Antar du menade att spelen skulle ha hd-ljud? Det lär ju nog inte hända.
jag hade riktigt trevligt med Wolfenstein! Ryse har jag bara lirat 20min men många var positivt överraskade av det.
nej. men hade klart varit tokigt najs men menar såklart film
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 30 August 2014 - 10:00
nej. men hade klart varit tokigt najs men menar såklart film Postad 30 August 2014 - 10:03
har gjort detta men får inte hd-ljudet utan den mixar ner det till vanlig dts eller dolby vad jag läst så har dom inte gett stödet för hd-ljuden i bitström än, men är lite gamla trådar. Postad 30 August 2014 - 10:24 Jag är nästan hundra på att Xboxen sköter avkodningen och skickar den som PCM, Edit: Stämmer att det inte finns i bitström. Såg inte att du skrivit det först. Redigerat av ppr74, 30 August 2014 - 10:25. Postad 30 August 2014 - 14:39
Ett ganska OK erbjudande från Game, eller?
http://www.game.se/A...g/Xbox_One.html Xbox One inkl fysisk utgåva av Destiny. Inbyte av 360 (250 GB/320 GB) + 3 valfria (ej sport-, musik- eller onlinespel). 1 999 kr. Postad 30 August 2014 - 16:58
Min röststyrning slutade funka nu när jag aktiverade beta på svenska.
Är det så för er med eller nåt som hänt med min? Ikväll blir det watchdogs för övrigt. Skall bli spännande att se grafiken i det Postad 30 August 2014 - 17:08 Nej det är så det är. Ingen röststyrning än så länge. Men om du vill testa på svenska kommandon kan du ladda ner Voice Studio (tror jag den heter) appen. Känns riktigt konstigt på svenska. Postad 30 August 2014 - 18:37
Hej
Jag förbokade day one edition med kinect, medföljer något xboxlive till den? Typ en vecka eller så? Postad 30 August 2014 - 18:45
Om du inte har något livekonto sen tidigare brukar man få en månad gratis. Annars tror jag inte det. Postad 31 August 2014 - 07:13
Har läst en del på andra forum ( wpc ) där en användare tipsade om att ändra region till ex. Indien och får då billigare digitala nedladdningspriser jämfört med Sverige.
Ex. Ryse kostar 699kr här i Svenska store och i Indien kostar det ca 320kr att ladda ner. Tricket är att använda w8 och smartglass, ändra region till Indien, starta om datorn och köp. Är det så enkelt att köpa? Någon som testat? Har ingen Xbox one ännu. Postad 31 August 2014 - 07:16
Det flesta av oss här kör redan US sen ett år av samma anledning (sverige finns först nu, vissa kör även UK, dock inte nån vidare prisskillnad mot swe) US så kostar ett fullpris 60$ landar på 420kr utan VAT (value added tax) Jag har även läst att folk blivit bannade i samband med att den asiatiska marketplace öppnade, med meddelande som att man försökt gå runt den lokala prissättningen för att spara pengar och slippa skatt, så vet ej hurlänge vi kan köra annan region efter 5 september här i Sverige. Redigerat av SKIBBE, 31 August 2014 - 07:20. Postad 31 August 2014 - 07:34
Jag kör US också och skulle rekommendera den marknaden. Och jag tror inte att det kommer att bli spärrat efter den 5:e september. Engelsmännen köper från US utan problem och deras egen store är ju öppen.
Postad 31 August 2014 - 07:48
600 - 650:- för ett spel i digtal form kan de ju glömma. Vilka fantasipriser
Provade på lite skoj smartglass till min android. Det funkade över förväntan faktiskt fjärrkontroll man kan styra tv-boxen med. Fick upp både kanallista och tidsguiden. Dock sä är ju en fjärr med fysiska knappar överlägset. Man måste titta vart man sätter fingrarna när man kör med androiden. Så hoppas verkligen att oneguide blir implementerat för svenska förhållanden. Postad 31 August 2014 - 08:38 Ja fysisk är bättre men alternativ skadar inte. Alltid bra att kunna fiska upp telefonen när små fingrar har varit i farten... Postad 31 August 2014 - 10:25
Grabben sitter med ett Xbox one och jag undrar om man kan köpa ett spel och ge det som en gåva? Typ steam.
Postad 31 August 2014 - 13:44 Nej det går tyvärr inte att ge bort spel. Det som kommer närmast är väl presentkorten. Postad 31 August 2014 - 14:04
Nån som får surround sound att fungera vid tv-tittande genom xb1? Jag har bockat i under "troubleshooting tv - enable Beta sorrund sound" men det hjälper inte
Ps. Jag kör med hdmi från digitalboxen in i xb1. Ds. Redigerat av Chrester, 31 August 2014 - 14:34. Postad 31 August 2014 - 14:12 Var det inte länge sen den funktionen var beta? Vilken version av OS har din Xbox? Postad 31 August 2014 - 14:29
Du har rätt, kollade nyss och den är borta. Nu är det bara surround
Men i alla fall så blir det inget surround via tv-tittande. Bara stereo. Redigerat av Chrester, 31 August 2014 - 14:30. Postad 31 August 2014 - 14:39 Vilken kanal och program tittar du på? Det är ju fortfarande inte så många program som är i surround. Postad 31 August 2014 - 14:44
Svt's alla kör ju med någon form av 5.1. TV4 har det väl på det mesta. Ta finnkampen som går just nu på TV2 t.ex. Ingen 5.1 eller surround.
Blir bara stereo. Visst kan jag aktivera virtuellt surround sound på min förstärkare men det ska inte behövas. Kör jag Netflix eller nåt annat via appar eller spel så blir det 5.1 ljud Vad jag läst på forum så blir surround från digitalbox omgjort till stereo i xb1. Sedan så kunde man ju aktivera surround ljud i inställningar på "tv samt bild" inställningarna i xb1. Då skulle det göras tillbaks till surroundljud, snurrigt värre Men det verkar inte funka riktigt än. Redigerat av Chrester, 31 August 2014 - 14:57. Postad 31 August 2014 - 15:36
Finnkampen var i stereo för mig (Comhem, HD).
Nej, långtifrån alla program sänds med surround. Testa med något du vet sänds i surround (bör framgå om du kollar en tablå hos SVT). Postad 31 August 2014 - 16:38
Vad tror ni om möjligheten att få till stöd för wtv? Har en gigantisk samling av inspelade tv-program från WMC som jag gärna vill fortsätta titta på om jag migrerar från WMC till X1. Såg att det fannsföreslaget som en feature request, så jag röstade upp den. Tyvärr hade den bara fått runt 70 röster. Alternativt måste jag konvertera allt till t.ex. mkv. Skumt att MS inte lägger till stöd för sina egna filformat, även om det är på gränsen till legacy...
/S Postad 31 August 2014 - 17:20 Kanske är som du säger, inte mycket som sänds i DD5.1 förutom HD-kanalerna. Hittade det här borta på: http://kotaku.com/ho...xbox-1468565797 As I wrote in the New York Times last week and as we mentioned in our review of the console, the Xbox One will downgrade any surround sound audio that comes from a devices connected via its HDMI-in port to stereo. It does this by default. Men ska då inte den inställningen kunna göra om det till Dolby prologic II eller liknande? Redigerat av Chrester, 31 August 2014 - 17:21. Postad 31 August 2014 - 20:28 Millenium på SVT 1 HD just nu är i DD 5.1 och det funkar för mig genom Xboxen. Postad 31 August 2014 - 21:10
Svt slutade med 5.1 för dtv vid årsskiftet. Forskade i det själv under mello då jag var helt hundra på att jag(flickvännen) såg den i surround förra året :-P Postad 31 August 2014 - 21:17
Det lär ju betyda att Chrester får tvinga fram surround på förstärkaren då. Hoppas att de som köpt utan Kinect är säkra på sin sak. Postad 31 August 2014 - 21:20 Ja, det här verkar inte bero på One. SVT sänder ju som sagt var inte i surround annat än på HD-kanalerna numera. Postad 01 September 2014 - 04:46
Som sagt, verkar som man får köra med fusksurround från förstärkaren då. Trodde inställningen på xb1 kunde göra samma sak.
Postad 01 September 2014 - 12:42
Är helt med på notorna att jag är helt OT nu men jag tänkte bara kolla snabbt om någon har tips på en billig och bra förstärkare som lirar perfekt med X1? Min fick sig en törn igår och vill inte starta mer tyvärr, men det var en gammal Yamaha som inte ens hade hdmi ingångar så jag antar att tiden var inne ändå =)
Postad 01 September 2014 - 12:56
Du får nog säga vad billig är först :-) Postad 01 September 2014 - 13:09
Är ingen ljudfantast och har bebis hemma så det behöver inte vara det absolut värsta, så helst så billigt som möjligt. Men säg mellan 0-4000:- Postad 01 September 2014 - 13:12
Yamaha har nog vettig i den prisklassen var av nån(ågr) även har spotify connect inbyggt som kanske lyxar till tillvaron. Postad 01 September 2014 - 13:36
Finns det något släppdatum annat än september för Xbox One i Sverige?
tack! Postad 01 September 2014 - 13:38 Jag (40-årig tvåbarnsfarsa) satte min.pris till 2.500:- och sållade lite snabbt. Detta var vad jag fick fram. Utan att läsa på mer tror jag att nån av dem skulle passa mig. Huh? Postad 01 September 2014 - 13:44
Nu känns det som om det redan är släppt i sverige, fast jag bara missat det! ok...
Postad 01 September 2014 - 14:03
Köpte en Pioneer VSX-528 som har fungerat perfekt med One'n. Det enda negativa jag har att säga än så länge är att menysystemet inte är någon höjdare... Postad 01 September 2014 - 14:24
Är nog ganska vanligt, min Denon jag köpte för något år sen har usla menyer as well. Kan inte Apple designa menyer till allt tack. Postad 01 September 2014 - 14:38
Nån som har fått september uppdateringen? kommer vi få röstsyrning på svenska då eller kommer det sen?
Känns lite surt att ändra till svenska utan att kunna använda röststyrningen Man borde väl iaf kunna ändra till Sverige men ändå styra den isf på engelska? Postad 01 September 2014 - 14:40
Min Yamaha har också ett uselt menysystem. Däremot är iPhone-appen till den bra.
Med det sagt, tror det fungerar med vilken förstärkare som helst från ett känt märke. Se bara till att den har tillräckligt med HDMI-ingångar för dina behov. Postad 01 September 2014 - 14:46 Magkänslan säger att det inte är färdigt än, men jag har gärna fel. Gå in och rösta för regionsfri röststyrning om du inte har gjort det. Med Xbox One behöver du bara en Postad 01 September 2014 - 15:28
Så hur gör du med din PS4 och andra enheter? Jag vill för övrigt inte dra min Tivo till Xbox One heller, inte heller min BD-spelare (är inte övertygad om One gör ett lika bra jobb där).
Sedan har jag även en 360. In i min receiver har jag alltså: One, 360, PS4, Tivo, BD-spelare. Hur löser du det med EN ingång? (jo jag ser din smiley) Postad 01 September 2014 - 16:25
Faktum är att jag tänkte efter nu och det kommer att räcka med en ingång för min del. Digitalboxen via XB1:an och om media via usb/dnla kommer att fungera tillfredsställande så kommer jag att skrota min WDTV. 360:n ska upp till sovrummet och en PS4 blir det antagligen inte.
Postad 01 September 2014 - 17:39
Hur är det med Hz-buggen numera (att One ställer om 50 Hz-signaler till amerikanska standarden 60 Hz), är det ordnat?
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |