Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hårddiskar) 3 7 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7,49 (36) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 december 2011 - 10:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Nej, de har inte försvunnit från EPG. Den säger "Ingen eller dålig signal" på de kanalerna som inte fungerar. Signalstatus är 61% med två olika kablar jag testat (inkl den som skickades med boxen). Har en annan kabel som gav ca 50% och en annan som gav 41%, Oavsett vilken av dessa kablar jag använder fungerar exakt samma kanaler. Har dock inte testat med en helt ny kabel men skall köpa en imorgon så får vi se om det fungerar bättre.

Köp en antennkabel från Clicktronic, den ger väldigt bra signalvärden:
http://www.kjell.com...abel-2-m-p37821

Postad 14 december 2011 - 17:30

nashua
  • nashua
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tack för tipsen! Börjar med att testa en Clicktronic från Kjell&co verkar ju lyxigt med Guldpläterad kontakter m.m. Behöver dock en 5m men får hoppas det inte blir för mycket signalförlust pga av det.

Postad 14 december 2011 - 20:01

Unregistered431b4216
  • Unregistered431b4216
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag skulle nog satsa på en pressad kabel enligt mitt tidigare inlägg. Han som hjälpte mig hade mätt upp Suprakablar som ser fina ut på ytan och kostar massor men funkar lika dåligt som alla andra köpkablar..
Bara mitt tips, du väljer naturligtvis själv:-)

Postad 17 december 2011 - 12:40

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Fick min box igår och är väl nöjd med det mesta förutom att jag tycker den låter lite mycket när fläkten går igång. Förstår inte varför den ska behöva gå igång över huvud taget för när man känner på boxen är den ju inte varm någonstans alltså.

Postad 18 december 2011 - 20:41

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Nu har jag "tappat" Canal+ Hits HD. Det blir bara svart och efter ca 20 sekunder får jag felmeddelandet "Ingen åtkomst (felkod 8). Har 32% i signalstatus. SVT1 HD har jag bara 22% i signalstatus men den fungerar utan problem även andra HD-kanaler fungerar. Någon som har tips? Tänkte ringa ComHem imorgon.

Postad 18 december 2011 - 21:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu har jag "tappat" Canal+ Hits HD. Det blir bara svart och efter ca 20 sekunder får jag felmeddelandet "Ingen åtkomst (felkod 8). Har 32% i signalstatus. SVT1 HD har jag bara 22% i signalstatus men den fungerar utan problem även andra HD-kanaler fungerar. Någon som har tips? Tänkte ringa ComHem imorgon.

"Ingen åtkomst" har inte med signalens styrka eller kvalitet att göra utan med vilka kanaler du har tillgång till beroende på abonnemang.
Du får kolla med ComHem vad som har hänt om du har abonnemang på Canal+ och ska kunna se dessa kanaler.
Edit: Kollade just kanalplats 118 dvs Canal+ Hits HD och det är ngt problem med utsändningen. Har också svart ruta men jag får inte meddelandet "Ingen åtkomst".

Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 december 2011 - 21:31.

Postad 20 december 2011 - 07:54

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

"Ingen åtkomst" har inte med signalens styrka eller kvalitet att göra utan med vilka kanaler du har tillgång till beroende på abonnemang.
Du får kolla med ComHem vad som har hänt om du har abonnemang på Canal+ och ska kunna se dessa kanaler.
Edit: Kollade just kanalplats 118 dvs Canal+ Hits HD och det är ngt problem med utsändningen. Har också svart ruta men jag får inte meddelandet "Ingen åtkomst".

Igår fungerade Canal+ Hits HD igen. Lite dåligt att det inte stod något om driftstörning på ComHems hemsida.

Postad 20 december 2011 - 08:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Igår fungerade Canal+ Hits HD igen. Lite dåligt att det inte stod något om driftstörning på ComHems hemsida.

Jag såg att Canal+ Hits HD var up and running igen i går.
Räkna inte med att ComHems driftinformation uppdateras med det aktuella problem du upplever. De gånger jag har haft en driftstörning på tv eller bredband har det inte stått något på ComHems hemsida. Hela mailen kan vara nere hos ComHem i ett par timmar och det står inte ett ord under driftinfo! (Aktuellt fall nu i december).

Postad 20 december 2011 - 08:21

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

Hela mailen kan vara nere hos ComHem i ett par timmar och det står inte ett ord under driftinfo! (Aktuellt fall nu i december).

Ha inte mailen hos din internetleverantör, för tänk vad som händer om och när du byter internetleverantör ...
Då blir du ju av med din inkörda mailadress!

Skaffa dig istället ett gmail-konto, så kommer du alltid åt din mail var du än är och vilken internetleverantör du än har/det än är.

Postad 23 december 2011 - 12:00

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Tjo!

Jag ger snart upp på denna box, vad jag än gör så hackar ljudet på allt inspelat material. Verkar vara fler som har problemet. Vissa verkar ha löst det genom att formatera disken. Men det funkade inte för mig.

Mvh D

Postad 23 december 2011 - 16:53

Vortex76
  • Vortex76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vi hade också hackande på inspelningarna (och lite andra fel; död display t.ex) och skickade in den. Nästa box fungerade allt korrekt på.

Postad 27 december 2011 - 10:07

Matta
  • Matta
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej...
Jag har ett användarproblem som inte ComHem kunde lösa så jag ställer frågan på detta forum istället.
Jag har spelat in samma program vid 5 vardagar med funktionen 'återkommande vardag'.
När jag sedan går in i Biblioteket/Library så finns programmet där på en post/rad med en 5:a inom parantes (5).
Det tolkar jag som att det är samma program som är inspelat vid 5 tillfällen.
När jag sedan ska spela upp så kan jag inte välja vilket av de 5 inspelade programmen jag vill se utan det startar från början och som jag ser det är det bara 1 program inspelat. (jag vet inte vilket).

Hur i hela friden ska man kunna se alla inspelningarna....Nån som vet ?

Det som också är mycket märkligt är att varken ComHem eller Samsung har en komplett manual till boxen utan bara översiker över vissa grundläggande funktioner samt installationsguider.

Till slut en sak ytterligare....Jag blir irriterad över att det hackar en hel del på inspelat material. Är det nån annan som upplevt det ??

//Matta

Postad 28 december 2011 - 00:16

Vortex76
  • Vortex76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Att det står (5) efter betyder bara att det är femte filen i katalogen med samma inspelningsnamn.
Boxen verkar inte tillåta inspelningar med samma namn, så när den spelade in fredagens program(om du nu började på måndagen) så fanns där säkert "programnamn", "programnamn(2)" osv.
Så du bör mao ha programmet på 5 rader; en som hette som bara "programnamn" samt ytterligare rader med (2), (3), (4) och (5) efter..
Till höger i listan står ju dock inspelningsdatum så där bör du klura ut när det spelades in :)

Postad 31 december 2011 - 00:45

Unregistered51bffb59
  • Unregistered51bffb59
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ni som får hackande ljud på inspelat material, gäller det både sd-kanaler och hd-kanaler? Jag erfor hackande ljud när jag spelade in från hd-kanaler, men det försvann när jag ändrade upplösningen från 1080p till 1080i.

Nu är det bara textning av program på svt etc och fläktjäveln som skall åtgärdas, sedan har man snart en hyfsat habil apparat. Jag har aldrig varit med om maken till ofärdig produkt. Vad tänkte comhem med?

Postad 31 december 2011 - 14:03

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Bra tips ravage! Har tidigare formatterat om HD och det funkade ett tag. Ska prova sänka upplösningen. 1080i är ju native på HD-kanalerna som högst ändå...

//Stefan 

Postad 01 januari 2012 - 11:05

Cyberz
  • Cyberz
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är inspelningen opålitlig? Spelade in matchen inatt och såg att boxen var igång men nu när jag trycker på media knappen för att titta så finns det ingen fil?!?!
Det känns ju så där faktiskt!

Postad 03 januari 2012 - 07:47

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Är inspelningen opålitlig? Spelade in matchen inatt och såg att boxen var igång men nu när jag trycker på media knappen för att titta så finns det ingen fil?!?!
Det känns ju så där faktiskt!

Det var juh ingen höjdare! Jag har inte haft några problem med att boxen inte spelar in när den ska. Visserligen är en gång för mycket men har det hänt fler gånger för dig? Speciellt klockslag eller dyl.?

Postad 03 januari 2012 - 21:32

Unregistered592afa45
  • Unregistered592afa45
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt en SMT-C7160 som jag använder tillsammans med min Samsung UE46D7005.

Min fråga är vilken upplösning jag ska välja i boxen för bästa bild, 1080i eller 1080p?

Om jag inte har helt fel så är TV-sändningarna från ComHem som bäst är i 1080i, så vad händer då om jag väljer 1080p i boxen?

Postad 04 januari 2012 - 08:36

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Kör 1080i så slipper det konverteras ännu en gång, och därmed riskera att bli försämrad bild.

Postad 04 januari 2012 - 09:56

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Kör 1080i så slipper det konverteras ännu en gång, och därmed riskera att bli försämrad bild.

Eftersom en platt-tv bara kan visa progressiv bild så kommer bilden behöva deinterlaceas någonstans, antingen i tv:n eller i digitalboxen. Bäst är väl att prova båda för att se vilken som gör jobbet bäst. TV:n är ju dyrare vilket bör betyda att dess komponenter är bättre och nyare, å andra sidan kan det vara bra att göra deinterlacing så nära källan som möjligt. Testa och se om du kan se någon skillnad. Antagligen gör du inte det.

Postad 04 januari 2012 - 17:27

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Har haft boxen ett tag nu men inte orkat ta tag i problemet. Min box dör och startar om sig då och då, det är helt olika när det händer och vissa kvällar kan den göra det typ 20-30 gånger på en kväll. Ibland låser sig oxå boxen helt på en kanal så att jag blir tvungen och stänga av den helt för att sedan starta upp den igen. Men problemen kommer alltid tillbaka. Det har inte gått 1 dag utan att den har gjort såhär på över 1 månad.
Nån som har nått liknande eller förslag på va man ska göra? Det kanske är dags att kontakta ComHem för en ny box ?
// Emil

Postad 05 januari 2012 - 09:31

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Har haft boxen ett tag nu men inte orkat ta tag i problemet. Min box dör och startar om sig då och då, det är helt olika när det händer och vissa kvällar kan den göra det typ 20-30 gånger på en kväll. Ibland låser sig oxå boxen helt på en kanal så att jag blir tvungen och stänga av den helt för att sedan starta upp den igen. Men problemen kommer alltid tillbaka. Det har inte gått 1 dag utan att den har gjort såhär på över 1 månad.
Nån som har nått liknande eller förslag på va man ska göra? Det kanske är dags att kontakta ComHem för en ny box ?
// Emil

Hur har du stått ut med det??? Självklart ringer man till Comhem och klagar om det nu är där du köpt den.

Postad 05 januari 2012 - 12:34

Zoolook
  • Zoolook
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som någon tidigare nämnde att HDCP-handskakningen inte funkar med min gamla LG (4 år), enda sättet att få bild är att starta boxen från deep stand by, eller slå av och på strömmen innan TV:n sätts på, det betyder att ofta får jag lämna tv:n på i onödan, om boxen spelar in något och jag vill gå ifrån. Jag får heller inte ljud genom HDMI, utan måste köra ljudet separat.

Jag behöver väl inte nämna att ingen av de andra HDMI-källorna har något liknande problem med samma kabel och en bluerayfilm (HDCP), PS3, Blueray-spelare eller laptop (tre olika tillverkare), verkar som om Samsung inte följer HDMI specarna riktigt.

Dessutom så är buggen där den raderar första posten i biblioteket oerhört irriterande, blev av med en osedd film häromdagen då sambon missuppfattat min varning, nu ligger det några tomma mappar först i listan, men som gammal programmerare så är det irriterande att ett så enkelt fel inte är fixat än.

Postad 05 januari 2012 - 17:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som någon tidigare nämnde att HDCP-handskakningen inte funkar med min gamla LG (4 år), enda sättet att få bild är att starta boxen från deep stand by, eller slå av och på strömmen innan TV:n sätts på, det betyder att ofta får jag lämna tv:n på i onödan, om boxen spelar in något och jag vill gå ifrån. Jag får heller inte ljud genom HDMI, utan måste köra ljudet separat.

Det där låter ju buggigt och tråkigt, men jag fattar inte varför du måste lämna tv:n på för att spela in på boxen? Boxen spelar inte in det du ser på tv:n, utan det som kommer in från videoströmmen i antennkabeln?

Postad 13 januari 2012 - 14:05

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Ni som får hackande ljud på inspelat material, gäller det både sd-kanaler och hd-kanaler? Jag erfor hackande ljud när jag spelade in från hd-kanaler, men det försvann när jag ändrade upplösningen från 1080p till 1080i. Nu är det bara textning av program på svt etc och fläktjäveln som skall åtgärdas, sedan har man snart en hyfsat habil apparat. Jag har aldrig varit med om maken till ofärdig produkt. Vad tänkte comhem med?

Har väntat sedan i våras med "uppdatering"/åtgärd för fläktbrölet. Varje kontakt med Comhem genererar antingen ett svar att de ser över problemet till att de aldrig hört talas om problemet. Här i tråden har de inte lämnat någon besked på ett tag.

Postad 14 januari 2012 - 02:30

Unregisteredec181728
  • Unregisteredec181728
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag behöver väl inte nämna att ingen av de andra HDMI-källorna har något liknande problem med samma kabel och en bluerayfilm (HDCP), PS3, Blueray-spelare eller laptop (tre olika tillverkare), verkar som om Samsung inte följer HDMI specarna riktigt.

Dessutom så är buggen där den raderar första posten i biblioteket oerhört irriterande, blev av med en osedd film häromdagen då sambon missuppfattat min varning, nu ligger det några tomma mappar först i listan, men som gammal programmerare så är det irriterande att ett så enkelt fel inte är fixat än.

Jag får också "magentabild" utan ljud ibland om jag slår på recievern före boxen (halvtaskig HDCP-handskakning), men det bara att byta källa fram och tillbaks så löser det sig, fast inget problem med inspelningen...för man behöver som sagt inte se det man spelar in.
Men buggen du skriver om låter skum...mer som "SBK" än en bug verkar det som. Den automatiska raderingen av det äldsta inspelade om hårddisken är full går väl att stänga av?

Postad 15 januari 2012 - 16:20

hasse-2009
  • hasse-2009
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har haft boxen sedan våren 2011 och har inte haft problemet själv tidigare (men läst att andra har haft det), men inatt har jag nu för andra gången på några veckor haft en frysning av boxen. Inatt stannade den å 04.01, om jag minns rätt så var det 03.00 förra gången.

Postad 22 januari 2012 - 12:29

smarts
  • smarts
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Finns det någon representant för Comhem kvar i tråden?

Hur ser det ut med textningsfunktionen via text-tv som försvann i början på september? Det har nu gått över fyra (4!) månader utan några närmare detaljer eller prognoser när detta kan tänkas vara löst. Det är ju inte så att det är en ny funktion Samsung måste ta fram, bara rätta något som tidigare fungerat.

Får NI som kund till Samsung någon information som ni väljer att inte delge, eller skiter de helt enkelt i er? Det MÅSTE finnas en status efter fyra månader, även om den må vara "vi anser inte att detta är ett prioriterat ärende".

Redigerat av smarts, 22 januari 2012 - 12:32.

Postad 30 januari 2012 - 01:24

Zoolook
  • Zoolook
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag får också "magentabild" utan ljud ibland om jag slår på recievern före boxen (halvtaskig HDCP-handskakning), men det bara att byta källa fram och tillbaks så löser det sig, fast inget problem med inspelningen...för man behöver som sagt inte se det man spelar in.
Men buggen du skriver om låter skum...mer som "SBK" än en bug verkar det som. Den automatiska raderingen av det äldsta inspelade om hårddisken är full går väl att stänga av?

Vad jag menade med att behöva lämna TV:n på är att om jag stänger av TV:n så kan jag inte bara sätta på TV:n och titta när jag kommer tillbaka, boxen måste startas om för att synka hdcp med tv:n igen, det hjälper inte att byta upplösning el liknande.
Att döma av kommentarerna så är det huvudsakligen LGs TV som har detta problem med boxen, men inga andra HDCP-källor ger samma problem.
Jag har den därför inkopplad på scart också, så jag kan se på TV till dess att boxen inte spelar in och jag kan starta om boxen.

Postad 01 februari 2012 - 16:01

jimmyave
  • jimmyave
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå!

Jaha då har man köpt den här boxen och är nöjd som fan med den, men såklart ska det strula lite annars är det ju inget roligt.

Ibland när jag kollar på vissa kanaler (spelar egentligen ingen roll vilka men främst HD-kanalerna) så dyker bildstörningar upp och ljudet hackar till. Jag kan spela in i felet, så det är alltså inget fel på min kabel till TVn. Jag kör både ljud och bild till TVn via HDMI.

Har haft en tekniker från Com Hem över för att kolla signalstyrkan då jag misstänkte att det kan vara problem med signalen. Tyvärr var signalen utmärkt och inget problem där inte.

Så då återstår bara att problemet ligger i boxen... Är det någon som upplever liknande problem med denna box?

Tycker mest att problemet uppstår efter boxern varit på ett tag (runt 1-2 timmar).

Postad 03 februari 2012 - 12:58

Mr_Cable
  • Mr_Cable
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

<snip> Ibland när jag kollar på vissa kanaler (spelar egentligen ingen roll vilka men främst HD-kanalerna) så dyker bildstörningar upp och ljudet hackar till. Jag kan spela in i felet, så det är alltså inget fel på min kabel till TVn. <snip>

Hej jimmyave,

Kontakta Kundservice om ditt problem. Tel 0771-550000

MVH
Com Hem AB
Per Geijer

Postad 03 februari 2012 - 15:22

Idealman
  • Idealman
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
"Mr Cable" - När kommer nästa uppdatering av firmwaren? Textningen funkar ju inte alls - hur har Ni tänkt kompensera oss som har denna box?
MVH

Postad 05 februari 2012 - 12:24

Unregistered10c9659c
  • Unregistered10c9659c
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej
Köpte igår boxen hos Expert allt verkar funka hyfsat men upptäckte idag att när jag spelar upp inspelat program så blir bilden förvrängd, folk blir avlånga om ni förstår vad jag menar.
Felet blir bara på inspelat program, pausar jag eller backar i live-mode så blir det perfekt. Någon som har ett bra tips eller bra förklaring.

Tack på förhand
Mvh

Postad 06 februari 2012 - 00:21

Unregisteredec181728
  • Unregisteredec181728
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej
Köpte igår boxen hos Expert allt verkar funka hyfsat men upptäckte idag att när jag spelar upp inspelat program så blir bilden förvrängd, folk blir avlånga om ni förstår vad jag menar.
Felet blir bara på inspelat program, pausar jag eller backar i live-mode så blir det perfekt. Någon som har ett bra tips eller bra förklaring.

Tack på förhand
Mvh

Har du valt "16:9" i "Skärmens bredd/höjd-förh" och "Anv tvns funk" i "Bredd/höjd-förhållande"?

Postad 07 februari 2012 - 20:31

Bmsone
  • Bmsone
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

"Mr Cable" - När kommer nästa uppdatering av firmwaren? Textningen funkar ju inte alls - hur har Ni tänkt kompensera oss som har denna box?
MVH

Det undrar jag med.....

Postad 07 februari 2012 - 21:44

Unregistered10c9659c
  • Unregistered10c9659c
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har du valt "16:9" i "Skärmens bredd/höjd-förh" och "Anv tvns funk" i "Bredd/höjd-förhållande"?

Tack
Upptäckte att jag inte hade valt DVi-ingång på TVn, när jag valde rätt ingång så fick jag bara myrornas krig eller blå skärm. Prövade med olika upplösningar men det funkade inte. Men så plötsligt dagen efter så fick jag bild och - peppar peppar - så har det fungerat sedan dess. Nu blir inspelningen perfekt.
Ån så länge är jag väldigt nöjd, betydligt rappare i menyerna mot min gamla P850ZS.
Den är lite seg i uppstarten från sleepmode, men HD-bilden är kanon. Har en äldre Philips TV, med bara DVI-ingång så jag får köra ljudet separat, det blir lite taskigt ljud men det duger för mig:-). Enda nackdelen ljust nu är att jag inte kan spela upp DVD/Blue Ray eftersom jag inte har fler DVI ingångar har tidigare kört via Sony PS.

Postad 09 februari 2012 - 23:10

Nicotin
  • Nicotin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
jag köpte ovan box iof utan att läsa på, gick in på expert i Barkarby som var dom som var dom som hade boxar hemma
killen jag pratade med sa 2 saker som jag ansåg vara bra och det var att du kunde ansluta usb sticka el usb hdd och föra över inspelat material och 2 att man kunde spela in 4 olika kanaler samtidigt som du såg på en 5:e

inget av ovan funkar, enligt dokumenten som följde med är usb överföring disabled från comhem av någon konstig anledning, någon som vet varför dom gjort detta?

Postad 10 februari 2012 - 14:08

Unregisteredec181728
  • Unregisteredec181728
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

jag köpte ovan box iof utan att läsa på, gick in på expert i Barkarby som var dom som var dom som hade boxar hemma
killen jag pratade med sa 2 saker som jag ansåg vara bra och det var att du kunde ansluta usb sticka el usb hdd och föra över inspelat material och 2 att man kunde spela in 4 olika kanaler samtidigt som du såg på en 5:e

inget av ovan funkar, enligt dokumenten som följde med är usb överföring disabled från comhem av någon konstig anledning, någon som vet varför dom gjort detta?

På grund av licenser eller nåt sånt för HD-utsändningar är kopieringsmöjligheten avstängd.
Det är liknande på Blu-ray med hårddiskinspelning, där kan man inte kopiera sånt som inte ingår i exempelvis Boxers fria utbud.

Postad 10 februari 2012 - 17:47

Nicotin
  • Nicotin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

På grund av licenser eller nåt sånt för HD-utsändningar är kopieringsmöjligheten avstängd.
Det är liknande på Blu-ray med hårddiskinspelning, där kan man inte kopiera sånt som inte ingår i exempelvis Boxers fria utbud.

går det att flasha boxen så detta är möjligt ?

Postad 14 februari 2012 - 10:26

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Har planer på TV XL från Comhem och är sugen på att välja denna boxen.
Man blir ju lite halvnojig när man läser allt som står här, men eftersom det enda som kommer spelas in är TV-serier man missar på kvällsveckan och någon match eventuellt kan jag nog leva med det.

Någon som vill avråda mig?

Har dessutom 2 TV-apparater inkopplade på samma antennuttag just nu (har bara ett uttag i lägenheten), kommer detta skita sig sedan eller kan jag koppla in den medföljande kabeln i min splitter eller?

Redigerat av MartinAberg, 14 februari 2012 - 10:36.

Postad 14 februari 2012 - 10:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har planer på TV XL från Comhem och är sugen på att välja denna boxen.
Man blir ju lite halvnojig när man läser allt som står här, men eftersom det enda som kommer spelas in är TV-serier man missar på kvällsveckan och någon match eventuellt kan jag nog leva med det.

Någon som vill avråda mig?

Om du vill betala en slant extra kan en Humax HDPVR-1000C vara ett alternativ - jag har väldigt god erfarenhet av min som jag haft i ett drygt år.
Kan finnas begagnade på Blocket annars kostar den boxen ett antal tusenlappar ny eftersom ComHem inte subventionerar den.
Det går också att byta ut hårddisken på Humax-boxen mot större eftersom det finns flera rapporter här i Forumet hur man gör. Jag har en 1,5TB hdd i min som (hittills!) fungerar utan problem.

Postad 14 februari 2012 - 12:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Om du vill betala en slant extra kan en Humax HDPVR-1000C vara ett alternativ - jag har väldigt god erfarenhet av min som jag haft i ett drygt år.
Kan finnas begagnade på Blocket annars kostar den boxen ett antal tusenlappar ny eftersom ComHem inte subventionerar den.
Det går också att byta ut hårddisken på Humax-boxen mot större eftersom det finns flera rapporter här i Forumet hur man gör. Jag har en 1,5TB hdd i min som (hittills!) fungerar utan problem.

Håller med andylin, om du kan få tag på Humax HDPVR-1000c så tror jag att det är en bättre box. Men du blir nog nöjd med den här Samsungen också, låter ju inte som att du kommer att använda den varje dag för inspelning heller.

Postad 14 februari 2012 - 16:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Håller med andylin, om du kan få tag på Humax HDPVR-1000c så tror jag att det är en bättre box. Men du blir nog nöjd med den här Samsungen också, låter ju inte som att du kommer att använda den varje dag för inspelning heller.

Ok, låter lockande att leta, men som du sa så kommer jag ju inte spela in särskilt mycket.
Kommer nog bli 3-4 inspelningar var tredje/fjärde vecka.

Den där "Comhem-antennsladden" som följer med går att stoppa in i min vanliga tvåvägssplitter i uttaget eller?
Kanske tillochmed går att sätta den i andra änden på antennsladden. Eller?

Postad 14 februari 2012 - 16:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ok, låter lockande att leta, men som du sa så kommer jag ju inte spela in särskilt mycket.
Kommer nog bli 3-4 inspelningar var tredje/fjärde vecka.

Den där "Comhem-antennsladden" som följer med går att stoppa in i min vanliga tvåvägssplitter i uttaget eller?
Kanske tillochmed går att sätta den i andra änden på antennsladden. Eller?

Bättre än splitter är en reglerbar antennförstärkare med två utgångar - särskilt för att få bästa kvalitet på HD-kanalerna.
T ex denna - väl värd pengarna:
http://www.kjell.com...re-18-db-p30110

Postad 14 februari 2012 - 17:30

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Bättre än splitter är en reglerbar antennförstärkare med två utgångar - särskilt för att få bästa kvalitet på HD-kanalerna.
T ex denna - väl värd pengarna:
http://www.kjell.com...re-18-db-p30110

Uppfattat :)
Bra att signalen går att splitta iaf.

Tack för svaren :D

Postad 14 februari 2012 - 22:23

Davalito
  • Davalito
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hallå.

Även jag går i tankarna att slå till på comhems Digital TV XL-erbjudande som de kör nu. Efter att ha följt den här tråden sedan tidigare och nu läst igenom det senaste blir jag återigen tveksam.
Det som har hållit mig tillbaka tidigare är att jag hatar fläktljud i hemelektronik. Jag har gått igenom tre stycken PS3:or innan jag inte orkade längre och sitter nu i oväsendet. Men jag tänker inte gå på samma mina igen.

Nu är ju uppfattningen av oljud något väldigt subjektivt, men jag tänker ändå fråga; anses fläktljudet vara ett generellt problem på C1760, eller är det begränsat till ett fåtal måndagsexemplar?
Om jämförelsen säger något kan jag ju nämna att jag upplever Canal Digitals Sagem HD PVR 101 som störande men på gränsen av vad jag förmodligen kan tolerera.

Jag förstår verkligen inte varför jag inte kan välja en så gott som ljudlös premiumprodukt för 1.5x priset. För mig hade det varit ett lätt val.

Postad 15 februari 2012 - 08:11

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hallå.

Även jag går i tankarna att slå till på comhems Digital TV XL-erbjudande som de kör nu. Efter att ha följt den här tråden sedan tidigare och nu läst igenom det senaste blir jag återigen tveksam.
Det som har hållit mig tillbaka tidigare är att jag hatar fläktljud i hemelektronik. Jag har gått igenom tre stycken PS3:or innan jag inte orkade längre och sitter nu i oväsendet. Men jag tänker inte gå på samma mina igen.

Nu är ju uppfattningen av oljud något väldigt subjektivt, men jag tänker ändå fråga; anses fläktljudet vara ett generellt problem på C1760, eller är det begränsat till ett fåtal måndagsexemplar?
Om jämförelsen säger något kan jag ju nämna att jag upplever Canal Digitals Sagem HD PVR 101 som störande men på gränsen av vad jag förmodligen kan tolerera.

Jag förstår verkligen inte varför jag inte kan välja en så gott som ljudlös premiumprodukt för 1.5x priset. För mig hade det varit ett lätt val.

Jag stör mig på fläktljudet i boxen (hoppas på en uppdatering av mjukvaran). Jag har en PS3a från (2007 eller 2008) och den upplever jag inte alls som störande (PS3an är mycket tystare än Samsung boxen).
Om du upplever PS3an som störande ska du inte köpa denna box, iaf inte i nuläget.

Postad 15 februari 2012 - 16:57

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Jag har haft problem med min box i princip från start, den startar om sig titt som tätt och låser sig så jag måste stänga av boxen och slå på den igen. Slutade med att jag skickade in boxen till Comhem och kopplade in en ädre box jag har som fungerar klockrent. Fick hem boxen som ska vara lagad från comhem, efter "tuner byte". Kopplar in boxen och det tar ca 10 sek sen är problemet där, boxen startar om sig ca 20 gånger första timmen och låser sig 2 gånger. Ringer till Comhem direkt och jag får en ny garantifraktsedel hemskickad. Ska skriva att dom ska titta på boxen grundligare säger människan på supporten, lixom testa så grejjerna funkar innan ni skickar tillbaks dom!. Nu är boxen ivägskickad för 2'a gången, blir intressant och se om dom löst problemet denna gång.

Redigerat av Unregistered02428d26, 15 februari 2012 - 16:59.

Postad 15 februari 2012 - 23:44

Davalito
  • Davalito
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag stör mig på fläktljudet i boxen (hoppas på en uppdatering av mjukvaran). Jag har en PS3a från (2007 eller 2008) och den upplever jag inte alls som störande (PS3an är mycket tystare än Samsung boxen).
Om du upplever PS3an som störande ska du inte köpa denna box, iaf inte i nuläget.

Tack, tråkigt att höra. Vill verkligen ha en HD-box.

Jag tycker det här med fläktarna är så j-a konstigt. Ser att både comhems icke-HD box, Samsung DCB-P770ZS, och Humax HDPVR-1000C boxen har klagomål angående fläktljudet. Är folk så j-a priskänsliga att de sitter i surret och njuter av att ha sparat några tior per månad utslaget på boxens livstid?

Ofattbart.

Postad 16 februari 2012 - 00:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Tack, tråkigt att höra. Vill verkligen ha en HD-box.

Jag tycker det här med fläktarna är så j-a konstigt. Ser att både comhems icke-HD box, Samsung DCB-P770ZS, och Humax HDPVR-1000C boxen har klagomål angående fläktljudet. Är folk så j-a priskänsliga att de sitter i surret och njuter av att ha sparat några tior per månad utslaget på boxens livstid?

Ofattbart.

Nej, men tillverkarna verkar tro att folk inte kommer att köpa deras box om fläkten kostar över 2 cent. Håller med om att det är ofattbart. På Humax HDPVR (som jag inte tycker låter så det stör, inte mitt ex iaf) kan du öppna lådan och byta till en tyst fläkt. På Samsungs HDPVR verkar det mer vara fläktstyrningen än själva fläkten som låter (för högt varvtal alltså) så där kanske det inte hjälper att byta fläkt. Mitt råd är alltså att köpa Humax HDPVR och byta fläkt själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.