* Officiell trÄd - LG RD-JT92 *
LG RD-JT92
(Projektorer)
Rapporterad
|
1
|
(66)
|
Inga priser |
Begagnade projektorer (10 inlÀgg)
|
18 år sedan |
MT 200 eller RD-JT92 ? (21 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Toshiba MT200 vs LG RD JT-92 (15 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Problem med RD-JT92 (17 inlÀgg)
|
20 år sedan |
TEST: LG RD-JT92 (37 inlÀgg)
|
21 år sedan |
ProjektormÀssa Cinema Concept - 22-24 oktober (152 inlÀgg)
|
21 år sedan |
Postad 05 November 2005 - 19:48
Postad 05 November 2005 - 21:38
Jag kör widepal pÄ min... tycker det funkar finfint bÄde till spel och film... ikoner och sÄdant blir inte riktigt lika superstort dÄ... dessutom behöver man bara stÀlla in det utan sÀrklillda timing options och sÄdant.
Vad Àr widepal?
Postad 05 November 2005 - 22:01
Sorry glömde detJag kör widepal pÄ min... tycker det funkar finfint bÄde till spel och film... ikoner och sÄdant blir inte riktigt lika superstort dÄ... dessutom behöver man bara stÀlla in det utan sÀrklillda timing options och sÄdant.
Vad Àr widepal?
Det Àr pal i widescreenformat (pal=576 linjer). Upplösningen pÄ widepal Àr 1024x576 och funkar utomordentligt bra pÄ denna proj tycker jag.
Postad 05 November 2005 - 23:32
Sorry glömde detJag kör widepal pÄ min... tycker det funkar finfint bÄde till spel och film... ikoner och sÄdant blir inte riktigt lika superstort dÄ... dessutom behöver man bara stÀlla in det utan sÀrklillda timing options och sÄdant.
Vad Àr widepal?![]()
Det Àr pal i widescreenformat (pal=576 linjer). Upplösningen pÄ widepal Àr 1024x576 och funkar utomordentligt bra pÄ denna proj tycker jag.
Kan bara instÀmma. Kör ocksÄ det.
Postad 06 November 2005 - 10:28
Ja den upplösningen funkar rÀtt bra för film dock tycker jag textningen pÄ filmer kan bli lite orolig. Men till t ex windows desktopen ser det rÀtt bedrövligt ut.
Postad 06 November 2005 - 10:55
Jag fÄr min LG JT92:a att acceptera 854x480 via dvi. Jag har ett Geforce 6600GT och med det kan man inte ha 854x480 direkt men jag sÀtter 856x480 pÄ "front-end active" och 854x480 pÄ "back-end active" (i advanced timing pÄ nvidias kontrollpanel). Projektorn visar att den fÄr 854x480 sÄ det verkar fungera. Detta verkar vara det bÀsta jag kan fÄ till.
Dock sÄ verkar inte projektorn/grafikkortet bry sig om "flat panel scaling" som ju helst borde vara "centered output".
Jag kör med geforce 5600fx. Jag kommer inte Ät advanced timing för lg:n. Alternativet finns för min datorskÀrm men försvinner nÀr jag vÀljer lg:n. Det jag kan göra Àr att "lÀgga till eget skÀrmintervall" och dÄ godkÀnner den ingen 16:9 upplösning. Kör du med dvikabel eller vga? PrimÀr eller sekundÀr skÀrm? Jag kan inte komma pÄ nÄgot annat som kan vara felet för mig.
Det riktigt sura Àr att ingen 16:9upplösning kan skickas frÄn datorn sÄ det blir 4:3. En film som Àr i 16:9 blir det inom den redan beskurna 4:3 "rutan" vilket innebÀr att bara halva projiceringsytan anvÀnds till bilden!!!
Jag Àr grymt öppen för förslag och tips...
edit datorn tror att projjen Àr en platt skÀrm med nativeupplösning pÄ 1280*1024. Har inte hittat var man skulle kunna Àndra det, men det kanske kan ha nÄgot med problemet att göra?
Redigerat av Micke B, 06 November 2005 - 10:58.
Postad 06 November 2005 - 11:27
Jag kör med geforce 5600fx. Jag kommer inte Ät advanced timing för lg:n. Alternativet finns för min datorskÀrm men försvinner nÀr jag vÀljer lg:n. Det jag kan göra Àr att "lÀgga till eget skÀrmintervall" och dÄ godkÀnner den ingen 16:9 upplösning. Kör du med dvikabel eller vga? PrimÀr eller sekundÀr skÀrm? Jag kan inte komma pÄ nÄgot annat som kan vara felet för mig.
Det riktigt sura Àr att ingen 16:9upplösning kan skickas frÄn datorn sÄ det blir 4:3. En film som Àr i 16:9 blir det inom den redan beskurna 4:3 "rutan" vilket innebÀr att bara halva projiceringsytan anvÀnds till bilden!!!![]()
Jag Àr grymt öppen för förslag och tips...
edit datorn tror att projjen Àr en platt skÀrm med nativeupplösning pÄ 1280*1024. Har inte hittat var man skulle kunna Àndra det, men det kanske kan ha nÄgot med problemet att göra?
Jag kör med DVI kabel till projjen och den Ă€r sekundĂ€r skĂ€rm. Jag har ingen aning om vad ett geforce 5600fx Ă€r för kort. Ăr det gammalt eller? Har det dvi?
AnvÀnder du senaste nvidia drivrutinerna?
Under "device settings" pÄ projektorn, har du kryssat för "treat digital display as HDTV". Om jag inte gör det kan jag inte Àndra upplösningar och sÄnt. Verkar som att grafikkortet ska behandla projjen som en slags tv..
Postad 06 November 2005 - 12:13
[/QUOTE]Under "device settings" pÄ projektorn, har du kryssat för "treat digital display as HDTV". Om jag inte gör det kan jag inte Àndra upplösningar och sÄnt. Verkar som att grafikkortet ska behandla projjen som en slags tv..[QUOTE]
Menar du en meny pÄ projektorn? eller under avancerade instÀllningar pÄ grafikkortet, det som pÄ svenska Àr "enhetsjusteringar" som finns nÀr man högerklickar pÄ sekundÀrskÀrmen? Jag hittar nÀmligen inte "treat digital display as HDTV" (nÄgon svensk motsvarighet) pÄ nÄgot utav de stÀllena. Jag kör med de senaste drivrutinerna till kortet. LÄter ju annars som om du Àr nÄgot pÄ spÄret!
Postad 06 November 2005 - 12:37
Menar du en meny pÄ projektorn? eller under avancerade instÀllningar pÄ grafikkortet, det som pÄ svenska Àr "enhetsjusteringar" som finns nÀr man högerklickar pÄ sekundÀrskÀrmen? Jag hittar nÀmligen inte "treat digital display as HDTV" (nÄgon svensk motsvarighet) pÄ nÄgot utav de stÀllena. Jag kör med de senaste drivrutinerna till kortet. LÄter ju annars som om du Àr nÄgot pÄ spÄret!
Jag menar nÀr jag högerklickar pÄ sekundÀrskÀrmen, inte nÄgon meny pÄ projektorn.
Har du lÄtit datorn hitta projektorn med display wizard och sÄnt?
btw sÄ kör Jag ForceWare 81.87
Postad 06 November 2005 - 14:11
hade visst 81.85. laddade ner den för en vecka sedan bara frÄn nvidia sÄ jag antog att det var den nyaste. fÄr leta upp 81.87 dÄ. och kolla upp display wisard
Redigerat av Micke B, 06 November 2005 - 14:22.
Postad 06 November 2005 - 14:28
hade visst 81.85. laddade ner den för en vecka sedan bara frÄn nvidia sÄ jag antog att det var den nyaste. fÄr leta upp 81.87 dÄ. och kolla upp display wisard
81.87 Àr beta
Postad 06 November 2005 - 15:20
display wizard? installationsguide för bildskÀrm eller?
Redigerat av Micke B, 06 November 2005 - 15:33.
Postad 06 November 2005 - 15:34
jag hittar inte display wizard pÄ varken dc eller piratbay sÄ det har jag inte kunnat testa
ahh nej det finns en display wizard i nView. Om jag högerklickar pÄ desktopen sÄ finns "nView properties" i menyn.
Postad 06 November 2005 - 15:53
har testat tv-guide, visningsguide osv. jag klickar in att den dvianslutna enheten klarar hdtv och att jag vill köra 480p (har ocksÄ testat 720p). men det blir ingen skillnad
edit har ditt grafikkort identifierat projjen som en projj eller tror det att det Àr en platt skÀrm?
Redigerat av Micke B, 06 November 2005 - 15:58.
Postad 06 November 2005 - 18:10
edit har ditt grafikkort identifierat projjen som en projj eller tror det att det Àr en platt skÀrm?
Den hittar namnet pÄ projjen automatiskt men att det Àr en projje tror jag inte den vet. Vet nog bara att det Àr en digital display.
Postad 06 November 2005 - 18:50
jag undrar för att jag Àr lite inne pÄ att min dator har missuppfattat vad det jag har kopplat in, och tror att det Àr en 4:3 enhet. Projjen Àr ju plug n play sÄ den skickar ju info till datorn.
edit: ni som fÄr det att funka frÄn datorn: kör ni dualview eller klona? jag har försökt med bÄda men mest meckat med dualview instÀllt
Redigerat av Micke B, 06 November 2005 - 18:53.
Postad 06 November 2005 - 20:09
Postad 06 November 2005 - 20:48
men om du gÄr in pÄ enhetsinstÀllningar: enhetsjusteringar, Àr det inte en symbol för din skÀrm/projektor dÀr? (som i mitt fall Àr en platt skÀrm följt av maximal upplösning för skÀrmen)
Det Àr dÄ inte en symbol för en projektor. Det Àr en symbol för en platt/digital skÀrm typ.
edit: ni som fÄr det att funka frÄn datorn: kör ni dualview eller klona? jag har försökt med bÄda men mest meckat med dualview instÀllt
dualview
Postad 08 November 2005 - 20:20
Postad 08 November 2005 - 20:53
Sen kan man fundera pÄ; vilket sliter minst pÄ lampan? Silent/Hög eller Normal?
Finns det nÄgon annan instÀllning för sk. ECOmode?
Postad 08 November 2005 - 21:01
Inte vad jag sett... att sÀnka ljus-(och ljud) styrkan Àr vÀl sononymt med det s.k. eco-modet?!Varför stÄr det "Hög ljusstyrka" i menyn nÀr man kör svenska och "Silent mode" nÀr man kör engelska? KÀnns inte riktigt som en korrekt översÀttning.
Det som sliter mest mÄste vara hög och minst silent/hög.
Oerhört tafflig översÀttning mÄste jag sÀga... LG fÄr skÀmmas lite!
Postad 08 November 2005 - 23:55
gick in i trÄden för att frÄga exakt samma sakVarför stÄr det "Hög ljusstyrka" i menyn nÀr man kör svenska och "Silent mode" nÀr man kör engelska? KÀnns inte riktigt som en korrekt översÀttning.
har i och för sig köpt en 91p men det Àr samma menyer som 92
har precis startat upp den och allt enligt förvÀntan utom att jag förvÀntat mig Ànnu lÀgre ljud plockade ner min gamla sony vpl x-600 som hÀngt med ett tag och den har jag verkligen varit nöjd med men lovade bort den i samband med plasma köp "ingen plasma fantast insÄg att det Àr projje som gÀller trodde att tekniken var mogen men ack sÄ jag bedrog mig tacka vet jag vanlig tv och proj" nÀr jag köpte min nuvarande för ca 5 Är sen sÄ var det mest upplösning och ansilumen man pratade om dÄ var det sjÀlvklart med xga tyckte Ätminstone jag
tillbaka till den konstiga översÀttningen i menyn "nÄgon förklaring"
Postad 09 November 2005 - 00:11
Postad 09 November 2005 - 01:36
men om du gÄr in pÄ enhetsinstÀllningar: enhetsjusteringar, Àr det inte en symbol för din skÀrm/projektor dÀr? (som i mitt fall Àr en platt skÀrm följt av maximal upplösning för skÀrmen)
jag undrar för att jag Àr lite inne pÄ att min dator har missuppfattat vad det jag har kopplat in, och tror att det Àr en 4:3 enhet. Projjen Àr ju plug n play sÄ den skickar ju info till datorn.
Vet inte vad jag kör? Antar att det Àr begrepp för NVIDIAs kort? Jag har ett ATI och dÄ pluggade jag bara in och körde pÄ en gÄng utan att stÀlla in nÄgot.
Postad 09 November 2005 - 01:48
Jag tycker det Àr ganska enkelt pÄ bÄda, dock har nvidia en "wizard" för de som Àr helt gröna...(funkar ju inte sÄ jÀttebra iom att man inte fÄr WS..)
Problemet som uppstod för mig var enbart drivrutinerna.
Du behöver ha lite nyare drivisar till det kort du kör med. Provade med de gamla 6.6x (nvidia) nÄgot och dÄ ville kortet inte skicka ut widescreen till projjen, men med de nya 8.xx eller vad det Àr uppe i sÄ gick allt utmÀrkt bra.
SĂ„ micke:
1. Nya drivrutiner
2. Fixa Powerstrip
3. StÀll in "advanced timing options" i powerstrip.
Postad 09 November 2005 - 03:22
NÀr det trots allt fungerade nÄgon enstaka gÄng och jag stÀllde in rÀtt upplösning för projjen sÄ dröjde det bara nÄgra sekunder innan instÀllningen "hoppade" tillbaka av sig sjÀlvt!!!
det positiva var att efter nÄgra timmars meckande med powerstripp sÄ fanns helt plötsligt 854*480 att vÀlja i grafikkortets meny
Hela den hÀr serien har jag upprepat ett antal gÄnger, med tvÄ olika versioner av powerstrip. Kanske fÄr bli tredje gÄngen gillt?
Redigerat av Micke B, 09 November 2005 - 03:26.
Postad 09 November 2005 - 09:36
Jag tror inte att de verkligen stÄr att projen fÄr 576p frÄn min dator utan nÄgon 4:3 upplösning. Men man ser klart och tydligt att det Àr widescreen och Ànnu mer klart syns det nÀr man spelar upp en film. SÄ lita inte pÄ vad projjen sÀger utan spela upp ngt material som du vet Àr widescreen och borde tÀcka hela bilden. Blir det widescreen sÄ har du lyckats... annars Àr det bara att fortsÀtta...
Postad 09 November 2005 - 10:01
NÄgon mer som har mÀrkt att projen hÀnger sig vid uppstart ngn gÄng. Ska ju först flÀkta igÄng i ca 15-20sek sen tystna i 2sek och lampan sÀtts pÄ, stannar i lÀget vid flÀkten och ingen lampa tÀnds. FÄr dra ut sladden och börja om, hÀnt 4ggr pÄ 2mÄn nÄgon mer som detta intrÀffat för??
Japp, har hÀnt nÄn gÄng. Inget jag har hÀngt upp mig pÄ dock. Lite som att sitta vid en dator med Windows installerat
Postad 09 November 2005 - 11:56
NÄgon mer som har mÀrkt att projen hÀnger sig vid uppstart ngn gÄng. Ska ju först flÀkta igÄng i ca 15-20sek sen tystna i 2sek och lampan sÀtts pÄ, stannar i lÀget vid flÀkten och ingen lampa tÀnds. FÄr dra ut sladden och börja om, hÀnt 4ggr pÄ 2mÄn nÄgon mer som detta intrÀffat för??
Japp, har hÀnt nÄn gÄng. Inget jag har hÀngt upp mig pÄ dock. Lite som att sitta vid en dator med Windows installeratBara att starat om
RÄkade ocksÄ ut för detta för första gÄngen igÄr. Blev lite rÀdd att nÄgot hÀnt med lampan först, men det vara bara att starta om och sÄ funkade allt som vanligt igen. Puh
Postad 09 November 2005 - 14:17
Postad 09 November 2005 - 16:05
Verkar vara en finfin box... nÄgot att tÀnka pÄ dÄ uppsala (dÀr jag bor) slÀcks ned i vÄr.PÄ tal om nÄgot helt annat, nÄgon som har testat Avermedia box9 till lg:n? Det Àr en extern tvtuner som kan skicka progressiv signal via vga. Dessutom skickar den widescreen upplösningar och har s-video och komposit in för att linjedubbla playstation osv. KÀnns som en gjuten produkt till lg:n om man inte vill köra tv via datorn. För lg:n tar vÀl emot progressivt via vga Àven om det inte Àr komponentsignal?
Det jag tvekar över Ă€r att den skickar 1280x768 i widescreen... nĂ€r jag kör med detta via dvi har jag för mig att bilden blir grön och konstig. Ăr inte helt sĂ€ker sĂ„ jag ska prova nĂ€sta gĂ„ng jag kör igĂ„ng den.
Annars Àr den bÄde matad med funktioner och till ett bra pris! Verkar nÀstan skrÀddarsydd för denna proj. PiP var trevligt ocksÄ.
Postad 09 November 2005 - 21:25
Postad 09 November 2005 - 22:39
Verkar vara en finfin box... nÄgot att tÀnka pÄ dÄ uppsala (dÀr jag bor) slÀcks ned i vÄr.
Det jag tvekar över Ă€r att den skickar 1280x768 i widescreen... nĂ€r jag kör med detta via dvi har jag för mig att bilden blir grön och konstig. Ăr inte helt sĂ€ker sĂ„ jag ska prova nĂ€sta gĂ„ng jag kör igĂ„ng den.
Tror tyvÀrr bara det Àr analog tuner pÄ den, vilket passar mig bra eftersom jag bor i ett comhembestyckat hus. Det finns dock digitala motsvarigheter, tror att de heter avermedia dvb nÄnting.
Grön och konstig bild? Det lÄter inte helt optimalt!
Postad 09 November 2005 - 22:58
Nej, det blir sÄ nÀr man matar den med högre upplösning Àn den klarar...Verkar vara en finfin box... nÄgot att tÀnka pÄ dÄ uppsala (dÀr jag bor) slÀcks ned i vÄr.
Tror tyvÀrr bara det Àr analog tuner pÄ den, vilket passar mig bra eftersom jag bor i ett comhembestyckat hus. Det finns dock digitala motsvarigheter, tror att de heter avermedia dvb nÄnting.
Grön och konstig bild? Det lÄter inte helt optimalt!
Postad 10 November 2005 - 15:54
Har du eller nÄgon annan testat 1280*768 Àn? Blir det grön och konstig bild? Och Àr det i sÄ fall bara via dvi som det blir sÄ? Boxen anvÀnder ju sig av vga, sÄ det rÀcker om det funkar med det.
Postad 10 November 2005 - 18:37
Ja, det Ă€r via dvi som bilden inte blir bra. Har för mig att det funkade utmĂ€rkt med vga... (körde det mot laptopen förrut)Det jag tvekar över Ă€r att den skickar 1280x768 i widescreen... nĂ€r jag kör med detta via dvi har jag för mig att bilden blir grön och konstig. Ăr inte helt sĂ€ker sĂ„ jag ska prova nĂ€sta gĂ„ng jag kör igĂ„ng den.
Har du eller nÄgon annan testat 1280*768 Àn? Blir det grön och konstig bild? Och Àr det i sÄ fall bara via dvi som det blir sÄ? Boxen anvÀnder ju sig av vga, sÄ det rÀcker om det funkar med det.
Postad 11 November 2005 - 00:03
det fungerar utmÀrkt via DVI. Var dock tvungen att ladda ner Switchres
och lÀgga till upplösningarna i systemet(inget svÄrt) 854x480 ville datorn inte
ta, det blev 856x480 istÀllet!, och det konstiga Àr att projen sÀger att den
kör i 856x480?? ...jag la till 1024x576 och 1280x720
ocksÄ. Tycker inte jag ser sÄ stor skillnad pÄ de tre alternativen...
alla Àr bra vid film...men skrivbord med datatext Àr klart snyggast i 856x480
i de andra upplösningarna funkar inte textkantutjÀmningen, men det gÀller bara
text! Kanske Àr 1024x576 bÀst, dÄ blir fotografier och film skarp och jag ser
inte en pixel... Vid 856x480 och 1280x720
kÀnns det som om svÀrtan inte blev lika bra vilket resulterar i att man
ser komprimeringen i dvd, (ytterst hÄrfint dock.)
Köp Macmini! Det spelar dessutom alla format, divx,xvid, dvd-image filer och dvd-skivor
i VLC-media player helt perfekt!!
Postad 11 November 2005 - 00:18
Och visst Àr macmini fin, Àr riktigt sugen pÄ att ha en som komplement till PC:n, men den saknar ju 5.1... och sÄ Àr den lite off topic i denna trÄd.
Jag har bara fÄtt till widescreen via DVI med 1024x576 sÄ det Àr det jag kör med... Àr nöjd sÄ jag er ingen anledning att byta upplösing...
Postad 11 November 2005 - 02:32
Postad 11 November 2005 - 18:41
Hela den hÀr serien har jag upprepat ett antal gÄnger, med tvÄ olika versioner av powerstrip. Kanske fÄr bli tredje gÄngen gillt?
Kanske det....
Jag tror inte att de verkligen stÄr att projen fÄr 576p frÄn min dator utan nÄgon 4:3 upplösning. Men man ser klart och tydligt att det Àr widescreen och Ànnu mer klart syns det nÀr man spelar upp en film. SÄ lita inte pÄ vad projjen sÀger utan spela upp ngt material som du vet Àr widescreen och borde tÀcka hela bilden. Blir det widescreen sÄ har du lyckats... annars Àr det bara att fortsÀtta...
Nu tror jag att det rör lite pÄ sig! Inspererad av Jonathan H sÄ testade jag en tredje gÄng med en tredje version av powerstrip. Nu funkar det programmet som det ska, dvs det visar rÀtt upplösning pÄ rÀtt skÀrm och upplösningar "hoppar" inte tillbaks av sig sjÀlv. Dock sÄ har jag inte tillgÄng till advanced timing options men det fanns 1024*576 och 1280*720 att vÀlja pÄ ÀndÄ.
1280*720 verkar funka nu Àven om projjen menar att den fÄr 1280*960, vid byte till 1280*960 sÄ Àndras dock hur skrivbordet syns pÄ projjen sÄ Jonathan H, du hade rÀtt att projjen kan visa att den fÄr en annan upplösning Àn vad den faktiskt fÄr (skrivbordet beskÀrs vid sidorna sÄ den fÄr nog 1280*720 nÀr powerstrip sÀger det) . NÀr jag testar att spela upp diverse filmklipp som jag vet Àr 16:9 sÄ byter dock projjen(datorn) till 1280*1024
SÄ nu tror jag att problemet börjar nÀrma sig sin lösning, men varför skickar datorn en annan upplösning nÀr jag spelar upp film Àn vad den gör annars? NÄn som har tips och förslag? Jag har kollat igenom alla helskÀrmsalternativ som jag kan komma pÄ...
ps en stor medalj (stort tack med andra ord) till er som lÀser det hÀr (och hjÀlper till i mÄn av kunskap)!!!
Redigerat av Micke B, 11 November 2005 - 19:27.
Postad 12 November 2005 - 17:56
I sÄna fall sÄ mÄste ju grafikkortet ha samma upplösing pÄ bÄda skÀrmarna om den visar video pÄ bÄda. Om du inte gör det sÄ Àr det inte lÀtt...
Konstigt att kortet beter sig sÄ, har ju ocksÄ nvidia och det Àr inte nÄgra problem (bara med gamla dirvrutiner). Har ju ett 6800-kort sÄ det kanske Àr modellen som Àr problemet. Hoppas inte det... =(
Postad 12 November 2005 - 23:49
Om jag inte löser det snart sÄ blir det en dvdspelare med dvi-utgÄng och nÄgra dvdrw skivor...
edit: hehe, det var visst ett svordomsfilter aktiverat pÄ detta forum. Budskapet gÄr nog fram ÀndÄ
Redigerat av Micke B, 12 November 2005 - 23:55.
Postad 13 November 2005 - 17:07
Ăntligen
Testade att göra om projjen till primÀrskÀrm vilket jag redan hade testat trehundrasjuttiofem gÄnger förrut men inte sedan jag installerade den tredje, fungerande, versionen av powerstripp. Döm om min förvÄning nÀr det helt plötsligt stÀmmer!!! Byter tillbaks till skÀrmen som primÀrskÀrm men med instÀllningen att mediaplayern fortfarande ser lg:n som primÀrskÀrm och det funkar fortfarande!!! HURRA! Tre veckors kÀmpande Àr (forhoppningsvis, knock knock) över
Postad 13 November 2005 - 18:20
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Ăntligen![]()
![]()
Hehe.. grattis! Nu fÄr du ge dig pÄ problemet att fÄ 1:1 mappning (854x480)
Postad 13 November 2005 - 20:24
Grattis!JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Ăntligen![]()
![]()
![]()
Testade att göra om projjen till primÀrskÀrm vilket jag redan hade testat trehundrasjuttiofem gÄnger förrut men inte sedan jag installerade den tredje, fungerande, versionen av powerstripp. Döm om min förvÄning nÀr det helt plötsligt stÀmmer!!! Byter tillbaks till skÀrmen som primÀrskÀrm men med instÀllningen att mediaplayern fortfarande ser lg:n som primÀrskÀrm och det funkar fortfarande!!! HURRA! Tre veckors kÀmpande Àr (forhoppningsvis, knock knock) över
Skönt att du fick till det! Att köra frÄn datorn och fÄ widescreen Àr ju grundlÀggande behov för mÄnga. Jag hade varit lika frusterard som du om jag inte kunnat fÄ till det... (jag hade ju lite problem nÀr jag bytte dator och det var inte kul...)
Postad 13 November 2005 - 22:38
Mycket nöjd med bilden. mÄnga bra saker kan staplas.
Ser inga regnbÄgar alls , mycket klara och fina fÀrger, fina hudtoner , skarp bra optik och lugn fin flimmerfri och brusfri bild, mycket bra svÀrta, Sitter och njuter om alla DVD jag Àger.....
Kör mycket DVD via DVI frÄn datorn pÄ 5 m dvi kabel. kör 1024x 768 . har inte sett nÄgon skillnad mot pixelperfekt.
Kör pÄ en IKEA tupplur pÄ 3 m avstÄnd med projektorn ca 1 m ovanför huvudet. rummet Àr mycket vitt men vÀl mörklagt. blev riktigt bra....
Kom till sist pÄ hur jag skulle möblera, drar ner tuppluren framför TV-n och bokhyllorna. blev optimalt.
Enda huvudvÀrken nu Àr sladd****t med 5.1 ljudet . damen fÄr spader pÄ kablarna..
ca 1, 5 m bred bild vid minsta zoom lagom. Drar inte gÀrna upp den mer. dels börjar man se pixlar etc , dels blir ljuset svagare vilket jag inte gillar, kör lÄg ljus b l a pga det lÄga ljudet.
Har som de flesta testat SVHS sladd till projen, sÄg skarp och hyfsad ut först men... Vidrigt slÀpig och grov bild med grovhugna fÀrger. helt omöjlig. composit lÀr vara Ànnu vÀrre.
DÀremot funkade SVHS frÄn COMHEM dekodern till ett bra TV-kort i datorn riktigt hyfsat.
Klart OK. ganska impad faktiskt. Ett leadtek xp 2000 expert för ca 500.
Analogt in pÄ kortet blev ÄxÄ riktigt bra. CSI pÄ femman crisp och fin. kortet har camfilter och 10 bitars fÀrg.
Kör shareware zoomdvd för dvd, nagscreen men mycket bra program med varje kontroll du kan tÀnka dig.Klart bÀttre bild Àn mediaspelaren och WINDVD. kör DSCAler för TV .gratis och mycket bra bild, massor med koola flimmerfilter etc. blev bÀttre Àn medskicket med kortet. Och har varje tÀnkbar justerbar knapp. Kan hÀnga burken sÄ att man mÄste starta om om man labbar mycket vilt.
jag tror jag lÀgger dvb-c kortet till datorn pÄ is ett tag.....
Mikael
Postad 14 November 2005 - 01:27
Postad 14 November 2005 - 10:12
Japp, har hÀnt nÄn gÄng. Inget jag har hÀngt upp mig pÄ dock. Lite som att sitta vid en dator med Windows installeratBara att starat om
RÄkade ocksÄ ut för detta för första gÄngen igÄr. Blev lite rÀdd att nÄgot hÀnt med lampan först, men det vara bara att starta om och sÄ funkade allt som vanligt igen. Puh
Samma sak har hÀnt mig ett par gÄnger...har dÄ startat om efter en stund och vips sÄ Àr problemet borta. Men visst blir man orolig.....
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
Begagnade projektorer
23 bilder
117 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?