Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Gen 1) (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 159:-

Postad 25 juni 2015 - 09:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Funkar väl knappast för apparna såsom plex, viaplay m.m. 

Det bästa hade väl varit om Apple släpp airplay support för android såsom chromecast har stöd för IOS drömma kan man ju :)

Viaplay finns på Apple TV, ju!

Det finns en hel radda Airplay-appar för Android, men eftersom jag själv kör Apple så orkar jag inte sätta mig in i funktionerna på de olika Android-apparna.

Postad 25 juni 2015 - 10:01

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Viaplay finns på Apple TV, ju!

Det finns en hel radda Airplay-appar för Android, men eftersom jag själv kör Apple så orkar jag inte sätta mig in i funktionerna på de olika Android-apparna.

Om man ska lägga ut mer pengar så kan man lika gärna skaffa en Nexus Player , då får man både en fristående spelare och Chromecast-stöd. Känns vettigare än att köpa en Apple TV och köra en massa olika 3:e pars appar för att spela upp saker på den. Om man nu har en Android-lur.

Postad 25 juni 2015 - 10:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Om man ska lägga ut mer pengar så kan man lika gärna skaffa en Nexus Player , då får man både en fristående spelare och Chromecast-stöd. Känns vettigare än att köpa en Apple TV och köra en massa olika 3:e pars appar för att spela upp saker på den. Om man nu har en Android-lur.

Fast nu handlade det om att @junkan har både CC och ATV och påstod att Airplay inte skulle fungera med Android, vilket det uppenbarligen kan göra.

Redigerat av agpath, 25 juni 2015 - 10:29.

Postad 28 juni 2015 - 19:53

Bourboner
  • Bourboner
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Det var lite segt att läsa igenom alla sidor så ursäkta ifall det varit uppe...

... men går det att streama mkv-filer från en NAS till CC?

Postad 28 juni 2015 - 20:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Vad är det för NAS.
Synology har tex en app för smart-tv samt appen för iPad går nog att köra både mot CC och och Apple-TV.

Kolla om din NAS-tillverkare har en app alltså.

http://blog.synology.com/?p=2377

Redigerat av junkan, 28 juni 2015 - 20:24.

Postad 28 juni 2015 - 21:19

Bourboner
  • Bourboner
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

En Qnap, TS-112.

Plex verkar fungera... får kolla vidare på det.

Postad 08 juli 2015 - 22:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Nätverksadapter till chromecast:

http://www.engadget....hernet-adapter/

Postad 10 juli 2015 - 10:01

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Nätverksadapter till chromecast:

http://www.engadget....hernet-adapter/

Super! Borde dock ha suttit där från början i mitt tycke.

Postad 10 juli 2015 - 10:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Ja, nu är det uppmärksammat i svenska medier också :)

http://m3.idg.se/2.1...-for-chromecast

Kan tänka mig att den kanske fungerar i Google Nexus Player också (?)

Samtidigt fattar jag att ett nätverksuttag var alldeles för stort för att klämma in på lilla chromecast när den tillverkades ;)

Postad 10 juli 2015 - 14:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hittar man fortfarande sin Chromecast från mobilen när de inte sitter på samma WLAN? Antagligen har google tänkt på det antar jag.

Postad 10 juli 2015 - 14:42

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Hittar man fortfarande sin Chromecast från mobilen när de inte sitter på samma WLAN? Antagligen har google tänkt på det antar jag.

Med tanke på att en dator som sitter på kabel i samma nätverk hittar Chromecasten så bör det fungera bara de ligger på samma lokala nätverk.

Postad 10 juli 2015 - 15:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Ja, nu är det uppmärksammat i svenska medier också :)

http://m3.idg.se/2.1...-for-chromecast

Kan tänka mig att den kanske fungerar i Google Nexus Player också (?)

Samtidigt fattar jag att ett nätverksuttag var alldeles för stort för att klämma in på lilla chromecast när den tillverkades ;)

Ett uttag är ett hål och tar inte stor plats ;)

Postad 11 juli 2015 - 09:54

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Impulsköpte en ny cc hos en som fick den med sin tv. Hämtar i em.
Har läst i tråden från december -14

Några frågor innan inkoppling.

1. Finns det någon sammanställning på vad man kan göra med den, vilka kanaler som är aktuella i Sverige, om den har fullständig internetåtkomst via webbläsare?

2. Är det enbart google chrome som gäller som webbläsare?

3. Vilka appar är installerade och vilka kan man lägga till?

4. Är det bara att plugga in den i hembiorecievern (Pioneer VSX-922) och allt funkar?

5. Är det ingen med iPhone/iPad som använder cc, för knappast något om dess appar eller om hur det fungerar i dessa enheter i tråden?

6. Finns det någon fjärrkontrollapp till iPhone/iPad?

För er som kan cc är väl frågorna busenkla, men jag är väldigt tacksam för svar. :)

Postad 11 juli 2015 - 10:06

ducedo
  • ducedo
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 1

1. Finns det någon sammanställning på vad man kan göra med den, vilka kanaler som är aktuella i Sverige, om den har fullständig internetåtkomst via webbläsare?

2. Är det enbart google chrome som gäller som webbläsare?

3. Vilka appar är installerade och vilka kan man lägga till?

4. Är det bara att plugga in den i hembiorecievern (Pioneer VSX-922) och allt funkar?

5. Är det ingen med iPhone/iPad som använder cc, för knappast något om dess appar eller om hur det fungerar i dessa enheter i tråden?

6. Finns det någon fjärrkontrollapp till iPhone/iPad?

För er som kan cc är väl frågorna busenkla, men jag är väldigt tacksam för svar. :)

1) Här är Googles lista: https://www.google.s...ecast/apps.html

2) Läste om dina frågor och för att förtydliga så finns det alltså ingen webbläsare i din CC. Den är bara en stream-mottagare och inget annat. Däremot så kan du styra din CC från Google Chrome på din dator.

3) Du installerar ingenting på din CC utan den fungerar enbart som en mottagare. Apparna installerar du t.ex. på din Mac eller iPhone och sedan meddelar dessa din CC vilken URL som ska streamas.

4) Du pluggar in den, slår till TV:n och besöker sedan google.com/chromecast/setup i webbläsaren på din dator (eller valfri enhet) för att ställa in inställningarna såsom nätverk och döpa din CC-enhet.

5) Jag använde min iPhone ett tag för att streama allsvenskan från TV4Play eftersom enbart deras mobil-app stödjer CC. Men överlag så är det smidigare att använda apparna på datorn eftersom jag har den på soffbordet istället för att plocka upp ytterligare en enhet.

6) Förstår inte riktigt frågan. CC styrs inte med en fjärrkontroll utan apparna i din mobil berättar för CC vilken URL som ska streamas. Däremot så erbjuder en del TV-tillverkare mobilappar om det är den du vill styra. Min Panasonic har t.ex. det men jag tycker det går snabbare att bara plocka upp fjärrkontrollen istället för att hålla på med appar.

CC bör väl främst liknas med en HDMI-mottagare som själv streamar från en URL. Man installerar inga appar, ändrar inställningar eller liknande utan det gör man på den enhet (mobil, dator, surfplatta) som ansluter till CC över nätverket.

Redigerat av ducedo, 11 juli 2015 - 10:08.

Postad 11 juli 2015 - 12:12

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

1) Här är Googles lista: https://www.google.s...ecast/apps.html

2) Läste om dina frågor och för att förtydliga så finns det alltså ingen webbläsare i din CC. Den är bara en stream-mottagare och inget annat. Däremot så kan du styra din CC från Google Chrome på din dator.

3) Du installerar ingenting på din CC utan den fungerar enbart som en mottagare. Apparna installerar du t.ex. på din Mac eller iPhone och sedan meddelar dessa din CC vilken URL som ska streamas.

4) Du pluggar in den, slår till TV:n och besöker sedan google.com/chromecast/setup i webbläsaren på din dator (eller valfri enhet) för att ställa in inställningarna såsom nätverk och döpa din CC-enhet.

5) Jag använde min iPhone ett tag för att streama allsvenskan från TV4Play eftersom enbart deras mobil-app stödjer CC. Men överlag så är det smidigare att använda apparna på datorn eftersom jag har den på soffbordet istället för att plocka upp ytterligare en enhet.

6) Förstår inte riktigt frågan. CC styrs inte med en fjärrkontroll utan apparna i din mobil berättar för CC vilken URL som ska streamas. Däremot så erbjuder en del TV-tillverkare mobilappar om det är den du vill styra. Min Panasonic har t.ex. det men jag tycker det går snabbare att bara plocka upp fjärrkontrollen istället för att hålla på med appar.

CC bör väl främst liknas med en HDMI-mottagare som själv streamar från en URL. Man installerar inga appar, ändrar inställningar eller liknande utan det gör man på den enhet (mobil, dator, surfplatta) som ansluter till CC över nätverket.

Tack för omfattande svar, uppskattas. :)
Enheter i familjen

Jag: pc laptop + stationär, iPhone, iPad Air

Son: Sony Xperia tfn

Dotter iPhone 6

Hustru: Nokia tegelsten och iPad air.

Min laptop är kopplad till tv och där strömmar jag film från min stationära

Så allt styrs via appar (telefon) och google chrome (pc)?

Koppla in i reciever eller tv? I båda fallen borde ju ljudet gå via hembion, eller?

Redigerat av r_o_n, 11 juli 2015 - 12:13.

Postad 11 juli 2015 - 13:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Koppla i receivern då de flesta tvn bara klarar att skicka stereo till receivern

Postad 11 juli 2015 - 15:09

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Koppla i receivern då de flesta tvn bara klarar att skicka stereo till receivern

Gjorde det nu efter att ha konfat den via tv. Lite tröghet att få igång den i recievern, men det funkar.

Har testat med bilder och filmer som är på min iPhone, netflix och svt funkar. På min iPad så tvärdör google chrome direkt jag startar den. Kan det bero på JB och ios 7.xx vilket jag har på/i den?
Så än så länge enbart via telefonen, men jag är ganska nöjd. :)

Tack till er som orkade svara, uppskattas verkligen. :)

Postad 13 juli 2015 - 16:54

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har en fråga angående chromcast som någon kanske kan svara på. Det gäller youtubeklipp, kan man hoppa över reklamsnuttar via telefonen eller måste man genomlida all reklam på Youtube ?.

Tacksam för svar !

Postad 13 juli 2015 - 16:58

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Jag får märkligt nog ingen reklam när jag kör på Chromecast, måste vara en bugg

Postad 13 juli 2015 - 21:00

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Har en fråga angående chromcast som någon kanske kan svara på. Det gäller youtubeklipp, kan man hoppa över reklamsnuttar via telefonen eller måste man genomlida all reklam på Youtube ?.

Tacksam för svar !

Du får kanske installera appen Adblock Pro så på det här sättet hoppa över reklam kanske.

Postad 13 juli 2015 - 21:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Har du reklam på CC då?

Postad 13 juli 2015 - 21:32

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har du reklam på CC då?

Har inte köpt den än, men det var mest vad jag ville få något svar på. På apple-tv kan man skippa reklamen (de reklamsnuttar man tillåts göra det på). mycket reklam på Youtube kan man skippa efter några sekunder och slippa se eländet, det går på apple-tv eftersom man streamar via mobilen med airplay. på chromecast hämtas det direkt via internet och inte via tex. mobilen (som jag tycker är smart i många avseenden), Frågan är då hur man skall kunna skippa reklam-annonser. Många kanske inte detta är något problen, men själv vill jag kunna slippa se så mycket reklam det bara går. Reklamen gäller bara Youtube alltså.

Postad 13 juli 2015 - 21:38

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Jag har Adblock Pro installerad och får inte reklam. Vet inte om det pga det eller inte

Postad 13 juli 2015 - 22:41

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag har Adblock Pro installerad och får inte reklam. Vet inte om det pga det eller inte

Tack för ditt svar Enator, men jag antar att du har android-enhet då ?. Jag är just nu inlåst med apple-produkt.....

Postad 13 juli 2015 - 22:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Jag får ingen reklam vare sig via dator eller androidtelefon/plattor utan blockprogram när det spelas på CC, däremot om jag spelar på enheterna i sig

Postad 13 juli 2015 - 22:52

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Ett problem med min iPad air. Får ingen ruta i chrome så jag kan casta det till tv:n.

Redigerat av r_o_n, 14 juli 2015 - 08:47.

Postad 14 juli 2015 - 07:12

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Jag har inte fått nån reklam vad jag vet (iPhone 6). Kanske är någon bugg, rätt allvarlig sådan isf :P

Postad 14 juli 2015 - 07:41

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag får ingen reklam vare sig via dator eller androidtelefon/plattor utan blockprogram när det spelas på CC, däremot om jag spelar på enheterna i sig

Tackar för svaren !

Postad 17 juli 2015 - 17:46

AlvytheSinger
  • AlvytheSinger
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon fler än jag som upplever att Cromecaststickan ställer till med hdmi relaterade problem när den är inkopplad på baksidan av receivern?

Mitt problem är att övriga enheter kopplade med hdmi tappar synk/handskakning av ljudet emellanåt när Chromecast är inkopplad på baksidan av receivern, har dock inga som helst problem om Chromecast är inkopplad på receiverns framsida (Video aux in eller motsv). Problemen uppstår på båda mina receivers (Yamaha RX-V775 samt Pioneer VSX-923K) med olika Chromecastenheter. Inget jätteproblem alltså men irriterande att vara tvungen att ha stickan inpluggad i fronten på receivern.

/ Anders

Jag har samma problem med min Denon AVR-X2100w och Com hems Tivobox. Med skillnaden att jag inte kan ha den inkopplad genom hdmi:n på fronten heller. Detta fenomen uppstod förra veckan, fram tills dess har jag kunnat ha den inkopplad på receiverns baksida så vet inte varför detta nu har börjat. 

Redigerat av AlvytheSinger, 17 juli 2015 - 17:47.

Postad 17 juli 2015 - 17:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Jag har den på baksidan utan problem

Postad 19 juli 2015 - 09:14

teufelskreuter
  • teufelskreuter
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hade liknande problem när den satt bak på min vsx-923 , löste det genom att använda den korta hdmi förlängaren som följer med. Tror att wifidelen i cc stickan på nått vis ev stör övriga delar av hdmi kedjan.

/ Anders

Postad 20 juli 2015 - 09:54

Unregistereda0d3350e
  • Unregistereda0d3350e
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hej.

Har använt min cc ett bra tag nu och det fungerar bra, mest via min Ipad Air. Har stött på ett problem nu, när jag castar HBO N så visas inte undertexterna alltid på min tv, tittar jag via Ipaden så finns texterna. Försöker jag välja annan text så funkar bara finska. Hände senast igår när jag tittade på Strike Back s03e01 och förra veckan på True Detective s02e04. Provade precis TD och samma sak fortfarande, bara finska som visas på tvn men via paddan. Någon som upplevt detta?

Postad 21 juli 2015 - 21:36

ojdå
  • ojdå
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej.
Har använt min cc ett bra tag nu och det fungerar bra, mest via min Ipad Air. Har stött på ett problem nu, när jag castar HBO N så visas inte undertexterna alltid på min tv, tittar jag via Ipaden så finns texterna. Försöker jag välja annan text så funkar bara finska. Hände senast igår när jag tittade på Strike Back s03e01 och förra veckan på True Detective s02e04. Provade precis TD och samma sak fortfarande, bara finska som visas på tvn men via paddan. Någon som upplevt detta?

Har exakt samma problem, min cc är inkopplad i min marantz nr1604 på baksidan. Och jag får inte undertexter plus att osd från marantz funkar inte heller, vet inte om det har med cc att göra.

Postad 21 juli 2015 - 22:00

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Ja, skulle se true detective 5 och fan bara finska som fungerar
Ray Donovan visades med svensk text, säkert ett Hbo problem

Postad 22 juli 2015 - 20:43

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man kan köpa ethernetadaptern?

Postad 22 juli 2015 - 20:52

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Ingenstans utom Google store där den är slutsåld

Postad 27 juli 2015 - 10:19

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Sorry om det tagits upp innan.

Fungerar TV4 Play Premium på Chromecast nu? Ska se SHL i höst och ComHem är aningen dyrt för mig (den enda leverantör vi har i huset).

Postad 27 juli 2015 - 10:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Sorry om det tagits upp innan.

Fungerar TV4 Play Premium på Chromecast nu? Ska se SHL i höst och ComHem är aningen dyrt för mig (den enda leverantör vi har i huset).

http://www.tv4.se/tv...ca38f02f1000001

Postad 27 juli 2015 - 12:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tjejen köpte nya iphone 6-or till sig och sin grabb hos Tele2. På köpet skänker Tele2 1 st Chromecast per såld mobil. Så nu har hon 2! Den ena har jag förstås kopplat in åt henne. Nu försöker jag få henne att uppgradera sitt bredband från 10 till 100. Chromecast funkar inte särdeles bra när ett wifi ska delas med x antal mobiler och ipads. Man får vara glad om cast-ikonen ens dyker på mobilen eller plattan. Hoppas verkligen att 100 Mbit skulle lösa problemet. :unsure:

Redigerat av agpath, 27 juli 2015 - 12:41.

Postad 27 juli 2015 - 13:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Chromecast är så grym! Håller på och testar TV4 Premium för att kunna se UFC Live, då är det perfekt att kunna streama direkt till TVn!

Postad 27 juli 2015 - 20:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Tjejen köpte nya iphone 6-or till sig och sin grabb hos Tele2. På köpet skänker Tele2 1 st Chromecast per såld mobil. Så nu har hon 2! Den ena har jag förstås kopplat in åt henne. Nu försöker jag få henne att uppgradera sitt bredband från 10 till 100. Chromecast funkar inte särdeles bra när ett wifi ska delas med x antal mobiler och ipads. Man får vara glad om cast-ikonen ens dyker på mobilen eller plattan. Hoppas verkligen att 100 Mbit skulle lösa problemet. :unsure:

Det har nog snarare med routern att göra cast ikonen skall du få även om du har 2mbit..

Postad 28 juli 2015 - 09:17

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Perfekt! Äntligen. 

Då är det klart vilket abonnemang jag väljer till SHL i höst :D

Postad 14 augusti 2015 - 10:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Funkar det att casta från Google Chrome installerat på en iphone/ipad? Eller funkar det bara på dator och man är hänvisad till cast innifrån appar?

Jag installerade appen TV Cast på iphone och den kan casta videor från den i appen inbyggda webläsaren, men då den inte kan hantera flikar så blir den tämligen svårjobbad.

Postad 14 augusti 2015 - 12:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Funkar det att casta från Google Chrome installerat på en iphone/ipad? Eller funkar det bara på dator och man är hänvisad till cast innifrån appar?

Jag installerade appen TV Cast på iphone och den kan casta videor från den i appen inbyggda webläsaren, men då den inte kan hantera flikar så blir den tämligen svårjobbad.

Det fungerar på Android, men det betyder ju inte så mycket för dig. Men en googling ger följande svar: http://www.digitaltr...ios-chrome-app/

Kan dock inte testa själv.

Postad 14 augusti 2015 - 14:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det fungerar på Android, men det betyder ju inte så mycket för dig. Men en googling ger följande svar: http://www.digitaltr...ios-chrome-app/

Kan dock inte testa själv.

Säger inte mer än att vissa "mobila" websidor ska funka att casta. Men när jag surfar på ipad använder man inte den mobila sidan utan då surfar man ju som om det vore på en dator och då borde ju samma sidor gå att casta som på en dator? Jag får testa så får vi se.

Postad 14 augusti 2015 - 21:01

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Säger inte mer än att vissa "mobila" websidor ska funka att casta. Men när jag surfar på ipad använder man inte den mobila sidan utan då surfar man ju som om det vore på en dator och då borde ju samma sidor gå att casta som på en dator? Jag får testa så får vi se.

Senast jag provade var det bara vissa utvalda appar som kunde casta till chromecast...

Postad 15 augusti 2015 - 09:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Senast jag provade var det bara vissa utvalda appar som kunde casta till chromecast...

Numera kan du casta allt som visas på skärmen från en androidmobil utan problem, dvs du kan casta vilken app som helst. Men det tar en del kräm från mobilen så det fungerar bättre och smidigare med appar som har inbyggt stöd för cc.

Redigerat av distortion2, 15 augusti 2015 - 09:23.

Postad 15 augusti 2015 - 10:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Numera kan du casta allt som visas på skärmen från en androidmobil utan problem, dvs du kan casta vilken app som helst. Men det tar en del kräm från mobilen så det fungerar bättre och smidigare med appar som har inbyggt stöd för cc.

Nu menade jag i och för sig IOS det var väl det agpath hade frågor om..

Postad 15 augusti 2015 - 23:39

Eliasmatsson
  • Eliasmatsson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, är det någon som har testat att spela upp .mkv filer i 1080p med Kobi (xbmc) på sin Chromecast? Fungerar detta utan lagg om man streamar över nätvärket från t.ex. en NAS?

Postad 16 augusti 2015 - 00:32

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Hej, är det någon som har testat att spela upp .mkv filer i 1080p med Kobi (xbmc) på sin Chromecast? Fungerar detta utan lagg om man streamar över nätvärket från t.ex. en NAS?

Har testat 1080p med Plex och efter lite enkla inställningar i programmet flyter allt perfekt utan lagg. Dessutom med 5.1 ljud.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.