Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 16 januari 2011 - 11:50
Postad 16 januari 2011 - 11:52
Orter där analoga kanalerna har lagts ner har fortfarande SVT och TV4 analogt så dom uppfyller kraven där med.Dvs, att om vi som bostadsrättsförening har förhandlat bort den analoga utbudet så innebär detta alltså att för oss måste ni skicka SVT1 och SVT2 digitalt enl. vidaresändningsplikten?
(Spelar egentligen ingen roll eftersom ni sänder digitalt idag, men det är samtidigt viktigt eftersom vi fortfarande dras med det analog jäkla möget 2011!)
Men om jag inte minns fel skulle väl vidaresändningsplikten ändras så att även SVT1 HD och SVT2 HD måste sändas ut fritt.
Redigerat av Leatherface, 16 januari 2011 - 11:54.
Postad 16 januari 2011 - 11:58
Nej Rush HD ersattes med MTV HD då Rush HD lade ner sina sändningar i Norden.316 kr/mån kostar Canal Digitals familjepaket med bla Rush HD om önskas, och andra skräpkanaler.
Postad 16 januari 2011 - 12:47
Ja det har även jag hört från både Kulturdepartementet och Myndigheten för radio och tv. Dock så dröjer det nog ett tag tills dess. Men jag ser fram emot den dagen då Com Hem får rätta sig efter detta och ge oss SVT1 HD och SVT2 HD.Orter där analoga kanalerna har lagts ner har fortfarande SVT och TV4 analogt så dom uppfyller kraven där med.
Men om jag inte minns fel skulle väl vidaresändningsplikten ändras så att även SVT1 HD och SVT2 HD måste sändas ut fritt.
Postad 16 januari 2011 - 13:35
Jag ringde kundservice idag och frågade om mitt Medium 8 + HD 199 kr (eller vad det nu heter) nu alltså kommer att nedgraderas till Medium 8 med HD-kanaler för 159 kr. Killen som svarade sa att det går automatiskt och gäller från igår 13/1. På den raka frågan om summan alltså minskas från den 13/1 så han svävande att det nog gäller från månadsskiftet... Skall bli kul att se om något av det stämmer. Förra gången ni justerade brdebandspriser (för motsvarande min uppkoppling till det billigare) var det ingen som hörde av sig varför jag satt med en onödigt hög kostnad i några månader (dock något som delvis kompenserades när jag i efterhand påpekade det) .
Hej,
Låter inte bra om du upplever att informationen, gällande förändring av ditt abonnemang, varit otydlig.
För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 16 januari 2011 - 13:39
Denna fråga skulle jag också vilja ha svar på!!En annan sak jag har tänkt på är att om man loggar in på "Mina sidor" hos Comhem så är det väldigt lätt att uppgradera sin tjänst till en dyrare men vill man nedgradera till något billigare så måste man ringa/maila eller skicka brev. Det borde väl vara lika lätt för er att ha den funktionen online också eller blir det för lätt för folk att gå tillbaka till något billigare då?
Postad 16 januari 2011 - 15:44
Denna fråga skulle jag också vilja ha svar på!!
+ 1.. tycker hemsidan är under all kritik!! Känns som någonting gjort under 90 talet!
Postad 16 januari 2011 - 15:58
Har aldrig "twittrat" och har inte heller facebook...För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation.

Frågan är enkel. Om man som jag har ett obundet Medium 8 Fav + HD för 199 kr/mån, kommer detta att automatiskt göras om till Medium 8 Fav för 159 kr (där HD-kanalerna kommer att vara tillgänglig bland de 8 valbara) och from vilken tidpunkt gäller det lägre priset i så fall?
Postad 16 januari 2011 - 17:41
Har aldrig "twittrat" och har inte heller facebook...
Mittiprick "mittiprick" !
Vad är det för trams att hänvisa till twitter, facebook, kundtjänst o dyl när alla vi frågvisa och nyfikna finns här rakt framför näsan på ComHem i den egna företagstråden som de själv valt att starta?
Förutom att det är tramsigt skulle det inte heller fungera för mig. Jag håller mig utanför face/twitter-världen...
/ Ulf
Postad 16 januari 2011 - 18:01
Ja dom verkar satsa mer på sina reklamfilmer med dom 2 feta damerna som är i rutan heeela, tiden än på en genomarbetad hemsida.+ 1.. tycker hemsidan är under all kritik!! Känns som någonting gjort under 90 talet!
Postad 16 januari 2011 - 18:05
Om ditt abb är obundet kan det ju omöjligen bli nåt annat än ni blir flyttade till medium 159kr, det andra finns ju inte kvar...inte ens comhem kan väl lyckas med det konststycket .Har aldrig "twittrat" och har inte heller facebook...
![]()
Frågan är enkel. Om man som jag har ett obundet Medium 8 Fav + HD för 199 kr/mån, kommer detta att automatiskt göras om till Medium 8 Fav för 159 kr (där HD-kanalerna kommer att vara tillgänglig bland de 8 valbara) och from vilken tidpunkt gäller det lägre priset i så fall?
Tänk bara på sedan att dom nya hd kanalerna har frivisning 1-3 månader så ni inte "slösar" bort kanaler i onödan i början .
Postad 16 januari 2011 - 18:25
Är inte så säker på det. Så här står det på hemsidan... "Paketet Medium byter namn till Large och får två nya kanaler varav en i HD (229 kr/mån)". Vill gärna, i denna tråd, få bekräftat att kundservice hade koll på läget när de sa att jag får en prissänkning. Jag loggade in tidigare och såg att jag inte kunde byta till det billigare mediumpaketet men däremot till Large eller Xtra Large. Får nog ringa imorgon och handgripligen få dem att ändra till 159 krs snarast.Om ditt abb är obundet kan det ju omöjligen bli nåt annat än ni blir flyttade till medium 159kr, det andra finns ju inte kvar...inte ens comhem kan väl lyckas med det konststycket .
Hade koll på det men bra att det skrivs ut i tråden!Tänk bara på sedan att dom nya hd kanalerna har frivisning 1-3 månader så ni inte "slösar" bort kanaler i onödan i början .

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 16 januari 2011 - 18:26.
Postad 16 januari 2011 - 19:37
Vad är så konstigt med twitter? Så här skrevs det i första inlägget från Com Hem
Vi kommer att svara öppet i forumtrådarna men kommer till en början ha begränsad möjlighet att svara på privata frågor. För att så många som möjligt ska kunna bli hjälpt av våra svar kommer vi enbart svara på inlägg publikt. Om det är så att du har en privat fråga eller problem hänvisar vi dig till vår Kundservice på telefonnummer 0771-55 00 00 eller till vår Twitter-kanal.
Den som svarade på frågan här ovan skrev "För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation."
Det räckte väl med att frågan blev omformulerad till att bli mer generell än personlig. Man behöver inte tjafsa om att man inte vill ägna två minuter åt att skaffa ett konto på twitter.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 16 januari 2011 - 19:41.
Postad 16 januari 2011 - 20:01
Kommer jag ändå att få betala den nya, höjda månadsavgiften trots att jag ingått ett avtal med er om 1 års abonnemang som gällde 200 kr/månaden då det ingicks?
Postad 16 januari 2011 - 20:20
Otroligt mycket fjanterier i den här tråden. Rena dagisnivån på en del inlägg. Det som inte är konstruktiva frågor eller konstruktiv kritik borde klippas ut till en pajkastningstråd.
Vad är så konstigt med twitter? Så här skrevs det i första inlägget från Com Hem
Den som svarade på frågan här ovan skrev "För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation."
Det räckte väl med att frågan blev omformulerad till att bli mer generell än personlig. Man behöver inte tjafsa om att man inte vill ägna två minuter åt att skaffa ett konto på twitter.
...och vad är det för konstruktiv fråga eller för konstruktiv kritik i detta inlägg?...
Vad det handlar om är naturligtvis att vissa frågor vars svar har intresse för många hänvisas till andra, mer dolda, kommunikationskanaler. Väldigt speciella frågor som bara berör en person bör/kan kanske tas via vanliga kundtjänst, men just de möjligen helt oskälig prishöjningar och ändringar i paket som är på gång vore väl ändå av allmänintresse att få svar på för alla oss kunder.
Jag skriver inte för att tramsa, utan för att jag som många andra, haft mina reklamationer och mitt oändliga väntande i telefon på kundtjänst både vad gäller bredband - som jag lämnat - och TV, där jag "satsar" och därför skaffat en HDPVR-1000C bl a. Är nu i stort sett nöjd med TV-lösningen vad gäller bildkvalitet o dyl, men kan tycka att man lägger ner väl mycket pengar på abonnemang och andra löpande kostnader, ca 5000:-/år till ComHem. Så varför stillatigande acceptera ytterligare höjningar?
Det finns något som heter oskäliga avtalsvillkor vad gäller konsumenträttigheter och äver rent allmänt avtalsrättsligt. Det innebär att alla villkor som en part (ofta den "starkare") skriver ner inte absolut måste gälla efter en noggrannare prövning. Så när ComHem anger vissa villkor för sitt medverkande på forumet, är det inte säkert att dessa är skäliga eller lämpliga. T ex är det väl helt olämpligt att hänvisa till att man lägger ut svar på andra forum om frågan ställts här. Visst kan man hänvisa till det mer exakta svaret med hjälp av en direktlänk till detta svar på annat forum, men att skriva att någon ska ställa frågan på annat forum eller leta upp svaret på annat forum anser jag är helt fel. Forumet Minhembio finns väl för oss som deltar på detta forum. Väljer man att deltaga får man väl deltaga.
/ Ulf
Postad 16 januari 2011 - 20:34
Lite osäker på vad du egentligen menar men jag ställde en "publik" fråga (vad sker nu med ett obundet 8 Fav + HD 199 kr) dvs det som Comhem i sitt första inlägg efterfrågar. De behöver ingen ytterligare info (direkt kommunikation) från mig på t.ex. twitter för att kunna svara på denna enkla fråga.Den som svarade på frågan här ovan skrev "För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation."
Postad 16 januari 2011 - 20:49
Jag ringde kundservice idag och frågade om mitt Medium 8 + HD 199 kr (eller vad det nu heter) nu alltså kommer att nedgraderas till Medium 8 med HD-kanaler för 159 kr. Killen som svarade sa att det går automatiskt och gäller från igår 13/1. På den raka frågan om summan alltså minskas från den 13/1 så han svävande att det nog gäller från månadsskiftet... Skall bli kul att se om något av det stämmer. Förra gången ni justerade brdebandspriser (för motsvarande min uppkoppling till det billigare) var det ingen som hörde av sig varför jag satt med en onödigt hög kostnad i några månader (dock något som delvis kompenserades när jag i efterhand påpekade det) .
Hej,
Låter inte bra om du upplever att informationen, gällande förändring av ditt abonnemang, varit otydlig.
För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en mer direkt kommunikation.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Din fråga (innan omformuleringen) kunde mycket väl tolkas som att du ville ha ett exakt svar på just ditt ärende. Du var dessutom otydligt med uppgiften om vilket abonnemang du har. Jag ser därför inget konstigt med att Com Hem därför svarar att för att kolla upp just ditt abonnemang hänvisas du till kanaler där de kan hantera enskilda kunders ärenden. Men som sagt, din andra formulering som inte efterfrågade just din situation var bättre och den frågan räknar jag att Com Hem kommer att besvara.Lite osäker på vad du egentligen menar men jag ställde en "publik" fråga (vad sker nu med ett obundet 8 Fav + HD 199 kr) dvs det som Comhem i sitt första inlägg efterfrågar. De behöver ingen ytterligare info (direkt kommunikation) från mig på t.ex. twitter för att kunna svara på denna enkla fråga.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 16 januari 2011 - 20:51.
Postad 16 januari 2011 - 21:05
Se ovan. Com Hems svar gällde en enskild kunds fråga om dennes abonnemang. Du formulerar dej väl när du skriver. Om fler uttryckte sig som du skulle en sån här tråd få högre status. När man kollar ett par sidor bak i tråden förstår man varför det är så ovanligt att operatörer har kontakt med sina kunder på offentliga forum där företaget själv inte kan moderera inläggen....och vad är det för konstruktiv fråga eller för konstruktiv kritik i detta inlägg?...
Vad det handlar om är naturligtvis att vissa frågor vars svar har intresse för många hänvisas till andra, mer dolda, kommunikationskanaler. Väldigt speciella frågor som bara berör en person bör/kan kanske tas via vanliga kundtjänst, men just de möjligen helt oskälig prishöjningar och ändringar i paket som är på gång vore väl ändå av allmänintresse att få svar på för alla oss kunder.
Jag skriver inte för att tramsa, utan för att jag som många andra, haft mina reklamationer och mitt oändliga väntande i telefon på kundtjänst både vad gäller bredband - som jag lämnat - och TV, där jag "satsar" och därför skaffat en HDPVR-1000C bl a. Är nu i stort sett nöjd med TV-lösningen vad gäller bildkvalitet o dyl, men kan tycka att man lägger ner väl mycket pengar på abonnemang och andra löpande kostnader, ca 5000:-/år till ComHem. Så varför stillatigande acceptera ytterligare höjningar?
Det finns något som heter oskäliga avtalsvillkor vad gäller konsumenträttigheter och äver rent allmänt avtalsrättsligt. Det innebär att alla villkor som en part (ofta den "starkare") skriver ner inte absolut måste gälla efter en noggrannare prövning. Så när ComHem anger vissa villkor för sitt medverkande på forumet, är det inte säkert att dessa är skäliga eller lämpliga. T ex är det väl helt olämpligt att hänvisa till att man lägger ut svar på andra forum om frågan ställts här. Visst kan man hänvisa till det mer exakta svaret med hjälp av en direktlänk till detta svar på annat forum, men att skriva att någon ska ställa frågan på annat forum eller leta upp svaret på annat forum anser jag är helt fel. Forumet Minhembio finns väl för oss som deltar på detta forum. Väljer man att deltaga får man väl deltaga.
/ Ulf
Postad 16 januari 2011 - 22:16
Förstår inte varför du tar tid och plats i tråden för att diskutera detta. Dessutom var det nog inte många fler än du som var osäker på vilket abonnemang det handlade om (se nedan).Din fråga (innan omformuleringen) kunde mycket väl tolkas som att du ville ha ett exakt svar på just ditt ärende. Du var dessutom otydligt med uppgiften om vilket abonnemang du har.
Jag ringde kundservice idag och frågade om mitt Medium 8 + HD 199 kr (eller vad det nu heter) nu alltså kommer att nedgraderas till Medium 8 med HD-kanaler för 159 kr. Killen som svarade sa att det går automatiskt och gäller från igår 13/1. På den raka frågan om summan alltså minskas från den 13/1 så han svävande att det nog gäller från månadsskiftet... Skall bli kul att se om något av det stämmer.
Postad 17 januari 2011 - 14:15
Har en undran gällande Playabonnemang, när kommer det ingå i alla paketeringar som ni skrev tidigare i veckan och gäller det alla med Ondemand-boxar eller bara de som tecknar de "nya" abonnemangen?
Undrar också vad som gäller för mig, som skaffade en ondemand-box med gamla Large i slutet av november och har 3 månader på mig att bestämma mig vilket abonnemang jag ska fortsätta med. Om jag inget gör får jag då det nya Large eller extra Large som inte alls fanns när jag tecknade abonnemangen eller får jag välja de gamla abonnemangen S, M8, M8 HD, M eller L och dess priser?
Vad kommer Viasat Guld innehålla nu när Medium som ingår idag är borta och vad kommer det isf kosta? (Com hem erbjuder Viasat Guld numera...)
Tackar på förhand...
(Har försökt att få svar på telefon men han på kundtjänst visste inte mycket om detta...)
Hej,
Om du har ett prova på Large abonnemang idag som är tecknat innan den 13 jan, kan du välja att uppgradera till någon av de nya paketen. Där Play-tjänsterna ingår för kunder som har On Demand-boxen.
Om du inte gör någon förändring i ditt abonnemang under de tre första månaderna kommer du att ligga kvar på den gamla paketeringen av Large och således inte kunna ta del av de nya Play-tjänsterna innan du uppgraderar till den nya paketeringen.
I dagsläget är det endast våra Small, Medium, Large och XL som berörs av de förändringarna. Viasat Guld kommer tillsvidare att vara oförändrad.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Postad 17 januari 2011 - 15:48
Jo jag förstod nog vad du menade.
Men faktum kvarstår ju att vi kunder får betala dubbelt.
Dels får vi betala er utveckling/förhandling av utbudet i paketeringen i form av kortavgiften.
När det sedan är färdigt och den nya paketeringen (kanalerna) ska "ut" till kunderna så kommer ju priset på kanalpaketen att öka, så som nu har skett. DVS vi för betala ytterliggare en gång för att ta del av detta.
Hej,
Vi ska försöka ge dig en bild av vad som egentligen skett och vad du får för pengarna.
Vi tar exempel med den förändringen som skett gällande att Digital-tv Large för 299: -/mån har ändrat namn till Digital-tv Extra Large samt prisjusterats till 349:-/mån.
Kortavgiften har justerats från 30: -/mån till 49: -/mån, således en förändring på 19: -/mån.
Totalt har justering av pris har blivit 69: -/mån.
Om du har en digitalbox av märke/modell Motorola VIP1920-9C så har du tillgång till On Demand och HD.
Sedan tidigare har vi erbjudit Play-tjänster för 10:- st/mån, dock har vi valt att baka in Play-tjänsterna i grundabonnemangen och i Digital-tv Extra Large ingår för närvarande 8 Play-tjänster, vilket har ett värde om 80: -/mån.
Redan här kan vi se att värdet i form av vad vi bakat in i extra tjänster överstiger prisjuteringen om 69: -/mån som skett.
Utöver detta lanserar vi fyra nya kanaler, varav två i HD. Detta är dock bara början, med dessa prisjuteringar kommer vi att kunna förhandla om fler kanaler och ett bredare utbud för våra kunder och ge ett större värde för pengarna.
Vi har full förståelse för att man som kund vid en första anblick kan uppleva det som att vi bara direkt gör en prisjutering, dock gör vi ovanstående förändringar i samband med prisjuteringen och ger således något tillbaka.
Jämför oss gärna med våra konkurrenter gällande kanalutbud/innehåll/pris.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Postad 17 januari 2011 - 17:04
Hej,
Vi ska försöka ge dig en bild av vad som egentligen skett och vad du får för pengarna.
Vi tar exempel med den förändringen som skett gällande att Digital-tv Large för 299: -/mån har ändrat namn till Digital-tv Extra Large samt prisjusterats till 349:-/mån.
Kortavgiften har justerats från 30: -/mån till 49: -/mån, således en förändring på 19: -/mån.
Om du har en digitalbox av märke/modell Motorola VIP1920-9C så har du tillgång till On Demand och HD.
Sedan tidigare har vi erbjudit Play-tjänster för 10:- st/mån, dock har vi valt att baka in Play-tjänsterna i grundabonnemangen och i Digital-tv Extra Large ingår för närvarande 8 Play-tjänster, vilket har ett värde om 80: -/mån.
Redan här kan vi se att värdet i form av vad vi bakat in i extra tjänster överstiger prisjuteringen om 69: -/mån som skett.
Utöver detta lanserar vi fyra nya kanaler, varav två i HD. Detta är dock bara början, med dessa prisjuteringar kommer vi att kunna förhandla om fler kanaler och ett bredare utbud för våra kunder och ge ett större värde för pengarna.
Vi har full förståelse för att man som kund vid en första anblick kan uppleva det som att vi bara direkt gör en prisjutering, dock gör vi ovanstående förändringar i samband med prisjuteringen och ger således något tillbaka.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Måste först berömma er för att ni svarar på frågor och funderingar här.
Jag hade medium paketet (jag har som sagt nu sagt upp mitt ab. hos er) och har en inbyggd box i min Panasonic TV. Hur mycket har jag då vunnit på detta? Som jag kan se det så har jag fått två nya kanaler som jag inte är intresserad av. För detta tycker jag 69:-/mån är ganska mycket.
Postad 17 januari 2011 - 17:37
dvs. att Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer ingå i HD-paketet?
Sen så har en tidigare fråga från mig som nog drunknat i alla andra frågor - för dom kanaler som från 1/3
kommer ingå i large etc. som man idag har som tillval, kommer ni per automatik sköta att
dessa tas bort som tillval om man även har ett paket där tillvalskanalen kommer att ingå?
Eller måste man även kontakta er för att säga upp tillvalet?
Postad 17 januari 2011 - 21:13
+1ComHem, kan ni bekräfta i denna tråd att den infon vissa fått via telefon gällande HD-paketet stämmer,
dvs. att Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer ingå i HD-paketet?
Annars kan jag inte riktigt förstå logiken i att ta 129 kr/mån även av dem som har XL-paketet eftersom 6 av de 9 kanalerna redan ingår i XL. Med en månadsavgift på 349 kr så borde de egentligen ingå. Hur kan Canal Digital (via parabol) ta 229 kr/mån för det som ni nu kommer att ta 478 kr för begriper jag inte riktigt. Skillnaden i tjänster eller kostnader kan inte motivera en sådan skillnad.
Postad 17 januari 2011 - 21:20
Och för den överväldigande majoritet av era kunder som INTE har en on-demndbox är detta värdelöst.Sedan tidigare har vi erbjudit Play-tjänster för 10:- st/mån, dock har vi valt att baka in Play-tjänsterna i grundabonnemangen och i Digital-tv Extra Large ingår för närvarande 8 Play-tjänster, vilket har ett värde om 80: -/mån.
Ledordet är väl "ändrat namn"... Hade väl varit ärligare och mer pedagogiskt att i så fall höja när man verkligen levererar mera kanaler.Vi tar exempel med den förändringen som skett gällande att Digital-tv Large för 299: -/mån har ändrat namn till Digital-tv Extra Large samt prisjusterats till 349:-/mån.
Kortavgiften faller väl in under kategorin "går det så går det".
Bredbandsbolagets baspaket för 99:-/mån (första året gratis) känns ganska lockande.
Postad 17 januari 2011 - 22:52
Skulle tro att detta beror på att antagligen har inte tillräckligt många nappat på era Play-tjänster för 10:- /månad.Sedan tidigare har vi erbjudit Play-tjänster för 10:- st/mån, dock har vi valt att baka in Play-tjänsterna i grundabonnemangen och i Digital-tv Extra Large ingår för närvarande 8 Play-tjänster, vilket har ett värde om 80: -/mån.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Så då var det väl några på Comhem som hade lite brainstorming och kom på den briljanta idén att baka in dom i ett kanalpaket och höja priset och på detta sätt "tvinga" folk att betala för tjänsterna.
Postad 18 januari 2011 - 08:39
Dessvärre så försökte ju killen på Comhem med att det är 3 månaders uppsägningstid men jag hänvisade till hemsidan där det står att man har rätt att avbryta direkt iom omläggningen.
Ja det har du ju rätt i säger han..........visste han inte detta eller är det för att få in så mycket pengar som möjligt.
/M
Postad 18 januari 2011 - 08:48
Hej,
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Ok kul o vara med o betala för play som jag inte vill/kan utnyttja alltid nån som bli lycklig.Sedan passar väl detta bra då i sammnhanget att svt play förmodligen försvinner :
http://www.idg.se/2....vt-play-i-boxen
Ni säger att med dessa nya intäkter kan ni skaffa mer kanaler,då utgår jag ifrån att tv3 hd och kanal 5 hd annonseras väldigt snart hos comhem ....
Postad 18 januari 2011 - 11:19
Kul att lobbyisterna har ett finger med över allt. Tycker att FRA borde sättas in mot dem för Copyswede är det största hotet mot en öppet och kulturellt samhälle. Dessutom så gör ju detta och andra dumheter som dessa korkskallar hittar på att folk vägrar betala för dessa artisters låtar. Tur att en nästan bara lyssnar på utländsk musik.Ok kul o vara med o betala för play som jag inte vill/kan utnyttja alltid nån som bli lycklig.Sedan passar väl detta bra då i sammnhanget att svt play förmodligen försvinner :
http://www.idg.se/2....vt-play-i-boxen
Ni säger att med dessa nya intäkter kan ni skaffa mer kanaler,då utgår jag ifrån att tv3 hd och kanal 5 hd annonseras väldigt snart hos comhem ....
On topic:Varför betala extra för något som man ändå kan se gratis via kanalernas hemsida?
Redigerat av jan_bananberg, 18 januari 2011 - 11:23.
Postad 18 januari 2011 - 14:39
En annan sak jag har tänkt på är att om man loggar in på "Mina sidor" hos Comhem så är det väldigt lätt att uppgradera sin tjänst till en dyrare men vill man nedgradera till något billigare så måste man ringa/maila eller skicka brev. Det borde väl vara lika lätt för er att ha den funktionen online också eller blir det för lätt för folk att gå tillbaka till något billigare då?
Hej,
En av anledningarna till att det inte går att säga upp eller nedgradera är att vi vill komma i kontakt med dessa personer för att få en bild av vad det är våra kunder vill ha och genom detta kunna utforma nya tjänster och produkter. I många fall kan vi även erbjuda kunden andra paketeringar som passar deras intressen bättre.
Men naturligtvis har jag tagit dina synpunkter vidare i företaget.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Jag beställde gamla Large-paketet för 99 kr/månaden i tre månader mot att jag band mig i 12 månader. Dock fanns möjligheten att byta tillbaka till gamla Medium innan dessa tre månader tog slut, vilket jag gjorde.
Kommer jag ändå att få betala den nya, höjda månadsavgiften trots att jag ingått ett avtal med er om 1 års abonnemang som gällde 200 kr/månaden då det ingicks?
Hej,
Du kommer att betala den avgift som du har avtalat om under bindningstiden. Efter bindningstiden kommer dock ditt paket samt pris att ändras.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
ComHem, kan ni bekräfta i denna tråd att den infon vissa fått via telefon gällande HD-paketet stämmer,
Sen så har en tidigare fråga från mig som nog drunknat i alla andra frågor - för dom kanaler som från 1/3
kommer ingå i large etc. som man idag har som tillval, kommer ni per automatik sköta att
dessa tas bort som tillval om man även har ett paket där tillvalskanalen kommer att ingå?
Eller måste man även kontakta er för att säga upp tillvalet?
Hej,
Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer att ingå i HD-paketet för 129:-/mån.
Om du har en tillvalskanal som ingår i det nya kanalpaketet, som du migreras till, så kommer tillvalskanalen att sägas upp per automatik.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Postad 18 januari 2011 - 14:58
Jag har i dag Large och HD paketet måste jag för att få Extra Large uppgradera till det eller sker det automatiskt ..
vad blir förändringarna för mig?
På er hemsida finns mycket liten info tittar jag på tex Extra large och jämför med HD paketet så ingår några HD kanaler i Extra Large några i HD pakatet ska jag med andra ord behöva betala för extra large och HD paketet för att få alla HD kanaler. jag har nu Large och HD paketet känns som att kasta pengar i sjön det finns nästan samma kanaler i båda paketen men inte alla . betala dubbelt för kanaler!!!!
Redigerat av Duckface21, 18 januari 2011 - 15:16.
Postad 18 januari 2011 - 15:47
Ditt abb löper på som vanligt till din bindningstid går ut sedan åker du på extra large paketet med dess kostnad.Nu vill jag veta! Ni ska ändra era priser och paket?
Jag har i dag Large och HD paketet måste jag för att få Extra Large uppgradera till det eller sker det automatiskt ..
vad blir förändringarna för mig?
På er hemsida finns mycket liten info tittar jag på tex Extra large och jämför med HD paketet så ingår några HD kanaler i Extra Large några i HD pakatet ska jag med andra ord behöva betala för extra large och HD paketet för att få alla HD kanaler. jag har nu Large och HD paketet känns som att kasta pengar i sjön det finns nästan samma kanaler i båda paketen men inte alla . betala dubbelt för kanaler!!!!
Det är ju idiotiskt som du säger o behöva betala dubbelt så i ditt läge skulle jag byta till medium 8 favoriter för 159kr+hd paket 129kr.Måste du sedan ha några fler kanaler kan du ju köra Plus 4 favoriter för 59kr.
159+129+59 = 347kr/mån jämfört med vad det blir med extra large + hd paket där du också får betala vissa kanaler 2ggr.. 349+129 = 478kr
tv3hd och kanal 5 hd räknar jag kallt med ska ingå i hd paketet,då finns det ju trots allt en hel del kanaler sedan o leka runt med bland favoriterna.
Redigerat av Unregistered40562de1, 18 januari 2011 - 15:54.
Postad 18 januari 2011 - 15:54
Ditt abb löper på som vanligt till din bindningstid går ut sedan åker du på extra large paketet med dess kostnad.
Det är ju idiotiskt som du säger o behöva betala dubbelt så i ditt läge skulle jag byta till medium 8 favoriter för 159kr+hd paket 129kr.Måste du sedan ha några fler kanaler kan du ju köra Plus 4 favoriter för 59kr.
159+129+59 = 347kr/mån jämfört med vad det blir med extra large + hd paket där du också får betala vissa kanaler 2ggr.. 349+129 = 478kr
alltså detta gör mig vansinnig har ComHem tänkt här eller drog de huvudet ur häströven och sa jag har en plan låt oss knulla våra kunder rejält!!!!!
Postad 18 januari 2011 - 16:13
Postad 18 januari 2011 - 16:15
Redigerat av Duckface21, 18 januari 2011 - 16:17.
Postad 18 januari 2011 - 16:22
Är nästan säker på att deras tablå inte är lika dock,om det nu spelar någon roll för dig.Känns väl mer onödigt med kanaler som är precis speglar av varann som tv4(även 3'an o 5'an blir exakt lika innehåll iHD).Hm deras plan låter lite halvmärklig. Det jag tänkte på när man har large paketet som det heter idag ingår ju vanliga digitala animal planet tex. Då den kommer som HD blir ju den kanalen dubbel. Jag skulle vilja ha den bara som HD och inte som både digital och hd. Går det att ordna på något sätt om man stökar runt i sitt abb utan att behöva betala multum?
Postad 18 januari 2011 - 16:23
12månDuckface: Hur lång bindningstid har du kvar?
har haft com hem i 4år har aldrig vart utan bindningstid då de alltid lägger på då man gjort några förändringar men 12 av ursprungliga 24
Redigerat av Duckface21, 18 januari 2011 - 16:25.
Postad 18 januari 2011 - 18:22
Så har det varit sedan 20 augusti. Förut var ju SVT HD mer som SVT Extra och 24:an.Jämnförde tablån på svt1 och svt 1hd, Dom är identiska.
Postad 18 januari 2011 - 19:01
Annat och troligen det riktiga (?) svaret från kundtjänst idag. "Kommer automatiskt att övergå till Medium 8 Fav. 159 kr from den 1 mars".Jag ringde kundservice idag och frågade om mitt Medium 8 + HD 199 kr (eller vad det nu heter) nu alltså kommer att nedgraderas till Medium 8 med HD-kanaler för 159 kr. Killen som svarade sa att det går automatiskt och gäller från igår 13/1. På den raka frågan om summan alltså minskas från den 13/1 så han svävande att det nog gäller från månadsskiftet... Skall bli kul att se om något av det stämmer.
Postad 18 januari 2011 - 20:01
Och det gäller alltså bara om man vill nedgradera? Kunde väl vara lika intressant att veta vad kunden verkligen vill ha när man ökar (för att skapa det paket man faktiskt vill ha), eller hjälpa dem att välja rätt? För inte kan det väl vara så enkelt att om man måste ringa för att nedgradera så redan det stoppar somliga för det blir liksom aldrig av och andra blir övertalade av säljarna (även kallat "Kundtjänst") att stanna kvar "för snart kommer många fina kanaler"? Nej det känns ju orimligt.En av anledningarna till att det inte går att säga upp eller nedgradera är att vi vill komma i kontakt med dessa personer för att få en bild av vad det är våra kunder vill ha och genom detta kunna utforma nya tjänster och produkter. I många fall kan vi även erbjuda kunden andra paketeringar som passar deras intressen bättre.
Men naturligtvis har jag tagit dina synpunkter vidare i företaget.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Postad 18 januari 2011 - 21:05
Nu är jag kanske lite petig men det stämmer inte riktigt.Så har det varit sedan 20 augusti. Förut var ju SVT HD mer som SVT Extra och 24:an.
Det som skiljer är regional delen. T.ex jag som bor på Sveriges framsida har ju västnytt som regional nyhetskanal medan SVT HD sänder ABC (Stockholmsnyheter) Annars är tablåerna samma.
Redigerat av TomasL, 18 januari 2011 - 21:24.
Postad 18 januari 2011 - 23:50
i tablån står det tex inte ABC eller Nordnytt eller va alla heter. det står lokala nyheter kort o gott där med är tablån samma överalltNu är jag kanske lite petig men det stämmer inte riktigt.
Det som skiljer är regional delen. T.ex jag som bor på Sveriges framsida har ju västnytt som regional nyhetskanal medan SVT HD sänder ABC (Stockholmsnyheter) Annars är tablåerna samma.
Postad 19 januari 2011 - 07:55
Det beror på villken tablå man kollar i!i tablån står det tex inte ABC eller Nordnytt eller va alla heter. det står lokala nyheter kort o gott där med är tablån samma överallt

Det är riktigt men kanalerna visar inte samma, det var dit jag ville komma.
Redigerat av TomasL, 19 januari 2011 - 11:00.
Postad 19 januari 2011 - 15:05
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
I dagsläget har vi inget information och kanal 5 HD och vet inte om/när vi kommer att ta in den, vi kommer inte att ha den från 1/2 2011.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Therese Kemppainen
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

Postad 19 januari 2011 - 17:00
Hej,
För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en direkt kommunikation.
Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice
Postad 19 januari 2011 - 17:19
Postad 19 januari 2011 - 17:30
Nu blir det andra gången jag får svara att jag varken vill twittra eller använda Facebook!Hej,
För att verkligen ta reda på hur det står till med förändringen av ditt abonnemang så skulle vi uppskatta om du har möjlighet att kontakt med oss via Twitter (@comhemab) för en direkt kommunikation.
Med vänlig hälsning
Stefan Wallman
Kundservice

Skall det verkligen vara så svårt att få ett svar på vad som händer med ett obundet 8 Fav + HD för 199 kr efter de förändringar ni genomfört? Måste ju vara ett av nedan tre alternativ antar jag...?
Händer ingenting såvida jag inte aktivt bytar... (går bara att uppgradera till Large eller Xtra Large på er hemsida)
Görs om till Large 229 kr from (fyll i rätt datum).
Görs om till Medium 8 Fav 159 kr (där numera HD finns att välja) from (fyll i rätt datum).
Ert besked på hemsidan antyder att Medium 8 Fav + HD blir Large och kommer att kosta 229 kr/mån. "Paketet Medium byter namn till Large och får två nya kanaler varav en i HD (229 kr/mån)".
Båda samtalen till Kundtjänst påstår dock att det automatiskt görs till Medium 8 Fav 159 kr. Det som skiljer svaren åt är datumen för prissänkningen (from 13/1 alternativt månadsskiftet januari-februari resp. 1/3).
Om jag "twittrat" kanske jag fått ytterligare ett avvikande svar?

Vill dock säga att det passar mig ypperligt att gå ned till 159 kr, speciellt då ni höjer kortavgiften så kraftigt. Kanske även kommer att köra på 4+ kanalerna för 59 kr extra. Måste faktiskt därmed tacka er för att ni inte ville ge mig det erbjudande på Large som jag tidigare var angelägen om (3 mån för 99 kr - 21 mån 299 kr / 24 mån bindning). Då hade jag nu suttit med typ 23 månaders bindningstid och betalat mycket mer än vad det blir nu.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 19 januari 2011 - 19:55.
Postad 19 januari 2011 - 18:35
? inte samma jag kollar svt1HD och svt2HD och svt1 och svt2 tablåer de är identiska de visar exakt samma även då det är lokal sändning så står det regionala nyheterDet beror på villken tablå man kollar i!
![]()
Det är riktigt men kanalerna visar inte samma, det var dit jag ville komma.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar