Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 28 september 2010 - 10:08
micke_andersson
-
micke_andersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Spelade själv in "The Event" på SVT1 HD och den var helt ur synk. Samma sak hände med "Mördare okänd" och "Life" på samma kanal.
Är det fler som har drabbats av att SVT1 HD er mer "ur än i" synk? Själv ser jag nästan bara på inspelat material så jag vet inte hur det blir "live".
Tycker dessutom att HD-kanalerna, främst SVT1 HD, har blivit sämre efter "uppgraderingen". Förutom att de upplevs som mindre skarpa (vilket fler har rapporterat om) så är det mer ryck och "jitter" i bilden.
Har i övrigt råkat ut för de flesta av de beskrivna buggarna efter "lyftet". Har försökt ett tag med att låta boxen stå på för att slippa uppstartsproblem (nute/rec), tyvärr verkar den inte orka vara med mer än något dygn i taget innan den hänger sig.
Jag har haft samma problem. Spelade in "The bank job" och ljudet var kraftigt ur synk. Testade spola fram och tillbaka och starta om boxen men inget hjälpte... tills jag pausade inspelningen en längre stund, typ 1 min. När jag startade igen var ljudet synkat. Testade flera gånger och på min box verkar detta fungera, dvs starta inspelningen tryck paus, vänta, tryck play och ljudet är synkat. Skumt är bara förnamnet.  Ska kolla "The Event" ikväll som jag spelat in och se om det blir samma resultat.
Redigerat av micke_andersson, 28 september 2010 - 10:10.
Postad 28 september 2010 - 10:58
Kaare
-
Kaare
-
Rookie
-
7 inlägg
Canal Digital, Denmark has just published that a new firmware will be uploaded tomorrow, the 29th of September. No further details has been announced so far
Postad 28 september 2010 - 11:19
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Fyyfan vad trött jag är på det här nu!
TV-rummet har 3 olika skärmar och allmänt kaos
Funderar allvarligt på att allvarligt endast köra gratiskanaler över dvb-t och plex kopplat till TVn. Och jag är helt allvarlig.
Såja, ville bara express myself så att säga!
Rullar de fortfarande ut uppdateringen förresten?
Någon som har hört något konkret från CD?
Mvh
Postad 28 september 2010 - 11:26
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Fick ett nytt fenomen igår.
Den startade med svart bild, och efter lite tryckande insåg jag att den startat i radioläge.
Fler som haft detta?
Postad 28 september 2010 - 12:07
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Se länk från CD i danmark: Canal Digital Danmark
Postad 28 september 2010 - 12:09
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Och på svenska sidan står som vanligt.....ingenting ! ###### nötter !
Postad 28 september 2010 - 12:20
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Fint! Och på fairshopping så svarade de han som hade problem med travelchannel (textningen) att det berodde på utsändningen. Hejja CD Sverige, ta inget eget ansvar - skyll på alla andra som om det vore dagis.
Postad 28 september 2010 - 12:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Och på svenska sidan står som vanligt.....ingenting !
###### nötter !
Och i Norge verkar de ha tagit bort information om uppdateringar de hade förut. Kanske för att jag frågat dem varför de i Norge kan ha mer data än här i Sverige.
Postad 28 september 2010 - 12:22
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Och i Norge verkar de ha tagit bort information om uppdateringar de hade förut. Kanske för att jag frågat dem varför de i Norge kan ha mer data än här i Sverige.
Hehe och sen trodde de att det är omöjlig att förstå danska, men det gäller ju bara talet, inte texten
Postad 28 september 2010 - 12:44
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Software opdatering for HDTV-boxen med harddisk
Den 29. september 2010 vil alle Canal Digitals parabol-tv kunder, som benytter HDTV-boxen med harddisk, få tilsendt en ny softwareopdatering.
Softwareopdatering 4.20.15 vil gøre følgende:
•Generelt forbedret stabilitet i softwaren
•Forbedre stabilitet ved Video-On-Demand
•Problemer med undertekster på Travel Channel er løst
Har du to antennekabler tilsluttet din HDTV-box med hardisk?
Hvis du har to antennekabler tilsluttet din HDTV-box, vil opdateringen ske automatisk. Alt du behøver er at bekræfte opgraderingen, når spørgsmålet om opdateringen vises på skærmen. Når den nye software er downloadet, vil modtageren slukke sig selv i ca. 60 sekunder, før den automatisk starter op med den nye software.
Hvis du har kun har ét antennekabel tilsluttet din HDTV-box, skal du foretage installation af den nye software, som beskrevet nedenfor.
•Tryk på "Menu" og vælg punktet "Indstillinger"
•Tryk "GRØN" knap på fjernbetjeningen for, at søge efter ny software
•Følg derefter instruktionerne på skærmen
Googles översättning till svenska
Programuppdatering för HDTV box med hårddisk
Den 29 September 2010 kommer alla Canal Digitals satellit-tv-kunder
som använder HDTV box med hårddisk, att får en ny programuppdatering.
Programvara 4:20:15 kommer att göra följande:
• förbättrad total stabilitet i mjukvaran
• Förbättra stabilitet Video-On-Demand
• Problem med undertexter på Travel Channel är löst
Har du två antennkablar anslutna till din HDTV box med hårddisk?
Om du har två antennkablar anslutna till din HDTV box, kommer uppdateringen sker automatiskt. Allt du behöver är att bekräfta uppgraderingen, när frågan är om uppdateringen visas. När den nya programvaran laddas ned, kommer mottagaren stänga av sig själv i ca. 60 sekunder, innan den automatiskt startar upp med den nya mjukvaran.
Om du bara har en antennkabel ansluten till din HDTV box, gör installationen av den nya mjukvaran, som beskrivs nedan.
• Tryck "Meny" och välj "Inställningar"
• Tryck på "GRÖN" knappen på fjärrkontrollen för att söka efter ny programvara
• Följ instruktionerna på skärmen
Redigerat av Boxman81, 28 september 2010 - 12:53.
Postad 28 september 2010 - 12:54
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Generelt forbedret stabilitet i softwarenÄr det Canal Digital språk för att de inte lyckats återskapa buggarna eller har de verkligen fixat t.ex. Mute- och uppstartsbuggen? De borde ju kika på t.ex. Nvidia eller AMD/ATI på deras "Release Notes", där får man reda på vad som är löst och vad som återstår! AMATÖRER!
Postad 28 september 2010 - 15:27
Unregisteredb133ba5f
-
Unregisteredb133ba5f
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fick ett nytt fenomen igår.
Den startade med svart bild, och efter lite tryckande insåg jag att den startat i radioläge.
Fler som haft detta?
Jepp.. Det har börjat hänt mig med. Börjar allvarligt överväga att skita i Canal Digital och köra Boxer istället. /Daniel
Postad 28 september 2010 - 18:13
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
CD:s svenske chef för Kundrelationer; Mahmoud Mustapha låter meddela i den pinfärska kundtidningen "gott om TV" att man numera kan använda on-demand-knappen på fjärren till att justera bildformatet (AR) på HDPVR-boxen ..............
Postad 28 september 2010 - 18:49
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tack, Mahmoud Mustapha ! Jag har efter flera års lidande med denna ###### skämt till box fått veta sanningen. CD består av ett gäng kompletta idioter.
Postad 28 september 2010 - 19:08
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Nu har alla mina schemaläggningar försvunnit igen, tredje gången på två veckor...
Postad 28 september 2010 - 19:32
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Nu har alla mina schemaläggningar försvunnit igen, tredje gången på två veckor... 
Har ett tips på hur man FÅR dem att försvinna. Reproducerbart. Starta boxen, när den står på INIT, stäng av den. Klart, listan är tom. Varje gång. Tipset är än, kolla av dina planerade inspelningar varje dag. Det ovan är bara ett sätta som de kan försvinna på, nu återstår bara tio till att finna ut.
Postad 29 september 2010 - 06:59
Yaris
-
Yaris
-
Rookie
-
3 inlägg
Har 2 boxar HD-boxar inspelningsbara Sagem från Canal Digital.
Avstod att uppdatera bägge boxarna då uppdateringen kom och de fungerar fortfarande perfekt.
Bägge 2 inköpte våren 2008.
Kände på mig att när de skulle byta till ett Linux-system så var det bättre att avvakta och läsa på forumsidorna och se hur det har gått.
Tack och lov måste jag säga.
Livrädd att hustrun skall trycka uppdatera av misstag varje gång boxern uppstartas, så nu har jag förbjudit henne att själv sätta på boxerna så de inte blir saboterade.
Canal Digital måste nu omgående erbjuda alla att uppdatera boxarna med den gamla versionen så löser sig det hela.
Verkar inte bli så, det är hög tid för att i grupp stämma Canal Digital för medveten sabotage.
Våra datorer kan vi alltid återgå till den gamla tidigare uppdateringen, men inte när programvaran sänds ut över parabol.
Tycker uppriktigt synd om er alla som har fått ett problem ni är helt oskyldiga till.
Postad 29 september 2010 - 07:41
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Yaris: Grattis! Jag visste inte att det fanns någon med "perfekta" boxar. Jag kör med gamla mjukvaran och den hänger sig med jämna mellanrum + några andra buggar.
CD taktik under de här tre åren verkar vara att skicka ut en uppdatering som ställer till nya buggar.
Man säger till kunderna att det är fel på deras box och att ingen annan har klagat (standard lögn)
När kunder börjar skriva på Fairshopping så börjar man backa och erkänner till slut motvilligt att det
är fel på mjukvaran. Som vanligt tramsar man på att snart kommer en ny uppdatering som ska fixa problemen.
Uppdateringen dröjer oftast åtskilliga månader och när den väl kommer uppstår nya buggar.
Om CD ska komma ur denna soppa med någon heder kvar bör dom lansera en helt ny buggfri box som kunderna får byta till. Att CD ska få nuvarande box buggfri är en ren utopi.
Redigerat av Grön49, 29 september 2010 - 08:17.
Postad 29 september 2010 - 08:23
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Håller med, det skall till ny HW för att detta skall fungera acceptabelt.
Någon som sett röken av en uppdatering i dag, eller gällde det bara DK?
Postad 29 september 2010 - 08:27
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har fått svaret att CD Sverige avvaktar med uppdateringen.
Ni behöver med andra ord inte söka eller hoppas, den kommer inte idag.
...och jag hävdar än att buggarna är mjukvarurelaterade till 90% åtminstone. Boxarna borde inte vara alltför diversifierade i hårdvaran och det borde alltså inte vara omöjligt att skapa en stabil box av detta.
men för att få en helt stabil plattform att bygga vidare på vore det inte fel med en ny box med bättre prestanda och bättre konstruktion.
Postad 29 september 2010 - 11:05
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Upptäckt en ny skum grej igår. Ska försöka förklara på ett bra sätt...
Kollade på ett program "live" när jag behövde pyssla med lite annat ett tag. Pausade då och lämnade tevesoffan för annat en stund. När jag kom tillbaka tröck jag play och fortsatte kolla från där jag hade kollat och det var inga problem. Efter en stund kände jag dock att jag inte ville kolla mer och bytte då till en annan kanal och kom då in i "live" läge igen. Upptäcker efter en stund när jag zappar att kanalinfon (dvs den ruta man får upp vi kanalbyte eller när man trycker på info knappen) står kvar vid den tidpunkt då jag pausade! All info, oavsett kanal, gäller alltså vad som gick på respektive kanal när jag påbörjade timeshift eller pausade live eller hur man ska säga. Så var det sen resten av kvällen. Som exempel: om jag 22.30 tröck info på TV8 så stod det som aktuellt program En plats på landet, dvs ett program som sänds 19.00 - 20.00. Någon mer än jag som känner igen detta?
//P
Postad 29 september 2010 - 11:49
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Även jag hade "släp" i programinfon igår kväll... Och detta utan att jag pausade.
Hade också suddigare bild på alla menyer samt sämre tv-bild i största allmänhet.
Jag har hittills varit förskonad från de flesta fel men starta boxen 2 ggr gör man allt...
Jag har efter uppdateringen haft sämre bild än innan och det har varit just för bildkvaliten som jag har valt CD/parabol.
Nu får dom skärpa sig!!!!!
Postad 29 september 2010 - 11:49
Herr Kantarell
-
Herr Kantarell
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Nån som kikat på de Norska forumen, och om de isåfall fått nya uppdateringen?
Samt det viktigaste: Om uppdatering, hur fungerar det efter ?
Postad 29 september 2010 - 12:28
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Postad 29 september 2010 - 12:28
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Lite info ifrån CD Sverige ifrån deras hemsida: http://www.canaldigi...-for-testgrupp/(Jag var för långsam!), Synd bara att dom inte försökt rätta till de alla de fel som dom skälva skriver om på sin hemsida. Det problemet som var värst för mig, problemet med gröna streck, skriver dom ingenting om att det är fixat.
Redigerat av TomasL, 29 september 2010 - 12:35.
Postad 29 september 2010 - 12:35
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Är det någon av oss här som ingår i denna testgrupp om 20 personer?
Postad 29 september 2010 - 13:01
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Okej, måste vara en hel del buggar när paketet med buggfixar inte berör mig på någon punkt.
Mina problem är time-shift-buggen, olidligt seg och inkonsekvent spolning och sega kanalbyten...
Postad 29 september 2010 - 13:05
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Det ser ut som det går trögt för CD att få ut uppdateringen i Norge. http://avforum.no/fo...oftware-39.htmlSom vanligt verkar inte CD riktigt veta vad dom gör. Dom säger att dom släppt uppdateringen men tydligen kan ingen uppdatera. Blir nån förvånad? Okej, måste vara en hel del buggar när paketet med buggfixar inte berör mig på någon punkt.
Mina problem är time-shift-buggen, olidligt seg och inkonsekvent spolning och sega kanalbyten...
Jag håller med, inte är det problemen CD listar som dom flesta lider av.
Postad 29 september 2010 - 13:06
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Okej, måste vara en hel del buggar när paketet med buggfixar inte berör mig på någon punkt.
Håller med fullständigt. De buggarna de har "löst" har jag inte hört talas om.
Postad 29 september 2010 - 13:06
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag har uppmärksammat att helskärmsläget inte alltid blir helskärm utan att det (oftast på discovery och ngc) blir något pillarboxläge..?!
Dessutom så får jag ofta fel info i inforutan när jag kollar på timeshift. Tror det brukar visa info över programmet innan.
Dessa plus mute-buggen är väl de jag stör mig mest på.
Redigerat av Tobyponken, 29 september 2010 - 13:25.
Postad 29 september 2010 - 13:26
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Igår var infon helt åt skogen, upplevde det som att det inte gick att få info om programet man tittade på, utan bara på programet innan och efter.
Det jag stör mig mest på är att bilden är sämre och att jag inte får ut annant än PCM ljud via HDMIn.
Sen har jag precis som andra problem med att det inte går att lita på att inspelningarna blir gjorda, minst två uppstater och en massa små buggar. Idag är bilden på boxerkanalerna (TV 6) likvärdig med HD kanalerna.
OCH JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I VideoOnDemand.
Har aldrig saknat den skiten och som det känns just nu aldrig tänkt använda den.
Så släpp tilbaka den gamla programvaran den funkade super för mig!!!
Postad 29 september 2010 - 14:11
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
De har väl inte åtgärdat några av de problem som tillkom efter lanseringen..... Det är ju DEL2 i deras underbart beprövade mjukvara.
Får verkligen ta en funderare på om man egentligen behöver Canal digitals kanaler + tillhörande problem
Postad 29 september 2010 - 15:26
Schteff
-
Schteff
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Oj det har hänt lite under eftermiddagen kan jag se.
Startar boxen nu -> nute. Avstängd, Provar igen.
Jag gillar ändå den här meningen bäst "Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara."
och då just "mindre frekvent"
Ser dock inget om hdmi-synk-problemet så jag antar att jag får leva kvar med suddighets-VM ett tag till.
Postad 29 september 2010 - 15:28
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Vilka boxar är de bästa alternativen om man bestämmer sig för att byta??
Postad 29 september 2010 - 15:50
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Nån som kikat på de Norska forumen, och om de isåfall fått nya uppdateringen? Samt det viktigaste: Om uppdatering, hur fungerar det efter ?
Det verkar inte bli någon uppdatering av dom norska boxarna idag, kanske nästa vecka. En bugg i boxen eller?
Postad 29 september 2010 - 16:28
Nicce70
-
Nicce70
-
Användare
-
-
203 inlägg
Idag frös våran box i avstängt läge för första gången, klockan hade stannade på 12:15, och den var väldigt varm för att stå i stand-by-läge.
Fick hålla inne on/off-knappen 10 sek för reset, sen startade den upp med "mute" och stängde av sig kort därefter. Sen fick man starta den igen, då kom den igång.
Postad 29 september 2010 - 17:00
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
CanalDigital skrev för ett par veckor sen att dom skulle hålla oss uppdaterade på hur det går med uppdateringar och problem fix.
Men det känns mer och mer som om dom skiter i oss.
Nu kommer dom med en test uppdatering med lösningar på fel vi inte har???
Idag fick jag hem ett utskick från CD som heter "GOTT OM TV", på första sidan under rubriken "HÖSTEN ÄR HÄR" svarar deras Chef för Kundrelationer på en fråga.
Efter att ha läst detta svar, att man kan ändra bildformat med demand knappen???
Inser jag att CDs Kundrelations chef tycker vi är idioter, dom skiter nog i oss.
Åtminstonde har Mahmoud Mustapha/Chef för kundrelationer inte skött sitt jobb särskilt bra.
Redigerat av B BUS, 29 september 2010 - 17:15.
Postad 29 september 2010 - 17:16
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Igår var infon helt åt skogen, upplevde det som att det inte gick att få info om programet man tittade på, utan bara på programet innan och efter.
Det jag stör mig mest på är att bilden är sämre och att jag inte får ut annant än PCM ljud via HDMIn. Sen har jag precis som andra problem med att det inte går att lita på att inspelningarna blir gjorda, minst två uppstater och en massa små buggar. Idag är bilden på boxerkanalerna (TV 6) likvärdig med HD kanalerna. OCH JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I VideoOnDemand. Har aldrig saknat den skiten och som det känns just nu aldrig tänkt använda den. Så släpp tilbaka den gamla programvaran den funkade super för mig!!!
Jag instämmer till 100% på det du skriver!
Postad 29 september 2010 - 19:25
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Mailade och klagade på boxen som jag stör mig mer och mer på varje dag sen uppdateringen. Fick detta som svar igår... Så snart vi har färdiga tekniska möjligheter kommer vi att sända ut en ny mjukvaruuppdatering som löser många av de problem som finns i boxen idag.När är det kan man undra? Infon om att uppdatering ska komma idag stämde ju inte så med det och det kundtjänst skriver så kan uppdateringen komma nästa år
Postad 29 september 2010 - 19:29
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Nån som har koll på om uppdateringen sköts ut i Danmark idag som utlovat?
Postad 29 september 2010 - 20:06
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Här rapporterar de om att 3 fel är lösta med nya mjukvaran http://digitalt.tv/c...re-rapporteringEdit: En länk till: http://forum.recorde...d-boks-satellit
Redigerat av lindo, 29 september 2010 - 20:08.
Postad 30 september 2010 - 07:00
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Skulle kolla på Brottet igår men när det började var det helt utan text  Detta var på SD kanalen, HD kanalen försökte jag inte ens på då den alltid missar en massa textremsor.
Bytte då till Viasat boxen istället och där var det inga problem med textningen. Fick veta massor som vi missat under förra avsnittet. Hur svårt kan det vara att få CD boxen lägga ut textremsor?
Postad 30 september 2010 - 07:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Brottet? Det är ju SVT. SVT kör med inbränd text det vill säga att det saknas text kan du inte skylla på boxen, den grafiken ligger där oavsett vad boxen hittar på.
Konstigt då att Viasatboxen gav text då, av vad jag vet, textningen ligger på bilden redan när den lämnar SVTs sändningsrum och det är samma feed av bild och ljud till alla operatörer.
Något är konstigt här.
Känns som att för att få det hela att gå ihop, att du saknade text, och det jag skrivit ovan måste en av oss ha helt fel och jag kan inte anklaga dig för det, det vore fel...
SVT, Tv4, Kanal5, Tv3, TV6, TV9 har alla inbränd text (alla svenska kanaler har i princip det)
C+ SD-kanaler har TextTV text
C+ HD har DVB-text
som exempel.
Postad 30 september 2010 - 07:48
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
SVT HD har alltid missat en del text remsor hos mig, bilden har ju varit anledningen till att man tittat där. Men nu är ju bilden lika kass som på en SD kanal så därav att jag tittade på SD kanalen istället. Men då saknades texten som sagt helt.
Det slumpade sig kanske så att textningen kom igång exakt när jag slog över till Viasat boxen istället, men jag tvivlar.
Jag vågade i vilket fall inte byta tillbaka till CD, hustrun blir ju vansinnig när man ska hålla på och testa samtidigt som man ska följa vad som händer
Postad 30 september 2010 - 07:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
SVT HD har alltid missat en del text remsor hos mig, bilden har ju varit anledningen till att man tittat där.
SVT tappar text för mig, oavsett operatör på SVT2, SVT1 och SVT1 HD. Okej, källan för de två olika signalerna jag får in är troligen Canal Digitals sändningar via satellit så kanske är samma skit bakom spakarna på båda. men som sagt, det är inte boxen som felar då boxen vare sig kan lägga till eller ta bort texten från SVTs sändningar. SVT är medvetna om problemet: Hej Det stämmer att texter faller bort ibland. Våra tekniker arbetar med problemet som ligger i vår programkontroll. Vi beklagar att detta tar tid att rätta till, men vi gör allt för att felet ska bli åtgärdat så snart som möjligt. Med vänlig hälsning Tittarservice
fick detta som svar för cirka två veckor sedan från deras tittarservice. Skadar inte om fler påpekar problemet http://svt.se/kontakted: Fast när de skriver Fel på textningen? Fel i textningen kan vara hos SVT, ett problem hos operatören eller felinställningar i den digitala boxen (om du har en sådan). För att enklare kunna reda ut det senare kan man som tittare försöka knappa in text-tv-sidan 199 (SVT1), 299 (SVT2), 693 (SVT Barnkanalen/SVT24), 694 (Kunskapskanalen) eller 795 (SVT World). Om man då får text så är det sannolikt ett box- eller operatörsproblem.
i en hjälptext blir jag lite fundersam...
Redigerat av Monshi, 30 september 2010 - 08:01.
Postad 30 september 2010 - 07:59
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
textremsor har försvunnit flera gånger för mig också. Jag har trott att det beror på boxen men det är alltså SVT som missar så ofta? Tycker att de borde ha resurser att klara en sådan enkel sak.
Postad 30 september 2010 - 09:05
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Jag spelade också in Brottet igår på SD kanalen (SVT 1 Jönköping).
Jag och min oäktahustru tittade på det senare på kvällen och vi la inte märke till att det saknades text.
Tyvärr raderade jag programmet direkt efter vi sett klart det, men hadde vi haft problem med texten hade
vi lagt märke till det.
Alltså bör problemet ligga i boxen.
Jag har inte haft stora problem med texten.
Efter reklam på vissa kanaler typ TV3 och TV4 brukar det ta ett par minuter innan texten kommer igång.
Därimot har texten på SILVER HD vart helt i osynk, men jag har trott att det var kanalens fel och inte boxen.
På Canal + filmkanaler ligger texten framme så kort stund ibland att man inte hinner läsa:-(
Men just nu stör jag mig så på bildkvalitet och ljud och text på filmkanalerna att jag inte sett någon sen den 8 September.
Redigerat av B BUS, 30 september 2010 - 09:14.
Postad 30 september 2010 - 09:23
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Vilka boxar är de bästa alternativen om man bestämmer sig för att byta??
Som det har nämnts tidigare här i tråden så skulle jag satsa på VU+DUO har själv en och den funkar kanon. Läs mer här https://www.minhembi...howtopic=257298
Postad 30 september 2010 - 09:55
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
CD får väl byta ut våra skitboxar mot VU+DUO ....
Postad 30 september 2010 - 11:47
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Har 2 boxar HD-boxar inspelningsbara Sagem från Canal Digital. Avstod att uppdatera bägge boxarna då uppdateringen kom och de fungerar fortfarande perfekt. Bägge 2 inköpte våren 2008. Kände på mig att när de skulle byta till ett Linux-system så var det bättre att avvakta och läsa på forumsidorna och se hur det har gått. Tack och lov måste jag säga. Livrädd att hustrun skall trycka uppdatera av misstag varje gång boxern uppstartas, så nu har jag förbjudit henne att själv sätta på boxerna så de inte blir saboterade. Canal Digital måste nu omgående erbjuda alla att uppdatera boxarna med den gamla versionen så löser sig det hela. Verkar inte bli så, det är hög tid för att i grupp stämma Canal Digital för medveten sabotage. Våra datorer kan vi alltid återgå till den gamla tidigare uppdateringen, men inte när programvaran sänds ut över parabol. Tycker uppriktigt synd om er alla som har fått ett problem ni är helt oskyldiga till.
Jag har kopplar ur den andra antennen, bara för att säkra mig om att ingen trycker ok av misstag när boxen startas. Det ställer i.o.f.s. till en del andra problem att bara ha en kabel, men jag har inga planer att gå för den nya mjukvaran, speciellt då min garanti redan gått ut.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|