Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2012 - 08:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Sladd liknelsen hajade jag inte. Men det går väl inte få bättre streamad HD än DLNA från bluray kvalitetsmässigt? Netflix är dock bättre då jag alltid får någon förbannad buffring när jag kör DLNA. Måste ha bättre router antar jag.

Helt sjukt vad wii appen äger. Minus då SDn givetvis. Vilket ju är ett rätt stort aber. Men interfacet passar ju netflix som hand i handsken med wii remoten. Till och med sökfunktionen är ju nästan kul att använda vilket är ett absolut **** med reguljära fjärrisar eller iphone appar.

Antar Nintendo har vattensäkra patent men hade vart kul om tv tillverkare började experimentera med dylika kontroller och klyftiga OSDs.

Samsung kör ju något kinect liknande men det fungerar ju givetvis inte fullt ut.

wii-appen är ok, men störigt att det så lätt hamnar i paus bara av att röra fjärren. Efter byte till Apple TV har jag dock inte mycket till övers för wii-appen. ;)

Kan också nämna att Remote-appen till iphone för att styra Apple TV är rätt cool. Den medföljande simpla fjärren använder jag inte alls och en Logitech ger fler funktioner som att kunna spola i filmen.

Redigerat av agpath, 19 November 2012 - 08:49.

Postad 19 November 2012 - 08:28

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Ja finns engelsk text till det mesta tror jag.Här kan du se vad som finns : http://instantwatcher.com/

Tack för tipset! Skulle gärna se en sammanställning likt denna fast som jämför svenska med amerikanska Netflix.

Edit: förövrigt så verkar Netflix utbud i USA även det vara kasst om den där sidan har allt som Netflix har.

Redigerat av uberweiss, 19 November 2012 - 08:50.

Postad 19 November 2012 - 08:46

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av uberweiss, 19 November 2012 - 08:50.

Postad 19 November 2012 - 08:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Skulle gärna se en sammanställning likt denna fast som jämför svenska med amerikanska Netflix.

Med tanke på att det dagligen tillförs nya titlar så blir det lite irrelavant om man inte samtidigt håller listan uppdaterad. Sen kan man ju undra vad poängen med det skulle vara?

Postad 19 November 2012 - 09:15

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Med tanke på att det dagligen tillförs nya titlar så blir det lite irrelavant om man inte samtidigt håller listan uppdaterad. Sen kan man ju undra vad poängen med det skulle vara?

Poängen är väl helt enkelt att utvärdera huruvida det är värt att skaffa VPN samt ett amerikanskt konto till Netflix. Listan behöver ju inte vara relevant över tid utan mest visa på hur det ligger till just nu, ge en fingervisning på exakt hur stor del av de populära och nya filmerna som finns på Netflix. Precis som den listan jag länkade.

Den listan lyckas ju bevisa att om man vill ha nya filmer så är både Netflix och Viaplay relativt dåliga.

Postad 19 November 2012 - 09:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Edit: förövrigt så verkar Netflix utbud i USA även det vara kasst om den där sidan har allt som Netflix har.

jag tycker utbudet är helt ok för 80 kr i månaden

Postad 19 November 2012 - 10:01

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Jo det kanske det är. Men om jag ska betala för en tjänst så vill jag helst kunna köra den helt och hållet, och inte bara för att den är "helt okej". Hade hellre betalt 2-300 för en tjänst där nya filmer och serier finns tillgängligt.

Postad 19 November 2012 - 10:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Jag tycker att det finns massor av gamla filmer är schysst faktiskt, många av dem är klart bättre än mycket av de nya filmerna som bara erbjuder massa exploderande och "coola" effekter istället för en bra story. Samt alla de brittiska tv thrillerna som inte går i femtielva säsonger. Kollade på Criminal Justice i helgen, två säsonger med fem avsnitt i varje,precis lagom. Riktigt bra ,rekommenderas! Personligen orkar jag inte med serier som går i åtta säsonger med 20 avsnitt per säsong. Ett fåtal undantag finns förvisso men de är som sagt få. ^_^

Postad 19 November 2012 - 10:07

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Verkligen. Och som sagts många gånger är jämförelsen med Spotify helt irrelevant med tanka på att systemet med rättigheter och avtal ser helt olika ut beroende på om det rör sig om film eller musik. Det är av den orsaken, vilket jämförelsen mellan Viaplay och Netflix visar, olika tjänster har olika filmer och serier. Detta kommer förmodligen att ändras inom kort nu när tjänster som Netflix finns och i takt med att de blir större och får allt större resurser. Men som det är nu är mångfalden streamingtjänster lite av en nackdel för oss konsumenter eftersom man egentligen skulle behöva abonnera på flera stycken för att få ett så komplett utbud som möjligt: Netflix, Viaplay och kommande HBO Nordic. En intressant faktor är ju också att Netflix nu börjar göra sina egna kvalitetsserier. Under 2013 kommer både House of Cards och en ny säsong av Arrested Development. Inom några år kommer förmodligen det att bli ett skäl i sig att ha tjänsten. Alltså av samma anledning som många är så taggade på HBO Nordic, att det egna materialet är av så hög kvalitet och att man bara kan få tag på det just där.

Postad 19 November 2012 - 10:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

" ge en fingervisning på exakt hur stor del av de populära och nya filmerna som finns på Netflix. "

Just den typen av kommentarer börjar bli lite uttjatat nu. Varken Netflix själva eller vi som är nöjda med tjänsten har varken sagt eller önskat att vi ska få de senaste filmerna för 79 kr/mån. Man får helt enkelt komplettera med någon annan tjänst som säljer film styckvis. Men där kan man direkt konstatera att det ofta faller på tekniken eller krånglig administration.
Smidig funktionalitet, ett snyggt och välfungerande gränssnitt (visserligen beroende på plattform) och klockren streaming i HD gör att jag aldrig har sett någon bättre tjänst än Netflix. Det lär dröja länge innan jag har sett mig mätt på de titlar som finns där redan nu.

Postad 19 November 2012 - 11:12

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Just den typen av kommentarer börjar bli lite uttjatat nu. Varken Netflix själva eller vi som är nöjda med tjänsten har varken sagt eller önskat att vi ska få de senaste filmerna för 79 kr/mån. Man får helt enkelt komplettera med någon annan tjänst som säljer film styckvis. Men där kan man direkt konstatera att det ofta faller på tekniken eller krånglig administration.
Smidig funktionalitet, ett snyggt och välfungerande gränssnitt (visserligen beroende på plattform) och klockren streaming i HD gör att jag aldrig har sett någon bättre tjänst än Netflix. Det lär dröja länge innan jag har sett mig mätt på de titlar som finns där redan nu.

Håller med om att funktionalitet, gränssnitt och tekniken fungerar klockrent. Framför allt via Apple TV är ju grymt imponerad över hur smidigt det är att använda Netflix.

Däremot är jag, och många med mig, väldigt kräsna när det gäller utbud. Framför allt utbudet för serier och det är väl illegal nedladning som gör att man ställer orimliga krav på aktörer som Netflix och Viaplay. Netflix är klockrent när man vill börja kolla på en serie från början men för mig personligen är det inte hållbart i längden att ligga upp till ett par år efter USA. Jag kollar mestadels på nya serier och ny film vilket gör att Netflix inte är något för mig fortsättningsvis när gratisperioden går ut.

Redigerat av uberweiss, 19 November 2012 - 11:13.

Postad 19 November 2012 - 11:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Håller med om att funktionalitet, gränssnitt och tekniken fungerar klockrent. Framför allt via Apple TV är ju grymt imponerad över hur smidigt det är att använda Netflix.

Däremot är jag, och många med mig, väldigt kräsna när det gäller utbud. Framför allt utbudet för serier och det är väl illegal nedladning som gör att man ställer orimliga krav på aktörer som Netflix och Viaplay. Netflix är klockrent när man vill börja kolla på en serie från början men för mig personligen är det inte hållbart i längden att ligga upp till ett par år efter USA. Jag kollar mestadels på nya serier och ny film vilket gör att Netflix inte är något för mig fortsättningsvis när gratisperioden går ut.

Allt man inte sett måste väl vara nytt för en att se på,oavsett om det är några år "gammalt" eller inte :)

Postad 19 November 2012 - 11:31

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Om de nu ska fokusera på gammalt junk så kan de väl ta med de riktigt bra serierna också, några exempel:
Vita Huset
Six Feet Under
Homicide, Life on the Street

Jag hade gärna betalat 80:- /månad om sökningen och utbudet var bättre.

Postad 19 November 2012 - 11:56

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Om de nu ska fokusera på gammalt junk så kan de väl ta med de riktigt bra serierna också, några exempel:
Vita Huset
Six Feet Under
Homicide, Life on the Street

Jag hade gärna betalat 80:- /månad om sökningen och utbudet var bättre.

Six Feet Under är en HBO-serie och kommer att dyka upp på HBO Nordic. De två andra gjordes, om jag inte minns fel, av NBC och med lite flyt kan säkert de och mycket annat dyka upp vad det lider. Personligen hoppas jag dock mer på klassiska BBC-serier som exempelvis Yes, Minister. Saker och ting kan ändras snabbt, från den ena månaden till den andra, och det är uppenbart att deras målsättning är att på sikt öka utbudet. I flera fall måste de dock lugnt invänta att avtal med olika svenska tv-kanaler går ut. Är man en laglig aktör på marknaden finns det helt enkelt vissa begränsningar.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 19 November 2012 - 11:57.

Postad 19 November 2012 - 12:28

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Tycker Netflix är helt underbart.
Mythbusters, Top Gear och en drös andra serier rullar på i bakgrunden här på jobbet.
Skulle dock gärna vilja se tex: Family Matters, Fresh Prince och liknande klassiska serier, man får hoppas att det kommer.

Postad 19 November 2012 - 13:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Någon vet vilka kanaler Netflix har serier ifrån? Vilka avtal de har?

Postad 19 November 2012 - 13:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det handlar i grund och botten om avtal och jag tror inte att tv-bolagen är intresserade av att ge Netflix den typen av avtal då de blir en direkt konkurrent mot deras egna kanaler eller de de kanaler som köper rättigheter att få visa deras serier.

Postad 19 November 2012 - 14:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Någon vet vilka kanaler Netflix har serier ifrån? Vilka avtal de har?

Citat från en intervjun med R Hastings:
"Vad är det då man kan se på Netflix? Utbudet styrs av vilka avtal Netflix har med filmindustrin berättar Reed Hastings. För varje geografisk region måste företag teckna nya avtal. I Sverige har Netflix avtal med Warner Brothers, Twentieth Century Fox, Disney, Sony Pictures, BBC, CBS, ITV, Shine, Nordisk Film, SF och Scanbox. Det gör att vi bland annat kan se filmer somThe Expendables, Maria Larssons eviga ögonblick och A Clockwork Orange samt TV-serier som Breaking Bad, Spartacus och Sherlock.
– Det fungerar ungefär som en budgivning där olika aktörer får rättigheter till olika filmbolags kataloger. Det är inte samma filmer i amerikanska Netflix som i den svenska motsvarigheten. I Sverige har Netflix till exempel fått rättigheter för filmer från Warner Brothers, men det har vi inte USA, säger Reed Hastings."

Postad 19 November 2012 - 21:16

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Tog en titt under "Nytt hos oss" idag och upptäckte, bland annat, säsong 3 av Fringe, tv-serien Nikita (den nya med Maggie Q), den nya V-serien, en massa filmer som inte fanns hos dem nyss... Och detta bara en månad efter lanseringen! Om nytt (i betydelsen sådant som inte funnits på Netflix tidigare, inte biofilmer som hade premiär i förra veckan) material kommer att läggas upp i den här takten även i fortsättningen kommer det inte att råda någon brist på något att se i mitt hem i alla fall. Riktigt, riktigt lovande tycker jag. :)

Vart på netflix sida hittar du "Nytt hos oss"? :) Har saknat möjligheten att se vad som tillkommit senast.

Postad 19 November 2012 - 21:24

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Vart på netflix sida hittar du "Nytt hos oss"? :) Har saknat möjligheten att se vad som tillkommit senast.

kan vara denna mystiska länk :-)

http://movies.netfli...RecentAdditions

Postad 19 November 2012 - 22:47

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Tycker Netflix fungerar riktigt bra på PS3, testat på min dator också men av någon anledning upplever jag bilden bättre när jag kör via PS3an.

Utbudet ökar ju också hela tiden också, klart värt pengarna :) hoppas snart man kan säga upp ComHem och bara köra on-demand.

Postad 19 November 2012 - 23:40

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

kan vara denna mystiska länk :-)

http://movies.netfli...RecentAdditions

Det stämmer bra, finns även på Apple TV under "nya premiärer". De skiljer på "nya premiärer" som är material som hade biopremiär eller tv-premiär för mindre än 16 månader sedan, och "nyligen tillagt" som är det senast tillkomna på Netflix, oavsett ålder.

Postad 20 November 2012 - 08:13

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Äh, det där är ju samma som varit "nytt" sen introduktionen. I princip är ju allt nytt då netflix funnits i sverige en dryg månad.
Jag får då inte unblock-us att fungera i Netflix på min AppleTV 3.
Håller också med om att bilden är klockren på AppleTV, i datorn är det ju kass.
Skillnaden på Mgep4 och Silverlight skräpet. Har inte också Microsoft sagt att det är HTML4 som gäller nu istället för massa tramsiga pluginer?

Postad 20 November 2012 - 08:48

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Personligen hoppas jag dock mer på klassiska BBC-serier som exempelvis Yes, Minister.

Yes, Minister och Yes, Prime Minister finns på BBC:s streamningstjänst iPlayer (som i Sverige kan ses på diverse iOS-prylar), vilket tyvärr skulle kunna betyda att de inte dyker upp på en konkurrerande tjänst.

Som en parentes kan jag nämna att jag har testat iPlayer lite grann, och det verkar vara en väldigt smidig tjänst. Ägde jag en Appleprodukt skulle jag skaffa ett abonnemang. Men det hör ju inte hemma i den här tråden ...

Postad 20 November 2012 - 08:57

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 1

Om man skaffar en vpn/dns-tjänst kommar man även åt bolagens egna playtjänster, där dyker serierna upp efter sändning, precis som svt el dylikt. Dock är det ju fortfarande lika drygt att behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt - personligen tittar jag i princip aldrig på en serie förrän den slutat sändas. Då är bara frågan om det blir titta på netflix, eller köpa hela boxen på bluray.

Postad 20 November 2012 - 09:49

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Yes, Minister och Yes, Prime Minister finns på BBC:s streamningstjänst iPlayer (som i Sverige kan ses på diverse iOS-prylar), vilket tyvärr skulle kunna betyda att de inte dyker upp på en konkurrerande tjänst.

Som en parentes kan jag nämna att jag har testat iPlayer lite grann, och det verkar vara en väldigt smidig tjänst. Ägde jag en Appleprodukt skulle jag skaffa ett abonnemang. Men det hör ju inte hemma i den här tråden ...

Jo jag hade BBC iPlayer ett tag och var nöjd till en början, men det är en extremt buggig tjänst. Dessutom saknas undertexter, det finns inte ens engelska för hörselskadade. Och iPlayer är ju BBC:s egen, motsvarande SVT Play, så det finns inget som hindrar att de säljer visningsrättigheter till andra kanaler och streamingtjänster. Det finns redan nu flera BBC-serier på Netflix som även finns på iPlayer, så jag håller hoppet levande :-)

Postad 20 November 2012 - 10:42

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Jag käör netflix via xboxen och har märkt att för tv-serier (kollade på Andromeda igår) tycker jag att bilden "hackar" eller juddrar mer än vanligt. Kollar jag på filmer har jag inte samma problem. Kör via HDMI, upplösning 1360x768@60Hz pixelmappat till min samsung plasma. Kan det ha och göra med de olika tekniker som materialet är filmat i?

För övrigt kul att hitta gamla sci-fi klassiker som man glömt bort att de fanns. Saknar dock fortfarande Lexx ;)

Och hoppas på många fler discovery-serier

/S

Postad 20 November 2012 - 11:00

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det finns redan nu flera BBC-serier på Netflix som även finns på iPlayer, så jag håller hoppet levande :-)

Det låter ju bra. Jag har inte sett Minister på en evighet, det vore kul att se den igen.

Postad 20 November 2012 - 11:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Äh, det där är ju samma som varit "nytt" sen introduktionen. I princip är ju allt nytt då netflix funnits i sverige en dryg månad.
Jag får då inte unblock-us att fungera i Netflix på min AppleTV 3.
Håller också med om att bilden är klockren på AppleTV, i datorn är det ju kass.
Skillnaden på Mgep4 och Silverlight skräpet. Har inte också Microsoft sagt att det är HTML4 som gäller nu istället för massa tramsiga pluginer?

Alla titlar finns inte i HD på datorn heller. Bild och ljudmässigt är Apple TV t o m bättre än marksänd HDTV. Inte en enda gång har det hackat eller strulat (kör fiber 100 mbit) och det är överlägset tex iptv via Bredbandsbolaget som jag har testat under några månader. :)
Det jag saknar på Apple TV är listan över senast sedda, vilket gör det lättare att hitta tillbaka om man streamar väldigt mycket olika program. Ikon-listan "Senast sedda" visar ju bara det allra senaste.

Postad 20 November 2012 - 16:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
ATV har samma codecs som andra appar till smarttvs, blurays skulle jag tippa. Det går ju inte jämföra med HDTV som har annan utsändning på sina streamar.

Jag kör med SDTV då jag inte gillar bli skinnad så ni kan ju gissa hur många tusen gånger bättre det blir se tv serier via netflix eller viaplay. Netflix är som sagt i regel snäppet vassare men de har ju inte HD på allt.

Gällande PC finns det fler parametrar som vilket grafikchip du kör med och mediaspelaren i fråga. På min dator så fungerar det helt okej. Men behöver den ju inte mer än att ställa in senast sedda listan så jag slipper navigera och söka utan mus/tangentbord.

Redigerat av oqvist, 20 November 2012 - 17:01.

Postad 20 November 2012 - 17:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Åh, fan, idag. första gången. Netflix spelar upp i HD på min dator!

Postad 20 November 2012 - 17:27

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har nu provat Netflix i snart två veckor och tycker att tjänsten är vida överlägset alla andra streamingtjänster som jag har provat. Ett helt okej utbud och SD-filmer/serier startar 2-3 sek efter att man klickat på "play-ikonen", buffring inkluderat, och sådant som är tillgängligt i HD buffrar upp på 3-5 sek efter det. Hur bra som helst.

Sedan är ju själva interfacet riktigt bra. När man har tittat på en film och eftertexterna börjar att rulla så zoomar filmen ut och visas i ett mindre fönster uppe i vänstra hörnet medan förslag på liknande filmer visas i normalfönstret med synopsis och bild från filmen. Riktigt bra.

Samma med serier, fast då visas nästkommande avsnitt med synopsis och det börjar spelas upp automatisk om man inte väljer att gå tillbaka till utbudet. Riktigt bra.

Att man också kan titta på två olika streams samtidigt är perfekt då jag kan titta på något i vardagsrummet samtidigt som lillgrabben tittar på tecknat i sitt rum. Kanon.

Nu till det negativa. Textningen är gul när man kör via datorn och betygsystemet som "matchar" ens "personliga" smak är rätt dåligt.

Hur som helst så är jag gladeligen fortsatt kund. 79 kr per månad är ju som hittat.

Postad bild

Redigerat av Johnny Utah, 20 November 2012 - 18:17.

Postad 20 November 2012 - 17:28

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Hur är AppleTV-klienten jämfört med PS3? Minst lika bra eller bättre?

Funderar på att köpa en ATV eftersom jag har rätt mycket strul med att styra PS3:an med mitt fjärrkontrollsystem.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 20 November 2012 - 17:30.

Postad 20 November 2012 - 17:38

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en ATV eftersom jag har rätt mycket strul med att styra PS3:an med mitt fjärrkontrollsystem.

undrar jag också :-)

Postad 20 November 2012 - 17:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Väljer själv att köra genom atv för att det är snabbare meny hantering, slippa den gula texten och att bildkvaliten är bättre än på PS3..

Postad 20 November 2012 - 18:08

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Väljer själv att köra genom atv för att det är snabbare meny hantering, slippa den gula texten och att bildkvaliten är bättre än på PS3..

Intressant. Och jag som har varit mycket imponerad av bildkvaliteten på ps3...

Undrar om man kan ha AppleTV till något annat kul som inte en HTPC kan... Knappast.

Postad 20 November 2012 - 18:09

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Markant mycket bättre. Jag anser att uppspelning via dator är det bästa alternativet tätt följt av Apple TV. Hade köpt en själv om jag inte hade haft en Mac Mini i mediabänken.

Redigerat av Johnny Utah, 20 November 2012 - 18:18.

Postad 20 November 2012 - 18:14

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Markant mycket bättre. Hade köpt en själv om jag inte hade haft en Mac Mini i mediabänken.

Har också en Mac Mini i mediabänken ;-)

Postad 20 November 2012 - 18:28

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Har en vanlig htpc, modell äldre. Den funkar fint med Netflix. HD flyter på bra.

Postad 20 November 2012 - 18:40

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Av prylarna jag har hemma tycker jag appletv är bäst, ps3/dator/ipad funkar okej. Oppo bdp-93 är ganska slö, använder den i hemmabion, men lägger jag alltid det jag vill se i instant queue så att jag slipper använda den sega sökfunktionen.

Postad 20 November 2012 - 18:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Har nu provat Netflix i snart två veckor och tycker att tjänsten är vida överlägset alla andra streamingtjänster som jag har provat.

Håller med !

För det första har de en livechat som fungerar ypperligt och det man skriver, åtgärdar dom ganska kvickt om det tex gäller fel text eller språk på en film.

Jag har Netflix på Apple Tv, Ipad, Mac och Samsung Smart Tv.
Uppdateringarna av apparna, kommer först till Ipad och Dator och dessa fungerar perfekt.
Apple Tv släpar efter lite, då Apple måste ha sin näsa med i allt som sker i deras produkter och det samma gäller smart tv
Tyvärr har man ännu inte släppt HD för Ipad, men det kommer.

Bildkvaliten från appen i smart tv ger kanonbild på min 64" plasma

Att filmerna inte är purfärska får vi nog alltid leva med, men det kommer att komma mycket nyare material
inom kort, då man i USA har betydligt nyare filmer på menyn.
Netflix kompletterat med HBO kommer nog att ge valuta för pengarna.
Skall bli spännande att se vad Apple kan svara upp med i Itunes i framtiden

Postad 20 November 2012 - 18:55

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Har en vanlig htpc, modell äldre. Den funkar fint med Netflix. HD flyter på bra.

Fast utan multikanalsljud... Och det gäller även Windows 8-appen trots att den inte bygger på Silverlight.

Om inte Microsoft hade släppt Media Center hade vi kanske fått se en uppdaterad plugin med 5.1-ljud.

Kul att vissa filmer ger DD+ - audio i PS3-appen. Gäller det även ATV?

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 20 November 2012 - 18:59.

Postad 20 November 2012 - 21:02

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
HD strular friskt på min Apple TV. Halvtaskig SD kvalitet brukar det vara. Om jag kör ett nätverkstest och sedan startar om den så fungerar HD i några minuter, sen fryser bilden och när den går igång igen så är det urusel kvalitet. Kör även på PS3 och där fungerar det perfekt. Känns som min ATV inte riktigt förstår vilken hastighet den har på nätverket. BBB 100mbit.
Nån som har samma problem?

Postad 20 November 2012 - 21:03

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hm... skulle precis börja kolla på den engelska serien Doctor Who men den vill inte spela upp i HD trots att det står att serien finns i HD. HD-ikonen finns inte ens i spelaren? Någon här som kan testa och se om det blir samma för er.

Edit: Alla andra serier och filmer jag testar i HD fungerar. Blir nog att göra en felanmälan till Netflix.

Redigerat av Johnny Utah, 20 November 2012 - 21:11.

Postad 20 November 2012 - 21:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Jahapp, andra avsnittet Jericho för dagen. Första var mitt första program i HD överhuvudtaget. Andra var tillbaka till varierande DivX kvalité...
Inte min lina som brister, Netflix tycks inte vilja skicka i högre takt än kring 1 Mbit/s.

Tittar via dator, Windows.

Redigerat av Monshi, 20 November 2012 - 21:17.

Postad 20 November 2012 - 21:27

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jahapp, andra avsnittet Jericho för dagen. Första var mitt första program i HD överhuvudtaget. Andra var tillbaka till varierande DivX kvalité...
Inte min lina som brister, Netflix tycks inte vilja skicka i högre takt än kring 1 Mbit/s.

Tittar via dator, Windows.

Provade och andra avsnittet buffrar upp i HD utan problem.

Mac Mini, OSX, 100 Mbit/s trådlöst.

Postad 21 November 2012 - 00:01

catccom
  • catccom
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ni som kør Netflix i Tv'n (samsung, LG mm), Kan man få ut 5.1 ljud om man kopplar TV'n till en reciver med optisk kabel eller HDMI med ARC?

Postad 21 November 2012 - 07:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ni som kør Netflix i Tv'n (samsung, LG mm), Kan man få ut 5.1 ljud om man kopplar TV'n till en reciver med optisk kabel eller HDMI med ARC?

Det fungerar utmärkt med min LG. Apple TV ->hdmi ->LG Tv -> Optisk -> Sony receiver. Dolby digital hela vägen.

HD strular friskt på min Apple TV. Halvtaskig SD kvalitet brukar det vara. Om jag kör ett nätverkstest och sedan startar om den så fungerar HD i några minuter, sen fryser bilden och när den går igång igen så är det urusel kvalitet. Kör även på PS3 och där fungerar det perfekt. Känns som min ATV inte riktigt förstår vilken hastighet den har på nätverket. BBB 100mbit.
Nån som har samma problem?

Apple TV 2 eller 3? 3'an med sin A6-processor streamar HD bättre då den klarar av 1080p. Kör du trådlöst så ligger nog kanske problemet där. Jag har haft BBB och trots 100 mbit fiber så gav deras trådlösa router bara 20 mbit och strulade hela tiden.

Postad 21 November 2012 - 09:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Funkar på Sony HX855 med optisk kabel. Ej med ARC eftersom jag har digitalboxen via hdmi,så då får jag ut ljudet från digitalboxen. jag måste alltså ändra till opt i recievern då jag ser på netflix för att sen ändra igen vid vanligt tv-tittande.

Postad 21 November 2012 - 14:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Netflix developer network kan kanske vara lite kul att kika på för de som är programmeringsintresserade eller vill se vad som är på gång gällande tex appar:
http://developer.netflix.com/page

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.