Fungerar med SmartWi (första versionen) utan problem, Clone+ fungerar också men inte med on-demand/play. Inte gjort något speciellt för att få igång SW. Testa att para om klientkorten om du inte redan gjort det.Är det någon som har fått Pace boxen att funka med Smartwi. och i så fall hur har ni gjort.
Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
Postad 06 januari 2013 - 16:37
Postad 06 januari 2013 - 19:59
Postad 07 januari 2013 - 10:56
Konstigt jag kan inte få smatwi att funka med Pace boxen, Har provat att para om korten , Uppdaterat till Firmware V.2,53 r8 men det vill inte.
Jag kör nog en äldre firmware, ska se om jag hittar min SW och läsa ut fw version och inställningar. Den ligger nerpackad sen jag skaffade Clone+...
Redigerat av dmr, 07 januari 2013 - 10:57.
Postad 07 januari 2013 - 15:29
av lista av fixade buggar och vad som exakt är uppdaterat.
Hyrde en Hd film igår via SF anytime, funkade perfekt. Dock var assvårt att hitta filmen man ville hyra. Fick trycka ner en väldigt seg lista ner till bokstaven s..... helsjuk lösning.
Kan inte riktigt förstå att boxen är så här seg med listor och menyer. Det är ju inte mycket data och
inte så värst tunga gränsnitt? Bläddra i en lista.....
Redigerat av micaelarvidsson, 07 januari 2013 - 15:56.
Postad 07 januari 2013 - 21:40

Avsluta prenumeration
Om du avsluta prenumeration så kommer du inte längre att få några notifieringar
");
Postad 10 januari 2013 - 14:37
Köp inte denna boxen, rena skiten!
Fick erbjudande från Boxer om Pace Dit 8030/13 Boxer HD box med On Demand och tänkte att det kanske var dags att byta ut den gamla boxen, en SAGEM DVR6280 som vi har haft sedan 2009.
Fick hem boxen och installerade, det gick utan problem men sen började eländet. Det går inte att sortera den egna kanallistan, det går nra i den gamla boxen, text-tv kan bara ses via boxen som är oerhört slö jag kan inte bläddra i undersidor, rätt som det är när man tittar på en sida så hoppar den tillbaka till första sidan och sen åter till den sidan man var på, i den gamla boxen kan jag läsa in text-tv informationen i TV'n, sen är det bara att bläddra fram och tillbaka utan fördröjning, även undersidor kan jag välja som jag vill.
Sen skulle jag programmer in inspellning av en serie men det gick inte heller utan då fick jag markera dom inspelningarnar som jag ville ha, i den gamla är det inga som helst problem med att spela in en serie.
Jag skickade tillbaks boxen och fick då betala 210kr för paketet, Boxer har tydligen inte tänkt sig att betala för mina utläg. Skickar man ut sådan skit som inte är färdig så tycker man att dom borde kunna ersätta mig för mina utlägg, dom måste vara medvetna om att produkten inte är klar. När man pratar med supporten så fattar dom inget, henne som jag pratade med tyckte att jag skulle skicka in den som ett garantiärende men det är ju inte det elektriska i boxen som är dåligt, det är programmeringen som är undermålig, man kan undra om det är nybörjare som jobbar med denna box.
Postad 11 januari 2013 - 14:42
Postad 12 januari 2013 - 14:51
Postad 12 januari 2013 - 15:58
Lite sugen var jag på boxen men funkar det inte med smart wi tänker jag inte byta!
Kört med smart wi och denna box snart 1 år. Funkar perfekt.
Postad 14 januari 2013 - 12:09
Postad 14 januari 2013 - 21:20
Redigerat av DarthDaniel, 14 januari 2013 - 21:36.
Postad 14 januari 2013 - 21:34
Varning till alla som läser detta, beställa aldrig Pace Dit 8030/13 från Boxer. Den är verkligen helt VÄRDELÖS.
Postad 15 januari 2013 - 18:19
Mkt märkligt. Och JA, vi har testat med och utan box och alla tänkbara lösningar.
Postad 15 januari 2013 - 21:25
för mig funkade inte boxen av den anledningen att jag kunde bara se hd kanalerna samt några andra.. alla andra kanaler
hade signalstyrka 80-100 å signal kvalite 0 kunde se ca 30% av utbudet
bytte tillbaka till min sagem å det funkade klockrent
så nu provar jag med en sagem rti90-320 hd som jag tror jag kommer bli nöjd me
Postad 16 januari 2013 - 16:52
Postad 16 januari 2013 - 21:27
Postad 19 januari 2013 - 22:17
Boxer säger till mig att ringa Anovo. Jag lyckas till slut komma fram. De konstaterar att min box inte är frisk o behöver kontrollera den... De ber mig maila info för frakt mm och hantera undersökningen på ca 1 vecka.. Så gör jag. Efter 1 dag kommer ett mail att de ska se på ärendet. Nu har det gått 8 dagar sen dess. Ringer Boxer, som säger att det inte finns något de kan göra, jag ska bara stöta på Anovo igen...
14 månader med abbonemang som inte kan nyttjas och en box som inte fungerar. Har sagt upp abb efter allt strul med box men även alla fel Boxer gjort i min fakturor o abbonemang. Tänkte förlänga om de hjälpte mig få ondemandboxen att funka till slut men de verkar inte lyckas.
Postad 20 januari 2013 - 12:21
När jag kopplar in internet sladden i boxen så får jag inget internet till boxen och efter några minuter så hänger sig boxen!!!
Om jag drar ur kontakten till boxen och har internet sladden i när jag startar om boxen så försvinner bilden helt, men ljudet funkar!!!
Nån som varit med om samma problem???
Mvh
MatteTheNilz
Redigerat av MatteTheNilz, 20 januari 2013 - 12:23.
Postad 21 januari 2013 - 09:01
Tacksam om du kan skicka lite information till oss om din Internetleverantör och hur du ansluter boxen till modemet/routern. Hänger sig boxen varje gång du ansluter den till Internet? Vilken version av mjukvara är det på boxen? Om det inte är version 42604 (titta under Systeminställningar -> Avancerat) anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran.
Maila oss på:
[email protected]
Mvh Boxer Teknik
Postad 21 januari 2013 - 09:06
Vill bara skriva igen och meddela att vi just nu jobbar på en mjukvara som innehåller favoritlistor, inkl att placera kanaler på valfri plats, samt sökfunktionalitet. Vi kommer att meddela när den mjukvaran finns att tillgänglig. Tyvärr kommer den inte innan årsskiftet, men så snart som möjligt därefter.
Mvh
Boxer Teknik
Uppdatering om detta tack!
Postad 21 januari 2013 - 12:19
Hej Matte!
Tacksam om du kan skicka lite information till oss om din Internetleverantör och hur du ansluter boxen till modemet/routern. Hänger sig boxen varje gång du ansluter den till Internet? Vilken version av mjukvara är det på boxen? Om det inte är version 42604 (titta under Systeminställningar -> Avancerat) anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran.
Maila oss på:
[email protected]
Mvh Boxer Teknik
Jag ringde till er i går angående det här, men ni kunde inte göra nått åt det så jag ringde till Anovo eller vad dom heter i dag och dom skulle skicka ut en ny box, dom trodde det var nån hårdvara som det var fel på, lät som han aldrig hade hört talas om det problemet förut, fick väl ett Måndags exemplar....
Postad 22 januari 2013 - 01:55
Det vanligaste operativsystemet för PC är Windows. Vid uppdatering av systemet får man normalt uppmaningen att starta om för att uppdateringen skall gälla. Att i Pace:n markera Autostandby som inaktiv är en uppdatering. Den börjar inte gälla förrän efter kallstart (OBS! Kallstart). En dylik innebär: Bryt strömmen till boxen, låt boxen vila en stund och anslut sedan strömmen. Då först är den bit, som markerar inaktivitet, satt rätt. Boxen kommer säkert att hänga sig någon eller några gång(er) per år ändå, men det behöver inte bero på boxen eller dess program, utan kan bero på en spik på elnätet.
Pace tycker, att de är sååå miljömedvetna med sin standby. Man sparar sååå mycket el och pengar. Tja, så där 12-15 W, som med ett el- och elnäts-pris på c:a 1:- blir c:a 100:- per år. Så, försätt aldrig mer boxen i standby, om Du har råd till att göra så.
Menyerna är under all kritik med scartanslutning på både långt och nära håll. Insats från Boxer begärs.
Nu vill vi också ha möjlighet till sortering i favoritlistor, helst redan i förrgår.
Postad 22 januari 2013 - 11:00
...med scartanslutning på både långt och nära håll. Insats från Boxer begärs.
Vad betyder detta?
Postad 22 januari 2013 - 13:13
Min Box har börjat få onormalt långa uppstartstider, Det står boot och så kan den stå 4-5 min och sen kommer den inte längre, kommer aldrig till Boxer logon. I detta läget får jag bryta strömmen och då hoppar den igång igen som vanligt.
Har gjort så 4-5 gånger nu på en vecka, i princip varje morgon.
Postad 22 januari 2013 - 14:04
anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran. jag kan ju tycka att det är rätt så märkligt att man måste låta den stå på samma kanal i över 3timmar för att den ska hämta senaste mjukvaran om den har kommit någon ny gäller bara de Pace boxen eller det gäller alla?
för när jag kopplade in en ny hdbox till svärfar så räckte de me att man zappade förbi en hdkanal å vips kom de upp att det fanns en ny mjukvara ..
eller varför inte bara söka efter en ny mjukvara inne i menyn å hoppas på att den snappar upp senaste ifall man inte redan har den ? går ju på ett nafs ..
eller vad blir det för skillnad om man låter den stå på samma kanal i 3timmar????
Postad 22 januari 2013 - 17:14
Jag har alltid uppgraderat min box genom att söka efter ny programvara i menyn. Det blir givetvis ingen skillnad.
Postad 23 januari 2013 - 08:08
Den nya mjukvaran innehållande förbättrad favoritlisthantering och sökfunktionalitet kommer de närmaste veckorna testas internt och målet är att släppa den till kunderna under februari.
För de av er på forumet som är intresserade finns möjlighet att pröva mjukvaran innan den släpps. Om ni är intresserade, skicka boxens serienummer (hittas under Inställningar-Systeminformation, numret börjar med UAAA) till [email protected]
De 15 första som skickar in sitt serienummer får vara med och testa. Ni blir meddelade via mail när mjukvaran skickas till boxen samt var ni skickar era synpunkter på den nya mjukvaran.
Mvh Boxer Teknik
Postad 28 januari 2013 - 17:36
Postad 28 januari 2013 - 22:56
Postad 29 januari 2013 - 00:07
Ingen jätte förlust då det programmet finns inspelat. Så jag kan ju titta på det jag missat. Men lite retsamt är det ju

Låter ju riktigt bra om man har fått till kanallistorna i den nya programvaran!

Då börjar ju detta bli en bra box.
Postad 29 januari 2013 - 10:03
Är menyerna snabbare på nya firmwaren?
Fungerar det att inaktivera standby läge i menyn?
Postad 29 januari 2013 - 10:05
Jag har upptäckt ett problem när jag spelar in ett program, tittar på samma program som spelas in, trycker paus för en stund. Och fortsätter sen att titta på programmet, när inspelningen sen slutar så hoppar boxen fram till "nutid" på det programmet jag tittar på.
Ing.
Jag har samma problem jag också, ganska störande tycker jag.
@Boxer Teknik: Hoppas att detta är nåt ni har koll på och tänker åtgärda.
//Tomas
Postad 29 januari 2013 - 14:46
Nähä, dä bidde inget...får väl maila in mitt serienummer igen.
Hej! Kan inte se att det kommit in något nytt serienummer från dig än, skickar du det ikväll så ser vi till att du får mjukvaran så snart som möjligt.
Mvh Boxer Teknik
Postad 29 januari 2013 - 17:35
Postad 30 januari 2013 - 16:02
Uppdatering, kanalsorteringen är riktigt bra och enkelt upplagd. Man kan antingen flytta kanalerna upp och ner i listan eller skriva in rätt kanalplats direkt.
Sorteringsfunktioner kan ofta vara svåra och överarbetade eller ibland helt obegripliga som orginalversionen till denna box

Redigerat av Legion, 30 januari 2013 - 19:35.
Postad 30 januari 2013 - 19:30
Postad 31 januari 2013 - 15:24
Till övriga kunder, vi har fyllt kvoten för test av nya mjukvaran. Förhoppningsvis släpper vi den till alla kunder om några veckor.
Mvh Boxer Teknik
Postad 31 januari 2013 - 15:41
Första buggen noterad, på svt2 HD är ljudet ersatt med "talande text" om man väljer flerkanal i ljudmenyn. Väljer man stereo är ljudet riktigt. Detta fel fanns också på förförra versionen.
Hej!
Är felet systematiskt? Kör du HDMI eller SPDIF?
Mvh Boxer Teknik
Postad 31 januari 2013 - 19:02
Postad 31 januari 2013 - 21:24
HDMIHej!
Är felet systematiskt? Kör du HDMI eller SPDIF?
Mvh Boxer Teknik
halv relaterad fråga är det bara svt som kör HD ljud dvs man får inget 5.1 ljud eller så från tv4 hd eller så?
Svt och tv4 har 5.1-sändningar.
Postad 01 februari 2013 - 08:07
Dock har jag fortfarande problem med att boxen inte går att starta varje morgon, utan jag måste dra strömmen innan den hoppar igång.
Står i "Boot" tills man drar strömmen. Kan stå där i en halvtimme utan något händer och man kommer aldrig ur detta läge. Boxer loggan visas aldrig heller.
Postad 01 februari 2013 - 12:31
Har också senaste firmware:n nu.
Dock har jag fortfarande problem med att boxen inte går att starta varje morgon, utan jag måste dra strömmen innan den hoppar igång.
Står i "Boot" tills man drar strömmen. Kan stå där i en halvtimme utan något händer och man kommer aldrig ur detta läge. Boxer loggan visas aldrig heller.
Hej!
Vad har du får standby tid satt på boxen? Brukar du låta boxen gå ned i standby själv eller stänger du av den med fjärren på kvällarna? Har du prövat slå av autostandby (Inställningar - Avancerat - Auto standby) för att se om det gör någon skillnad?
Har du inspelningar programmerade som görs nattetid? Har de genomförts korrekt?
Upplever du att du har bildstörningar på någon eller några kanaler?
Tacksam för svar på ovanstående frågor, det skulle underlätta felsökningen.
Mvh Boxer Teknik
Postad 02 februari 2013 - 11:58
Postad 02 februari 2013 - 12:38
är mest intresserad av hur mycket info man får när man byter kanal, nuvarande program och nästa?
//JB
Postad 02 februari 2013 - 20:50
Har självklart dragit ur kontakten men funkar fortfarande inte, i bästa fall får jag upp boxer loggan i tvn och klockan men bättre än så blir det inte.
@boxer teknik, vad ska jag göra använda vanliga kundtjänsten eller ska jag kontakta er direkt?
MVH
/Fredrik
Postad 02 februari 2013 - 22:04
Om jag spelar in 2 program sen börjar 1 tredje program när 1 av de andra slutar på en annan kanal så slutar boxen att reagera går ej få upp menyer eller något. eller byta kanal.
något som har någon lösning på när boxen halv hänger sig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar