Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 09 December 2010 - 13:23
Paatrik
-
Paatrik
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ok, så här har jag gjort...
Först och främst: Det finns ingen (vad jag vet om) klient att köra direkt på Boxee'n. Du måste ha en annan dator på nätverket för att ta ner själva sop-strömmen och sedan skicka den vidare.
Jag har en liten dator under tv'n som jag installerat en sopcast client på och när det finns något intressant att titta på så startar jag sändningen/kanalen på denna. Den här datorn skickar sedan strömmen vidare som en http-ström och man kommer åt den genom tex VLC via adressen "http://192.168.0.2:8908/tv.asf" i mitt fall.
Enklaste sättet att komma åt adressen genom Boxee Boxen är att skapa ett bokmärke på Delicious.com. Detta bokmärke lägger du sedan upp som ett RSS-flöde i BBoxen. När du sedan vill kolla på en match (eller vad det nu handlar om) så går du in till dina rss-flöden på BBoxen och väljer ditt upplagda bokmärke och.... sedan kommer videon.
Jag är en erkänt dåligt person när det gäller att förklara saker, så skicka ett pm om du vill veta mer.
synd att jag inte har en box än för då hade vi kunnat slå hål på myten om din erkända dålighet på förklarning =) Men det som jag hade behövt googla mig till är just hur du löser "Den här datorn skickar sedan strömmen vidare som en http-ström " för det är inget jag gjort förut. Care to explain?
Postad 09 December 2010 - 18:05
Helmsman
-
Helmsman
-
Rookie
-
3 inlägg
Köpte Boxee för ett par veckor sedan. Konstaterade att det inte fungerade bra med trådlöst så jag köpte D-link plugg via elnätet så Boxeen nu är trådkopplad (med bra uppkoppling). När jag satte upp detta för ett par dagar sedan var jag helnöjd för nu kunde jag använda lådan som mediaspelare utan att det tog 5 minuter att starta en film. Igår när jag skulle titta tog det helt plötslig huuuur lång tid som helst igen trots trådkoppling. Vad är problemet? Kan någon hjälpa eller tipsa om vad jag skulle kunna göra?? Tack på förhand.
Postad 09 December 2010 - 22:27
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Köpte Boxee för ett par veckor sedan. Konstaterade att det inte fungerade bra med trådlöst så jag köpte D-link plugg via elnätet så Boxeen nu är trådkopplad (med bra uppkoppling). När jag satte upp detta för ett par dagar sedan var jag helnöjd för nu kunde jag använda lådan som mediaspelare utan att det tog 5 minuter att starta en film. Igår när jag skulle titta tog det helt plötslig huuuur lång tid som helst igen trots trådkoppling. Vad är problemet? Kan någon hjälpa eller tipsa om vad jag skulle kunna göra?? Tack på förhand.
Pröva att reseta och installera senaste firmware igen. Annars skulle jag felsöka nätverket/nas för det låter mer som om det är något strul där.
Postad 10 December 2010 - 16:05
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag fick också detta fenomenet igår. Den laddade säkert 30 sec innan filmen kom igång, och när den väl kom igång började den buffra igen. För mig räckte det att starta om boxen så funkade det igen.
Postad 11 December 2010 - 18:31
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Är det dålig trådlös mottagning på Boxen eller är det bara hos mig det är fel?
Har routern på nedervåningen i en skrubb, i vardagsrummet på övervåningen hittar Boxeen inte det trådlösa nätverket!
Fler med samma problem?
Postad 12 December 2010 - 10:48
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Är det dålig trådlös mottagning på Boxen eller är det bara hos mig det är fel? Har routern på nedervåningen i en skrubb, i vardagsrummet på övervåningen hittar Boxeen inte det trådlösa nätverket! Fler med samma problem?
Har samma problem som dig. Min router (d-link av en dyrare variant) har jag i sovrummet och min boxee står på tvbänken i vardagsrummet, ca 10 meter ifrån routern dvs (endast en vägg mellan). Signalstyrkan är helt obefintlig medans iphonen och laptopen får full mottagning på samma plats. Så jag kör med tpkabel tills vidare
Redigerat av DonRon, 12 December 2010 - 11:56.
Postad 13 December 2010 - 16:35
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag har aldrig haft mediaspelare förr. Jo Bluray men ingen renodlad mediaspelare. Jag har skruvat och donat med datorer sen -95 en dator med W3.1 och en processor på 25 MHz. Sen har jag arbetat mig uppåt till nuvarande i7 med W7 64 bit så datorer kan jag rätt bra. Men det här med nätverk är jag en sopa på. Har aldrig fått någon orsak att sysla med det.
Hur som helst så fick jag hem min Box 22 November och kopplade in den. Den startade och påpekade om en uppdatering vilket jag godkände. Den laddade hem startade om och den fungerade den. Det har sen kommit en uppdatering till som jag installerat. kör trådat förresten. Fick inte någonting med nätverket att fungera. Efter en del trixande hittade jag Wizard körde den och sen bara fungerade det. Obs dela ut på det gamla hederliga viset. Det kom jag fram till i alla fall.
Jag har en WD 2 Tb hårddisk ligger under boxen som jag fick hem häromdagen. Jag tänkte att jag kommer säkert att komma åt den från boxen men aldrig från datorn. Nu till det konstiga. Allt fungerar. Jag kommer åt hårddisken och jag kan skriva till den så jag behöver inte ta loss den och flytta den till datorn när jag vill fylla på med nya filmer mm. Jag kör Svt play plus dom andra playkanalerna och jag har aldrig märkt det minsta fel. Boxen fungerar som en dröm. Jag vet inte vad jag gjort förutom Wizard prylen då. Men den funkar som en tokig. Får heller inga musspår när jag kollar play.
Vad jag vill säga är att det ska fungera allting bara det är rätt gjort men jag är inte rätt man att svara på det.
Hoppas att ni får ordning på era problem. För när boxen fungerar så är den verkligen toppen.
Postad 13 December 2010 - 17:10
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Local content FW ute nu Improvements and additions
- Enabling user flavor selection (online/local inclination) during first login and via Settings - defaults for users selecting local will direct to local content and will not mandate multiple clicks to get to local content - Added alphabetical scrollbar for local content - Enhanced sorting options in browse screens (A-Z, Z-A, most popular, newest/oldest...) - Main menu supports additional filter options - Mark items as watched/unwatched from the Action menu - Added option for hourly scan of local libraries - When watching side-by-side or over/under video, the subtitles and OSD would not be visible when wearing 3D glasses. The user now has the option, under Settings, to have the user interface properly displayed when watching this kind of content - Added SMB client defaults to network settings
Bug fixes
- Do not de-interlace of video when the TV is in interlaced mode (e.g. 1080i) - HFS+ volumes display UUID instead of volume name under some conditions - Video OSD text background too small for text title when playing video with long titles - When connecting to VPN, Boxee didn't refresh region code - Boxee doesn't change DNS configuration when VPN is set up - Can't connect to hidden wireless networks - Cannot connect to network using WPA passcode with special characters - When Internet connection is restored, menu doesn't show online channels - DVD .iso playback aspect ratio incorrect - DVD playback displayed some artifacts - "Resume From" doesn't work on DVD ISO/Folders - Zoom on DVD (.iso and folder) video does not work as expected - .vob files playback (standalone files) is stuttering and low FPS - DVD .iso playback over Wireless N: excessive buffering, playback speed issues, random exits - "Vietnamese" character set is misspelled in System Settings - Show "Remove From Favorites" button in episodes list, even if no episodes are available - SMB credentials are not saved upon restart - Write failure when accessing Box-attached disk over SMB - SMB file sharing of external HD size reporting is wrong - Become unresponsive and hang during playback of AVC .mkv file from SMB mapped drive - Crashes when indexing some videos inside .rar files - Crashes indexing mp3 file with corrupt embedded thumbnail - Stretch 16:9 and Stretch 14:9 not working properly - Shoutcast and Radiotime: Switching stations or Cancel causes interface to freeze and console output to crawl - Some .mkv files do not playback properly (some flavors of H.264) - Support packed bitstream muxing mode in .avi - Some .wtv files do not playback properly - Constant buffering on 1080p BD .mkv files accessed wirelessly on Boxee - Boxee crash when browsing into unidentified Files - Playback choked and crashed during viewing of .mp4 file http://forums.boxee....ead.php?t=24049
Redigerat av Unregistered577c6879, 13 December 2010 - 17:11.
Postad 13 December 2010 - 17:24
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Går det ändra så man kan få olika färger på subsen i tex MKV filmer? Måste ha tex mörkgrå text för att eliminera IR på min TV...
Har inte den, men måste välja en mediaspelare som man kan ändra texten till filmerna till min TV som är lite känslig för IR just efter textremsan... och mörkgrå funkar ok, testat med ps3an+ps3 mediaserver... men kan inte få till 24hz på den...
Postad 13 December 2010 - 20:40
ringstedt
-
ringstedt
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Local content FW ute nu
http://forums.boxee....ead.php?t=24049
Vilket lyft!! Helt plötsligt förstår jag hur boxen är tänkt att fungera för oss som inte bor i USA! Alla lokala filmer indexerade och identifierade direkt, grymt! edit: Även mina tv-serier på NAS:en hittades och identifierades direkt med cover art osv.
Redigerat av ringstedt, 13 December 2010 - 20:42.
Postad 13 December 2010 - 21:20
nazurro
-
nazurro
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Local content FW ute nu
http://forums.boxee....ead.php?t=24049
Nice, efter dessa två fw släpp kanske den är rumsren. Dags att slå till kanske.
Postad 14 December 2010 - 08:44
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Går det ändra så man kan få olika färger på subsen i tex MKV filmer? Måste ha tex mörkgrå text för att eliminera IR på min TV... Har inte den, men måste välja en mediaspelare som man kan ändra texten till filmerna till min TV som är lite känslig för IR just efter textremsan... och mörkgrå funkar ok, testat med ps3an+ps3 mediaserver... men kan inte få till 24hz på den...
Svar ja men mörkgrå finns inte. Du får lägga en en ticket på jira om fler färger eller transparency så kanske de släpper det i kommande fw.
Postad 14 December 2010 - 10:21
Björz
-
Björz
-
Rookie
-
7 inlägg
En fråga till alla ni som fått tag på ett svenskt exemplar: Har ni svenskt tangentbord på fjärrkontrollen? Dvs. finns Å, Ä och Ö? Om inte - går det att skriva dessa bokstäver på annat sätt?
En återförsäljare (JME i Malmö) sa att det eventuellt skulle komma fjärrkontroller med svensk knappsats längre fram men inte i den leverans som de väntar nu i veckan (V.50).
/B
Postad 14 December 2010 - 11:08
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vilket lyft!! Helt plötsligt förstår jag hur boxen är tänkt att fungera för oss som inte bor i USA! Alla lokala filmer indexerade och identifierade direkt, grymt!
edit: Även mina tv-serier på NAS:en hittades och identifierades direkt med cover art osv.
Gott att höra! Kul att killarna bakom Boxee Box tydligt har visat att dels så finns där inga direkta hårdvarubegränsningar samt att de aktivt faktiskt lyssnar och jobbar med kunderna! En sån sak är värt ett högt pris.
Postad 14 December 2010 - 11:20
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
En fråga till alla ni som fått tag på ett svenskt exemplar: Har ni svenskt tangentbord på fjärrkontrollen? Dvs. finns Å, Ä och Ö? Om inte - går det att skriva dessa bokstäver på annat sätt?
En återförsäljare (JME i Malmö) sa att det eventuellt skulle komma fjärrkontroller med svensk knappsats längre fram men inte i den leverans som de väntar nu i veckan (V.50).
/B
JME sa å andra sidan att de skulle få in Boxeen i slutet av oktober...
Postad 14 December 2010 - 12:56
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Pratade med Marco Stenvall Product Marketing Manager, Consumer Products D-Link Northern Europe P.O. Box 15036, S-167 15 Bromma, Sweden Han svarade att han inte visste något om kommande åäö men eventuellt någon kommande uppdatering så att man kan "dubbeltrycka" för att få fram åäö. Han om någon borde väl vara något så när uppdaterad i och med att han är den som sköter allt med Boxee box i Sverige. Förresten om det är något ni undrar över så kontakta honom. Jag har frågat honom flera gånger om saker och han ställer verkligen upp och hjälper till. Kanon bra service. Hans e-post [email protected]. Annars får man väl koppla in ett tangentbord. Det går ju.
Postad 14 December 2010 - 13:29
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Pratade med Marco Stenvall Product Marketing Manager, Consumer Products D-Link Northern Europe P.O. Box 15036, S-167 15 Bromma, Sweden
Han svarade att han inte visste något om kommande åäö men eventuellt någon kommande uppdatering så att man kan "dubbeltrycka" för att få fram åäö. Han om någon borde väl vara något så när uppdaterad i och med att han är den som sköter allt med Boxee box i Sverige. Förresten om det är något ni undrar över så kontakta honom. Jag har frågat honom flera gånger om saker och han ställer verkligen upp och hjälper till. Kanon bra service. Hans e-post [email protected]. Annars får man väl koppla in ett tangentbord. Det går ju.
Tack för tipset, har mailat honom och kollat status på den omryktade SVT-play appen. Skriver svaret här när/om jag får svar.
Postad 14 December 2010 - 14:24
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ni som köpt in från USA.
Var det bara en enkel reseadapter som behövdes?
Postad 14 December 2010 - 14:28
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tack för tipset, har mailat honom och kollat status på den omryktade SVT-play appen. Skriver svaret här när/om jag får svar.
Hej! Jag skrev till honom tidigare om SVT.Play app och fick följande svar. Urklippt ur det brev jag fick (Den personen som hade en SVT app gjord låg på en adress som var "boxee.ikbenjaap.com/se" , men han som programmerat verkar inte ha den kvar. Vi väntar på en annan utvecklare som jobbar på en massa appar (en svensk) när han är klar kommer vi lägga upp det under support sidorna för Boxee Box på www.dlink.se) Men skriv och fråga du också. Det kanske finns nya uppgifter.
Postad 14 December 2010 - 15:48
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Ni som köpt in från USA.
Var det bara en enkel reseadapter som behövdes?
Svar: ja
Postad 14 December 2010 - 16:41
sgtspiff
-
sgtspiff
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Nu närmar det sig köp.
Spotify och Playkanalerna är det som ligger i vägen än så länge.
(o kanske att mitt fiber kommer igång i januari).
Postad 14 December 2010 - 19:09
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
/B
Jösses... snacka om rena rama spekulationer där. Det är D-Link som står för produktutvecklingen och Boxee som står för mjukvaran. Boxee har själva gått ut med att det inte finns några planer på andra fjärrkontroller annat än en Netflix-remote. Personligen tror jag inte vi får se någon ny fjärr från D-Link tills v2 av Boxee alternativt att det kommer säljas någon 3:e parts fjärr. Kostnaden att ta fram en helt ny design för flera marknader har uppenbart bedömts som kostsam. Det ni ska göra är att lägga in en ticket på boxee jira alternativt maila Eli eller Dan om en utökad teckenuppsättning via interfacet när man trycker på virtuella t-bordknappen. Sannolikheten att det kommer komma i form av lösningen att trycka flera ggr via engelsk tangentbordsuppsättning lär nog vara ganska liten. Som sagt är det bara Boxee som utvecklar mjukvaran så det är enbart Boxee ni ska maila/kontakta rörande de frågorna. Appar utvecklas inte av Boxee...
Redigerat av Unregistered577c6879, 14 December 2010 - 19:10.
Postad 14 December 2010 - 23:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Har fortfarande problem med min Boxee Box.
Kört in senaste updaten.
Har igång en folder via Samba på min Win 7 dator. Går in i den, lägger den som local content, video och hourly.
Trycker på lägg till och sen står det att den kommer scanna. Men den gör fan aldrig det, och på local content listen står det "last scanned......" trycker jag sen rescan så står det not scanned yet.
Vad händer?
Postad 15 December 2010 - 08:31
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Har fortfarande problem med min Boxee Box.
Kört in senaste updaten.
Har igång en folder via Samba på min Win 7 dator. Går in i den, lägger den som local content, video och hourly.
Trycker på lägg till och sen står det att den kommer scanna. Men den gör fan aldrig det, och på local content listen står det "last scanned......" trycker jag sen rescan så står det not scanned yet.
Vad händer?
Det tar ett tag för boxee att söka igenom. Först ska den hitta alla filmer, sen ska den lista ut vilka det är därefter ladda ner bilder till dom. Jag har en massa filmer som ligger på datorn, och det tog ett tag för den att scanna all musik, bilder och filmer. Låt den stå på ett tag medans du är hemma. Beror ju på flera faktorer exvis hur snabbt internet och hur belastade boxee servrarna är som används för infop sökningen. Have patience...
Postad 15 December 2010 - 10:07
Turbolars
-
Turbolars
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har precis köpt en boxee och har självklart problem  Hoppas någon kanske kan hjälpa mig här annars frågar jag på officiella forumet.
Använder mig av en Pioneer 720p plasma och kör via HDMI ingången på en Marantz förstärkare.
Allt fungerar perfekt förutom själva aspect ration. Om jag t ex spelar en vanlig serie som har en aspect ratio på 1.85:1 så ska den ju i princip fylla ut hela skärmen men den visas som att den hade en 2.35:1 aspect ratio.
Samma sak om jag ser en film med 2.35:1 aspect ratio så fyller den i princip halva skärmen.
Jag hade innan en xtreamer som visar upp alla filer helt korrekt.
Har gjort en kalibrering för overscan, satt aspect ratio att jag har en 16:9 teve.
Någon som har ett förslag?
Postad 15 December 2010 - 10:59
joelarvidsson
-
joelarvidsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
/B
Jag kör ett trådlöst tangentbord och boxee boxen är inställd på amerikanskt tangentbord så jag har inte lycktats skriva några åäö än. Har ändrat väder info till Växjö (Vaxjo) ifrån stockholm. Av någon anledning funkar inte Jönköping?? ingen big deal med väder infon men vore intressant om någon kunde testa och se om jönköping funkar.
Postad 15 December 2010 - 11:36
ChiliPalmer
-
ChiliPalmer
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Spontanköpte en Boxee Box igår på Elgiganten Megastore här i v-ås, dom hade till min förvåning en mindre lastpall med dessa maskinerna.
Såg att dom hade köpt tillbaka tre st redan, som va till lägre pris, vilket kändes lite oroväckande.
Men det blev ett köp iaf, och när jag kom hem och skulle starta upp hela grejjen, så stötte jag på patrull direkt, pga att jag inte har något internet inkopplat i lägenheten, väntar på att Bredband2 ska få tummen ur. Till slut kom jag förbi det med en speciallösning (med ett 4G-ab, en gammal laptop, internetdelning i windows, och min Airport Extreme).. Det gick inte att komma förbi första startmomentet utan en internetanslutning.
Och när jag höll på och strulade med detta började skärmbilden komma och gå, och till och från byta till en helt rosa skärm (!?). Kändes inte så förtroende ingivande. Efter ett tag när det gick över så började skärmen lägga in röda skuggor på bilden, och sen försvann bilden helt. Detta återkom senare på kvällen också, testade att köra både igenom min HK receiver med HDMI, och direkt till tvn med HDMI med samma resultat.
När skärmen inte skiftar i rött eller blinkar i rosa, så har jag vita prickar på skärmen när jag kollar på video, som om det vore döda vita pixlar på skärmen.
Någon som varit med om liknande problem? Har testat att söka lite på google och Boxee's egna forum, men kan inte komma på hur jag ska formulera mig för att få sökträffar.
I övrigt är det en kanonmaskin, klarade av att streama 1080p över mitt Wifi från min Airport Extreme. Och sättet den sorterar upp ens serier och filmer, med bilder och information om varje avsnitt och så, kanon smidigt!
Postad 15 December 2010 - 12:53
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Spontanköpte en Boxee Box igår på Elgiganten Megastore här i v-ås, dom hade till min förvåning en mindre lastpall med dessa maskinerna.
Såg att dom hade köpt tillbaka tre st redan, som va till lägre pris, vilket kändes lite oroväckande.
Men det blev ett köp iaf, och när jag kom hem och skulle starta upp hela grejjen, så stötte jag på patrull direkt, pga att jag inte har något internet inkopplat i lägenheten, väntar på att Bredband2 ska få tummen ur. Till slut kom jag förbi det med en speciallösning (med ett 4G-ab, en gammal laptop, internetdelning i windows, och min Airport Extreme).. Det gick inte att komma förbi första startmomentet utan en internetanslutning.
Och när jag höll på och strulade med detta började skärmbilden komma och gå, och till och från byta till en helt rosa skärm (!?). Kändes inte så förtroende ingivande. Efter ett tag när det gick över så började skärmen lägga in röda skuggor på bilden, och sen försvann bilden helt. Detta återkom senare på kvällen också, testade att köra både igenom min HK receiver med HDMI, och direkt till tvn med HDMI med samma resultat.
När skärmen inte skiftar i rött eller blinkar i rosa, så har jag vita prickar på skärmen när jag kollar på video, som om det vore döda vita pixlar på skärmen.
Någon som varit med om liknande problem? Har testat att söka lite på google och Boxee's egna forum, men kan inte komma på hur jag ska formulera mig för att få sökträffar.
I övrigt är det en kanonmaskin, klarade av att streama 1080p över mitt Wifi från min Airport Extreme. Och sättet den sorterar upp ens serier och filmer, med bilder och information om varje avsnitt och så, kanon smidigt!
Låter mycket underligt. Skriv till [email protected] och kolla med honom. Beskriv precis hur du gjorde ända ifrån att du startade upp den. Han kanske vet?
Redigerat av Byson1, 15 December 2010 - 12:54.
Postad 15 December 2010 - 13:13
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Läste på Boxee forumet att den ska fungera med Dinovo Mini.
Grymt isf, PS3 läget måste vara på.
Lätt man ska testa det ikväll.
Postad 15 December 2010 - 13:31
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Vadå funkar alltså Di Novon med Boxeen?
Eller vad var refrerensen till ps3? har inget ps3)
Postad 15 December 2010 - 13:34
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Läste på Boxee forumet att den ska fungera med Dinovo Mini.
Grymt isf, PS3 läget måste vara på.
Lätt man ska testa det ikväll.
Den finns väl inte med ÅÄÖ? Eller???
Postad 15 December 2010 - 14:13
Björz
-
Björz
-
Rookie
-
7 inlägg
Hoppsan! Då fick de visst in en leverans ändå...  Tydligen är de importerade men de inkluderar en adapter till nätsladden enligt försäljaren jag snackade med. Och de envisas med att varna för att det inte är svenskt tangentbord - som om det ska komma svenska fjärrkontroller i nästa sändning - skumt! Ska man vänta en månad eller mer för att sen bli besviken på att fjärren är likadan som de importerade? /B
Postad 15 December 2010 - 15:57
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det tar ett tag för boxee att söka igenom. Först ska den hitta alla filmer, sen ska den lista ut vilka det är därefter ladda ner bilder till dom. Jag har en massa filmer som ligger på datorn, och det tog ett tag för den att scanna all musik, bilder och filmer. Låt den stå på ett tag medans du är hemma. Beror ju på flera faktorer exvis hur snabbt internet och hur belastade boxee servrarna är som används för infop sökningen.
Have patience...
en hel natt är för länge, så många filmer har jag inte.
Postad 15 December 2010 - 17:00
Unregistered2743ab77
-
Unregistered2743ab77
-
Användare
-
-
104 inlägg
En fiffig funktion hade varit att man kan lägga till andra boxee vänner OCH streama deras filmer/serier/musik över nätverketm det hade varit guld.
Postad 15 December 2010 - 17:09
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Reflasha om det är problem med scrapingen In other news I just got a reply from my Jira request for forced subs, will be added in a new release!
Kanske inte superviktigt för oss då vi oftast har subs på hela tiden, men för den som vill ha forced är det ju bra. Varför de varnar för fjärren är väl för att slippa få tillbaka Boxar som de säljer. Folk förväntar väl sig att det ska vara svensk tangetbord och blir besvikna när de inte kollat upp.
Redigerat av Unregistered577c6879, 15 December 2010 - 17:09.
Postad 15 December 2010 - 20:06
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Någon som kör den som NAS och har vill dela med sig om hur det fungerar med nya FW?
Funderar på om det är värt att köpa NAS istället för extern disk till den.
Tänker mest på att flytta filer från dator till den via nätverket men kan ju vara bra att komma åt filer från andra enheter ibland.
Postad 15 December 2010 - 22:20
ChiliPalmer
-
ChiliPalmer
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
En annan grej, när jag kollar på vissa .mvk material, så buggar bilden ur, den blandat liksom ihop sig, och blir "pixlig" eller vad man ska säga. Säkert någon som vet vad jag menar? FPSen går inte ner när det händer, utan det känns som om det är nå encodningsfel...
Har sett det nu när jag kollat på Top gear och Fringe..
Postad 15 December 2010 - 22:27
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
En annan grej, när jag kollar på vissa .mvk material, så buggar bilden ur, den blandat liksom ihop sig, och blir "pixlig" eller vad man ska säga. Säkert någon som vet vad jag menar? FPSen går inte ner när det händer, utan det känns som om det är nå encodningsfel...
Har sett det nu när jag kollat på Top gear och Fringe..
Kan du pma mig exakta filnamnen. Förekommer pixligheten vid samma tidpunkter alltid? Med största sannolikhet dåliga encodes eller att ditt nätverk laggar och den droppar någon frame.
Postad 15 December 2010 - 22:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vadå funkar alltså Di Novon med Boxeen?
Eller vad var refrerensen till ps3? har inget ps3)
Nej har testat nu, Dinovo Mini från Logitech fungerar med Boxee Box. Ha kontrollen på PC (inte PS3 som jag läste först), plugga in stickan i en USB port på boxen. Fungerade utmärkt. Upplyst tangentbord och touchplatta är precis vad som behövs för Boxee Browser!
Postad 16 December 2010 - 08:06
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Någon som kör den som NAS och har vill dela med sig om hur det fungerar med nya FW? Funderar på om det är värt att köpa NAS istället för extern disk till den.
Tänker mest på att flytta filer från dator till den via nätverket men kan ju vara bra att komma åt filer från andra enheter ibland.
Jag har kopplat en extern 2 TB-disk till den och kör den som NAS, och måste säga att det fungerar bra. Ingen raketfart att flytta filer via nätverket till/från Boxeen, men att streama funkar fint. Bara att mounta Boxeen som nätverksenhet från de andra datorerna så fungerar det. De har även löst buggen som gör att Boxeen rapporterar för lite ledigt diskutrymme när man försöker skriva till den. Btw, har ni fortfarande problem med att ni måste stänga av den två gånger? Första gången startar den oftast bara om.
Postad 16 December 2010 - 09:18
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag har kopplat en extern 2 TB-disk till den och kör den som NAS, och måste säga att det fungerar bra. Ingen raketfart att flytta filer via nätverket till/från Boxeen, men att streama funkar fint. Bara att mounta Boxeen som nätverksenhet från de andra datorerna så fungerar det. De har även löst buggen som gör att Boxeen rapporterar för lite ledigt diskutrymme när man försöker skriva till den.
Btw, har ni fortfarande problem med att ni måste stänga av den två gånger? Första gången startar den oftast bara om.
Säger som Raskus. Funkar fint om än långsamt. Har en WD 2 Tb kopplad till den. Har aldrig varit med om att den startat om. Har haft tur med min. Enda problemet som jag kommer på nu är väl att jag fick musspår när jag tex kollade på Svt play. Men efter andra uppdateringen var det borta.
Postad 16 December 2010 - 10:38
antis
-
antis
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Btw, har ni fortfarande problem med att ni måste stänga av den två gånger? Första gången startar den oftast bara om.
Jag har fortfarande det problemet, även efter senaste uppdateringen.
Postad 16 December 2010 - 11:58
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag har fortfarande det problemet, även efter senaste uppdateringen.
Det är en känd bugg. Testa att logga ut från någon annan undermeny http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7223
Postad 16 December 2010 - 13:50
Unregistered2a7b391f
-
Unregistered2a7b391f
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
I datorn med programmet Boxxe installerat får man ikoner för Music & Photos, de ikonerna kommer inte upp i startmenyn då man kör direkt från Boxee Box. Musik kommer man ju åt via Files, men finns det ingen möjlighet att få välja det via ikon på startmenyn där man väljer movies ?
Gör jag nåt fel, hur gör ni ?
Postad 16 December 2010 - 14:07
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
I datorn med programmet Boxxe installerat får man ikoner för Music & Photos, de ikonerna kommer inte upp i startmenyn då man kör direkt från Boxee Box. Musik kommer man ju åt via Files, men finns det ingen möjlighet att få välja det via ikon på startmenyn där man väljer movies ?
Gör jag nåt fel, hur gör ni ?
Nej du gör inget fel. I version 1.0 (vilket Boxee Box bara har ) så har de valt att inte prioritera de funktionerna i Home pga att de inte upplevde att funktionaliteten var bra. De har sagt att de kommer släppa ett omarbetad gränssnitt inom några månader där de vill fixa till saker.
Postad 17 December 2010 - 01:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Hi Everyone,
Regarding picture quality (esp. SD)
This release fixed a bug in the de-interlacing. Previous version were just using top field so it looked bad. I've also decided to remove the Gaussian and de-ringing filter which mainly affects SD.
The next version will have more control for the PQ for advanced users: - Select de-interlacing method. There is a default "auto" mode. - Ability to turn on/off the Gaussian and de-ringing filter. It will be on by default.
Postad 17 December 2010 - 06:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hehe de börjar gå ifrån en dum-box till pro-box!
Gött
Postad 17 December 2010 - 07:55
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Med tanke på alla buggar med NTV550 så är detta min favobox till allt förutom bd-iso. Fixar de hd-ljudbuggarna så är den perfekt för min del iaf.
Postad 17 December 2010 - 08:15
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Detta var ju strålande! Jag som tyckte Boxee fjärren verkade så lovande innan köp men jag tycker den är klart bökig utan belysning, ser knapparna riktigt dåligt även med lite ströljus i rummet. Så jag måste säga att jag är lite besviken på den. Med med en Di Novo blev ju boxen helt plötsligt lysande i dubbel bemärkelse!  Tack för tipset, har nu beställt en som julklapp till mig själv  Nej har testat nu, Dinovo Mini från Logitech fungerar med Boxee Box. Ha kontrollen på PC (inte PS3 som jag läste först), plugga in stickan i en USB port på boxen.
Fungerade utmärkt. Upplyst tangentbord och touchplatta är precis vad som behövs för Boxee Browser!
Postad 17 December 2010 - 09:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Detta var ju strålande! Jag som tyckte Boxee fjärren verkade så lovande innan köp men jag tycker den är klart bökig utan belysning, ser knapparna riktigt dåligt även med lite ströljus i rummet. Så jag måste säga att jag är lite besviken på den.
Med med en Di Novo blev ju boxen helt plötsligt lysande i dubbel bemärkelse! 
Tack för tipset, har nu beställt en som julklapp till mig själv 
Jag var också imponerad, speciellt eftersom Mini går via BT och inte RF vilket oftast kräver en del drivrutiner. Jag ska kolla igenom vilka Keys på Mini som motsvarar Boxee Box fjärren. Dock var det 100% på bokstäver och touchen flöt på bra i browsern så att surfa runt på Play kanaler blev helt plötsligt riktigt enkelt!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|