Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 02 oktober 2010 - 20:32
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
 Nu hände det igen, två dagar var allt lite bättre, men,,,,
Jag spelar in Hangover på Canal+HITS samtidigt som jag tittar på den.
Då kommer jag på att Robins snart börjar på svt och trycker då på 1an för SVT 1 för att se om det är på den kanalen, men där är ju Här är ditt liv, Så jag trycker på + knappen för att hoppa till SVT2 då blir bilden SVART och ett felmedelande om att jag har problem med signalen kommer upp.
Ingen kanal funkar inte ens boxerkanalerna och inget inspelat, felmedelandet "problem med signal" är det ända som syns.
Då går jag in på menyn, den funkar, och jag konstaterar att signalstyrkan är 68 och 71.
Jag lyckas att stänga av inspelningen och stänger sen av boxen som slocknar ovanligt snabbt, men det känns/låter som den jobbar. Röd lampa tänds och klockan kommer fram men den går en timme fel.
Statar boxen, gröna lampan tänds väldigt fort och "problem med signal" kommer fram igen, boxen låser sig, men REC kommer upp.
Stänger då av genom att hålla in av/på knappen över tre sekunder och boxen stänger ner på ett mer normalt sätt.
Startar igen men samma sak igen, inget funkar mer än det vanliga "problem med signal"
Då kör jag av/på knappen över tre sekunder igen, efter den stängt ner drar jag ut strömkabeln i ett par minuter.
Efter det startar och funkar den igen.
Förlorade 20 minuter av filmen och av Robins
Okej dom går ju i repris fler gånger så varför gnäller jag. Och 20 minuter av bästa sändningstid en Lördags kväll spelar la ingen roll...
En konstig sak jag inte märkt innan var just det att varje gång jag lyckades stänga av boxen, gick klockan en timme efter i ca 10 sekunder sen hoppade den rätt igen. Och varje gång jag startade boxen hoppade inspelningen igång igen trots att jag stoppade den innan jag stängde av.
Känner nån igen detta.
Postad 02 oktober 2010 - 20:40
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
B BUS har du provat att sätta HD i YCbCr, tycker det hjälpte för att få bättre bild
Ja jag har provat flera gånger, men upplever ingen skilnad alls Min box fasnar inte i 720p eller 1080i heller, jag väljer och sparar och när jag går in nästa gång är det 576 valt igen. Har boxen ständigt kopplad via reciver ONKYO 606.
Redigerat av B BUS, 02 oktober 2010 - 20:40.
Postad 02 oktober 2010 - 20:52
DonFredo
-
DonFredo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har tidigare skrivit att jag inte längre får något ljud via HDMI-kabeln.
Gissar att de flesta här tar ut ljudet via SPDIF'en direkt till förstärkaren och således inte märker problemet jag upplever.
Ber er ändå att testa och se om ni får ljud på TV'n via HDMI-kopplingen?
...är lite nyfiken på om det bara är jag som har problemet eller om det är mer frekvent än så (men kanske dolt pga. annan set up), och isf. hur frekvent.
Tackar // Bloodfire
Har Du en Philips TV kan det vara TV-n som spökar. Philips har major HDMI-problem med ljudet
Postad 02 oktober 2010 - 23:58
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Kan dina ha försvunnit vid uppstart av boxen? jag tycker mig se att det är direkt efter start som listan rensas, men det har endast hänt två gånger så det kan vara en slump också.
Har ingen aning om varför/när de försvinner. Igår upptäckte jag att alla mina schemaläggningar var borta igen, fjärde gången, blir så trött.. Kan inte lägga in serieinspelning på The Event av någon anledning, varken huvudsändningen eller reprisen. I och för sig kanske lika bra det. Min sambo: "Är det inte meningen att det ska bli bättre efter uppdatering?" Jag: "jo..." Får nog be min bättre hälft ringa till CD för jag ids inte längre.
Postad 03 oktober 2010 - 09:27
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har ingen aning om varför/när de försvinner. Igår upptäckte jag att alla mina schemaläggningar var borta igen, fjärde gången, blir så trött.. Kan inte lägga in serieinspelning på The Event av någon anledning, varken huvudsändningen eller reprisen. I och för sig kanske lika bra det.
Min sambo: "Är det inte meningen att det ska bli bättre efter uppdatering?" Jag: "jo..."
Får nog be min bättre hälft ringa till CD för jag ids inte längre.
Såg igår att en inspelning som utfördes ung vid 15.00 spelades in (boxen då i "off"), när jag satte på boxen så var alla satta inspelningar i listan borta. Detta är tredje gången jag ser det vid påslag så min gissning att det är vid påslag har styrkts. Igår gick jag direkt från påslag till MyTV och då hade inte listan uppdaterats då då fick jag någon varning om att listan uppdaterdes och därefter var inspelningslistan borta, vet dock inte om detta har något samband
Postad 03 oktober 2010 - 10:04
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Min box fasnar inte i 720p eller 1080i heller, jag väljer och sparar och när jag går in nästa gång är det 576 valt igen.
Jag kanske har en lösning på bildproblem och upplösning. Jag bytte bildinställning till SD istället för HD och när jag sparade så försvann bilden. Det spelade ingen roll att jag startade om både box och TV utan bilden var borta (men ljudet funkade så den var på). Jag gick då i minnet genom inställningarna fram till bildinställning, bytte till HD och sparade och efter det blev bilden kanonbra och nu blir det HD varje gång. Ett tips är ju att skriva upp hur man kommer till bildinställning genom att trycka "blint" på fjärrkontrollen...
Postad 03 oktober 2010 - 10:17
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag bytte bildinställning till SD istället för HD och när jag sparade så försvann bilden. Det spelade ingen roll att jag startade om både box och TV utan bilden var borta (men ljudet funkade så den var på). Jag gick då i minnet genom inställningarna fram till bildinställning, bytte till HD och sparade och efter det blev bilden kanonbra och nu blir det HD varje gång. Ett tips är ju att skriva upp hur man kommer till bildinställning genom att trycka "blint" på fjärrkontrollen...
Det bästa i det läger är nog att göra en fabriksåterställning genom att i snabb följd trycka in följande sekvens på fjärrkontrollen: Röd knapp, 3, 5, 3, Text-TV-knappen och 1
Postad 03 oktober 2010 - 11:52
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
D bästa för den här boxen e göra några snabba hammarslag i följd å göra slut på lidandet.
vilken katastrof den här boxen e...
Postad 03 oktober 2010 - 12:10
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Det bästa i det läger är nog att göra en fabriksåterställning genom att i snabb följd trycka in följande sekvens på fjärrkontrollen: Röd knapp, 3, 5, 3, Text-TV-knappen och 1
Jo, jag vet men detta var snarare ett tips till de som upplever att bilden är dålig antingen TV bilden eller i menyer eller både och...
Postad 03 oktober 2010 - 12:32
bloodfire
-
bloodfire
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har Du en Philips TV kan det vara TV-n som spökar. Philips har major HDMI-problem med ljudet
Nopes, en SHARP. :/
Postad 03 oktober 2010 - 14:30
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Efter att en del tipsat om att testa component istället för HDMI så gjorde jag ett inköp av en sådan idag.
Men jösses så kass bild det blev, det blev så jaggigt i kanterna så det nästan gjorde ont i ögonen.
Kass kabel kanske.....
Testade Avatar på Blu-Ray spelaren i samma ingång på TVn och ojojoj vilken bild, kalasbra helt enkelt. Definitivt lika bra som med HDMI kabeln där.
Så inte var det något fel på kabel eller ingången på TVn inte.
Postad 03 oktober 2010 - 14:30
DanLun
-
DanLun
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej, är det någon som vet om man kan nå hårddisken nu i boxern för Canal Digital, nu när vi fått tillgång till ett IP nummer på boxen efter senaste stora uppgraderingen till bl.a VOD?
Postad 03 oktober 2010 - 16:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hej, är det någon som vet om man kan nå hårddisken nu i boxern för Canal Digital, nu när vi fått tillgång till ett IP nummer på boxen efter senaste stora uppgraderingen till bl.a VOD?
Frågan är vad för förfrågan man ska skicka till boxen... har ju ett ip-nummer men sedan? Någon med någon idé? Den svarar på ping men ftp och http är det no go... nu tror jag inte på att man kan nå disken men kanske det finns en lucka? någon som kan det där med att sniffa på nätverk?
Postad 03 oktober 2010 - 19:15
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jag slog på boxen och den hängde sig på CD-loggan i flera minuter. Bootade om med att hålla in strömknappen och efter omstart står det först 8888 och sedan init och den röda dioden börjar blinka snabbt... Needless to say så startar det inte upp. Försökt trycka in RÖD 3 5 3 TEXT 1 i snabb följd men det händer inget (kör med en Harmony-fjärr kan det spela någon roll?).
Kör med HDMI. Är INIT + snabbt blinkande röd diod grundinställningsläget?
Postad 03 oktober 2010 - 19:19
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
Nej nu har min box lagt av helt!!!
Jag har varit borta och när jag kom hem stod det Pb03 alt P603 i displayen!!! ingen bild.
Efter att ha försökt att starta om boxen så verkade den ladda ner någon programvara för då stod det 00-- sen 01-- och 02-- efter en stund blinkade den til och då stod det Pb04 och blinkade !!
Inget verkar hjälpa den är helt död! FAN va trött jag e på detta!!!!!!!
Någon som har en lösning?? eller är den bara skrot?
Postad 03 oktober 2010 - 21:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
lpc123Ring CD så får du en ny strömadapter. Kan förvånansvärt ofta lösa problem som detta. Pb04 är väl internt kommunikationsfel, kan vara att strömmen inte räcker för att HDn ska starta upp korrekt. Får vi hoppas. Om det senare borde du kunna lyssna dig till det. philipsguyLåter inte bra men du kan ju alltid testa med originalfjärren som du har i en okänd byrolåda i din andra lägenhet... typ. Samt lägg ett öra till boxen och lyssna om hårddisken låter som den ska. mina grundtips är det. Om garanti, ta ett snack med CD.
Redigerat av Monshi, 03 oktober 2010 - 21:10.
Postad 03 oktober 2010 - 21:20
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Mmh, sniffade på boxen...
Två portar öppna. Port 25 och port 110. Normalt associerade med POP3 respektive SMTP.
Undras varför de är öppna? fast ska sägas, vette tusan vad nästa steg och vore konstigt om man kan öppna upp boxen via nätverket... Samt skriva här om det, då läser CD om det  Storebror ser oss
Postad 03 oktober 2010 - 22:06
DanLun
-
DanLun
-
Rookie
-
5 inlägg
Jo det är ju klart men det är ju inte säkert någon svarar här.... men kanske länkar. Om nu boxen "öppnas" och någon sniffar och ingen såg det som en utmaning? Vore ju helt klart lysande om man kunde få lov att tanka över det man spelat in så hade man ju mer disk helt plötsligt. Vore inte det ok? Det kan man väl på popcorn, eller?
Postad 04 oktober 2010 - 08:09
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Jag höll på att radera inspelningar som jag hade sett när boxen hängde sig. Vid uppstart sen hade den raderat all schemalagda inspelningar, men det som redan var inspelat fanns kvar.
Postad 04 oktober 2010 - 10:22
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Några observationer som jag gjort:
- Textning via text-tv (tex sid 199 SVT1) fungerar risigt. Vänstra delen av texten blir allt som oftast "trasig". Pixlar och linjer som är borta.
- Första spolningshastigheten framåt går med farten c:a 1x. Ganska meningslöst då man inte kommer framåt i ett pausat program.
- Vid spoling blir bilden ofta svart, ibland under flera sekunder.
- Spolningsfunktionen är värdelös jämfört med gamla programvaran. Tidigare fanns 60x som gav ju en minut per sekund och "ny bild". Det var bra när man skulle spola reklam om 5-6 min.
- Tidsinformationen vid spolning och pausuppspelning är iband helt fel. Typ -49d 18h 20m 10s.
- Ljudnivån skiftar dramatiskt mellan olika kanaler. Hopplöst när man zappar.
- Inspelningslistan visar tidpunkten (endast klockslag) då en inspelning gjordes. Vad ska man med den informationen till? Längden på inspelningen hade varit mycket mer användbart. Den kunde man se i gamla programvaran.
Snälla CD, hur kan ni förstöra en produkt på det här viset? CD kan tycka att boxen trots allt fungerar ganska bra. Men vad spelar det för roll när jag som är kund tycker den är skit.
/Ulfis
Postad 04 oktober 2010 - 11:29
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Mmh, sniffade på boxen... Två portar öppna. Port 25 och port 110. Normalt associerade med POP3 respektive SMTP.
Undras varför de är öppna? fast ska sägas, vette tusan vad nästa steg och vore konstigt om man kan öppna upp boxen via nätverket... Samt skriva här om det, då läser CD om det Storebror ser oss 
Skicka och ta emot e-post..hmmmm. Undrar varför CD vill att boxen skall skicka e-post  - kanske för statistik på vad användaren ser på eller hur mycket boxen används eller kanske bara för att se hur många som är uppkopplade mot nätet.
Postad 04 oktober 2010 - 14:51
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Jag kanske har en lösning på bildproblem och upplösning. Jag bytte bildinställning till SD istället för HD och när jag sparade så försvann bilden. Det spelade ingen roll att jag startade om både box och TV utan bilden var borta (men ljudet funkade så den var på). Jag gick då i minnet genom inställningarna fram till bildinställning, bytte till HD och sparade och efter det blev bilden kanonbra och nu blir det HD varje gång. Ett tips är ju att skriva upp hur man kommer till bildinställning genom att trycka "blint" på fjärrkontrollen...
Tack för tipset men tyvärr blir det ingen skillnad/bättring. Förr var man stolt över sin bild och visade gärna skillnaden mellan boxer och CD, och jag har övertygat många om att CD är valet man ska göra om det är bildkvalitet man är ute efter. Men nu är särskilt SD kanalerna betydligt kornigare och tråkigare i färgerna än innan 8 september, sämre än boxer för mig. Detta gäller även material som är inspelat innan 8 september. Dessa inspelningar pixlar sig och har samma problem med ljud och synk som nygjorda inspelningar.
Postad 04 oktober 2010 - 17:44
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
@ que:
Jag kan undra om Canal Digital behöver mer information från oss användare nu för att få till boxen så att det känns "premium"? Med tanke på bugg-tråden.
Du har gjort ett bra jobb, jag hoppas att det uppmärksammas!
Postad 04 oktober 2010 - 19:07
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Boxen som inte startade utan fastnade i init, enligt kundtjänst är det kasst nätaggregat, med båda antennkablarna i orkar det inte driva igång boxen. Så de skickar ett nytt, tyvärr går det av någon anledning inte att se alla kanaler med bara en kabel??
Postad 04 oktober 2010 - 19:21
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Jag har mailat C.D.s kundtjänst och berättat om tråden. Att de bör ta sig en titt på den och hålla koll eftersom den kommer att uppdateras hela tiden. Dessutom poängterdae jag att vi inte gör den för att kritisera utan för att lösa våra och deras problem.
Postad 04 oktober 2010 - 19:45
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
@ que:
Jag kan undra om Canal Digital behöver mer information från oss användare nu för att få till boxen så att det känns "premium"? Med tanke på bugg-tråden.
Du har gjort ett bra jobb, jag hoppas att det uppmärksammas!
Många buggar är generella och dyker upp förr eller senare på de flesta boxar verkar det som, men de som har - HDMI problem och inte kan få ut 1080i eller 720p kanske skulle dessa försöka ge någon ledtråd, för vilka HDMI interface detta är. - De som har gröna linjer eller grön bild har ju också med handskakning där det verkar som boxen RGB inte tas emot rätt av mottagaren (utan den tror då att det är YCVbCr, har jag för mig). - Eller andra problem som några få har men inte har drabbat den stora massan. Jag håller på att redigera bugglistan för att få den sorterad i olika problemtyper, kanske kan den blir klar i morgon
Postad 04 oktober 2010 - 21:37
Unregistered09d4d475
-
Unregistered09d4d475
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Efter att boxen hängt sig och fått igång den efter ett par försök. Fryser boxen och skylten sätt i programkortet dyker upp ca 1sec ungefär varannan minut.Provat att ta ut kortet sätta i det igen men det hjälper inte.
Någon som har ett bra tips?
Imogon ringer jag kundtjänst.
(snacka att man börjar bli trött på boxen)
Mad
Postad 04 oktober 2010 - 21:54
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
MadNytt nätagg till dig med skulle jag tro. Brukar vara första varningen från boxen att nätagget ger upp, att den klagar på programkortet. Låt oss hoppas att det är det. En jekla massa nätagg blir det.
Postad 04 oktober 2010 - 21:55
Unregistereddd2519c1
-
Unregistereddd2519c1
-
Användare
-
-
127 inlägg
När det hände mig så skickade dom en ny adapter, och jag bara garvade åt dom men ta mig fan när jag bytte försvann iallafall rutan som kom hela tiden att jag skulle sätta i programkortet.
Postad 05 oktober 2010 - 06:39
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
- De som har gröna linjer eller grön bild har ju också med handskakning där det verkar som boxen RGB inte tas emot rätt av mottagaren (utan den tror då att det är YCVbCr, har jag för mig).
CD/Sagem själva måste väl veta vad dom gjort för att orsaka detta problem. Ingen hade ju problem med detta innan uppdateringen. Förstår inte vad dom skulle pilla med just detta för.
Postad 05 oktober 2010 - 09:14
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Min box fastnade i init när den skulle starta en programmerad inspelning.
Kasst nätaggregat eller kass mjukvara?
Postad 05 oktober 2010 - 10:30
Unregistered4877c979
-
Unregistered4877c979
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Många buggar är generella och dyker upp förr eller senare på de flesta boxar verkar det som, men de som har
- HDMI problem och inte kan få ut 1080i eller 720p kanske skulle dessa försöka ge någon ledtråd, för vilka HDMI interface detta är.
Jag har ingen bild eller ljud via HDMI, men vet inte hur jag ska kunna ge fler ledtrådar? 1. Värt att nämna är att efter förra uppdateringen, så har jag varit tvungen att starta TV innan boxen för att få ljud via HDMI. 2. Efter senaste uppdateringen hjälper ingenting, HDMI'n ger varken ljud eller bild. har testat allt typ: - Starta TV'n före boxen och vice versa. - Starta med HDMI-kabel och/eller med Scart och vice versa. 3. Det går att ändra bildupplösning när jag har Scart (SD, HD-576i, 720p och 1080i), men så fort jag pluggar i HDMI hoppar den till "576i". Så boxen känner bevisligen av om någonting är anslutet på HDMI... 4. Har reset'at boxen (uppdaterat med ny programvara) och testat enligt punkt 2. 5. Har "formaterat om" boxen och testat enligt punkt 2. Jag har inte: * testat via "Komponent", eftersom det jag inte har lust att lägga ut pengar på kabel som inte löser problemet... * jämfört bilden med en gammal std-box, mest för att jag inte vill upptäcka att HD-boxen har sämre bild. Vilket jag misstänker att den har med tanke på hur dålig bilden är via Scart Är det någon som lyckats lämna igen HD-boxen till CD och fått tillbaks pengarna man lagt ur för den? Man kanske skulle kunna "köpa" en ny box den dagen CD har löst de allvarligaste problemen? /Håkan
Postad 05 oktober 2010 - 12:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
hakanlvad för Tv/receiver har du inkopplad? Hur är HDMI inkopplad? Låter som handskakningsproblem som ett flertal har drabbats av. Enligt kontakt på Canal Digital har de inget svar än på om Sagem ändrat något men jag ska höra med kontakten igen i veckan och se vad de har att säga om saken ifråga. Som skrivits i tråden ovan känns det konstigt att Sagem ändrat på HDMI-hanteringen. Alla bevis pekar på att en ändring har skett, det är alltför många som rapporterat problem. Jag har exempelvis testat att ansluta två stycken datorskärmar till boxen. Ena med DVI andra med HDMI, båda med HDCP, en upplösning på 1680x1050 och stöd för 720p. I båda fallen föll boxen tillbaka till 576p hela tiden, gick inte få den att sända 720p, vilket tyder på något knas i handskakningen. LabanVGissar på kass mjukvara/otur vid starten av boxen. Du har fått igång boxen? Om du testar en ny inspelning, låser den sig då igen?
Redigerat av Monshi, 05 oktober 2010 - 12:38.
Postad 05 oktober 2010 - 13:03
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
LabanV Gissar på kass mjukvara/otur vid starten av boxen. Du har fått igång boxen? Om du testar en ny inspelning, låser den sig då igen?
Reset genom att hålla in av/på knappen på boxen i några sekunder startade boxen. Om inspelning fungerar visar sig ikväll.
Postad 05 oktober 2010 - 15:55
Lunnis
-
Lunnis
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Är det bara jag som saknar att kunna slåihop inspelningar?
Spelar in mycket program till barna och vill lägga alla pingu som en pingu eller vad det är för program som jag spelat in.
Eller är det så att dom flyttat den funktionen?
Postad 05 oktober 2010 - 16:59
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Är det bara jag som saknar att kunna slåihop inspelningar? Spelar in mycket program till barna och vill lägga alla pingu som en pingu eller vad det är för program som jag spelat in. Eller är det så att dom flyttat den funktionen?
Enligt teknisk support så är all redigering av inspelningar borttaget, t.ex ta bort reklam, rensa i början och slutet, slå ihop osv. Detta är avtalsbrott då inga försämringar får ske i samband med uppdateringar. Skriv till ansvarig som är [email protected]
Postad 05 oktober 2010 - 17:02
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Boxen som inte startade utan fastnade i init, enligt kundtjänst är det kasst nätaggregat, med båda antennkablarna i orkar det inte driva igång boxen. Så de skickar ett nytt, tyvärr går det av någon anledning inte att se alla kanaler med bara en kabel??
Det var som tusan, nytt nätagg löste problemet. Boxen startar igen och nu är det bara att vänta på ny mjukvara. Trot eller ej men jag som ansåg att detta knappast kunde ha med kasst nätagg att göra får se mig överbevisad. Tur det inte var hela boxen som var kass. Så ni som blir erbjudna nytt nätagg varför inte ge det en chans!
Postad 05 oktober 2010 - 17:44
Unregistered09d4d475
-
Unregistered09d4d475
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nytt nätagg på väg hoppas det hjälper
Mad
Postad 05 oktober 2010 - 19:51
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag tycker det är väldigt märkligt att nu efter den nya mjukvaran kom ut , som ju skulle vara strömsnålare , så får väldigt många byta nätagg!
Hur hänger det ihop ??
Postad 05 oktober 2010 - 20:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ja boalt, det kan man allt fråga sig. Sedan också hur det kommer sig att de skickar en likadant nätagg igen. Får hoppas att de nya är av bättre kvalité än gamla...
Postad 05 oktober 2010 - 21:57
sojason
-
sojason
-
Rookie
-
3 inlägg
Ringde kundtjänst idag mest för att sälla mig till skaran något mindre nöjda kunder... Efter att ha beskrivit symptomen, bla att boxen vägrar byta kanal, så ber de mig kolla signalstyrkan in på båda ingångarna (har LNB'n ansluten med dubbla kablar). Jag har 71% resp 68% (vad det nu är för mått på signalstyrka... mummel) vilket jag tycker verkar halvtaskigt. Han konstaterar att "ah, du har för hög signalstyrka". Tydligen har de lyckats med en bugg som gör att vid för hög signalstyrka hänger sig boxen... Han hade inga dämpsatser kvar, annars hade han skickat en.
Jag är fascinerad...
Postad 06 oktober 2010 - 04:04
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Fick också kommentaren att jag hade för hög signalstyrka o jag låg på samma siffror som du har!
"Alla" mina probs löste sig med nytt nätagg...
Lundis
Postad 06 oktober 2010 - 05:25
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Kanske dags att ta fram ett nätaggregat med lite högre maximalt watt tal snart. Finns nog en anledning till att de tar 75:- eller vad det nu är för ett nytt agg, det kanske borde kostat 80:- och klarat 10 watt till.
Undrar om usb porten är strömsatt? Aldrig testat, försöker man ladda mobilen via den, lär väl nätagget ta eld.
Vore skoj att veta hur många som kundtjänsten totalt bytt ut.
Dagens ord...... Dum-snål
Postad 06 oktober 2010 - 06:57
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har ingen bild eller ljud via HDMI, men vet inte hur jag ska kunna ge fler ledtrådar?
Som Monshi frågade, är HDMI'n kopplad till TV eller Receceiver och i så fall vilken. Troligen finns det någon likhet i de som har problem och de som inte har det, kopplat till interfacet i mottagaren. Jag har tex inga problem men jag har en tidig TV med HDMI så det är väl HDMI 1 eller 2 som det var för en 4-5år sedan? Är det bara jag som saknar att kunna slåihop inspelningar? Spelar in mycket program till barna och vill lägga alla pingu som en pingu eller vad det är för program som jag spelat in. Eller är det så att dom flyttat den funktionen?
Nä, det är fler, men jag kan också hålla med CD att det kanske är bättre att ta bort halvskakiga funktioner än att ha något implementerat som fungerar ibland. Min två första klipp jag gjorde så blev resultataret helt svart, därefter har jag aldrig använt funktionen. Jag vet att det var en som klippte ihop ett antal barnprogram 6-10 st och när han var färdig med det så var allt borta, du kan tänka vad CD fick utså då. Själv plockar jag alltid ut materialet och gör klippen i datorn och har det sedan sparat på extern HDD Jag tycker det är väldigt märkligt att nu efter den nya mjukvaran kom ut , som ju skulle vara strömsnålare , så får väldigt många byta nätagg!Hur hänger det ihop ??
Intressant fråga, ska ta den med CD. Själv har jag aldrig haft något problem med nätdelen,. dock så har jag inte aktiverat DTT eller VOD, om det kan spela någon roll, vet inte om det kan dra något extra? Men det vore kul att veta vad de helt plötsliga nätdelsproblemet beror på
Redigerat av Unregistered124686ac, 06 oktober 2010 - 07:03.
Postad 06 oktober 2010 - 07:16
Kallekula1
-
Kallekula1
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Enligt teknisk support så är all redigering av inspelningar borttaget, t.ex ta bort reklam, rensa i början och slutet, slå ihop osv. Detta är avtalsbrott då inga försämringar får ske i samband med uppdateringar. Skriv till ansvarig som är [email protected]
Jag och många många andra saknar och kräver tillbaka funktionen som försvann i ockmed det DATAVIRUS cd släppte ut!
Postad 06 oktober 2010 - 08:03
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag har varit tålmodig med nya programvaran hittills och tyckt att trots sina "egenheter" så har det mesta funkat men nu har jag ändrat mig. Har kommit hem flera kvällar den senaste veckan när inspelning pågår och då blir det ingen bild när jag slår på boxen, det spelar ingen roll om jag slår av/på boxen eller TVn det är samma sak. Enda sättet att få bild är en softreset (hålla in strömbrytaren på framsidan en stund) och på det viset stänga av inspelningen, slå på boxen igen (oftast krävs två omstarter), förlora en del av inspelningen och spela in resten av programmet när bilden är på igen. På CDs hemsida står det att man gå in i EPGn och välja kanal men det hjälper inte. Boxen är kopplad med HDMI via en Sony Receiver, kan det vara ett problem?
Eftersom detta nu har hänt flera kvällar i rad så har irritationsgraden höjts för varje dag och inte blev den bättre igår kväll när det jag spelat in var klart och jag skulle kolla igenom vilka inspelningar jag hade inlagda (och det var många) och hela inspelningslistan är borta! Inte kul alls...
Postad 06 oktober 2010 - 08:35
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har varit tålmodig med nya programvaran hittills och tyckt att trots sina "egenheter" så har det mesta funkat men nu har jag ändrat mig. Har kommit hem flera kvällar den senaste veckan när inspelning pågår och då blir det ingen bild när jag slår på boxen, det spelar ingen roll om jag slår av/på boxen eller TVn det är samma sak. Enda sättet att få bild är en softreset (hålla in strömbrytaren på framsidan en stund) och på det viset stänga av inspelningen, slå på boxen igen (oftast krävs två omstarter), förlora en del av inspelningen och spela in resten av programmet när bilden är på igen. På CDs hemsida står det att man gå in i EPGn och välja kanal men det hjälper inte. Boxen är kopplad med HDMI via en Sony Receiver, kan det vara ett problem?
Eftersom detta nu har hänt flera kvällar i rad så har irritationsgraden höjts för varje dag och inte blev den bättre igår kväll när det jag spelat in var klart och jag skulle kolla igenom vilka inspelningar jag hade inlagda (och det var många) och hela inspelningslistan är borta! Inte kul alls...
Det är detta problem som du ska lösa med att trycka EPG och OK, för då väljs den kanal som boxen står på och du får bild, dock troligen inget ljud så du får också höja ljudet med volymknapparna.
Postad 06 oktober 2010 - 08:37
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Det är detta problem som du ska lösa med att trycka EPG och OK, för då väljs den kanal som boxen står på och du får bild, dock troligen inget ljud så du får också höja ljudet med volymknapparna.
Provade det men det funkade inte...
Postad 06 oktober 2010 - 09:08
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Nu är ett nyt nätagregat även på väg hem till mig.
(Börskursen på den firman som tillverkar dessa måste gå spikrakt upp just nu)
Igår fick jag svart bild två gånger och medelandet "problem med att ta emot signal" dök upp.
Detta händer alltid i samband med att jag spelar in.
Jag ringde CD och fick rådet att skifta på antenkablarna då jag har 69% och 72% just nu.
Jag ska byta så jag har högstvärde på LNB1 var rådet.
Men att jag skulle ha för hög signalstyrka reflekterades det inte över.
Tyckte det var lite kul när jag förklarade att jag tittade på ett program samtidigt som jag spelade in det.
- Nä tyvärr är det en bugg i nya programvaran att man inte kan se på det programet som man samtidigt spelar in
sa hon.
- Vadå går inte sa jag. Det gör jag just nu och har jag gjort varje dag.
- Konstigt, det ska inte gå, blev svaret.
- Jag tror CD har en massa boxar med massa olika fel just nu sa jag.
Redigerat av B BUS, 06 oktober 2010 - 09:16.
Postad 06 oktober 2010 - 09:12
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Saxat från CDs hemsida:
"Den 29 september görs en testlansering
En testlansering av programvara version 4.20.15 kommer att ske med en mindre testgrupp på 20 personer. Efter testperioden utvärderar vi om den skall lanseras brett eller om vi skall fortsätta utveckla och testa mjukvaran.
Våra nordiska grannländer har valt att redan nu göra en bred lansering. Vårt syfte med att testa och utvärdera i mindre skala är att säkerställa att alla ska få en så bra TV-upplevelse som möjligt, begränsa eventuella problem och avvakta tills vi vet att den nya mjukvaran ger en förbättrad TV-upplevelse.
Förväntade förbättringar med nya programvaran
Programvaran (4.20.15) syftar till att öka stabiliteten i boxen samt lösa problem med:
Att boxen startar om vid programering av marginalinställningarna
Att en serieinspelning som stoppas ändå fortsätter att spela in
Att textningen på Travel Channel ger fel språk
Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av bildinställning
Att On Demand tjänsten inte fungerar om hårddisken är full
Att ljud och bild blir osynkat då man ändrar ljudinställningar"
Det är ju bra att de gör någonting, men det är bara en bråkdel av alla problem som finns listade här på forumet som tas upp. Det känns tungt...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|