Värdelöst inlägg, bara provocerande.
Right back at you!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 30 November 2010 - 14:06
De enda som verkligen uppskattat denna film är de som är uppfödda på 80-talet med dessa rackabajsare. Den var stundtals rolig men handling, skådespel (medvetet antagligen), musik, dialog, CGI-effekter är riktigt dåliga. Detta säger jag även fast jag tycker Arnold, Dolphan, Jason och även Sylvester är riktigt sköna (men dåliga) skådisar. Avgör själv om den är värd pengarna. Postad 30 November 2010 - 20:58
Imorrn släpps klassikern The Boondock Saints i Sverige för endast 99.-
http://www.discshop...._blu_ray/P88175 Postad 02 December 2010 - 10:08
Fick min Heroes Box från amazons black friday igår. Detta måste vara den minsta samlings box jag någonsin sett. Jag kan inte ens fatta att man fått plats med alla skivor i denna. Vågar inte öppna plasten ännu och ta en titt eftersom jag inte bestämt mig om jag ska ha kvar den =)
Postad 02 December 2010 - 13:26
Konstigt nog finns ingen information alls om det här släppet på scanbox hemsida. Hittar inte heller produkten någon annanstans än just hos discshop, det verkar lite skumt. Postad 02 December 2010 - 14:36
Kollade på svenska då finns den inte. datumen som står där på den danska sidan känns ju väldigt fel. Konstigt att inte fler har den på ingång om den släpps imorgon Postad 03 December 2010 - 07:47
Postad 04 December 2010 - 15:30
Jaaaaaaaa äntligen!!! Lätt en av de sorgligaste filmer jag sett, om inte den sorgligaste. Just det gör den så bra IMO. Sen va det iofs ganska länge sen jag såg den nu men på blu blir den ett givet köp! Tack för tipset! Postad 06 December 2010 - 13:02
Detta kanske redan var känt, men det verkar som svenska utgåvan av Inception helt skippar allt bonusmaterial som följer med på en andra BD-skiva i USA. Baksidan från CDON listar bara bonusmaterialet som ligger på film-skivan:
![]() Att jämföra med baksidan på amerikanska utgåvan: ![]() Så för de som vill ha rubbet och inte bryr sig om att ha svensk text så är det nog bäst att passa på att köpa den amerikanska utgåvan nu när det finns för $17.99 hos Amazon.com (blir ca 200 kr med frakt, men då med allt bonusmaterial). Postad 06 December 2010 - 22:03
Mondo Home Entertainment (som släppte den extremt fina utgåvan av Den Gode, Den Onde, Den Fule i Italien) släpper nu en "väska" (frågan är om det är rätt översättning) med deras tidigare utgåvor av "For a Few Dollars More", "The Good, The Bad and The Ugly" och "My Name is Nobody" med ENGELSKT DTS HD-MA 5.1!!! Vet dock ej vilka filmer som har det eller om alla har det, men de skriver att boxen kommer ha båda italienskt och engelskt DTS-HD MA 5.1!
Endast italienska undertexter!
Postad 06 December 2010 - 22:35
I Tyskland har det börjat släppas lite kvalitetsfilm som inte ens finns släppt i USA
bwfjpg.jpg 18.92K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 December 2010 - 22:43
HAHA här nedan snackar vi kvalle, Judge Dredd är släppt i Tyskland och de andra kommer till Sverige i början på 2011.
86254.jpg 46.85K
0 Antal nerladdningar
88112.jpg 79.43K
0 Antal nerladdningar
cobra_blu_ray_nordic_12821806_frntl.jpg 81.37K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 December 2010 - 22:49
Jag vet! Börjar bli lite galen här! Mondo HE's hemsida är den enda som visar att det finns engelskt ljud! Jag skulle faktiskt tro på dom... Postad 07 December 2010 - 08:02
Den nya Avatar som är extended, är de den som gäller nu för ett bra tag framöver eller kommer de släppas en utan dom dära j ävla 3 dvd skivorna?
Är man tvungen så köper jag nog den som finns nu när den dyker upp för ett bra pris, annars kan jag vänta om de kommer nån utan massa dvd skivor i. Har den vanliga redan men de skulle nog va roligt att ha extended då filmer är snuskigt bra. Postad 07 December 2010 - 09:11 Säger som så att förra veckan kostade den 199:- på MM i Barkarby. Mvh Postad 07 December 2010 - 09:20
Vill man ha både svensk och engelsk textning så är det svenska utgåvan som gäller. Så är det i mitt fall och jag vill inte heller ha onödiga dvds.
Postad 07 December 2010 - 09:21 Jag har en importerad utan svensk text dock. med bara BD filmer. Jag ska sälja den, .... Postad 07 December 2010 - 16:41
Taxi Driver släpps 2011-03-29 på Blu-ray i Sverige, enligt CDON. Fett med nice!
Postad 08 December 2010 - 22:22
Recension på Battle Royale Limited Edition hos Dvd-beaver. Gott omdöme för ett riktigt fylligt paket.
http://www.dvdbeaver...ale_blu-ray.htm Battle Royale hos Amazon.co.uk Postad 09 December 2010 - 17:19
Såg precis att Predator boxen släpps den 29/12.. den fanns på MM Barkarby redan förra veckan för 799 kr!
Postad 17 December 2010 - 18:13
Jag köpte den brittiska utgåvan från HMV.com och den innehöll två BD-skivor samt DVD (Digital Copy ingick också men lär bara fungera om man bor i Storbritannien eller Irland). Dessutom ingick The Cobol Job som häfte. Det finns svensk text för den som vill ha det. Det landade på runt 190 kronor med frakt för min del, inte dumt alls. Leveransen tog runt en vecka. Om den svenska utgåvan de facto är nedbantad så är det rejält sunkigt av Warner med tanke på hur omtalad och populär filmen är. Men så har ju de skandinaviska utgåvorna från dem också varit desamma för både försäljnings- och uthyrningsexemplar så Warner har legat på latsidan. I det här fallet är det ju dock inte gemensam utgåva, vilket gör det ännu sunkigare. Det börjar kännas meningslöst att köpa BD från Sverige när man kan få bättre utgåvor billigare annorstädes. Redigerat av Zacabeb, 17 December 2010 - 18:16. Postad 17 December 2010 - 19:13
Jo, det är tråkigt med utgåvorna i Sverige för dom som gillar extramaterial o.s.v, men jag kan inte påstå att det spelar någon roll för mig när det gäller extramaterial. Den enda gången jag tittat på extramaterialet är när The Dark Knight kom, men enbart för att jag är ett Batman-fan. Postad 18 December 2010 - 20:36
Hoppas ni bojkottar svenska utgåvor så länge de fortsätter i den stilen med tanke på att de inte sänker priset på sunkutgåvor.
Har inte köpt en svensk blurayutgåva på några år och sparar dessutom en massa pengar på import. Postad 19 December 2010 - 21:03
Ärligt talat så premierar jag svensk text framför en massa extramaterial jag aldrig ser på. Så köp svenska utgåvor så att vi får ett bra utbud med svensk text. Det gagnar också utvecklingen av Blu Ray i Sverige.
Postad 19 December 2010 - 22:25 Svenska aktörer som finns har visat sig vara näst intill inkapabla att hantera formatet. Inception går att få med svensk text via England, så om ditt argument är att köpa dyra utgåvor bara för de distribueras via svenska återförsäljare är det inte särskilt vettigt. Utbudet är dessutom värdelöst så de kan lika gärna lägga ned allt och se till så svensk text kommer via UK. Flertalet svenska utgåvor baserar sig ändå på dessa transfers. Postad 19 December 2010 - 22:52
Jag vill inget hellre än att kunna köpa bra svenska utgåvor men jag kommer aldrig att stödja dåliga utgåvor med någon sorts missriktad välgörenhet. Det vore fel väg att gå att uppmuntra slarv, lathet och inkompetens.
Postad 19 December 2010 - 23:28
Ärligt talat så är intresset var jag kan köpa en Bru Rayskiva relativt ointresseant, bara prislappen är rätt samt att det finns svensk text. Alla dessa extraskivor med extramaterial skulle jag gärna slippa om det sänkte priset på själva filmen i stället.
Postad 23 December 2010 - 11:29
Nu är frågan om det är Mpeg2 som på den asiatiska Plutonen eller en ny AVC transfer
Postad 23 December 2010 - 12:21
Känns som det var längesen de slutade med mpeg2 på storfilmer i EU/US iaf så skulle nog tro vi får vc-1 eller avc.
Postad 23 December 2010 - 15:48
Det är bara Warner som använder sig av VC-1 (ett samarbete med Microsoft) men de verkar ha gått över till AVC nu på senaste. Troligtvis blir det en fet AVC. Jag avvaktar att beställa den asiatiska utgåvan. Postad 29 December 2010 - 16:57
Hittade denna på Media Markt idag.
IMG_0317.JPG 885.92K
0 Antal nerladdningar
IMG_0320.JPG 890.66K
0 Antal nerladdningar
Postad 31 December 2010 - 23:23
Här på Smallville säsong 9 hittade jag en funktion som borde införas på alla skivor.
Spelaren säger som på 90% av skivorna, "Det går inte att återuppta uppspelning av denna BD-J titel" men på skivmenyn kommer detta
srttltp.jpg 22.69K
1 Antal nerladdningar
Postad 01 January 2011 - 01:21
Ja, man blir alltid lika glad när denna funktion finns. Håller med föregående talare att det borde vara standard.
Postad 01 January 2011 - 18:19
10 Januari släpps Bruce Lee, My Brother på Blu-ray!
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/19405/ http://www.dddhouse....ProductID=11500 Trailer: http://www.youtube.c...feature=related Bifogad fil(er)Redigerat av Lion_Paw, 01 January 2011 - 18:21. Postad 04 January 2011 - 08:28
Franska Fnac släpper denna som är limiterad till #1500 den 29/1
![]() Innehåller (har försökt översätta med Google): - OST - Tron: Legacy - Serietidning - 5 samlingsbilder (Lobbykort) - Biobiljetter till filmen Tron: Legacy? - Filmcell - Presentkort för Fnac's släpp av Tron: Legacy (Blu-ray, Blu-ray 3D + DVD) Finns att förhandsboka här Postad 06 January 2011 - 13:30
Warner har gjort bort sig lite med Once upon a time in America dessvärre. Lagt in 4 timmar på 1 skiva med AVC i 15 mbps. De borde hålla sig till VC-1 om de ska köra såna bitrates väl... Ne 2 skivor är att föredra då det ändå finns en intermission...
http://www.dvdbeaver..._dvd_review.htm 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |