Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 december 2015 - 10:58

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hej!

Jag köpte en ny förstärkare på black friday rean (en Yamaha RX-V779) och har upptäckt en skum grej. När jag har shielden kopplad till en HDMI med HDCP 2.2 stöd så fungerar inte "automatic refresh rate switching" i Kodi. Men när jag kopplar shielden till en HDMI ingång utan HDCP 2.2 så fungerar det galant. Någon som vet varför det är så?

Kanske någon som kan testa en liknande setup?

Postad 08 december 2015 - 19:15

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Det kan inte bero på i vilken ordning du startar grejerna? se punkt 6
http://kodi.wiki/view/NVIDIA_SHIELD_TV
Har haft liknande problem.

Postad 08 december 2015 - 19:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Ok! 

Däremot så verkar fedex inte hitta hit. Den har varit på deras lokala central hela veckan, och sedan ute en sväng och sedan tillbaka

Postad 08 december 2015 - 19:26

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Däremot så verkar fedex inte hitta hit. Den har varit på deras lokala central hela veckan, och sedan ute en sväng och sedan tillbaka

Va surt!

Postad 08 december 2015 - 19:27

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har problem med att vissa filer har dåligt flyt och ljudet hamnar ur synk i KODI?

Kör jag samma på ES Media Player så får jag inte samma problem. Om jag avaktiverar att synka bildskärm mot filmen så verkar det gå bättre, men då rycker det ju istället.

Postad 08 december 2015 - 21:48

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej. 

Ett par gånger har jag råkat ut för att det kommer upp ett stort rött kryss över skärmen när jag ska spela upp en titel på Netflix (medföljande app). Ljudet kommer som det ska men bilden är enligt bifogad bild. Efter ett tag kommer ett felmeddelande upp som säger att Netflix har problem med den valda titeln. Har provat omstart och andra titlar men det hjälper inte. Det som krävs är att dra ur strömsladden. Någon som har samma problem eller som vet vad det kan bero på?

Fortfarande ingen som stött på samma problem som jag? Väldigt irriterande. Har kommit fram till att det räcker med att dra ur och sätta i HDMI-sladden när detta sker, vilket ändå är väldigt irriterande...

Postad 08 december 2015 - 22:46

Unregistereda17d8b93
  • Unregistereda17d8b93
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet hur/om man kan streama foton från Google plus? Tkr också nvidia shield är förvånadsvärd okonfigurerbar

Postad 09 december 2015 - 11:28

tuba
  • tuba
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Någon som lyckats köra SVTs Öppet Arkiv på Shielden?

Postad 09 december 2015 - 13:10

TurboJonte
  • TurboJonte
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Någon som vet hur/om man kan streama foton från Google plus? Tkr också nvidia shield är förvånadsvärd okonfigurerbar

Om du lagrar dina foton i Google Foton och använder tillhörande app på din telefon så kan du casta dom direkt där ifrån.

Postad 09 december 2015 - 15:49

Unregistereda17d8b93
  • Unregistereda17d8b93
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Om du lagrar dina foton i Google Foton och använder tillhörande app på din telefon så kan du casta dom direkt där ifrån.

Jo men det borde ju finnas en app, typ google+ eller google photos direkt i nvidia shield kan man tycka...

Köpte denna för att jag trodde den skulle vara med konfigurerbar och öppen än Apple tv..verkar som jag läste på för lite. Kan ju inte ens byta bakgrundsbild på den :C

Postad 09 december 2015 - 16:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jo men det borde ju finnas en app, typ google+ eller google photos direkt i nvidia shield kan man tycka...
Köpte denna för att jag trodde den skulle vara med konfigurerbar och öppen än Apple tv..verkar som jag läste på för lite. Kan ju inte ens byta bakgrundsbild på den :C

du kan använda en annan launcher om du vill individualisera den mer.

Postad 09 december 2015 - 17:45

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 1

Någon som lyckats köra SVTs Öppet Arkiv på Shielden?

Ja via KODI plugin

Postad 09 december 2015 - 17:57

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Någon som vet om jag kan dela ut någon mapp på shielden med skriv rättigheter genom nätverket?  I kodi tex.

Postad 10 december 2015 - 09:08

Unregistereda17d8b93
  • Unregistereda17d8b93
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Någon som har fått spotify connect att fungera?

Har testat med både emma for spotify och den andra inofficiella för android TV men får det ej att fungera...

Postad 12 december 2015 - 21:55

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Någon som har fått spotify connect att fungera?

Har testat med både emma for spotify och den andra inofficiella för android TV men får det ej att fungera...

Har inte fått Spotify att fungera överhuvudtaget (har inte provat tredjepartsgrejerna).

Man slog ju på trumman att Chromecast skulle få Spotifystöd (vilket skulle fungera ok i brist på äkta "connect", men det verkar inte finnas i AndroidTV än så länge.

Vet inte om detta funkar.

http://androidtv.new...our-android-tv/

Redigerat av e3henri, 12 december 2015 - 21:58.

Postad 12 december 2015 - 22:10

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ingen som vet om det går att föra över filer till Kodi över nätverket?

Postad 12 december 2015 - 22:38

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Vadå föra över filer till Kodi ?
Kodi kan läsa filer över nätverket och du kan föra över filer till Shield tv som Kodi sen kan läsa

Postad 12 december 2015 - 22:42

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Om man inte vill hellre styra med fjärren på tv så funkar Emma + för Spotify grymt bra. Fullt stöd för spellistor och min musik , både album och artister. Väl värt 17kr

Postad 12 december 2015 - 23:00

RobbeR011
  • RobbeR011
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Vadå föra över filer till Kodi ?
Kodi kan läsa filer över nätverket och du kan föra över filer till Shield tv som Kodi sen kan läsa

Ja, jag har en extern hårddisk som är inkopplad i shielden, jag vill kunna lägga filmer på den genom nätverket. Stora filmer fungerar inte att spela upp genom samba, jag har för dåligt nätverkskort på min macbook. Så vill bara lägga över den filen jag vill genom min macbook?

Redigerat av RobbeR011, 13 december 2015 - 01:21.

Postad 13 december 2015 - 09:07

Unregistered282072aa
  • Unregistered282072aa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem med Viaplay via Google Cast? När jag castar från Viaplay genom surfplattan uppkommer det ett lagg i nedre delen (1/3) av skärmen. Lagget liknas ett buffert-lagg, men bara på den nedre delen av skärmen... Jäkligt skumt.

Har testat att streama och casta via Google Movies och det fungerar kanon. Har flera andra Chromecast i huset och de fungerar utan problem med Viaplay. Har testat trådbundet men samma problem uppkommer fortfarande. Har stabil och snabb lina i övrigt...

Postad 13 december 2015 - 11:20

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Idag startade jag morgonen med att mecka med Shielden, det som egentligen fungerar som det ska är miracast eller vad det heter det som är motsvarigheten till airplay typ.

1.Jag lyckas inte strömma spel via nätverket från pc, det blir typ 3d (som du ser 3d film utan glasögon) (alla mätvärden i nätverkskollen är 100%)

2. kodi levererar inte atmos fortfarande.

3. Kontrollerna tappar kontakten hela tiden

4. Play kanalerna hackar.

Den får damma lite till i hyllan helt enkelt !

Postad 13 december 2015 - 11:57

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Är det någon annan som har problem med Viaplay via Google Cast? När jag castar från Viaplay genom surfplattan uppkommer det ett lagg i nedre delen (1/3) av skärmen. Lagget liknas ett buffert-lagg, men bara på den nedre delen av skärmen... Jäkligt skumt.

Har testat att streama och casta via Google Movies och det fungerar kanon. Har flera andra Chromecast i huset och de fungerar utan problem med Viaplay. Har testat trådbundet men samma problem uppkommer fortfarande. Har stabil och snabb lina i övrigt...

Jag har exakt samma problem. Allt utom Viaplay fungerar bra att casta. Har testat att byta mellan olika upplösningar på hdmi-utgången men det gjorde ingen skillnad.

Postad 13 december 2015 - 13:51

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Ja, jag har en extern hårddisk som är inkopplad i shielden, jag vill kunna lägga filmer på den genom nätverket. Stora filmer fungerar inte att spela upp genom samba, jag har för dåligt nätverkskort på min macbook. Så vill bara lägga över den filen jag vill genom min macbook?

Med appen ES file Explorer kan du föra över filer via ftp och smb

Postad 13 december 2015 - 20:00

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Fortsätter mitt Viaplay strulande. Har installerat appen direkt på shielden, plockade appen från en samsungplatta. Jag hade förhoppningen att om man tog den från en surfplatta så skulle viasat to go vara tillgängligt, men så blev det inte. Är det någon som har någon ide hur det går att fixa. Viasat to go går inte att casta, så det vore bra att köra direkt på android tv.

Postad 13 december 2015 - 20:01

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Chromecast går inte att använda, Sådana extrema grafikbuggar på bla Viaplay så det är otittbart.

Måste fixas liksom SVT-play appen

Postad 14 december 2015 - 14:06

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Chromecast går inte att använda, Sådana extrema grafikbuggar på bla Viaplay så det är otittbart.

Måste fixas liksom SVT-play appen

Chromecastfunktionen har fungerat bra med det jag har tittat på. (Har inte provat Viaplay.)

SVT Play-appen hade lite konstiga störningar när jag först tittade på den, men sedan fick den väl någon uppdatering. Har fungerat bra de senaste veckorna. Jag använder den hela tiden. Grymt bekvämt att starta Shielden med fjärrkontrollen, och sedan kan man välja program och köra på några sekunder. Använde mest dator kopplat till TV:n för SVT Play förut, och det var mycket mer mek med den.

Postad 14 december 2015 - 15:36

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Fortsätter mitt Viaplay strulande. Har installerat appen direkt på shielden, plockade appen från en samsungplatta. Jag hade förhoppningen att om man tog den från en surfplatta så skulle viasat to go vara tillgängligt, men så blev det inte. Är det någon som har någon ide hur det går att fixa. Viasat to go går inte att casta, så det vore bra att köra direkt på android tv.

Därför jag tröttnade lite på min. Trodde i min enfald att VIasat och HBO skulle funka men icke sa nicke..Verkar som om Android TV skiljer sig en del från vanliga Android så att sideloada appar rakt av är inte någon garanti för att det fungerar. Köpte en ATV4 och där fungerar det smärtfritt...Gillar inte äpplet till 100% men när det kommer till familjefaktor så spöar den tyvärr shielden många gånger om....

Postad 14 december 2015 - 20:11

Unregistered282072aa
  • Unregistered282072aa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem. Allt utom Viaplay fungerar bra att casta. Har testat att byta mellan olika upplösningar på hdmi-utgången men det gjorde ingen skillnad.

Då är jag inte ensam alltså... Tur att maskinen är jäkligt trevlig i övrigt! Är positivt övveraskad hur pass bra Geforce Now fungerar. Har tidigare skiftat mellan PS4, Xbox One och Wii U, men har hela tiden känt att de bara står och samlar damm. Antingen p.g.a dåliga mediemöjligheter eller komplexiteten och dra igång ett lir när man har tid. De två stora PS4 och Xbox One saknar lite av denna enkelhet och Wii U har usla mediemöjligheter. Tiden räcker inte till som den gjorde när man var pojkspoling...

Postad 14 december 2015 - 21:48

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Kul att någon får igång nå spel på Shielden, jag köpte min mest för att kunna lira spel från PC, men märke att de drog ner spel som tex projekt cars till Liw så där rök det här å kör man läget att den inte ställer ner då blir det bildoroblem me att man typ ser dubbelt, hittar inget om det problemet på nätet.

Kör med cat6 rätt genom mot 3 olika datorer som sämst har gtx 970

Postad 15 december 2015 - 10:38

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Kul att någon får igång nå spel på Shielden, jag köpte min mest för att kunna lira spel från PC, men märke att de drog ner spel som tex projekt cars till Liw så där rök det här å kör man läget att den inte ställer ner då blir det bildoroblem me att man typ ser dubbelt, hittar inget om det problemet på nätet.

Kör med cat6 rätt genom mot 3 olika datorer som sämst har gtx 970

Har du testat att streama via Steam? Jag testade det hemma mellan speldatorn (i7, 8GB och r390) och en väldigt klen och enkel bärbar dator (HP DM1 1105 med en pentium SU4100 processor och 1 GB ram). Jag körde iofs inte CARS utan enbart det enda spel jag spelar sedan ett par år tillbaka, World of Tanks.

Jag måste säga att jag blev väldigt överraskad över hur bra det gick. Då kör jag dessutom Linux på den bärbara och över trådlöst, dvs inte optimalt. Jag hade någon microfrysning var femte-tionde sekund men mellan det gick det rent ut sagt skitbra. Trodde laptopen skulle vara för klen men det var inte något hinder.

Jag vet inte om man kan streama via Steam till Shielden. Man borde ju kunna det.

Sen kan jag tipsa om det måste inte vara Steam-spel man streamar. Man kan lägga till spel i Steam som man sedan kan starta och streama genom Steam.

Dessutom finns det väl något annat program också som du kan streama med. Moonlight heter det och bygger på Nvidias streaming. Själv kör jag AMD grafik hemma så jag kan inte testa eftersom det kräver Nvidia-grafik.

Ok, nog med off topic raljerande från mig nu. Finns säkert någon annan tråd på forumet som det passar bättre in på. :D

Postad 15 december 2015 - 11:20

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ämnet rör fortfarande steam, en av tjänsterna precis som SVT play osv, nvidia som synkar hittar minska spel själv stawwsrs fungerar bra men det blir 2 bilder i en mixom.

Postad 17 december 2015 - 08:22

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Fråga om Shield / Kodi.

När jag styr Kodi med spelkontrollen så kan jag välja en undermeny på saker (Tex ange en titel som visad, eller ändra media info) genom att markera den och trycka "X".

Jag hittar inget sätt att göra samma sak med fjärrkontrollen. Nån som har nåt förslag där.

Postad 17 december 2015 - 08:49

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag undersökte detta själv härom dagen. Kom fram till att undermenyn bara går att få fram genom att trycka X på spelkontrollen och inte genom fjärrkontrollen. (Mitt problem var att jag hade lagt till sökvägar som jag ville ta bort men inte kunde med fjärrkontrollen. Det var först när jag tog fram spelkontrollen som jag kom på hur jag kunde göra)

En fråga jag har ställt mig är hur man får fram nedre "kontrollfältet" (Play, pause, forward, undertexter mm.) med spelkontrollen när man spelar en film? Går det? Eller är det bara med fjärrkontrollen?

Postad 17 december 2015 - 09:09

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Fråga om Shield / Kodi.

När jag styr Kodi med spelkontrollen så kan jag välja en undermeny på saker (Tex ange en titel som visad, eller ändra media info) genom att markera den och trycka "X".

Jag hittar inget sätt att göra samma sak med fjärrkontrollen. Nån som har nåt förslag där.

I kodi 16  så stöds "longpress" på ok knappen för att få kontext menyn.

Postad 17 december 2015 - 14:17

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon som kan dela med sig av P/N numret för strömadaptern till 16GB modellen?

Tack!

Postad 17 december 2015 - 14:54

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag undersökte detta själv härom dagen. Kom fram till att undermenyn bara går att få fram genom att trycka X på spelkontrollen och inte genom fjärrkontrollen. (Mitt problem var att jag hade lagt till sökvägar som jag ville ta bort men inte kunde med fjärrkontrollen. Det var först när jag tog fram spelkontrollen som jag kom på hur jag kunde göra)

En fråga jag har ställt mig är hur man får fram nedre "kontrollfältet" (Play, pause, forward, undertexter mm.) med spelkontrollen när man spelar en film? Går det? Eller är det bara med fjärrkontrollen?

Nej, Jag har inte heller hittat nåt sätt att få fram den menyn med spelkontrollen. Jag försöker att bara använda fjärrkontrollen, och det ända jag saknat ännu är just kontext menyn

I kodi 16  så stöds "longpress" på ok knappen för att få kontext menyn.

Känner du till när 16 finns tillgänglig via app store då. Nu är den väl bara nån form av beta.

Postad 17 december 2015 - 15:01

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Nej, Jag har inte heller hittat nåt sätt att få fram den menyn med spelkontrollen. Jag försöker att bara använda fjärrkontrollen, och det ända jag saknat ännu är just kontext menyn

Känner du till när 16 finns tillgänglig via app store då. Nu är den väl bara nån form av beta.

det är en väldigt stabil beta den är uppe i beta 4 nu bara att ladda hem från kodi.tv

Redigerat av jimjans, 17 december 2015 - 15:03.

Postad 17 december 2015 - 20:05

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag "paste"-ar in det här i den här tråden också eftersom jag läste att vissa hade problem med Viaplay..

Viaplay funkar numera på Android TV, iallafall min Nvidia Shield TV box. https://play.google....y.android&hl=sv

Går att installera från webläsare/telefon till Android TVn.. står att den är kompatibel och installeras direkt. Fungerar bara dock bara med mus fortfarande, vet inte om det är meningen att den skall bli "fullt kompatibel" inom kort eller något... finns dock ej (ännu,,?) på Android TV appstore-n direkt på tv-boxen.

Och TV ToGo ingår, Live kanaler som man kan spola tillbaka i, och man kan även spela tillbaka i live sport och starta om etc, det blir ungeför som min gamla discountinued/avvecklade Viaplay Box! 

Den klart mest fetature rich-a, mest egenskaper, Viaplay-appen som finns just nu.

Kan bli jävligt bra, nice när de fixar till den lite... fullt kompatibel etc.

Postad 17 december 2015 - 21:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Jag kan verkligen rekommendera att investera i en Harmony Connect fjärr (eller vad den heter nu för tiden). Då får man riktiga play/pause/forward/back knappar samt navigering och med hjälp av keyeditor i Kodi kan man koppla i princip vad som helst.

Jag har kollat lång press på OK till INFO (kräver inte Kodi 15.2 i det här fallet) samt lite ljud och undertextkontroller till dedikerade knappar

Postad 20 december 2015 - 10:50

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Någon som kör kodi 16 beta 4?

Får inte resume att funka på filmer o serier, kör ej på bibliotek.

Ser att en liten ikon dykt upp brevid filen som visar att jag stoppat filmen en bit in men den startar från början endå

Finns det något sätt att ändra på ljudet som kommer ur 3.5mm uttaget på shield fjärren(equalizer för bluetooth ljud?) tycker det låter väldigt tunt och vasst.

lyssnar iof bara ibland på nätterna om jag ser film sent men det vore inte dumt om man kunde justera ner diskanten lite grann.

Mvh Jonas

Postad 20 december 2015 - 19:52

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Någon som kör kodi 16 beta 4?
Får inte resume att funka på filmer o serier, kör ej på bibliotek.
Ser att en liten ikon dykt upp brevid filen som visar att jag stoppat filmen en bit in men den startar från början endå

Finns det något sätt att ändra på ljudet som kommer ur 3.5mm uttaget på shield fjärren(equalizer för bluetooth ljud?) tycker det låter väldigt tunt och vasst.
lyssnar iof bara ibland på nätterna om jag ser film sent men det vore inte dumt om man kunde justera ner diskanten lite grann.

Mvh Jonas

I kodi 15.2 ändrar man resumefunktionen i uppspelningsinställningarna (default är att börja från början). Har det slutat fungera i 16 beta4?

Postad 20 december 2015 - 22:35

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 1
Kodi 16 - Android pass-through test thread. EXPERIMENTAL!!!

http://forum.kodi.tv....php?tid=252852

Redigerat av 22mc, 20 december 2015 - 22:36.

Postad 21 december 2015 - 09:08

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

I kodi 15.2 ändrar man resumefunktionen i uppspelningsinställningarna (default är att börja från början). Har det slutat fungera i 16 beta4?

Tänkte inte på hur det var tidigare, hade en nuc då och resume har bara funkat så länge jag har haft den.

Har expert inställningarna aktiverade men jag hittar ingen resume  inställning någonstans...skumt

Postad 21 december 2015 - 18:41

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Tänkte inte på hur det var tidigare, hade en nuc då och resume har bara funkat så länge jag har haft den.

Har expert inställningarna aktiverade men jag hittar ingen resume  inställning någonstans...skumt

Jag hittar heller ingen sådan funktion i 15.2 android versionen

Postad 21 december 2015 - 19:06

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
I vanlig ordning är svaret 5 sekunder bort via en googlesökning
Kapitel4
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos

Postad 21 december 2015 - 19:27

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

I vanlig ordning är svaret 5 sekunder bort via en googlesökning
Kapitel4
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos

ligger i fil listor inte i uppspelningsinställningarna som du sa i tidigare inlägg.

därför missade jag det

Postad 21 december 2015 - 19:42

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Kodi 16 - Android pass-through test thread. EXPERIMENTAL!!!

http://forum.kodi.tv....php?tid=252852

Härligt :)

Postad 21 december 2015 - 20:05

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Härligt :)

Japp funkar fint :-)

Postad 21 december 2015 - 21:07

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Konstigt att det funkar för vissa ?
Får inte ens upp valen om DTS HD eller True HD ?
Efter jag valt passtrough finns bara Dolby Digital och DTS capable reciever tillgängligt??
Väljer jag support 8 channel DTS-HD audio decoding så funkar det med endast PCM.

Är det så ni andra får det att funka ?
För i kodi tråden får vissa upp dom alternativen jag räknade upp ovan.

Udda?!

Redigerat av doo, 21 december 2015 - 21:10.

Postad 21 december 2015 - 22:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Konstigt att det funkar för vissa ?
Får inte ens upp valen om DTS HD eller True HD ?
Efter jag valt passtrough finns bara Dolby Digital och DTS capable reciever tillgängligt??
Väljer jag support 8 channel DTS-HD audio decoding så funkar det med endast PCM.

Är det så ni andra får det att funka ?
För i kodi tråden får vissa upp dom alternativen jag räknade upp ovan.

Udda?

Använder du den experimentella versionen av kodi 16 då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.