Postad 04 May 2015 - 13:32
Vill hem från gruvan och kolla på nästa avsnitt. Hoppas det händer något i det här avsnittet bara...
Postad 05 May 2015 - 07:22
Händer inte mycket vettigt tyvärr. Så mycket ologik i händelseutvecklingen i den här säsongen och mysko story arcs ![]()
Måhända tvunget för att behålla vissa karaktärer men red wedding 2 hade vart en bättre lösning.
Postad 05 May 2015 - 07:27
Vill nog påstå att det hände mycket i gårdagens avsnitt. Men kan hålla med om att händelseutvecklingen är lite off. Och personligen gillar jag inte vad som har hänt med serien. Hittills har nog den här säsongen varit den som har varit minst bra.
Postad 05 May 2015 - 11:15
Den är väl måhända lite väl splittrad nu, många små grenar som spretar åt alla håll. Någon minut från ismuren, några från Kings landing, några här, några där.
Postad 05 May 2015 - 11:57
Postad 05 May 2015 - 12:27
@Oqvist
Spoiler
Ingen spoiler i mina svar men gömmer dem ändå.
En dag efter kan använda spoilers någon timme till kanske ![]()
Postad 05 May 2015 - 19:39
Jo jag har hänt med från avsnitt ett så har hyfsad koll på bayliss och lönnmördarsnubben.
Det är en lönnmördarsekt varför gör de då pyramiderna i kubik och alla på stan verkar känna igen dem i deras allt annan än intetsägande kläder ![]()
Lite som Altair i Assassins Creed. Deras hjärntvätt make no sense än så länge.
B. Förklarar inte varför Boltons tycker det är en bra idé att paras ihop med Sansa. Vad är idén med Boltons om de har total oförmåga att tänka taktiskt?
Vad har Peter för hållhake på dem som kan tvinga fram denna allians?
C. Maskerna har ju inte riktigt förklarats i serien så det kan ju va vad som helst antar jag.
Postad 07 May 2015 - 13:20
Nej den nuvarande säsongen är inte mycket att hänga i granen hittills.
Det som får oss som läst böckerna att höja på ögonbrynen är att det börjar bli lite väl extrema skillnader fån böckerna.
Postad 07 May 2015 - 14:03
Skall vi gissa på en slutsäsong som är en crowdpleaser med hjälte på järntronen och en vår efter en hård vinter där klimax blir en massgrillning av white walkers utförd av drakar med hjältinna på ryggen....
Om Martin själv får bestämma lär alla dö. Jag vet inte vilket jag föredrar faktiskt...
Redigerat av hassesolo, 07 May 2015 - 14:03.
Postad 07 May 2015 - 14:20
Jag håller med om att denna säsong börjat segt. Å andra sidan händer det mer i dessa avsnitt än det gör i de flesta andra serier. Jag tror snarare det beror på att man förväntar sig mer av GoT. Jag tittar t.ex. på Breaking Bad just nu och det känns som att det har hänt mer i GoT säsong 5 än det gjort under 13 avsnitt av säsong 2 Breaking Bad.
Postad 07 May 2015 - 15:09
Men det som skiljer GoT från andra serier är att man inte förväntar sig att hjälten kommer få prinsessan på slutet utan istället kan det gå hur som helst. Och det borde de hålla sig kvar vid. Det har ju blivit en grej att i varje säsong så chockas tittarna av en händelse eller dödsfall.
Postad 12 May 2015 - 09:23
Avsnittet igår behövdes! Mycket bra! Nu börjar det hända saker
Håller med!
Bästa scenen i hela säsongen hittills:
Redigerat av MrSpokk, 12 May 2015 - 19:02.
Postad 21 May 2015 - 12:35
Det tar emot att säga det men den här säsongen har hittills varit den överlägset sämsta. Tyrion, John Snow och Aria är helt ok att följa med resten tycker jag har varit riktigt mediokert. Bara fyra avsnitt kvar av säsongen nu, skulle vara kul om det kunde komma något som höjer det hela några rejäla snäpp.
Postad 21 May 2015 - 13:02
Det tar emot att säga det men den här säsongen har hittills varit den överlägset sämsta. Tyrion, John Snow och Aria är helt ok att följa med resten tycker jag har varit riktigt mediokert. Bara fyra avsnitt kvar av säsongen nu, skulle vara kul om det kunde komma något som höjer det hela några rejäla snäpp.
Beror på hur långt de tänker följa den sista boken, som är den de försöker följa nu. Med mer eller mindre lyckat resultat. Men det händer ju en j-vla massa dram och action i den boken (som är den bästa hittills) och jag har svårt att se att de skulle kunna klämma in allt på de 4 avsnitt som är kvar.
Postad 21 May 2015 - 13:33
Jag säger bara...Lady Stoneheart. Skyll er själva om ni googlar och inte läst böckerna
jag tror / hoppas i alla fall att denna karaktär kommer vända denna hittills tråkiga säsong...
EDIT: efter en närmare googling av mig själv verkar det bekräftat att Lady Stoneheart inte ska vara med alls i tv-serien. ![]()
Så då kanske men ändå kan spoila vad det handlar om...eller nä, jag väntar tills säsongen är över.
Redigerat av MrSpokk, 21 May 2015 - 13:48.
Postad 21 May 2015 - 13:57
Jag hoppas innerligt på uppryckning här på slutet.
Idel jidder*.
* käbbel som Löfven sagt.
Redigerat av Sambuccashake, 21 May 2015 - 13:58.
Postad 21 May 2015 - 14:52
Hoppas Ayra återförenas med sin dire wolf/skräckvarg framöver.
Det känns som att böckerna och serien kommer att bryta nästan totalt med varandra nästa säsong. Nu följer serien bara böckerna halvt om halvt. Lika bra att de bygger storyn vidare oberoende av böckerna. Serien passerar ju snart den plats som storyn har nått i böckerna ändå och de kan ju inte bara fimpa en så populär serie.
Postad 21 May 2015 - 14:58
De kommer att hinna klämma in det sista ifrån böckerna i serien. Allt har gått snabbt framåt + att det är så mycket som är bortplockat.
Även fast den här säsongen har varit minst händelserik så kommer den nog avslutas med den störst cliffhangern hittills ![]()
Postad 21 May 2015 - 16:26
GOTTalk panelen tycker detta är bästa säsongen hittills. Ändå hittar de knappt något att diskutera?
Postad 21 May 2015 - 17:12
Ja, den var ingen höjdare faktiskt. Tycker att hela säsong 5 har varit väldigt medelmåttigt så här långt.
Postad 21 May 2015 - 18:13
Postad 22 May 2015 - 06:45
De kommer att hinna klämma in det sista ifrån böckerna i serien. Allt har gått snabbt framåt + att det är så mycket som är bortplockat.
Även fast den här säsongen har varit minst händelserik så kommer den nog avslutas med den störst cliffhangern hittills
Ja, om det blir samma cliffhanger som sista scenen i sista boken så ger det rysningar bara av att tänka på det! ![]()
Postad 22 May 2015 - 07:30
Sett 3 avsnitt och funderar på att lägga ner tittandet. Serien leder ingenstans och denna säsongen är urtrist.
Postad 23 May 2015 - 17:39
Jag hoppas verkligen de vänder det här snart för hittills har säsongen varit seg. Frugan har nästan gett upp och pillar hellre på mobilen än tittar på GoT. Jag tycker dock fortfarande att den är bättre än alla andra serier jag följer just nu. Plöjer t.ex. igenom Breaking Bad och den är rena sömnpillret under långa perioder, endast säsong 3 som hållit klass och jag är inte helt säker på om jag orkar titta på sista säsongen. Jag tyckte slutet på säsong 4 kändes som ett bra avslut på serien. Samma sak med The Returned där det egentligen inte hänt något sen första avsnittet.
Ja ja, jag har inte gett upp iallafall. Läser böckerna parallet också.
Postad 25 May 2015 - 11:55
Tror egentligen det är Emilia Clarkes no nude klausul som gör att säsongen är så tråkig ![]()
Postad 25 May 2015 - 15:32
Har inte sett avsnittet ännu men har en känsla av att det kommer bland annat att handla om Hardhome ![]()
Edit: Inget Hardhome men bra avsnitt ändå.
Redigerat av Unregisteredda254153, 26 May 2015 - 07:21.
Postad 26 May 2015 - 20:26
Måste säga, utan att säga för mycket, att det skötte Tyrions resa bra. En bra förändring mot bokens cirkus.
Postad 26 May 2015 - 20:34
Det börjar väl ordna upp sig lite men tyvärr så får jag inte alls samma "jag-vill-se-nästa-avsnitt-NU!!!"-känsla som jag fått alla andra säsonger när ett avsnitts eftertexter börjat rulla. Ja, ja...tre avsnitt kvar och det nionde ska ju av tradition vara det då allting händer så lite spännande är det allt.
Postad 02 June 2015 - 02:27
Redigerat av Zerox_no1, 02 June 2015 - 02:27.
Postad 02 June 2015 - 06:18
Mer av en rolig kommentar men kan vara en spoiler för vissa ![]()
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 02 June 2015 - 06:19.
Postad 02 June 2015 - 07:17
Äntligen fick man se Hardhome. Har väntat på det. Mycket bra avsnitt! Var rädd för att Wun Wun inte skulle vara med men där var han
Bara två avsnitt kvar nu!
Postad 02 June 2015 - 08:27
Vem är Wun Wun. Hardhome är det wildlingbyn?
Redigerat av agpath, 02 June 2015 - 08:28.
Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
|
Media & Mediauppspelning →
High Definition →
Blu-ray →
Game of Thrones blu-ray i Sverige, finns engelska undertexter?Startad av Jettz , 06 Sep 2016 |
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
HTPC →
Allmänna datorfrågor →
Dolby Digital HBO NordicStartad av groggpappa , 14 Apr 2015 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar