Killzone 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(18)
|
99:- | |
Killzone 3 - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Killzone 3 - Helghast Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
4
|
(4)
|
Inga priser |
Kommer du köpa Killzone 3? (82 inlägg)
|
15 år sedan |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 03 February 2011 - 14:43
KZ vs COD ??
Postad 03 February 2011 - 14:48
Det är mindre online troféer än i 2an vilket är lite synd, och dom som finns verkar väldigt enkla.
Postad 03 February 2011 - 14:58
Vill höra mer.. vad tycker ni om Killzone 3. slutar om ca 2 timmar
KZ vs COD ??
Testade i 15-20min precis, det är svårt att styra i Killzone... den där segheten eller fysiken finns kvar, vilket gör att styrningen skiljer sig rejält ifrån COD även battlefieeld bad company 2. Tycker att menyn är lite jobbig för ögonen.. vet inte om det är mina inställningar men det känns lite... jobbigt att titta på. Annars finns väl den väl talade grafiken med detaljerna och fysiken när man springer, dör, hoppar osv... allting är på hög nivå. För min del tilltalade inte multiplayer speciellt pga "segheten" vilket försvårar det ytterligare om man inte är så bra på FPS från början.
En sak är säker.. det här spelet blir inte kul för dom som suger på FPS från början, iaf på multiplayer. Sen saknade man väl "kill cam" eller vad det heter.. som man är så van vid COD, så man får ett inblick över hur man blev dödad. Som sagt det här är ju inte COD.
Snyggt och tekniskt avancerad spel är det iaf, inget annat FPS kommer ens i närheten när det gäller dom här punkterna.
Redigerat av Unregistered1232, 03 February 2011 - 15:12.
Postad 03 February 2011 - 15:00
Musiken är klockren så långt och ger en riktigt episk känsla.
Move-stödet tycker jag inte är riktigt lika bra som på MAG, vilket jag verkligen gillade, dock kanske det handlar lite om att vänja sig. Blir ett givet köp sen när spelet släpps.
Postad 03 February 2011 - 15:04
Postad 03 February 2011 - 15:10
Postad 03 February 2011 - 15:11
Postad 03 February 2011 - 15:23
Men jag kommer inte köra med move kontrollerna.
Postad 03 February 2011 - 15:27
Postad 03 February 2011 - 15:30
Det är Helghast Edition som gäller. Helt klart!
Postad 03 February 2011 - 15:31
Och för dom som inte har problem att skilja verklighet från spel men ändå tar illa vid sig av allför råa handlingar så kan man hålla sig borta också.Har man sedan problem att skilja på spel och verklighet ska man naturligtvis hålla sig borta.
För de som bara tror att det handlar om att skilja spel från verklighet kanske det finns en marknad för spel där man expempelvisk ska våldta kvinnor, skära upp dom ordentligt sedan hällla bensin på dom och tända eld. Eller nåt.
Postad 03 February 2011 - 16:15
Hur funkar detta med unlockpoints btw? Är det bara när man rankar upp som man får nya eller är det vid en speciell poängbonus?
Postad 03 February 2011 - 16:29
Vid varje upprankning har jag för mig...Snälla inga moralkakor i denna tråden grabbar. Låt denna tråd besparas iaf.
Hur funkar detta med unlockpoints btw? Är det bara när man rankar upp som man får nya eller är det vid en speciell poängbonus?
Men minns ju inte helt säkert känner jag nu..
Postad 03 February 2011 - 16:29
Postad 03 February 2011 - 16:31
Testat att ändra sensen på kontrollen?Hmm, jag vet inte vad jag tycker om spelet... Ser coolt ut och sånt, men så segt att styra gubben..
Postad 03 February 2011 - 17:13
Hmm, jag vet inte vad jag tycker om spelet... Ser coolt ut och sånt, men så segt att styra gubben..
Blir lite lättare om du höjer sensitivity till 40-50% på styrningen men fortfarande är det ganska svårt att styra tycker jag.
Postad 03 February 2011 - 18:08
Jag är dock mer för banor likt Bad company än denna bana som finns i betan. (Får hoppas på bättre i full spelet)
Skall LMG:n vara så ruttet dålig eller är det bara jag som inte kan träffa? Tycker Vanliga gevär tar mer skada än den.
Postad 03 February 2011 - 18:11
Another review: French OPSM
19/20
http://www.gamezilla...lskim-magazynie
Biggest selling Polish video game magazine CD Action published world's first Killzone 3 review.
Review Score: 9/10
Ads:
+ one of the most beautiful games in the world
+ well-balanced, varied campaign
+ high difficulty level
+ Move and Sharp Shooter play
Cons:
- series deserved deeper and better protagonists
- minor technical difficulties
Någon som översatt lite;The game is said to outclass everything else on current gen consoles in terms of graphics. The locales are varied and all very detailed. The enemies are also a joy to behold. The reviewer goes as far as to claim that its almost like an interactive piece of artwork. The pacing of the game has been improved over K2. The game is hard from begining to end, even on the normal setting. Coop is mentioned, but not really elaborated upon. You can play the campaign in coop thats for certain. The multiplayer tested only with bots (the games not out so there was no way to play with people) seems much improved and as interesting as it was in K2. The sound in the game is fine but still does not compare to something like Bad Company 2.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 February 2011 - 18:12.
Postad 03 February 2011 - 18:13
jag har 50% i stryning och det är nästan för mycket. Jag förstår inte vad folk får att spelet är segt ifrån. 45% hade varit i klass med det jag spelar med i call of duty.
Jag är dock mer för banor likt Bad company än denna bana som finns i betan. (Får hoppas på bättre i full spelet)
Skall LMG:n vara så ruttet dålig eller är det bara jag som inte kan träffa? Tycker Vanliga gevär tar mer skada än den.
Du ska ha ST3 om du ska köra LMG, ISA's LMG är ju värdelös, den var lika värdelös i 2an också.
Synd att STA14 är fördärvad, och ligger på fel klass.
Den ska inte ha det där skitsiktet som den har, den ska ha järnsikte, och när man hukar sig så ska hårkorset bara bli ett + tecken, men så är det inte nu.
Och det är bara sabotören som ska få ha den, eller INFILTRAYTOAR som klassen heter nu...
Postad 03 February 2011 - 18:30
/ MR NEGATIVE
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 03 February 2011 - 18:33.
Postad 03 February 2011 - 18:36
Och alla vapnen lät dåligt också?Multiplayern är verkligen ett stort GÄSP : > Testade betan, inte impad, denna J ä vvla input lag / delay
/ MR NEGATIVE
Testat att ändra sensen på kontrollen?
Jag höjde upp det till 40% men tyckte ändå att det var Adeles för "tungt"...Blir lite lättare om du höjer sensitivity till 40-50% på styrningen men fortfarande är det ganska svårt att styra tycker jag.
Postad 03 February 2011 - 19:00
8/10 - Eurogamer
8,5/10 - IGN
8,5/10 - Gamespot
8,5/10 - CVG
4/5 - G4tv
10/10 - Destructoid
eller en go sammanfattning här - http://www.vg247.com...views-round-up/
Den röda tråden i dessa 3 är att storyn i single player är det som sänker betyget rejält, eller som de säger "the story is awful"
Redigerat av MattEng76, 03 February 2011 - 19:09.
Postad 03 February 2011 - 19:02
Postad 03 February 2011 - 19:13
En massa recensioner ute nu:
8/10 - Eurogamer
8,5/10 - IGN
8,5/10 - Gamespot
8,5/10 - CVG
4/5 - G4tv
10/10 - Destructoid
eller en go sammanfattning här - http://www.vg247.com...views-round-up/
Den röda tråden i dessa 3 är att storyn i single player är det som sänker betyget rejält, eller som de säger "the story is awful", varav co-op känns som ett halvhjärtat inslag. Dock ligger de ju oftast de flesta FPS runt den poängsumman, så inget att gråta blod över om man är betygskåt, Men vem bryr sig när alla övriga delar kicks ass ...
ush låter inge vidare då multiplayern inte är någon höjdare
Postad 03 February 2011 - 19:17
Det som irriterar mig lite är accelerationen i kontrollen.
Samma här. Men det är väl en vanesak det också.
Angående tyngden så blev allt mycket bättre när jag ändrade sensen till 50%. Vid 30% var det ospelbart för min del.
Postad 03 February 2011 - 19:31
Exakt så känner jag också, hjälper inte att höja sensen, ställde på 100% och det gick inte för snabbt. Oavsett på blir det väldigt fladdriga rörelser pga det.Det som irriterar mig lite är accelerationen i kontrollen. Hade det varit en jämn hastighet i hela rotationen så hade det varit lugnt, men nu så startar den rörelsen för slött bara för att sedan accelerera som en madderfacker. Resultatet av detta är totalt kaos i närstrider.
Säkert en vanesak, nu vill jag hem och spela mer
Som i cod tex kan man ju springa omkring och titta sig runt, men försöker man det här blir man bara snurrig i huvvet,
Postad 03 February 2011 - 19:40
verkar få väldigt bra betyg i de flesta recensioner
Detta i 3D var inte dumt alls faktiskt, känns rätt naturligt. En del text blev lite svårläst dock.
Vad kör du för TV/projje? Försämras grafiken mycket för att frigöra kraft till att processa 3D:n?
Redigerat av Unregistered69f7f285, 03 February 2011 - 19:48.
Postad 03 February 2011 - 19:46
Postad 03 February 2011 - 21:02
Finns det något att anmärka så skulle det väll vara det flera andra här redan påpekat, dvs acceleration när man tittar sig omkring.
Annars när det gäller 3Dn så tog det några minuter att vänja sig, men sen kändes det riktigt trevligt.
Upplevde dock en del ghosting på min panasonic men inget som förstörde helhetsintrycket.
Postad 03 February 2011 - 21:06
Det som irriterar mig lite är accelerationen i kontrollen. Hade det varit en jämn hastighet i hela rotationen så hade det varit lugnt, men nu så startar den rörelsen för slött bara för att sedan accelerera som en madderfacker. Resultatet av detta är totalt kaos i närstrider.
Hahahah EXAKT! Även om man höjer sens... så är det ju den där fysik animationen som gör att det blir svårt att styra.
Postad 03 February 2011 - 21:26
Postad 03 February 2011 - 21:28
Som det är nu känns Black Ops lite vassare i multiplayer när jag bytte från Killzone 3 demot till Black Ops.
//
SLickarN
Postad 03 February 2011 - 21:32
Postad 03 February 2011 - 21:40
Men mera känsla från kz2 kvar än jag trodde, hipfire+huka+burst med STA3 satt som ett smäck
Redigerat av JSan, 03 February 2011 - 21:45.
Postad 03 February 2011 - 22:23
Kommer inte in och får testa på multiplayer, bara bottzone som funkar.
Men mera känsla från kz2 kvar än jag trodde, hipfire+huka+burst med STA3 satt som ett smäck
HS hela tiden som i kz2?
Postad 03 February 2011 - 23:24
Postad 03 February 2011 - 23:27
Postad 04 February 2011 - 00:30
Jag undrar vad det är som gör att storyn inte fått så bra kritik.
Postad 04 February 2011 - 01:37
Huromhelst, egna intrycket efter några rundors spelande, dels med bots för att komma in litet i det iaf, och sedan två-tre MP-rundor, är ganska delat, och egentligen mest negativt. Är alldeles för van vid BC2 just nu, och ingenting från det spelet är egentligen jämförbart med KZ3. KZ3 känns ungefär lika arkadmässigt som "Time Crisis" i en direkt jämförelse. Den "tunga" känslan som jag trodde jag mindes från KZ2 infinner sig inte alls, och på sin höjd tycker jag spelkänslan är godkänd, men inte mer. Grafikmässigt är det en besvikelse. Upplösningen på texturer trodde jag skulle vara bättre, samt de flesta skuggor är lika pixliga som vilket 16-bitsspel som helst. Men det ska kanske vara så s as. Snön/ljuseffekter ser coolt ut iaf, och visst - fult är det då rakt inte helhetsmässigt, men fortfarande en besvikelse i egna ögon. Ljudmässigt klart bättre dock ska sägas.
Nu minns jag inte allt från KZ2 då jag inte kört det på snart två år, men jag gillar inte heller alla jäkla smågrejer man kan låsa upp. Faster reload, hittan och datten etc. Känns mest onödigt, men jag antar det passar in i vad KZ3 trots allt är.
Vad är då positivt? - Det är rätt kul trots allt. Tar man det för vad det är, (ett modernt, men ändå gammaldags FPS i sci-fi-miljö med tydliga shoot-from-the-hip-vibbar), så lever det ju faktiskt upp till förväntingarna i stort, men det kanske helt enkelt inte är något för egen del. Skippar nog titeln helt och hållet, eller införskaffar det ur rea-lådan för SP-delen senare.
Redigerat av joos, 04 February 2011 - 01:41.
Postad 04 February 2011 - 01:53
knapparna vet jag inte om jag tycker om heller, det är väl en vanesak antar jag, men jag lyckades ändå dö för många gånger för att jag vevade med kniven, trots att jag kör melee på samma knapp oavsett om det är cod eller halo (höger spak)... jag tycker även de misslyckats lite med klasserna också, det hade varit kul om de skiljde sig från varandra mer, eller att man kunde välja fritt som i cod. nu hamnar man mittemellan och det är egentligen ingen jättestor skillnad på vad jag än väljer för klass, bortsett från att jag kanske måste avvara nåt specifikt vapen. menysystemet känns inte helt klockrent det heller. varför inte kunna kika på vilka grejer jag kan låsa upp under tiden man väntar mellan två matcher? nu får jag vänta tills när det är dags att välja klass
näe, jag behöver övertygas om det ska bli ett köp
mvh
Postad 04 February 2011 - 07:41
Postad 04 February 2011 - 08:37
+1 på den!Det som irriterar mig lite är accelerationen i kontrollen. Hade det varit en jämn hastighet i hela rotationen så hade det varit lugnt, men nu så startar den rörelsen för slött bara för att sedan accelerera som en madderfacker. Resultatet av detta är totalt kaos i närstrider.
Man svänger runt, tyckler det gå för sakta - och vips så har man "snurrat" förbi det man skulle sikta på...
Tyckte det blev kaos så fort man skulle skjuta på någon.
Postad 04 February 2011 - 09:27
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Kommer du köpa Killzone 3?
32 bilder
84 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?