Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 02 September 2014 - 19:27
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Netflix kör på IP-nummer så det spelar ingen roll vilken region det är så det blir alltid Svenska om man inte ändrar dns eller liknande. Det är inte min skärmdump på bilden (från reddit)
Tyckte bättre om den tidigare designen. Gav en bättre överblick över alla filmer.
Postad 02 September 2014 - 19:44
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Onkyo slår Yamaha på fingrarna!
Tror jag inte, de lär vara ungefär lika bra. Bara tröttsamt med sån här enkelsidighet. Har haft Onkyo länge, sedan Marantz, nu Yamaha. Nöjd med alla tre, bytt pga nya funktioner (från stereo till surround o sedan till HDMI-anslutningar).
Postad 02 September 2014 - 19:53
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Tyckte bättre om den tidigare designen. Gav en bättre överblick över alla filmer.
Tycker denna är grymt mycket bättre, den är ju mer i stil som den på 360! Lättare att använda men det är ju såklart en smaksak!
Postad 02 September 2014 - 19:57
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag har chatta med Microsoft/Xbox-support idag och fått bekräftat att det inte är några som helst problem att välja annan region. Det strider inte mot några regler. Jag har kört US nu i tre månader och blev lite nervös nu inför svenska releasen(varför betala 600-700 kr för ett spel när man kan betala 400 kr?)
Vill ni själva ha bekräftelse på detta så är det bara att chatta med de via xbox.com.
Men hur ställde du frågan? Att välja annan region är väl inget problem. Däremot bryter du mot deras regler genom att uppge falskt postnummer och adress, som väl fortfarande måste matcha med landet för att kunna genomföra inköp? Det är möjligt att dom ser genom fingrarna men vem vet när dom får andra idéer och börjar gå igenom gammal historik för att hitta överträdelser. Jag har ingen aning om hur stor risken är men jag tar gärna det säkra före det osäkra. Även om det lockar som fan med billiga spel utan skiva!
Postad 02 September 2014 - 21:14
jcalling
-
jcalling
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
någon som vet hur det blir med play tjänster den 5 sept? svtplay och viaplay stöds ju i ps4 och då one skall vara bättre på media enligt Microsoft så borde de ju stödja fler tjänster redan vid lanseringen. Allt annat känns ju bara som ett sjukt misslyckande. Någon som vet?
Postad 02 September 2014 - 21:19
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
någon som vet hur det blir med play tjänster den 5 sept? svtplay och viaplay stöds ju i ps4 och då one skall vara bättre på media enligt Microsoft så borde de ju stödja fler tjänster redan vid lanseringen. Allt annat känns ju bara som ett sjukt misslyckande. Någon som vet?
Det är ju upp till kanal 3,4,5,6 etc att göra en app och skicka in. Om dom har börjat det jobbet har jag ingen aning om!
Postad 02 September 2014 - 21:22
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kan tipsa om denna sida annars, dom brukar ofta lägga ut extrapriser på spel (köpte forza för ca 180:- för ett tag sedan via dom) Funkade hur bra som helst:
http://www.cdkeys.com/
Hojta till när ni ser det igen för 180 spänn! Riktigt billigt!
Postad 02 September 2014 - 22:27
Nilzz
-
Nilzz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Men hur ställde du frågan?
Att välja annan region är väl inget problem. Däremot bryter du mot deras regler genom att uppge falskt postnummer och adress, som väl fortfarande måste matcha med landet för att kunna genomföra inköp?
Det är möjligt att dom ser genom fingrarna men vem vet när dom får andra idéer och börjar gå igenom gammal historik för att hitta överträdelser.
Jag har ingen aning om hur stor risken är men jag tar gärna det säkra före det osäkra. Även om det lockar som fan med billiga spel utan skiva!
Tyvärr så missade jag att ta en skärmdump på chatten, men jag hänvisade till att röstkommandon inte fungerade om man satte till svensk region. Därför undrade jag om det gick bra att sätta "US region" istället och det gjorde det. Därefter frågade jag om man även kunde köpa spel och handla online som jag gjort tidigare(innan den svenska realesen), samt om detta inte bröt mot några regler. Svaret var att det skulle gå hur bra som helst och att det inte bröt mot några regler. Jag frågade ju inte uttryckligen om det gick bra att hitta på en billingadress. Så visst, det är väl inte helt vattentätt. Men gå gärna in och prata med de själva för att få det bekräfta. Posta gärna här sedan hur utfallet blev.
Postad 03 September 2014 - 07:05
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Minecraft till One för 5$ på fredag! För er som har kids :-)
*för er som ägt och spelat det på 360 med samma profil!
Redigerat av SKIBBE, 03 September 2014 - 07:06.
Postad 03 September 2014 - 07:44
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Minecraft till One för 5$ på fredag! För er som har kids :-)
*för er som ägt och spelat det på 360 med samma profil!
Ska bli spännande att se om man får det för $5 med samma konto fast med svensk 360-licens.
Postad 03 September 2014 - 08:21
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ska bli spännande att se om man får det för $5 med samma konto fast med svensk 360-licens.
Håller tummarna!
Postad 03 September 2014 - 08:29
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Onkyo slår Yamaha på fingrarna!
Ljudmässigt håller jag med om det men med kvaliteten har onkyo en del att jobba på. Har ägt 3st onkyos genom åren, samtliga har gått sönder på ett eller annat sätt.
Postad 03 September 2014 - 08:37
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det är ju upp till kanal 3,4,5,6 etc att göra en app och skicka in. Om dom har börjat det jobbet har jag ingen aning om!
Ja precis, men med tanke på hur svalt intresset från kanalerna är för t.ex. Windows Phone och Windows 8 (Modern UI) så är jag inte direkt hoppfull. Man får väl minst räkna med att allt som finns till Xbox 360 stödjs eller kommer inom en snar framtid. Har inte heller sett något om OneGuide, och huruvida det stödjs i Sverige, inte heller om/när DVB-T2 tunern kommer. Microsoft *säger* att de ska satsa stenhårt på mediafunktionalitet i X1, men jag tvivlar på att det innebär t.ex. fler play-kanaler. Vem är egentligen Xbox-chef i Sverige, och har denne person någon blogg/twitter etc? Jag kan tänka mig att det är denne person vi får bearbeta i så fall, om de själva inte redan har påbörjat jobbet med att "locka" content providers att bygga appar/sponsra dem? Tyvärr kan vi ju glömma att köra play-kanalerna genom webbläsaren då den saknar både flash och silverlight. Ett alternativt hopp är ju om play-kanalerna går över till HTML5-video... /S
Postad 03 September 2014 - 08:51
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har chattat med MS nu och fick följande svar
info: at 9:33:55
Please wait for a site operator to respond.info: at 9:33:57
Privacy Statement You are now chatting with 'MarietteHi Mariette! Mariette: at 9:34:10
Thank for you contacting XBOX Chat Support. My name is Mariette.I have a question about buying games onlie.Mariette: at 9:34:18
Hi M. How are you?online*Im fine, you?Mariette: at 9:34:47
That's good to know. Glad to hear that.Im from Sweden, and the xbox one is soon to be released here.Mariette: at 9:34:53[
I am doing great, thanks for asking.Mariette: at 9:34:58
Go ahead with your question please.Mariette: at 9:35:17
Oh, that must be very exciting.Will Microsoft go out and ban any people who has bought games from the US store?We haven't had any store in Sweden (I imported my xbox one)I read on a forum online that one guy had been banned from xbox live from doing this, is that really the case?Mariette: at 9:37:17
That's a very good question, M.[ Mariette: at 9:38:53
Please know that game licenses have region restrictions. If you are to download a game from the US Store, it is possible that the game won't work in Sweden due to licenses restrictions.Mariette: at 9:39:23
But no, you don't get banned for being registered using a different region.Mariette: at 9:40:00
It's just that in order for you not to experience download and purchase issues, your physical location and your account region must match.Mariette: at 9:40:18
Region is still designed for XBOX One when it comes to account.So MS will never ban anyone for using a different region to download games?Mariette: at 9:41:27
No, but then it is possible that it may not work.Mariette: at 9:41:37
Let me provide you information regarding account migration.Mariette: at 9:42:00
http://support.xbox....t/change-regionThanks![Mariette: at 9:42:17[
There, you can check the link and know what are affected if you're going to transfer from one region to another.I just have one last question about this. Some guys in that forum wrote that they have used an random adress in the US when they changed region. Can that result in a ban?Mariette: at 9:44:01
Yes, that is a big possibility.Mariette: at 9:44:58
You see, Microsoft topmost priority is your account safety. Therefore, we highly encourage everyone to put in a correct billing information so that in case the account gets locked out for password issues or security proofs issue, we are able to easily recover it backI read the information in the link so just so I understand this: If i buy a game from the US store, and don't switch to Swedish region the games I bought should work? The problem can occur if i change my region to Swedish when I bought the game from the US store?Mariette: at 9:45:58
You are correct.Alright! Perfect, thank you for all you help!Mariette: at 9:46:27
Anytime, M.
Redigerat av maccswe, 03 September 2014 - 08:58.
Postad 03 September 2014 - 08:59
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Vem är egentligen Xbox-chef i Sverige, och har denne person någon blogg/twitter etc? Jag kan tänka mig att det är denne person vi får bearbeta i så fall, om de själva inte redan har påbörjat jobbet med att "locka" content providers att bygga appar/sponsra dem?
Mattias Rosenkvist Produktmarknadschef Xbox [email protected]Antar att det är honom man ska mejla. Han är också med i FB-gruppen "Xbox One Sverige".
Postad 03 September 2014 - 09:23
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Har jag förstått följande rätt? Din Fråga: "just have one last question about this. Some guys in that forum wrote that they have used an random adress in the US when they changed region. Can that result in a ban?" Hennes svar: Mariette: at 9:44:01 Yes, that is a big possibility. Jag frågar eftersom att det verkar som att frågorna och svaren kom i lite otakt emellanåt.
Redigerat av SejLax, 03 September 2014 - 09:24.
Postad 03 September 2014 - 09:34
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har jag förstått följande rätt?
Din Fråga: "just have one last question about this. Some guys in that forum wrote that they have used an random adress in the US when they changed region. Can that result in a ban?"
Hennes svar: Mariette: at 9:44:01 Yes, that is a big possibility.
Jag frågar eftersom att det verkar som att frågorna och svaren kom i lite otakt emellanåt.
Yes, kör man med en fake adress så kan det finnas en chans till ban enligt henne. Samt att dom spelen man har köpt online kan sluta fungera om man ändrar region till Sverige.
Redigerat av maccswe, 03 September 2014 - 09:48.
Postad 03 September 2014 - 10:14
Nilzz
-
Nilzz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ok, då blev det ju genast lite jobbigare. För det finns väl inget sätt att köpa från US store utan att uppge falsk adress? Hur är det med PayPal, har aldrig använt det?
Att spelen inte skulle funka tror jag är minimal risk, det har jag aldrig läst att någon har sagt att det har hänt. Skulle det vara så, så får man helt enkelt köra på US region när man vill spela de spelen.
Postad 03 September 2014 - 10:20
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Japp lite bökigare blev det allt, jag hoppas dom inte går tillbaka historiskt och gör något åt dom köpen man redan har gjort. Men det tror jag inte kommer att hända.
Jag kommer att ha kvar min x1 på USA som region, ser ingen anledning att byta, men håller mig till att köpa onlinekoder på dom spelen som har det samt fysiska kopior från ebay.
Postad 03 September 2014 - 10:48
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Isåfall är det väl bara att köpa onlinevaluta på t.ex eBay och handla med på marketplace och sluta köpa direkt på kortet? Bättre än att ändra till Sverige iaf för det kommer inte hända för min del.
Postad 03 September 2014 - 10:59
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
Hej på er alla
Nyfiken fråga! kommer Import varianterna funka lika dant som Nordic varianterna på fredag?
//Peter
Postad 03 September 2014 - 11:06
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
När det gäller att spelen inte fungerar så är nog chansen bara ifall du köpt ett spel från en region som sedan inte finns på den andra. Annars ser jag ingen anledning till att de inte ska fungera. Angående fake adress så borde det vara skillnad på att migrera sitt konto till en fake adress på en annan region istället för att uppge en annan till sitt visa-kort. Hej på er alla 
Nyfiken fråga! kommer Import varianterna funka lika dant som Nordic varianterna på fredag?
//Peter
Svar ja.
Postad 03 September 2014 - 11:58
Unregisteredcda6a4d1
-
Unregisteredcda6a4d1
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Finns day one paket med kinect, dance central, forza och fifa 15 för 4400 på electroworld.
Låter som en mycket bra deal.
Postad 03 September 2014 - 12:26
Unregistered79b188d7
-
Unregistered79b188d7
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Faan den där chatten med MS support va juh besvärlig. Hur tänker ni? ska ni fortsätta med US storen? Vill juh gärna slippa skivor men svenska priser är värre än tv-avgiften...
En liten bifråga som egentligen inte hör hit, vad ska man göra med ett 20-tal 360 spel utan fodral? Tar GAME/Gamestop emot sånt med lite avdrag eller är de privata marknaden som gäller?
Postad 03 September 2014 - 13:26
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Faan den där chatten med MS support va juh besvärlig. Hur tänker ni? ska ni fortsätta med US storen? Vill juh gärna slippa skivor men svenska priser är värre än tv-avgiften...
En liten bifråga som egentligen inte hör hit, vad ska man göra med ett 20-tal 360 spel utan fodral? Tar GAME/Gamestop emot sånt med lite avdrag eller är de privata marknaden som gäller?
Jag kommer inte fortsätta köpa med falsk billingadress iaf det är helt säkert. Har ingen lust att få en bannad konsol även om risken är minimal. Min första 360 strök med när MS skickade ut första banvågen på den =) Kommer köpa på ebay där priserna är humana (fysiska kopior) samt köpa nedladdningskoder från andra länder/butiker. Haha hur kommer det sig att du inte har fodral till spelen? Jag skulle aldrig lämna in dom på Game/Gamestop du lär inte få många kronor. Jag skulle satsa på tradera alternativt blocket.
Postad 03 September 2014 - 13:49
Nilzz
-
Nilzz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Pratade med supporten idag igen och först rekomenderade de PayPal men sedan så kom det fram att det måste vara ett amerikanskt konto på det för att det skulle funka. Dock så frågade jag om vad de hade för billing address registrerad på mig då det står min svenska adress när jag loggar in på xbox.com/account. Det var mycket riktigt den adress de hade registrerad. På min Xbox One så står det "min" amerikanska adress.
Vad ville jag nu ha sagt med detta? Ingen aning faktiskt. Men hur fungerar det att köpa onlinevaluta på eBay? Länk?
Postad 03 September 2014 - 13:56
Unregistered79b188d7
-
Unregistered79b188d7
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Haha hur kommer det sig att du inte har fodral till spelen?
Flickvän som inte förstod varför man behövde ha kvar de såklart
Postad 03 September 2014 - 14:46
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Men hur fungerar det att köpa onlinevaluta på eBay? Länk?
Sök microsoft points, poängen översätts till stålar när du aktiverat koden.
Postad 03 September 2014 - 14:57
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Pratade med supporten idag igen och först rekomenderade de PayPal men sedan så kom det fram att det måste vara ett amerikanskt konto på det för att det skulle funka. Dock så frågade jag om vad de hade för billing address registrerad på mig då det står min svenska adress när jag loggar in på xbox.com/account. Det var mycket riktigt den adress de hade registrerad. På min Xbox One så står det "min" amerikanska adress.
Vad ville jag nu ha sagt med detta? Ingen aning faktiskt. Men hur fungerar det att köpa onlinevaluta på eBay? Länk?
Ditt Xbox Live har en adress. Ditt kreditkort kan ha en annan. Det är här missförstånden börjar. Sedan att man kan byta region på sin Xbox One utan att "migrera" till en annan region som man behövde göra på sin 360 gör det inte enklare heller när man ska förklara detta i text. Detta är anledningen till ditt konto är svenskt men att du har en amerikansk region vald på din maskin.
Postad 03 September 2014 - 15:47
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
EDIT: Joho79 hade redan tipsat om Electroworld
Redigerat av C0LD, 03 September 2014 - 15:51.
Postad 03 September 2014 - 17:26
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Är det någon som bokat en day one edition via cdon? Jag var väldigt snabb med att göra det innan den skulle släppas förra året, men jag ser ingen uppdatering på cdons sida om huruvida man kommer få den eller inte denna vecka. Någon som hört något?
Postad 03 September 2014 - 18:21
Unregisterede300f6db
-
Unregisterede300f6db
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har en bokad från cdon.
Hitta detta svar från gamereactors forum.
"Chattade med cdon precis. De ville egentligen senast ha skickat ut dom idag, men pga av försening från leverantör så ska dom FÖRSÖKA få ut dom i tid, alltså till fredag. Låter ju nästan som att man kanske får den efter helgen. "
Låter oroande. OM de skickas imorn kommer de i Norrland få sina efter helgen. Som tur var bor jag i mitten så skickar dom imorn så får jag fredag. Om de nu hinner... Skulle passa bra till ledig helg ju.
Redigerat av Unregisterede300f6db, 03 September 2014 - 18:22.
Postad 03 September 2014 - 18:52
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
Snackade med Mediamarkt idag och de lovade att jag skulle få den till på fredag, och jag bor i norrland.. Bara hålla tummarna!
Postad 03 September 2014 - 18:53
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Jag har en bokad från cdon.
Hitta detta svar från gamereactors forum.
"Chattade med cdon precis. De ville egentligen senast ha skickat ut dom idag, men pga av försening från leverantör så ska dom FÖRSÖKA få ut dom i tid, alltså till fredag. Låter ju nästan som att man kanske får den efter helgen. "
Låter oroande. OM de skickas imorn kommer de i Norrland få sina efter helgen. Som tur var bor jag i mitten så skickar dom imorn så får jag fredag. Om de nu hinner... Skulle passa bra till ledig helg ju.
Ok härligt, då vet man att den är på g i alla fall Blev lite besviken, eller väldigt besviken måste jag säga när jag läste att kinecten inte kommer stödja svenskt tal.. Det är ju liksom den biten med att styra xboxen, tvn, förstärkare m.m som skiljer den från ps4.
Postad 03 September 2014 - 18:57
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Ljudmässigt håller jag med om det men med kvaliteten har onkyo en del att jobba på. Har ägt 3st onkyos genom åren, samtliga har gått sönder på ett eller annat sätt.
Då måste jag säga tvärtom Yamaha piskar Onkyo både ljudmässigt och särskilt kvaliteten, Sorry OT
Postad 03 September 2014 - 20:12
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Hej!
Har några ytterligare frågor:
1) Om man kopplar en hårddisk till X1, kan man då dela ut detta innehåll till andra datorer i nätverket? Jag vill helst undvika att ha en NAS, utan som vi kör det idag, en HTPC med en USB-hårddisk som kör backup mot onedrive och mot en annan klient i nätverket. Går detta scenario att skapa med X1 + en extern hårddisk?
2) Jag sparar idag alla mina digitalfotobilder i RAW-format på USB-disken. Kan jag göra detta mot X1-disken från en windows-dator?
3) Hur hanteras undertexter i t.ex. tv-program eller från t.ex. mkv-filer med inbyggda undertexter eller med teletext-undertexter? Om man jämför med WMC så hanterades ju teletext-undertexter galant, bara trycka på (i) på fjärren, sen navigera till subtitles och sen välja den text man ville. Vet någon om detta ö.h.t existerar för X1? Ingen som har betatestat TV_tunern (där jag antar detta scenario är fullt verkligt).
/S
Postad 03 September 2014 - 21:27
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
Då måste jag säga tvärtom Yamaha piskar Onkyo både ljudmässigt och särskilt kvaliteten, Sorry OT
håller med. men alla har olika syn på vad som är bra eller ej så är lite individuellt det där. men kvalité är såklart bättre på yamaha. har haft 7st onkyo å 2st av dom har ej behövts lagas. ljudmässigt är ju dom flesta riktigt bra idag så är mer ljudkaraktären samt funktioner som avgör (prisklass 5-10tus kr) och design. men som sagt, vi tycker alla olika. nu on topic kommer dom komma med stöd för tal med kinect på sv eller kommer det helt slopas? kommer mest troligt ändra till us igen så man kan styra den, var en av dom avgörande faktorerna att jag köpte med kinect. hur coolt som helst ju och smidigt.
Postad 03 September 2014 - 21:34
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Kinect har många funktioner som folk inte vet om.
Hur smidigt är det inte att registrera en ny kontroll genom Kinect?
Tryck bara på knappen för att synka kontrollen, Kinect ser kontrollen och lägger till den.
Inget mer trycka på kontrollen och konsolen (går visserligen lika bra att bara koppla in kontrollen via USB, men ändå).
IR-funktionen är ju även den kanon, särskilt om man ställer in Xboxen att starta respektive stänga av din utrustning.
Bara starta din handkontroll så sköter sig resten med automatik (eller rösten i de regioner detta stödjs i).
Men som svar på din fråga. Jo, jag är helt säker på att svenska kommer att komma som språk.
Postad 03 September 2014 - 23:10
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Hej!
Har några ytterligare frågor:
1) Om man kopplar en hårddisk till X1, kan man då dela ut detta innehåll till andra datorer i nätverket? Jag vill helst undvika att ha en NAS, utan som vi kör det idag, en HTPC med en USB-hårddisk som kör backup mot onedrive och mot en annan klient i nätverket. Går detta scenario att skapa med X1 + en extern hårddisk?
Nej du kan ej dela ut något från din ONE, det är ingen NAS/fildelare. så svaret är nej på nästa fråga också. Du kan skicka/strömma filer till din ONE från win7/8/8.1 med Play To funktionen, begränsat till de format One stöder. Kräver VIdeo Appen installerad på din One
2) Jag sparar idag alla mina digitalfotobilder i RAW-format på USB-disken. Kan jag göra detta mot X1-disken från en windows-dator?
Nej igen då du ej kan dela ut ansluten media från din ONE, plus att jag prövade att ströma en .NEF fil utan resultat, jpg.png funkade prima.
3) Hur hanteras undertexter i t.ex. tv-program eller från t.ex. mkv-filer med inbyggda undertexter eller med teletext-undertexter? Om man jämför med WMC så hanterades ju teletext-undertexter galant, bara trycka på (i) på fjärren, sen navigera till subtitles och sen välja den text man ville. Vet någon om detta ö.h.t existerar för X1? Ingen som har betatestat TV_tunern (där jag antar detta scenario är fullt verkligt).
Media Spelaren är i beta stadiet, den anonserades alldeles nyss. så listan med filtyper gäller inte än utan bara några fåtal finns med, även så med texthanteringen som ej är implementerad än. Teletext bör ju fungera, känns som en basic funktion i en tvtuner? men återstår att se när den väl lanseras. (Menar du One guiden så är det bara en frontend för din digitalbox)
Redigerat av SKIBBE, 04 September 2014 - 00:28.
Postad 04 September 2014 - 01:24
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag är jätteförvirrad när problematiken uppstår med olika regioner. Även om jag byter till svenska (hur jag nu gör det - via commerce.microsoft.com eller?) så kommer väl min fake-adress till den amerikanska regionen alltid att ligga kvar i bakgrunden?
Postad 04 September 2014 - 06:09
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Gör den det? Är inte detta billing adress vi talar om, som är kopplad till ditt betalningsalternativ, som i sin tur måste stämma överens med din region för att du ska kunna betala? I så fall kommer du ju ändra tillbaka till din svenska adress när du byter region till Sverige.
För det är väl inte unika betalningsalternativ för varje region?
Och om det är det så borde du bara kunna ta bort det betalningsalternativet innan du byter region.
Fast har för mig att det var rätt jäkligt att ta bort sitt gamla kreditkort tidigare iaf. Hoppas dom fixat till det.
Redigerat av SejLax, 04 September 2014 - 06:10.
Postad 04 September 2014 - 06:35
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Superenkelt att ta bort sina kreditkort. Du kan ha olika kreditkort kopplade till olika regioner. Enklast är att du går till billing.microsoft.com och gör ändringarna där. Tog själv bort mitt visa med amerikansk adress och såg sedan till att jag inte hade samma kort på olika regioner.
Postad 04 September 2014 - 06:48
Lycksen
-
Lycksen
-
Användare
-
-
114 inlägg
Någon som har sett om NHL 15 har kommit upp på Ea access ännu?
EDIT: Såg att det kommer att finnas efter kl 09 svensk tid.
Redigerat av Lycksen, 04 September 2014 - 07:52.
Postad 04 September 2014 - 07:05
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Tack för svaren. Då verkar det som om jag får köpa en NAS då, och använda hårddisken enbart för lokal X1 lagring som t.ex spel, timeshift, och (som jag gissar kommer i framtiden) inspelade tv-program. Bilder, filmer och sånt är ett absolut krav att komma åt från alla enheter i nätverket. /S
Postad 04 September 2014 - 07:25
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Någon som har sett om NHL 15 har kommit upp på Ea access ännu?
Kollade igår kväll å då hade det inte dykt upp än...
Postad 04 September 2014 - 08:27
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
För er som kanske lurar på att skaffa Forza 5 men inte riktigt är säkra kan nu ladda ned det och spela gratis hela helgen:
http://www.reddit.co...d_game_for_tne/
Postad 04 September 2014 - 09:07
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Någon som har extern hårddisk eller NAS kopplad till sitt One och kan testa om det går att se filmer från iPhone native på Xbox One? Hatade att behöva konvertera dessa till 360n. Eller finns det annan lösning?
Postad 04 September 2014 - 09:11
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Läste något intressant på mirrror.co.uk idag, som handlad eom varför releasen till skandinavien blev försenad: "While we wish we could launch Xbox One simultaneously in these markets," it said, "there are many factors that determine the timing of specific market launches. "This includes work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country."
Vad vi vet, nu 9 månader senare * localize the xbox dash (verkar vara stöd för svenska) * incorporate additional voice and languages (oklart, inget kinectstöd för svenska i alla fall) * build partnetships (oklart) * bring apps (vet inte om jag har läst någonstans någonting om att något svenskt företag kommer att släppa apps för X1.) * bring meaningful local content (kommer oneguide, viaplay, svt play, kanal5 osv till xboxen? Svar nej, verkar det som, i alla fall tills release) Så man kan verkligen undra vad MS har hittat på under dessa månader. Hade jag sett en pressrelease liknande "Alla playkanaler kommer att finnas med vid release, inklusive filmtjänsten headweb och hbo nordic alla med fullt stöd för kinect", ja då hade det varit värt väntan.... men nu när release står för dörren och ingen röststyrning, och de flesta content-leverantörer har svarat "goddag yxskaft", då känns det lite sisådär... /S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 04 September 2014 - 09:12.
Postad 04 September 2014 - 09:22
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Xbox One lanseringen i Japan. Haha ! 
Postad 04 September 2014 - 11:16
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Han tittade nog inte så noga på bilden
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|