Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2014 - 22:11

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Hur slår man på det?

Ingen aning men har du inte rört nåt sen du köpte den så har du säkert auto oxå!;)

Redigerat av vinncent, 14 October 2014 - 22:11.

Postad 15 October 2014 - 01:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Ingen aning men har du inte rört nåt sen du köpte den så har du säkert auto oxå!;)

Inte vad jag märkt iaf...

Postad 16 October 2014 - 09:12

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
http://www.edsjunk.n...ordpress/?p=211

http://www.youtube.c...h?v=f20p5BOm4P0

Postad 19 October 2014 - 07:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Nu börjar det verkligen klia i fingrarna på mig.

Jag har plockat hem flera bra spel till min PS3, men när jag kollar på gameplay på Youtube över flera släpp till PS4 blir det allt svårare att hålla fingrarna borta. Antar att det varit ett stort lyft för flera av er som köpt den senaste PS4:an?

Det som får mig att tveka en aning är priser för de senaste spelen. Det kan vara nog så svårt att hitta prisvärda spel till PS3:an, eftersom jag tycker att över 600:- för ett spel är för mkt. Jag brukar hugga prissänkta spel för runt 300:-

Postad 19 October 2014 - 09:31

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Nu börjar det verkligen klia i fingrarna på mig.

Jag har plockat hem flera bra spel till min PS3, men när jag kollar på gameplay på Youtube över flera släpp till PS4 blir det allt svårare att hålla fingrarna borta. Antar att det varit ett stort lyft för flera av er som köpt den senaste PS4:an?

Det som får mig att tveka en aning är priser för de senaste spelen. Det kan vara nog så svårt att hitta prisvärda spel till PS3:an, eftersom jag tycker att över 600:- för ett spel är för mkt. Jag brukar hugga prissänkta spel för runt 300:-

Köp från amerikanska psn då får du spel som kostar 600 för ungefär 380kr.

Postad 19 October 2014 - 09:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Återkommer när jag har köpt en PS4 så får ni hjälpa mig med att fixa Amerikanska PSN.

Postad 19 October 2014 - 09:41

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Fast det blir inte riktigt så billigt just nu väl, dollarn är högre nu..? :unsure:

Postad 19 October 2014 - 12:36

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Streaming funktionaliteten från Ps4 kommer även till Z2 och Z2 tablet http://www.xperiablo...-and-z2-tablet/

Postad 22 October 2014 - 08:37

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen officiell BT fjärrkontroll på gång till ps4 an?

Postad 22 October 2014 - 09:45

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Vad ska du med det till? Kör hdmi cec istället o styr med tv-fjärren.

Postad 22 October 2014 - 09:55

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Fick inte det att funka bra... funkar ej till netflix heller... Har en samsung TV 60" 6505, och förstärkaren är Yamaha RX-755.
Hade absolut velat styra med TV kontrollen....
Men en BD kontroll som finns till ps3 hade vart bra med...
Edit: verkar funka när man har ps4an till hdmi 1 på förstärkare, och använder förstärkarens kontroll. Här ska testas vidare :)

Redigerat av Garrett, 22 October 2014 - 10:10.

Postad 22 October 2014 - 10:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Väntar jag oxå på! Var ju klockren till ps3!! Hoppas det kommer en snart!!

Redigerat av vinncent, 22 October 2014 - 10:14.

Postad 22 October 2014 - 10:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag får det inte heller att fungera så smidigt som jag vill. Hade varit grymt att kunna använda en redan fungerande fjärr men det lirar inte till 100%. Sist jag testade kunde du inte backa vilket skapar en hel del problem.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 22 October 2014 - 10:17.

Postad 22 October 2014 - 10:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
...

Redigerat av vinncent, 22 October 2014 - 10:20.

Postad 22 October 2014 - 10:41

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
hmmm... funkar inte till 100 nä... smågrejer som stör, som att komma ut till ps4 menyn etc när man är inne på netflix/viaplay... va rätt förvirrande när jag testade en BD skiva med...
ps3an får stå kvar i bänken tills vidare... antingen om det kommer en lika bra kontroll till ps4, eller en ny BD spelare, med netflix, viaplay... och drömma om en HBO app! :P

Postad 24 October 2014 - 08:44

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
HBO app vore guld!

Postad 24 October 2014 - 08:58

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
HBO appen kommer väl i så fall att förstöra hela konsolen så bra som HBO funkar, sopor!

Postad 24 October 2014 - 09:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tragiskt att ett sånt bolag, med grymma serier, inte kan komma med mer appar/lösningar, har appen till samsung tv... Men suger lika mycket som upplägget på hemsidan, och man börjar inte automatiskt där man slutar, som netflix, och bilden är inte mycket att hurra för, som ok Dvd kvalite ungefär... Dom har mycket att lära av netflix... Har båda, trots allt går det ju grymt bra serier på HBO...

Postad 24 October 2014 - 09:22

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Jag kör HBO via Telias digital tv just nu och bilden är jag väldigt nöjd med men precis som du säger så håller den ju inte reda på vart man är i ett avsnitt eller ens vilka avsnitt man sett. Idealet eller kanske standarden, har ju Netflix satt för där funkar ju allt föredömligt och enkelt. HBO har ju många bra serier, tyvärr...

Postad 24 October 2014 - 09:35

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tror bilden är bättre på telias digital tv... har en kompis som är nöjd med det... netflix appen i samsung blir inte alls lika bra som netflixappen i playstation 3/4... Därför hade ju som sagt varit trevligt om det kom ut en HBO app nån gång till PS... varit tal om det jäkligt länge, men händer ju aldrig nåt... :unsure:

Postad 24 October 2014 - 09:36

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Apropå appar, kommer det en youtube app nu med Firmware 2.0? En sådan har jag saknat sedan release!

Redigerat av Limitz, 24 October 2014 - 09:37.

Postad 24 October 2014 - 10:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Och 3D?

Postad 24 October 2014 - 11:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Och 3D?

3d är väl redan ute igen :D

Postad 26 October 2014 - 08:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Så då var konsolen köpt :)

Kan jag använda vilka lurar jag vill till kontrollen vid online gaming och sedan använda kontrollen som mic? Har ännu inte köpt en ladd-docka, men det kommer. Vet inte om jag inte var tillräckligt noggrann med att ladda min trådlösa kontoll, men laddar den ur snabbare än sina föregångare till PS3?
Jag har ställt ned belysningen på kontrollen för att den skall dra mindre batteri.

Har ännu inte bytt HDD, utan jag har fortfarande massor av spel som jag inte avhandlat med min PS3:a, så fort jag avverkat spelen så kommer jag att byta HDD:n i PS4:an med min 1TB från PS3:an.

Lite meck är det allt att lämna PS3, det tar en stund för att hitta i menyerna på den nya konsolen.

Som flertalet väntar jag på patchen där jag kan överskåda material på USB-stickor. Hörde att nästa vecka skulle det släppas en patch som möjliggör byte av bakgrundsbild.

Redigerat av Glidtassen, 26 October 2014 - 08:24.

Postad 26 October 2014 - 11:29

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Första 3D spelet på Ps4an tror jag var Trine 2 som kom precis i början, stöd för 3D Blu-Ray kom för ett tag sedan och fungerar bra nu.

Postad 27 October 2014 - 07:52

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Så då var konsolen köpt :)

Kan jag använda vilka lurar jag vill till kontrollen vid online gaming och sedan använda kontrollen som mic? Har ännu inte köpt en ladd-docka, men det kommer. Vet inte om jag inte var tillräckligt noggrann med att ladda min trådlösa kontoll, men laddar den ur snabbare än sina föregångare till PS3?
Jag har ställt ned belysningen på kontrollen för att den skall dra mindre batteri.

Har ännu inte bytt HDD, utan jag har fortfarande massor av spel som jag inte avhandlat med min PS3:a, så fort jag avverkat spelen så kommer jag att byta HDD:n i PS4:an med min 1TB från PS3:an.

Lite meck är det allt att lämna PS3, det tar en stund för att hitta i menyerna på den nya konsolen.

Som flertalet väntar jag på patchen där jag kan överskåda material på USB-stickor. Hörde att nästa vecka skulle det släppas en patch som möjliggör byte av bakgrundsbild.

"Kan jag använda vilka lurar jag vill till kontrollen vid online gaming och sedan använda kontrollen som mic?" = Nej, måste använda headset med mic eller 3,5mm omvandlare så du kan ha separat mic och separata hörlurar.
"Laddar DS4 ur snabbare än sina föregångare till PS3?" = Ja

Postad 27 October 2014 - 08:47

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Håller på att utvärdera konsolen just nu, hämtade hem den i lördags.

Den står inuti mediamöbeln, men den har en decimeter ovanför och åt sidorna, om inte mer + att dörren står öppen. Men det blir varmt ganska fort runt den.
Egentligen gör PS4:an samma saker som sin föregångare, fast smidigare och bättre. Älskar funktionen när man lätt kan pendla mellan PSN och pågående spel eller annan media.

Spelar Watch Dogs just nu och har riktigt trevligt. Tankar hem Styx och Battlefield 4. Detta blir mina jungfruspel tillsammans med Watchdogs till PS4:an.

Postad 27 October 2014 - 22:29

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd Glidtassen! Vi är ett gäng MHB:are som spelar BF4 med jämna mellanrum så adda gärna mig (samma PSN-nick som här) om du vill ha sällskap på slagfältet framöver. :)

Redigerat av Unregistered9a177c31, 27 October 2014 - 22:29.

Postad 28 October 2014 - 06:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Thanks Djungelmeister

Ligger hemma och är förkyld, spelar BF4. Håller dock på att lära mig kontrollerna ordentligt först, och måste medge att jag inte kört denna typen av shooter sedan första Army Of Two.

Trillar bakläges av next-gens ljudmixar, god dammit vilket tryck dagens spel har i ljudkvalité. Matar ljudet optiskt till min Hegel HD11 från tv:n. Har en Velodyne sub vid sidan av soffan på 2000 watt i dynamisk effekt (SPL-1000i). Varje gång en ricochet smäller till i en ruin snärtar suben ur sig en avgrunddjup och blixtsnabb duns, likt som att få en spark i baken.

Måste ta mig in i huvudstoryn innan jag vågar mig ut online. Spelserien är mkt mer realistisk än vad jag spelat tidigare, märks stor skillnad i hur fienden avancerar mot en hela tiden. Man sitter verkligen inte säker någonstans.

Redigerat av Glidtassen, 28 October 2014 - 06:56.

Postad 28 October 2014 - 07:42

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Man sitter verkligen inte säker någonstans.

Vänta bara tills du kommer online med oss andra! SurPappa om du är sugen på lir =).

Postad 28 October 2014 - 08:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Den står inuti mediamöbeln, men den har en decimeter ovanför och åt sidorna, om inte mer + att dörren står öppen. Men det blir varmt ganska fort runt den.

PS4an blåser ut väldigt mycket varmluft bakåt så det är viktigt att det är öppet bakom den. Själv har jag den i en låda inte mycket större än att jag får plats med PS4an och handontrollerna men jag har tagit bort skivan som satt bakom mediamöbeln och så länge jag har luckan öppen när jag spelar är det inga som helst problem med värmen.

Postad 28 October 2014 - 08:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
förresten, råkade ut för något riktigt jobbigt igår när jag lirade BF4.
Jag skulle joina en match men fastnade i laddningssekvensen. Då tryckte jag på "close application" i PS4 menyn. Spelet stängdes inte av utan fastnade i den menyn där det står något i stil med "you running this application, do you want to close it? yes - no"... då backade jag bakåt och trodde att den trots det ändå lyckats stänga. Då försökte jag starta BF4 igen men det gick inte. inget hände så jag startade om PS4an.
Vet ni vad som hade hänt när PS4an startat upp igen??????

Fucking jävla BF4 hade avinstallerats......... jag hade det köpt digitalt så jag fick ladda hem hela jäkla skiten igen plus all DLC.... jävla skit konsol!!!

Postad 28 October 2014 - 08:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Älskar fortfarande min PS3

Laddningstiderna med båda konsolerna tycker jag ändå inte är nåt vidare. Spelar Styx, ett spel om ett litet troll som gillar att tjuva. Spelet kan lätt associeras till fantasyspelen från 90-talet, även om detta spel har bättre grafik. Spelet verkar ganska sparsmakat när det gäller grafik, åtminstone med PS4:ans nuvarande standard. Men ändå så är det väldigt långa laddningstider.

Postad 28 October 2014 - 15:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Spelar Bioshock Infinite

Kör de extra tillägget nu - Burial At Sea

Lite ledsamt att inte ovanstående spel släpptes till next gen, det är ett gränsfall.

:(

Postad 31 October 2014 - 04:05

CANGRI17
  • CANGRI17
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tja!

Har googlat men inte blivit klokare. Har köpt BF4 digitalt från PS store som jag nu vill att en kompis ska ta del av. Går det att dela spel som det gick på PS3? Dvs att han laddar ner BF4 från mitt konto så vi kör tillsammans online.

Har någon koll på detta då det verkar väldigt komplicerat på PS4?

Tack på förhand

Postad 31 October 2014 - 06:10

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nej det går inte att dela!

Postad 31 October 2014 - 15:28

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Tja!

Har googlat men inte blivit klokare. Har köpt BF4 digitalt från PS store som jag nu vill att en kompis ska ta del av. Går det att dela spel som det gick på PS3? Dvs att han laddar ner BF4 från mitt konto så vi kör tillsammans online.

Har någon koll på detta då det verkar väldigt komplicerat på PS4?

Tack på förhand

Det går om du använder ena konsolen som primary och loggar in på den andra...

Postad 02 November 2014 - 20:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Gav ett omdöme på PS4:an, just nu tycker jag såhär.

Underbar konsol

Sony har gjort en förbättrad version av sin föregångare, men mycket snabbare. Vad jag gillar bäst är hur man utan ansträngning kan pendla mellan PSN-Store och annan media: film, spel osv.

Spel/Grafik: Det märks väl att denna konsol tillhör den nyare generationen. De nyare spelmotorerna kommer till sin rätt. Figurer i spel får en mer nyanserad motorik/kroppsspråk, vidare syns mer av ansiktsuttryck. Texturer i allt ifrån olika material: kläder, natur, byggnader har fått en djupare realism. Vid synliga närbilder på ansikten kan man numera ana: porer, variationer i ljus osv.

Vad jag inte gillar: Gränssnittet har blivit plottrigare med en meny som behandlar senaste aktiviteter, denna frånskild från den över som tar hand om inställningar. Det kan vara förvirrande att gå från PS3 till PS4 när det kommer till individuella inställningar. Spontant känns det fortfarande lättare att detaljstyra PS3, vad beträffar: media, ljud, bild.

När jag skriver detta har det ännu inte lanserats en patch som möjliggör uppspelning av egen media på USB eller extern HDD. Som det är nu kan jag varken spela musik eller film från USB, och inte heller skapa egna teman/bakgrunder till min PS4. Detta tycker jag drar ned betyget en aning eftersom jag tror att fler uppskattar att ge sin konsol sin individuella särprägel med egna bakgrundsbilder osv. Jag antar att en patch kommer, men just nu är det inte en lika flexibel mediamaskin som sin föregångare. Sedan lanseringen har PSN varit överbelastat, vilket skapat lite problem med online-gaming, men antar att de löser detta genom att effektivisera PS4:s servers.

Redigerat av Glidtassen, 02 November 2014 - 20:16.

Postad 03 November 2014 - 08:43

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

...kan jag varken spela musik eller film från USB...

Spela musik från USB fixade dom ju i FW2.0

Postad 03 November 2014 - 09:45

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Exakt,och inte en dag för tidigt var det.
Skönt att ha fått det att fungera till slut

Postad 03 November 2014 - 09:59

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Som det är nu kan jag varken spela musik eller film från USB, och inte heller skapa egna teman/bakgrunder till min PS4. Detta tycker jag drar ned betyget en aning eftersom jag tror att fler uppskattar att ge sin konsol sin individuella särprägel med egna bakgrundsbilder osv.

Sen är det lite B att även sonys egna teman "försvinner" och det är den orginalblå bakgrunden som tonar bort när du startar program / går in i menyer osv. Nu kan jag inte säga att jag bryr mig så mycket om teman men om de erbjuder möjligheten att byta kunde de ju iaf göra dem ordentligt.

Postad 03 November 2014 - 11:20

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Ni som pratar om teman... Det finns inga teman på svenska playstation store men om man loggar in på amerikanska playstation store så finns det teman som man kan ladda ned.

Postad 03 November 2014 - 12:17

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Ni som pratar om teman... Det finns inga teman på svenska playstation store men om man loggar in på amerikanska playstation store så finns det teman som man kan ladda ned.

Jo, det finns tre st på svenska psn store. Har för mig jag gick in på "Games" , då dök det upp ett "Themes" val.

Postad 03 November 2014 - 12:24

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Jo, det finns tre st på svenska psn store. Har för mig jag gick in på "Games" , då dök det upp ett "Themes" val.

ah okej på us finns det en separat flik :) Det är ju stor skillnad på sidorna så det kanske bara är att us storen är bättre sorterad.

Postad 03 November 2014 - 13:15

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

ah okej på us finns det en separat flik :) Det är ju stor skillnad på sidorna så det kanske bara är att us storen är bättre sorterad.

Ja det är nog så :)

Postad 03 November 2014 - 14:06

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Det går om du använder ena konsolen som primary och loggar in på den andra...

Man kan inte spelade det på två olika konsoler samtidigt eller med olika användare. Enda sättet att dela är att använda samma användare och alternera mellan konsolerna.

Postad 03 November 2014 - 14:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Man kan inte spelade det på två olika konsoler samtidigt eller med olika användare. Enda sättet att dela är att använda samma användare och alternera mellan konsolerna.

Om du gör en till primary så kan du använda alla spel på den med andras konton, sen kan du logga in på en annan konsol med dit användarnamn och komma åt dina spel samtidigt.

https://www.youtube....h?v=v45ovc_KSzk

Postad 03 November 2014 - 17:01

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Du menar att båda kan spela BF samtidigt?

Postad 03 November 2014 - 17:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Du menar att båda kan spela BF samtidigt?

Det skall fungera om du gör som i videon vet att många gör så som har flera ps4 i hushållet. Fungerar på ett liknande sätt på Xbox one...

Postad 03 November 2014 - 17:10

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Då ljög ormarna på nordisk film för mig med andra ord....😡

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.