Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 October 2011 - 10:24

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Spännande resultat; inte vad jag väntat mig....

http://www.resume.se...l-har-nojdast-/

Postad 24 October 2011 - 12:45

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Spännande resultat; inte vad jag väntat mig....

http://www.resume.se...l-har-nojdast-/

Det var nog det sämsta som kunde hända, nu tror CD att de är "bäst" och är inne på rätt väg... De behöver inte förta sig mer, vi som har problem marginaliseras än mer.
Någon som vet hur denna undersökning gjorts, vilka har man frågat o.s.v? kunde inte få fram det av artikeln.

Edit:
Hittade hela rapporten:
http://www.kvalitets..._Datakom_11.pdf
Gav inte klarhet i vad som mätts, men en del meningar som: "Noterbart är att produktkvalitet är mer drivande för Canal Digital och Boxer än för övriga aktörer och här får de också högst betyg." skiljer sig något från min uppfattning.

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 24 October 2011 - 12:54.

Postad 24 October 2011 - 13:21

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Skaffade CD i somras och har då och då läst här och tänkt "vad gnäller alla på". Har fram tills nu varit nöjd med CD, men kan nu förstå varför alla är så missnöjda.

Känns lite grann som att en del av deras personal har koll och andra inte, dock så är det ju så att man som kund inte vet vilken av dessa man pratar med och vad man ska tro på... En person säger "det går utmärkt att flytta runt programkortet mellan olika boxar, vi har ingen pairing". En annan säger "det är samma sak med flytt av kort mellan box och CA-modul. En tredje säger "Det är inte möjligt att flytta kortet, när det är registrerat mot en CA-modul så kan inte boxen användas längre".

Vad ska man säga?! Världsklass!

Det roliga är att man nu sitter med en CA-modul som butiken inte tar tillbaka, och jag tänker inte betala för eller skaffa multiabonnemang, då jag trots allt fått informationen att kortet går att flytta. Inte heller så kul att behöva betala för Viasat Sport och HD-paketet två gånger...

Vad säger ni på CD om mitt case? Och vad tycker ni andra?

Måste också tipsa om att har ni frågor till CD, så ställ dem via mail eller ex här på forumet så ni har svaren svart på vitt.

Postad 24 October 2011 - 18:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kundservice utan service, CD i ett nötskal

Skickade in en uppsägning bland annat på grund av att en box som inte spelar in, utan missar kanske hälften av inspelningarna 15/10. Inget svar än trots en automatisk bekräftelse samma dag inkom. Visst kan man ringa kundtjänst, men vem har tid att hamna i den kö som ingen bryr sig om?

Postad 25 October 2011 - 07:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Skickade in en uppsägning bland annat på grund av att en box som inte spelar in, utan missar kanske hälften av inspelningarna 15/10. Inget svar än trots en automatisk bekräftelse samma dag inkom. Visst kan man ringa kundtjänst, men vem har tid att hamna i den kö som ingen bryr sig om?

Hej Huddingebo,

Beklagar att du inte fått ett svar på ditt mejl. Skicka gärna din mejladress och kundnummer i ett PM till oss så ska vi säkerhetsställa att ditt ärende hanteras.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Redigerat av Allente Sverige, 25 October 2011 - 07:58.

Postad 25 October 2011 - 08:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Skaffade CD i somras och har då och då läst här och tänkt "vad gnäller alla på". Har fram tills nu varit nöjd med CD, men kan nu förstå varför alla är så missnöjda.

Känns lite grann som att en del av deras personal har koll och andra inte, dock så är det ju så att man som kund inte vet vilken av dessa man pratar med och vad man ska tro på... En person säger "det går utmärkt att flytta runt programkortet mellan olika boxar, vi har ingen pairing". En annan säger "det är samma sak med flytt av kort mellan box och CA-modul. En tredje säger "Det är inte möjligt att flytta kortet, när det är registrerat mot en CA-modul så kan inte boxen användas längre".

Vad ska man säga?! Världsklass!

Det roliga är att man nu sitter med en CA-modul som butiken inte tar tillbaka, och jag tänker inte betala för eller skaffa multiabonnemang, då jag trots allt fått informationen att kortet går att flytta. Inte heller så kul att behöva betala för Viasat Sport och HD-paketet två gånger...

Vad säger ni på CD om mitt case? Och vad tycker ni andra?

Måste också tipsa om att har ni frågor till CD, så ställ dem via mail eller ex här på forumet så ni har svaren svart på vitt.

Hej Laka76,

Sålänge alla kort, boxar och ca-moduler finns registerade på din kundbild hos oss så kan du byta plats på korten. Beklagar att du har fått dålig information när du var i kontakt med vår kundservice.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 25 October 2011 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Frågar en sista gång, sedan tappar jag helt fötroendet för er "sociala medier personal" En månad utan svar, helt jävla patetiskt.

VARFÖR SÄNDS ALLA SVENSKA FILMER PÅ SF KANALEN SOM EN LITEN FYRKANT MITT I DISPLAYEN? SVARTA KANTER RUNT OM HELA BILDEN.

/Fredrik

Hej Porch123,

Nu har jag ett svar på din fråga. CANAL+ försöker få in allt material i 16:9 men just på SF kanalen så finns det fortfarande en del material i 4:3 som dock håller på att fasas ut.

Anledningen till problemet är att orginalbandet är i 4:3 som görs om till lettebox för att hela bilden skall synas (svart uppe och nere). Eftersom de flesta idag har 16:9-TV så lägger mottagaren till svarta kanter till höger och till vänster om bilden för att proportionerna inte ska bli fel. Många skärmar har därför en zoomfunktion (automatisk eller manuell) för att kompensera för det.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 25 October 2011 - 10:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Alla skärmar kan väl zooma. Zoomar jag blir inte SF kanal loggan där den ska vara om jag ska se filmerna i 4:3. Alternativt får jag dra ut bilden till 16:9 som ni gör/gjorde på TV3.

Tack för svar till slut då.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 25 October 2011 - 10:33.

Postad 25 October 2011 - 10:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Tänk att ni gillar oss ändå ;-) http://www.canaldigi...dast-i-Sverige/
Skämt och sido… Tack för att ni har skriver till oss, hör av er till oss och fortsätter att ställa höga krav så att vi kämpar ännu hårdare för att uppfylla era önskemål.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 25 October 2011 - 16:10

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Hej allihopa,

Tänk att ni gillar oss ändå ;-) http://www.canaldigi...dast-i-Sverige/
Skämt och sido… Tack för att ni har skriver till oss, hör av er till oss och fortsätter att ställa höga krav så att vi kämpar ännu hårdare för att uppfylla era önskemål.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Det beror väl på oss kunder som investera i en egen box, och hoppa över den franska skiten :D

Postad 25 October 2011 - 21:30

ThunderStrucker
  • ThunderStrucker
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej...
Försökte få hjälp via Teknik-formuläret på hemsidan MEN möts hela tiden av "Ett internt serverfel uppstod (500)" så jag försöker här istället... :angry:

Det som händer är att boxen, PVR 101, inte går igång och ger någon bild överhuvudtaget utan verkar ha fastnat i uppdateringläge för cykeln är likadan hela tiden.

Följer man instruktionerna för manuell uppgradering blinkar "error 07" snabbt förbi på displayen och sedan börjar den om igen, räknar från 00- till 01- och 02- för att sedan bli svart och börja om från början.... Den har fått stå och tugga så ett antal timmar men utan förändring. Inga andra knapptryckningar ger något resultat...

Har såklart också prövat att dra ut nätsladden och låta den stå strömlös, tagit ur kortet etc men inget hjälper. Vad göra???

Mvh

Postad 25 October 2011 - 21:46

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Har såklart också prövat att dra ut nätsladden och låta den stå strömlös, tagit ur kortet etc men inget hjälper. Vad göra???

Gör något roligt med boxen och bli en kändis :lol:
http://youtu.be/Kr_O6gDujL8

Redigerat av AC3, 25 October 2011 - 21:48.

Postad 26 October 2011 - 06:17

curre2
  • curre2
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Frustrerande
Nu har det hänt igen! Boxen låser sig titt som tätt!
Oftast när man är i EPG och bläddrar så verkar den inte tycka om detta.
Och så blir det sammtal till CD supporten och där får man samma frågor igen,strömadapter,version,återställning,strömlös,mm
Bad personen på supporten kolla hur många gånger jag hade ring dom och felanmält. Hon kunde bara se från December 2010 och sen det datumet hade jag ringt 7 gånger!!, Hon fnissade lite generat men verkade rycka på axlarna och kom med en ny lösning om någon installatörscheck på 500:- för att någon skulle komma och titta på installationen.
Visst de är välkommna men sen får det vara slut med detta trams! Även om jag hade blivit erbjuden att byta till den nya boxen så verkar det ju vara problem med den också.

Postad 26 October 2011 - 07:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej...
Försökte få hjälp via Teknik-formuläret på hemsidan MEN möts hela tiden av "Ett internt serverfel uppstod (500)" så jag försöker här istället... :angry:

Det som händer är att boxen, PVR 101, inte går igång och ger någon bild överhuvudtaget utan verkar ha fastnat i uppdateringläge för cykeln är likadan hela tiden.

Följer man instruktionerna för manuell uppgradering blinkar "error 07" snabbt förbi på displayen och sedan börjar den om igen, räknar från 00- till 01- och 02- för att sedan bli svart och börja om från början.... Den har fått stå och tugga så ett antal timmar men utan förändring. Inga andra knapptryckningar ger något resultat...

Mvh

Hej ThunderStrucker,

Om du skickar ditt kundnr/personnr till oss via ett PM så ser vi till att du blir uppringd av en Tekniker och får hjälp med problemet. Alternativt om du kontaktar kundservice på tel 0770-33 22 11.

Vänligen
Mikael

Postad 26 October 2011 - 07:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Frustrerande
Nu har det hänt igen! Boxen låser sig titt som tätt!
Oftast när man är i EPG och bläddrar så verkar den inte tycka om detta.
Och så blir det sammtal till CD supporten och där får man samma frågor igen,strömadapter,version,återställning,strömlös,mm
Bad personen på supporten kolla hur många gånger jag hade ring dom och felanmält. Hon kunde bara se från December 2010 och sen det datumet hade jag ringt 7 gånger!!, Hon fnissade lite generat men verkade rycka på axlarna och kom med en ny lösning om någon installatörscheck på 500:- för att någon skulle komma och titta på installationen.
Visst de är välkommna men sen får det vara slut med detta trams! Även om jag hade blivit erbjuden att byta till den nya boxen så verkar det ju vara problem med den också.

Hej curre2,

Hör gärna av dig till oss med besked om hur det löste sig när installatören sett över utrustning/signal. Skulle det vara så att problemet kvarstår skicka dina uppgifter till oss via ett PM så vi kan kontakta dig och hjälpa dig på bästa sätt.

Vänligen
Mikael

Postad 26 October 2011 - 08:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Om garanti kvar, reklamera.
Testa köpa/få en ny nätadapter
Byt hårddisk i den. Kan krascha.
Testa starta utan antenn ansluten se om det går att se på det som är inspelat.

curre2
Nya boxen fungerar betydligt bättre än denna, får du ett bra erbjudande tycker jag att du ska ta det.

Postad 26 October 2011 - 08:59

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

curre2
Nya boxen fungerar betydligt bättre än denna, får du ett bra erbjudande tycker jag att du ska ta det.

Var dock medveten om att ADB'n inte ersätter alla funktioner som finns i Sagem. Jag blev avrådd att byta till ADB av CanalDigital då den i dagsläget inte har dubbla inspelningar och fungerande menyer på Scart/komposit-utgången (om man inte ändrar upplösning PÅ boxen).

Tycker faktiskt de skall ha cred för att de till slut lyssnade på mina krav och inte försökte sälja på mig en box som inte skulle klara mina krav. Förhoppningsvis ordnar de till programvaran så även jag kan bli av med Sagem, men de har ju ett taskigt trackrecord när det gäller programmvaror så man vet ju aldrig.

Postad 26 October 2011 - 09:00

ThunderStrucker
  • ThunderStrucker
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Gör något roligt med boxen och bli en kändis :lol:
http://youtu.be/Kr_O6gDujL8

Haha, han var t o m argare än mig! :D

Postad 26 October 2011 - 09:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Bra sagt Elderbrik.
Ville bara säga det.

Postad 26 October 2011 - 09:41

ThunderStrucker
  • ThunderStrucker
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Om garanti kvar, reklamera.
Testa köpa/få en ny nätadapter
Byt hårddisk i den. Kan krascha.
Testa starta utan antenn ansluten se om det går att se på det som är inspelat.

Tack! Får försöka hinna testa ikväll... "Ganska" trist om den är heltrasig med 90% av barnens favoritprogram på hårddisken.... :angry:
Inväntar kontakt från CD, hade ju varit smart om jag bifogat kundnumret i originalposten...

Redigerat av ThunderStrucker, 26 October 2011 - 09:42.

Postad 26 October 2011 - 13:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Imorgon klockan 10:00 släpper vi en ny mjukvara till vår HD-Box 106S. I den nya mjukvaran är följande buggar åtgärdade:

• Problem med att ljudet försvinner när du byter kanal
• Felaktig dövtextning
• Otillräckligt sidminne för text-tv funktion
• Att kanalinformation blinkar när du byter kanal
• Otillräckligt stöd för HD-kanallistan

Mer information om hur ni kan ladda ner mjukvaran finns att ta del utav på http://www.canaldigi...se/Kundservice/.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 26 October 2011 - 22:19

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Stöder ADB 5720SX boxen EN 50.494 standarden med 8 Unicable-frekvenser?
Det är boende i ett mindre hyreshus med 11 lägenheter som vill köpa ett antal boxar.

http://www.digitalno...1-Legacy%2dport

Postad 27 October 2011 - 13:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det är boende i ett mindre hyreshus med 11 lägenheter som vill köpa ett antal boxar.

http://www.digitalno...Legacy%252dport

Hej AC3,

Vår Inspelningsbar HDbox 500GB stödjer den.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Redigerat av Allente Sverige, 27 October 2011 - 13:51.

Postad 27 October 2011 - 14:56

curre2
  • curre2
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Var dock medveten om att ADB'n inte ersätter alla funktioner som finns i Sagem. Jag blev avrådd att byta till ADB av CanalDigital då den i dagsläget inte har dubbla inspelningar och fungerande menyer på Scart/komposit-utgången (om man inte ändrar upplösning PÅ boxen).

Tycker faktiskt de skall ha cred för att de till slut lyssnade på mina krav och inte försökte sälja på mig en box som inte skulle klara mina krav. Förhoppningsvis ordnar de till programvaran så även jag kan bli av med Sagem, men de har ju ett taskigt trackrecord när det gäller programmvaror så man vet ju aldrig.

Inga dubbla tuners! Det lät inte bra!
Hur kan de släppa en "ny" mottagare som inte har dubbla tuners år 2011 ??
Trodde det var i princip standard i dagsläget.
Nej dags att kolla vad Boxer eller Viasat erbjuder för abonemang och box

Tack för infon!

Postad 27 October 2011 - 14:59

curre2
  • curre2
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej curre2,

Hör gärna av dig till oss med besked om hur det löste sig när installatören sett över utrustning/signal. Skulle det vara så att problemet kvarstår skicka dina uppgifter till oss via ett PM så vi kan kontakta dig och hjälpa dig på bästa sätt.

Vänligen
Mikael

Hej Mikael

Tack för det!
Men som du kanske förstår så är jag lite less på att ringa er på supporten och gå igenom er felsökningsanvisning bara för att konstantera att det inte hjälper mig något.
Men jag ger detta med installatören en (1) chans till....

// Curre

Postad 27 October 2011 - 16:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Hej Huddingebo,

Beklagar att du inte fått ett svar på ditt mejl. Skicka gärna din mejladress och kundnummer i ett PM till oss så ska vi säkerhetsställa att ditt ärende hanteras.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Det löste sig. Jag har fått bekräftat att abonnemanget kommer att avslutas. Denna HD PVR-box box ger ju inte annat än gråa hår.

Postad 27 October 2011 - 16:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Ny kanal hos CD idag ”HighTV 3D” men inte för oss i Sverige??

Postad 27 October 2011 - 17:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Inga dubbla tuners! Det lät inte bra!
Hur kan de släppa en "ny" mottagare som inte har dubbla tuners år 2011 ??

ADB-boxen har dubbla mottagare. Trippla om man räknar in DVB-T via USB-sticka. Dock stöder inte mjukvaran att använda två mottagare samtidigt för inspelning än. Däremot går det givetvis utmärkt att spela in ett program och titta på ett annat.

Postad 27 October 2011 - 17:35

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

http://www.digitalno...Legacy%252dport

Men köp då en fri box och få många fler möjligheter

Postad 30 October 2011 - 10:37

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Hej Basdanne,
Disney Junior sänds alltid ut i formatet 4:3 men man ska kunna ändra detta till 16:9.
Kontakta gärna vår tekniska support på 0770 - 33 22 11 för att få hjälp med inställningar.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Det går inte ändra på vad satelliten sänder ut genom att pilla i boxen...

Varför sänds hälften av kanalerna ut med 4:3?
Skulle väldigt gärna vilja ha svar på denna fråga.

Postad 30 October 2011 - 10:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Det går inte ändra på vad satelliten sänder ut genom att pilla i boxen...

Varför sänds hälften av kanalerna ut med 4:3?
Skulle väldigt gärna vilja ha svar på denna fråga.

jag kan svara med det enkla
De sänder gamla gamla serier som är i 4:3
fast så gamla kanske de inte är för, ärligt, det var inte så många år sedan 16:9 verkligen blev standard.

Ditt val är då att antingen visa bilden i 4:3 eller, genom inställning i box eller din TV, zooma in i bilden.

Postad 30 October 2011 - 12:45

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

jag kan svara med det enkla
De sänder gamla gamla serier som är i 4:3
fast så gamla kanske de inte är för, ärligt, det var inte så många år sedan 16:9 verkligen blev standard.

Ditt val är då att antingen visa bilden i 4:3 eller, genom inställning i box eller din TV, zooma in i bilden.

Det är inte programmen jag frågar efter.

Väldigt många kanaler sänder alltid ut i 4:3 oavsett om det är 4:3 program eller 16:9 program.
Följden blir att ibland blir det svart vid sidan (4:3 program) och ibland blir det svart runtom (16:9 program) om inställningen i boxen för 4:3 är pelarbild.
Att det blir svart vid sidan för 4:3 program är helt ok, det är så jag vill ha det.

Om jag ställer in den för zoom istället kommer jag ju att missa över och underkant av 4:3 bilden.
För 16:9 i 4:3 missas inget av bilden men upplösningen blir ju betydligt sämre än om det hade varit 16:9 från början.

Postad 30 October 2011 - 15:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Väldigt många kanaler sänder alltid ut i 4:3 oavsett om det är 4:3 program eller 16:9 program.
Följden blir att ibland blir det svart vid sidan (4:3 program) och ibland blir det svart runtom (16:9 program) om inställningen i boxen för 4:3 är pelarbild.
Att det blir svart vid sidan för 4:3 program är helt ok, det är så jag vill ha det.

Tyvärr finns det idiotkanaler än idag som inte tagit steget till 16:9.
Inget Canal Digital kan göra något åt tror jag. mer en fråga för kanalen än distributören.

Postad 01 November 2011 - 20:37

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har suttit och letat på CD's hemsida efter pris för att uppgradera till HD-Box, det enda jag hittar är kampanjer för nya kunder. Förut har det åtminstone funnits en länk för oss som varit kunder i x antal år som iofs talat om att vara trogen kund inte lönar sig iom att det blir dyrare för oss trogna kunder att köpa HD-Box. Vilket är en av två anledningar till att jag inte uppgraderat till HD-box, iofs så ska ju tydligen den nya boxen ha endast större HDD jämfört med den tidigare krångelmaskinen så kanske man ska skippa inspelningsbart överlag och gå på en HD-Box utan inspelningsmöjligheter?

Skulle ändå vilja se vad det kostar för mig att uppgradera min parabolanläggning.

Jag misstänker dock att jag tjänar på att säga upp mitt nuvarande abonnemang och därefter teckna mig på ett nytt abonnemang. Dock så har jag lyckats få mitt nuvarande abonnemang löpande utan att få fast bindning varje år så kanske är dumt.

Postad 02 November 2011 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har suttit och letat på CD's hemsida efter pris för att uppgradera till HD-Box, det enda jag hittar är kampanjer för nya kunder. Förut har det åtminstone funnits en länk för oss som varit kunder i x antal år som iofs talat om att vara trogen kund inte lönar sig iom att det blir dyrare för oss trogna kunder att köpa HD-Box. Vilket är en av två anledningar till att jag inte uppgraderat till HD-box, iofs så ska ju tydligen den nya boxen ha endast större HDD jämfört med den tidigare krångelmaskinen så kanske man ska skippa inspelningsbart överlag och gå på en HD-Box utan inspelningsmöjligheter? Skulle ändå vilja se vad det kostar för mig att uppgradera min parabolanläggning. Jag misstänker dock att jag tjänar på att säga upp mitt nuvarande abonnemang och därefter teckna mig på ett nytt abonnemang. Dock så har jag lyckats få mitt nuvarande abonnemang löpande utan att få fast bindning varje år så kanske är dumt.

Hej Samoth

För befintliga kunder ligger erbjudanden under mina sidor!
Om du inte har ett sådant konto är det bara att registrera ett själv
på canaldigital.se.
Följ instruktionerna på sidan och om det är något som är oklart så
hjälper gärna vår kundservice till med att lösa det bara ring 0770-332211!

med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 04 November 2011 - 09:11

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tvungen att vräka av mig lite...

I måndags ringde en representant från CD och sålde på mig Canal+ filmpaketet, detta skulle bli inkopplat i går torsdag. Idag är det fortfarande dött bland +kanalerna, så jag ringde upp CD. Jodå, det hade missats men man skulle fixa så jag hade tillgång till Canal+ inom 1 timme MEN till ett dyrare pris, WTF! Dessutom var det inget konstigt med att informationen från första säljaren var felaktig ang. att Canal+Live skulle fungera med nya ADB-boxen (det kommer fungera först efter uppdatering Q1-2012), tydligen skall bara säljarna kränga ut sina kanalpaket utan vetskap om vad som funkar till vad.
Så här har det varit sen jag blev kund för xx-år sedan och så var man så jävla korkad att man hoppade på 24 nya månader iom ADB-köpet, fan vad jag ångrar mig, är så totalt jävla trött på CD och deras värdelösa kundvård. SKÄRPNING FÖR FAN!!!

Skall tillägga att jag i dag 7/11 blev uppringd av CD där mina frågor och de felaktigheter som förekommit ventilerades på ett föredömligt sätt.

Redigerat av toy2me, 07 November 2011 - 16:02.

Postad 04 November 2011 - 10:58

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vet inte om detta är vanligt förekommande men jag har problem med att titta på program när jag spelar in. Jag får upp ett meddelande om signalproblem på de flesta kanaler jag försöker titta på under tiden en inspelning görs men inte på alla kanaler vilket är skumt...

Jag har tittat efter och har mottagning på båda mina ingångar på min inspelningsbara Sagem-HD-box. Detta börjar bli mycket irriterande - är det någon annan som upplever samma problem och finns det någon lösning?

Postad 04 November 2011 - 17:58

ThunderStrucker
  • ThunderStrucker
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu ska jag göra något så ovanligt (för mig :) ) som att ge ett företag beröm:

Vi hade problem med HD-boxen Sagem PVR-101 (satellit). Den verkade fastna i en uppdaterings-loop. Gav aldrig bild eller ens reaktion på TV'n, Displayen räknade bara "-00", "-01", "-02" sedan svart och 8888 för att börja om igen. Höll man in standbyknappen blinkade "Error 07" samt ev "Error 01" till (<- ifall någon mer drabbas o söker sig hit).

Efter kontakt här på forumet blev jag uppringd av tekniker inom rimlig tidsgräns. Vi kom fram till att det troligen var "kört" men att han ändå kunde skicka ut en ny transformator (? kabel+sladd :ph34r: ) utan kostnad. Jättekul med en lite över 3 år gammal box till 90% fylld med (mest) barnens favoritserier och filmer... Bara att bita ihop och vänta trodde vi men dagen efter kom ett nytt samtal där vi blev erbjudna en renoverad box av samma modell. Bättre än ingenting och mer än jag förväntat mig!

Nåja, efter några dagar hade vi både transformator OCH utbytesboxen hemma och man får väl ändå testa transformatorn innan man installerar den nya tänkte jag vilket visade sig FUNGERA!! :wub: För säkerhets skull har vi väntat två dagar så att den fungerar "på riktigt" vilket verkar vara fallet!! SUVERÄNT och som kund känner jag att vi har fått en hel del valuta för alla dom pengar man betalt se´n vi blev kunder -97! Visst, vi "förlorade" en veckas tittande men man kan ju inte få allt... +++++ för kundservicen här på MHB och att man gjorde vad man kunde!

Det jag tycker CD (och andra i branschen) måste försöka förbättra är att ställa högre krav på boxarna! Det känns fortfarande som 10 år sedan även om framsteg gjorts. Jag förväntar mig att något med en så hög totalkostnad (både löpande och "investering") ska fungera i MINST fem år utan problem, helst längre såklart. Boxen ska inte låta så mycket, bli så varm och ha ett gränssnitt a la text-tv. Dessutom vill jag kunna redigera mina inspelningar, kunna spola t ex 7 minuter (reklamen...) genom att trycka "7" och FF. Dessutom skulle det vara fantastiskt om jag kunde ta backup på mina inspelningar men då sätter väl någon upphovsrättshök klorna i oss... Inbyggt wlan borde funnits sedan (minst) 2004. Det finns säkert mer bra förslag i forum som detta, har inte tid att läsa ~800 inlägg! B)

Hoppas nu att den fortsätter fungera tills ett fullgott alternativ finns! Tack! :)

Postad 05 November 2011 - 16:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
ThunderStrucker

Sitter och småler, när jag läser dina nöjda rader

Kul att du är nöjd

Men ändå så visar det sig i slutet att det inte är så bra i alla fall

Du har helt rätt, det är stenålder och därför är jag glad att jag fick med mig boxen från england som funkar kanon
även med canal digital och har allt det du inte har haft sedan 1997 och knappast kommer få före 2020 om du väljer
canal digitals boxar

En fråga till någon som vet

Upptäckte precis vid en kanaluppdatering att en del kanaler fått "S1" eller "S19" efter sig i namnet
De ursprungliga med samma namn ligger kvar och dessa har tillkommit

Vad är nu detta för ett påhitt

Redigerat av MalcomX, 05 November 2011 - 16:29.

Postad 06 November 2011 - 00:36

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Malcom X. Vilken box har du skaffat? Får du in EPG rätt? Jag skaffade en technisat som funkat utmärkt förutom att jag aldrig fick EPG'n att ta in en veckas program utan bara fick 2 program framåt.

Jag har skaffat den nya boxen och är faktiskt nöjd med den. EPG funkar bra. Jag har peppar peppar inte haft problem med inspelningar (spelar in mkt åt min son från Disney Junior) . Bra bild också + tyst.

/B

Postad 07 November 2011 - 13:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

En fråga till någon som vet

Upptäckte precis vid en kanaluppdatering att en del kanaler fått "S1" eller "S19" efter sig i namnet
De ursprungliga med samma namn ligger kvar och dessa har tillkommit

Vad är nu detta för ett påhitt

Hej Malcom X,

Beteckningarna efter kanalnamnen har med tester som görs inför en HD-kanallistan. Det vill säga att de kunder som har en HD-box kommer att ha SVT1 HD på kanalplats 1 i boxen, SVT2 HD på plats 2, TV4 HD på plats 4 osv. De med vanliga boxar kommer fortsatt att ha de vanliga SD kanalerna på dessa kanalplatser.

vänligen
Mikael

Postad 07 November 2011 - 14:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej alla,

Trevliga nyheter !

CANAL+ sänder landskampen Danmark-Sverige direkt från Parken fredagen den 11 november. Matchen visas också som pay-per-view.

Landskampen mellan Sverige och Danmark direktsänds på Canal+ Sport 1. Matchen finns även tillgänglig som pay-per-view hos Canal Digital om man saknar Canal+ i sitt utbud. Studiosändningen på CANAL+ Sport 1 börjar klockan 18.45 och matchstart är klockan 19.00. Matchen kommenteras av Lasse Granqvist och expert är Jens Fjellström.

vänligen
Mikael

Postad 08 November 2011 - 08:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tvungen att vräka av mig lite...

I måndags ringde en representant från CD och sålde på mig Canal+ filmpaketet, detta skulle bli inkopplat i går torsdag. Idag är det fortfarande dött bland +kanalerna, så jag ringde upp CD. Jodå, det hade missats men man skulle fixa så jag hade tillgång till Canal+ inom 1 timme MEN till ett dyrare pris, WTF! Dessutom var det inget konstigt med att informationen från första säljaren var felaktig ang. att Canal+Live skulle fungera med nya ADB-boxen (det kommer fungera först efter uppdatering Q1-2012), tydligen skall bara säljarna kränga ut sina kanalpaket utan vetskap om vad som funkar till vad.
Så här har det varit sen jag blev kund för xx-år sedan och så var man så jävla korkad att man hoppade på 24 nya månader iom ADB-köpet, fan vad jag ångrar mig, är så totalt jävla trött på CD och deras värdelösa kundvård. SKÄRPNING FÖR FAN!!!

Skall tillägga att jag i dag 7/11 blev uppringd av CD där mina frågor och de felaktigheter som förekommit ventilerades på ett föredömligt sätt.

Hej Toy2me,

Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen. Vi har återkopplat till försäljningavdelningen så informationen kring Canal+ Play stämmer i framtida samtal. Vi kontaktade även dig för att stämma av så allt var i sin ordning samt hoppas den lösning vi erbjöd passade.

vänligen
Mikael

Postad 08 November 2011 - 11:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Canal Digital!

Jag har tre frågor:
1. Varför är det inte 5.1 ljud på t.ex. Doobidoo när det har varit det tidigare säsonger?
2. I infofältet finns det "HD" och "5.1" som kan tändas eller släckas beroende på utsändningen. Mitt förslag är att dessa tas bort efterom de aldrig stämmer ändå!
3. Det händer allt som oftast att bilden pixlar sig och ljudet kommer i osynk, detta händer alltid vid inspelat materila (Ett känt problem) men även när man gör Time-Shift. När ska detta fixas?

Redigerat av Melmac, 08 November 2011 - 11:22.

Postad 08 November 2011 - 13:57

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Apropå ljud. Det är fel på ljudet på TV4 HD. Dolby digital saknar en kanal, vilket gör att centerhögtalaren är tyst.

Postad 08 November 2011 - 14:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Canal Digital!

Jag har tre frågor:
1. Varför är det inte 5.1 ljud på t.ex. Doobidoo när det har varit det tidigare säsonger?
2. I infofältet finns det "HD" och "5.1" som kan tändas eller släckas beroende på utsändningen. Mitt förslag är att dessa tas bort efterom de aldrig stämmer ändå!
3. Det händer allt som oftast att bilden pixlar sig och ljudet kommer i osynk, detta händer alltid vid inspelat materila (Ett känt problem) men även när man gör Time-Shift. När ska detta fixas?

Hej Melmac,

Jag ska kolla upp dina frågor med mina kollegor och återkommer med ett svar här i forumet.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 08 November 2011 - 17:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Canal Digital!

Jag har tre frågor:

Den frågan kan du ställa till Per på SVT i denna tråd

Postad 09 November 2011 - 18:18

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Är det mottagar bekymret som gör att Canal Digital ligger så långt efter konkurrenterna när det gäller Play kanaler?
Boxer Playkanaler:
SVT r,TV4, TV4 Fakta, Sjuan, Discovery, Animal Planet, TLC, TV11,Eurosport och Canal+ play.
Viasat Playkanaler:
TV3, TV4, TV4+, TV4Fakta, TV4 Lattjolajban,TV6, Sjuan, TV8, Viasat History, Viasat Nature, Viasat Explorer, TV1000,TV1000HD,CNN International, CNBC, Cartoon Network, Boomerang, TCM, MTV, Viasat Crime, Nickelodeon och Nick Jr.

Postad 09 November 2011 - 18:22

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Efter senaste mjukvaru-uppdateringen fick en kund problem med en Sagem HD 106S. Jag var där nyss och mätte signalen och allt är helt OK. Felet är att boxen totalhänger sig efter ca 10 minuters tittande. Den fastnar alltså med en stillbild och enda lösningen är rycka strömsladden, så att man kan fortsätta titta tio minuter till! :wacko:
Kunden har häromdagen fått en ny likadan box hemskickad, men med den är det exakt samma fel. :angry:

I huset finns också en Sagem HD-PVR och den funkar som de brukar, alltså med de vanliga buggarna som man kan läsa om i mastodonttråden. :huh:

Signalen är alltså OK, men vad har hänt efter senaste uppdateringen? :mellow:

Redigerat av AC3, 09 November 2011 - 18:23.

Postad 10 November 2011 - 11:27

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Beteckningarna efter kanalnamnen har med tester som görs inför en HD-kanallistan. Det vill säga att de kunder som har en HD-box kommer att ha SVT1 HD på kanalplats 1 i boxen, SVT2 HD på plats 2, TV4 HD på plats 4 osv.

Innebär det att de regionala sändningarna kommer att fungera på dessa kanaler?

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.