Ett utmärkt tillfälle för alla 08:or att ta med sina trilskande boxar och få en bra förklaring till varför dessa boxar inte fungerar som de ska.Canal Digital finns på Hem och villa mässan i helgen, någon i närheten kanske kan gå kolla hur boxen i montern funkar
http://www.canaldigi...--Villa-massan/
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 08 oktober 2010 - 13:49
Postad 08 oktober 2010 - 13:55
Ett utmärkt tillfälle för alla 08:or att ta med sina trilskande boxar och få en bra förklaring till varför dessa boxar inte fungerar som de ska.
Och svaret skulle som vanligt bli: "Vi är medvetna om att vissa användare har upplevt problem med den nya mjukvaran, men vi arbetar med att lösa det och kommer inom kort att släppa en ny mjukvara som åtgärdar detta."

Och den nya mjukvaran kommer lösa ett par problem och medföra några nya. Precis samma visa som de senaste åren

Postad 08 oktober 2010 - 14:02
Canal Digital finns på Hem och villa mässan i helgen, någon i närheten kanske kan gå kolla hur boxen i montern funkar
http://www.canaldigi...--Villa-massan/
Jag ska dit och tänkte passa på och fråga varför de inte svarar på mina brev. Kanske borde skicka som REK.
Jag börjar mer och mer kategorisera denna firma som ett gäng stollar som inte bedriver någon seriös verksamhet. Har seriöst gett dom ett flertal tillfällen att agera på ett korrekt sätt men de vägrar göra något annat än att skylla på min utrustning. Men detta har jag ju gnällt om tidigare men är så sjukt trött på arrogansen. Och dessutom har man rekommenderat dom till vänner å bekanta i många års tid. Det är så att man skäms!
Postad 08 oktober 2010 - 14:23
Jag kan inte välja YCbCr utan bara RGB. Kan det bero på att jag använder komponent mot TV:n? HDMI är ansluten mot projektorn.
YCbCr/RGB valg gjelder kun HDMI. Dersom projektoren kun støtter RGB så skal ikke valget YCbCr være mulig. Projektoren vil sende info til HD boksen hvilken signaltyper den støtter (handshake info).
Postad 08 oktober 2010 - 15:53

Jag har främst frågat om problemet som gör att den endast synkar med 576p.
De säger att en ny mjukvara ska distribueras nästa vecka.
Det skall tydligen lösa problemet med handskakningen som uppkom med nya mjukvaran.
Vi får anta att den löser de flesta stora buggarna.
Det finns hopp helt enkelt!

Mvh
Postad 08 oktober 2010 - 20:08
Om jag kopplar in koax-ut från TV:n till hembios ingångn kan jag då om hembion är avstängd få ljudet genom TV:n? Enligt manualen verkar det lite snurrigt. Jag vill ju köra Dolby-inställningen i boxens inställningsmeny men vill kunna köra ljudet genom TV:n om hembion är avstängd. Går det ven om sändningen är i dolby?
Postad 08 oktober 2010 - 20:19
Skulle inte ha en sådan övertro till den version som släpps snart, något är stabilare men den är långt ifrån buggfritt samt att jag är tveksam till att de har lyckats fixa handskakningen då CD/Sagem forsätter med att förstå orsaken, i alla fall vad som sas i onsdags.Dra åt helsike, jag har fått ett riktigt svar från CD.
Jag har främst frågat om problemet som gör att den endast synkar med 576p.
De säger att en ny mjukvara ska distribueras nästa vecka.
Det skall tydligen lösa problemet med handskakningen som uppkom med nya mjukvaran.
Vi får anta att den löser de flesta stora buggarna.
Det finns hopp helt enkelt!Både vad gällande attityden och problemen. Hoppas de löser lite fler problem så vi får en fungerade och stabil box sedan kan de fixa buggarna i funktionerna
Mvh
Men även CD kan ju ha tur, det verkar ju haft väldig otur med denna mjukvara hittils och någon gång ska det väl vända
Postad 08 oktober 2010 - 20:30
Hej och tack för ditt mail
Om signalnivån ligger på 67-68% så är den för hög, utanför rekommenderad skala med nuvarande mjukvara. Är signalen för hög så har det samma effekt som för låg, dvs. man får bildstörningar eller tappar kanaler/bild.
Är det så att du endast har en kabel från parabol ner till box så är bästa lösning att installera ytterligare en kabel så signalnivån fördelas på två kablar och då klarar box läsa av signalen bättre.
Alternativt så kan man hos elektronikbutiker såsom Clas Ohlsson samt Kjell & Company köpa en signaldämpare för ca 20 kr som sänker nivån. Du skulle behöva få ner signalnivån något för att det skall fungera felfritt. Tyvärr har vi inga signaldämpare att skicka härifrån.
Någon som satt in en dämpare och fått boxen att fungera bättre??
//Leif
Postad 08 oktober 2010 - 20:51
Det vore ju bra om dom kunde tala om vad procenten bör ligga på då.
67% bör ju omöjligt va särskilt högt.
Skulle inte bli förvånad om nästa grej är att dom rekomenderar oss att använda nylonstrumpor som vi ska trä över LBN huvudena.

Monshi, vad sa CD ang dina värden?
Boxen verkar iallafall funka riktigt dåligt med bara en kabel.
Redigerat av B BUS, 08 oktober 2010 - 20:54.
Postad 08 oktober 2010 - 21:16

Att 67% skulle innebära att det är för hög signal tycker jag känns ologiskt ur flera aspekter, nu är ju allt inte alltid så logiskt men att en ny mjukvara skulle göra att signalen plötsligt blir hög från kabeln men ändå 33% från att gå i taket. Om det nu ligger i mjukvaran så borde det väl stå i inställningar att man har för hög signal istället för "god signalstyrka". I min värld är god något bra, eller gott.
Om det skulle nu vara så att supportens resonemang stämmer så borde det antingen innebära att man tappar delar av streamen som vid för låg styrka. Eller att den borde även hänga sig vid för låg signalstyrka. Har du störningar i bilden?
Men under den perioden jag hade en utbytesbox från CD som faktiskt hängde sig så var det ingen som fråga efter min signalstyrka.
Jag har 69% stabilt på båda ingångarna. (frevkens 10872 samt 10809) och denna box har aldrig hängt sig eller visat störningar i bilden.
Men som sagt, hårdvaran verkar skilja sig markant mellan olika boxar så man vet ju aldrig ut eller in.
Postad 08 oktober 2010 - 21:44
Sen att de mäter signalstyrka i procent är för mig en gåta. Ska vi ange temperatur i procent också?
Postad 08 oktober 2010 - 21:52
Fick ingen direkt kommentar om det, skickade den i fråga om debugging av att inspelningslistan inte uppdaterades som den skulle med nya avsnitt. När jag lekte runt med frekvenserna och fick EPG-kanalen att hoppa över till LNB2 då uppdaterades den...Monshi, vad sa CD ang dina värden?
Boxen verkar iallafall funka riktigt dåligt med bara en kabel.
Tycker det skulle kännas konstigt om det jag har skulle anses som hör signalnivå då jag alltid tyckt vi legat i underkant på signalnivå, dvs att den borde gå att förbättra och fås att vara lite mer stabil i regn och rusk än den är/har varit.
En kabel - nä det är bara dumt att köra boxen med en kabel.
Signalstyrka i procent är i sig inget konstigt, då får man en jämförbar siffra som iofs inte betyder något för dig och mig. man kan ge volym i procent som liknelse...
Postad 08 oktober 2010 - 21:56

Vad är det för fel på något liiite mera vedertaget som dB?
Postad 09 oktober 2010 - 13:09
När jag nu pratar med CD så säger dem att det är för låg signalnivå på LNB2 som orsakat problemet och att jag måste ta ut en reparatör. Jag hävdar att dessa värden alltid har varit så här och att jag aldrig har problem med frysningar eller andra tecken på mottagningsproblem samt att tv-installatören som drog kablarna för ca 1år sedan sa att värdena var helt ok. Men CD har nu skjutit över problemet på mig...Jag känner mig maktlös.
CD hävdar också i mitt samtal idag (tvärt emot vad jag hört tidigare) att den kabel med bäst signalnivå ska sitta i LNB2 och inte i LNB1 eftersom LNB2 numer är primär... Under samtalet gjorde jag därför så att jag först skiftade så jag hade bästa kabeln på LNB2 och sämsta i LNB1 sen ryckte jag LNB1 sladden och då dog bilden och det stod att jag hade antennproblem...Med detta enkla test vill jag hävda att det fortfarande är LNB1 som är primär och inte så som CD sa idag.
Jag tar gärna emot synpunkter och erfarenhet från liknande, jag behöver känna lite stöd, orkar snart inte med att vara i kontakt med CD eftersom jag får olika svar varje gång.
Redigerat av Sumpen08, 09 oktober 2010 - 13:36.
Postad 09 oktober 2010 - 14:07
Efter att monterat upp mängder med paraboler med kompletta installationer (över 20 år i branchen), mätt och kollat signaler så kan jag med all säkerhet tala om att cd bara snackar skit! en bra signalstyrka är en bra signalstyrka och iockmed det funkat förut innan uppdatering så är det till 100% fel på mjukvaran dom skickat ut,, min egna skitbox laggar och fryser till bilden pixlar till, fryser bild ingen signal m,m spolar då tillbaka till samma ställe och då fungerar bilden bra igen på samma ställe,!så nog är det programvaran som spökar alltid! och om man prövar annan box till samma kablar så funkar det ju kanon,, FÖRKLARA DET CD !? så dom snackar bara skit inga rediga tekniker som jobbar där som vi kunder får kontakt med!Jag tar gärna emot synpunkter och erfarenhet från liknande, jag behöver känna lite stöd, orkar snart inte med att vara i kontakt med CD eftersom jag får olika svar varje gång.

Redigerat av Kallekula1, 09 oktober 2010 - 14:09.
Postad 09 oktober 2010 - 14:08
programmerade inspelningar som startar boxen har jag inte kollat än men kommer nog göra så nu när tanken kom upp.
vad som sedan menas med primär LNB det är en tolkningsfråga men LNB2 är den som används för det du tittar på när boxen startar.
Du kan kontrollera vilken LNB som är "aktiv" genom att kontrollera signalnivån. Där visas vilka frekvenser mottagaren är inställd på och byter du kanal ser du vilken som ändras.
Min box är inte heller den felfri. Igår ville den inte stänga av sig utan blinkade rött, som den gör när den stängs av, och visade 2243 (utan kolon) i displayen. Blev en reset.
Postad 10 oktober 2010 - 08:07
Nu står det "pb03" i box****t, går ej igång.
Vad händer ?
Hur göra ?
Söndag+llite lätt sliten + bakis = orkar ej söka i tråden..
MVH
Deca
Postad 10 oktober 2010 - 09:24
hej
Nu står det "pb03" i box****t, går ej igång.
Vad händer ?
Hur göra ?
Söndag+llite lätt sliten + bakis = orkar ej söka i tråden..
MVH
Deca
Tjenare
Jag hade samma problem och det löste sig med byte av nätagg!
Ring CD så skickar dom en ny sladd till dig!
Postad 10 oktober 2010 - 09:34
hej Deca
Hur göra ?
Jo håll inne powerknappen på boxen ca 5 sek så startar den om och troligtvis fungerar igen har bara låst sig pga mjukvarufel!
Postad 10 oktober 2010 - 10:16
Postad 10 oktober 2010 - 10:24
Verkar väldigt OT, men om jag har fattat det rätt så har du en box ansluten till parabolen med viasat, du måste då ha ett fäste på parabolen för både sirius och thor, dessa lligger med en 5 graders skillnad och dra en kabel till från det hornet som är till CD till din CD box. Det går inte att köra viasat och cd på samma horn (i alla fall inte med standardhorn)Vi har en HD box från canal digital men utan hårdisk. Har ett problem bara. Hur kopplar man om man redan har en box innan från viasat. Det största problemet är antenn kabel. Det sitter redan en i den andra boxen. Hur får jag en i den nya?
Postad 10 oktober 2010 - 10:53
Varför får vi så lite underhandsinfo från våra 20 betatestare?
Vad vill du veta?
Vad jag vet är det bara jag och Que som är "betatestare" av alla i denna tråd. Det enda vi fått är version .15 av mjukvaran, inget mer än det. Alla som är i Norge och Danmark (kanske även Finland) har även denna version. Visst, den fungerar lite bättre än .14 men den är ingen revolution kan jag säga men mer än det?
Jag sitter inte inne med någon exklusiv information av vad jag vet.
Postad 10 oktober 2010 - 14:12
Håller med Monshi. Har egentligen inte märkt någon större skillnad mellan versionerna, därför inte så mycket att rapportera. Den startar inte så ofta med Mute buggen (men det händer dock, så den är inte fixad). Jag har ännu inte tappat inspelningslistan med version -15, men har ingen aning om det är bara tillfällighet.Vad vill du veta?
Vad jag vet är det bara jag och Que som är "betatestare" av alla i denna tråd. Det enda vi fått är version .15 av mjukvaran, inget mer än det. Alla som är i Norge och Danmark (kanske även Finland) har även denna version. Visst, den fungerar lite bättre än .14 men den är ingen revolution kan jag säga men mer än det?
Jag sitter inte inne med någon exklusiv information av vad jag vet.
Jag tror inte att -15 egentligen fixar något av vikt, men jag hoppas att jag har fel
Men jag hade inte något problem med HDMI handskakningen på-14, och det tycker jag är av de viktigaste punkter att fixa
Postad 10 oktober 2010 - 14:45
//Mackan
Postad 10 oktober 2010 - 16:49
Men det kan ju bli ett alternativ till CD och Viasat om prissättningen är den rätta. Viasat är iof inte så svåra och matcha idag om man verkligen vill ha HD.
Tror dock att det inte blir någon raket-utrullning av de nya kanalerna.
Synd att det finns fler TV-apparater med S2 och PVR än T2 (dvb) med PVR (noll).
Postad 10 oktober 2010 - 18:08
Verkar bli upp till 7 HD-kanaler i marknätet som ska sändas med mpeg4 /dvb-t2 (!). TV4 HD och en SVT HD-kanal känns givna sen blir det säkert discovery hd, ngn sport och typ animal (typ de populäraste på CD). Observera att jag spekulerar nu.
De här kanalerna har fått tillstånd att sända i märknätet
SVT1 HD
SVT2 HD
Canal + HD Mix
Kanal 5 HD
MTVN HD
National Geographic Channel HD
TV3 HD
TV4 HD
Viasat Sport HD
Postad 10 oktober 2010 - 18:35
Postad 10 oktober 2010 - 18:59
- att den startar med svart bild och mute i rec mode
- att den en gång har startat med mute dubbelstart buggen
- samt att jag tycker att SD bilden är något sämre än tidigare i HD RGB
- att mätaren för visning snabbspolning vid uppspelning av inspelning som pågår verkar visa något heltokigt värde
men det är faktiskt allt av mer riktiga buggar
- den gör en blinkning med svart bild några sekunder efter start
- snabbspolning är långsam och oprecis
- några kanaler tex SVT har lägre ljud än andra
- texten i EPG'n är svårläst
Skulle nog kunna nu kunna säga att boxen är fungerande och att den inte är sämre än tidigare, med den gamla mjukvaran så hade jag betydligt fler hängningar, än så länge har jag inte haft någon.
Några bra funktioner har tillkommit
- bra visning när man har inspelningar som överlappar
- att man kan ha Dolby ljud på och ändå få ljud till TV'n via HDMI, kan dock betyda att det inte går något AC3 i HDMI interfacet vilket är mindre bra för de som använder det
- att den behåller inställningen i EPG, dvs i tabell eller termometer form
- uppsamlingen av serier i mappar i MyTv
Postad 10 oktober 2010 - 19:23
Jag får ibland upp att boxen är överhettad, den ligger oftast runt 55 grader efter en stund, det här är tydligen en ny funktion i mjukvaran, efter att ha talat med Support så skall dom skicka en ny strömadapter, hoppas att det hjälper, annars får det bli en ny box.
Pratade idag igen med Support om VOD, som tydligen legat nere under hela helgen, så inte konstigt att jag inte får igång det, teknikerna skulle fixa det när det åter blir vardag.
Postad 10 oktober 2010 - 19:37
En ny nätadapter hjälper nog inte mot att boxen går varm. Då är enda rätta att fixa till så att boxen inte går varm. Om du har garanti och boxen inte står inklämd i ett skåp med dålig luftcirkulation ska givetvis CD då ta det på garantin.
om du nu har ett trångt och varmt skåp, fundera på att flytta boxen.
En annan sak du kan göra är att lyfta boxen en aning från underlaget, ge mer luftmellan box och bänk.
Eller byta hårddisk till en energisnålare, svalare disk.
Min hårddisk/box rapporter 27-30 grader vanligtvis och detta med en moddad fläkt som är nedvarvad till kanske 30-50% av sin normala hastighet. har bytt hårddisk i boxen till just en som ska vara energisnål. En målet med bytet var att få tyst på boxen och andra att få lite mer utrymme men av de 500 GB är det numera bara 250 GB som används.
Postad 10 oktober 2010 - 19:48
Jag förstår inte heller vad adaptern har med det hela att göra, dessutom är det en 3,8 adapter.
CD lovade att byta boxen om det inte hjälper.
Attin
En ny nätadapter hjälper nog inte mot att boxen går varm. Då är enda rätta att fixa till så att boxen inte går varm. Om du har garanti och boxen inte står inklämd i ett skåp med dålig luftcirkulation ska givetvis CD då ta det på garantin.
om du nu har ett trångt och varmt skåp, fundera på att flytta boxen.
En annan sak du kan göra är att lyfta boxen en aning från underlaget, ge mer luftmellan box och bänk.
Eller byta hårddisk till en energisnålare, svalare disk.
Min hårddisk/box rapporter 27-30 grader vanligtvis och detta med en moddad fläkt som är nedvarvad till kanske 30-50% av sin normala hastighet. har bytt hårddisk i boxen till just en som ska vara energisnål. En målet med bytet var att få tyst på boxen och andra att få lite mer utrymme men av de 500 GB är det numera bara 250 GB som används.
Redigerat av Unregistered28774c76, 10 oktober 2010 - 20:00.
Postad 10 oktober 2010 - 21:11
om du utanför garanti, skruva upp och reparera din box...
Postad 10 oktober 2010 - 21:35
Jo det funkade faktiskt! har nu också ver 15 i fw höllt inne powerknappen på boxen så den botar om tryckte meny ok meny ok flera ggr sen började den ladda ny mjukvara, får väl se hur mycket som är märkbart i "förbättring" jag har inga förhoppningar om mirakel!I Canal Digitals monter sade man att genom att trycka på MENY + OK när 8888 syns vid uppstarten, så skulle senaste mjukvaran laddas ned, men jag har inte lyckats få ned något nytt, kanske någon annan lyckas bättre. Tydligen skulle den nya allokera minnet bättre.

Postad 11 oktober 2010 - 07:41
Jo det funkade faktiskt! har nu också ver 15 i fw höllt inne powerknappen på boxen så den botar om tryckte meny ok meny ok flera ggr sen började den ladda ny mjukvara, får väl se hur mycket som är märkbart i "förbättring" jag har inga förhoppningar om mirakel!
Har provat 30 ggr nu och det händer inget... uppdateringen kanske inte ligger aktiv nu
Postad 11 oktober 2010 - 08:00
Prova igen men ha boxen igång först håll inne powerknappen på boxen så den slocknar(och börjar bota om), och då trycker du meny ok, meny ok hur många ggr som helst snabbt tills 8888 kommit fram och försvunnit , efter detta kom 00:01 fram sen är det bara att vänta till 00:02 osv (ca 5 min tot) till den är klar att ladda den nya fw 15, jag fick pröva 2 ggr omstarter innan jag lyckades med det. märkligt i så fall att mottagaren inte talar om att ny fw finns ? kanske detta är ett annat sätt att uppdatera ej släppta fw ? på cd hemsida näms inget om denna att den ligger ute till alla !? nån med insidertipps som vet mer ?Har provat 30 ggr nu och det händer inget... uppdateringen kanske inte ligger aktiv nu

Postad 11 oktober 2010 - 08:22
Prova igen men ha boxen igång först håll inne powerknappen på boxen så den slocknar(och börjar bota om), och då trycker du meny ok, meny ok hur många ggr som helst snabbt tills 8888 kommit fram och försvunnit , efter detta kom 00:01 fram sen är det bara att vänta till 00:02 osv (ca 5 min tot) till den är klar att ladda den nya fw 15, jag fick pröva 2 ggr omstarter innan jag lyckades med det. märkligt i så fall att mottagaren inte talar om att ny fw finns ? kanske detta är ett annat sätt att uppdatera ej släppta fw ? på cd hemsida näms inget om denna att den ligger ute till alla !? nån med insidertipps som vet mer ?
När jag har min mottagare på och håller inne powerknappen på den så bootar den inte om förräns jag släpper knappen,
trycker sedan meny ok hela tiden 8888 kommer och sedan init och sedan mute sedan off.
Postad 11 oktober 2010 - 08:41
För att tanka ner nya mjukvaran så gör du på följande sätt.
* Håll in standby knappen på boxen i 3 sek
* Starta boxen
* När det kommer upp 8888 i display så trycker du OK + Meny (inte meny + ok)
* Sedan kommer det upp 01- i display, detta betyder att den tankar ner senaste mjukvaran och detta tar ca 5-6 min.
Bilden på din tv kommer att vara svart under tiden som boxen laddar den nya mjukvaran.
Redigerat av tsa, 11 oktober 2010 - 08:41.
Postad 11 oktober 2010 - 08:45
Tack ! ....det funkadeHej
* Starta boxen
* Sedan kommer det upp 01- i display, detta betyder att den tankar ner senaste mjukvaran och detta tar ca 5-6 min.
Bilden på din tv kommer att vara svart under tiden som boxen laddar den nya mjukvaran.

Postad 11 oktober 2010 - 09:06
Hej
* Starta boxen
Kan man alltså uppdatera denna väg men inte via kontrollera uppdateringar i menyn? Någon risk att göra det eller är det alltså samma version som norrmän och danskar kör skarpt med?
Postad 11 oktober 2010 - 09:09
Bra det löste sig, jag hade väl tur som lyckades i med meny ok om som cd tydligen skulle ha sagt var rätt sätt !?, men som vanligt vet dom väl inte vad dom pratar om !?Tack ! ....det funkade

Postad 11 oktober 2010 - 09:22
De påstår att den nya mjukvaran ska släppas i slutet på månaden och när jag frågade om kompensation för oss kunder som nu fått en sämre mjukvara än innan och som gör boxen helt oanvändbar, menade hon att C.D. har en idé om kompensation. Tror ni det, eller skiter de i oss?
Nu är jag riktigt missnöjd, den senaste av den gamla mjukvaran fungerade klart bättre än vad denna gör. Ni som har testat den nya, fungerar den bättre?
Postad 11 oktober 2010 - 09:37
Pröva den nya själv läs på föregående sida hur man gör för att installera den!, tala sedan gärna om om det blev nån skillnad för dig med inspelningarna m,m ?Nu är jag riktigt missnöjd, den senaste av den gamla mjukvaran fungerade klart bättre än vad denna gör. Ni som har testat den nya, fungerar den bättre?

Postad 11 oktober 2010 - 10:59
Redigerat av Melmac, 11 oktober 2010 - 11:00.
Postad 11 oktober 2010 - 11:37
Aldrig i livet! Med tanke på hur bra det har gått med en officiellt släppt mjukvara så tänker jag inte prova en Beta-version. Det lilla jag läst nu på föregående sida verkar ju inte ha löst mycket.
beta och beta - i Norge är den skarp, det är bara i Sverige de testat att sända ut den till en begränsad skara.
Jag skulle nog klassa .14 som beta1 och .15 som beta2, .16 blir nog en RC och .17 en som verkligen fungerar...
Postad 11 oktober 2010 - 11:59
Den första uppstarten efter blev det mute....
Allt inspelat fanns kvar och schemalagda inspelningar med.
Inga synliga skillnader mellan versionerna. Får testa vidare ikväll.
Postad 11 oktober 2010 - 12:42
Växla till exempelvis Tv4 SciFi (frekvens 11341) eller BBC Knowledge(11309). Se till att ni är på LNB2 vilket är normalt efter uppstart.
Tryck på spela in och spela in på den aktuella kanalen. Byt kanal, till SVT exempelvis. ta upp signalinfo och observera hur den är på LNB2. För mig blir den röd och inspelningen skit.
om jag byter till kanalen det spelas in på då återfår jag grön stapel på kanalen.
byter jag LNB, ser till att inspelningen sker på LNB1, är det inga problem. Likaså om jag testar samma sak på SVT2 och TV4, då fungerar det som det ska oavsett aktiv LNB.
Har signalstyrka 67/72% på LNB1/2.
Postad 11 oktober 2010 - 13:25
Postad 11 oktober 2010 - 13:32
Nollställs kanallistan och de schemalagda insp. när man uppdaterarr mjukvaran?
Steve72 skriver ett par inlägg upp att i a f schemalagda inspelningar finns kvar efter uppdateringen.
Postad 11 oktober 2010 - 13:51

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar