Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
Postad 12 May 2011 - 14:08
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Du måste åka en sjuhelsikes omväg om det skall bli 60 mil till Sundsvall, eller menar du tur och retur?
Min nya fina reciever har börjat brusa illa när jag matar den med LPCM. Framför allt om det är multikanal (SACD och vissa BD). En del brus även vid CD...
Som tur är har de grymt bra service på Fyndbörsen. Inget tjafs. Fraktsedel till verkstan direkt.
Tur att jag har en gammal reciever att använda under verkstadstiden.
Redigerat av hassesolo, 12 May 2011 - 14:09.
Postad 12 May 2011 - 14:11
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Räknat från farsan, ca 6mil till stockholm... och ca 50 mil till sundsvall från stockholm, avrundar upp till 60 mil...
56då, om man ska vara petig
Postad 12 May 2011 - 14:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Fast det är bara 38 mil mellan Stockolm och Sundsvall.
Postad 12 May 2011 - 14:15
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Nu har jag inte följt med här, men vad är det för snack om s-vall?
Postad 12 May 2011 - 14:17
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
HAha, gomorron yxskafft... xD
Jag menar naturligtvis kramfors... förstår inte varför jag ständigt blandar ihopp dessa två namn... eller jo det gör jag vist, för jag har en polare som bodde i kramfors och sedan flyttade till sundsvall.
Så på något sätt har min skalle fått svårt att hålla isär på dom två...
har för mig vi mätte upp ganska exakt 50 mil från stockholm till kramfors, och 6 mil från farsan till stockholm
Postad 12 May 2011 - 15:14
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
chitt....
fan då kan man ju bygga sig ProfundusY-4 bara på priset av basarna... ska man dessuto räkna in frakt och materialkostnad för låda så kan man nog bygga sig ProfundusY-6 typ...
Man kan nog säga att en LMS-5400 med frakt/tull/moms kostar som två Ino Y element.
Postad 12 May 2011 - 15:24
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Trist...
2000w "cont", jag är 100% säker på att dom inte kan hantera 2000w sinus cont för då brunner dom av... det är liskom omöjligt att tillverka en spole av den storleken och den grovheten av tråden som skulle behövas, om na inte spelar i en frys på -100*c...
Njooo, det gör dom ju, men om man bygger själ, blir odm billigare än ProfundusY då ? Kanske kan vara något alltså
Men jag är så trött på att testa olika lösnignar och sedan få erfara tat det inte fungerar så jag går gärna på beprövade lösningar... Sådant som jag vet låter mumma. LMS är säker superbra, men jag kommer med största sannorlikhet inte köpa några då dom dessutom kräven så löjligt stora lådor... = omöjligt att placera där man vill och få till någon rumsanpassning. bättre då att bygga flera mindre/ billigare moduelr som tillsammans presterar lika bra, men med större möjligheter till att placera dom rätt. Placeringen i rummet är fan nästan viktigare än vad för moduler man har!
SLS..... --------------------------------------- Bagarn upp med bilderna så att det får se din fina bio!
Redigerat av Timpolanen, 12 May 2011 - 15:24.
Postad 12 May 2011 - 16:24
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Postad 12 May 2011 - 16:41
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Postad 12 May 2011 - 17:28
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Man kan nog säga att en LMS-5400 med frakt/tull/moms kostar som två Ino Y element.
Jo, om man då bygger lådrona själv m.m. så får man ju lätt 4st pY till priset av 2st LMS  Priset ÄR alltid en faktor... Har hittat en Intervju med Mr Öhman 
http://www.youtube.c...be_gdata_player
Ja den e lite lustig...
Postad 12 May 2011 - 17:33
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Finns snart på en ö nära dig.... 
Och eventuellt på fastlandet.. Man kan nog säga att en LMS-5400 med frakt/tull/moms kostar som två Ino Y element.
There is no replacement for displacement... Har hittat en Intervju med Mr Öhman 
http://www.youtube.c...be_gdata_player
Du menar Ingvold Woomaaan ? Jo, om man då bygger lådrona själv m.m. så får man ju lätt 4st pY till priset av 2st LMS 
Priset ÄR alltid en faktor...
Vad är det du vill ha sagt med det...?
Postad 12 May 2011 - 17:46
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Och eventuellt på fastlandet..
Jasså?! Ska dom monteras i toarullarna?
Postad 12 May 2011 - 19:00
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jasså?! Ska dom monteras i toarullarna? 
Helt omöjligt är det inte... Har inte bestämt mej än.
Postad 12 May 2011 - 21:10
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nej, nu fan ska jag få ordning på basen. Under semestern ska en STOR basabsorbent byggas i taket som ska rätta till mina problem.
Postad 12 May 2011 - 21:18
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Nej, nu fan ska jag få ordning på basen. Under semestern ska en STOR basabsorbent byggas i taket som ska rätta till mina problem. 
Ligger problemet väldigt djupt i frekvens eller vad kommer det sig att du inte bygger flera lite mindre justerbara istället?
Postad 12 May 2011 - 21:23
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Problemet är kring 34 hz och jag har platsbrist. Har två stora torn ritade av Öhman men har valt att skippa dom och välja taket istället. Fördelen är att jag kan sänka taket sen för både gömma denna + mer optimal höjd + diffusera taket lite.
Postad 12 May 2011 - 22:02
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Problemet är kring 34 hz och jag har platsbrist. Har två stora torn ritade av Öhman men har valt att skippa dom och välja taket istället. Fördelen är att jag kan sänka taket sen för både gömma denna + mer optimal höjd + diffusera taket lite.
Glöm nu inte att mäta upp vart 34:an står bara innan du börjar bygga, sen antar jag att du har en vid 75-80, det behöver du inga monster för att plocka ner. Som sagt, jag hade kört på flera mindre just för att kunna placera dom där problemen finns och att kunna plocka mer än en problemfrekvens, för börjar du plocka en så kommer det nya om än inte lika stora.
Postad 12 May 2011 - 23:29
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det är öhman som ritar/mäter upp det, jag bygger bara.
Postad 13 May 2011 - 02:37
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Hur stor konarea är det egentligen på ett LMS 5400? Diamtern på hela elementet inkl korgen är strax över 18", men diametern på konen kanske blir samma tack vare att det är buktat? Det jag är nyfiken på är hur mycket luft ett element kan flytta vid max konutslag.
Jag funderar på att göra en übermygling, vilket inkluderar frakt av jetcarrier och inte PE's egna, och ta hem 4 element. Det bör landa på strax under 30 lök. Jag kan även meddela att man faktiskt kan få rabatt vid köp av flera och beställer via telefon, $880/st vid köp av fyra stycken t.ex. $180 totalt i rabatt, alltid något.
Även om de mäter galet fint, enligt dom som förstår sig på, så undrar man om man kommer få samma fina ljud som Inos moduler är kapabla till. Det skulle bli ungefär samma pris som om jag köpte Prof y-4 utan kabinett och byggde själv, lite billigare till Inos fördel.
Lite gris i säcken är det, trots mätningar.
Men med LMS 5400's galna prestanda så lär man ju aldrig vara i närheten av deras gräns, mao ultralåg dist.
Prestandamässigt, hur långt över prof y ligger LMS 5400 i sluten låda egentligen? Jag är dålig på att räkna på sånt där. Tanken är alltså 4 st LMS 5400 i ~150 liters slutna lådor eller 4 st Prof-y.
Om man sen vill låta LMS 5400 spela ned till kanske 10HZ så lär det väl säkerligen bli en del EQ för en trevlig kurva, men förhoppningsvis inte allt för mycket.
Sen kan man ju även väga in eftermarknadsvärdet på kandidaterna, där lär Ino ha en ganska stor fördel med sina höga begagnatpriser.
Edit: Givetvis kommer LMS kräva mer effekt och därmed ökar kostnaden pga det. Då dyker en annan tanke upp, kan man paralellkoppla två LMS 5400, kopplade vardera i 4 ohm, likt Inos moduler och få slutsteget att se en 2 ohms last?
Redigerat av spuj, 13 May 2011 - 03:36.
Postad 13 May 2011 - 04:56
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
spuj, Det fanns ju förslag om att någon/några skulle ta hem en LMS-5400 och låta Ingvar mäta upp den, eftersom det finns visst lite andra saker man kan mäta på som man inte brukar mäta vid dom tester som finns på nätet.
Sen med slutet så kommer det kräva en hel del effekt.
Postad 13 May 2011 - 08:04
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Vad är det du vill ha sagt med det...?
Bara att priset är en faktor, alltså så att ingen ska komma med kommentaren "Smakar det så kostar det, varför bygga egna lådor när man kan köpa färdiga, det är bara dumsnålt" syftade då på pY modulerna. Jag fungerar ju på att bygga sådana själv, 4st och bestycka med pY element. så hela uttalandet gällde alltså pY moduler. LMS har jag ingen aning om, men jag tycker att dom verkar Liiite väl dyra, men kan säker prestera mumma ! skulle vara spännande att höra, men oavsett så har pY-4 modulerna fördelen i att vara fler till samma pengar eller till och med mindre! Så jag vet inte om JAG känner mig helt sigen på LMS då, dom käns för dyra basarna... men jag påstår inte att dom inte skulle vara bra Dom kanske är lika bra som 4st pY moduler, men 4st pY moduler har då som sagt fortfarande fördelen i mängd... Eller typ 24st kompletta lådor med SLS10" Basar för samma pengar, kan vara något för Timpolanen Hur stor konarea är det egentligen på ett LMS 5400? Diamtern på hela elementet inkl korgen är strax över 18", men diametern på konen kanske blir samma tack vare att det är buktat? Det jag är nyfiken på är hur mycket luft ett element kan flytta vid max konutslag.
Jag funderar på att göra en übermygling, vilket inkluderar frakt av jetcarrier och inte PE's egna, och ta hem 4 element. Det bör landa på strax under 30 lök. Jag kan även meddela att man faktiskt kan få rabatt vid köp av flera och beställer via telefon, $880/st vid köp av fyra stycken t.ex. $180 totalt i rabatt, alltid något.
Även om de mäter galet fint, enligt dom som förstår sig på, så undrar man om man kommer få samma fina ljud som Inos moduler är kapabla till. Det skulle bli ungefär samma pris som om jag köpte Prof y-4 utan kabinett och byggde själv, lite billigare till Inos fördel.
Lite gris i säcken är det, trots mätningar.
Men med LMS 5400's galna prestanda så lär man ju aldrig vara i närheten av deras gräns, mao ultralåg dist.
Prestandamässigt, hur långt över prof y ligger LMS 5400 i sluten låda egentligen? Jag är dålig på att räkna på sånt där. Tanken är alltså 4 st LMS 5400 i ~150 liters slutna lådor eller 4 st Prof-y.
Om man sen vill låta LMS 5400 spela ned till kanske 10HZ så lär det väl säkerligen bli en del EQ för en trevlig kurva, men förhoppningsvis inte allt för mycket.
Sen kan man ju även väga in eftermarknadsvärdet på kandidaterna, där lär Ino ha en ganska stor fördel med sina höga begagnatpriser.
Edit: Givetvis kommer LMS kräva mer effekt och därmed ökar kostnaden pga det. Då dyker en annan tanke upp, kan man paralellkoppla två LMS 5400, kopplade vardera i 4 ohm, likt Inos moduler och få slutsteget att se en 2 ohms last?
Om man ska ta mellan tummen och pekfingret så har 2st 12" ca samma konarea som 1st 18"
Postad 13 May 2011 - 11:38
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Fyra LMS 18" eller Y-8 då ? Med fyra LMS får du ju ändå en bra koppling till rummet. Flyttar dessutom betydligt mer luft...
Postad 13 May 2011 - 12:41
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Flyttar dessutom betydligt mer luft...
Jovisst, men ni snackar ju system som är på en så löjligt hög nivå ändå. Du klarar ju dig "rätt långt" på Y-8. Y-8Notera att elementen som filmas INTE är ikopplade. Behöver man flytta så mycket mer luft än så?
Postad 13 May 2011 - 13:00
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
@Bagarn
En sak jag inte riktigt får ihop är att du verkar vara rätt negativt inställd till Ino basmoduler. Samtidigt som du inte heller verkar vara 100% nöjd med dina nuvarande moduler, varken toarullarna eller dom nya du gjorde.
Nu så sneglar du på ytterligare ett "köpa grisen i säcken" alternativ. Varför inte inte satsa på ett system som du vet kommer att låta riktigt bra ihop med ditt nuvarande system? Y-8 skulle ju dessutom bli billigare än dom där LMS om jag har fattat tidigare kommentarer rätt? Jag vet ju att du sagt att Ino modulerna inte är prisvärda. Men att få ett system som du vet kommer att funka, dessutom till ett lägre pris måste ju ändå anses vara prisvärt i ditt fall?
Postad 13 May 2011 - 14:04
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
spuj, Det fanns ju förslag om att någon/några skulle ta hem en LMS-5400 och låta Ingvar mäta upp den, eftersom det finns visst lite andra saker man kan mäta på som man inte brukar mäta vid dom tester som finns på nätet. Sen med slutet så kommer det kräva en hel del effekt.
Jo, fast vem vet om/när något sånt blir av, förmodligen aldrig. Svårt val, helt klart. Edit: Filmen Brallsson länkar till föreställer prof-x som rör sig av luften som prof y-8 pumpar ett antal meter bort.
Redigerat av spuj, 13 May 2011 - 14:05.
Postad 13 May 2011 - 14:15
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Bagaren gillar att bygga om du inte har märkt detta
För mycket grupplöptid på rören, och för dåligt med SPL ut finlirsburkarna. Men märker att elementen inte räcker till för det han vill ha, så du kollar han på dom "bästa" som finns och bygger efter dessa.
Kan väl inte vara på mycket annat sätt tankegångarna går.
Postad 13 May 2011 - 14:41
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Bagaren gillar att bygga om du inte har märkt detta 
För mycket grupplöptid på rören, och för dåligt med SPL ut finlirsburkarna. Men märker att elementen inte räcker till för det han vill ha, så du kollar han på dom "bästa" som finns och bygger efter dessa.
Exakt, och det var därför jag undrade varför inte Ino verkar vara ett alternativ.  Gillar han att bygga så kommer han ju att få bygga ordentligt med Y-8 utan kabinett.
Postad 13 May 2011 - 15:02
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Bara att priset är en faktor, alltså så att ingen ska komma med kommentaren "Smakar det så kostar det, varför bygga egna lådor när man kan köpa färdiga, det är bara dumsnålt" syftade då på pY modulerna. Jag fungerar ju på att bygga sådana själv, 4st och bestycka med pY element.
så hela uttalandet gällde alltså pY moduler.
Funderar du att bygga prufundus Y4 själv? Personligen så tycker jag att Ino lådor är så pass billiga att köpa i monteringssats att jag har svårt att se att man vinner mycket på att bygga själv om man ser till tiden det tar att få till samma kvalité. Själv har jag funderat om jag ska "välta" mina Y-4 så dom ligger på sidan istället. Det skulle göra att jag får in Y-6 på nästan samma höjd som Y-4. Skillnaden blir att i32s får flyttas fram 15 cm.
Postad 13 May 2011 - 15:21
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jovisst, men ni snackar ju system som är på en så löjligt hög nivå ändå. Du klarar ju dig "rätt långt" på Y-8.
Y-8
Notera att elementen som filmas INTE är ikopplade. Behöver man flytta så mycket mer luft än så? 
Behöver och behöver... BEHÖVER man mer än en Proson Rumble 8 ? Sen är det ju frågan om man vill kunna lira lite infra också. Prof Y lirar ju inte så värstans mycket under 16 hz. Vill man ner till 5-10 så är det ju Infra Y, och då är det ju dubbelt så många som gäller för bibehållet ljudtryck, och då blir det inte så billigt längre.. Notera att en LMS inte bara motsvarar två Y-element i konarea, utan att det har nästan tre gånger så lång slaglängd också... Ett LMS motsvarar allså ca 6 st Y-element i luftförflyttningsförmåga, och gör det dessutom med löjligt låg dist.. Bagaren gillar att bygga om du inte har märkt detta 
Vad härligt det är att i alla fall en människa på jorden förstår hur jag tänker !!
Postad 13 May 2011 - 15:56
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Behöver och behöver... BEHÖVER man mer än en Proson Rumble 8 ? Sen är det ju frågan om man vill kunna lira lite infra också. Prof Y lirar ju inte så värstans mycket under 16 hz. Vill man ner till 5-10 så är det ju Infra Y, och då är det ju dubbelt så många som gäller för bibehållet ljudtryck, och då blir det inte så billigt längre.. Notera att en LMS inte bara motsvarar två Y-element i konarea, utan att det har nästan tre gånger så lång slaglängd också... Ett LMS motsvarar allså ca 6 st Y-element i luftförflyttningsförmåga, och gör det dessutom med löjligt låg dist..
Jag behöver då mer än en Proson Rumble iaf. Men om du inte behöver det så tycker jag verkligen inte att du ens behöver fundera på varken LMS eller Ino. Infra är iaf inte jag särskilt intresserad av. Man måste ha ett riktigt bra rum som är "tätt", plus sanslöst mycket effekt. Sen så finns det ju inte särskilt mycket inspelningar som har någon vettig information där nere, det är oftast mest "slagg-produkter" som ligger och skräpar. Men med ett perfekt system och lika bra inspelning så kan det säkert bli magiskt. Så jag har förståelse för dom som fascineras av det.  Jag har aldrig sagt eller trott att LMS kommer att bli dåligt. Jag menar bara att när det finns ett alternativ som är gjort för att matcha ditt resterande system så hade jag funderat både en och två gånger innan jag valde något annat. Jag ber om ursäkt om du tar illa upp nu, men du om någon borde ju veta att välja det "värsta" alternativet på pappret inte alltid slutar med det bästa resultatet. Men det är klart, med noga planerande och perfekta förhållanden till den "värre" produkten så blir det ju bättre också.
Postad 13 May 2011 - 16:29
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Alla väljer vi olika vägar till det vi vill ha helt enkelt.
Postad 13 May 2011 - 16:39
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Självklart. Ville bara säga mina åsikter.
Postad 13 May 2011 - 16:48
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag behöver då mer än en Proson Rumble iaf. Men om du inte behöver det så tycker jag verkligen inte att du ens behöver fundera på varken LMS eller Ino.
Infra är iaf inte jag särskilt intresserad av. Man måste ha ett riktigt bra rum som är "tätt", plus sanslöst mycket effekt. Sen så finns det ju inte särskilt mycket inspelningar som har någon vettig information där nere, det är oftast mest "slagg-produkter" som ligger och skräpar. Men med ett perfekt system och lika bra inspelning så kan det säkert bli magiskt. Så jag har förståelse för dom som fascineras av det. 
Jag har aldrig sagt eller trott att LMS kommer att bli dåligt. Jag menar bara att när det finns ett alternativ som är gjort för att matcha ditt resterande system så hade jag funderat både en och två gånger innan jag valde något annat.
Jag ber om ursäkt om du tar illa upp nu, men du om någon borde ju veta att välja det "värsta" alternativet på pappret inte alltid slutar med det bästa resultatet. Men det är klart, med noga planerande och perfekta förhållanden till den "värre" produkten så blir det ju bättre också. 
Använder du bara ditt system till musik ? Ingen film ? Om du bara använder det till musik är jag med på det resonemanget, men om du även använder det till film så finns det väl knappt en action eller sci-firulle som INTE har någon info under 16 hz idag ? Mitt rum är i princip så tätt ett rum kan bli. Det är nog en millimeter glipa under dörren, annars 100% tätt. Har t.o.m satt tätningslist runt dörren som är skummad. Finns inte ens någon ventilation. Jag har fyra EP2500 som i fyra ohm bryggat spottar ur sej ca 2,5 kW stycket. Räcker det till herrn...? "Gjort för att matcha" vet jag inte riktigt.. Hyfsat distfri bas är väl det som matchar oavsett vem tillverkaren är ? Det är ju inte så att man behöver klangmatcha bas... 127 db på en meter är ju i så fall kravet då. Plus headroom. Det grejar redan två LMS...
Postad 13 May 2011 - 17:10
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Tror bagarn ska få mura om, hos mig.... Inte blev det bättre sen 2st sdx kom in... https://www.minhembi...0/288203#385918 Kolla filmen så förstår ni
Postad 13 May 2011 - 17:26
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
127 db på en meter är ju i så fall kravet då. Plus headroom. Det grejar redan två LMS... 
Hade det varit så enkelt så hade du ju inte haft funderingar på att byta basarna överhuvudtaget va?  Min poäng är enkel. Skaffar du Y-8 så vet du vad du får. Skaffar du nåt annat så kan det ju uppstå problem som du inte har tänkt på innan. Typ som det har blivit med toarullarna och musiksubbarna. Men du gör ju naturligtvis precis som du vill. Lycka till!
Postad 13 May 2011 - 17:38
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Hade det varit så enkelt så hade du ju inte haft funderingar på att byta basarna överhuvudtaget va? 
Min poäng är enkel. Skaffar du Y-8 så vet du vad du får. Skaffar du nåt annat så kan det ju uppstå problem som du inte har tänkt på innan. Typ som det har blivit med toarullarna och musiksubbarna.
Men du gör ju naturligtvis precis som du vill. Lycka till! 
Dom jag har nu grejar inte 127 dB mellan 10 och 80 hz.
Postad 13 May 2011 - 17:42
Unregistered1574
-
Unregistered1574
-
Användare
-
-
189 inlägg
finns det tråkigare göra än att löda filter..?
Postad 13 May 2011 - 17:48
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
finns det tråkigare göra än att löda filter..?
Plocka jordgubbar, gräva, bära, få sparkar på pungen, diska, tvätta, dra ut näshår, skala banan, jobba, hugga ved, städa, formatera om c:, läsa Karlssons inlägg, köra bil, klippa gräs, ha familjemiddag... Hur många vill du ha...?
Postad 13 May 2011 - 18:00
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Fan ibland får du till det
Postad 13 May 2011 - 18:00
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Tror bagarn ska få mura om, hos mig.... Inte blev det bättre sen 2st sdx kom in...
https://www.minhembi...0/288203#385918 Kolla filmen så förstår ni 
Förstår inte varför folk är så lata och inte orkar göra hål till högtalarkabeln  Så jobbigt är det inte att göra ett hål, dra ut kabeln och sen täta. Ser ju lite tattigt ut med en kabel ut ur porten, hehe. EDIT: Jag har möblerat om lite idag. Så jag har flyttat stereon och då hamnar den på ett sånt sätt så att om man ska kolla på tv så får man ljudet från en sidan. Skulle man inte kunna göra så att man bygger ett system som 3806 driver på alla kanalerna till film och sen kan man slå om till pre-out frontarna när man bara vill lyssna i stereo? Hoppas ni förstår hur jag menar. Kanske skulle funka att bara använda mig av 2 zoner? zon 1 till att köra stereon och zon 2 till hemmabio?
Redigerat av Svenn3SaataN, 13 May 2011 - 18:21.
Postad 13 May 2011 - 18:08
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Förstår inte varför folk är så lata och inte orkar göra hål till högtalarkabeln  Så jobbigt är det inte att göra ett hål, dra ut kabeln och sen täta. Ser ju lite tattigt ut med en kabel ut ur porten, hehe.
Det går inte.... Har en port som är rätt avancerad i lådan... Är inte helt dum ^^ Blir antagligen ut på sidan, dock blir det opraktiskt. Kör nog på speakonkontakt denna gång. Börjar bli så mkt effekt på basarna, så vill ha det lätt och säkert att koppla utan missöden. Hade jag tänkt till lite, hade jag fräst in kablarna i materialet. Dock lät att säga, när dom står halvfärdiga. I sommar ska dom lackas. Ska bli spännande!
Redigerat av hampe90, 13 May 2011 - 18:16.
Postad 13 May 2011 - 18:21
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 13 May 2011 - 18:22
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Kul med nya bilder! Grymt häftig anläggning!
Postad 13 May 2011 - 18:26
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Timpa tjatade lite, så här kommer två bilder på mitt badrum också..
FAN vilka fina bilder han tar !!
Redigerat av Bakerman, 13 May 2011 - 18:27.
Postad 13 May 2011 - 18:29
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jävligt snyggt badrum!
Biorummet går inte av för hackor heller
Postad 13 May 2011 - 18:32
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Det duger att duscha och bada i.
Det duger att titta på film och lyssna på musik i.
Postad 13 May 2011 - 18:35
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Det duger att duscha och bada i.
Det ser ut som att man skulle kunna göra mer saker än bada i den där gigantiska bubbelkoppen...
Redigerat av -Palle-, 13 May 2011 - 18:35.
Postad 13 May 2011 - 18:39
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Jäkla fint du har det bagarn.
Postad 13 May 2011 - 18:41
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Det ser ut som att man skulle kunna göra mer saker än bada i den där gigantiska bubbelkoppen... 
Ja... Det finns det gott om plats till... Funkar alldeles utmärkt...  Jäkla fint du har det bagarn.
Tack ! Men det blir lite missvisande.. På bilden ser ju badrummet ut att vara typ 47 kvadrat.. Det är bara 13.
Postad 13 May 2011 - 19:00
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Det duger att duscha och bada i. Det duger att titta på film och lyssna på musik i. 
Vart gör du dina andra behov, så som att skita och pissa? Aha du bor ju på landet, utedass fortfarande ?  Ser kanonfint ut även om jag är torsk på vita stora släta halvmatta, haha vettefan vad dom heter. Men kallas nog modernt iaf
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|