Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 4 290:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 528:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 25 november 2010 - 21:14

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Finns annars filmer på bla franska, mandarin,japanska,tyska osv , engelska kan jag men inte de andra jag nämde.Ärligt talat ville jag bara terra er lite ,ni som envisas med BH :D
Iiiihhaa snart helg B)

Jo jag vet, men BH är som en BMW, snygg som attan, du borde pröva, jag kan gå över till PLI om de fixar DVB-T stöd. :P

Härligt att tråden fått liv ...

Det var lite ensamt i början ..

Tror jag var först med VU+ i Sverige, då jag fick tag i ett av de första exen som kom till tyskland

Man fick gissa sig till allt .. ( även om det mesta är likt dreambox )

Håll igång .. :D

Maveric :D

Undrar hur många boxar det finns i Sverige idag av Vu+ Duo?

Postad 25 november 2010 - 21:33

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Och undras hur många som har köpt Vu+ Duo på grund av CD's katastrofala Sagegm PVR :) Till den skaran kan räknas mig själv, min granne och ett par kompisar ;)

Postad 25 november 2010 - 22:22

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0
Ju fler som köper denna och dreambox och som har CD

Ju större chans finns det att CD aldrig pairar sina kort

För det viktigaste för CD är att man är deras abonnent och inte vilken box man har.
Man har större utbyte av CD med denna boxen

Maveric :)

Postad 25 november 2010 - 22:22

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Jo jag vet, men BH är som en BMW, snygg som attan, du borde pröva, jag kan gå över till PLI om de fixar DVB-T stöd. :)

Som jag skrev tidigare BH är inte färdigt, jag har testat och gick tillbaka till PLi.Terrest är blaha för mig,det finns ju satelliter.
Va e BMW ?

Postad 25 november 2010 - 22:31

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare BH är inte färdigt, jag har testat och gick tillbaka till PLi.Terrest är blaha för mig,det finns ju satelliter.
Va e BMW ?

va? Bayerische Motor Werken

Postad 26 november 2010 - 08:04

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Ju fler som köper denna och dreambox och som har CD

Ju större chans finns det att CD aldrig pairar sina kort

För det viktigaste för CD är att man är deras abonnent och inte vilken box man har.
Man har större utbyte av CD med denna boxen

Jag tror tvärt om!

Ju fler som köper denna och dreambox och som har CD, Ju större chans finns det att CD pairar sina kort.
Anledningen till min övertygelse kommer här och gäller inte bara Canal Digital:

Jag tror att CD vill ha full kontroll över tjänsten du köper. Att de vill ha det tror jag beror på att de tjänar mycket pengar på att ta betalt för samma tjänst många gånger med att sälja tvillingkort och få folk att binda upp sig i mångåriga kontrakt, det vill säga, att binda sig för fler boxar.

Som ni vet säljer de inte abonnemang per hushåll, de säljer abonnemang per TV/skärm och är så "snälla" att du får rabatt om du vill kunna se film överallt i huset.. Att filmerna skulle masspridas i så stor omfattning att både CD och filmbolagen skulle skadas nu när man kan föra över dem till datorn med boxar som Vu+ är nys. Ett sätt att få dig att betala för samma sak flera gånger om. Filmerna på t ex Canal Digital har redan varit illegalt utlagda på nätet mer än ett år innan de kommer i deras utbud. Många, som jag, vill inte syssla med upphovsrättsbrott och köper en filmkanal men kanske vill se den på datorn istället och straffas då.

Härligt med Vu+ men CD kunderna får nog välja något annat snart för blir vi för många tror jag pairingen kommer fortare än kvickt. De förlorar tvillingkorts-pengar på oss som streamar till datorn eller har fler boxar och kortdelar i hemmet.

PS - Hade Canal Digitals PVR box inte varit så usel första åren och efter senaste FW hade jag nog inte köpt en VU+ Duo och inte fattat hur fattig på funktioner deras enda HDTV PVR är med bl a sin blockerade usb port.

Postad 26 november 2010 - 08:51

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Ett annat (och egentligen mer ärligt) sätt att låsa in kunderna är ju att erbjuda tjänster som kunderna vill ha men bara kan få med CDs boxar, jag tänker främst på olika typer av online-innehåll. Än så länge är ju On Demand ganska primitivt men där finns utvecklingspotential och jag läste att CD nyligen ingått något slags samarbetsavtal med Tivo. Skall bli intressant vad det kan leda till.
Annars är jag nog inne på linjen att så länge Vu+ m fl "tredjepartsboxar" används av en marginell andel av marknaden så låter man det fortgå, men blir det en mätbar andel så ökar risken för att pairing eller liknande begränsningar kommer. Grejen är ju att det är ungefär lika j-vligt oavsett operatör. Boxer börjar ju mumla om pairing.
Frågan jag ställde som ingen svarade på är hur denna box skulle fungera om man införde pairing och man behövde använda CA-modul för Canal Digital (förutsatt att det inte blir krav på CI+ eller annat som boxen saknar). Vilka konsekvenser skulle det egentligen medföra?

Postad 26 november 2010 - 11:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Härligt att tråden fått liv ...

Det var lite ensamt i början ..

Tror jag var först med VU+ i Sverige, då jag fick tag i ett av de första exen som kom till tyskland

Man fick gissa sig till allt .. ( även om det mesta är likt dreambox )

Håll igång .. :)

"You never walk alone" var bara tvungen. ;)

Postad 26 november 2010 - 12:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Det ska fungera med CA-modul enligt Leatherface. Varför HD kanalerna inte fungerar med Viasat och kanske snart med Canal Digital har jag undrat och undrar vidare om det har med CI+ att göra. Fast stänger CD HD kanalerna för VU+ boxen kan de räkna ut mig om man inte får likvärdiga funktioner på en eventuell ny box. Ut i Piratträsket igen och hålla till godo med det sprasamma marknätet.

Jag har nu äntligen fixat att jag kan spela Canal+ filmerna från hårddisken i Mediaportal med text. Var tvungen att installera deras TV-server fast jag inte har någon antenn kopplat till burkens TV-kort.

Har provat ställt in att Boxen använder swap (ungefär som Virtuellt minne i Windows) på hårddisken. Ska om en minut göra en Hard reset i BlackHole och se om jag slipper göra filkontroll på hårdisken i Boxen. Men det hjälpte inte. Fick stänga av automatiken för det. Var den påslagen att starta upp automatisk kom inte ens hårddisk alternativer up i Meny.

Så frågan: Är det hårddisken, märket, boxen eller Black Hole?
Skulle vilja prova med PLi igen och denna gång med hårddisk men vill inte hålla på att ställa in ett rätt hyfsat fungerande system en andra gång. Jag har en Image som heter Black Hole multiboot och kan man då starta upp PLi från en usb sticka (inte installation-köra Pli direkt utan att röra BlackHole)?

Redigerat av ruva, 26 november 2010 - 12:48.

Postad 26 november 2010 - 12:42

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Det ska fungera med CA-modul enligt Leatherface.

Jo, men frågan var återigen hur det fungerar. Hur påverkar det funktion och/eller prestanda? Kan man fortfarande avkoda och spela in två samtidiga program exempelvis. Finns självklart åtskilliga variabler som kan påverka svaret, och en del konsekvenser går säkert att minimera genom olika anpassningar i mjukvara, men jag befarar att de som jobbar med sånt inte skulle lägga så mycket krut på sånt som kanske inte berör mer än CDs kunder.

Postad 26 november 2010 - 12:45

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0

Ett annat (och egentligen mer ärligt) sätt att låsa in kunderna är ju att erbjuda tjänster som kunderna vill ha men bara kan få med CDs boxar,

Helt riktigt .. så är det ..

Nu kommer ju CD med flmtjänsten som alla vill ha ? :)

Bara hoppas att det går att lösa med ett plugin ..

Maveric

Postad 26 november 2010 - 12:58

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Nu är du orättvis MaVeRiC. Innan boxbytet, såg jag att de hade en film som bara var högst 5 år gammal så man kan visst säga ett deras VIOD är en dealbreaker. Jag tror till och med att några filmer hade stereo, kanske Dolby Pro Logic.
:)

Nu när vi tagit saken i egna händer undrar jag om det finns något PlugIn så man skulle kunna titta på SVT Play mm. Då har vi sänkt CD boxen utefter fotknölisarna.

Redigerat av ruva, 26 november 2010 - 13:04.

Postad 26 november 2010 - 13:10

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Det roliga i det hela är att CD inte kan erbjuda en vettig box, hur tänker dom egentligen? är dom helt bakom flötet som sitter och bestämmer på kontoret?

Det här är ju verkligen bevis på att Open source communityn levererar högre kvalite på koden än vad dessa closed source boxar klarar av.

Redigerat av BGPv4, 26 november 2010 - 13:11.

Postad 26 november 2010 - 14:29

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Nu när vi tagit saken i egna händer undrar jag om det finns något PlugIn så man skulle kunna titta på SVT Play mm. Då har vi sänkt CD boxen utefter fotknölisarna.

Vet inte säkert om den funkar, men du får gärna testa om du lyckas få igång det: :)
http://www.sat-linux...read.php?t=5417

Ang din tidigare fråga Ruva, om att testa PLi; det går att installera en annan image på USB-sticka. Det är själva vitsen med BH multiboot. Ett annat alternativ är att du gör en komplett backup på sticka av allting du har nu, inkl dina inställningar. Då är det bara att testa att installera PLi och om du inte är nöjd, sätter du i din backup-sticka och återfår precis samma läge som du har nu.

Postad 26 november 2010 - 14:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Det roliga i det hela är att CD inte kan erbjuda en vettig box, hur tänker dom egentligen? är dom helt bakom flötet som sitter och bestämmer på kontoret?

Det här är ju verkligen bevis på att Open source communityn levererar högre kvalite på koden än vad dessa closed source boxar klarar av.

Är ju samma sak med alla leverantörers boxar och inte CD.
Jag är glad att fler ser möjligheterna med Linux och opensource och hoppas att fler ser möjligheterna även på sina vanliga datorer, routrar osv med att köra in opensource baserat där.
Har Linux på routrar, digitalboxar, datorer osv här och allt bara funkar :)

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 14:35.

Postad 26 november 2010 - 14:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Jo, men frågan var återigen hur det fungerar. Hur påverkar det funktion och/eller prestanda? Kan man fortfarande avkoda och spela in två samtidiga program exempelvis. Finns självklart åtskilliga variabler som kan påverka svaret, och en del konsekvenser går säkert att minimera genom olika anpassningar i mjukvara, men jag befarar att de som jobbar med sånt inte skulle lägga så mycket krut på sånt som kanske inte berör mer än CDs kunder.

Det finns pairing CA moduler och om CD väljer att slå på chippairing så kommer dom inte fungera med nån av dagens boxar tyvärr. Dom måste ha CI+ och det saknar Vu+ Duo, Dreambox osv.
Men i dagsläget pairas det bara till serienummer i godkända boxar och CA moduler men det är inget problem för andra boxar utan det är bara att köra i dagsläget.
Då det gäller avkoda flera kanaler samtidigt så brukar det vara begränsat i många CA moduler.

Postad 26 november 2010 - 15:12

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Det finns pairing CA moduler och om CD väljer att slå på chippairing så kommer dom inte fungera med nån av dagens boxar tyvärr. Dom måste ha CI+ och det saknar Vu+ Duo, Dreambox osv.
Men i dagsläget pairas det bara till serienummer i godkända boxar och CA moduler men det är inget problem för andra boxar utan det är bara att köra i dagsläget.
Då det gäller avkoda flera kanaler samtidigt så brukar det vara begränsat i många CA moduler.

Varför kör du gång på gång med denna skrämseltaktik, vad är ditt motiv egentligen?

Dom kommer aldrig sätta på pairing för dom kommer då tappa massor med kunder.

Postad 26 november 2010 - 15:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Var i det där ser du skrämseltaktik? Det var svar på hans fråga som han ställde och mer tydliggjorde vad jag menat med att CA moduler kommer att fungera och inget annat.
Tvärtom jag vill att folk ska skaffa linuxboxar som den här t.ex.
Jag skrev i dagsläget funkar det alldeles utmärkt men OM dom slår på chippairing och kräver CI+ så kommer det inte fungera. När och om dom gör det vet varken du eller jag.
Sen ang tappa kunder till vad? Viasat, Comhem osv kör med pairing på HD kanalerna med så det är samma problem där.
Finns inga tekniska problem med att slå på det hos CD också då boxar och kort redan är förberedd för det.
SD kanalerna kan dom självklart inte slå på för och det har dom inte gjort hos andra heller.
Det däremot skulle göra att dom tappade kunder och många skulle bli tvungna byta boxar och CA moduler så det kommer dom inte att göra.
Viasat som kör med pairing på kanalerna har ju fått massor med nya kunder på senare tid tack vare Premier League och det visar ju att kunder inte bryr sig speciellt mycket om boxarna utan skaffar iaf.
Så nej jag kommer aldrig vara lika optimistisk som andra att dom ALDRIG kommer att slå på chippairing.
Det är mer frågan om när dom gör det och det kan mycket möjligt dröja flera år det vet ingen idag.

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 15:39.

Postad 26 november 2010 - 16:07

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Det är med pairing har ju stötts och blötts hur mycket som helst både i den här och andra trådar. Kan vi inte ta upp det igen när det händer något nytt på den fronten och lägga ned diskussionen tillsvidare... åtminstone i den här tråden. :)

Postad 26 november 2010 - 16:21

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Prexactly! Men hur hanterar mjukvaran i denna box en sådan sak? Vad gör den när jag startar en inspelning mer än CA-modulen klarar? Spelar den in utan avkodning och låter mig avkoda vid uppspelning som en del andra boxar gör?
Vad jag fiskar efter är om man vid utveckling av mjukvaran haft någon tanke på ett användningsfall med CA-modul, om inte så är ju förekomsten av CI-slot lite av en falsk trygghet. (Om vi bortser från metoder där inte ens en CI-plats är tillräcklig, den diskussionen har jag försökt att INTE uppmuntra)

Postad 26 november 2010 - 16:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Mjukvaran spelar in avkodat och ja mjukvaran av skriven för användning av CA moduler precis som vilken annan box som helst.
Sen har ju olika personer/grupper skrivit softcams som emulerar CA moduler.
DMM har ju en egen softcam också som heter dccamd som är för deras Dreamcrypt men med den kan du inte se mycket.
Du kan t.ex ha flera Vu+ eller blandning av olika linuxboxar och mounta det som en nätverksenhet och spela upp dina inspelningnar på alla boxarna.
En av alla fördelarna med linuxboxar.
Med partnerbox t.ex kan du se kanaler, ställa timers osv på andra boxar utan att behöva dra antennkabel dit.

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 16:30.

Postad 26 november 2010 - 16:38

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Mjukvaran spelar in avkodat och ja mjukvaran av skriven för användning av CA moduler precis som vilken annan box som helst.

Fast min fråga var ju vad som hände om man inte kan avkoda tillräckligt många strömmar, spelar den in "överskjutande" kanaler oavkkodat då, får jag någon varning, vägrar den eller? Det jag undrar är alltså på vilket sätt användningen påverkas om man måste gå över till CA-modul då det förmodligen innebär begränsningar som inte existerar med softcam. Avkodning av flera samtidiga strömmar lär ju bli en begränsning, det finns säkert andra.

Postad 26 november 2010 - 17:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej du kan bara spela in det CA modulen klarar av.
Klarar den bara 1 kanal så kan du bara spela in 1 kanal.
Du kan stoppa in flera CA moduler däremot och kunna spela in flera kanaler.
Min DM8000 har iaf plats för 4 CA moduler.

Postad 26 november 2010 - 19:09

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0
Lädret

Jag har bett dig ett antal gånger i denna tråden och i andra trådar på andra forum
att sluta uppta plats med dina utläggningar om saker som vi inte är intresserade av att dra i långbänk

Anledningen till att jag bett just dig om det, är för att du inte äger någon av dessa boxar, men svarar
andra så som du gjorde det och som om du vet allt om boxen samt att du oftast har en negativ inställning
till boxen. Kan du vara snäll och respektera att vi köpt denna boxen och att vi tycker att den är jättebra

Tack :)

Postad 26 november 2010 - 19:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej men mjukvaran är samma och fungerar på samma sätt som på Dreambox och var dessutom svar på frågor här i tråden. Om du har problem med det eller mig så är det ditt problem och inte mitt eller andras.
Dessutom så är jag inte negativ till den här boxen heller och hade nog köpt den själv om den bara hade haft Plug N Play tuner. Sen så har jag lika rätt som du att ha både negativa och positiva åsikter om vilken box jag vill.
Men nu var det inte ens det de handlade om.

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 19:43.

Postad 26 november 2010 - 19:21

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0
Lädret

Det är andras problem också

Postad 26 november 2010 - 19:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

DM8000 har iaf plats för 4 CA moduler

Blir dyrt med 4 CA moduler och 4 kort eller kortdelar de mellan varandra. Tycker i alla fall att det räcker med två moduler som denna box har. Jag uppskattar dina inlägg, Lädret, och har inget emot att du hjälper till. Tror att ni kan bli kompisar till slut. Man har ju tittat på grannfejden :)

Redigerat av ruva, 26 november 2010 - 19:27.

Postad 26 november 2010 - 19:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Spelar man in mycket som jag så räcker inte 2 CA moduler om det bara funkar med 1 kanal i varje CA modul.
Spelar ofta in 2-3 kanaler samtidigt.
Men du har rätt skulle aldrig betala för så många kort själv men det skulle funka att köra t.ex Smartwi och stoppa dom korten i CA modulerna.

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 19:23.

Postad 26 november 2010 - 19:25

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0
Denna boxen har inte de möjligheterna och det är därför ointressant för oss att veta hur mycket du kan spela in på din box som vi inte har .. Vi har en box som du inte har .. Förstår du problemet..

Vi pratar VU+ i denna tråden !!!

Postad 26 november 2010 - 19:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Lädret

Det är andras problem också

Det blir ett problem när du ska få saker att spåra ut med din negativa attityd mot mig i varje inlägg jag gör.
Lägg av.

Denna boxen har inte de möjligheterna och det är därför ointressant för oss att veta hur mycket du kan spela in på din box som vi inte har .. Vi har en box som du inte har .. Förstår du problemet..

Vi pratar VU+ i denna tråden !!!

Nej men det funkar på samma sätt som på Dreamboxen.
2 kanaler samtidigt kräver 2 CA moduler oftast oavsett om man har Vu+ eller Dreambox eller nån annan box.
Och Vu+ har visst dom möjligheterna förutsatt att dom ligger på nån av dom 2 tuners som används sålänge CA moduler inte behövs.
Dessutom vet du ingenting om vilka boxar jag har erfarenhet av.
Har hållt på med Vu+ Duo, Azbox, Dom flesta Dreambox modeller bla.
Vem tror du folk här ringer till då dom behöver hjälp med sina boxar?

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 19:44.

Postad 26 november 2010 - 19:27

vodoo
  • vodoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Va på håret nära att köpa en DM 800 men då fick jag av en slump se denna tråd och fastnade direkt.
Supernöjd med allt förut ett problem, ljudet på kanal 5 klipper/tystnar en halv sekund med ca 10sekunders mellanrum hela tiden otroligt irriterande..

Kör med pli och cccam 2.0.9 har inte grejat så avancerat med detta då jag inte är så begåvad med kunskap inom detta..
Är det någon som har samma problem eller vet vad det kan bero och hur man kan lösa det :-)

Redigerat av vodoo, 26 november 2010 - 19:28.

Postad 26 november 2010 - 19:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Vet inte säkert om den funkar, men du får gärna testa om du lyckas få igång det: :)
http://www.sat-linux...read.php?t=5417

Ang din tidigare fråga Ruva, om att testa PLi; det går att installera en annan image på USB-sticka. Det är själva vitsen med BH multiboot. Ett annat alternativ är att du gör en komplett backup på sticka av allting du har nu, inkl dina inställningar. Då är det bara att testa att installera PLi och om du inte är nöjd, sätter du i din backup-sticka och återfår precis samma läge som du har nu.

Tack!

Jag försökte registrera mig och ladda ner svt pluginnen men tyvärr:

An error has occurred Guest. The Admin does not allow registrations behind proxy servers.

Jag sitter på Telenors mobila bredband 10 Mb och Dovado router. Mycket märkligt.

28/11

Använde ANONINE och fick ner filen. Fungerar så länge att programmet försöker ladda ner lista från SVT men intgen lista kommer så skippar denna.

Redigerat av ruva, 28 november 2010 - 10:59.

Postad 26 november 2010 - 19:37

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1 045 inlägg
  • 0

Supernöjd med allt förut ett problem, ljudet på kanal 5 klipper/tystnar en halv sekund med ca 10sekunders mellanrum hela tiden otroligt irriterande..

Om det bara är kanal5 så är det svårt att säga vad det är

Men du kan börja med att uppdatera cccam till 2.21

Postad 26 november 2010 - 19:43

vodoo
  • vodoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Om det bara är kanal5 så är det svårt att säga vad det är

Men du kan börja med att uppdatera cccam till 2.21

Ja vad jag märkt så är det bara kanal5.. får prova att uppdatera å se

Postad 26 november 2010 - 20:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Skärp er nu, både Maveric och Leatherface.

Är det nu så att du Leatherface inte har boxen och ändå har något negativt att säga om den hänvisa då gärna till källor.

Försök att diskutera boxen och inte varandras åsikter.

Postad 26 november 2010 - 20:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Jag diskuterade inte ens åsikter utan CA moduler och mjukvaran bla innan Maverick började blanda in att jag inte hade boxen och åsikter osv. Jag nämnde inte ens nåt negativt om boxen.

Redigerat av Leatherface, 26 november 2010 - 20:41.

Postad 26 november 2010 - 23:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Du den andra som har BlackHole, hänger sig inte din box också var kväll och efter att gjort en nork resert så är det filskanning som gäller?

Jag ska ta en back up och köra med PLi i helgen men BlackHole låser sig när man ska göra backup.

Hittat detta pluginnen;
http://www.vuplus-su...light=nfibackup

Dreambox edit för att spara sina kanallistor hittar man här (registrering krävs)

Redigerat av ruva, 27 november 2010 - 09:33.

Postad 26 november 2010 - 23:11

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Du den andra som har BlackHole, hänger sig inte din box också var kväll och efter att gjort en nork resert så är det filskanning som gäller?

Jag ska ta en back up och köra med PLi i helgen men BlackHole låser sig när man ska göra backup.

Jag fick min första BH låsning ikväll, skulle kolla på DVB-T, då pixlade kanalen som faaan och den där snurran som visar aktivitet gick på hela tiden, det verkade som hela boxen blev trög.

Tråkiga är att BH forumet är helt dött, finns ju ingen respons där.

Redigerat av BGPv4, 26 november 2010 - 23:12.

Postad 26 november 2010 - 23:16

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Snurran snurrar ofta hos mig. Men har du hårddisk och funkar den efter ren omstart? Inte bara viloläge.

Postad 26 november 2010 - 23:26

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Snurran snurrar ofta hos mig. Men har du hårddisk och funkar den efter ren omstart? Inte bara viloläge.

Hehe...kan väl ärligt säga att jag aldrig kör med någon hårddisk eftersom jag aldrig sett nyttan med att spela in program, dock kör jag med 16GB USB sticka för att lägga EPG data på och lite annat.

Jo det funkade igen efter jag bootade om boxen, dock är jag nästan säker på att det hade något med CCcam att göra för jag körde en kodad kanal på satellit samtidigt och det verkar som den inte hade släppt den processen när jag gick över till DVB-T riktigt.

Postad 27 november 2010 - 03:51

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

..................

Nej men det funkar på samma sätt som på Dreamboxen.
2 kanaler samtidigt kräver 2 CA moduler oftast oavsett om man har Vu+ eller Dreambox eller nån annan box.
Och Vu+ har visst dom möjligheterna förutsatt att dom ligger på nån av dom 2 tuners som används sålänge CA moduler inte behövs.
Dessutom vet du ingenting om vilka boxar jag har erfarenhet av.
Har hållt på med Vu+ Duo, Azbox, Dom flesta Dreambox modeller bla.
Vem tror du folk här ringer till då dom behöver hjälp med sina boxar?

Detta låter jättemysko i mina öron. Jag har en Sagem och med bara ett kort men nog sjutton kan jag spela in flera kanaler!! Jag testade just för säkerhets skull! Det är i o för sig en DVB-T men det borde ju funka likadant på satellit, tycker man.

Postad 27 november 2010 - 04:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja men då har väl boxen inbyggd Viaccess och inte CA modul som vi pratar om här.
Men visst det stämmer att det finns en del CA moduler som klarar flera kanaler också.

Redigerat av Leatherface, 27 november 2010 - 04:03.

Postad 27 november 2010 - 04:08

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Ja men då har väl boxen inbyggd Viaccess och inte CA modul som vi pratar om här.
Men visst det stämmer att det finns en del CA moduler som klarar flera kanaler också.

Jo den är ju inbyggd! Gör det skilllnad?

Postad 27 november 2010 - 04:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja det är skillnad.

Postad 27 november 2010 - 09:40

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Gjorde en backup med det back up verktyg som fanns i boxen var denna.

men vad är det man ska ftp:a til sin usb sticka?

Eller så fungrade det inte för jag fick detta:

Postad bild

Redigerat av ruva, 27 november 2010 - 10:47.

Postad 27 november 2010 - 11:00

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Funkar inte för antingen har du ingen USB sticka eller så finns inte katalogstrukturen på din USB sticka.

Postad 27 november 2010 - 11:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Du vet inte hur katalogstrukturen ska se ut?

Är det /media/usb/backup eller kanske /media/usb/backup/bi/ ?

Formaterar den just nu i boxen men det skulle jag kanske inte gjort?

Hjälpte inte, resultatet blev samma igen

Redigerat av ruva, 27 november 2010 - 11:46.

Postad 27 november 2010 - 11:51

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Du vet inte hur katalogstrukturen ska se ut?

Är det /media/usb/backup eller kanske /media/usb/backup/bi/ ?

Formaterar den just nu i boxen men det skulle jag kanske inte gjort?

Hjälpte inte, resultatet blev samma igen

Är stickan full?

Postad 27 november 2010 - 11:58

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Tom sticka på 8 GB. Jag formaterade i boxen och kollade på Linuxdatorn men Gpart visade en o-partitionerad sticka så har formaterat den till FAT (inte FAT 32).

Ska testa med en annan sticka.

Redigerat av ruva, 27 november 2010 - 12:23.

Postad 27 november 2010 - 12:28

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Tom sticka på 8 GB. Jag formaterade i boxen och kollade på Linuxdatorn men Gpart visade en o-partitionerad sticka så har formaterat den till FAT (inte FAT 32).

Ska testa med en annan sticka.

Formatera sticka till ext2 eller ext3 och sen försök.

Jag ska testa själv, har BH installerad, återkommer.

Redigerat av BGPv4, 27 november 2010 - 12:29.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.