duderinomannen Har du testat ?
Samsung PS50C685
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser |
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 09 December 2010 - 20:08
Postad 09 December 2010 - 22:18
Nej, tyvärr inte. Posten har schabblat till det rejält med mitt paket så jag har inte fått min TV än. Var färdigpackat hos Komplett i torsdags kväll förra veckan, men det drar ut på tiden. Anlände till min stad i onsdags morse. Har bokat in hemkörning av mitt Hempaket två kvällar i rad, men inget paket har dykt upp. Det känns lite absurt att det tar längre tid inom min stad än genom hela landet (det råder barmark här, så man kan inte skylla på snön).Är det någon som har testat med någon annan usb dongle än samsungs och fått det att fungera?
Så fort TVn dyker upp testar jag och återkommer. Förhoppningsvis till helgen.
Postad 10 December 2010 - 02:42
Nu finns min TV och resten av paketen på posten. Jag hade beställt med hemleverans för att slippa kånka på TV:n själv. När jag ringer för att boka hemleverans får jag veta att de bara levererar mellan 17 och 21 på kvällen men då jag jobbar på kvällen frågade jag om det inte gick att få den levererad på dagtid men det gick inte. Så har man lärt sig att aldrig beställa nåt som ska levereras av Posten AB igen.
Det stog under fraktinformationen på Komplett's hemsida, står även på Postens hemsida. Har du ingen släkting eller granne som kan ta in den?
Postad 10 December 2010 - 08:31
Jag tycker bilden är imponerande. Började med analog tv sändning och sedan Bluray. Buzzar gör den men när ljudet är på och man sitter där man ska så tycker jag inte att det stör. 3D funktionen har jag inte testat än då jag haft mycket att göra.
Nu till en fråga. Jag tycker jag installerade TV:n enl de instruktioner som följde med. Den står på foten och jag skruvade fast med de rätta skruvarna. TV:n lutar dock bakåt. Den står alltså inte rakt uppåt. Är detta verkligen rätt?
Postad 10 December 2010 - 11:55
Fick hem min TV i onsdags. Jag har tidigare haft en Samsung 32 tums LCD så det är en jäkla skillnad på denna.
Jag tycker bilden är imponerande. Började med analog tv sändning och sedan Bluray. Buzzar gör den men när ljudet är på och man sitter där man ska så tycker jag inte att det stör. 3D funktionen har jag inte testat än då jag haft mycket att göra.
Nu till en fråga. Jag tycker jag installerade TV:n enl de instruktioner som följde med. Den står på foten och jag skruvade fast med de rätta skruvarna. TV:n lutar dock bakåt. Den står alltså inte rakt uppåt. Är detta verkligen rätt?
Tv'n ska stå rakt i foten, be någon hålla tv'n precis upprätt när du skruvar i skruvarna så kanske det blir bättre.
Postad 10 December 2010 - 13:32
(fast med oljuden i affärerna så hade man väl ändå inte hört det)
Hur gick det för dig som lämande in tv till samsung för "tillrättning" av "oljudet"? någon enkel fix?..med lite tur kanske något man kan gör själv...hmmm...(har ej testat och ansluta tv till en annan el-utag, som någon skrev,kanske hjälper)
Är nöjd med bilden,om bildsignalen kommer från en bra källa...mer naturlig en min gamla 42 lcd som har 3 år på nacken nu.
+lite roliga mjukvara uppdateringar mot min lcd.
summansummarum: nöjd med köpet men hade inte köpt om det nu inte varit för erbjudandet.
Men blir mer en gärna av med "buzzet"...hade höjt betyget på tv från g till vg+.
Redigerat av zipzipzipzip, 10 December 2010 - 13:35.
Postad 10 December 2010 - 15:20
Får inte denna tv att sammabeta med min dator i 3d läge
Jag har nvidia gtx470 i datorn som ska stödja 3d och powerdvd 10 som ska klara bluray 3d.
försöker att få Resident Evil 3D att fungera men funkar inte.
aktiverar jag 3d i pdvd så blir de helt knas
aktiverar jag nvidias 3d och pdvds 3d så blir det ännu värre
aktiverar jag bara nvidias 3d och inte pdvds så blir de ingen 3d alls
hur ska jag göra?
Postad 10 December 2010 - 21:13
Postad 10 December 2010 - 22:29
Yes, fick meddelande om att man kan lämna in den hos Assist Workshop.
Har några mil dit, men så är läget i alla fall.
Just nu använder jag tv:n och har kanske inte planer på att lämna in den, än i alla fall..
Du HAR alltså lämnat in din. Meddela hur det går!! Vill så gärna veta ifall detta buzz går att fixa (på en ny produkt!).
uppdaterar denna fråga
har funderar på att också lämna in den...för det verkar ju som några har fått ex där buzzningen inte stör.
men när man sitter 2-3 meter ifrån den o har normal tv-ljud på och känner att buzzningen går igenom det vanliga tv-ljudet så är det inte riktigt oki, eller jag som har för bra hörsel? har bara på volym nivå 9.
Postad 11 December 2010 - 00:13
Fick den egentligen förra veckan men jag har inte hunnit testa så mycket pga flytt.
Svärtan som många pratar om är helt ok! Jag hade en Sony Bravia W3000 innan och jag tycker att Samungen är snäppet vassare när det gäller svärta.
Gällande buzz så är det inget som stör mig. Visst jag hör det om jag står 1 meter från tvn och när det är knäpptyst i rummet. När jag spelar PS3 eller tittar på film så hörs det absolut inget.
Det enda negativa jag har är att jag har en dödpixel!! Inget som märks men när det är en vit bakgrund så ser man den. Vet inte om jag ska skicka tillbaka den. Det kan ju ta några veckor att få tillbaka den, speciellt nu under juletider.
Jag är nöjd med mitt köp! För 10k fick jag en bra 50" 3D tv plus en massa tillbehör.
En sak som jag funderat på är när man kör ingång 3D filmer eller 2D-->3D så är det sjukt mycket brus på bilden. Typ små prickar! Man ser det mer utan glasögonen.
Är det så på alla 3D apparater eller är min defekt??
Postad 11 December 2010 - 00:16
Någon som lirat GT 5 på den? Har ni hittat några bra 3D inställningar?
Det första du måste göra är att köra automatiska inställningar under skärminställningar i XMB. Där hittar PS3 din 3Dtv. Går inte att hitta den om du kör manuellt.
I GT5 så finner du inställningarna under option-->hardware. Där finns det nåt som heter 3D settings.
Redigerat av ROCA, 11 December 2010 - 00:16.
Postad 11 December 2010 - 11:06
Det första du måste göra är att köra automatiska inställningar under skärminställningar i XMB. Där hittar PS3 din 3Dtv. Går inte att hitta den om du kör manuellt.
I GT5 så finner du inställningarna under option-->hardware. Där finns det nåt som heter 3D settings.
Jo, alla dessa inställningar har jag hittat, men jag tänkte mer på hur ni har ställt in 3D-inställningarna i spelet?
Jag har ställt in enligt följande:
Paralax: 3
Convergence 1.00
När jag kör dessa inställningar, vilka jag hittade på ett annat forum, så ser det grymt ut när man kör. Men när man kollar på bilar i t.ex garaget får man en hel del spökbilder.
Postad 11 December 2010 - 17:07
Postad 11 December 2010 - 19:16
Nu när jag haft TVn lite över en vecka har jag i alla fall bestämt mig för att behålla den.
Är nöjd med det mesta överlag.
Svärtan känns fortfarande helt ok, om inte mer så nu efter lite användande.
Färgerna i bilden är det som sticker ut mest i min mening, känns starka och livfulla utan att vara onaturliga.
Blir fortfarande lite ghosting, men inget som sitter en längre tid.
Finns gott om anslutningar, och alla fungerar som de ska.
Har även upptäckt hur grymt kul det kan vara med 3D ^^
Första gången jag testade Avatar the game kändes det nästan overkligt...verkligt haha.
I både filmer och spel kan objekt ibland tränga ut ur skärmen å nästan pilla en på näsan, känns det som
GT5 är dock ingen höjdare i 3D läget tycker jag, känns ganska tunt och blir mest jobbigt. IMAO
Sen när man tittar på film så är det ingen ide att låta ögonen flänga runt på bilden efter eget tycke, blir mycket crosstalk som ses då.
Istället e det bara att fokusera på det som filmen (ganska tydligt) vill att man ska titta på, så får man en enormt bra upplevelse.
För de som spelar, så ligger input lagen på 0-30ms i gamemode, mycket bra tycker jag.
I alla andra lägen hamnar det på 70-100ms.
Ska tillägga att game mode av nån anledning alltid slås av av sig självt (e så klart bara att slå på det igen om man vill)i samband med att man slår av 3D läget.
Sen så ger game mode även den bästa svärtan TVn har att bjuda på, även fast TV låser sig på Standard i bildläget(som annars ger en väldigt grådassig svärta jämfört med filmläget).
Så som gamer känner jag mig mycket nöjd
Finns 2 negativa saker, som gör att jag inte vill ge den full pott.
På min TV finns den nån slags banding, både vertikalt och horisontalt.
Det e väldigt svaga band så de syns knappt vid vanligt användande, men kan ändå vara störande de få gånger man lägger märke till det.
Vet inte om det sitter i panelen eller i AR filtret.
Jag hoppas på att det ska bli bättre med tiden, men inget jag förväntar mig.
Kan leva med det.
Sen är det buzzingen.
Jag kommer inte kunna leva med hur det är i nuläget, så kommer kontakta komplett/samsung för reparation eller byte av TV.
E verkligen synd, då TVn är super för övrigt.
För de som är intresserade har jag laddat upp ett album med bilder på TV samt medföljande produkter som fanns i mitt paket.
Summa summarum, jag skulle verkligen rekommendera denna TV till den som är intresserad av att ha en 3D TV.
Sen att den har riktigt fin bild i 2D är ju bara ett plus.
Ha i åtanke buzzingen bara, då det verkar vara ett återkommande problem med denna modell.
Redigerat av Jacon, 11 December 2010 - 19:30.
Postad 11 December 2010 - 23:46
Har hängt upp TV:n på väggen nu och är riktigt nöjd..
Men va fan är det med el-kabeln?! räcker ju inte ens ner till golvet.... Den är ju c:a 1.5m.
Vart kan jag köpa längre? Behöver minst 3meter...
Postad 12 December 2010 - 11:09
Skarvsladd kanske? Kostar inte mycket.
Kan inte använda skarvsladd! Måste dra kabeln genom kabellist!
Sen, hur viktigt är det att man använder jordat uttag? (har inget)
Eller ska man använda jordbrytare?
Redigerat av Unregisteredb7d789c0, 12 December 2010 - 11:10.
Postad 12 December 2010 - 13:28
Hej alla glada!
Har hängt upp TV:n på väggen nu och är riktigt nöjd..
Men va fan är det med el-kabeln?! räcker ju inte ens ner till golvet.... Den är ju c:a 1.5m.
Vart kan jag köpa längre? Behöver minst 3meter...
Har du satt den jämt med taket ?
Postad 12 December 2010 - 17:47
Har du satt den jämt med taket ?
Nej,
Har satt den c:a 1.10m upp från marken.
Och med mitt nuvarande hyllsystem så kan jag inte dra några kablar bakom hyllorna (väggfasta).
Så åter tillfrågan vart kan jag köpa el-kabel som är ungefär 3-4 meter lång?
EDIT:
Bilden visar hur kabeln ska bli dragen och den sträckan är c:a 3meter!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredb7d789c0, 12 December 2010 - 17:53.
Postad 12 December 2010 - 18:54
Finns 5m oxå, då 69:-
Redigerat av Stagger Lee, 12 December 2010 - 23:16.
Postad 13 December 2010 - 07:03
Bilden tycker jag är riktigt bra. Härliga färger och naturlig bild i ljusa miljöer. MEN svärtan? Jag trodde att detta var överdrivet av dom riktigt kräsna men vette tusan om den här inte är ännu gråare än min 2,5 år gamla Samsung Q97 plasma. Kan bero på att den är ny så man sitter och tänker på det hela tiden också men störde mig ganska rejält på det vid filmtittning igår.
Hoppas man kan få till detta vid en riktig kalibrering.
3D får man nog nästan "lära sig" att titta på. Som någon sa så måste man fokusera på det som är i fokus, försöker man titta på saker som ligger i förgrunden så ser dom bara grumliga och konstiga ut.
MVH Martin
Postad 13 December 2010 - 09:06
Angående inställningar så hittade jag några på AVS-forum som jag tyckte var riktigt bra. Kände efter att jag har haft tv:n en vecka att man kunde fläska på lite med inställningarna. Återkommer med de inställningarna jag hittat senare under dagen.
Är fortfarande lite orolig över inbränningarna som blir när man spelar GT5. Visst, dessa försvinner efter ett tag, men känns lite lurigt nu när tv:n är så ny.
Har 2 inställningar. 1 standard, 1 film. Har ändrat till dessa inställningar även i 3D
Läge: Standard
Cell: 17
Kontrast: 75
Ljus: 50
Skärpa: 25
Färg: 40
Ton: 50/50
Eko: allt av
Svärta: Mörkast
Dyn kontr: medium
Gamma: 0
RGB: Av
Färg: Ursprunglig
Vitbalans: Alla 25
Hud: 0
Kantförb: På
Ton: Varm 1
Strl: 16:9
Filter dig brus: Av
MPEG filter: Av
Hdmi:Låg
Filmläge: Auto 1
Läge: Film
Cell: 13
Kontrast: 92
Ljus: 58
Skärpa: 0
Färg: 50
Svärta: Av
Dyn kontr: Av
Färg: Auto
Vitbalans: 28, 25, 26, 10, 25, 26
Kantförb: Av
Ton: Varm 2
Kommentera gärna vad ni tycker om dessa inställningar och dela gärna med er av egna.
Redigerat av Peglund, 13 December 2010 - 17:10.
Postad 13 December 2010 - 21:50
Komplett
Postad 13 December 2010 - 22:36
Postad 14 December 2010 - 01:32
En sak som jag funderat på är när man kör ingång 3D filmer eller 2D-->3D så är det sjukt mycket brus på bilden. Typ små prickar! Man ser det mer utan glasögonen.
Är det så på alla 3D apparater eller är min defekt??
Kan någon som har denna TV kolla om det så på eran med?
Koden till Shrek filmerna hittade jag i paketet med de 2 extra glasögonen.
Postad 14 December 2010 - 07:18
Dock inte med 3D Blu-Ray spelaren och dom 8 Blu-Ray filmerna... :/Nu är erbjudandet tillbaka! För 12K får du allt hos Komplett. Lite dyrare men fortfarande riktigt prisvärt. Passa på! :-)
Komplett
Edit: Fel av mig, läste inte så noga. Visst är det med spelare och filmer.
Ja, det är brusigt, men det ska nog vara så. Bruset är väl det som på nåt sätt simulerar 3D effekten om jag inte är helt ute o cyklar...Kan någon som har denna TV kolla om det så på eran med?
Koden till Shrek filmerna hittade jag i paketet med de 2 extra glasögonen.
Redigerat av Mr Vega, 14 December 2010 - 07:30.
Postad 14 December 2010 - 09:33
Den kom ganska sent igår så jag fick slänga upp den lite snabbt och har bara kopplat in TV:n än så länge, inte blu-ray alltså ännu. Kollade lite på TV och spelade upp lite filmsnuttar från min dator via hdmi, inte via nätverk alltså. Testade Peglunds inställningar och de verkar okej. Hittade inga glasögon i lådan för TV:n. var är det de ska finnas?
Postad 14 December 2010 - 11:03
Nu har jag fått min TV
![]()
Den kom ganska sent igår så jag fick slänga upp den lite snabbt och har bara kopplat in TV:n än så länge, inte blu-ray alltså ännu. Kollade lite på TV och spelade upp lite filmsnuttar från min dator via hdmi, inte via nätverk alltså. Testade Peglunds inställningar och de verkar okej. Hittade inga glasögon i lådan för TV:n. var är det de ska finnas?
Glasögonen ligger längst ner i lådan, i cellplasten, i ett litet vitt paket som inte är mycket stötte än glasögonen.
Några fler som testat mina inställningar eller har några andra inställningar att dela med sig av?
Cinema smooth, finns det någonstans att sätta på, stänga av? Eller är det alltid på?
Redigerat av Peglund, 14 December 2010 - 11:05.
Postad 14 December 2010 - 11:07
Märkte samma sak vid 3D tittande. Man skall kolla på det som är i fokus, inte på sakerna som t.ex kommer ut ur bilden. Såg på: Det regnar köttbullar, igår. Tyckte inte att det var så speciellt först innan man lärde sig hur man skulle titta. Så jäkligt skumt ut med texten först, innan man hade vant sig. När man tittar på 3D så kan jag inte hitta några inställningar för djupet? Kör ni på 24hz, inställningar, i blu- ray spelaren?
Angående inställningar så hittade jag några på AVS-forum som jag tyckte var riktigt bra. Kände efter att jag har haft tv:n en vecka att man kunde fläska på lite med inställningarna. Återkommer med de inställningarna jag hittat senare under dagen.
Är fortfarande lite orolig över inbränningarna som blir när man spelar GT5. Visst, dessa försvinner efter ett tag, men känns lite lurigt nu när tv:n är så ny.
Har 2 inställningar. 1 standard, 1 film. Har ändrat till dessa inställningar även i 3D
Läge: Standard
Cell: 17
Kontrast: 75
Ljus: 50
Skärpa: 25
Färg: 40
Svärta: Mörkast
Dyn kontr: medium
Färg: Ursprunglig
Vitbalans: Alla 25
Kantförb: På
Ton: Varm 1
Läge: Film
Cell: 13
Kontrast: 92
Ljus: 58
Skärpa: 0
Färg: 50
Svärta: Av
Dyn kontr: Av
Färg: Auto
Vitbalans: 28, 25, 26, 10, 25, 26
Kantförb: Av
Ton: Varm 2
Kommentera gärna vad ni tycker om dessa inställningar och dela gärna med er av egna.
Dom här kändes bra tyckte jag. Har inte gillat standardläget tidigare men nu blev det riktigt bra för digital-TV. Däremot satte jag dynamisk kontrast på låg, höjde ljus till 52 och skärpa till 30. Kommer köra på detta ett tag och finjustera efter behov.
Får prova med film sen vilket läge jag föredrar då.
MVH Martin
Redigerat av walle_1, 14 December 2010 - 11:08.
Postad 15 December 2010 - 11:46
Hade man haft en Digitalbox kunde man ju fixat det där...men man kan ju inte gå tillbaka i utvecklingen när man kör med CI-modul. . . . kan det fixas där i mjukvaran tro ? fast det vill väl tillverkaren inte bry sina hjärnor med.
Postad 15 December 2010 - 14:44
Så som så många andra sagt redan, fundera på om ni står ut med buzzningen.
Postad 15 December 2010 - 14:57
Jag har ingen buzz överhuvudtaget på min TV.Hade precis Samsung service här och han sa att buzzet som man hör på 3m avstånd även med låg volym på är normalt på denna modell och att de inte kan göra nåt så jag antar att den får åka tillbaka till komplett
Så som så många andra sagt redan, fundera på om ni står ut med buzzningen.
Frågan är varför vissa har det o vissa inte... Den största frågan dock är varför Samsung säger att det är "normalt" och att det "kan" vara så? Jag menar, om man tar två bilar av samma märke som ett exempel, den ena låter som fan i motorn men inte den andra, inte skulle man gå o säga från verkstaden "det är normalt att vissa gör det" eller?
Nånting I TV:n låter i vissa apparater som inte alls låter i andra, det för mig är ett fel som Samsung borde ta på sig att åtgärda eller i alla fall förklara...
Postad 15 December 2010 - 15:13
Postad 15 December 2010 - 16:11
Jag har ingen buzz överhuvudtaget på min TV.
Frågan är varför vissa har det o vissa inte... Den största frågan dock är varför Samsung säger att det är "normalt" och att det "kan" vara så? Jag menar, om man tar två bilar av samma märke som ett exempel, den ena låter som fan i motorn men inte den andra, inte skulle man gå o säga från verkstaden "det är normalt att vissa gör det" eller?
Nånting I TV:n låter i vissa apparater som inte alls låter i andra, det för mig är ett fel som Samsung borde ta på sig att åtgärda eller i alla fall förklara...
Kan inte hålla med mer, helt sjukt att det ska kunna skilja så. Provade att hänga upp den på väggen också men buzzandet blev värre.
Postad 15 December 2010 - 16:25
Skulle inte alls ha bytt min Hitachiplasma eftersom jag var nöjd med den och jag hade absolut inga tankar på 3D än, men priset på denna tv och medföljande produkter gjorde att jag slog till och jag ångrar inte en sekund att jag slog till.
Har inga problem alls, svärtan är klart godkänd på min och blurayspelaren är klart snabbare än de 2 andra jag har, dessutom är den inte skev som några anmärkt på.
Postad 15 December 2010 - 21:02
Postad 15 December 2010 - 21:36
Under specifikationer på prisjakt stod det att TV:ns djup var 30 cm, blev lite chockad och de biler jag sett verkar inte antyda något sånt. Är det räknat med fot kanske? Kan någon bekräfta tjockleken?
Det är med fot ja, finns ingen ny TV som är 30 cm djup.
Postad 15 December 2010 - 21:45
Postad 15 December 2010 - 21:49
50 tum är ju diagonalt. Bilden är 111 bred så totalt 121 stämmer nog bra.Kan någon bekräfta alla dimensioner för tv:n utan fot? Står 121 cm bredd på prisjakt, men 50 tum ska officiellt bli 127.
Mvh Martin
Postad 15 December 2010 - 23:00
Nu är erbjudandet tillbaka! För 12K får du allt hos Komplett. Lite dyrare men fortfarande riktigt prisvärt. Passa på! :-)
Komplett
Ja, nu har de plötsligt lagt in tv:n igen, men 2000kr dyrare.
Varnar för buzz för de som tänker köpa.
Får dra på ljudet rätt rejält om man vill slippa höra det.
Så en lugn kväll när alla sover och man bara vill se sporten, så bered er på buzz.....
Ändå rätt nöjd med tv:n. Mycket klar fin bild för det mesta. Men vad skulle jag med 3D till?? Inte använt mer än första kvällen och lär inte göra det heller. Så hade jag fått göra köpet ogjort och passat på när elgiganten hade upp till 3000kr rabatt för sina nyhetsbrev-kunder så hade jag gjort det. Men skit samma. tv:n får stå där den står.
nån som köpte tv:n i första vändan som lyckats få tag på en kampanjkod till shrekerbjudandet? isåfall hur gjorde ni?
Som tidigare nämnt, så är koderna på det blad som ligger med i paketet.
Sedan gör man som man är tillsagd och registrerar på hemsidan.
Detsamma gäller de extrafilmer som kommer tillsammans med blurayspelaren.
Men är det någon som fått filmerna än???
Inte sett röken av mina...
Postad 16 December 2010 - 06:45
Ja, nu har de plötsligt lagt in tv:n igen, men 2000kr dyrare.
Varnar för buzz för de som tänker köpa.
Får dra på ljudet rätt rejält om man vill slippa höra det.
Så en lugn kväll när alla sover och man bara vill se sporten, så bered er på buzz.....
Ändå rätt nöjd med tv:n. Mycket klar fin bild för det mesta. Men vad skulle jag med 3D till?? Inte använt mer än första kvällen och lär inte göra det heller. Så hade jag fått göra köpet ogjort och passat på när elgiganten hade upp till 3000kr rabatt för sina nyhetsbrev-kunder så hade jag gjort det. Men skit samma. tv:n får stå där den står.
Som tidigare nämnt, så är koderna på det blad som ligger med i paketet.
Sedan gör man som man är tillsagd och registrerar på hemsidan.
Detsamma gäller de extrafilmer som kommer tillsammans med blurayspelaren.
Men är det någon som fått filmerna än???
Inte sett röken av mina...
I mitt svarsmejl stod det att det BD-filerna kunde ta flera veckor och att 3D-filmerna tidigast kommer i slutet av december.
Vad gäller buzz, min är knäpptyst har inte hört ett pip från teven.
Postad 16 December 2010 - 07:52
Då är vi två.Min står på stativet och jag har inget buzz alls.
Skulle inte alls ha bytt min Hitachiplasma eftersom jag var nöjd med den och jag hade absolut inga tankar på 3D än, men priset på denna tv och medföljande produkter gjorde att jag slog till och jag ångrar inte en sekund att jag slog till.
Har inga problem alls, svärtan är klart godkänd på min och blurayspelaren är klart snabbare än de 2 andra jag har, dessutom är den inte skev som några anmärkt på.
Hade för inte så längesen köpt en 50" LG som jag var väldigt nöjd med, snygg var den också, så planer att köpa ny TV fanns inte ens på kartan. Men så såg jag denna erbjudande på Komplett av en ren slump och föll för priset och 3D direkt. Köpte den nästan på en gång INNAN jag hittade till denna tråd...
Det komiska är att varje gång jag diskuterat 3D med vänner/kollegor så har jag alltid sagt att det är något man ska vänta med då det kommer att bli bättre och glasögonlöst, men så går jag o impulsköper denna paket...
Aja, man lever inte alltid som man lär, speciellt inte när det är ett pris som lockar...
Har för övrigt också min på stativ, och som sagt, ingen som helst buzz.
Postad 16 December 2010 - 12:36
Postad 16 December 2010 - 14:59
50 tum är ju diagonalt. Bilden är 111 bred så totalt 121 stämmer nog bra.
Mvh Martin
Åh, sorry. Tack! Har beställt nu, hämtar upp den när jag kör hem över jul, sen är utmaningen att få den tillbaka ner till Holland i en Hyundai Accent, har två centimeters marginal i baksätet. Går nog bra. Återkommer med intryck.
Postad 16 December 2010 - 16:17
Undrar om det beror på om den står på stativ eller hänger på väggen? Jag tycker personligen att min buzzade mer när den stod på stativet än den gör nu, på väggen.
På min TV låter det mer som nån form av elektriskt buzz, så det borde väl inte spela nån roll om den hänger på väggen eller står på stället? Möjligen att rumsakustik/ljudstudsning och olika vinklingar kan få ljudet att låta på olika sätt beroende på placering.
/TheJesper
Postad 16 December 2010 - 16:44
Då är vi två.
Hade för inte så längesen köpt en 50" LG som jag var väldigt nöjd med, snygg var den också, så planer att köpa ny TV fanns inte ens på kartan. Men så såg jag denna erbjudande på Komplett av en ren slump och föll för priset och 3D direkt. Köpte den nästan på en gång INNAN jag hittade till denna tråd...
Det komiska är att varje gång jag diskuterat 3D med vänner/kollegor så har jag alltid sagt att det är något man ska vänta med då det kommer att bli bättre och glasögonlöst, men så går jag o impulsköper denna paket...
Aja, man lever inte alltid som man lär, speciellt inte när det är ett pris som lockar...
Har för övrigt också min på stativ, och som sagt, ingen som helst buzz.
Haha , man kan ju tro att du är jag.
Och som sagt, jag ångrar det inte en sekund.
För det priset så kan man inte räkna med att den ska vara lika bra som den som kostar det dubbla eller ännu mer.
Postad 16 December 2010 - 16:47
klart det går att åtgärda eftersom det är en sån skillnad på buzzet i olika tv:ar, är väl en ursäkt bara för att samsung ska slippa få en massa garantiärendenHar det berömda buzzet i min... Men tänker man inte på det så är det inte så farligt. Vad jag har förstått går det inte att åtgärda.
Redigerat av ste78fan, 16 December 2010 - 18:11.
Postad 16 December 2010 - 20:18
Det är inte så att ni som inte hör NÅNTING ifrån era tv apparater har hörsleproblem ?
Verkar ju som sagt helt galet att min tex är fullt hörbar ifrån soffan och andras är knäpptysta
Postad 16 December 2010 - 20:37
Har tänkt detsamma, vore roligt att veta ålder på er som inte hör buzz. Äldre människor brukar ju inte höra syrsor t.ex. Jag själv hör det men störs inte av det, man har väl ljud på.Tänkt på det förut men inte sagt det, och det stämmer troligen inte.. MEN..
Det är inte så att ni som inte hör NÅNTING ifrån era tv apparater har hörsleproblem ?![]()
Verkar ju som sagt helt galet att min tex är fullt hörbar ifrån soffan och andras är knäpptysta
Mvh Martin
Postad 16 December 2010 - 22:08
Har tänkt detsamma, vore roligt att veta ålder på er som inte hör buzz. Äldre människor brukar ju inte höra syrsor t.ex. Jag själv hör det men störs inte av det, man har väl ljud på.
Mvh Martin
hehe ja så kan det vara, för jag hör buzzet och är 25 =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
PS3+3D tv
13 bilder
107 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?