LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016
1744 svar till detta ämne
Postad 30 april 2016 - 10:08
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Läste denna recension om 55E6 ( http://www.hdtvtest....01604274285.htm) som bl.a. gällande prestandan för 4K Blu-ray lite oroväckande säger:
...And straight away we could see that colours didn’t look right on the OLED: the sandy desert in Mad Max adopted an orangey tint, giving off a cartoony feel (even though some viewers may prefer this richly saturated look); while skin tones in The Martian appeared ruddier than usual even during scenes on Earth.
.....
Disappointed with the 55E6V’s HDR10 colour fidelity, we moved on to check out its Dolby Vision HDR performance using several demo clips (including snippets from Pan and Jupiter Ascending) kindly supplied by Dolby. Immediately we could tell that colour tones looked correct: DV’s dynamic metadata seemed to have mapped the greyscale and colours accurately, so it’s like watching a pristine Blu-ray on steroids (more shadow and highlight detail visible simultaneously on screen without blowing one another out).
Eftersom, så vitt jag vet, använder 4K BD sig av HDR10 och inte Dolby Vision och då tappar LG's nya apparater lite av poängen då det är dessa skivor jag tänkte mata den med. Om den briljerar med Dolby Vision känns lite som ett "meh" om det saknas mjukvara att använda.
Erfarenheter eller annan input, någon?
Postad 30 april 2016 - 10:45
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Lite oroväckande är det som skrivs i recensionen. Har det att göra med att färgerna är "oversaturated" eller har det med tint att göra? Har sett lite orange/röd tint på 2016-modellerna. Inte lika mycket som på 2015 modellerna, men problemet verkar helt klart inte löst ännu.
Postad 30 april 2016 - 11:16
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Modellerna G6, E6, C6 och B6 ska väl dessutom bygga på samma panel, så detta borde ju drabba hela deras 2016-serie. Vore verkligen intressant att höra från någon som äger en som kört tex Mad Max med Samsungs eller Panasonics UHD-spelare.
Postad 30 april 2016 - 11:25
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Frågan är hur de nya modellerna är när det gäller uniformiteten i det vita. Något säger mig att det fortfarande kommer vara röd tint på sidorna, och jag har sett bilder på det även om vissa hävdar att kameran förstärker effekten. När varje ny modell efter 930V har recensenterna bedyrat att tinten är borta och att bandingen är nere på en bra nivå, men min 920V jag testade var förskräcklig på båda områdena så det får mig undra om detta verkligen är fixat nu från ett år till ett annat.
Redigerat av Brother Spartacus, 30 april 2016 - 11:26.
Postad 30 april 2016 - 11:46
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
Modellerna G6, E6, C6 och B6 ska väl dessutom bygga på samma panel, så detta borde ju drabba hela deras 2016-serie. Vore verkligen intressant att höra från någon som äger en som kört tex Mad Max med Samsungs eller Panasonics UHD-spelare.
Ja har en panasonic uhd och känner att färgerna är inte korrekt.
Ska ja va helt allvarlig så ska ja kolla in sony xd94 och se vad den går för i bildkvalite.
Postad 30 april 2016 - 11:47
Pyoko
-
Pyoko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Lite oroväckande är det som skrivs i recensionen. Har det att göra med att färgerna är "oversaturated" eller har det med tint att göra? Har sett lite orange/röd tint på 2016-modellerna. Inte lika mycket som på 2015 modellerna, men problemet verkar helt klart inte löst ännu.
Som jag fattar det är det ungefär så här:
HDR10 på UHD BD använder sig av Rec2020 colorspace vilket skiljer sig lite från och är vidare (innehåller mer saturerade färger) än DCI-P3. Problemet är att när TV:n visar en Rec2020-signal så tolkar den signalen istället bara rakt av som om den vore DCI-P3 vilket dels skapar en färgskiftning (rött går mer mot orange, grön går mer mot gul t.ex.) och borde undersaturera vissa färger mot vad som är tänkt.
Tycker det är ett allvarligt problem då UHD BD skulle vara främsta bildkällan för mig (inget intresse av sönderkomprimerade streams) och tror Dolby Vision med ganska stor sannolikhet blir något som dyker upp på vissa filmer istället för som standard.
Redigerat av Pyoko, 30 april 2016 - 19:35.
Postad 30 april 2016 - 12:10
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
En recension av 65G6 (http://www.hdtvtest....01604014268.htm) där lite trixande verkar hjälpa
We also had to delve into the [General] TV in the menu and enable the [HDMI UHD Deep Color] option in order to solve obvious banding problems, which were originally visible in the 20th Century Fox studio logo at the beginning of Wild (since we’re on the subject, the opening Fox logo on The Martian has some obvious compression artefacts that are the fault of the disc, not the player or display). After the TV reset in the appropriate mode, the said logo appeared with visibly “cooked” and oversaturated colors. After making that adjustment, we set the [Color Space] to “Normal” from “Wide”, which appeared to give us the correct DCI-P3 gamut remapping (although, again, we can’t confirm what is and isn’t correct this early). That’s a lot of steps that the user has to take to get the full 10-bit UHD BD experience, which surely means that most users will experience compromised quality – a truly regrettable situation.
I forumet tar det sedan en lite mer oroande vändning
An big fat warning to all of you who want to use 4K HDR Blu Rays. The max brightness output will be limited to 100nits! Meaning in HDR mode there is absolutly no way to further raise the max luminosity. It doesn’t matter if you use the dx900 or ks9000 or whatever! The luminosity and contrast in HDR is always cranked up to max and 100 nits is the max Limit! Also there only very very few scenes in the marsian where you can clearly see the advantage over the blu ray. Most times the 100nits calibrated standard blu ray looks superior. Also the power consumption is always at max in HDR mode. Even when the screen is only showing a 50nits picture. This issues will be adressed soon by many early adopters. So I urge you not to buy any 4kHDR players and movies. This issues must ge within the attentionspans of HDTVtest and co. But for some reasons they never enlightend us about that very basic and very important issues. In this form 4KHDR is already dead.
Känns ju som att korrekt uppspelande av HDR10 åtminstone för mig är en deal breaker. Hade tänkt boka en skärm i dag, men känns som det är värt att vänta in lite mer recensioner om ingen har något bra tips...
Redigerat av valmont74, 30 april 2016 - 12:11.
Postad 30 april 2016 - 14:40
Unregistered2df24d9e
-
Unregistered2df24d9e
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
En recension av 65G6 (http://www.hdtvtest....01604014268.htm) där lite trixande verkar hjälpa
Känns ju som att korrekt uppspelande av HDR10 åtminstone för mig är en deal breaker. Hade tänkt boka en skärm i dag, men känns som det är värt att vänta in lite mer recensioner om ingen har något bra tips...
Jag är kan inte ge något bra svar.
Men om man säger så här. Dom här på forumet(vad jag har läst) som har nya OLEDarna har ju varit galet nöjda. Jag säger inte att det är expertutlåtanden, men jag har heller ingen anledning till misstro. Dom nya skärmarna verkar ruggigt bra, men det är min personliga uppfattning givetvis.
Postad 30 april 2016 - 15:14
Pyoko
-
Pyoko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Förstår inte riktigt vad han svamlar om. I recensionen säger de ju klart och tydligt att de uppmätt nära 600 nits. Eller pratar han om maximala medelvärdet vilket ju är rekommenderat till 100-120 nits i dunkel miljö hur som?
Kanske bara är jag, men orka bry sig om UHD och HDR och Rec2020 och 10-bitars färgdjup om man mitt på dagen sneglar på TV:n medan man själv sitter och facebookar eller gör annat, i ett ljust rum, med solen stekande genom förnstret, reflektioner på skärmen, grannar som klampar i trappuppgången, barn som springer och skriker i bakgrunden etc. etc.
Redigerat av Pyoko, 30 april 2016 - 15:14.
Postad 30 april 2016 - 16:24
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Kanske bara är jag, men orka bry sig om UHD och HDR och Rec2020 och 10-bitars färgdjup om man mitt på dagen sneglar på TV:n medan man själv sitter och facebookar eller gör annat, i ett ljust rum, med solen stekande genom förnstret, reflektioner på skärmen, grannar som klampar i trappuppgången, barn som springer och skriker i bakgrunden etc. etc.
Jag tror de flesta här i forumet bryr sig om att den ska prestera på just dessa punkter. Kan rätt säkert säga, utan att ha träffat alla personligen i forumet, att inte många köper en av dessa skärmar för att ha i periferin som lite trevligt bakgrundsbrus medan man facebookar eller roar sig med annat.
Postad 30 april 2016 - 16:31
Pyoko
-
Pyoko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag tror de flesta här i forumet bryr sig om att den ska prestera på just dessa punkter. Kan rätt säkert säga, utan att ha träffat alla personligen i forumet, att inte många köper en av dessa skärmar för att ha i periferin som lite trevligt bakgrundsbrus medan man facebookar eller roar sig med annat. 
Jag tror du missförstod mig, jag menade det som svar på den där killen på HDTVTest som verkade bli alldeles till sig för att ljusnivån i HDR-läget är för låg för att kunna kolla mitt på dagen.
Postad 30 april 2016 - 16:41
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag tror du missförstod mig, jag menade det som svar på den där killen på HDTVTest som verkade bli alldeles till sig för att ljusnivån i HDR-läget är för låg för att kunna kolla mitt på dagen.
Ah, jag fattar!
Postad 30 april 2016 - 22:42
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
.
Redigerat av mrchisholm, 04 maj 2016 - 09:58.
Postad 01 maj 2016 - 08:46
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Som jag fattar det är det ungefär så här:
HDR10 på UHD BD använder sig av Rec2020 colorspace vilket skiljer sig lite från och är vidare (innehåller mer saturerade färger) än DCI-P3. Problemet är att när TV:n visar en Rec2020-signal så tolkar den signalen istället bara rakt av som om den vore DCI-P3 vilket dels skapar en färgskiftning (rött går mer mot orange, grön går mer mot gul t.ex.) och borde undersaturera vissa färger mot vad som är tänkt.
Tycker det är ett allvarligt problem då UHD BD skulle vara främsta bildkällan för mig (inget intresse av sönderkomprimerade streams) och tror Dolby Vision med ganska stor sannolikhet blir något som dyker upp på vissa filmer istället för som standard.
De är så sugna på att kränga ut tevena att man inte hinner med vad för teknik som styr tevena. Allt ska gå så jädrans hastigt..kan de inte lugna sig tills de har kommit överrens alltså..?
Postad 01 maj 2016 - 11:12
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
De är så sugna på att kränga ut tevena att man inte hinner med vad för teknik som styr tevena. Allt ska gå så jädrans hastigt..kan de inte lugna sig tills de har kommit överrens alltså..?
Vadå inte överens?
LG har klantat sig med programvaran, en bugg alltså. Inte konstigare att du råkar ut för en bugg när du kört nån program i din pc eller smartphone.
Givetvis är det taffligt och nått som bara ska fixas snarast men sånt här händer ju jämt.
Förövrigt kan kanske folk läsa tråden innan man postar, det är tredje gången på kort tid hänvisning till hdtvtest av E6 dyker upp.
Postad 01 maj 2016 - 12:39
thowal
-
thowal
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nu har även jag slagit till på en 55e6v  , leverans på onsdag kväll.
Postad 01 maj 2016 - 13:26
Farbror_Barbro
-
Farbror_Barbro
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag slog till på en 65E6 häromdan, men måste vänta tre veckor...
Postad 01 maj 2016 - 14:30
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Jag slog till på en 65E6 häromdan, men måste vänta tre veckor...
vad fick du betala för den?
Postad 01 maj 2016 - 14:34
Farbror_Barbro
-
Farbror_Barbro
-
Amatör
-
-
78 inlägg
vad fick du betala för den?
75
Postad 01 maj 2016 - 14:44
Unregisteredd81dcd3d
-
Unregisteredd81dcd3d
-
Användare
-
-
173 inlägg
75
Pruta...55K för samma tv i Finland.borde slippa ner 10-15k iallafall
Postad 01 maj 2016 - 14:47
Farbror_Barbro
-
Farbror_Barbro
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Pruta...55K för samma tv i Finland.borde slippa ner 10-15k iallafall
Ja kanske... Får se vad som händer närmsta veckorna.
Postad 01 maj 2016 - 23:27
Unregistered679f77dd
-
Unregistered679f77dd
-
Användare
-
-
239 inlägg
Får man fråga var?
Fick pers pris.
Men det visar bara på hur sjuka marginaler dom har i början. 910 och 920 är det minus på
Postad 01 maj 2016 - 23:32
Unregistered679f77dd
-
Unregistered679f77dd
-
Användare
-
-
239 inlägg
Vad är det som får dig att tvivla?
Budgeten låg på 30k. Kör 65" lcd tills tills 2017-18 då har förhoppningsvis priserna gått ner.
Ligger priset ut på 45-50 så kan jag nog räkna med 25-30 i pers pris
Postad 02 maj 2016 - 00:59
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Vadå inte överens?
LG har klantat sig med programvaran, en bugg alltså. Inte konstigare att du råkar ut för en bugg när du kört nån program i din pc eller smartphone.
Givetvis är det taffligt och nått som bara ska fixas snarast men sånt här händer ju jämt.
Förövrigt kan kanske folk läsa tråden innan man postar, det är tredje gången på kort tid hänvisning till hdtvtest av E6 dyker upp.
Hade man testat apparaterna innan de kom ut på marknaden så kanske buggen hade upptäckts. Jag får en svag föraning av att tillverkarna inte hinner göra bra apparater och hellre skickar ut dem "halvfärdiga" för att de vet att man kan fixa till det senare. En trend jag inte gillar. Nu är jag riktigt surgubbig! 
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 02 maj 2016 - 00:59.
Postad 02 maj 2016 - 04:00
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Du kanske borde jämföra hur andra TV-apparater har presterat på samma punkt...
Postad 02 maj 2016 - 05:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Hade man testat apparaterna innan de kom ut på marknaden så kanske buggen hade upptäckts. Jag får en svag föraning av att tillverkarna inte hinner göra bra apparater och hellre skickar ut dem "halvfärdiga" för att de vet att man kan fixa till det senare. En trend jag inte gillar. Nu är jag riktigt surgubbig! 
Jo men det är mer än trend, snarare vardagsmat som sagt.
LG borde inte släppa igen denna typ av fel. Inte UHD Alliance heller men de visar återigen att UHD Premium märkningen inte är värd vatten.
/ ännu surare gubbe
Edit: jaja, nästa fw uppdatering kanske?
Redigerat av pacman, 02 maj 2016 - 05:55.
Postad 02 maj 2016 - 07:02
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
En liten Der Untergang parodi om problemen med OLED för er som gillar sådant Lite tillspetsat kanske, men det ska ju bli en kul video också
http://captiongenera...is-2016-OLED-TV
Redigerat av Brother Spartacus, 02 maj 2016 - 07:08.
Postad 03 maj 2016 - 01:12
Unregistered679f77dd
-
Unregistered679f77dd
-
Användare
-
-
239 inlägg
För bra för att vara sant? Nej, med tanke på killen som fått personalrabatt till 50 000 så finns de marginaler kvar. Säkerligen 10% till. Modellerna är helt nya och uniks vilket gör att de i början är svindyra för att få in så mycket pengar de går i nyhetens behag. Garanterat inte högre inköpspris än 35000 på dem.
Ta Samsung som exempel. De nya toppmodellerna har ett listpris på 35-40 000. Tar 2-3 veckor innan de dumpas totalt för att Samsung är totalt prisförstört för återförsäljarna och de sjunker med 10-15 000 direkt.
Det är ju precis det jag menar, ingen säljer något om du inte gör vinst på det, oavsett om det är ett slott eller en apelsin.
Så ni som suktar efter denna tv, ha mer er detta, ni kan ju alltid pruta istället för att man ska sitta o gnälla över dom hutlösa OLRD-priserna är (tycker också att det behövs fler aktörer som kan utmana LG om sin monopol dom har när det gäller OLED')
Med det sagt betyder det inte att alla modeller är något man har enorma marginaler. Vissa produkter går man även back på, dels mäts man på omsättning och sen ska dom produkterna som är marginalstarka balansera ut vinsten, Jag har sålt tv Apparater som har närmare 100.000:- i marginal, och jag har även backat på affärer (Om det handlar om en affär med bra omsättning och ingen större vinstmarginal, vissa säljare avstår från affärer för att slippa gå back så testa med olika säljare på olika butiker, marginalen kan självklart skilja sig affärer mellan också.
Edit: Njae, det finns inga ytterligare 10% marginal utöver de priset jag får. Vi har tillgång till att se inköpspriser och hela fadrullan. Tvn kostar verkligen inte 35k att köpa in, sen beror allt självklart på vilka mängder man köper in.
Vad tillverkaren har för marginaler är dock en annan sak.
Redigerat av Unregistered679f77dd, 04 maj 2016 - 04:58.
Postad 03 maj 2016 - 02:12
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hur många gånger jag än ser det här så är det lika roligt. Undrar om man skulle kunna sätta text på den roliga händelsen när Bill Clinton skrattar åt den ryske presidenten. Det skrattet är grymt smittande.
Postad 03 maj 2016 - 13:05
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
nå, en vecka har gått inga nya intryck från dom som har fått den än? Ingen banding som 90% av engelsmännen verkar ha , särskilt vid fotbollstittande. jag blir fan nojjig av allt läsande på forum innan jag ens har sett TVn själv ...
Postad 03 maj 2016 - 13:10
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
nå, en vecka har gått inga nya intryck från dom som har fått den än? Ingen banding som 90% av engelsmännen verkar ha , särskilt vid fotbollstittande. jag blir fan nojjig av allt läsande på forum innan jag ens har sett TVn själv ...
Hur kommer det sig att dessa bandningsproblem syns vid fotboll och hockey (åtminstone om man ska tro skribenterna)? Det borde väl gälla alla sorters panoreringar/åkningar, även i filmer? #OLED-nybörjare 
Postad 03 maj 2016 - 13:29
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
vet ej, några verkar bara se det i fotboll några andra har sett det vid andra tillfällen också när dom kollat på SKY .. blu-ray verkar vara förskonat från det till största del ..
sen verkar det bara uppenbara sig på 65" och inte 55" ...
nåväl det blir till att hårdköra TVn när den kommer .. man har ju 30 dagar på sig och bestämma sig om man vill behålla den eller vänta på senare builds eller nästa års modeller 
Postad 03 maj 2016 - 15:13
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
vet ej, några verkar bara se det i fotboll några andra har sett det vid andra tillfällen också när dom kollat på SKY .. blu-ray verkar vara förskonat från det till största del ..
sen verkar det bara uppenbara sig på 65" och inte 55" ...
nåväl det blir till att hårdköra TVn när den kommer .. man har ju 30 dagar på sig och bestämma sig om man vill behålla den eller vänta på senare builds eller nästa års modeller 
Jag funderar ju starkt på en 65" C6. Lyckligtvis kommer jag nog aldrig se sport i hela mitt liv, så jag får hålla tummarna 
Postad 03 maj 2016 - 17:07
Brother Spartacus
-
Brother Spartacus
-
Användare
-
-
191 inlägg
Hur kommer det sig att dessa bandningsproblem syns vid fotboll och hockey (åtminstone om man ska tro skribenterna)? Det borde väl gälla alla sorters panoreringar/åkningar, även i filmer? #OLED-nybörjare 
Jag tror att det rör sig om banding som syns i typ solida färgbakgrunder. Det som syns i hockey/fotboll borde synas även vid panoreringar av skyar t.ex., fast i filmer rör det sig ju bara om sekunder och då hinner man knappt se bandingen än mindre störas av den. I sport är det en annan femma då kameran panorerar fram och tillbaka över solida färgbakgrunder ständigt (vet inte vad man ska kalla det, men i brist på bättre). Enda gången jag har sett banding på min kompis Panasonic Plasma är i sport, aldrig någonsin i någon störande grad i filmer eller så. Så fotboll och hockey är nog riktiga eldprov för banding. Precis som med ABL tror jag. Jag har aldrig stört mig på det med oled eller plasma, men jag vet att några som ser vintersporter tycker att det är oacceptabelt.
Redigerat av Brother Spartacus, 03 maj 2016 - 17:08.
Postad 03 maj 2016 - 17:19
MrM3
-
MrM3
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag tror att det rör sig om banding som syns i typ solida färgbakgrunder. Det som syns i hockey/fotboll borde synas även vid panoreringar av skyar t.ex., fast i filmer rör det sig ju bara om sekunder och då hinner man knappt se bandingen än mindre störas av den. I sport är det en annan femma då kameran panorerar fram och tillbaka över solida färgbakgrunder ständigt (vet inte vad man ska kalla det, men i brist på bättre). Enda gången jag har sett banding på min kompis Panasonic Plasma är i sport, aldrig någonsin i någon störande grad i filmer eller så. Så fotboll och hockey är nog riktiga eldprov för banding. Precis som med ABL tror jag. Jag har aldrig stört mig på det med oled eller plasma, men jag vet att några som ser vintersporter tycker att det är oacceptabelt.
Det där var väldigt tråkigt att höra tycker jag. Sport som fotboll/hockey/skidor är i princip det jag ser mest på TV. Sedan lite nyheter/film/spelande via Xbox One/PS4. Känns då sådär kul att köpa OLED om problemet uppstår just i sport. Kanske skulle satsa på en bättre LCD istället och avvakta med OLED några år till.
Postad 03 maj 2016 - 18:38
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
Min E6 åkte tillbaks idag, trött på dessa vita flashar som kommer rätt ofta och motion är så så mycket sämre än på typ alla andra. Blir att vänta in xd94 som ska va bättre än e6:an enligt dem som har sett dem båda. 4k her ska va klart bättre på sonys nya apparater.
Älskar oled, men får faan vänta 2 år till dessa j*vla problem har blivit bättre och fler märken har börjat med det. Lg är alldeles för lata och gör inga större förändringar då de inte har någon konkurrens.
Postad 03 maj 2016 - 18:53
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Min E6 åkte tillbaks idag, trött på dessa vita flashar som kommer rätt ofta och motion är så så mycket sämre än på typ alla andra. Blir att vänta in xd94 som ska va bättre än e6:an enligt dem som har sett dem båda. 4k her ska va klart bättre på sonys nya apparater.
Älskar oled, men får faan vänta 2 år till dessa j*vla problem har blivit bättre och fler märken har börjat med det. Lg är alldeles för lata och gör inga större förändringar då de inte har någon konkurrens.
Hm var det inte du som var helt lyrisk över din apparat för nån vecka sedan..
Postad 03 maj 2016 - 19:03
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Fick du ett måndags-ex? Vita flashar låter ju inte helt friskt...
Redigerat av valmont74, 03 maj 2016 - 19:12.
Postad 03 maj 2016 - 19:21
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
Har ju sett alla felen nu och 75k aldrig i livet för dessa brister.
Fick du ett måndags-ex? Vita flashar låter ju inte helt friskt...
Ett känt fel som alla lg oled har som förra modellen hade också.
Postad 03 maj 2016 - 20:45
Pachole
-
Pachole
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det TE skriver ska man ta med ganska många skottkärror salt...
Några vita flashar vad nu det är för nått har jag aldrig sett.
Nu längtar jag bara tills jag fått tillräckligt många timmar på min OLED så jag kan beställa en kalibrering och se vad den verkligen går för...
Jag är iaf fortfarande sjukt nöjd med min tv, dock är jag nu på resande fot och kan inte testa eller ta fler bilder just nu...
Postad 03 maj 2016 - 22:08
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
TE, fick dock aldrig se din tv i dagsljus som Norrmannen eller han ovan.
Aldrig hört talas om vita flashar eller vad du beskriver. Han du ta bild på detta innan du överlämna TV ?
Hört om röd tint på 910 modellen, är E6 befriad från detta ?
Även hört om banding på vissa Oled TV men inga andra klagomål.
Postad 03 maj 2016 - 22:12
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
Vita flashar är ett känt fel, läs på på engelska forum så hittar ni där alla beskriver dem. Sen klarar ja inte av lgs motion som är sämst vilket är känt så ingen ide att säga imot.
Postad 04 maj 2016 - 04:47
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Nu längtar jag bara tills jag fått tillräckligt många timmar på min OLED så jag kan beställa en kalibrering och se vad den verkligen går för...
Har du stämt av med någon om kalibrering?
Talade själv med Hembiobutiken nyligen om ISF-kalibrering av kommande B6 men fick till svars att det inte finns tillräckliga verktyg än för korrekt kalibrering av OLED / 4K / HDR skärmar... om det nu verkligen stämmer?! De kunde m a o inte erbjuda detta än 
Postad 04 maj 2016 - 06:22
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
De måste mena att kalibrera Hdr eller Dolby Vision.
Postad 04 maj 2016 - 06:38
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Har ju sett alla felen nu och 75k aldrig i livet för dessa brister.
Ett känt fel som alla lg oled har som förra modellen hade också.
För 75k så förstår jag;)
Det är väl det där abl som kickar in i menyerna eller? Om det fanns på tidigare modeller så är det inget jag märkte Dock. Hade du någon rand som syntes vid pano förresten?
Postad 04 maj 2016 - 06:46
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
De måste mena att kalibrera Hdr eller Dolby Vision.
Ja, man kan så hoppas iallafall, men de sa uttryckligen "vi kan i dagens läge inte erbjuda ISF-kalibrering av LG's OLED då vi inte har tillräckliga verktyg/kunskaper för den nya tekniken". Det tolkade jag som att de inte kalibrerar en OLED-skärm. Ska fråga dem igen dock!
Postad 04 maj 2016 - 07:09
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Vita flashar är ett känt fel, läs på på engelska forum så hittar ni där alla beskriver dem. Sen klarar ja inte av lgs motion som är sämst vilket är känt så ingen ide att säga imot.
dom uppkom i en ny firmware verkar det som, fanns ej i orginal så det lär fixa sig vid senare uppdatering.
Har du stämt av med någon om kalibrering?
Talade själv med Hembiobutiken nyligen om ISF-kalibrering av kommande B6 men fick till svars att det inte finns tillräckliga verktyg än för korrekt kalibrering av OLED / 4K / HDR skärmar... om det nu verkligen stämmer?! De kunde m a o inte erbjuda detta än 
BS .. de finns ju folk i USA/England som kalibrerar dessa apparater utan problem ...
Postad 04 maj 2016 - 07:12
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
För 75k så förstår jag;)
Det är väl det där abl som kickar in i menyerna eller? Om det fanns på tidigare modeller så är det inget jag märkte Dock. Hade du någon rand som syntes vid pano förresten?
Randen är där på alla mer eller mindre. Jag såg inte först, men sen såg ja den  Oled är vackert men har för mycket skit fortfarande. Om några år då j*vlar när fler ger sig in i fighten då kommer det bli ett köp.
Sen så är en 75tum tv alltid bättre än 65tum  En oled i 75tum från sony får mig att dregla.
Redigerat av Unregistered8517a803, 04 maj 2016 - 07:13.
Postad 04 maj 2016 - 09:19
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
BS .. de finns ju folk i USA/England som kalibrerar dessa apparater utan problem ...
Hoppas det! Får se vad de säger när jag kollat med dem igen...
Postad 04 maj 2016 - 14:23
Unregistered67074321
-
Unregistered67074321
-
Rookie
-
9 inlägg
"vi kan i dagens läge inte erbjuda ISF-kalibrering av LG's OLED då vi inte har tillräckliga verktyg/kunskaper för den nya tekniken"
Det är väl antagligen kunskaperna som brister, det är bra att dom inte ger sig på att kalibrera folks tv-apparater bara för att tjäna pengar utan vill ha kunskapen först...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|