Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 07 september 2011 - 08:30
Unregisterede816f53e
-
Unregisterede816f53e
-
Rookie
-
8 inlägg
Hörde från en kompis ,som ville köpa 500gb-boxen av Boxer, att det är så mycket problem med den att Humax slutat tillverka den..Någon mer som hört det från Boxer? Själv är jag nöjd med min.
Kan din kompis ha blandat ihop Humax BXR-HD+Hårddisk 500HD Godkänd av Boxer 2011-01 med den här boxen som även den är på 500gb ? Sagemcom RT90-500HD Godkänd av Boxer 2010-09
Postad 07 september 2011 - 09:01
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
När jag spelar upp ett inspelat program och sen väljer att texta det via text-tv så synkas inte texten riktigt utan ligger alltid lite före.
Finns det någon lösning på det?
Postad 07 september 2011 - 10:53
Unregistered728f4f3b
-
Unregistered728f4f3b
-
Amatör
-
-
68 inlägg
EPG problemen: Humax support hade inte hört talas om detta, trots att Boxer sade sig känna till det och "jobbade på en lösning" Typiskt efter allt snack om garanterad funktion i och med Boxergodkännande. Igår låg tex Shrek i EPGn som en 4 timmars film fast kanalen sände forboll. I förrgår slutade kanaldata helt från dagen efter förutom ngn enstaka kanal.
Apropå "gnäll utan koll": Att radera alla inspelningar är väl ingen hjälp, det jag efterlyste var att kunna radera alla VALDA inspelningar, tex en serie som inte var bra. Ett annat stort problem jag upptäckte igår var att serier inte går på programnamn, tex kan man inte serieinspela barnprogram som svampbob, alla ligger som separata program.
Förstår att man blivit rätt bortskämd med Windows MC som vi kört sedan 2005, med W7 är alltid EPG komplett, serier inspelas oavsett kanal och tid samt att gränssnittet, dynamisk zoom osv är så mycket snyggare, WAF är maximal. Tycker jag spelar in rätt lite TV men har nog legat på 600-900 inspelade program i snitt. FjärrEPG på mobilen och strömning av liveTV och inspelningar osv kan man glömma med box. Kanske sätter tillbaka tvillingkorten i datorn och skippar HD-kanalerna, har ett i min LG55LW650W och ett i min Humax HD+ för tillfället, alt skaffar 2 kort till. Känns som att Boxer drivit en till att fixa kortdelning vilket väl inte var syftet med all kryptering?
Postad 07 september 2011 - 11:26
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
@ljo002, tryck markera alla, sedan kan avmarkera det du inte vill radera, tryck sedan radera.
Redigerat av ljudnisse, 07 september 2011 - 11:27.
Postad 07 september 2011 - 11:32
Andreas_73
-
Andreas_73
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
EPG problemen: Humax support hade inte hört talas om detta, trots att Boxer sade sig känna till det och "jobbade på en lösning" Typiskt efter allt snack om garanterad funktion i och med Boxergodkännande. Igår låg tex Shrek i EPGn som en 4 timmars film fast kanalen sände forboll. I förrgår slutade kanaldata helt från dagen efter förutom ngn enstaka kanal.
Apropå "gnäll utan koll": Att radera alla inspelningar är väl ingen hjälp, det jag efterlyste var att kunna radera alla VALDA inspelningar, tex en serie som inte var bra. Ett annat stort problem jag upptäckte igår var att serier inte går på programnamn, tex kan man inte serieinspela barnprogram som svampbob, alla ligger som separata program.
Förstår att man blivit rätt bortskämd med Windows MC som vi kört sedan 2005, med W7 är alltid EPG komplett, serier inspelas oavsett kanal och tid samt att gränssnittet, dynamisk zoom osv är så mycket snyggare, WAF är maximal. Tycker jag spelar in rätt lite TV men har nog legat på 600-900 inspelade program i snitt. FjärrEPG på mobilen och strömning av liveTV och inspelningar osv kan man glömma med box. Kanske sätter tillbaka tvillingkorten i datorn och skippar HD-kanalerna, har ett i min LG55LW650W och ett i min Humax HD+ för tillfället, alt skaffar 2 kort till. Känns som att Boxer drivit en till att fixa kortdelning vilket väl inte var syftet med all kryptering?
Kanske ska du titta på Anysee ( https://www.prisjakt...kt.php?p=830131) och se om den produkten motsvarar dina krav. Verkar som att den numera kan hantera krypterade kanaler och HD.
Postad 07 september 2011 - 11:44
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det är bara ringa Boxers kundservice och säga att du är intresserad av den boxen. Då kommer de erbjuda dig den till 1995:- mot att du binder dig 24 månader.
Eller köpa från t ex Webhallen eller NetOnNet. Billigare, med HD-kanalerna< också. Webhallen:
Humax.jpg 103,9K
4 Antal nerladdningarNetOnNet:
Humaxx.jpg 301,78K
4 Antal nerladdningarHårddisk större än 1 Tb
Här finns en bra länk om hur man formatterar en extern hårddisk för inspelning som är större än 1 Tb vilket är max vad BXR-HD (versionen utan intern hårddisk) klarar.
VAR står det nånstans att en extern hdd bara kan vara max 1Tb, inte i manualen iaf: http://www.humaxdigi...0GB_10-1025.pdfPå sidan märkt 25 (i PDFen sidan 26) står bara att maxström får vara upp till 800mA om man inte har extern ström, men inget om storlek på hdd'n i sig. På Tekniska Data sid. 55 står heller inget om det. http://www.humaxdigi...nter_manual.asp
Redigerat av anderswillhelmsson, 07 september 2011 - 12:40.
Postad 07 september 2011 - 12:33
Unregistered00b9a486
-
Unregistered00b9a486
-
Rookie
-
3 inlägg
Hörde från en kompis ,som ville köpa 500gb-boxen av Boxer, att det är så mycket problem med den att Humax slutat tillverka den..Någon mer som hört det från Boxer? Själv är jag nöjd med min.
Jag har ringt till Boxer tre gånger denna veckan och frågat om Humax 500GB boxen. I de två första samtalen fick jag veta att boxen var slut och att de inte skulle få in fler boxar eftersom Humax hade slutat tillverka modellen. Jag påpekade då att detta var nog inte troligt eftersom det är en förhållandevis ny box och att den nog hade tagit slut eftersom den är väldigt populär. Men det var som att förklara för en vägg! Det tredje samtalet med kundservice bekräftade att boxen är slut, men att nya levereras innom en månad.
Postad 07 september 2011 - 15:39
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Angående diverse saker från de senaste tre trådsidorna...
Det går att markera flera saker som ska tas bort. Gå till den du vill ta bort, tryck röd knapp (tror jag det är), den blir då förbockad. Upprepa tills du valt alla som ska tas bort. Tryck sen opt+ och välj "ta bort" (eller vad det nu står, det här är fritt från minnet).
Att det går långsamt att ta bort inspelningar håller jag med om. Skulle gissa på att det är p.g.a. filsystemet som används.
Såvitt jag förstått så är det här ungefär samma box som HDR-FOXT2 i england. Med skillnaden att HDR-FOX har CI+-interface och en extra krets som uppkonverterar från 1080i till 1080p. Vår har istället smartcardläsare och inbyggt viaccess-stöd. Samt lite annan mjukvara såklart.
Det kommer aldrig att gå att få ut filerna okrypterade. Glöm det och gå vidare. De är med största sannolikhet krypterade med något som kallas lokal omkryptering. D.v.s. när de spelas in så krypteras de med en box-unik hårdvarunyckel som är inbränd i chippet.
EPG:n tycks tappa sin data när boxen är i standby. Det är nog därför det är tomt när man precis startat den. Tyvärr verkar det inte gå att hindra eftersom inställningen som skulle göra att den inte går ner i djupaste strömsparläget inte verkar fungera.
Postad 07 september 2011 - 18:30
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
När jag spelar upp ett inspelat program och sen väljer att texta det via text-tv så synkas inte texten riktigt utan ligger alltid lite före.
Hur aktiverar man text till inspelningar? tack på förhand Per
Postad 07 september 2011 - 18:58
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Hur aktiverar man text till inspelningar?
tack på förhand
Per
Det här jag inte lyckats klura ut men tydligen spelas text signalen in så det går att ta fram texten vid play genom att välja sidan för text. Tyvärr är den inte synkad, i alla fall inte på min maskin.
Postad 07 september 2011 - 19:47
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Kanske ska du titta på Anysee (https://www.prisjakt...kt.php?p=830131) och se om den produkten motsvarar dina krav. Verkar som att den numera kan hantera krypterade kanaler och HD.
Verkar inte som om den har CI+ och därmed inga krypterade HD kanaler.
Postad 08 september 2011 - 09:30
chryllo
-
chryllo
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
VAR står det nånstans att en extern hdd bara kan vara max 1Tb, inte i manualen iaf:
http://www.humaxdigi...0GB_10-1025.pdf
På sidan märkt 25 (i PDFen sidan 26) står bara att maxström får vara upp till 800mA om man inte har extern ström, men inget om storlek på hdd'n i sig.
På Tekniska Data sid. 55 står heller inget om det.
http://www.humaxdigi...nter_manual.asp
Hårddisken kan vara större än 1 Tb (själv kör jag med 2 Tb), vet dock inte riktigt hur stor. Vad jag skrev var att boxen inte kan formatera hårddiskar större än 1 Tb. Inget av detta finns i den officiella dokumentationen och det var därför jag skrev det här.
Postad 08 september 2011 - 10:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Vad jag skrev var att boxen inte kan formatera hårddiskar större än 1 Tb. Inget av detta finns i den officiella dokumentationen och det var därför jag skrev det här.
VAR fick då DU reda på detta, hänvisning, Tack?
Postad 08 september 2011 - 13:01
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Enl Boxer support (som inte visste vad EPG var, behövde kolla upp det med en kollega) har Humax boxar problem med EPG/Boxer navigator, de höll på och felsökte. Trist när stabil EGP var något man sett fram emot och trodde skulle fungera klockrent på Boxergodkända boxar. Inte hittat ngt sätt att manuellt uppdatera EPG som i windows mc.
Min gamla Samsung som fungerat som en klocka (förutom den klassika röda döden) sedan 2006 har plötsligt helt flippat ut när det gäller att spela in serier, det verkar vara något skumt med EPG överlag. Jag har satt True Blood och Falling skies på serieinspelning, boxen spelar in serierna två ggr, men den ena inspelningen brukar vara helt galet fel, typ förstaa timmen av någon random långfilm istället.
Postad 09 september 2011 - 07:30
biggis
-
biggis
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej,
Är den någon som har dessa problem, eller ännu bättre: lösning på dom
1. Det tycks inte gå att snabbspola inspelningar, endast hoppa fram eller tillbaka. Det kommer upp en liten "förbud" ikon när jag trycker på snabbspola-knappen.
2. Varje gång jag startar boxen får jag frågan om Video, Musik eller Foton. Dvs de grejer som kan finnas på hårddisken. 9 ggr av 10 är jag inte intresserad av vad som finns på hårddisken. Som det är nu måsta jag trycka back eller exit varje gång. Störande.
Mvh
Biggis
Postad 09 september 2011 - 10:25
chryllo
-
chryllo
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
VAR fick då DU reda på detta, hänvisning, Tack?
Tja, framförallt för att att det inte fungerade att formatera min 2Tb-disk (däremot fungerade min 320Gb utmärkt) och så fick jag det bekräftat på ett engelskt forum som diskuterade den engelska systerboxen, HD FOX T2. Där fanns också länken för hur man gör för att formatera via Linux som jag bifogade i mitt första inlägg.
Postad 09 september 2011 - 10:50
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Tryck röd knapp då kommer det en bock för det programet , välj ett nytt program med röd knapp. när du valt dom program du vill radera, tryck opt+ välj radera. serie inspelning är det EPG som styr om det skall gå att välja serieinspelning inte mottagaren.
Postad 09 september 2011 - 11:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Där fanns också länken för hur man gör för att formatera via Linux som jag bifogade i mitt första inlägg.
Hade för mig det gick attt formatera EXT3 i Win7, men tydligen inte: http://answers.micro...02-c419736fce84Men då är det ju bara att boota från en Linux-CD, och formatera sin 2TB'are, och sen koppla in den till Humaxen. http://www.google.co...8l488l0.2.1l3l0
Postad 09 september 2011 - 11:25
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
1. På sidan 45 i bruksanvisningen står det "Ställa in ljudbeskrivning" vad är detta för något?
2. Belysningen runt av och på knappen på boxen är ju ganska stark, går den att dimmra eller stänga av?
Postad 09 september 2011 - 14:02
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
2. Belysningen runt av och på knappen på boxen är ju ganska stark, går den att dimmra eller stänga av?
Svart isoleringsband brukar funka bra ...
Postad 09 september 2011 - 14:42
Erik_the_Dragon
-
Erik_the_Dragon
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Min gamla Samsung som fungerat som en klocka (förutom den klassika röda döden) sedan 2006 har plötsligt helt flippat ut när det gäller att spela in serier, det verkar vara något skumt med EPG överlag.
Jag har satt True Blood och Falling skies på serieinspelning, boxen spelar in serierna två ggr, men den ena inspelningen brukar vara helt galet fel, typ förstaa timmen av någon random långfilm istället.
Skulle kunna bero på att Boxer from 1 September har tagit bort serierna från C+ Hits. Numera sänds de bara på C+ Series. Jag fick själv lite konstiga fenomen dagarna efteråt när jag skulle spela in True Blood på Humaxen. EPG:n på C+ Hits visade då fortf. att det skulle vara serier fast det i själva verket var film. Nu verkar de iaf ha fixat till EPG:n så den stämmer..... Från boxer.se "Från och med den 1 september sänder vi CANAL+ Hits utan avbrott för Series kvällstid. Saknar du serierna? Du har väl inte missat att du nu kan få hela kanalen CANAL+ Series hos Boxer? Uppgradera till CANAL+ med HD." http://www.boxer.se/...canalplus-hits/
Postad 09 september 2011 - 19:01
SmiledDiamond
-
SmiledDiamond
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Svart isoleringsband brukar funka bra ...
VAR fick då DU reda på detta, hänvisning, Tack
Postad 09 september 2011 - 21:12
Unregistered2d0b50b3
-
Unregistered2d0b50b3
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Någon som vet var på fronten IR-mottagaren sitter? Försöker klistra fast ett IR-öga men hittar inte rätt.
Postad 11 september 2011 - 11:37
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Skulle kunna bero på att Boxer from 1 September har tagit bort serierna från C+ Hits. Numera sänds de bara på C+ Series. Jag fick själv lite konstiga fenomen dagarna efteråt när jag skulle spela in True Blood på Humaxen. EPG:n på C+ Hits visade då fortf. att det skulle vara serier fast det i själva verket var film. Nu verkar de iaf ha fixat till EPG:n så den stämmer.....
Från boxer.se
"Från och med den 1 september sänder vi CANAL+ Hits utan avbrott för Series kvällstid. Saknar du serierna? Du har väl inte missat att du nu kan få hela kanalen CANAL+ Series hos Boxer? Uppgradera till CANAL+ med HD."
http://www.boxer.se/...canalplus-hits/
Vilka j*vla asswipes, serierna var ju fanimej huvudanledingen till att jag valde till Canal+.
Postad 11 september 2011 - 12:59
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Vilka j*vla asswipes, serierna var ju fanimej huvudanledingen till att jag valde till Canal+.
Det ordnade sig hyfsat, hade egentligen vanliga Canal+ -paketet bundet till dec 2012 för 214 kr per mån, nu bidde det 12 mån bindning för249 kr per mån, men 99 kr de tre första månaderna, med Canal+ HD oc Series inkluderat. 12*214= 2 568 kr 9*249+3*99=2 538 kr Alltså 30 spänn billigare!
Postad 11 september 2011 - 16:55
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
VAR fick då DU reda på detta, hänvisning, Tack
E'ru en Dummer en du ...
Postad 12 september 2011 - 05:32
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Någon som vet var på fronten IR-mottagaren sitter? ..
Eftersom du inte fått svar från någon som har denna box, vågar jag en gissning. I manualen sid 4 ser det ut som att den sitter till vänster om "TV"-lysdioden. Lys med ficklampa så brukar det synas genom plasten.
Postad 12 september 2011 - 12:35
Unregistered728f4f3b
-
Unregistered728f4f3b
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Tack för tipsen om radering av inspelningar, skall testa det. Fö märkt att boxen inte verkar släppa igenom antennsignalen då den är i standby. Har ju lite trasslig koppling här med antennsladden först till den ena FireDTV boxen, sen till den andra, sen till HD+ och sist till TVn, får lägga boxen sist. Hoppas verkligen Humax får ordning på serieinspelningen, hade ingen aning om att det var så komplicerat.
Postad 12 september 2011 - 12:53
austin-a35
-
austin-a35
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tack för tipsen om radering av inspelningar, skall testa det. Fö märkt att boxen inte verkar släppa igenom antennsignalen då den är i standby. Har ju lite trasslig koppling här med antennsladden först till den ena FireDTV boxen, sen till den andra, sen till HD+ och sist till TVn, får lägga boxen sist. Hoppas verkligen Humax får ordning på serieinspelningen, hade ingen aning om att det var så komplicerat.
Hej Är det så att energisparläge är på i menyn. Jag har min box inkopplad först och den släpper igenom antennsignalen i stand by läge men jag har för mig att jag var tvungen att ändra inställning i menyn för att det skulle fungera.
Postad 13 september 2011 - 17:25
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Nån som har testat om NÅT Cardsplitter-kort överhuvudtaget funkar med Humax BXR-HD, HD-boxen med lös hdd, alltså med CI+ HD-kanalerna?
Redigerat av anderswillhelmsson, 15 september 2011 - 10:35.
Postad 15 september 2011 - 18:28
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Fick Boxer att ersätta mig för mellanskillnaden 1995/1295 då jag hävdade att blåst mig, dom försökte slingra sig men till slut fick jag rätt, nu ska dom kreditera mig 700 kr.
Tack för det Boxer
Postad 15 september 2011 - 20:22
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Fick Boxer att ersätta mig för mellanskillnaden 1995/1295 då jag hävdade att blåst mig
Blåst dig på Vad, Nisse, VAD?
Postad 16 september 2011 - 11:33
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Har inte hängt med i tråden, så om nån kort orkar förklara tre saker
1)Är det bara en inbyggd hdd som skiljer Humax BXR HD+ och Humax BXR HD ?
2)Blir det billigare att köpa en Humax BXR HD och ansluta en extern disk, vad är best practice ?
3) Är Humax BXR HD/Humax BXR HD+ bättre än en Miraclebox 9 Twin – nån som jämfört?
Postad 16 september 2011 - 12:33
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Har inte hängt med i tråden, så om nån kort orkar förklara tre saker
Då får man välan bemöda sig lite själv, och kanske läsa några sidor bakåt i tråden, eller hur ... ? Eller kolla Humax hemsida t ex ...1)Är det bara en inbyggd hdd som skiljer Humax BXR HD+ och Humax BXR HD ?
Nej. 2)Blir det billigare att köpa en Humax BXR HD och ansluta en extern disk, vad är best practice ?
Tjaaa, beror välan på vilket deal man skaffar sig, och vilka finesser man vill ha i burken. HÄR ser du de olika Dealen som finns på Humax.
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 september 2011 - 12:34.
Postad 18 september 2011 - 12:32
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Nån som har testat om NÅT Cardsplitter-kort överhuvudtaget funkar med Humax BXR-HD, HD-boxen med lös hdd, alltså med CI+ HD-kanalerna?
Cardcaster fungerar klockrent på BXR-HD+, även HD-kanalerna, så det vore märkligt om det inte skulle funka med BXR-HD. För säkerhets skull kan du ju mejla och fråga Cardcasterfolket.
Postad 18 september 2011 - 16:18
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Blåst dig på Vad, Nisse, VAD?
Jo dom dribblade med priset först fick jag erbj på 1295 men sedan när jag skulle köpa med 24m förlängning så var priset 1995, när jag sedan läser att andra faktiskt betalat 1295 lackade jag. Ringde då upp boxer och fick tillbaks 700 buck :-)
Postad 19 september 2011 - 12:35
Unregistered728f4f3b
-
Unregistered728f4f3b
-
Amatör
-
-
68 inlägg
OK, tack för svaren avseende tomt EPG och radering av inspelningar. Att EPG töms vid standby ger att man nog får ha den på ständigt, så irriterande när man slår sig ned för att spela in något och finner EPGn helt tom, sen fylls på s a k t a.. Det allvarligaste problemet med min Humax HD+ är att serieinspelning inte fungerar. Alternativet "spela in serie" finns ju i de flesta fall inte, trots att programmet ingår i en serie, tex barnprogram. Har serieinspelat sedan 2005 utan detta problem, hur är det möjligt? Sen hänger den sig dessutom rätt ofta. Tex går reprisen av Robinsson att serieinspela, men inte huvudsändningen. Gäller det alla boxar? W7 hämtar ju data även från andra källor och har inga sådana problem, här serieinspelas allt oavsett tid och kanal. Man kan inte serieinspela en sändning som pågår. Man kan inte lista en kanals program vertikalt var för sig. Och ja , jag har tipsat Humax support om detta. (Om anderswillhelmsson har någon syrlig kommentar ser jag gärna att han avstår)
Postad 19 september 2011 - 13:21
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det allvarligaste problemet med min Humax HD+ är att serieinspelning inte fungerar. Alternativet "spela in serie" finns ju i de flesta fall inte, trots att programmet ingår i en serie, tex barnprogram. Har serieinspelat sedan 2005 utan detta problem, hur är det möjligt?
Det beror ju på att sändande kanal inte i EPGn har markerat t ex repriserna såsom ingående i en Serie. Men finns inte det manuella alternativet att t ex spela in samma tid/kanal Mån-Fre, eller t ex bara Mån, osv, då är det ju bara att ställa in en serie på det. (Om anderswillhelmsson har någon syrlig kommentar ser jag gärna att han avstår)
Och vad kan du då avse, ge gärna ett exempel, Helge ?!
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 september 2011 - 13:45.
Postad 19 september 2011 - 14:46
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Att EPG töms vid standby ger att man nog får ha den på ständigt, så irriterande när man slår sig ned för att spela in något och finner EPGn helt tom, sen fylls på s a k t a.
Jag ställer in mina inspelningar via EPG och sedan ställer jag den i Standby, jag har ännu inte haft några problem när det gäller Kanal 1-5. Jag har energispar i standby i läge AV. Det som stör mig väldigt mycket är att den tiden man ställer för att visa info när man byter kanaler påverkar inte tidsstapeln som visas vid play/pause av ett inspelat program för den visas i över 10s.
Postad 20 september 2011 - 14:01
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Testade att serieinspela på min nytilkomna kanal Canal + series, ställde in serieinspelning av True blood och Falling skies. Kontrollerade noga att det i EPG:n dök upp symbolen för serieinspelning. Och inte fan fungerade det. Jo, delvis, en repris av Ture blood spelades in. Tror jag, eftersom det inte verkar synas någonstans vilket avsnitt det är som spelats in. Om jag trycker på infoknappen så stor det en massa allmänt blaha om serien, men alltså INTE vilket avsnitt det rör sig om. WTF? Eller har jag missat nåt?
Börjar så smått ångra mitt köp av denna box....
Redigerat av tamias, 20 september 2011 - 14:04.
Postad 20 september 2011 - 14:09
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag ställer in mina inspelningar via EPG och sedan ställer jag den i Standby, jag har ännu inte haft några problem när det gäller Kanal 1-5. Jag har energispar i standby i läge AV. Det som stör mig väldigt mycket är att den tiden man ställer för att visa info när man byter kanaler påverkar inte tidsstapeln som visas vid play/pause av ett inspelat program för den visas i över 10s.
om man har standby i läge AV, så har jag för mej att boxen ändå går ner efter ca tre timmar, som den då botar om helt. och det är då min box häger sig vid inspelning. då är det bara som jag märkt om jag spelar in HD kanaler. lösning som jag gjort är att ställa klockan så boxen alltid startar kl1800 och stänger av kl0000 om jag inte är hemma. EPG har jag inte haft problem med någon gång, kan ha med att min box startar själv.
Postad 20 september 2011 - 18:35
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Varken BXR-HD eller BXR-HD+ har CI+.
Postad 20 september 2011 - 18:37
Frestar
-
Frestar
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Min box startar också med timer och är på hela kvällen.
Ändå missar den många inspelningar, både serieinspelning
och enskilda program.
Vad säger humax? Borde komma en uppdatering snart?
Postad 20 september 2011 - 18:48
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Min box startar också med timer och är på hela kvällen. Ändå missar den många inspelningar, både serieinspelning och enskilda program. Vad säger humax? Borde komma en uppdatering snart?
Ring deras svenska support och fråga! Själv har jag gett upp på serieinspelningar. De funkar för dåligt.Så lite då och då letar jag upp alla serier som går kommande veckan och lägger en manuell inspelning. De manuella har inte missat något hitills.
Postad 20 september 2011 - 20:50
Frestar
-
Frestar
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Får göra det. Har gjort som du men den missar manuella också,
även om det inte är lika ofta.
Postad 21 september 2011 - 09:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Varken BXR-HD eller BXR-HD+ har CI+.
Va, klart skumt då ju Boxer själva säljer åtminstone en av dem, och då betyder ju det att Boxer aldrig nånsin kan slå på CI+ kodningen då? För då är ju inte ens deras egna boxar kompatibla och kan ta emot sändningarna. Om du vill kunna titta på HD-kanalerna i Boxers utbud behöver du en Ca-Modul som är märkt med CI+, en sk Boxer TV CI+ Modul. Fungerar endast med TV-apparater som har en CI+ ingång.
http://www.boxer.se/Sok/?quicksearchquery=ci+ Klart skumt av Boxer ... Förresten; hur många Timer-'platser' finns det i resp. modell, 32 per månad, eller 128, eller vad?
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 september 2011 - 09:15.
Postad 21 september 2011 - 15:23
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vi har ett knepigt problem. Vi har boxer. Tittar vi på TV4 film så funkar ingen kanal sedan förutom TV1 upp till TV6.
Det som händer är att bilden blir svart, sen står det med vit text:
För att se denna kanal behövs ett giltigt programkort. Sätt i ett giltigt kort.
Ev. låt stå på denna kanal för att updatera kodning bla. bla bla.
Ringer vi Humax så säger de att det är boxers kort som strular. Ringer vi boxer så säger de att det är boxen som strular 
Frågan är vad man ska göra. Visst kan vi skippa att titta på TV4 film  är väl inte hela världen liksom.
Det roliga är att vi kan inte ens spela in från TV4 film så får vi det här fenomenet. Tänkte näml. man kunde kringgå
problemet med att spela in filmer istället  men icke.
Nån mer som haft det här fenomenet?
Redigerat av Chrester, 21 september 2011 - 15:23.
Postad 21 september 2011 - 16:11
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Med BXR-HD (dvs den med endast en tuner), används tunern både vid inspelning och uppspelning då?
Dvs, om jag spelar in något kan jag inte titta på annat under tiden?
Skiljer något mer än inbyggda hårddisken och enkel/dubbla tuners mellan de två varianterna i övrigt?
Edit: Såg nu att även displayen skiljer...
/C
Redigerat av Costanza, 21 september 2011 - 16:20.
Postad 22 september 2011 - 11:26
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Vi har ett knepigt problem. Vi har boxer. Tittar vi på TV4 film så funkar ingen kanal sedan förutom TV1 upp till TV6. Det som händer är att bilden blir svart, sen står det med vit text: För att se denna kanal behövs ett giltigt programkort. Sätt i ett giltigt kort. Ev. låt stå på denna kanal för att updatera kodning bla. bla bla. Ringer vi Humax så säger de att det är boxers kort som strular. Ringer vi boxer så säger de att det är boxen som strular  Frågan är vad man ska göra. Visst kan vi skippa att titta på TV4 film är väl inte hela världen liksom. Det roliga är att vi kan inte ens spela in från TV4 film så får vi det här fenomenet. Tänkte näml. man kunde kringgå problemet med att spela in filmer istället men icke. Nån mer som haft det här fenomenet?
en fråga när du installerade humaxen, lät du auto sökningen sköta det. kan vara så att du får in helt fel mast på vissa muxar. Lösning gör en fabriksomställning. sök in alla muxar manuellt. här kan du kolla. http://www.teracom.se/?page=200 leta upp sändaren som din antenn är riktad i mot.
Postad 22 september 2011 - 11:35
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vi har gjort fabriksåterställning två ggr. Allt efter råd av boxer samt humax supporten.
Men det kanske är värt att titta på mux inställningen då
Redigerat av Chrester, 22 september 2011 - 11:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|