Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,41 (123) 4 328:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 399:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 819:-
3 relaterade trådar

Postad 08 december 2016 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Va gött skakig han blev när han fick hålla i den :D

Han skippade en dejt med Nicole Kidman för att spela kom jag på nu.

Postad 08 december 2016 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Här är nåt exklusivt indiespel till Switch.

http://www.neogaf.co...d.php?t=1323269

Postad 08 december 2016 - 22:05

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Det man kunde utskönja när han spelade med plattan var väl att det var samma reflektioner som gamepaden till Wii U har, lite matt och sträv yta, ingen glasskärm al'a smartphone. Så ingen yttre glasskärm verkar det inte vara.

Postad 09 december 2016 - 11:49

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0
http://www.eurogamer...console-support

Sources: Nintendo Switch will have GameCube Virtual Console support

Sunshine! Luigi! Smash Bros. Melee!

Postad 09 december 2016 - 13:28

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Finns det något ställe i Sverige där man kan förboka utan att betala 5000kr i förskott?

Har ingen alls lust att ligga ute med så mycket pengar för något som förhoppningsvis kommer att kosta hälften. 

Postad 09 december 2016 - 13:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 1
Dom flesta? Jag tror inte nån kräver betalning direkt. Annars är det ju bara att ta faktura.

Postad 09 december 2016 - 13:37

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Finns det något ställe i Sverige där man kan förboka utan att betala 5000kr i förskott?
Har ingen alls lust att ligga ute med så mycket pengar för något som förhoppningsvis kommer att kosta hälften.

Klarna har en deal att du inte behöver betala fören slutet januari, då har troligen priset justerats. Jag bokade så på Webhallen.

https://klarna.com/c...dex.php?lang=sv

Postad 09 december 2016 - 13:45

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Dom flesta? Jag tror inte nån kräver betalning direkt. Annars är det ju bara att ta faktura.

Du hade rätt, man kunde förboka på webhallen och välja att hämta och betala i butik när man väl hämtar.
Då var det väl mest dumt att man inte gjort detta tidigare :P

Och skönt att ha lite flexibilitet, framförallt eftersom det snackas en hel del om någon lite större bundle. 

Postad 13 december 2016 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Switchpresentationen 13 januari kl 5 på morgonen... FML.

Postad 13 december 2016 - 16:01

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Blir till attt ställa väckaren 30min tidigare, eller 35 så hinner man få fram en kopp kaffe. Riktigt morgonmys :)

Postad 14 december 2016 - 18:46

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Då får man reda på priset och exakta release datumet visst? Kommer det bara handla om hårdvaran eller avslöjas spelen också?

Redigerat av AbductedTurtle, 14 december 2016 - 18:51.

Postad 14 december 2016 - 20:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Då får man reda på priset och exakta release datumet visst? Kommer det bara handla om hårdvaran eller avslöjas spelen också?

Allt avslöjas.

ALLT.

giphy.gif

giphy.gif

Redigerat av Zoiler, 14 december 2016 - 20:13.

Postad 17 december 2016 - 20:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

lite... halvtveksamma nyheter nu. stämmer det så talar det emot switch lite granna iaf som jag ser det. nintendo verkar ha butchat hårdvaran ordentligt enligt länken längst ner. ska man tro på dessa rykten (och ta det med en lika stor nypa salt som nypa hopp ni har för enheten) så ska nvidas last-gen maxwell-arkitektur användas. det innebär att den nya pascal, som många som förstår sig på sånt här hade hoppats på, inte kommer att användas.

det skulle innebära att nintendo riskerar att göra en liten bom igen då deras nya enhet åter igen kommer att vara ganska modest styrkemässigt. inte för att det hindrade wii från att bli en total braksucce, men samtidigt så är det ju en stationär konsol (också), vilket innebär att tillverkarna nog gärna hade haft lite mer kräm att använda. eller de hugade spekulanterna på konsolen. eller jag. det kanske bara är jag som hade velat se nintendo switch lite mer kraftfull.

nåja, vi ska inte måla fan på väggen baserat på ett rykte (mer info den 12:e) och även om det skulle stämma så kan det nog hända att de svarta alverna som arbetar med svart magi (läs programmerar) säkert hitta någon bra lösning. ta bort skuggor, shaders och allt vad det nu kan tänkas heta. low spec gamer (en av mina favoriter på youtube) lyckas ju spela det mesta på riktigt sunkiga datorer, så varför skulle inte det finnas en lösning även för en svagare stationär konsol idag? =)

http://venturebeat.c...-playstation-4/

Postad 17 december 2016 - 23:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Jag tycker ryktet verkar tveksamt och att det även är skumt att använda en mer energislukande prosessor. Jag tror inte dom vet helt vad dom pratar om då infon från produsenterna alltid varit "custom chip" så vad den igentligen presterar återstår oavsett att se.

Postad 18 december 2016 - 01:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ja den där artikeln läste jag en del diskussioner om på GAF när den var aktuell för några dagar sedan. De kom fram till att den var full av felaktigheter. Ni kan läsa här om ni vill veta varför.

De har ju redigerat den i efterhand dessutom.

Postad 18 december 2016 - 01:37

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 1

lite... halvtveksamma nyheter nu. stämmer det så talar det emot switch lite granna iaf som jag ser det. nintendo verkar ha butchat hårdvaran ordentligt enligt länken längst ner. ska man tro på dessa rykten (och ta det med en lika stor nypa salt som nypa hopp ni har för enheten) så ska nvidas last-gen maxwell-arkitektur användas. det innebär att den nya pascal, som många som förstår sig på sånt här hade hoppats på, inte kommer att användas.

det skulle innebära att nintendo riskerar att göra en liten bom igen då deras nya enhet åter igen kommer att vara ganska modest styrkemässigt. inte för att det hindrade wii från att bli en total braksucce, men samtidigt så är det ju en stationär konsol (också), vilket innebär att tillverkarna nog gärna hade haft lite mer kräm att använda. eller de hugade spekulanterna på konsolen. eller jag. det kanske bara är jag som hade velat se nintendo switch lite mer kraftfull.

nåja, vi ska inte måla fan på väggen baserat på ett rykte (mer info den 12:e) och även om det skulle stämma så kan det nog hända att de svarta alverna som arbetar med svart magi (läs programmerar) säkert hitta någon bra lösning. ta bort skuggor, shaders och allt vad det nu kan tänkas heta. low spec gamer (en av mina favoriter på youtube) lyckas ju spela det mesta på riktigt sunkiga datorer, så varför skulle inte det finnas en lösning även för en svagare stationär konsol idag? =)

http://venturebeat.c...-playstation-4/

Nintendo är sämst och kompromissar med hårdvaran? Va, vem kunde tro något sånt. Trist att nintendo alltid underlevererar.

Jag hade jublat om nintendo la ner hårdvaran och endast fokuserade på spel. Hade blivit superglad att se zelda/mario på xbox/ps4.

Redigerat av Unregistered42205, 18 december 2016 - 01:37.

Postad 18 december 2016 - 06:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Det är lite taffligt om de kör Maxwell istället för Pascal men den detaljen har överdrivits rejält. OM tillverkningsprocessen för kretsen är 14/16 nm FinFET så spelar det inte nån större roll.

OM den är 20 nm ala Maxwell-baserade Tegra X1 så är det dock hål i huvudet så det sjunger om det. Doooooomed osv, osv.

Lite samma med CPUn. Man hade helst sett att det var den nyare A72:an men Nintendo kommer nog gå på "näst nyaste" även där, A57 (ala Tegra X1). Kan nog ses som än taffligare än valet av grafik arkitektur eftersom A72 tycks vara rätt uppenbart bättre.
https://www.google.s...SxrcVZSaX5LG4Ig

Redigerat av pacman, 18 december 2016 - 07:04.

Postad 18 december 2016 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Please god.. låt det bli 13 snart. Den här tråden är en oupphörlig skärseld av repetition.

Postad 18 december 2016 - 14:38

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Nintendo är sämst och kompromissar med hårdvaran? Va, vem kunde tro något sånt. Trist att nintendo alltid underlevererar.
Jag hade jublat om nintendo la ner hårdvaran och endast fokuserade på spel. Hade blivit superglad att se zelda/mario på xbox/ps4.

Min personliga åsikt är kort och gott att du har fel. Och det har diskuterats tusen gånger i den här tråden.

Postad 19 december 2016 - 09:07

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Min personliga åsikt är kort och gott att du har fel. Och det har diskuterats tusen gånger i den här tråden.

Alltid kan jag nog inte hålla med han om men iaf dom 3 senaste generationerna så har Nintendo legat en bra bit under konkurenterna när det kommer till prestanda iaf.
Återstår väl att se hur det blir nu.

Som tur är så lyckas ju Nintendo väldigt bra med sina egna spel. Även att dom inte är detaljerade som battlefield och andra spel.

Postad 19 december 2016 - 09:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Please god.. låt det bli 13 snart. Den här tråden är en oupphörlig skärseld av repetition.

Repetition is the key to mastery! :D

Själv så hoppades jag på Skylake...

...

Muahahaha, jag har ingen aning om vad det är ens! En processor med integrerat grafikkort kanske? Eller möjligheten till integrerat grafikkort? Skämt åsido så har jag spanat endel på 2 in 1-datorer, och vill minnas att nx var rätt tunn. Dock så ser jag nu i efterhand att switch är BETYDLIGT tjockare, och kommer troligtvis vara betydligt billigare än några av de lite dyrare datorerna.

​2999? 2995? 2499?

Alltid kan jag nog inte hålla med han om men iaf dom 3 senaste generationerna så har Nintendo legat en bra bit under konkurenterna när det kommer till prestanda iaf.
Återstår väl att se hur det blir nu.

Som tur är så lyckas ju Nintendo väldigt bra med sina egna spel. Även att dom inte är detaljerade som battlefield och andra spel.

WII och WII U, men den tredje generationen? Gamecube var, om jag inte minns helt fel, betydligt kraftigare än vad ps2 var.

Postad 19 december 2016 - 12:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jobbar för tillfället med en produkt som utseendemässigt är väldigt lik Switch (förutom att handkontrollerna inte sitter på sidan av skärmen), den drivs faktiskt av en Skylake. Så det måste varit den du tänkte på för att Nintendo skulle köra Nvidia har ju varit känt länge. ;) :)

Förövrigt ganska uppenbart att NX Devkitet nedan...

LEE3Lnz.jpg

...förmodligen bara är en tämligen lätt moddat Nvidia Jetson TX1 Developer Kit:

JetsonTX1_DevKit_3Quarter_ON.png

Final-Retail Switch saknar uppenbarligen fet kylning så vi får verkligen hoppas att det möjliggjorts med övergång till 14/16 nm FinFET. 

Redigerat av pacman, 19 december 2016 - 12:07.

Postad 19 december 2016 - 14:58

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Switch lägre prestanda än trott?

Bärbar:

CPU:1020MHz

GPU: 307.2MHz

Dockad:

CPU: 1020MHz

GPU: 307.2/768MHz

http://www.eurogamer...h-spec-analysis

Redigerat av Unregistered93aa32e3, 19 december 2016 - 15:00.

Postad 19 december 2016 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Switch lägre prestanda än trott?

Helt klart. Folk förväntade sig PS4 eller XB1, men till och med jag trodde att den skulle vara kraftfullare än vad Digital Foundry har kommit fram till.

I bärbart läge är det en lite biffigare Wii U i stort sett. Stationärt är den alltså 2,5 x starkare, vilket gör att den kan köra samma spel i 1080p istället för 720 som den gör i bärbart.

Det jag inte förstår är varför de har marknadsfört den som en stationär konsol i första hand. Det är ju uppenbarligen en bärbar, som också råkar fungera som stationär om man vill. Som bärbar är den kraftfull. Som konsol är den väldigt svag med dagens standarder.

Spelen kommer ändå vara bra och snyggare än på Wii U. Jag spelar spel som Shantae och Momodora idag som absolut inte ser något märkvärdigt ut men är roliga att spela för den sakens skull. Men jag har svårt att kalla detta för Nintendos nästa stationära konsol.

Allt är inte avslöjat ännu, men det viktigaste för deras skull är väl priset. Får inte vara för högt nu.

Edit:

Nintendo is marketing this thing all wrong.

This is not the sucessor to the Wii U. It's the successor to the 3ds with a "super game boy" attached to it so you can play it on TV.

It's primarily a portable console with the ability to be played on your TV, which is really neat.

They should market it like that and not the other way around IMO.

Precis. Så framstår det just nu. Nintendo brukar ju vara så bra på marknadsföring så... de borde väl ha förstått detta -_-

Redigerat av Zoiler, 19 december 2016 - 15:18.

Postad 19 december 2016 - 16:59

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Helt klart. Folk förväntade sig PS4 eller XB1, men till och med jag trodde att den skulle vara kraftfullare än vad Digital Foundry har kommit fram till.

I bärbart läge är det en lite biffigare Wii U i stort sett. Stationärt är den alltså 2,5 x starkare, vilket gör att den kan köra samma spel i 1080p istället för 720 som den gör i bärbart.

Det jag inte förstår är varför de har marknadsfört den som en stationär konsol i första hand. Det är ju uppenbarligen en bärbar, som också råkar fungera som stationär om man vill. Som bärbar är den kraftfull. Som konsol är den väldigt svag med dagens standarder.

Spelen kommer ändå vara bra och snyggare än på Wii U. Jag spelar spel som Shantae och Momodora idag som absolut inte ser något märkvärdigt ut men är roliga att spela för den sakens skull. Men jag har svårt att kalla detta för Nintendos nästa stationära konsol.

Allt är inte avslöjat ännu, men det viktigaste för deras skull är väl priset. Får inte vara för högt nu.

Edit:

Precis. Så framstår det just nu. Nintendo brukar ju vara så bra på marknadsföring så... de borde väl ha förstått detta -_-

Efter katastrofen med Wii U så är jag inte så säker på om jag skulle vilja kalla Nintendo mästare på marknadsföring. Lanseringen av Wii U, i mitt och många andras tycke, misslyckades totalt med att förmedla vad det var för produkt. Var det en bärbar konsol, var det en ny stationär, var det till och med bara ett tillbehör till Wii..?

Prestandasiffrorna oroar mig. Jag har verkligen inte förväntat mig underverk på något sätt, men i bärbart läge borde denna hamna i klass med en vanlig telefon med Snapdragon 810..?   

Postad 19 december 2016 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Efter katastrofen med Wii U så är jag inte så säker på om jag skulle vilja kalla Nintendo mästare på marknadsföring.

Jag var sarkastisk alltså :)

Postad 19 december 2016 - 18:04

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Jag var sarkastisk alltså :)

Det borde jag kanske förstått :)

Postad 19 december 2016 - 18:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Jisses. Köper mig ett Jetson Kit och programmerar ett eget Mario-spel istället. :D

Redigerat av pacman, 19 december 2016 - 18:55.

Postad 19 december 2016 - 21:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 751 inlägg
  • 0
https://youtu.be/PzS4LbH5nmA

Postad 19 december 2016 - 21:44

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Ska bli så skönt att eventet är snart så man slipper alla snillen som spekulerar...

Postad 19 december 2016 - 21:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Har svårt att tro att dom säger vad som sitter innuti?

Postad 19 december 2016 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Har svårt att tro att dom säger vad som sitter innuti?

Inte allt, men klockhastigheten tydligen. Något dokument som getts till utvecklare, som när PS4 Pro läcktes.

Men det finns viss ljusning om man läser Thraktors poster på gaf, han är tekniskt kunnig och tycker att det inte borde vara någon idé med fläkt om den skulle vara så lågt klockad. Återstår att se, men får väl vara inställd på en dubbel Wii U eller nåt...

Redigerat av Zoiler, 19 december 2016 - 21:59.

Postad 20 december 2016 - 06:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Mmm, skulle ju kunna varit 384 stycken grafikprocessorer istället 256 ala Tegra X1 . Skulle iaf i nån mån förklara den låga klockan.

Men DF tycks ju inte ha nån info som går åt det hållet. Sämre än Shield TV i så fall, grym besvikelse.

Inte allt, men klockhastigheten tydligen.

Tror Griffin syftar på ac1976s kommentar...eventet lär väcka lika många frågor som svar. :D

Redigerat av pacman, 20 december 2016 - 08:09.

Postad 20 december 2016 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

...eventet lär väcka lika många frågor som svar. :D

Vi kommer iaf få se vilka spel de har och priset.

Splatoon Switch, Mario Maker Switch, Smash Bros Switch, Mario Kart Switch, Zelda Switch....

:(

Postad 21 december 2016 - 12:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Är beredd på ännu en besvikelse från Nintendo. Blir inget köp denna gången. 

Zelda köper jag till Wii U istället. 

Postad 21 december 2016 - 12:54

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Är beredd på ännu en besvikelse från Nintendo. Blir inget köp denna gången.
Zelda köper jag till Wii U istället.

Du kan ju inte såga en ny konsol för att en massa tomtar gissar hej vilt hur den kommer att vara. Vänta åtminstone till vi vet nått om den, på riktigt.

Fast det blir ju en mindre i kön om du hoppar över. :)

Postad 21 december 2016 - 12:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 2

Köpte Wii U på releasedagen för Zelda. Det är fortfarande inte släppt. Jag gör inte samma miss en gång till :)

Postad 21 december 2016 - 18:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Ärligt talat så skiter jag igentligen i hur kraftig den blir. Jag vil bara ha en konsol att spela Zelda, Mario, Metroid osv på, jag har redan 2 speldatorer plus 7 tvspel så jag kommer inte spela varken Skyrim eller Battlefield på den iallafall. (kanske Dark souls på resan dock).

Jag hade verkligen hoppats på pascal eller en custom-chip med något riktigt smart inproppat för att ge möjligheter til utvecklarna, men jag kommer ihåg hur det blev med Wii och speciellt med WiiU där man hoppades att denna GPGPU skulle kunna utföra magiska ting i rätt händer men faktum är att Nintendo har i dom sista konsolerna viljat ha lågt strömförbruk och små konsoler med lite gammal teknik, och det var exakt likadant med 3Ds där ett stort fokus var att använda teknik som kunde byggas i nästan vilken fabrik som helst och inte nån top-of.the-line som bara ett gäng på 5-man kan bygga, så jag har slutat att hoppas och vil bara att den ska leva länge nog att få några bra Nintendospel.

Jag tror som sagt inte dom kommer säga nånting om tekniken förutom kansje nåntingom lagring och lagringsmedia och hastigheten på denna, skärmen, batteritid, 1080p, usb-c osv såna ting som gemene man kan förstå.

Folkuset blir på spelen och om dom ser bra ut och priset blir ok så är det igentligen helt ok med en billgare konsol, hade ju sugit att betala för en PS4 när man redan har en ps4 lixom. Det var längesen jag endast hade en Nintendo-konsol hemma, var väl lite under Snes-tiden kanske men man kompletterade ju med Sega så tja.....komplement-maskin för en ok peng.

Redigerat av Demon Slayer, 21 december 2016 - 18:18.

Postad 21 december 2016 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag tror som sagt inte dom kommer säga nånting om tekniken förutom kansje nåntingom lagring och lagringsmedia och hastigheten på denna, skärmen, batteritid, 1080p, usb-c osv såna ting som gemene man kan förstå.

"Let us present the Super Gameboy. This is the worlds most powerful portable dedicated gaming machine. It's even more powerful than our last home console. And when you tire of gaming on the go, simply place it in the stand, and keep playing on the big screen. All yours for $200. Please, don't rush, there's enough for everyone. Ouch! You stepped on my toe kind sir, haha"

Är vad de borde ha sagt.

Istället får vi:

"My friends... THIS, is the Wii U 2, our new home console. For us, it's not about specs. Sure, it can't compete with 3-4 year old tech and it's certainly quite inferior to Pro/Scorpio, BUT.. you can take it with you - on the go! It will have all the games you know and love, Mario, Zelda, Donkey Kong, Mario, Kirby, Mario... as for third party games we just announced an unprecedented partnership with EA and you can be sure that every one of our partners will work hard to port their premium games to our toaste.. I mean our console. Did I mention it's portable?"

Nä men... vi får väl se vad som händer. Jag är villig att betala för det så för min del hade de gärna fått göra den stark som en superdator, men den ska ju sälja något också. Tror inte Nintendo är villiga att gå all in på en konsol som kör ett nytt koncept, för de vet inte hur konceptet kommer fungera. Om det inte fungerar så blir det som med Wii U, inga större förluster eftersom tekniken är billig.

Postad 23 december 2016 - 08:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 2
Exakt. Det är ju en 3DS 2.

Och som bonus: om man kopplar den till en tv så får man en 3DS 2 Pro (nån som känner igen den där "ca 2.5 ggr fetare grafik" från en annan spelprodukt). :)

Postad 23 december 2016 - 09:59

paccc
  • paccc
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Tror inte Nintendo är villiga att gå all in på en konsol som kör ett nytt koncept,

Man kan ju tycka att Nintendo hade kunnat skruva åt tumskruvarna på  Nvidia som redan gått all in på shield, som ärligt talat bara är en demonstrator och hopplös som konsumentprodukt, och dessutom sett sig snuvade på Xbox och PS4 av ATi.

Tänk senaste generationen av Shield med tillverkningslinor och arkitektur reserverade för Nintendo i ett år och en helt utvecklad referenskonstruktion från NVidia. Detta är ju i princip vad de fått, fast en två år gammal plattform utan någon nyhetsvärde.  Både Nintendo och Nvidia borde fatta att om ett år har eventuella förluster i dyra tidiga processorer ätits upp av vinst i massproduktion.

Postad 23 december 2016 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man kan ju tycka att Nintendo hade kunnat skruva åt tumskruvarna på  Nvidia

Det kanske de gjorde, enligt ryktet fick de en väldigt bra deal. Deras patent visar också på någon form av extern grafikenhet som kanske kan användas för att göra en "NS Pro" längre fram, återstår att se.

Postad 24 december 2016 - 03:00

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Det börjar bli betydligt mer efterfrågningar. 

http://wccftech.com/...lume-increased/

Postad 24 december 2016 - 10:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 1

Det är väl bara för att folk undrar wtf det är för nåt och googlar den?

Postad 04 januari 2017 - 18:40

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Virtual Consolen i Switch sägs även klara av GameCube spel.

samt att "we've heard that there should be an upgrade programme similar to that available on Wii U, where earlier purchases of Virtual Console NES games can be 'upgraded' for a small fee rather than being bought again at full price."

Vore schyst ifall man kunde spela alla klassiska spelen från alla tidigare konsoler i nya Switch.

En maskin, med tillräckligt stort lagringsutrymme, för alla spelen och för alla tidigare konsoler=givet köp.

http://www.eurogamer...console-support

Redigerat av jj-finn, 04 januari 2017 - 18:45.

Postad 05 januari 2017 - 08:52

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Kul att se Jimmy Fallon i eufori när han på primetime tv testade nya konsolen.

https://m.youtube.co...h?v=7TJ7IUNWGl4

Postad 05 januari 2017 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Verkar som att de kommer köra en livepresentation istället för förinspelat.

http://www.neogaf.co...d.php?t=1330976

Postad 11 januari 2017 - 18:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 751 inlägg
  • 0

Japp, då var det bara ett par dagar kvar tills presentationen :)

Håller mina förväntningar på lagom nivå, då man lärt sig att det alltid slutar med besvikelser när saker hypas till överdrifter ;)

Måtte maskinen hamna på ett vettigt pris (runt 2500:-), och att Zelda och/eller nya 3D Mario släpps till releasen.

Fan ta dom, om den hamnar på 3900:- och vi bara får Wii U portar de första månaderna.

Tappa inte bollen en gång till Nintendo, för då blir jag, om möjligt, extra bitter :D

Postad 11 januari 2017 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Håller mina förväntningar på lagom nivå, då man lärt sig att det alltid slutar med besvikelser när saker hypas till överdrifter ;)

Ja det är smart, förvänta er Wii U fast mer bärbar, med DS-spel och lite bättre grafik typ.

Postad 11 januari 2017 - 21:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

nån mer som har tankar kring att besöka kungsbacka och prova i februari? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.