Enklaste sättet att testa om ni har den är att lägga upp en mörkgrå bild på skärmen och sen kolla ifall ni har någon horisontell linje som är några pixlar bred strax ovanför mitten av skärmen. Den ser lite suddig ut då den är semi-transparent.
** Officiell tråd Sharp 60"-80" **
Sharp Aquos LC-60LE636S
(TV)
|
6
|
(24)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE836S
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE741S
(TV)
|
9
|
(31)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE741S
(TV)
|
8
|
(5)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-80LE646S
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-80LE646E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE740E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE857E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE651E
(TV)
|
6
|
(17)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE751E
(TV)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-60LE652E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-90LE757E
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-70LE747EN 70" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 27 May 2013 - 13:00
Enklaste sättet att testa om ni har den är att lägga upp en mörkgrå bild på skärmen och sen kolla ifall ni har någon horisontell linje som är några pixlar bred strax ovanför mitten av skärmen. Den ser lite suddig ut då den är semi-transparent.
Postad 27 May 2013 - 18:49
Postad 27 May 2013 - 19:38
Ok, på rak arm så så vet jag att htpc'n är jordad och kopplad bl.a. med HDMI till Yamahan som är kopplad med hdmi till Sharpen, så det kanske räcker. Jag passade på att låta dra upp en jordad kabel från källaren när jag gjorde om vardagsrummet för ett par år sedan så det är i och för sig rätt enkelt att jorda chassit och prova om det blir någon förbättring.
Förlåt om det redan diskuterats innan, men om nu jordning är så viktigt, varför är det färre och färe TV apparater som verkar ha jordade kontakter?
Postad 27 May 2013 - 20:04
Förlåt om det redan diskuterats innan, men om nu jordning är så viktigt, varför är det färre och färe TV apparater som verkar ha jordade kontakter?
En fråga som jag också letat svar på, men inte funnit svar på mer än att det är nån ändring i EU-regler, tidigare skulle allt vara jordat. Ändå skriver man i manualerna att det är viktigt att jorda, lite förbryllande kan man säga.
Det ända jag kan säga är att jag sett många exempel på att det verkligen är viktigt att jorda, många bildfel och elektronik-skador kan avhjälpas med jordning.
Kunde vara trevligt om nån tekniskt kunnig på detta kunde förklara.
Redigerat av ffodil, 27 May 2013 - 20:06.
Postad 28 May 2013 - 09:15
Svårt att hitta tydliga svar, men vad som återkommer är att det bör ligga under 1V AC mellan jordning och shassi/avskärmningar för att störningar inte skall uppstå. Då är uppåt 100V lite mycket, som jag ofta uppmätt när jag sett bildstörningar i olika form som dålig färgmättnad m.m. och att det då avhjälpts med jordning.
Postad 28 May 2013 - 12:39
Postad 28 May 2013 - 13:11
ffodil, skulle vara riktigt fint om du skulle kunna posta 2 bilder och beskriva skillnaden mellan, gärna då med någon testbild eller liknande? Tror att bildkvalité är lite som att ha lite dålig syn, man kan tycka att man ser bra eller har bra bild, och ändrar man inställningar eller då t.ex Jord som du nämner så blir det än bättre, vilket alltid är intressant
Nu är detta inte speciellt för Sharp, utan gäller alla TV.
Eftersom jag installerar många TV till andra och har för tillfället 5 st hemma är det när jag ser bildfel, som jag kollar jordningen och jordar om så behövs.
Nu är jag ganska van vid att ställa in olika TV och observerar enkelt om något inte stämmer, som t.ex. jordning och har lite el. inget att göra med vad du beskriver. Men förstår vad du menar.
Möjligen vid tillfälle när tid ges kan jag ta bort jordningen på någon TV och ta bilder.
Som jag sagt tidigare är det väldigt enkelt att mäta med en enkel el-mätare om jordning behövs.
Redigerat av ffodil, 28 May 2013 - 13:17.
Postad 29 May 2013 - 06:44
Ingen dubbel text el. liknande längre när jag kopplar bort HDMI-splittern som tydligen var boven.
3D tycks vara känsligare för rätt kablar osv. än vad jag trodde.
Har observerat här i trådarna några som köpt billiga Kina-glasögon som säger det funkar bra, andra inte.
Har då funderat på om det beror på kopplingar, kablar, olika glasögon el. bådadera.
Här var iaf. ett svar.
Mänskliga faktorn har man i allmänhet svårare att skylla på än produkterna, TVn osv.
Redigerat av ffodil, 29 May 2013 - 06:51.
Postad 31 May 2013 - 01:04
Postad 31 May 2013 - 07:44
Jag får RIKTIGT dålig bild på min nya 60" 741... svärtan är katastrofal oavsett vilket bildläge jag söker på. Sen har jag sett att någon säger man kan ställa in att få det i 1080 etc.. men hittar inte inställningar? Har kollat på blurayfilmer.. Svärtan är RIKTIGT dålig, sämre än min finlux 47".. blev totalt överraskad över den dåliga bildkvalitén.. Any ideas?
Tydligt att du har något fel, kopplingar, kablar el. vad.
Hur är svärtan med helt svart bild, om du inte har nån signal till TVn?
Till att börja med kan du t.ex. prova mina inställningar som finns under mitt omdöme.
Inte för att det är nåt fel på svärtan på Finlux, Anderson och dom andra Vestel, men du ska få minst lika bra svärta på denna och den totala bildkvaliteten bättre. Den är däremot stor mot din tidigare 47 vilket man får tänka på vid samma tittavstånd.
Postad 05 June 2013 - 17:10
Just nu säljer Dustin Sharp lc 60le740e 60tums
http://www.dustinhom...m_content=21329
Vad är skillnaden på denna jämfört med 741s?
mvh
Erik
Postad 05 June 2013 - 17:17
Tydligt att du har något fel, kopplingar, kablar el. vad.
Hur är svärtan med helt svart bild, om du inte har nån signal till TVn?
Till att börja med kan du t.ex. prova mina inställningar som finns under mitt omdöme.
Inte för att det är nåt fel på svärtan på Finlux, Anderson och dom andra Vestel, men du ska få minst lika bra svärta på denna och den totala bildkvaliteten bättre. Den är däremot stor mot din tidigare 47 vilket man får tänka på vid samma tittavstånd.
Ingen aning, har en vanlig HDMI kabel från macen till Tv:n.. Men jag blir så bestört, alltså hela bilden är pixelrerad eller vad det heter i vissa scener.. Hur läser jag ditt omdöme så jag kan ta del av dina inställningar?
Postad 05 June 2013 - 18:18
Tror mest det är att 740 har satellitmottagare vilket 741 inte har.Hej,
Just nu säljer Dustin Sharp lc 60le740e 60tums
http://www.dustinhom...m_content=21329
Vad är skillnaden på denna jämfört med 741s?
mvh
Erik
Postad 05 June 2013 - 18:25
Ingen aning, har en vanlig HDMI kabel från macen till Tv:n.. Men jag blir så bestört, alltså hela bilden är pixelrerad eller vad det heter i vissa scener.. Hur läser jag ditt omdöme så jag kan ta del av dina inställningar?
Under mitt omdöme på prisjakt, längst ner har jag skrivit utförligt mina inställningar.
Är det bara när du kör från macen, kör du inte några TV-sändningar?
Postad 06 June 2013 - 09:11
Tror mest det är att 740 har satellitmottagare vilket 741 inte har.
Hej Tack för snabbt svar. Vad skiljer sig mot 741 mot 651? 200 hz bland annat ser jag. Någon som har en uppfattning vilken tv som är "bäst" av dessa priserna verkar var rätt likvärdiga.
mvh
Erik
Postad 06 June 2013 - 13:48
Redigerat av ChristianE, 06 June 2013 - 15:34.
Postad 06 June 2013 - 20:22
Läste nånstans att skillnaderna i bildkvalitet är minimala 2013 vs.2012. Tycker dock att foten på 651 ser snyggare ut än min 741:a. Om det inte stör dig så slå till på en 740 för 9.990 kr hos Dustin. Bra pris för en mycket bra TV. Ljudet är helkasst, men i övrigt är det en finfin apparat. Tänker behålla min.Hej Tack för snabbt svar. Vad skiljer sig mot 741 mot 651? 200 hz bland annat ser jag. Någon som har en uppfattning vilken tv som är "bäst" av dessa priserna verkar var rätt likvärdiga.
mvh
Erik
Postad 06 June 2013 - 21:13
Postad 07 June 2013 - 09:22
Läste nånstans att skillnaderna i bildkvalitet är minimala 2013 vs.2012. Tycker dock att foten på 651 ser snyggare ut än min 741:a. Om det inte stör dig så slå till på en 740 för 9.990 kr hos Dustin. Bra pris för en mycket bra TV. Ljudet är helkasst, men i övrigt är det en finfin apparat. Tänker behålla min.
Jo, av de recensioner jag sett verkar det främst vara designen som uppgraderats, vilket ju i ärlighetens namn inte var en dag för tidigt för 2012 modellerna kan väl i bästa fall beskrivas som...retro
Redigerat av Unregistered1413, 07 June 2013 - 09:22.
Postad 12 June 2013 - 22:09
Har någon en länk till ett youtube klipp där de kör t.ex svart skärm med en vit rektangel som går upp och ner för att se horisontal cloudning? eller någon annan bra testfilm? för att hitta "fel" för jag vet jag märker det ändå till slut, vill gärna veta om sådant, så om någon har något tips
Postad 12 June 2013 - 23:23
Under mitt omdöme på prisjakt, längst ner har jag skrivit utförligt mina inställningar.
Är det bara när du kör från macen, kör du inte några TV-sändningar?
Har povat nu dina inställningar men fortfarande så är svärtan hemsk.. Man ser verkligen stora "pixlar" i bilden vissa scener.. Jag har bara marksänt så det är väldigt suddig bild.. De filmer jag sett är MKV filmer i 1080p.. Finns det någon inställning så man sätter TV:n på 1080? Eller gör den det automatiskt? För övrigt så har jag ju en HDMI från TV:n, sedan en speciell hdmi-mac kabel.. Kan detta spela roll?
Postad 13 June 2013 - 07:17
Du har något allvarigt fel, fel HDMI-kablar, el. annat. Kolla upp t.ex. jordning, så där inte ligger 100V i krypström osv. Låter som det fattas en massa i överföring av signaler, färgmättnad, osv. i kablar, el blir utstört. eller så är det fel på TVn. Kolla upp det från annan signal-källa, Blu-ray spelare el. annat.
Postad 15 June 2013 - 16:17
Finns det några hinder rent kopplingsmässigt? Kör en Telia digitalbox med HDMI in till TV'n och sedan optisk ut från tv'n till en DA-omvandlare (Kjell.com 800 kr!) och vidare till en analog förstärkare. Om någon undrar varför jag valt denna lösning så är det för att få ljud-/bildsynk, vilket inte går när man kör HDMI till Sharpen och analogt ljud ut från diggeboxen till förstärkaren.
De aktiva högtalarna ska ständigt vara igång och kommer i princip användas 1 timme på morgonen då man vill höra lite nyheter med acceptabelt ljud utan att dra igång förstärkaren.
Postad 17 June 2013 - 09:46
Postad 17 June 2013 - 15:11
Postad 17 June 2013 - 15:38
förresten läste tidigare om detta och nu när jag har tvn så ser jag samma problem, det är att tvn stänger av ifall det är för mörk bild. Ett test är att se på en helt svart bild, t.ex gif eller jpg. Jag kör via htpc och har fullskärmsvisning på den svarta gifen, då ser jag endast muspekaren, sedan försvinner muspekaren och bilden blir helt svart (avslagen) när man rör i mus ser jag svag cloudning när och där (på så sätt märker jag att bilden slås av, har provat slå av eco och annat, kör via hdmi. Har någon som fått igång detta? En annan notis när jag sa att det var ganska dålig bild på vanlig tv, visade det sig att jag körde in kanalerna "analogt"
digitalt så blir det väldigt bra
Det går tyvärr inte att stänga av auto-dimming vid svart bild. Var det jag störde mig absolut mest på, men syns turligt nog inte om man har ljust i rummet.
Postad 18 June 2013 - 21:43
Kan ni möjligen länka till dessa texter och tester så man kan få läsa lite mer om just 2013 apparaterna. Vore väldigt tacksamt.
Funderar på att införskaffa mig en större Sharp, men då det är helt omöjligt att hitta någon som helst info om Europa apparaterna (förutom den totalt tomma infon Sharp själva har) börjar jag bli minst sagt misstänksam att köpa "no-name" märker Sharp.
Som sagt, vore väldigt tacksamt om ni har möjlighet att länka till allt som rör 2013 apparaterna och då i synnerhet Sharp LC-60LE651E.
Postad 19 June 2013 - 07:10
Jo precis samma jobb som du har själv, för tror inte folk har för vana att spara dessa, eller?
Dessutom behöver du läsa på lite mer om TV-tillverkare låter det som.
Redigerat av ffodil, 19 June 2013 - 07:14.
Postad 19 June 2013 - 11:42
Hur svårt kan det vara att leta upp tester på dessa "no-name" Sharp tester, som du kallar det?
Jo precis samma jobb som du har själv, för tror inte folk har för vana att spara dessa, eller?
Dessutom behöver du läsa på lite mer om TV-tillverkare låter det som.
Du var mig en trevlig o hjälpsam prick....
Vad jag menade med "no-name" var just känslan när man letar info om Sharps europa modeller.
Hitta info, tester och användares egna omdömmen om tex Samsung, Lg, Panasonic är inte precis en hel dag framför Google. Utan görs ganska enkelt.
Att hitta samma saker om 2012 Sharp apparater (Eu modellerna) tar dock lite längre tid.. Hittat några vettiga test som avhandlat 64* och 74* apparaterna.
Att hitta fakta info (av kvalité) till 2013 (Europa) apparaterna, ja du.. detta gör du inte ens efter ett samtal till Sharp själva. Har försökt att få lite mer ingående info två gånger över telefon, med det enda i resultat att jag blev någon krona fattigare.
Men då dessa apparater är så pass nya och knappt om ens har kommit ut på marknaden, så kan jag förstå att infon där ute är detsamma. Och att då hitta tester som jämför 2013 och 2012 apparaterna, det trodde jag var en omöjlig bedrift. Själv har jag som sagt knappt hittat något om dom, mer en Sharp själva har att erbjuda.
Och därav tog jag hjälp i detta "trevliga" forum....
Varför jag skriver Europa modeller hela tiden? Ja det är därför att Sharps Europa line up av tv apparater skiljer sig helt, eller iallafall delvis från deras Us line up. Och att hitta riktigt bra info om Sharp Us modeller är väldigt lätt. Redan från Ces mässan och framåt har det gått att hitta bra info om dessa apparater.
Men åter har jag svårigheter att hitta samma info om Europa apparaterna.
Så om du går och tuggar på ett hund ben eller något för att stilla ditt syndrom med glapp i käken, och låter någon som faktiskt sitter på information att hjälpa oss andra som söker denna.
Redigerat av Firre77, 19 June 2013 - 11:49.
Postad 19 June 2013 - 13:39
Förövrigt menade jag vad jag skrev, tror inte någon annan sitter på mer info än vad som du själv kan hitta genom att googla.
Har själv gått igenom allt som går att hitta och vad som går att få fram i skillnaden på på 2012, 2013 i bildkvalitet, förbättringar, om det är US, EU, el, svenska spelar mindre roll, det är andra saker som skiljer, om det är samma modell.
Man kan alltså bara få fram en sammanfattad uppfattning i skillnaden, vilket är bäst att du bildar dig själv, för att om möjligt inte bli vilseförd.
Redigerat av ffodil, 19 June 2013 - 13:48.
Postad 19 June 2013 - 20:04
Intressant info, men det innebär väl då att du inte kan ändra volymen i hörlurarna från fjärren?Jag kör 2st trådlösa Sehnhizer hörlurar från det uttaget, har ljud på hörlurar och tv samtidigt, så om jag ska lyssna på kvällen när barnen ska somna så sänker jag bara volymen på tvn till 0 och har lurarna ikopplade jämt. Så det borde funka finfint, optisk ut finns ju också (iaf på 836s)
Redigerat av Saturnus, 19 June 2013 - 20:05.
Postad 19 June 2013 - 23:06
beachboy72 17 juni 2013 - 10:46 skrev:Jag kör 2st trådlösa Sehnhizer hörlurar från det uttaget, har ljud på hörlurar och tv samtidigt, så om jag ska lyssna på kvällen när barnen ska somna så sänker jag bara volymen på tvn till 0 och har lurarna ikopplade jämt. Så det borde funka finfint, optisk ut finns ju också (iaf på 836s)
Precis! jag kan ej ändra volymen i hörlurarna med fjärren. Höjer jag volymen från 0 så höjs volymen på tvn så då är det ljud i både hörlurarna och på tvn samtidigt. (t.ex om det blir slut batteri i ett par av lurarna). Har ju volymkontroll separat på varje lurpar. Tycker speciellt tal, t.ex USA serier, där hörs det tydligare och man hänger med bättre än om man har ljud i högtalare, likt man hör mer detaljer när man har hörlurar när man lyssnar på musik (iaf mot min ~medelsvensson HK/mirage anläggning) De 2 lurarna jag har heter "Sennheizer RS130" och har något år på nacken innan det hade jag RS120, nu finns RS170 för 1500:- kan nog rekomendera det ifall du letar trådlösa lurar. Ska man köra till förstärkare så finns det ju digital utgång iaf på 836s serien.Intressant info, men det innebär väl då att du inte kan ändra volymen i hörlurarna från fjärren?
Postad 24 June 2013 - 09:35
Har en sharp 60" 741s. Har köpt en reciever som jag vill koppla in ljudet på. Har en HDMI kabel från OUT (reciever) till HDMI-1 på Tv:n. Båda stödjer ARC, arc aktiverad i min pioneer 527vsx.
Jag får ändock inget ljud. Väljer jag HDMI kanalen kommer det bara en svart ruta och är jag på det analoga nätet är ljudet från tv:n. Provade då att koppla ytterligare en kabel från DVD på receiver till hdmi-1 på tv:n, och out-hdmi-2.. Fortfarande inget.. Vad är det? hittar inga inställningar eller så för att välja output av ljudet..
Postad 24 June 2013 - 16:16
Men du ska väl ha ljudet IN i receivern, inte OUT.... Jag har dragit ljud med optisk kabel från min Sharp till en Samsung ljudprojektor. Då kommer ljud från TVn oavsett vad jag använder för ingång på TVn.Behöver er expertis.
Har en sharp 60" 741s. Har köpt en reciever som jag vill koppla in ljudet på. Har en HDMI kabel från OUT (reciever) till HDMI-1 på Tv:n. Båda stödjer ARC, arc aktiverad i min pioneer 527vsx.
Postad 25 June 2013 - 07:06
Behöver er expertis.
Jag får ändock inget ljud. Väljer jag HDMI kanalen kommer det bara en svart ruta och är jag på det analoga nätet är ljudet från tv:n. Provade då att koppla ytterligare en kabel från DVD på receiver till hdmi-1 på tv:n, och out-hdmi-2.. Fortfarande inget.. Vad är det? hittar inga inställningar eller så för att välja output av ljudet..
du ska koppla tv och allt annat du vill ha ljud & bild ifrån till HDMI IN och sen kopplar du OUT till tv så kommer du får bild, då kommer bilden skickat till din reciver som sedan skickar det vidare till tv:n
Postad 25 June 2013 - 07:17
Postad 25 June 2013 - 07:31
Nån som kommer köpa 651 nu när den äntligen finns i lager? Funderar på att köpa den osedd, går ju alltid att lämna tillbaka.
Verkar som det är E-modellen vilket är den europeiska och inte nordiska. Men kanske har de ingen nordisk modell i år eller så kommer den senare först. Men jag måste ifrågasätta priset. Vet inte vilken storlek du är ute efter men exv. 15 000:- får du en 60" i Samsung 6-serie som är en bättre TV. Har sett Samsung UE60F6105 nere för 13 000:-. Den har visserligen inte Smart-TV inbyggd, som ändå inte brukar vara nån höjdare, men det är en klart bättre TV än Sharpen. Sharp 60" var prisvärda för 10-11k ifjol, men inte 15k. Nu har priserna hos konkurrenterna sjunkit och jag skulle max ge 10k för 60" 651. Min personliga åsikt dock givetvis. För en 50" skulle jag ge kanske 6-7k annars finns det bättre alternativ.
Redigerat av altair4, 25 June 2013 - 07:32.
Postad 25 June 2013 - 07:39
Verkar som det är E-modellen vilket är den europeiska och inte nordiska. Men kanske har de ingen nordisk modell i år eller så kommer den senare först. Men jag måste ifrågasätta priset. Vet inte vilken storlek du är ute efter men exv. 15 000:- får du en 60" i Samsung 6-serie som är en bättre TV. Har sett Samsung UE60F6105 nere för 13 000:-. Den har visserligen inte Smart-TV inbyggd, som ändå inte brukar vara nån höjdare, men det är en klart bättre TV än Sharpen. Sharp 60" var prisvärda för 10-11k ifjol, men inte 15k. Nu har priserna hos konkurrenterna sjunkit och jag skulle max ge 10k för 60" 651. Min personliga åsikt dock givetvis. För en 50" skulle jag ge kanske 6-7k annars finns det bättre alternativ.
Intressanta synpunkter. Jag är ute efter en 60-tummare. Får rabatt på SIBA så den slutar på 12500:- för min del, men ska givetvis kika på dina förslag också
Postad 25 June 2013 - 12:45
Förresten, kan du speca varför 6105 är en "bättre" TV än 651? Jag har inte sett nån av dessa irl så jag kan inte uttala mig men på papperet tycker jag de verkar likartade...Verkar som det är E-modellen vilket är den europeiska och inte nordiska. Men kanske har de ingen nordisk modell i år eller så kommer den senare först. Men jag måste ifrågasätta priset. Vet inte vilken storlek du är ute efter men exv. 15 000:- får du en 60" i Samsung 6-serie som är en bättre TV. Har sett Samsung UE60F6105 nere för 13 000:-. Den har visserligen inte Smart-TV inbyggd, som ändå inte brukar vara nån höjdare, men det är en klart bättre TV än Sharpen. Sharp 60" var prisvärda för 10-11k ifjol, men inte 15k. Nu har priserna hos konkurrenterna sjunkit och jag skulle max ge 10k för 60" 651. Min personliga åsikt dock givetvis. För en 50" skulle jag ge kanske 6-7k annars finns det bättre alternativ.
Postad 25 June 2013 - 14:10
Postad 25 June 2013 - 14:34
Jo, det är skitsvårt att bilda sig en uppfattning i butikerna. Sen underlättar det ju inte att ingen verkar ta in Sharp så man kan få se vad den presterar. Kanske ytterligare ett skäl att välja Samsung som man ändå har en chans att få se. Har lite ångest över det här med tv-val. Vill inte bli missnöjd men har inte obegränsad budget.Kombination av vad jag läst och sett. Samsung verkar ha lyckats bra med att få jämn panelbelysning i år dessutom vilket varit en akilleshäl sen de bytte till LED-belysning och de har bra bildkretsar. Men bästa för dig är att bilda dig en egen uppfattning vilket tyvärr är svårt om inte omöjligt i butiker. Du kan även läsa och titta på 636 o 741 från Sharp.
Postad 26 June 2013 - 11:27
Med andra ord.. 2 hdmi till tv:n? Vilken av dem ska sitta i ARC ?du ska koppla tv och allt annat du vill ha ljud & bild ifrån till HDMI IN och sen kopplar du OUT till tv så kommer du får bild, då kommer bilden skickat till din reciver som sedan skickar det vidare till tv:n
Postad 26 June 2013 - 11:54
Med andra ord.. 2 hdmi till tv:n? Vilken av dem ska sitta i ARC ?
koppla dvd/blueray spelare till en HDMI IN sen den som går från OUT till tv ska va arc
Postad 26 June 2013 - 12:16
Så har jag gjort men får ändå inget ljud.. Måste gå in på "TV" för att få tvbild (alltså inte via hdmi). Vad gör jag för fel?koppla dvd/blueray spelare till en HDMI IN sen den som går från OUT till tv ska va arc
Postad 15 July 2013 - 18:26
Har testat rekomenderad inställningar här om den funkar inte alls för mig..
Redigerat av Tosse82, 15 July 2013 - 18:27.
Postad 15 July 2013 - 19:12
Har en Sharp Aquos LC-70LE741S och jag får verkligen inte till svärtan.. Har väldigt svårt att se detaljer i mörka partier i både spel o film.. Om jag vill se detaljer i mörkar scener måste jag höja britness till runt plus 3 till 5.. Och då blir ju den övriga bilden uttvättad :/ Jobbigaste är det i spel, verkar vara nå auto grej där.. Har inte på nå grejer som dynamisk kontrast osv..
Har testat rekomenderad inställningar här om den funkar inte alls för mig..
Då har du något felinställt, brigtness ska du utan vidare kunna gå ner på minus 5 utan att det påverkar detaljer i mörka scener, om du har övrigt rätt.
Vad har du då kontrast och bakgrundsljus på?
Redigerat av ffodil, 15 July 2013 - 19:17.
Postad 15 July 2013 - 20:16
Då har du något felinställt, brigtness ska du utan vidare kunna gå ner på minus 5 utan att det påverkar detaljer i mörka scener, om du har övrigt rätt.
Vad har du då kontrast och bakgrundsljus på?
Kontrast på mellan 30-36 bakgrundsljus 0 till plus 5
Postad 15 July 2013 - 20:23
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Vilket väggfäste när TVn är djupare nertill?
63 filmer
13 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?