Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 April 2013 - 14:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1

EDIT. Är det bara jag som nojjar som fan över att man måste ha en kamera synligt på mediahyllan i vinter?

Always online skiter jag fullständig i, ja jag tänker bara på mig själv, vad annars! :ph34r:

/Niklas

Nä en kamerajävel är inget jag vill ha öht. Hoppas verkligen inte det kommer vara nåt krav.

Och nåt always online oroar mig inte det minsta då min konsol ändå alltid är uppkopplad. Och att konsolen skulle sluta funka utan uppkoppling låter långsökt i mina öron.

Postad 11 April 2013 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

We're told Ryse is designed to be Microsoft's new Gears of War / Halo mega launch title. It's set in the roman empire period and uses deep Kinect integration to allow a player to slash and kick at enemies. We understand that Ryse will take advantage of the new body tracking improvements in the next Kinect sensor. Ryse is part of four major launch titles for the next-generation Xbox. Sources tell us that a new Forza title with "super life-like" graphics will also be made available at launch, alongside a zombie game and a family game set on an island with Pixar movie-style graphics. We're told that the family game will utilize Kinect to scan a body and generate a virtual character in the game.

We understand that these four titles are a small selection of the launch titles for the next-generation Xbox. Third-party support is said to be strong in the first-person-shooter genre. Microsoft is also working on some improvements to Xbox Live, including a switch to currency over the Microsoft Points system.

http://www.theverge....tles-ryse-forza

Uhm, ska väl inte dissa det innan jag sett det men är lite tveksam till satsningen på nya Kinect. Zombie game, Dead Rising..? Inte om det är förstapartystudios iofs.

Redigerat av Zoiler, 11 April 2013 - 14:57.

Postad 11 April 2013 - 15:04

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
En kompis frågade mig nyss var ryktena sa om nästa xbox.
Kände att jag inte orkade skriva... :)

Postad bild

Postad 11 April 2013 - 15:06

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

It's set in the roman empire period and uses deep Kinect integration to allow a player to slash and kick at enemies.

Here we go!

Annars lät det bra tycker jag.

/Niklas

Postad 11 April 2013 - 15:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Ja man vill ju verkligen behöva stå upp och göra luftsparkar när man lirar... :rolleyes:
Så stel som jag är så kan jag i bästa fall hoppas att sparka någon på knäskålarna... :P

Nej, jag känner på mig att kinekt/eye toy samt touch pad kommer bli dödsstöten för mitt spelande... :ph34r:
Dags för de unga att ta vid?

Postad 11 April 2013 - 15:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Om du kan få en femhundring för att slippa se skiten igen varför inte

Allt som jag tror jag inte kan få mer än 2000:- för säljer jag aldrig då det är mer jobb än det är värt IMO.
Eventuellt ställer jag ut grejerna på landet hos päronen om jag inte har plats.
I vilket fall så kommer ps3an och 360n få stå i bänken tills jag märker att jag knappt använder sakerna längre sen åker dom kanske ner i ngn låda, landet (dit wii'n är förpassad sedan länge) eller till ngn polare.

Postad 11 April 2013 - 15:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0

Ja man vill ju verkligen behöva stå upp och göra luftsparkar när man lirar... :rolleyes:
Så stel som jag är så kan jag i bästa fall hoppas att sparka någon på knäskålarna... :P

Nej, jag känner på mig att kinekt/eye toy samt touch pad kommer bli dödsstöten för mitt spelande... :ph34r:

Ja men det vill man ju. Tiger woods på Wiin är vida överlägset Xbox 360 gamepad versionen eller musversionen på PC. Det är skönt att röra på sig lite när man lirar. Synd att de inte såg möjligheten att marknadsföra Kinect med fotorealistiskt Augusta i stället för fotorealistiskt Forza.

Bra pedagogisk bild du glömde bort Kinect bara.

Postad bild

Postad 11 April 2013 - 16:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Postad bild

humor om durango, mini och Kinect 2 har varsin nätdel....

Postad 11 April 2013 - 17:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Uhm, ska väl inte dissa det innan jag sett det men är lite tveksam till satsningen på nya Kinect. Zombie game, Dead Rising..? Inte om det är förstapartystudios iofs.

- Forza- bilspel (Check)
- Pixar barnspel (Check)
- Zombie/Horror game (Check)
- Ryse, Hadrcoreflört för Kinect (Check)

För att slå Sonys presentation med spel krävs i och för sig inte mycket mer. Där var det ett barn-spel, ett jävligt mysko pusselspel, ett bilspel, Killzone, InFamous sen resten tredje part.

Redigerat av PalmiNio, 11 April 2013 - 17:30.

Postad 11 April 2013 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

För att slå Sonys presentation med spel krävs i och för sig inte mycket mer. Där var det ett barn-spel...

Nu snackar jag iofs om vad jag personligen tycker. Det ryktades tidigare om fyra nya IP:s till MS launch, undrar om det är dessa. Zombiespelet kan vara intressant, men jag är tveksam till allt som har med Kinect att göra. Ser helst att de lägger energin på riktiga spel, särskilt om de ändå targetar hardcorespelarna, men som sagt, får avvakta och se vad de gör med den nya tekniken.

Knack är inget barnspel, allt som inte handlar om att våldsamt döda saker är inte per automatik barnspel -_-

Postad 11 April 2013 - 20:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu snackar jag iofs om vad jag personligen tycker. Det ryktades tidigare om fyra nya IP:s till MS launch, undrar om det är dessa. Zombiespelet kan vara intressant, men jag är tveksam till allt som har med Kinect att göra. Ser helst att de lägger energin på riktiga spel, särskilt om de ändå targetar hardcorespelarna, men som sagt, får avvakta och se vad de gör med den nya tekniken.

Knack är inget barnspel, allt som inte handlar om att våldsamt döda saker är inte per automatik barnspel -_-

Barn-spel menar jag såklart vänligt nog för att barn, inte att det är exklusivt för barn.

Står väl inget om att Zombiespelet ska vara ett Kinect spel?

Postad 11 April 2013 - 21:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Står väl inget om att Zombiespelet ska vara ett Kinect spel?

Nej du läste meningen fel, jag menar att zombiespelet kan vara intressant, men allt som har med Kinect att göra i urvalet är tveksamt. Inte att zombiespelet är kinect. Let's hope not.

Postad 12 April 2013 - 10:47

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Allt som jag tror jag inte kan få mer än 2000:- för säljer jag aldrig då det är mer jobb än det är värt IMO.
Eventuellt ställer jag ut grejerna på landet hos päronen om jag inte har plats.
I vilket fall så kommer ps3an och 360n få stå i bänken tills jag märker att jag knappt använder sakerna längre sen åker dom kanske ner i ngn låda, landet (dit wii'n är förpassad sedan länge) eller till ngn polare.

Ja det är din åsikt. Du måste vara rik. Att det kommer hem en person till mig och ger mig 1500kr i handen och tar med sig en gammal Yamaha stärkare som väger 10kg i en STOR kartong tycker jag inte man borde få kalla jobb.

Vad har du för hedenhös-polare :D vill dom ha dina gammla dammiga tvspelskonsoller?? ;)

/Niklas

Postad 12 April 2013 - 11:46

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Ja det är din åsikt. Du måste vara rik. Att det kommer hem en person till mig och ger mig 1500kr i handen och tar med sig en gammal Yamaha stärkare som väger 10kg i en STOR kartong tycker jag inte man borde få kalla jobb.

Vad har du för hedenhös-polare :D vill dom ha dina gammla dammiga tvspelskonsoller?? ;)

/Niklas

Lägga ut annons på blocket => massa idoter som ringer och vill pruta för att jag sedan ska hålla mig hemma för att ngn ska komma och hämta...nej mycke jobb för lite pengar.
En del polare kanske inte har ngn konsoll och då kan dom få skiten i utbyte mot en låda öl som man sedan dricker upp hos samma polare medans man lirar lite på dom typ.
Är inte speciellt rik däremot jävligt lat :-)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 April 2013 - 11:46.

Postad 12 April 2013 - 13:09

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Ha, håller med. Hoppas att fokus främst blir till normalt spelande och Kinect bara blir ett extra tillbehör för dom som behöver hoppa. Det kan väl vara bra för alla överviktigare amerikanare (MS samhällsanvar?) men jag har svårt att tro att ungarna som knappt orkar ta sig till skolan kommer att använda det ändå. Kvar är väl småbarn och dom som vill hålla på med fittnes? Kanske jag som har missat marknaden helt och MS har helt rätt - dags att bygga om vardagsrummet och slänga ut projektorn då för att anpassa till konsolerna.

Dekoderlösningen ser intressant ut men passar det inte Sveriges leverantörer av TV så blir det ju ett onödigt tillbehör här eller är det bara overlay med reklam för alla som inte orkar byta källa på förstärkaren? Man kommer alltså att kunna strömma sin valda kanal till olika (MS) enheter och få BC via Mini och det följer med ir-sändare (kinect-kontroll) då för HDMI-CEC lär ju inte fungera som vanligt för kanalval?

Det börjar bli rörigt - man får väl se vad det blir då MS presenterar allt.

Postad 12 April 2013 - 13:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 2
Dekoder pass through känns inte tidsenligt i varje fall den här delen av världen, boxar är påväg bort för inbyggda diton och det mesta går mot online.

Postad 12 April 2013 - 15:08

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Är inte speciellt rik däremot jävligt lat :-)

:D

+1

Postad 17 April 2013 - 06:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Någon som påstår sig veta ta en runda på Durango:
http://www.vgleaks.c...e-pastebin-doc/

So yes, I originally made a post on pastebin that I then posted on IGN that has now mysteriously vanished from the internet. I’m guessing good ‘ol Don wasn’t too happy.
In that pastebin post I said I wouldn’t be saying anything else, but that was before a few things changed. So yeah…. #dealwithit.

That IGN post (that referenced the pastebin post) was also posted on NeoGAF. Though it didn’t get much attention.

In that pastebin post I specifically mentioned that I was a GAF member, but that I would not be outing myself on GAF for fear of losing my job. And I still will not be doing that. I’m not an idiot.
However since the reveal is pretty close now, I thought I’d just come out and tell you everything I know. No more cryptic bullshit, just facts.

First of all, for any of the GAF members reading this (or anyone else for that matter) that actually believed the online-required rumor, well…. you’re either stupid, very gullible, or a fanboy. Reading the posts some of you made over the past few weeks leads me to believe that mostly fanboyism was involved. So, I’ll make this very clear:

You are not required to be connected to the internet in order to play Durango games and MS were NEVER considering doing such a thing. Now please, just read that last sentence over and over again until it sinks in. Done? Good.

Now that I’ve got that out of the way I can talk about the real details.
First, I’ll admit some things that I originally hinted at in the first pastebin are now not going to happen. Mainly the April 18th date (obviously) and the HMD glasses. The date, as you may know by now was pushed back to May, and the glasses, well, although they’re kind of working are going to spend a bit longer in the oven.

Ok, moving on. Have you read the VGLeaks article about the Durango specs? Yes? Good because everything you read in that article was 100% correct. Except, for one tiny little detail that MS kept guarded from most devs until very recently. That detail being that every Durango ships with a Xbox 360 SOC.

There was a reason why MS hired so many former IBM and AMD employees. I’ll admit I’m not an electrical engineer (I’m in software) so I won’t pretend to know the ins and outs of how the 360 SOC integrates into the Durango motherboard. All I know, and all I need to know about this new change is that I (or a game dev) can use the 360 SOC in parallel with the original Durango hardware.

What does this mean in basic terms? Well, apart from Durango having 100% BC with the 360, it also increases Durango’s processing power a fair amount.

Ok, so what else?

Kinect 2.0: – Again the specs from VGLeaks are correct, there’s been no change and there won’t be. However, the fact is, is that software can do ANYTHING, and with the quite substantial increase in the hardware over Kinect 1.0, any humanly noticeable lag should be gone

Controller: – The controller is pretty much the same. The D-Pad has been improved, but the change will only be noticeable when actually using it, i.e. it looks exactly the same, I haven’t actually touched it, this is just what I’ve been told. AA batteries will make a return, but the new wireless tech MS has created for the controller, improves battery life by 16%. Again, this is just what the doc says.

Xbox Mini/Xbox TV: Yes, this is happening, although as far as I know, it’s a whole different team over at MS that are handling this. As has been reported its main purpose is to compete with Apple TV, so expect this thing to be small and around $100.
It contains the 360 SOC (similar to the one in the Durango), however no disc drive is included (to decrease size). But of course you can still play any XBLA/Games on Demand game. That’s all I really know about the xTV so I’ll leave it at that. Thurrott seems to know more than anyone else about this, so go ask him.

OS/Services: I wish I knew more about this, but I honestly don’t. I have no clue what sort of new ideas MS are going to bring to the table this gen, but I’m certainly expecting them to amaze.
The only thing that I do know for definite is that Durango will be running Windows 8. It will essentially be the full version of the OS, minus the desktop side of things. This means it’ll be running the new WinRT framework, which as a side effect also means that contrary to popular belief MS will be the most indie friendly of all the big 3 next gen.
This is because any app/game that is created for the Windows app store will (after adding controller support of course) be playable on Durango.
In other words, any random person worldwide can pay Microsoft a $60 license fee (for the Windows Store) and submit their app/game to the store where millions of people can then download/buy it. No expensive development kits needed.
Expect to hear much more on WinRT – Durango at Build2013.

Ok, so that’s pretty much it. I wish I had more info on specific games and services that MS have lined up, but it seems that even I’ll have to wait until May to find out.
I’ll look forward to this post appearing on GAF, where rest assured I’ll be lurking. Hell, who knows I may even make a few posts.

I wonder how many people will refuse to believe this? Hmmmm….

Postad 17 April 2013 - 07:14

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Intressant. Stämmer det så har Microsoft ett trumfkort med bakåtkompatibilitet. Nästa Xbox lär även bli deras sista chans att få Windows RT att sluta floppa totalt. Svårt att spekulera här, då jag verkligen vill att Windows RT ska försvinna från jordens yta, men det är fullt möjligt att Xbox driver upp apputvecklandet ordentligt för det. Behöver visserligen inte leda till att fler skaffar värdelösa surfplattor förstås. :)

Min känsla är fortfarande att PS4 kommer ta hem nästa generation enkelt ifall den inte prissätts dyrare än Xbox. Bara i USA kommer det bli ett jämnt lopp. Men blir spännande att följa. :)

Redigerat av altair4, 17 April 2013 - 07:15.

Postad 17 April 2013 - 07:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Enligt det där så har durango en inbyggd 360, vilket skulle innebära att det tidigare ryktet om att koppla ihop en mini med durango för BC inte stämmer... Eller tvärtom.

Känns lite virrigt med alls rykten nu...

Postad 17 April 2013 - 07:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Enligt det där så har durango en inbyggd 360, vilket skulle innebära att det tidigare ryktet om att koppla ihop en mini med durango för BC inte stämmer... Eller tvärtom.

Känns lite virrigt med alls rykten nu...

Håller med.

Känns både dyrt och klumpigt att ha med ett SoC för 360. Dessutom drar den ström och utger värme också.

Frågan är isf om vi pratar om en total omdesign av chipet samtidigt som man behåller BC intakt. Vi vet att Durango likt PS4 kommer ha någon form av extra chip för low power state vilket är någon ARM historia på PS4.

Denna skulle kunna vara en SoC 360 på Durangon. Kanske är så trevligt att 360 delen tar hand om själva OS helt själv så resten blir Game only.

Jag gillar idéen iaf med Windows Store, ger en grym fördel mot Sony om man kan erbjuda Indie samma plattform för Win 8 desktop, Xbox Mini, Xbox Durango, Win Phone, Win 8 Tablet.

Postad 17 April 2013 - 07:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
:)

You are not required to be connected to the internet in order to play Durango games and MS were NEVER considering doing such a thing. Now please, just read that last sentence over and over again until it sinks in. Done? Good.

http://www.youtube.com/watch?v=Z5zJg6BKP84

Postad 17 April 2013 - 08:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Måste säga att ett mer svängande ryktesskepp än nya Xboxen var länge sen man såg.

Man ska blocka begagnat spel - Man ska inte blocka begagnat spel
Den klarar 360 spel - Den klarar inte begagnat spel
Du MÅSTE vara uppkopplad - Du måste INTE vara uppkopplad
Den kommer har 2 GPUer - Den kommer inte ha 2 GPUer - Den kommer ha 360 SoC
Massa extra sås - Ingen sås - Inte mycket extra sås
Den kommer inte ha BluRay - Den kommer ha BluRay

Förutom att det är AMD som står bakom så känns det svårt att sätta fingret på vad som kommer vara sanning när den presenteras.

Postad 17 April 2013 - 08:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Håller med.
M$ gör en nintendo och gaffatejpar ihop två 360 och tycker 720 ;)

Vet man förresten till 1000% att det är amd-komponenter ;)

Redigerat av Topper Harley 77, 17 April 2013 - 08:06.

Postad 17 April 2013 - 08:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Håller med.
M$ gör en nintendo och gaffatejpar ihop två 360 och tycker 720 ;)

Vet man förresten till 1000% att det är amd-komponenter ;)

Nej men det är väl en av de få punkter där alla rykten säger samma -> AMD gör chipen.

Postad 17 April 2013 - 10:29

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Man bör ta det senaste ryktet med en STOR nypa salt.
Källan är från pastebin, vem som helst kan ha skrivit det.

Känns ******** långt till 21(?) maj!

Postad 17 April 2013 - 10:30

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Mycket som tyder på AMD men man ska nog ta allt med en nypa salt, dock brukar ju rykten stämma i dom flesta fallen om det är trovärdiga källor.Tycker det är ytterst sällan ett företag lyckas hålla något hemligt numera, det mesta brukar stämma när det avslöjas.
Fast i Xbox 3s fall så hoppas jag det är många rykten som inte stämmer.

Postad 17 April 2013 - 11:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag utesluter allt fram tills MS själva presenterar vid det här laget. Är bara (förhoppningsvis) en månad kvar, inte så farligt.

Postad 18 April 2013 - 11:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Ända sen färgtv kom så har det bara gått utför . . .

Det var bättre förr, sanna mina ord.

Postad 18 April 2013 - 15:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Spelen var mer hardcore i alla fall :)

Postad 18 April 2013 - 15:24

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

-1

Postad 18 April 2013 - 15:31

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Ajjemen ,så sant så :)

Postad 18 April 2013 - 22:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Källan är från pastebin, vem som helst kan ha skrivit det.

Slutade läsa vid "First, I’ll admit some things that I originally hinted at in the first pastebin are now not going to happen"

Samma sak som att verkligheten kom ikapp hans första gissningar. Så varför fortsätta läsa när han gissar vidare?

Postad 19 April 2013 - 20:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Ingen info innan e3?

http://www.thesixtha...t-three-months/

Postad 19 April 2013 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ingen info innan e3?

http://www.thesixtha...t-three-months/

Nice, hoppas!

Postad 19 April 2013 - 22:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Nice, hoppas!

Är det inte du som hoppades att de skulle visa det redan i maj?

Postad 20 April 2013 - 00:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Spelar ingen större roll egentligen, men om de gör det på E3 så bidrar det till att göra årets E3 ännu mer legendariskt =D

Om de gör det innan på ett eget event så borde de kunna lägga ner mer tid däremot. Som Sonyeventet var 3 timmar. Vet inte om man får ha det så långt på E3. Kanske.

Postad 20 April 2013 - 08:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Spelar ingen större roll egentligen, men om de gör det på E3 så bidrar det till att göra årets E3 ännu mer legendariskt =D

Om de gör det innan på ett eget event så borde de kunna lägga ner mer tid däremot. Som Sonyeventet var 3 timmar. Vet inte om man får ha det så långt på E3. Kanske.

Tidigare har ju MS kört i anknytning till E3 så det är nog fritt fram med tid. Är ju ofta dagen innan.

Redigerat av PalmiNio, 20 April 2013 - 08:01.

Postad 20 April 2013 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tidigare har ju MS kört i anknytning till E3 så det är nog fritt fram med tid. Är ju ofta dagen innan.

Xbox 360 visades på ett MTV-event en vecka innan E3 2005. Wii och PS3 visades på själva E3.
Xbox visades på CES 2001.

Så de har aldrig visat den för första gången dagen innan E3.

Vet inte om du menar att presskonferenserna är dagen innan E3 men så räknar inte jag, E3 börjar dagen då presskonferenserna börjar. I vilket fall så har MS aldrig presenterat en konsol på dessa konferenser tidigare så detta vore i så fall första gången och dessa konferenser är tidsbegränsade:

Så här skriver IGN om att ha ett eget event:

There are obvious advantages to this approach. Nintendo gets to dominate the news rather than fight with all the other platform holders at E3 for attention, building buzz around its own video broadcasts. It can also spend more time talking about the interesting games, because there’s no strict press conference time limit to adhere to.

http://www.ign.com/a...-nintendo-up-to

Så jo, de är säkerligen tidsbegränsade på E3. Jag kan inte minnas en E3-konferens som varat i 3 timmar iaf.

Postad 20 April 2013 - 14:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Xbox 360 visades på ett MTV-event en vecka innan E3 2005. Wii och PS3 visades på själva E3.
Xbox visades på CES 2001.

Så de har aldrig visat den för första gången dagen innan E3.

Vet inte om du menar att presskonferenserna är dagen innan E3 men så räknar inte jag, E3 börjar dagen då presskonferenserna börjar. I vilket fall så har MS aldrig presenterat en konsol på dessa konferenser tidigare så detta vore i så fall första gången och dessa konferenser är tidsbegränsade:

Så här skriver IGN om att ha ett eget event:

http://www.ign.com/a...-nintendo-up-to

Så jo, de är säkerligen tidsbegränsade på E3. Jag kan inte minnas en E3-konferens som varat i 3 timmar iaf.

Menade såklart presentationerna i allmänhet och inte just de som är de första.

De görs i lokaler utanför mässan och utanför den officiella mässans tider. Så ser inte någon anöedning varför E3 skulle gå in och sätta gränser på dagar utanför mässan, speciellt för en partner som de behöver.

Tror anledningen till varför vi ej ser 3h är för att 3h är waaaaaaaay to long.

Tror det handlar om presentation teknik. Inget bolag har så mycket bra nyheter att de kan hålla 3h med 100% intressenivå. PS4 presentationen var ju väääldigt utdragen vilket märktes i chatten.

Bättre då att köra 1-1:30h för att sen ha mindre möten efteråt. Typ minimöten där olika funktioner gås igenom mer på djupet. Precis som i ett klassrum där lektioner över 45min är kontraproduktiva så är presentation på 3h korkat.

Postad 20 April 2013 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De görs i lokaler utanför mässan och utanför den officiella mässans tider. Så ser inte någon anöedning varför E3 skulle gå in och sätta gränser på dagar utanför mässan, speciellt för en partner som de behöver.

Jo, de är tidsbegränsade, du ser ju att IGN skriver det. Sen är frågan hur lång tidsbegränsningen är. 3 timmar som för Sony var bra, tar gärna ännu längre. Det finns helt klart innehåll att visa rent teoretiskt (även om de sällan om någonsin gör så här), gameplaydemo på 10 minuter per spel a 10 spel så är du redan uppe i en och en halv timme. Sen ska du visa och snacka om konsolen, kontrollen, Kinect. Två timmar är för lite.

Edit: Och du jämför lektioner i en skola med en E3-presentation? Om man är spelintresserad så tycker man väl en presentation av Xbox 720 är roligt, att lyssna på en lärare var däremot sällan roligt. Det ena blir du tvingad till, det andra gör du för att det är din hobby och det är frivilligt.

Redigerat av Zoiler, 20 April 2013 - 14:53.

Postad 20 April 2013 - 15:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo, de är tidsbegränsade, du ser ju att IGN skriver det. Sen är frågan hur lång tidsbegränsningen är. 3 timmar som för Sony var bra, tar gärna ännu längre. Det finns helt klart innehåll att visa rent teoretiskt (även om de sällan om någonsin gör så här), gameplaydemo på 10 minuter per spel a 10 spel så är du redan uppe i en och en halv timme. Sen ska du visa och snacka om konsolen, kontrollen, Kinect. Två timmar är för lite.

Edit: Och du jämför lektioner i en skola med en E3-presentation? Om man är spelintresserad så tycker man väl en presentation av Xbox 720 är roligt, att lyssna på en lärare var däremot sällan roligt. Det ena blir du tvingad till, det andra gör du för att det är din hobby och det är frivilligt.

Lektion eller presentation - samma grund, en eller flera som talar framför en samling/publik. Utan större avbrott så blir det ett problem. Har själva gått en del kurser i presentationsteknik i och med jobbet och där finns gott om forskning som pekar på att människans uppfattningsförmåga tappas kraftigt efter 45-60 min under en lektion/möte och en del lägger ribban på max 90 minuter.

Klart spelar en faktor som vad man tycker om ämnet in men det gör inte att man kan hålla koncentrationen så mycket extremt längre. Sen så är inte denna typen av presentationer för folk som sitter framför dator och följer så som du och jag utan för pressen i första hand. Så vad är poängen på att dra ut det då på 3h?

Har nog aldrig sett en presentation över 2h själv utan större paus.

Aja låt oss säga där är krav från E3 på att max får ha 2h eller något sånt, så är väl det knappast ett större problem enligt mig.

Postad 20 April 2013 - 15:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Mja, 1.5 timme för spelen? Säg att du inte är intresserad av mer än hälften av launchspelen. Det är 50 minuter som du hellre går och gör något annat under.

Förra gången kunde de presentera Xbox360 på 30 minuter. Varför inte den här gången?

Såna här events är för att väcka ha-begäret. Du ska ha snabba övergångar, snabba presentationer. Du har inte råd att förlora tittare för att de börja kolla på sin tablet eller surfa i en annan tab. Lovar att det är ytterst få personer som tittade igenom hela PS4 eventen utan att gå och hämta dricka i kylen, surfa eller på något annat sätt lämnade uppmärksamheten från eventen.

De 'core' gamers som tycker de kan ägna 4 timmar åt en rosaskimmrande marketing event kommer ändå att söka upp informationen de vill ha. Ett sånt här event ska du använda för att få dem att vilja söka upp den här eventen. Att börja gå igenom hur många pipes de har på sin grafikbuss kan de lämna utanför presentationseventen.

Postad 20 April 2013 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sen så är inte denna typen av presentationer för folk som sitter framför dator och följer så som du och jag utan för pressen i första hand.

De livestreamar det numera och om du lyssnar på de som pratar så hör man dem ofta tilltala de som tittar i stugorna. Nintendo Direct livestreamas också, för de vet att de kan nå ut till jäkligt många som sedan sprider ordet vidare via word of mouth, som är ett kraftigt marknadsföringsverktyg. Pressen orkar säkerligen med tre timmar de också, de älskar ju detta.

Lektion eller presentation - samma grund, en eller flera som talar framför en samling/publik. Utan större avbrott så blir det ett problem. Klart spelar en faktor som vad man tycker om ämnet in men det gör inte att man kan hålla koncentrationen så mycket extremt längre

Det spelar faktiskt en väldigt stor roll om du blir tvingad att lyssna på en tråkig lärare tjöta om religion jämfört med om du frivilligt ser på filmer eller lyssnar på det största som kan hända inom din hobby, som du har väntat på i flera år, det är inte jämförbart. Det är samma sak som när du ser på en film, om man nu tappar koncentrationen efter 45 minuter så borde ju filmerna inte vara 90-150 minuter. Men de är längre för att det är roligt att titta på dem. Att man tappar koncentrationen efter ett tag stämmer säkerligen om man tycker något är tråkigt och dessutom behöver lära sig någonting. Du behöver inte lära dig någonting på E3, du lyssnar och tar in det du känner för i ett ämne du redan är väl insatt i, väldigt lätt att se på en film och komma ihåg vad som händer tack vare visuella intryck.

För det andra, en E3-presentation består inte av en tråkig kille som står och snackar, talen är korta och avbryts hela tiden av diverse filmer och annan underhållning. Jag säger inte att man håller skärpan uppe till 100 % hela tiden eller inte lämnar datorn, jag själv kan gå och göra annat eller sluta lyssna när skitsaker visas som jag inte är intresserad av. Men det var inte många som gnällde över att PS4-presentationen var för lång - och tro det när man väntat så länge på att få höra om den.

Aja låt oss säga där är krav från E3 på att max får ha 2h eller något sånt, så är väl det knappast ett större problem enligt mig.

Nej, de har aldrig/sällan varit längre än två timmar vad jag vet så det är inget problem, blir säkert kul. Men tre timmar hade varit optimalt för mig.

Förra gången kunde de presentera Xbox360 på 30 minuter. Varför inte den här gången?

Det gjorde de ju inte egentligen. Det var bara en förpresentation (som dessutom fick mycket kritik), sedan körde de den riktiga på 2 timmar på E3 en vecka senare. Man kan säga att de presenterade den på 2,5 timmar.

Postad 20 April 2013 - 18:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 4
Ha, ha! Dagens kids har ett attention span på en halvtimme. En presentation de sett fram emot i åratal och det känns jobbigt om det tar längre än 30 minuter...
Patetiskt...

Postad 20 April 2013 - 18:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ha, ha! Dagens kids har ett attention span på en halvtimme. En presentation de sett fram emot i åratal och det känns jobbigt om det tar längre än 30 minuter...
Patetiskt...

Forskning är forskning. Har inget med dagens samhälle att göra.

Bara för att lektioner var längre förr så betyder inte det att de var bättre eller att folk förr var mer "hardcore".

Där finns en gräns vad folk klarar av att ha 100% i koncentration vad gäller tid på en passiv aktivitet och de flesta inom forskning är med på att det är 45-90 minuter max. Över det förlorar man bara effektiviteten.

Förr visste man bara inte bättre då man aldrig studerade det.

Kan lova dig att utan droger finns där ingen som kan lyssna över 1:30h på en föreläsare/presentatör och sen återge det på en bra nivå.

Säger bara att 3h är ett bevis på dålig planering. Bättre köra en kort omfattande sen följa upp med mindre djupgående.

Postad 20 April 2013 - 19:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Håller med dig om de 45-60 min, om vi pratar om lärande (håller själv en del kurser), men det här anser jag inte riktigt är samma sak, du behöver ju inte lära dig varje liten sak som sägs.

Postad 20 April 2013 - 21:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Hade räckt med en slide på Sonys konf. Om man ser till Internetreaktioner.

Eightgigabytegddr5zomgwtfbbq

Postad 20 April 2013 - 21:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Har inget mot 3 h. Man kan ju gå på toa och ta en kaffe när de kör sitt viftrace. :)

Postad 20 April 2013 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Håller med dig om de 45-60 min, om vi pratar om lärande (håller själv en del kurser), men det här anser jag inte riktigt är samma sak, du behöver ju inte lära dig varje liten sak som sägs.

Nej, det är långt ifrån samma sak. Det är sjukt att det ens jämförs. I skolan sitter du och ska lära dig något helt nytt inom ett ämne du oftast inte tycker är intressant och där behövs det verkligen fullt fokus för att det ska gå in under själva lektionen och man ska slippa läsa på efteråt. Att man har ett intresse för ämnet hjälper stor för inlärningen här. Du är oftast trött dessutom. Ju längre tiden går desto tråkigare och segare blir det, men du kan inte göra mycket åt det eftersom du sitter i en bänk i ett klassrum.

Jämför alltså detta med en presentation inom din främsta hobby om något som du sett fram emot i ett halvt decennium, där presentationen växlas med filmer och underhållning, där du sitter hemma och kan göra precis vad du vill om de pratar om något som inte intresserar dig, gå på toa, göra en macka, vad som helst. Om du gillar Killzone spetsar du oavsett öronen när du ser filmen. Det finns inget att "lära" sig, det går in ändå eftersom man är intresserad av ämnet och kan kolla upp det man vill efteråt.

Säger bara att 3h är ett bevis på dålig planering. Bättre köra en kort omfattande sen följa upp med mindre djupgående.

Vad var de negativa implikationerna av deras tretimmarspresentation? På vilket sätt har de misslyckats?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.