Den stora Kult/B-films tråden!
3302 svar till detta ämne
Postad 08 juni 2010 - 19:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
DNR = Digital Noise Reduction
Grain är bra då det är dom som fångat upp ljuset så det överhuvudtaget blivit en bild på filmremsan Och suddar man bort detta så ryker även findetaljerna med då dom hänger med i grainet.
"Digital Noise Reduction", det låter som possitivt? Om det inte är det varför använder dom det? Så finns det grain ska man ha det annars är film utan grain bättre, eller?
Postad 08 juni 2010 - 19:25
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Nej det är inte positivt med grain suddning då som jag nämnde tidigare så ryker även findetaljerna i bilden.
Och det är just findetaljerna som är den stora anledningen till att vi gått över till Blu-Ray, för suddas dom ut så får vi en bild knappt bättre än en DVD.
Grainet är en del av negativet och filmremsorna.
Tyvärr gnäller vissa över att det blir för grynigt på deras skärm och då fegar vissa bolag ur och använder DNR.
Men den stora anledningen på att det kan bli för grynigt för folk hänger på för hög ställd skärpa som förstärker grainet på TV:n. Och för de som stör sig på filmgrain så finns det faktiskt en liknande funktion på skärmarna/spelarna kallad brusreducering
Redigerat av Svante Skoog, 08 juni 2010 - 19:27.
Postad 08 juni 2010 - 20:13
Unregistered8282627d
-
Unregistered8282627d
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Tråkigt med Predator, blir nog att köpa den första utgåvan.
AVS ger jag inte heller mycket för nu, antingen är bilden för skarp eller för soft  och är det grain så är det ditsatt i efterhand.
Postad 08 juni 2010 - 20:21
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
brusreducering
Fula ord och svordomar får man inte använda på forumet
Postad 08 juni 2010 - 20:59
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Fasiken gällande Predator....Var kan man läsa om den?
Postad 08 juni 2010 - 21:43
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Fula ord och svordomar får man inte använda på forumet 
Hehehe! Ajajaj! Rycker mig själv i örat  Fasiken gällande Predator....Var kan man läsa om den?
Översatt utdrag ur en recension av tyska utgåvan: "After clicking on "Play movie", we see the 80es FOX Logo - totally blurred out and bar any structure. It is rather improbable that a new HD master has been struck from the original negative. The credits go on in a similar way. Here, the whole film grain has been filtered away (degrained) and the credits have been enhanced / sharpened. At the first encounter between Carl Weathers and Arnold Schwarzenegger, Weathers looks like he has been filmed through a scattering filter or veil. Thus, his face has neither pores nor wrinkles, and looks like a wax figure, like in "The Longest Day". The degrainer filter has much problems with movements and creates frayed, soft edges. In the jungle, where the camera movements get very slow, the degrained edges are cleaner and smoother, so the picture gets clearer and more vivid. However, because of that, the picture gets a bit artificial or digital, with sharp edges and low detail between these edges. You cannot compare this effect with "The Untouchables" or "The Italian Job" - in those films, the picture quality was somehow bearable. The image is sometimes a little too dark, sometimes the black levels are weak and look grey. For film grain haters this new version may be an improvement - however, this image has nothing to do with a filmlike reproduction of the source material. " http://www.hd-report...dition-blu-ray/
Postad 10 juni 2010 - 14:51
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Hehehe! Ajajaj! Rycker mig själv i örat 
Översatt utdrag ur en recension av tyska utgåvan: "After clicking on "Play movie", we see the 80es FOX Logo - totally blurred out and bar any structure. It is rather improbable that a new HD master has been struck from the original negative. The credits go on in a similar way. Here, the whole film grain has been filtered away (degrained) and the credits have been enhanced / sharpened. At the first encounter between Carl Weathers and Arnold Schwarzenegger, Weathers looks like he has been filmed through a scattering filter or veil. Thus, his face has neither pores nor wrinkles, and looks like a wax figure, like in "The Longest Day". The degrainer filter has much problems with movements and creates frayed, soft edges. In the jungle, where the camera movements get very slow, the degrained edges are cleaner and smoother, so the picture gets clearer and more vivid. However, because of that, the picture gets a bit artificial or digital, with sharp edges and low detail between these edges. You cannot compare this effect with "The Untouchables" or "The Italian Job" - in those films, the picture quality was somehow bearable. The image is sometimes a little too dark, sometimes the black levels are weak and look grey. For film grain haters this new version may be an improvement - however, this image has nothing to do with a filmlike reproduction of the source material. "
http://www.hd-report...dition-blu-ray/
Nåja, det lär dyka upp många fler versioner av Predator på Bluray ... så det är nog inget att oroa sig för. Studiosarna borde göra som man gjorde på DVD i början, då hade man en Pan & Scan version och en i Widescreen. Dvs, en "With grain" och en "waxwork editon" utan. Eller så bifogar man en burk vaselin i bluray boxen som grain hatarna kan smeta över sina tv apparater.
Postad 10 juni 2010 - 14:58
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Vettefan om The Warriors har nämnts men jag tycker den är en riktigt bra kultfilm!  Har ni sett den på Blu-ray?
Postad 10 juni 2010 - 15:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jajjemän
Det är en av mina favoritfilmer och jag kan fan inte komma ihåg hur många ggr jag sett den genom åren sedan VHS tiden
BD utgåvan är riktigt fin faktiskt. Kanske skulle spinna igång den ikväll då jag inte sett den på ett par år nu.
Postad 10 juni 2010 - 15:32
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Jajjemän Det är en av mina favoritfilmer och jag kan fan inte komma ihåg hur många ggr jag sett den genom åren sedan VHS tiden 
BD utgåvan är riktigt fin faktiskt. Kanske skulle spinna igång den ikväll då jag inte sett den på ett par år nu.
Jo, helt klart en favorit hos mig med. Bra musik och stämning! Har den dock på HD DVD - grymt bra bild iallafall. De flesta 70-talsrullar har ganska dassig bild överlag.
Postad 10 juni 2010 - 16:06
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
BLOODSPORT på BD!!!!!!!!!!!!! http://www.thehdroom...th-Timecop/6880Är jag den enda som inte gillar double-feature grejen när det är i samma fodral istället för två skilda fodral i en pappbox? Jag vill helst ha Bloodsport med eget omslag då det ser snyggare ut helt enkelt och inte så jäkla cheap  Men efter som Double Feature filmerna släpps enskilda här i europa, typ Örnnästet, så får jag nog min önskan i höst  Betyder detta att Cannon filmerna äntligen är på gång nu framöver?  Dör av lycka om jag får Delta Foce 1 & 2, Invasion USA och American Ninja in glorious HD!!
Redigerat av Svante Skoog, 10 juni 2010 - 16:07.
Postad 10 juni 2010 - 16:12
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Ja diggar dubblarna, köpte nyligen Where eagles dare / Kellys hjältar för 200 inkl frakt lite bättre pris än i Svedala, de har f.ö sv text och ligger på varsin skiva i fodralet. Har förbokat last boy scout/ last man standing med.
Ja la in omslagsbild på bloodsport och timecop i BDfilm tråden.
Postad 10 juni 2010 - 18:25
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
Ja diggar dubblarna, köpte nyligen Where eagles dare / Kellys hjältar för 200 inkl frakt lite bättre pris än i Svedala, de har f.ö sv text och ligger på varsin skiva i fodralet. Har förbokat last boy scout/ last man standing med.
Ja la in omslagsbild på bloodsport och timecop i BDfilm tråden.
Vart finns denna med Kelly och Eagels med svensk text? Kolla lite snabbt på play.com och där fanns ingen dubbel, bara singel med Kellys som hade sv text. På axelmusic fanns dubbel från usa och kanada men ingen av dom hade sv text.
Postad 10 juni 2010 - 18:36
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Jag gillar inte double grejen, man får inget "riktigt" omslag och det är omöjligt att ställa båda filmerna i bokstavsordning i hyllan.
Postad 10 juni 2010 - 18:53
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Binks>> Köpte min från amazon.ca och det fanns sv text, men det står inget om det på omslaget. Haha har du mailat dem eller?? http://www.amazon.ca...ref=pd_sim_d_15
Redigerat av henke007, 10 juni 2010 - 21:49.
Postad 10 juni 2010 - 20:53
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Känns som det blir en dyr sommar för mig i USA!! ;-)
Postad 11 juni 2010 - 00:01
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Såg precis BU CotLD and wow! Vilken bild. Är jävligt nöjd med släppet och såhär skrev jag på ett annat forum om detta:
"I have just seen COTLD (Oppo 83 -> Panny 4000) at 100 inch x1,4 viewing distance. I'm not saying there can be some DNR or processed image, but I can say this:
*In many scenes the image have amazing pop and hair (and other very small things) is very strong without lumps together like they tend to do when there is DNR.
*The grain is VERY different in various scenes. So why should they scrub away the grain and then put on fake grain in very different amount depending on scenes. It don't sound logical at all.
*CotLD have always been a movie with heavy grain. To scrub all that away and adding fake grain would make the image VERY soft and small detail would go to vast. I cannot see any of that.
*And the last one, most people that complain have not even seen the disc. The sickness of avsforum.
So get it, it will NEVER come a better version on this title. I have had this on swedish VHS, japanese VHS, dutch VHS, Japanese LD, EC LD, Anchour bay DVD and now this BD."
Postad 11 juni 2010 - 03:47
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Håll i er nu för jäklar vilken nyhet: From Fango: The notorious Joe Spinell-starring gorefest will be unleashed in two-DVD and two-Blu-ray sets October 26, with a brand new hi-def transfer and (on the latter) 7.1 DTS-HD audio. Special features have yet to be finalized, but we’re told there will be around six or seven hours’ worth of ’em, including fresh interviews with lead actress Caroline Munro, FX creator Tom Savini, composer Jay Chattaway and “Maniac” songwriters Michael Sembello and Dennis Matkosky (yes, the FLASHDANCE hit was originally intended for MANIAC’s soundtrack!). We’ll bring you full details as soon as we get ’em. Lustig’s urban actioner VIGILANTE makes its Blu-ray debut via BU September 21, and on the company’s Blu-ray schedule for 2011 (no specific dates yet) are Dario Argento’s DEEP RED, INFERNO and CAT O’ NINE TAILS, Larry Cohen’s Q: THE WINGED SERPENT and GOD TOLD ME TO and Harry Kümel’s DAUGHTERS OF DARKNESS. fango
Postad 11 juni 2010 - 10:15
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jag håller verkligen med i ditt omdöme om "City", fast denna verklighets check kommer aldrig att gå in i skallen på the 40 year old virgins på AVS
Angående nyheten om "Maniac" så fick jag nyss hakan i knät 
Verkar bli en späckad release, och ja, har man hört låten från "Flashdance" där dom sjunger just "She´s a Maniac" i refrängen så faller pusselbitarna verkligen på plats angående att den skulle ha varit med i filmen, fast troligtvis som "HE´S a Maniac"
Fan att vi ska behöva vänta till nästa år på godingar som "Q" och "God Told Me To" (Argento filmerna släpps ju av Arrow i höst), men hellre nästa år än aldrig 
Väntar ivrigt på vad som kan tänkas komma i Nov-Dec.
För att fira kommande Maniac släpp så blev det dags att byta Avatar
Var nyss inne i Blue-Underground tråden på AVS, och dom är ta mig fan helt störda. Dom VILL verkligen finna fel i allt
Men, men vill dom leva med en betydligt sämre DVD utgåva så får dom väl göra det, för nån ny "City" lär inte dyka upp de närmsta 10 åren iallafall om nånsin
Funderar starkt på att avsluta medlemskapet på AVS, forumet blir ju bara löjligare för varje dag
Redigerat av Svante Skoog, 11 juni 2010 - 10:13.
Postad 11 juni 2010 - 12:04
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Hård T-shirt att ha på sig när man muckar bråk på Karate gymmet eller till Bloodsport filmkvällen 
next.jpg 39,51K
0 Antal nerladdningarhttp://www.shirtstor...-800-c-492.aspx
Postad 11 juni 2010 - 17:28
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Äntligen fått tummen ur och beställt Arrows COTLD!! Ska bli så gött när den kommer!
Postad 12 juni 2010 - 00:12
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Håll er LÅNGT borta från Alliance kanadensiska BD släpp av "SPAWN". Trots att det står Director´s Cut på omslaget så är det den söndersaxade PG-13 versionen. Den är så klippt att det blir obegripligt. Kulor avlossas utan man får se några träffar och plötsligt ligger folk döda på marken http://www.schnittbe...t.php?ID=121048För er som hänger på AVS är nog detta ingen nyhet, men kan va värt att varna även här för er som missat det. Folk klagar på Noble här i Sverige, men Alliance måste va det värsta genom tiderna
Postad 12 juni 2010 - 06:17
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Håll er LÅNGT borta från Alliance kanadensiska BD släpp av "SPAWN".
Trots att det står Director´s Cut på omslaget så är det den söndersaxade PG-13 versionen. Den är så klippt att det blir obegripligt. Kulor avlossas utan man får se några träffar och plötsligt ligger folk döda på marken 
http://www.schnittbe...t.php?ID=121048
För er som hänger på AVS är nog detta ingen nyhet, men kan va värt att varna även här för er som missat det.
Folk klagar på Noble här i Sverige, men Alliance måste va det värsta genom tiderna 
Den skall tydligen ha så dålig bildkvalitet också att dvdn ser klart bättre ut. Kanske finns anledningar till att den mer eller mindre smugits ut på marknaden av Alliance.
Postad 12 juni 2010 - 15:50
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Synd att den tyska sidan Schnittberichte bara går att läsa på tyska....en av de bättre sidorna på nätet!!
Postad 13 juni 2010 - 08:59
Unregistered8282627d
-
Unregistered8282627d
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Postad 13 juni 2010 - 10:11
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Fantastic news!!!!!!!!!
Då Media-Blasters verkar komma igång med BD släppen nu, så kanske man även kan hoppas på "Burial Ground", "Jungle Holocaust" m.m. framöver
Postad 13 juni 2010 - 10:34
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Har ju snackats mkt om Django och COTLD och ev bildmanipulationer på AVS, dock kommer de inte se bättre ut än vad de gör nu och det enda som finns att jämföra med är några värdelösa DVD.er och de lär knappast inte släppas igen på BD. Anyway så har Deepdiscount nu 25 % rabatt som de har varje sommar och te x Django finns för 15 dollares!! kan kombineras med Cotld för 17 och bör då slinka igenom tullen precis. http://www.deepdisco...e-eaaf6521254f/
Postad 13 juni 2010 - 10:36
Unregistered8282627d
-
Unregistered8282627d
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Hoppas bara att det blir fina släpp! Ja de har en hel del fina katalog titlar, några giallos och PA rullar skulle sitta fint.
Postad 13 juni 2010 - 10:44
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Har ju snackats mkt om Django och COTLD och ev bildmanipulationer på AVS, dock kommer de inte se bättre ut än vad de gör nu och det enda som finns att jämföra med är några värdelösa DVD.er och de lär knappast inte släppas igen på BD.
Anyway så har Deepdiscount nu 25 % rabatt som de har varje sommar och te x Django finns för 15 dollares!! kan kombineras med Cotld för 17 och bör då slinka igenom tullen precis.
http://www.deepdisco...e-eaaf6521254f/
Jag skiter faktiskt fullständigt i om det är tillagd grain eller vad fan det är som dom snackar om. Jag tycker den ser riktigt bra ut!  Jag har beställt Django från Deepdiscount. Kan tilläggas att dom inte har den i lager, så mitt ex har inte skickats - 5 dagar har gått.
Postad 13 juni 2010 - 11:05
papperskatt
-
papperskatt
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Är det någon som vet ifall det finns någon europa-vänlig utgåva av Django annonserad från något bolag? Jag har bara en svensk PS3 och har inte råd att skaffa någon ny spelare, bara för att kunna se Django.
Postad 16 juni 2010 - 17:28
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Såg Rock 'n' roll high school igår. Kul film, aldrig sett den innan. Extra roligt med en Clint howard med hår på huvudet. Överföringen till bluray var bra, det är dock inget demomatrial men det hade man knappast förväntat sig.
Postad 16 juni 2010 - 19:09
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jepp den ser riktigt bra ut med tanke på budget och ålder, faktiskt över förväntan emellanåt 
Clint borde fanimej ha en liten cameo roll i ALLA filmer
Hoppas på en Unrated version av hans klassiker Evil Speak framöver!
Postad 16 juni 2010 - 20:47
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Såg att Schwarzeneggers Raw Deal var släppt! Nån som sett den eller läst något om den? Red Heat fick ju ljummet betyg!!
Postad 16 juni 2010 - 21:22
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Postad 16 juni 2010 - 21:29
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Ser ut ungefär vad man kan vänta sig av en film från mitten av 80 talet, så den kommer definitivt in i min hylla
Få filmer från den perioden som är av demo kvalité. Speciellt jämfört med många rullar som kom på 60 talet som ser nyinspelade ut i jämförelse pga av bättre filmstocks. På 80-talet och en stor del av 90 talet så var det oftast lite små soft look på filmerna.
Postad 16 juni 2010 - 21:30
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Raw deal skulle väl släppas i UK snart, så kanske den sjunker rätt snabbt med. 229 kr hos Discshop haha!!
Red heat finns ju för under 10 dollar på Amazon f.ö
Btw är det nån som köpt The Crow här eller? den är slutsåld på Discshop till 229 kr  , vanliga onsdagskunder antar ja. CDON tar 179 ju och det är väl gränsfall.
Redigerat av henke007, 17 juni 2010 - 09:46.
Postad 16 juni 2010 - 22:02
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Är jag den enda som inte gillar double-feature grejen när det är i samma fodral istället för två skilda fodral i en pappbox?
Så länge de kommer på två skivor har jag inget emot det men jag gillar inte när de lägger två filmer på samma skiva.
Postad 17 juni 2010 - 15:03
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Jag har den tyska Raw Deal men hinner inte se film nu för fotbolls-VM, jag har inte ens snabbkollat 
Edit Jag har numera sett den och bilden är rätt ok. Väldigt lite grain men något oskarp 80-talsbild
Redigerat av Benkke, 17 juni 2010 - 19:02.
Postad 17 juni 2010 - 19:31
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Undrar om den är DNR.ad då, det är den nog lite lätt iaf, det va ju red heat i US har ja för mig!! Det är ju många filmer överlag även om de inte blir förstörda eller läggs märke till lika mkt som många vi snackar om och postar bilder på.
Redigerat av henke007, 17 juni 2010 - 19:33.
Postad 17 juni 2010 - 19:33
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Jag kan tillägga att jag inte vet vilket land bilderna är från. (utgåvan)
Postad 17 juni 2010 - 19:35
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Den tyska har svensk text så det är nog den som kommer här också
Postad 18 juni 2010 - 08:54
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
evil.jpg 28,91K
0 Antal nerladdningar
Disc 1 Special Features –
All New Audio Commentary with Writer/Director Sam Raimi, Producer Robert Tapert and Actor Bruce Campbell
Enhanced 1.85:1 Aspect Ratio Version / Original 1.33:1 Aspect Ratio Version
Disc 2 Special Features-
One By One We Will Take You: The Untold Saga Of THE EVIL DEAD
THE EVIL DEAD: Treasures From The Cutting Room Floor
Discovering THE EVIL DEAD
Unconventional
At The Drive-In
Reunion Panel
Make-Up Test
Theatrical Trailer
TV Spot #1
TV Spot #2
TV Spot #3
TV Spot #4
Hyffsat mycket extra material, även om det fattas en del från deras senaste 3 disc utgåva.
Gött att 1.33:1 versionen (original formatet) av filmen ingår på skivan.
"Limited Time Only"?? Undrar hur många gånger dom kommer att släppa Evil Dead på BD 
Kan hoppas på att dom släpper en bättre utgåva av del 2 först utan DNR.
Postad 24 juni 2010 - 21:09
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
verkar som arrow släpper en hel drös argento blurays i augusti.
Deep Red
Inferno
Tenebrae
Phenomena
Cat o Nine Tails
om jag nu fattat rätt
Redigerat av Unregistered08fc33f7, 24 juni 2010 - 21:14.
Postad 25 juni 2010 - 13:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jepp, speciellt fram emot Tenebre
Ska bli intressant att se vad det blir för kul extra godis till utgåvorna då Arrow blivit kungar just på detta
Postad 25 juni 2010 - 16:16
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Spiken i kistan på dessa rykten att BU COTLD har massiv DNR och fejkad grain:
"Finally got my Blue Underground CITY OF THE LIVING DEAD Blu-ray today and have just finished watching it on my 8-foot wide video projector. To be blunt, this is a STUNNING Blu-ray. There is NOTHING wrong with this Blu-ray. Folks who are seeing "problems" either have issues with their systems or have become brainwashed by internet hysteria. IT LOOKS LIKE FILM. IT LOOKS LIKE THE FILM PRINT I SAW PROJECTED IN 35MM, albeit absent the print damage. This transfer is not "processed" or "flawed" in any way.
I did notice the change in quality at reel 4 (which was mastered from a dupe element as opposed to the original negative like the rest of the film). The image dropped in detail and the contrast became a little plugged up, as is to be expected when dealing with a dupe element. It was not at all objectionable, though, but when looking close I could see the difference in that one reel, which lasted about 15-minutes, and I'm not about to crucify Blue Underground for this slight drop in image quality due to the fact that they had to use a lesser dupe element for that portion of the film.
To summarize- Blue Underground's Blu-ray of CITY OF THE LIVING DEAD is about as perfect as it could possibly be*. It looks like film. Any problems being attributed to it are the result of internet hysteria. End of story.
Vincent
* And by definition, Arrow's Blue-ray should be too, since it is based on the same HD master."
Postad 26 juni 2010 - 09:25
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Underbart!
NU kanske tjafset äntligen kan ta slut på AVS forumet
Postad 26 juni 2010 - 09:35
Unregistered8282627d
-
Unregistered8282627d
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Det firar vi med spec och omslag till Maniac:  Disc One: • New Audio commentary by director/co-producer Lustig and co-producer Andrew W. Garroni • Audio commentary by Lustig, makeup FX artist Tom Savini, editor Lorenzo Marinelli and Spinell’s assistant Luke Walter • New “Anna and the Killer” interview featurette with star Caroline Munro • New “The Death Dealer” interview featurette with Savini • New “Dark Notes” interview featurette with Composer Jay Chattaway • New “Maniac Men” interview featurette with songwriters Michael Sembello and Dennis Matkosky • Theatrical trailers • TV spots • Radio spots Disc Two: • THE JOE SPINELL STORY documentary • New “MANIAC Publicity” gallery • New “MANIAC Controversy” gallery
Postad 26 juni 2010 - 10:47
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Postad 27 juni 2010 - 05:02
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Jämförelse mellan Blue underground och Arrows City of the living deadInget för dom som köpt Arrows utgåva.
Postad 27 juni 2010 - 12:54
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6 349 inlägg
Rätt stora problem med Arrow disken, men antagligen så märker man nog inte så mkt om man har 50 tum eller mindre skärm.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|