* Officiell Panasonic PT AE300-tråd *
1014 svar till detta ämne
Postad 16 juni 2003 - 13:49
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Har nu fått ytterligare ett samtal från electronica24 där de säger att swiftcoden inte stämmer.[  !]
Jag har mailat dem den korrekta koden för andra gången nu, första gången läste de den inte ens så allt blev fel.
Har nu väntat i ca 1 månad på mina pengar, är förbannad som f-n nu. I mitt sista mail så krävde jag att de skulle skicka pengarna med express då jag måste ha dem snart, kommer troligtvis inte hända men ändå....
Nä, usch & blä, nu är det bara svenska butiker som gäller i fortsättningen.
Postad 16 juni 2003 - 14:56
Unregisteredb03621aa
-
Unregisteredb03621aa
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej alla!
Jag beställde en PT-AE300 för 3½ vecka sedan från Apparat.se, men har inte sett röken av någon projektor eller mail på att det är försenat. Jag har mailat dem tre gånger och försökt nå dem via telefon. Är det någon annan som beställt från dem och har samma problem?
Man börjar ju faktiskt undra om företaget finns... Har sett (efter jag lade beställningen).. att vissa här har haft problem med apparat.
Hoppas de svarar snart... jag skickade nu ett sista mail till dem och bad dem höra av sig ikväll eller under morgondagen. Annars räknar jag med att beställningen inte är giltig. Vore ju tråkigt att behöva köpa den från någon annan.. nu när man ändå har väntat i 3½ vecka.
Inte kan de väl kräva en på pengar sedan... Vore ju tråkigt om jag beställde en ny från annat håll och de skickar den om x antal veckor. Har de rätt att kräva en på pengar då?
Postad 16 juni 2003 - 17:49
Fuzzen
-
Fuzzen
-
Amatör
-
-
96 inlägg
quote:Originally posted by Larry David
Alltså, jag har haft perfekt PS-bild från början, men nu när ni började tjafsa om 525p kontra 625p så undrar jag vad som egentligen är rätt. Om jag sätter omkopplaren på min 963:a på "RGB" så får jag (med komponentsladdar, alltså) signal mode 625i på en R2-film. Kopplar jag om till "komponent" på spelaren får jag 525p. INTE 625p. Och såvitt jag förstått så är komponentsignalen från Philips-spelaren i 480p - vilket väl ändå borde innebära just 525p på AE300?!? Menar ni verkligen allvar, att ni får 625p i progressive mode? Har jag nåt fel på min proj?
Visst fan står det 625p.. men jag kan inte säga att bilden är varken bättre eller sämre
Postad 17 juni 2003 - 00:17
Unregisterede1ffbd6f
-
Unregisterede1ffbd6f
-
Amatör
-
-
93 inlägg
stegelmo: Självklart kan de inte kräva dig på pengar. Man har alltid rätt att ångra sig. Vid internetköp har man 14 dagars ångerrätt (räknas från dagen man tagit emot varan). Men eftersom du beställt med postförskott så är det inga problem. Bara att skicka retur om du nu skulle få den ändå.
Hembiobutiken har ju annars 300e i lager. Gratis frakt i juni också.
Postad 17 juni 2003 - 22:49
Unregistered983
-
Unregistered983
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Nu fick jag äntligen hem min 300a. Mycket nöjd med bilden osv.
Jag har dessvärre ett litet problem med den som jag hoppas någon av er kan svara på vad det kan vara, eller att ni har råkat ut för något liknande.
Efter att projektorn hade stått på i en timme så sa det "boff" (ungefär som att lampan hade smällt) och så gick proppen (automatsäkring i lägenheten). Jag provade snabbt i ett annat rum och proppen gick även där...sedan efter ett par minuter så provade jag igen med en ny propp och då fungerade den igen som inget hade hänt.
Sedan har jag nu kört ytterligare tre timmar utan problem, men nu när jag jag tryckte av den och när fläkten gick den sista minuten för att kyla av lampan small det till igen inne i projektorn (proppen gick inte denna gång). Fläkten snurrade några sekunder till och sedan tystnade projektorn och det gick att stänga av den på strömbrytaren.
Vad kan detta vara? Kan automatsäkringen slagit ifrån vid första tillfället?
Kan en automatsäkring (när den slår av i tex en projektor) orsaka att proppen (automatsäkringar i lägenheten) går?
(EDIT: Försökt skriva lite tydligare...)
Postad 17 juni 2003 - 23:49
Unregistered0ee96a9d
-
Unregistered0ee96a9d
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Nu när alla har fått sina 300or så skulle man vilja ha lite tips på inställningar, jag har kollar lite på vissa inställningar som finns i forumet men jag tycker de är lite för mörka i djupet.
Jag har en vitmålad matt vägg med inställningarna:
Contrast +25
Bright 0
Color +10
Sharpnes +2
color temp -1
Gamma white 0
Gamma black -1
Vad tror ni om detta?[  ]
Postad 18 juni 2003 - 10:05
DrietZ
-
DrietZ
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej Köpte en Panasonic AE-300 för ca 14dagar sen nu när man har testa litet så har det alltid funnits blått sken till höger samt ett grönt till vänster se bifogad bild, samt minst 1 lysande blå pixel (vänster hörn) vid visning av ”svart bakgrund” och detta är inte acceptabelt är det någon som vet var detta beror på? För så skall det väl inte vara har en kompis som har sonys VPL Hs2 och han har inte detta. Man skall väl inte behöva skicka en en ny produkt till service det första man gör?.. Mvh Peter
Postad 18 juni 2003 - 12:47
Unregistered8ec584ef
-
Unregistered8ec584ef
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag hade också ett likadant grönt sken i nedersta vänstra hörnet (dock inget blått sken). När jag kontaktade företaget jag köpte projektorn av så sa de att jag skulle lämna in på service.
Postad 18 juni 2003 - 13:02
DrietZ
-
DrietZ
-
Rookie
-
4 inlägg
quote:Originally posted by tg
Jag hade också ett likadant grönt sken i nedersta vänstra hörnet (dock inget blått sken). När jag kontaktade företaget jag köpte projektorn av så sa de att jag skulle lämna in på service.
Ganska Surt [  !] att man skall behöva skicka iväg en splirrans ny produkt till service det första man gör, att panasonic överhuvudtaget släpper igenom sånt i sin kvalitets kontroll är för mig offatbart. Hur länge fick du vänta på din tg?
Mvh Peter
Postad 18 juni 2003 - 13:12
Unregistered01200aec
-
Unregistered01200aec
-
Användare
-
-
125 inlägg
Även jag hade "det gröna skenet", och tycker inte det är så mycket att orda om - när man lämnar in på "service" så är det inget som "lagas" utan bara en finkalibrering som görs på svenska Panasonic. Detta går på en timme, så det ska inte dröja många dagar innan du har projen tillbaka.
Postad 18 juni 2003 - 17:40
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
En timme???!!!
När jag lämnade in min så tog det 4månader nästan, visserligen en AE100 men ändå...
Då hade dom inte utrustningen hemma.
Är det nån här som har kört med en riktigt stor bild typ 2,5-4m eller nåt sånt och vill berätta hur det gick?
Postad 18 juni 2003 - 17:47
Unregistered01200aec
-
Unregistered01200aec
-
Användare
-
-
125 inlägg
MaxM:
AE100 skickade de ju till Japan... nu sitter visst Morgan och åtgärdar felet direkt, på sin arbetsplats.
Postad 18 juni 2003 - 18:31
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Larry David: Jag vet. Han gjorde det här hemma men fick vänta på utrustningen. Alltså fick jag också vänta...
Min "kalibrering" tog iallafall flera timmar men då va han ju helt grön också lilla Morgan. [  ]
Postad 18 juni 2003 - 18:52
Unregistered01200aec
-
Unregistered01200aec
-
Användare
-
-
125 inlägg
MaxM:
och han gjorde ett OK jobb, vår vän Morgan? Jag ska snart lämna in min egen proj och man är ju smått nervös över att det ska bli nåt schabbel...
Postad 18 juni 2003 - 21:09
Unregistered8ec584ef
-
Unregistered8ec584ef
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
DrietZ Jag fick först veta att jag skulle skicka tillbaka projektorn och få en ny. Efter jag hade skickat iväg projektorn så fick jag ett annat svar, nämligen att jag skulle lämna in den på service. Så jag hade turen att slippa vänta på servicen och får en helt ny istället [  ]
Hoppas bara att den nya projektorn är felfri...
Postad 18 juni 2003 - 22:42
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Jag är väldigt nöjd med det Morgan åstakom faktiskt.
Han kör med Gladiator som referensfilm då som han själv säger; Perfekt film att titta fel efter. [  ]
Så nej! Du/ni behöver inte oroa er för trubbel med Morgan, se till bara att vara hemma när projen kommer tillbaks eftersom budfirman inte väntar...
Han tyckte faktiskt att detta med gröntinten var överdrivet/uppblåst problem på AE100 och sa att det fick man nästan alltid räkna med på en så billig produkt.
När han har fixat "felet" så finns fortfarande gröntinten kvar men den syns endast vid testbild, så var det i mitt fall.
Jag har haft lite konstiga fenomen då den INTE har varit tintad nånting förens man har skruvat fast den i taket då det syns mkt tydligare.
Frågade Morgan om detta och han sa att det var nästan omöjligt då man hade få dragit åt skruvarna duktigt hårt för att komma dit. Jag tror själv att när man drar i M4-skruvarna så "vrider" man chassiet lite därav färgfelen så det bästa är helt klart en hylla att ställa möget på.
Postad 19 juni 2003 - 16:36
Unregistered25e33164
-
Unregistered25e33164
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej! jag har också en AE300 sedan några veckor. Peter som bifogade screenfotot med gröna och blå skenet har ju såvitt jag kan se den, tidigare i tråden, så mkt omtalade gröna fläcken som tydligen är ett dammkorn som jag fattat det. Jag har också den fläcken på nästan exakt samma plats i bilden som Peter. Dock inte ngt färgsken. Jag har takmonterat, men inte fastskruvat. Den står uppochned på en TV-konsol ut från bakväggen. Min fråga är om "Morgan" som kallibrerar bort gröna skenet då också får bort eventuell grön fläck samtidigt. Alltså om detta är något som hänger ihop på något sätt. Är det någon som vet ngt om detta?
Postad 20 juni 2003 - 03:27
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Han har möjlighet att renagöra panelerna också, det gjorde han på min men det tog tid.
Postad 20 juni 2003 - 15:28
Galex
-
Galex
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ni som har fått hjälp av Morgan, har ni alla köpt projektorn i Sverige? Jag vet att Panasonic har Europa-garanti, men det vore fint att få bekräftat att man få också den här typen av hjälp även om man t.ex. köpt AE300 från Tyskland.
/Galex
Postad 20 juni 2003 - 22:43
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Jag har köpt min i Sverige.
Postad 21 juni 2003 - 15:41
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
quote:Originally posted by MaxMartin
Är det nån här som har kört med en riktigt stor bild typ 2,5-4m eller nåt sånt och vill berätta hur det gick?
Nå, nån som har ett svar på denna fråga??
Postad 21 juni 2003 - 19:42
Unregistered25e33164
-
Unregistered25e33164
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Som jag berättade för några inlägg sedan, har jag den gröna "dammfläcken" i min AE300. Jag såg på DVD forums AE100-tråd att någon hade rengjort sin proj med tryckluft på burk. Jag undrar om det är någon här som har en uppfattning om detta. Kan/vågar man öppna apparaten och spraya när det sätter sig ett dammkorn som syns? I AE300 finns det ju, om jag fattat rätt, ett prisma e.d. mellan LCD-panelerna och linsen (smoothscreen-tekniken) och det innebär att det finns ytterligare ytor som kan utsättas för damm. Kanske det är därför den gröna fläcken är så vanlig.
Jag har alltid rengjort t ex mina videoapparater själv och mina tankegångar är att något så simpelt som lite damm, borde man kunna fixa själv i en projektor. Kan man kanske rentav blåsa in tryckluft genom luftintaget på sidan, med filtret borttaget? Och vad händer om man öppnar projjen. Är det någon som vet hur det ser ut innanför skalet. Är panelerna och prismat inkapslade, eller ligger de öppet och åtkomligt? Kan man skada något med lite lufttryck? Eller skall den enbart öppnas i en steril miljö och inte i en normaldammig bostad? Kanske det också är så att garantin upphör att gälla om man skruvar i sär en projektor. Det vore intressant att få höra om någon har några kunskaper om dessa frågor!
Som om detta inte vore nog, undrar jag om någon känner till om det finns ytterligare dolda servicemenyer och, i sådana fall hur man kommer till dem. Jag skulle t ex vilja kunna justera min 4:3 bild, där den runda cirkeln i TV:s testbild är störande oval. Man ser en hel del av de svartvita rutorna till höger och vänster om testbilden. Det sistnämnda gäller f.ö. alla visningsformaten. Det vore heller inte helt fel att kunna justera konvergensen o.s.v. Men till det kanske det behövs professionella kunskaper.
Det var många funderingar på en gång, men jag skulle bli mycket glad om någon/några av er har något att säga om dessa undringar från min sida.
Postad 21 juni 2003 - 21:45
Unregisteredd7f05dee
-
Unregisteredd7f05dee
-
Rookie
-
1 inlägg
Tehå Her er en side med råd om det du lurer på http://www.avstuff.n...wtopic.php?t=16Ove
Postad 24 juni 2003 - 14:49
DrietZ
-
DrietZ
-
Rookie
-
4 inlägg
Jaha också har man nu skickat iväg sin ae300e på service
för att få den åtgärdad , hoppas att allt e fixat när man
för tebax den, men det suger lite att vara utan en projje
i minst 8arb dagar, man har ju bara blivit ganska "lite" beroende av stor bild[  ]
Postad 24 juni 2003 - 17:00
Unregistered0ee96a9d
-
Unregistered0ee96a9d
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Man verkar ha slutat hjälpa varandra i denna tråd:(
Jag undrar i alla fall om det är skillnad i livslängd för lampan om man kör fläkten i normal eller full mode? och då menar jag med lampan i low mode.
Postad 25 juni 2003 - 19:23
Unregistered983
-
Unregistered983
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
sonyman och silver:
Nu har det gått ytterligare 10 dagar så jag måste fråga er:
Har ni fått tillbaka era pengar än från electronica24?
Själv har jag inte fått några pengar, har nu väntat i över två veckor...
Postad 25 juni 2003 - 21:20
Unregistered0ee96a9d
-
Unregistered0ee96a9d
-
Amatör
-
-
98 inlägg
quote:Originally posted by ¿prodigy¿
sonyman och silver:
Nu har det gått ytterligare 10 dagar så jag måste fråga er:
Har ni fått tillbaka era pengar än från electronica24?
Själv har jag inte fått några pengar, har nu väntat i över två veckor...
Samma här, pratade med dem igår och skickade mail om att rättsliga påföljder sker om de inte betalar in pengarna genast....sista gången jag handlar på detta sätt och jag vill varna alla andra som handlar i "pay in advance".
Intressant om du ringer och hör med dem vad de har för ursäkt.
Postad 25 juni 2003 - 21:57
Unregistered1780cbd9
-
Unregistered1780cbd9
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Silver-> Man tycker ju att livslängden borde bli längre, man skonar ju lampan lite liksom. Å andra sidan vet jag ju inte hur lampan är konstruerad (för det är väl ingen med glödtråd va?? Nä...kan det väl inte vara?) Och då kan man ju tänka sig olika reaktioner (alltså kemiska eller nåt) i lampan som sker på olika temperaturer. Eller nåt. Känner att jag är på väg att dumskalle-förklara mig själv. [xx(]
Men jämför med tex hur man kan härda metaller gm tempväxlingar..
Vad gäller tyska butikers pålitlighet så har jag också blivit blåst tidigare. Köpte två datorer för ett bra pris, men den ena var inte enligt specen. Dessutom var moderkortet trasigt. Efter tfnsamtal kom vi överens om att jag köper här på plats och skickar kvittot till dem så skulle jag få pengar och en present för besväret. Har fortfarande inte fått nåt... [  ] Var två år sen... Men lycka till! [  ]
Postad 26 juni 2003 - 09:01
Unregistered983
-
Unregistered983
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
silver:
Första gången när jag ringde för att få min avbeställning bekräftad (eftersom de vägrade via mejl) så sa de att jag skulle ha pengarna inom 4 bankdagar.
Jag ringer igen efter två veckor (pga att de inte kan besvara mina mejl) och då sa de att de hade en omorganisation inom företaget som fördröjde återbetalningarna...det skulle dröja ytterligare 10 dagar. Jag blev sur och hävdade att jag behövde pengarna till hyran osv...
Jag ringde igen dagen efter och då sa de bara att det var kö på alla återbetalningar och att jag inte kunde gå före i den, så jag fick snällt vänta i 10 dagar till. Jag frågade då om de kunde lova att jag hade pengarna inom 10 dagar, men det kunde de inte.
Det är nog bara att inse att man har blivit blåst...
Postad 26 juni 2003 - 09:35
Unregistered539a8c1b
-
Unregistered539a8c1b
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag undrar om gängorna där man kan sätta fast filter eller dylikt är 52mm längst in?
Jag har provat dom yttersta och där passar ett filter som är 67mm.
Är det någon som vet ifall det kan bli för varmt om man säter fast ett filter?
Nico
Postad 26 juni 2003 - 13:24
Unregistered01200aec
-
Unregistered01200aec
-
Användare
-
-
125 inlägg
Varför inte tipsa Expressens konsument-red om "tyskfirman som blåser svenska elektronikkunder" - de lär hoppa på det direkt...
Postad 26 juni 2003 - 14:15
Unregistered94c655a8
-
Unregistered94c655a8
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
sonyman, silver och prodigy ...
electronica24 har förmodligen satt i system att strula med återbetalningar,
håller på pengarna i månader för att tjäna lite på ränta eller nåt,
men tror att ni kommer att få tillbaka era stålar till slut,
jag har läst på tyska forum att de brukar strula med det
jag beställde en projektor samtigt som er, men ville inte strula med återbetalning
och trodde att jag skulle få projektorn innan pengarna kom tillbaka,
men efter två månaders väntan hoppas jag de får in den snart ...
ps.beställde en receiver samtidigt som kom utan problem
Postad 26 juni 2003 - 16:11
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Kan bara nämna att mina pengar HAR kommit![:0]
Det tog dem över en månad och tre försök innan de var tillbaka. Förlorade ca 70:- pga valutaförändringen men det var det värt för att inse att det bara är sverige som gäller framöver!
Postad 26 juni 2003 - 22:29
Unregistered983
-
Unregistered983
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
sonyman, kluris:
Skönt att höra att du fick tillbaka pengarna och att kluris har fått något därifrån.
Bara jag VET att pengarna kommer så bryr jag mig i dagsläget inte om det dröjer två veckor till. Huvudsaken är att man inte förlorar 19'.
Det blir nog inga fler förskottsbetalningar för min del
Jaja, nu kan man iaf såva lite bättre, men jag är iof inte lugn förräns pengarna finns på kontot...
Postad 27 juni 2003 - 13:03
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Är det nån som vet om det är lika mkt eftersläpningar på AE300 som AE100:an??????????
Postad 27 juni 2003 - 14:11
Unregistered52b5da50
-
Unregistered52b5da50
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Blir det försämring av bildkvaliten vid användning av zoomen? Skulle nämligen behöva minska ner bildstorleken maximalt (blir ju alldeles för stor annars med projektorn bakom soffan).
Postad 27 juni 2003 - 15:00
MIXter
-
MIXter
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Om du har samma bildstorlek, ska det inte ha någon betydelse hur långt ifrån projektorn sitter....
Därimot kan ljuset försvagas om du sätter den längre ifrån....
Nu är jag inte 100% säker men det borde ju inte spela någon roll.....
Mvh
Postad 28 juni 2003 - 06:16
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
quote:Originally posted by MaxMartin
Är det nån som vet om det är lika mkt eftersläpningar på AE300 som AE100:an??????????
Sitter alla ägare och tittar på sina AE300 HELA tiden?? [  ]
Nån borde väl kunna ge ett svar...
Postad 28 juni 2003 - 17:15
Unregistered90a72558
-
Unregistered90a72558
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Jaaa...så bra är den nämligen !!
Postad 29 juni 2003 - 04:37
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Vänta, nu hänger jag inte mer??!
Postad 29 juni 2003 - 11:48
Unregistered1780cbd9
-
Unregistered1780cbd9
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag märker inga eftersläpningar. Kör komponent, PS från min DVD25'a. Finns de där, är de försumbara. (har iofs inte sett AE100 in action så jag kan inte jämföra)
Hoppas ni som betalat förskott till Tyskland får tillbaka allt, håller tummarna för er! [8D]
Postad 30 juni 2003 - 04:10
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
På AE100:an så blir man nästan lite vissen i huvet när det blir kamerapanoreingar!
Det blev bättre sen jag skaffade Philips 963.... [  ][:0]
Har du prövat att blåsa upp en stor/jättestor (2,5-3m) nångång? Eller nån annan som kan svara??
Postad 30 juni 2003 - 08:43
Unregistereda22d99cd
-
Unregistereda22d99cd
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
MaxMartin jag kör en bild som är ca2,80 från ca 5 meters avstånd till väggen å har zoomen på minsta!
Bilder är väldigt bra har haft bilden 3,80 med INGA problem! Smoothscreen sköter det otroligt utmärkt!
Postad 30 juni 2003 - 09:10
Unregistered258a8d9f
-
Unregistered258a8d9f
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej,
Är det någon som känner till att om man kör lampan i Low mode så kan man få någon typ av inbränningar för att fläkten inte kyler ordentligt. Hur kör ni era projjar? Kör ni Low mode på lampan men High på fläkten eller?
//Tony
Postad 30 juni 2003 - 09:38
Unregistered539a8c1b
-
Unregistered539a8c1b
-
Amatör
-
-
53 inlägg
När jag körde min projektor i går så helt plötsligt under filmen så ökade fläkten i varvtal, vist att det var varmt i rummet och så men det har det ju varigt för. Vad kan detta bero på och är det någonting man kan göra något åt?
Jag undrar även om gängorna där man kan sätta fast filter eller dylikt är 54mm längst in?
Jag har provat dom yttersta och där passar ett filter som är 67mm. Dom innersta passar inte 52mm.
Nico
Postad 30 juni 2003 - 12:55
Unregistered0ee96a9d
-
Unregistered0ee96a9d
-
Amatör
-
-
98 inlägg
quote:Originally posted by Nico
När jag körde min projektor i går så helt plötsligt under filmen så ökade fläkten i varvtal, vist att det var varmt i rummet och så men det har det ju varigt för. Vad kan detta bero på och är det någonting man kan göra något åt?
Jag undrar även om gängorna där man kan sätta fast filter eller dylikt är 54mm längst in?
Jag har provat dom yttersta och där passar ett filter som är 67mm. Dom innersta passar inte 52mm.
Nico
Fläkten på min beter sig också så, dock inget negativt tycker jag om det ökar livslängden på lampan, men du är den förste som nämt det sedan jag också ställde frågan för några dagar sen.
Postad 30 juni 2003 - 15:26
Unregisteredd994d739
-
Unregisteredd994d739
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hello
Jag har inte hunnit fått min proj än så kan någon som har instruktionsboken eller har någon avstånds kalkylator för AE300...
Jag har en 76 tums 16:9 duk hur långt ska det vara mellen duk och lins om man inte vill ha någon zoom?
Postad 30 juni 2003 - 17:31
MIXter
-
MIXter
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Tja, Zaipper.... [url="http://"http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm"]Här kan du kolla[/url]hur långt ifrån du behöver ha projektorn. Observera att den är väl inte 100%, men det ger dig ett riktvärde iaf. Mvh MIX
Postad 01 juli 2003 - 01:34
Unregistered2c5275ea
-
Unregistered2c5275ea
-
Forumräv
-
-
884 inlägg
Någon som tycker AE300:an är dålig vid snabba kamerapanoreringar? (Hackar/släpar)
Postad 01 juli 2003 - 19:42
Unregistered7beba3c7
-
Unregistered7beba3c7
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej jag fick min300 ifredags och håller på med insällningar:
jag tycker bilden är bra men något blek och det är svårt att få bra skärpa,har jag missat något? kör ca 100" och sitter 4 m ifrån bilden.kör på en vit vägg..särskilt när jag spelar x box genom scarten blir bilden suddig och väldigt mörk/blek.någon som kan hjälpa mig lite?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|