* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *
1406 svar till detta ämne
Postad 31 januari 2011 - 07:49
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Nån annan i Halmstad området som inte heller får in national geographic eller svt2 HD ? Verkar som att man ibland får in det och ibland inte. Tycker det är en STOR skam av både boxer, sagemcom, teracom att bolla kunderna fram och tillbaka, istället för att lägga ner lite energi på att försöka lösa felet. EDIT : En skum sak är att jag kollade och national geographic och Svt2 HD funkade inte, och har inte funkat på ett par dagar..... Nu gick jag in på manuel kanalsökning och på kanal 07 sedan sökte, då hittade den IGEN national geographic och SVT 2 HD, detta har jag gjort innan men då brukar den inte hitta det, det är nått riktigt skumt med denna box alltså. Så nu funkar det igen, men får väl se hur länge det håller. Signalstyrkan ligger inte på mer än 34-46 och kvaliten på 98. Andra kanaler ligger den på 74 i signalstyrka... EDIT 2: national geographic & Svt2 HD, kommer och går hela tiden så det hjälpte inte med manuel sökning.
Redigerat av mstoltz, 31 januari 2011 - 08:12.
Postad 31 januari 2011 - 08:21
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
..... Signalstyrkan ligger inte på mer än 34-46 och kvaliten på 98. Andra kanaler ligger den på 74 i signalstyrka...
Vad betyder ovanstående siffror egentligen? Det som är intressant är dBuV, CSI och BER samt hur muxen ser ut på ett spektruminstrument. De 8617 bärvågorna ska vara ungefär lika höga, alltså en perfekt "simpson" Ni som har Boxerabonnemang och problem med signalen kan begära en "besiktningscheck". Bifogat med den får ni en lista på CANT auktoriserade antenntekniker i närområdet. Boka sedan tid för en kostnadsfri mätning och förslag på åtgärd.
Postad 31 januari 2011 - 08:46
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Vad betyder ovanstående siffror egentligen? Det som är intressant är dBuV, CSI och BER samt hur muxen ser ut på ett spektruminstrument. De 8617 bärvågorna ska vara ungefär lika höga, alltså en perfekt "simpson"
Ni som har Boxerabonnemang och problem med signalen kan begära en "besiktningscheck". Bifogat med den får ni en lista på CANT auktoriserade antenntekniker i närområdet. Boka sedan tid för en kostnadsfri mätning och förslag på åtgärd.
Problemet är att ÄVEN om det varit en tv man som har avtal med boxer, kollat din utrustning och mätt och det visar sig inte vara något fel.............Så får man ingen mer hjälp ändå från boxer. Som jag sa till boxer just nu när jag prtatde med dom att visst fortsätt ni skicka ut era besiktningscheckar men det kommer bara visa samma som innan att det inte fanns några problem med min utrustning, vad gör ni då när man ringer tillbaka igen och förklarar detta? Det visste dom inte, INGEN vet nått om vad det är som försegår och varför så många har strul med dessa kanalaer samt box. INGEN vill ta på sig ansvaret, utan skyller från sig. Varför ska vi som konsument sitta i telefon med både teracom, sagemcom, när det är hos boxer man är kund....när man har köpt sin box via Boxer, Visst nu fick man även denna gången en kompensation.....men det hjälper ju inte mig med mina problem ändå! och andras för den delen...... Nej, jag sa att visst jag ska kontakta eran tv man igen och be dom komma hit, sedan om det visar sig att det inte fanns något fel ska ni få en chans till, händer inget då och ingen vet nått, så kanske man får ta och kontakta konsumentverket eller NÅGON som kan ta itu med problemet !
Postad 31 januari 2011 - 08:54
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Problemet är att ÄVEN om det varit en tv man som har avtal med boxer, kollat din utrustning och mätt och det visar sig inte vara något fel.............Så får man ingen mer hjälp ändå från boxer.
Som jag sa till boxer just nu när jag prtatde med dom att visst fortsätt ni skicka ut era besiktningscheckar men det kommer bara visa samma som innan att det inte fanns några problem med min utrustning, vad gör ni då när man ringer tillbaka igen och förklarar detta?
Det visste dom inte, INGEN vet nått om vad det är som försegår och varför så många har strul med dessa kanalaer samt box. INGEN vill ta på sig ansvaret, utan skyller från sig.
Varför ska vi som konsument sitta i telefon med både teracom, sagemcom, när det är hos boxer man är kund....när man har köpt sin box via Boxer,
Visst nu fick man även denna gången en kompensation.....men det hjälper ju inte mig med mina problem ändå! och andras för den delen......
Nej, jag sa att visst jag ska kontakta eran tv man igen och be dom komma hit, sedan om det visar sig att det inte fanns något fel ska ni få en chans till, händer inget då och ingen vet nått, så kanske man får ta och kontakta konsumentverket eller NÅGON som kan ta itu med problemet !
Om det är dokumenterat att antennanläggningen uppfyller alla krav och det ändå inte funkar är det bara att reklamera (returnera) boxen. Det är säkert i boxen felet ligger, det står ju Sagem på den och det förklarar det mesta.
Postad 31 januari 2011 - 08:58
robban100
-
robban100
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har också haft en antenntekniker hemma via en besiktningscheck. Inga som helst fel på antennanläggningen,
ändå har jag samma fel på boxen som det alltid varit! Det är bara att hoppas att Boxer tar sitt ansvar och byter ut alla Sagemcomboxar.
Postad 31 januari 2011 - 09:05
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Om det är dokumenterat att antennanläggningen uppfyller alla krav och det ändå inte funkar är det bara att reklamera (returnera) boxen. Det är säkert i boxen felet ligger, det står ju Sagem på den och det förklarar det mesta.
Jo visst är det så, men jag är ju inne på min 4 box nu.....3 av dom var felet att jag hade uppdaterat vilket gjorde att boxen låste sig...fick då uppmaningen av sagemcom att INTE uppdatera förrän efter den 10 Februari då den nya släpps. Den jag har nu har inte låst sig en ända gång......... När jag sedan pratade med en tjej som påstod sig vara chef hos boxer, som jag blev väldigt illa behandlad av som kund, "Det är sånt som händer, det är bara att leva med och hoppas att det löser sig...dessutom fick du 2 veckors ångersrätt." sa hon ! Ja det fick jag, men under dom 2 veckorna sa dom att stå ut, det kommer en uppdatering som ska lösa allt........ Hade det varit seriöst, eftersom så många har haft problem så borde dom gått ut på sin hemsida med att man tex kan upphäva sin bindningstid och återta köpet av boxarna samt abonemanget eller liknande. För nu kan jag inte skicka tillbaka boxen, sluta min bindningstid osv........ Nej istället för att gå ut med att det verkligen finns problem med dom så står det på deras hemsida..."Sveriges mest nöjda kunder"....det får en till att skratta. Och hela tiden är det samma gamla lösningar som dom kommer med, samma gamla visor om vad man ska göra, fast dom och alla andra vet att det fungerar inte ! Sveriges mest nöjda kunder........visst, jag tror inte det !
Redigerat av mstoltz, 31 januari 2011 - 09:08.
Postad 31 januari 2011 - 10:31
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag tycker dock att boxen var rätt billig ändå (1700:- när jag band mig ett år) så den duger tills det kommer en annan modell.
PUDEL!  Tänk vad ett par veckor kan få en att ändra sig! Boxen åker enkel resa tillbaka och är inte välkommen tillbaka. Den duger inte! Inte ens en antennsignal levererad på silverfat kan få den att fungera! Vi borde få två ångerveckor efter varje uppdatering av boxen, för de ska ju lösa alla världens problem och går inte att ångra. Som det ser ut i dagsläget blir det en Miraclebox 9 istället. Får se hur den klarar två veckor här i huset!  Visst, den kostar ca 3990:-, men verkar hålla vad den lovar, d.v.s. spelar in när den ska utan antenndämpningar och annat trams. Tack för alla tips och synpunkter i den här tråden, det gjorde det absolut lättare att ta ett beslut. Vi ses i en annan tråd!
Postad 31 januari 2011 - 13:22
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jo visst är det så, men jag är ju inne på min 4 box nu.....3 av dom var felet att jag hade uppdaterat vilket gjorde att boxen låste sig...fick då uppmaningen av sagemcom att INTE uppdatera förrän efter den 10 Februari då den nya släpps.
............För nu kan jag inte skicka tillbaka boxen, sluta min bindningstid osv........
Säljaren har väl 3 chanser att åtgärda ett fel. Lyckas inte det har man rätt till en ny produkt eller hävande av köp. Jag hittade ett liknande scenario med en mobiltelefon. http://www.konsument...a-kop-av-mobil/Sen kan man ju undra varför Boxer eller Sagemcom låter en korrupt mjukvara ligga ute i etern för nerladdning?
Postad 31 januari 2011 - 16:14
Surte_Syd
-
Surte_Syd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Säljaren har väl 3 chanser att åtgärda ett fel. Lyckas inte det har man rätt till en ny produkt eller hävande av köp."
Stämmer nästan: Det ska vara samma fel. 3 olika fel räcker inte för att t.ex. häva köpet /Surte_Syd
Redigerat av Surte_Syd, 31 januari 2011 - 16:18.
Postad 31 januari 2011 - 17:53
cecar
-
cecar
-
Rookie
-
5 inlägg
Fel på vara
Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren.
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:
* kräva att felet avhjälps
* kräva omleverans av en ny, felfri vara
* få prisavdrag
* få ersättning för reparation
* häva köpet och få pengar tillbaka
* hålla inne betalning
* få skadestånd
Men du kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet. Men reklamera alltid ett fel så snart du har upptäckt det. Normalt ska du göra detta senast två månader efter att felet blev känt för dig.
Postad 31 januari 2011 - 18:53
robban100
-
robban100
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har under de senaste dagarna upptäckt ett nytt(?) fel på min box.
När jag sätter igång boxen från standby-läget kör den boot och init och sedan återgår den till standby!
Första gångerna trodde jag att jag missat att "träffa" boxen med fjärren men nu händer det ständigt.
Vid en andra påsättning (av boxen alltså) funkar det!
Någon annan som har samma problem?
Postad 31 januari 2011 - 19:15
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Har haft min i 2v nu och har INTE gjort uppdateringen som den föreslår gång på gång och boxen har fungerat felfritt förutom att jag har tappat Svt2HD och MtvHD ibland.
Undrar hur kanal5HD kommer fungera som ska starta imorron.
Postad 01 februari 2011 - 09:02
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Har haft min i 2v nu och har INTE gjort uppdateringen som den föreslår gång på gång och boxen har fungerat felfritt förutom att jag har tappat Svt2HD och MtvHD ibland.
Undrar hur kanal5HD kommer fungera som ska starta imorron.
Ja det att den tappar vissa hd kanaler har en del haft problem med, inkl mig. Någon som har fått in Kanal 5 HD från Boxer ?
Postad 01 februari 2011 - 10:23
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Kommer det inget alternativ från någon annan tillverkare snart. Vill ha HD, men det går ju bara inte att skaffa den här mardrömsmaskinen efter att ha läst denna tråden.
Postad 01 februari 2011 - 11:26
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Kommer det inget alternativ från någon annan tillverkare snart. Vill ha HD, men det går ju bara inte att skaffa den här mardrömsmaskinen efter att ha läst denna tråden.
Visst finns det det! Beställde själv en Miraclebox 9 igår.
Postad 01 februari 2011 - 12:08
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Visst är det märkligt att Boxer envetet fortsätter att salubjuda denna box.
Är de inte rädda om sitt goda anseende?
.
Postad 01 februari 2011 - 14:02
SysRq
-
SysRq
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som har fått in Kanal 5 HD från Boxer ?
Jepp, gjorde precis en sökning och där fanns den (Hörby). De får dock se till och fixa utsändningen, är en irriterande svartvit linje längst upp i bild hela tiden...
Postad 01 februari 2011 - 14:24
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Ja jag fick in den i förmidags jag med 
Men jag har ingen svart linje.....
Postad 01 februari 2011 - 17:42
cecar
-
cecar
-
Rookie
-
5 inlägg
Skickade in min box till Anovo efter tjatande med Boxers kundtjänst som låtsades som om jag var den enda som hade problem med boxen. Jag påpekade att jag bytt hela antennanläggningen allt från antenn, strömförsörjning, kablar i väggarn nya antenn uttag samt kabel med metall kontakter.( se digitaltvexpertens) allt detta till en kostnad på ca 5 000kr. Att jag bytte detta trots att huset endast är tre(3) år gammalt, endast för att någon d--vla dödskalle på Boxers kundtjänst vid första kontekten angående problemet ansåg att det nog var nödvändigt. Nåväl boxen skickades med erhållen fraktsedel till Anovo som har en sida där man kan följa ärendet 28/1 så står det att Anovo åtgärdat problemet och uppdaterat med senaste mjukvaran och gjort funktionstest. Idag 1/2 får jag ett brev från Anovo som skriver Din service kommer dröja något då vi väntar hem utbytesenheter???
Men vad f-n sysslar då Boxer med när man inget säger utan bara säljer på
Postad 01 februari 2011 - 17:52
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Plockade in 5an nu, inga problems
Postad 01 februari 2011 - 18:07
SysRq
-
SysRq
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det bara jag som får svartvitt skräp längst upp på Kanal 5 HD när de visar uppskalat material (dvs det mesta)?
Big Bang Theory var i HD och då fylldes bilden ut bra, men inte annars.
Postad 02 februari 2011 - 07:50
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Skickade in min box till Anovo efter tjatande med Boxers kundtjänst som låtsades som om jag var den enda som hade problem med boxen. Jag påpekade att jag bytt hela antennanläggningen allt från antenn, strömförsörjning, kablar i väggarn nya antenn uttag samt kabel med metall kontakter.( se digitaltvexpertens) allt detta till en kostnad på ca 5 000kr. Att jag bytte detta trots att huset endast är tre(3) år gammalt, endast för att någon d--vla dödskalle på Boxers kundtjänst vid första kontekten angående problemet ansåg att det nog var nödvändigt. Nåväl boxen skickades med erhållen fraktsedel till Anovo som har en sida där man kan följa ärendet 28/1 så står det att Anovo åtgärdat problemet och uppdaterat med senaste mjukvaran och gjort funktionstest. Idag 1/2 får jag ett brev från Anovo som skriver Din service kommer dröja något då vi väntar hem utbytesenheter??? Men vad f-n sysslar då Boxer med när man inget säger utan bara säljer på
Håller fullständigt med dig !!! Här har både boxer och sagemcom kört sitt rykte i botten...... Och inte nog med det så har boxer på sin hemsida en stor skylt där det står...Sveriges Mest Nöjda Kunder........Det borde ändras till: Sveriges Mest MISSNÖJDA Kunder.......som det ser ut nu. Är det bara jag som får svartvitt skräp längst upp på Kanal 5 HD när de visar uppskalat material (dvs det mesta)? Big Bang Theory var i HD och då fylldes bilden ut bra, men inte annars.
Jag har ingen sådan svart vit linje eller nått.......har du en bild på hur det ser ut? Konstigt att du bara får det på Kanal 5 Hd.....
Postad 02 februari 2011 - 10:57
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Ja jag fick in den i förmidags jag med  Men jag har ingen svart linje.....
Har du overscan påslaget på din tv kanske? Eller en tv där det inte går att stänga av. Overscan är att tv:n zoomar in bilden ca 5%. Detta är en rest från gamla analoga system och tjock-tv.
Postad 02 februari 2011 - 11:30
Lövboda
-
Lövboda
-
Rookie
-
8 inlägg
Då har ytterligare ett NYTT fel (för mig) uppdagats.
Nu har boxern startat inspelningarna via EPG (de senaste 5 försöken) men i natt så startade den inspelningen men den STÄNGDA ALDRIG AV SIG..... Skitkul att den spelat in hela natten.'
Dax att pressa Sagemcom på en ny mottagare eller vad skall man hitta på??
Börjar bli en riktig soppa av det hela.....
Kanske skall man starta en Facbook grupp som heter HATA BOXER OCH ROBERT - skulle nog bli en och annan som gick med.
Postad 02 februari 2011 - 11:33
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Då har ytterligare ett NYTT fel (för mig) uppdagats. Nu har boxern startat inspelningarna via EPG (de senaste 5 försöken) men i natt så startade den inspelningen men den STÄNGDA ALDRIG AV SIG..... Skitkul att den spelat in hela natten.'
Dax att pressa Sagemcom på en ny mottagare eller vad skall man hitta på?? Börjar bli en riktig soppa av det hela.....
Kanske skall man starta en Facbook grupp som heter HATA BOXER OCH ROBERT - skulle nog bli en och annan som gick med.
Så här blir det när operatörer ska leka leverantörer.
Postad 02 februari 2011 - 11:55
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Ni som vill returnera era boxar kan få kompensation för returfrakten om ni står på er.
Jag fick en gratismånad då jag berättade för kundtjänsten att jag tycker det är fel att betala returen för något som fungerar så dåligt att den inte håller vad den lovar och de inte ens har några andra boxar att erbjuda.
Som sagt, stå på eder!
Postad 02 februari 2011 - 15:01
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Har du overscan påslaget på din tv kanske? Eller en tv där det inte går att stänga av. Overscan är att tv:n zoomar in bilden ca 5%. Detta är en rest från gamla analoga system och tjock-tv.
Min tv är en samsung plasma ca 5 år gammal ( ps42q97hdx ), så det vet jag inte om det finns på denna tv. Iså fall vart hittar man det? Det kan inte vara så att det är en inställning i boxen?
Postad 02 februari 2011 - 16:48
cool61
-
cool61
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag får med en svart vit linje på Kanal 5 Hd när jag kör i genom hdmi men inte när jag kör genom scart.
Postad 02 februari 2011 - 17:01
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Har precis fått min RT90 och sitter nu här och stirrar på en j-vla blå skärm!!!
Har en Philips 42PFL9632D/10 och har väl råkat ut för HDMI Sync problemen antar jag.
Nån som har nån aning om ifall detta kommer att lösas inom snar framtid eller ska man skicka tillbaka skräpet och byta till Comhem ?
/P-A
Hej, jag har precis skickat tillbaka mina boxar som jag också testat med en PhillipsTV. Jag hade också lite initiala problem innan det gick igång. Testa att starta om TVn med boxen på osv. Och var lite envis med stort tålamod! Prova ett antal gånger. först de ena och sen den andra o.s.v. lugnt och metodiskt utan hets. Går det inte testa med scartkabel. Förresten gör det först för boxen vill göra en massa saker i början. Varför jag skickade tillbaka boxarna. Jo, jag tycker den gamla var bättre och den skickar jag på rep i stället (garanti). Mervärde med HD kunde jag inte upptäcka alls. (Jag hittade inget sevärt i HD under testet) Jag ska nu säga upp abonnemanget så har jag frihet att göra vad jag vill senare.
Postad 02 februari 2011 - 17:07
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Försök intressera Plus för era problem.
Postad 02 februari 2011 - 17:14
Unregistereddceea937
-
Unregistereddceea937
-
Användare
-
-
132 inlägg
Skapa en så är jag med den gemensamma nämnaren för boxer och canaldigital heter sagemcom. Och att dessa två programbolag inte kan fatta att det är skit dom kränger övergår mitt förstånd helt och hållet Man vinner inga priser på ha en fet produktblad, som lovar mycket men håller tunt. det jag är ute efter är en pvr box som har hdmi, så jag kan köra tv på min projektor. som inte har handskanings problem på hdmi, behöva byta ac-ackumulator tre-fyra gånger. hänger sig bara för jag vill spela in ett program, om den nu får för sig att göra det.för det värkar var si och så med det också.
Postad 02 februari 2011 - 17:19
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
........ Signalstyrkan ligger inte på mer än 34-46 och kvaliten på 98. Andra kanaler ligger den på 74 i signalstyrka... .....................
Låter som du har ganska dålig signal och du kanske behöver en bättre antenn!
Postad 02 februari 2011 - 18:56
cool61
-
cool61
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Postad 02 februari 2011 - 20:21
Unregistered6e02676c
-
Unregistered6e02676c
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kan man inte skapa en serieinspelning via epg:n? Måste man in i inspelngstimern och sätta varje dag/vecka mm, borde den inte kunna ta infon från epg:n?
Postad 02 februari 2011 - 21:34
robban100
-
robban100
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Idag 1/2 får jag ett brev från Anovo som skriver Din service kommer dröja något då vi väntar hem utbytesenheter??? Men vad f-n sysslar då Boxer med när man inget säger utan bara säljer på
Det vore intressant att höra hur din box fungerar med "utbytesenheter", kanske ett litet hopp om att boxen har blivit bättre!?
Postad 02 februari 2011 - 22:13
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Kan man inte skapa en serieinspelning via epg:n?
Jodå, är det bara flaggat i EPG att det är en serie, så får du upp en följdfråga om du vill spela in bara detta program eller alla program i serien.
Postad 02 februari 2011 - 22:43
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det vore intressant att höra hur din box fungerar med "utbytesenheter", kanske ett litet hopp om att boxen har blivit bättre!?
Utbytesenheter är väl helt enkelt boxar de fått tillbaks reparerade från Sagem, de brukar kallas så då. Ordet 'enhet' i det här fallet betecknar nog inte att det är en viss 'del' inuti boxen som är utbytt.
Postad 03 februari 2011 - 00:26
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Kan man inte skapa en serieinspelning via epg:n? Måste man in i inspelngstimern och sätta varje dag/vecka mm, borde den inte kunna ta infon från epg:n?
Jodå, är det bara flaggat i EPG att det är en serie, så får du upp en följdfråga om du vill spela in bara detta program eller alla program i serien.
Under förutsättning att man ställer timern i läge program!
Redigerat av ansgar, 03 februari 2011 - 00:45.
Postad 03 februari 2011 - 07:20
Unregistered6e02676c
-
Unregistered6e02676c
-
Användare
-
-
121 inlägg
Under förutsättning att man ställer timern i läge program!
Aaahhh, där har vi problemet. Tack!
Postad 03 februari 2011 - 07:56
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Låter som du har ganska dålig signal och du kanske behöver en bättre antenn!
Nej antennen är rent ny och fungerar fint med andra kanaler. Därför att jag har 74 % på dom andra kanalerna är för det var rekomenderat från sagemcom, så jag sänkte signalen på min signalförstärkare. Vid 74 % flyter det på bättre tycker jag, så jag tror att antingen om jag höjer signalen så får jag bättre styrka på NG Hd och Svt2HD, men då blir det sämmre på dom andra kanalerna, så jag tror att det har med boxen att göra. Den har ju redan från start varit känslig mot signaler har dom ju konstaterat tyvärr.
Postad 03 februari 2011 - 10:44
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Har ni märkt att inte ens volymkontrollen fungerar som den ska?
När jag sänker till lägsta nivån (0) blir det inte tyst. Höjer jag däremot ett snäpp (till 1) då blir det tyst.
Postad 03 februari 2011 - 10:58
mrharakiri
-
mrharakiri
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Har ni märkt att inte ens volymkontrollen fungerar som den ska?
När jag sänker till lägsta nivån (0) blir det inte tyst. Höjer jag däremot ett snäpp (till 1) då blir det tyst. 
Japp, höjer man ljudet två steg och sen sänker direkt så ökar ljudet. Nånting är väldigt fel med volymkontrollen
Postad 03 februari 2011 - 12:14
muppen_
-
muppen_
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej,
fråga till er som gjort reset genom att ta tillbaka fabriksinställningarna. Får jag då oxå tillbaka de fel som var innan den korrupta programvaruuppdateringen i december? (Borde ju va så...)
Är det detta som skall åtgärdas med ny uppdatering 10:e feb?
F-n för å va early adopter".........
hälsn
P
Postad 03 februari 2011 - 15:00
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Hej, fråga till er som gjort reset genom att ta tillbaka fabriksinställningarna. Får jag då oxå tillbaka de fel som var innan den korrupta programvaruuppdateringen i december? (Borde ju va så...) Är det detta som skall åtgärdas med ny uppdatering 10:e feb?
F-n för å va early adopter".........
hälsn P
Hej Jag har haft en del diskutioner med sagemcom om detta och svaret på frågan är Nej ! Även om du gör en fabriksåterställning så tar den inte bort uppdateringen tyvärr. Är uppdateringen installerad så finns den där även om du resetar/ fabriksåterställer boxen. Jag påpekade för sagemcom att en fabriksåterställning borde ju göra så att varan blir till sitt ursprung när den kommer från fabrik, men svaret blev bara...ja...hmm...vi vet, men tyvärr är inte fallet så.
Postad 03 februari 2011 - 19:07
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Nej antennen är rent ny och fungerar fint med andra kanaler.
Vid 74 % flyter det på bättre tycker jag, så jag tror att antingen om jag höjer signalen så får jag bättre styrka på NG Hd och Svt2HD, men då blir det sämmre på dom andra kanalerna, så jag tror att det har med boxen att göra.
Halmstad/Oskarström kräver en VHF-antenn (för mux 7 där bl.a Svt2 HD ligger) samt en UHF-antenn för övriga, alternativt en kombiantenn. Har man bara en UHF-antenn får man en mycket svag eller ingen signal alls på VHF-bandet. Beroende på var du bor kan slavsändaren Halmstad/Hamnen störa din mottagning då den på muxarna 1-5 sänder på samma frekvens. Därvid kan din mottagare påverkas. Det är kanske bara UHF-bandet som behöver dämpas. Gå in på Teracom /Hitta rätt TV-mast. Se f.ö. mitt tidigare inlägg den 26 jan om glapp på antenningången.
Redigerat av Åskviggen, 03 februari 2011 - 19:10.
Postad 03 februari 2011 - 20:27
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Ja fast jag har både UHF och VHF på samma.
Det som är skumt är ju att dom fungerat klockrent innan........ dvs både NG och Svt2Hd.
Samt att det verkar som det är en massa andra härinne som också har det problemet med att NG och SVT2HD och andra hd kanaler har försvunnit.
Detta började för ca 3 veckor sedan.
Dom liksom kommer och går.
Postad 03 februari 2011 - 21:41
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
märkligt
har inte gjort några ändringar men nu funkar epg-timer-programmeringen för mej
man kanske måste köra in skiten först
Postad 04 februari 2011 - 12:11
cool61
-
cool61
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag bor i Laholm och tar masten i Oskarström har också dåligt på Svt 2 Hd och Ngc Hd signalstyrkan ligger på 8 och
signalkvaliten ligger på 63, dom andra kanalerna på 62 i styrka och 65 i kvalite.
Postad 05 februari 2011 - 14:43
cecar
-
cecar
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej! jag har hämtat min retur på Posten från Anovo jag fick en helt ny box som "utbytesenhet" har kopplat in den via min matrix växel HDMI 4 in 2 ut har endast provat ca 1 tim fungerar perfekt men jag har inte installerat den uppdatering som kommer upp i rutan ganska ofta. Tänkte jag skulle vänta tills efter den som man säger släpps 10/2 för att undvika att den hänger sig om det nu beror på den nuvarande uppdateringen.
Postad 05 februari 2011 - 18:32
NixPix
-
NixPix
-
Rookie
-
1 inlägg
Min synkar inte med Onkyo TX-SRD 508 som reciever., Blå/lila skärm allt som oftast.
Om du köpt boxen tillsammans med Boxer Mix HD och Sagems support konfirmerat felet med handskakning kan du reklamera både box och abbonemang hos Boxer framgångsrikt.
1. Verifiera problemet. Se till att det inte är annan utrustning som felar.
2 Ring Boxer och felanmäl, om de hänvisar till Sagem skall de koppla dig, du skall inte ringa Sagem. Boxer är din leverantör, inte Sagem, Sagem är tillverkare.
3. Tala med Sagem support för att bekräfta felet och hör om de kan garantera att din utrustning är testad ihop med boxen. Detta gäller även för uppdatering som kommer ”snart”. Ta gärna namn på supportperson för hänvisning.
4. Dra historien igen för Boxer och kräv att få skicka tillbaka boxen och avsluta hela abbonemanget (gäller bara om du köpt dem tillsammans). Detta för att du skall kunna köpa hela paketet igen när nästa uppdatering är släppt och verifierad mot din utrustning och fortfarande få subvention på boxen.
Stå på dig och acceptera inte att Boxer säljer utrustning som inte fungerar ihop med apparater som tidigare boxar klarat. I mitt fall två tidigare Sagem boxar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|