom har tagit bort tippväxeln på G27an. finns bara H växel på den. samt paddlarna bakom ratten
Postad 24 september 2010 - 11:24
Men har inte G25an utgått? Hittar inte den i någon butik.
//Polly
Den verkar inte helt lätt att få tag på.
Men när man kan köpa G27:an för 2621:- på Pixmania så skulle jag nog valt det alternativet.
Trots att jag inte är något fan av Pixmania p g a deras "ojämnhet". Sorry för OT.
Postad 24 september 2010 - 12:13
EDIT: Han som kör måste fan vara full.
Redigerat av BrittBastard, 24 september 2010 - 12:16.
Postad 24 september 2010 - 12:49
Postad 24 september 2010 - 13:14
Synd att GT5 inte har riktigt F1-läge, skall iofs. köpa F1 2010 senare idag men det hade nog inte gått att jämföra med om GT5 hade haft ett sådant läge. Karting liksom, skoj men F1 ftw!
Karting; grunden till F1.

Postad 24 september 2010 - 16:28
Gameplay video; karting @Monza
EDIT: Han som kör måste fan vara full.
verkar vara nått mysko med karting..sett flera videos där dom lätt börjar vingla utan problem.så direktstyrd så man svänger för mkt bara man rör 1mm elr nått o då parerar man sen går det som i videon..snurrar..
Postad 24 september 2010 - 20:22
Postad 24 september 2010 - 20:45
Signature Edition om du har råd och är en hängiven GT-fanatiker.Jahopp då var det dags igen..... Vilken utgåva ska man satsa på tro? Är ruskigt taggad på detta, sett fram emot detta länge nu....

Postad 24 september 2010 - 21:05
Den ratten måste ju varit "något" felkalibrerad eller? Kan ju inte vara så. Har kört en del gokart och en gokart e ju väldigt enkel att köra i en rak linje.verkar vara nått mysko med karting..sett flera videos där dom lätt börjar vingla utan problem.så direktstyrd så man svänger för mkt bara man rör 1mm elr nått o då parerar man sen går det som i videon..snurrar..
Postad 24 september 2010 - 22:57
Den ratten måste ju varit "något" felkalibrerad eller? Kan ju inte vara så. Har kört en del gokart och en gokart e ju väldigt enkel att köra i en rak linje.
Det är ju killen som styr som har stora problem att bara hålla i ratten.. Det är ju aldrig speciellt lyckat att sitta och svänga fram och tillbaka som en galning..
Postad 25 september 2010 - 23:10
Menu (note that GTTV is there)
http://www.youtube.c...h?v=sv4P0nxt7pA
GTbyCitroen on Rome
http://www.youtube.c...h?v=i8v4AvlSTy0
Citroen C4 on Toscana
http://www.youtube.c...h?v=SOAkDN04o6k
Gallardo on Madrid
http://www.youtube.c...h?v=iHS8WFNqtx8
Audi R8 on Tokyo 246
http://www.youtube.c...h?v=uBJyz1JjcsM
Enzo on the Nurburgring
http://www.youtube.c...h?v=fA7Pu8zfhp8
Postad 26 september 2010 - 00:13

EDIT: Med styla menar jag att slänga på dekaler, loggor och liknande på bilarna.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 26 september 2010 - 00:13.
Postad 26 september 2010 - 08:50

Postad 26 september 2010 - 09:02
Angående "styling" och modifiering så har jag inte sett något alls åt det hållet. Som sagt, tidigare har modifieringarna varit begränsade till att byta fälgar och hänga på en vinge. Kul överraskning om det skulle komma med men inget avgörande.
Redigerat av Lindholm R, 26 september 2010 - 09:05.
Postad 26 september 2010 - 16:05

Postad 26 september 2010 - 16:12
//Polly
Postad 26 september 2010 - 18:27
En som efterfrågade så kallat "styling" på Gtplanet och blev rejält utmobbad av hardcore fansen......
...... vill man pimpa sin bil så är nog andra lir mer att satsa på än en seriös bilsimulator.... Ska ju dock gå att ändra färg etc.
Enligt din uppfattning eller som ett faktum?
Det enda jag vill se i form av modifikationer är sådana som faktiskt används inom banracing med standardvagnar, som vid långlopp och liknande.
Postad 26 september 2010 - 19:45
Hann inte se så mycket då hon körde som en kratta, såg mest gräs! :S
Det var en japanskt version. Troligtvis så var det inte "final build". En sak jag la märke till var att laddningstiden innan race var ganska lång, ca 40-50sek.
Annars så såg det lovande ut.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar