Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 05 September 2014 - 13:48
Ja, det är en bugg i BF4. Finns tydligen ett sätt att "bli av" med den.
Gå in under inställningar under spelets gång och ändra något så att man sparar ändringen. När ändringen är sparad så behåller man sin loadout.
ok.
tycker det är lite skumt för dom första ggr funkade det men nu varje gång jag startar så får jag göra om allt. eller bara byter karta
hoppas det hjälper med det du instruerar annars blir det bye bye bf4, så enormt störigt och irreterande.
funkade klockrent på 360 å ps3an
efter såhär lång tid borde dom löst en så jobbig bugg som denna tycker man
Redigerat av Unregistered46f62999, 05 September 2014 - 13:50.
Låter som något nätverksrelaterat. Farsan satt och gapade första gången jag skypade med honom. Han sa att det såg ut som en blu-raynej.
samma sak för mig.
han såg oss som 8-bitars figurer å vi honom men när man kollar inställningar för kinect är det mkt bra samt när vi tog kortet för kontaktbilden.
Postad 05 September 2014 - 14:17
Postad 05 September 2014 - 14:38
Men ändrade till Svenska nu och då blir boxen sämre. Ingen kinect styrning. Ingen digitalbox.
Tog det verkligen 1 år enbart för att översätta lite menyer och text. Var är det lokalt anpassade funktionerna de lovade.
Och inte ett ljud från MS om någonting, är ju färre media funktioner på den än 360 har.
Har vänner med PS4 som de kan se viaplay på. själv måste jag koppla in min gamla 360.
Så j… Pinsamt vill MS misslyckas med denna lansering
Postad 05 September 2014 - 14:47
Var är det lokalt anpassade funktionerna de lovade.
Det är vi flera som undrar. Har kollt runt hos de leverantörer som vi använder oss av på 360n (HBO, viaplay osv) men ingen info alls om X1... bara standardsvar som "kolla på vår blogg eller facebook-sida för nyheter, vi utvärderar ständigt nya plattformat blabla."
Känns som om antingen har MS Sverige/Nordic sovit totalt, eller så har de en budget=0 för att sponsra t.ex. Viaplay med utvecklandet av en ny app. Med tanke på hur lång tid det tog för Viaplay att komma med en app för 360n (och hur ruskigt ful och dålig den var då), så känns det som om man väntar några år tills användarbasen är tillräckligt stor innan man ger sig på att göra en app.
Enda chansen som jag ser det att få appar tidigt till en plattform i Sverige är om tillverkaren (MS etc) bjussar på utvecklare/cash då det inte finns ekonomi för företagen själva att investera flera hundra tusen i en app för en plattform som få har.
Och tydligen har MS inte gjort detta, man har väl på sin höjd skickat ett mail till marknadschef/utvecklingschef och informerat om sin konsol, och inte mycket mer.
Vi såg ju hur det blev med Spotify för WIndows Phone, Spotify själva sket ju fullständigt i den plattformen, och Microsoft fick göra en halvdan app som man sen inte brydde sig om alls, det var först när Phone 8 kom som det släpptes en ny version, lite mindre buggig... oklart vem som låg bakom den, om det var MS/Nokia eller Spotify själva.
Tyvärr är det så, ska det vara det senaste så är det inte Microsofts plattformar man ska välja.
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 05 September 2014 - 14:48.
Postad 05 September 2014 - 14:57
Men svenska marknaden är för liten för att den ska vara direkt betydande i det stora hela tror jag.
Postad 05 September 2014 - 15:06
Jag har en ps4 just nu, den används kanske 4gånger i månaden, brukar bli lördags kvällar/nätter när barnen och frugan sover. Om vi bara pratar spelmaskin nu, bara rent spel, bör jag kränga min ps4 och köpa en Xbox?
Postad 05 September 2014 - 15:17
Spelar du själv är det sak samma tycker jag. Exklusiva titlar kan vara avgörande, annars faller det ju på vad dina online-vänner spelar på för plattform.Xbox1 eller ps4?
Jag har en ps4 just nu, den används kanske 4gånger i månaden, brukar bli lördags kvällar/nätter när barnen och frugan sover. Om vi bara pratar spelmaskin nu, bara rent spel, bör jag kränga min ps4 och köpa en Xbox?
Glömde ju en viktig aspeckt, handkontrollen!
Redigerat av SKIBBE, 05 September 2014 - 15:18.
Postad 05 September 2014 - 15:25
Men herrejösses
Ska det vara så här? Eller har jag missat något???
De har verkligen en del att jobba med vad gäller användarvänligheten.
Provade även musikspelaren lite. (xbox music) Den känns verkligen stel och klumpig. Knepiga amatörbilder på artister, videobiblioteket är en salig röra mellan live eller officiella videor. Dålig kvalitet på en del klipp och tjohej o tjohopp liksom.
Man lockas verkligen inte av att bli premiumkund precis.
Redigerat av Chrester, 05 September 2014 - 15:26.
Postad 05 September 2014 - 15:32
Nej det tycker jag inte. Däremot så kanske Xboxen kan ge dig mer speltid.Om vi bara pratar spelmaskin nu, bara rent spel, bör jag kränga min ps4 och köpa en Xbox?
Postad 05 September 2014 - 15:39
Har för mig att det beror på att Google, som äger Youtube, inte är bästa kompis med Microsoft vilket har inneburit att MS själva har fått fixa en "app". Och då vet jag inte om det blir krångligare bara för det.Ska det vara så här? Eller har jag missat något???
De har verkligen en del att jobba med vad gäller användarvänligheten.
Kan tipsa om att koppla ihop Xboxen med en annan enhet (mobil, platta, dator) som hanterar Youtube bättre. För då behöver du bara starta appen på Xboxen och så styr du resten från den andra enheten.
Postad 05 September 2014 - 15:43
Postad 05 September 2014 - 15:49
Postad 05 September 2014 - 16:12
Fiffigt
Men det vore ju fiffigare om det gick direkt med handkontrollen så man slipper sånt här. Det var väl ändå tanken att xb1 skulle bli en fullfjädrad mediemaskin. De har en bit kvar kan jag säga
För mig appen var under kritik till 360 också. Min hade osyncat ljud t.ex som inte boxen hade, eller några av mina andra enheter i recivern
Postad 05 September 2014 - 16:52
Postad 05 September 2014 - 19:08
Postad 05 September 2014 - 19:30
Postad 05 September 2014 - 19:38
Någon som inte får med sitt Battlefield 4 Premium från XBOX 360 till ONE? Eller måste man köpa det igen för ONE?
Separat Premium för one och ps4/ps3
Postad 05 September 2014 - 19:41
Separat Premium för one och ps4/ps3
Det är en sak jag gillar med sony. Köper du playstation + så gäller det för ps3 & ps4! Du behöver alltså inte köpa till + om du redan har det på ps3!
Postad 05 September 2014 - 19:42
De viste jag inte, så är det i ghost på xbox ocksåDet är en sak jag gillar med sony. Köper du playstation + så gäller det för ps3 & ps4! Du behöver alltså inte köpa till + om du redan har det på ps3!
Postad 05 September 2014 - 19:48
De viste jag inte, så är det i ghost på xbox också
Japp sony är lite lite snällare mot sina spelar 👍
Postad 05 September 2014 - 20:21
"Sömlös överföring av Premium-medlemskapet mellan Xbox 360 till Xbox One och PS3 till PS4"Någon som inte får med sitt Battlefield 4 Premium från XBOX 360 till ONE? Eller måste man köpa det igen för ONE?
taget från
http://www.ea.com/se...field-4-premium
Postad 05 September 2014 - 20:24
"Sömlös överföring av Premium-medlemskapet mellan Xbox 360 till Xbox One och PS3 till PS4"
taget från
Mina polare fick då köpa premium igen förra året? Nya råd och rön kanske.
Postad 05 September 2014 - 20:27
Det var inte så att det var SE vs US då? Att licenserna inte matchade.Mina polare fick då köpa premium igen förra året? Nya råd och rön kanske.
Postad 05 September 2014 - 20:28
Det var inte så att det var SE vs US då? Att licenserna inte matchade.
Kan de varit, inget dom forska i, utan var ju bara köpa nytt :-) bråkade ju ej med Ghost som sagt
Postad 05 September 2014 - 20:40
Går det att surfa? Läsa email?
Kan man använda mus och tangentbord?
Mvh,
Ingvar
Postad 05 September 2014 - 20:41
Kinect är lite småkul, dåligt att man inte kan prata med den på svenska än så länge, känns lite märkligt att man ska behöva ställa in annat språk och annat land för att överhuvudtaget kunna nyttja röstfunktionerna.
Postad 05 September 2014 - 21:59
"Sömlös överföring av Premium-medlemskapet mellan Xbox 360 till Xbox One och PS3 till PS4"
taget från
Men det funkar inte "sömlös överföring för mig" Har det funkat för er andra?
Postad 06 September 2014 - 08:31
Går det att använda en XBOX One i stället för en HTPC?
Beror på dina krav på en htpc. En media spelare utvecklas nu, men är i beta så saknar mycket av filstödet samt funktioner som undertexter. Den tar ej hem metadata som xbmc kan (omslag, info osv) utan det kommer vara en renodlad spelare. Plex utvecklar en app, så kör du en plex server redan hemma så ska one kunna browsa och spela dess bibliotek. Annars är du med media spelaren låst till den externa disken (inget bläddra nätverket vad jag vet)
Du kan även skicka video/bilder som en stream från din win7+ dator med "play to" funktionen, formatstödet beror på vad din one klarar (kan vara pga video appen också, eller media spelaren, men detta är jag osäker på)
IExplorer finns som en app, läsa webbaserade mail går, dock så har den inte alla funktioner som en pc webläsaew så beror lite på sidan helt enkelt. Flash t.ex stöds ej vad jag vet.Går det att surfa? Läsa email?
Japp, det ska fungera på samma sätt som 360. Dvs inte i spel(finns alltid undantag, men inget native stöd i spel då det kan ge fördel, och konsol ska vara på lika villkor imo) men du kan skriva meddelande, surfa och navigera i dashboarden dvs musen går ej navigera med vad jag erfarat.Kan man använda mus och tangentbord?
Så inget jag rekomenderar, det är ddrygt att försöka tabba runt på hemsidor anpassade för en mus... handkontrollen är bättre.
Edit: jag navigerade till Gmail och Outlook för att jämför. Gmail fungerar mycket bättre på One än vad outlook gör. jag kunde inte klicka och få upp bilder från outlook utan bara de små thumbnailsen. Gmail/Drive var ingna problem att få upp deras bild bläddrare i fullskärm och klicka runt med.
Men jag skulle nog fortsätta kolla mailen i telefonen, snabbare. men har du Gmail och vill klicka upp bilder så funkar ju det för stunden.
Redigerat av SKIBBE, 06 September 2014 - 09:10.
Postad 06 September 2014 - 08:50
Spännande framtid vi går emot.
Redigerat av Chrester, 06 September 2014 - 08:51.
Postad 06 September 2014 - 09:09
Jag kollar ju aldrig på tv, men när jag gör det så har jag ju ca-modul i min tv och köpa en digital box för att få oneguide känns lite långsökt. Men kul att den verkar tillföra mer än att bara vara en gimmick (dock tycker jag det är jävligt märkligt att den downsamplar flerkanalsljud till stereo, bara för att den går via boxen, borde väl bara passthrough på ljudet?) bara en avstickareBytte tillbaks till region usa igen för att få kinect voice att funka. La in en adress i oregon samt la in deras lokala tvleverantör för att få oneguide att funka någorlunda. Fasen vad smidigt det blev helt plötsligt med oneguide
Får de det här att fungera med svenska tvstationer kan det bli kanon. Alla program dyker upp som de ska enligt en tidsaxel, lättöverskådligt och allt. Man kan adda favoritkanaler samt program till favoriter osv.
Spännande framtid vi går emot.
Postad 06 September 2014 - 09:27
Vilka appar finns tillgängliga i Sverige för Xbox One?
http://www.xbox.com/...one?xr=shellnav
detta skall vara alla appar, iaf enligt xbox.com
Edit, vet ej om Media spelaren som är i beta finns, eller om det bara finns för dem som är med i beta fw programet.
Redigerat av SKIBBE, 06 September 2014 - 09:28.
Postad 06 September 2014 - 09:50
Låter bara vid dashboard eller appar men inte med spel på skiva igång. Köpte min igår och känns sådär lagom kul....
Postad 06 September 2014 - 09:56
Heh, har jag inte tänkt på att man kan göra. Det är så synd att den svenska marknaden är så liten. Jag hoppas verkligen att stöd för OneGuide kommer.La in en adress i oregon samt la in deras lokala tvleverantör för att få oneguide att funka någorlunda. Fasen vad smidigt det blev helt plötsligt med oneguide
Kom vi inte fram till att den inte downsamplar? Eller downsamplade den och sen skickade ut i flerkanal?(dock tycker jag det är jävligt märkligt att den downsamplar flerkanalsljud till stereo, bara för att den går via boxen, borde väl bara passthrough på ljudet?) bara en avstickare
Postad 06 September 2014 - 10:02
Ngn mer än jag som har detta problem: https://www.youtube....h?v=skqwBNGH8VU
Låter bara vid dashboard eller appar men inte med spel på skiva igång. Köpte min igår och känns sådär lagom kul....
Jag skulle lämna tillbaka den få en annan jag hade ett liknade problem men på 360, och när personalen på Mediamarkt kopplade in den och fick höra, så var det inga problem längre fick en ny direkt.
kan man inte kalla den dean on arrival då har man rätt till en ny innan 7 dagar
Postad 06 September 2014 - 10:16
Jag hade en digitalbox liggandes då vi bytte till en nyare med hd-kannalsstödJag kollar ju aldrig på tv, men när jag gör det så har jag ju ca-modul i min tv och köpa en digital box för att få oneguide känns lite långsökt. Men kul att den verkar tillföra mer än att bara vara en gimmick (dock tycker jag det är jävligt märkligt att den downsamplar flerkanalsljud till stereo, bara för att den går via boxen, borde väl bara passthrough på ljudet?) bara en avstickare
Ang. ljudet. Det finns en funktion i xb1 under oneguide settings/ljud och bild. Där kan man ställa in surroundljud. Trodde då i min enfald att allt tv-ljud skulle bli åtminstone Prologic II. Men så är det tydligen inte. Är sändningen i stereo så kommer det ut stereo
Edit: ska man i framtiden kunna spela in program via oneguide eller?
Redigerat av Chrester, 06 September 2014 - 10:18.
Postad 06 September 2014 - 10:22
Jag skulle lämna tillbaka den få en annan jag hade ett liknade problem men på 360, och när personalen på Mediamarkt kopplade in den och fick höra, så var det inga problem längre fick en ny direkt.
kan man inte kalla den dean on arrival då har man rätt till en ny innan 7 dagar
Ja, får sticka förbi elgiganten imorgon. Vill inte stå ut med det oljudet flera år framöver!
Postad 06 September 2014 - 10:23
Spela in vet jag inte men med Microsofts nya tv-dosa så kan man pausa i alla fall.Edit: ska man i framtiden kunna spela in program via oneguide eller?
Postad 06 September 2014 - 10:31
Var inte för förhoppningsfull om att få en fungerande konsoll tillbaka...Ngn mer än jag som har detta problem: https://www.youtube....h?v=skqwBNGH8VU
Här har du en tråd om problemet: http://forums.xbox.c....aspx?pi7962=18
Finns flera stycken där som har fått ett antal enheter utbytta, bara för att få tillbaka en med exakt samma problem. Fick själv hem en Day One igår med detta problemet, även en kompis till mig fick hem en igår, same thing there... Låter ju onekligen som ett mjukvaru-problem då det ju endast låter i dashboarden.
Postad 06 September 2014 - 10:35
Heh, har jag inte tänkt på att man kan göra. Det är så synd att den svenska marknaden är så liten. Jag hoppas verkligen att stöd för OneGuide kommer.
Kom vi inte fram till att den inte downsamplar? Eller downsamplade den och sen skickade ut i flerkanal?
Jag kan ha gammal info, minns nu att det fanns en surround beta funktion i early acces programmet? så det är väl på väg.
Jag hade en digitalbox liggandes då vi bytte till en nyare med hd-kannalsstöd
Så jag kopplade in den. Annars kostar en skaplig digitalbox från 150:- och uppåt.
Ang. ljudet. Det finns en funktion i xb1 under oneguide settings/ljud och bild. Där kan man ställa in surroundljud. Trodde då i min enfald att allt tv-ljud skulle bli åtminstone Prologic II. Men så är det tydligen inte. Är sändningen i stereo så kommer det ut stereoDe som har hd-kanaler säger att de får ut 5.1 ljud (de sänder ju 5.1). Så de flesta kanaler är väl i stereo och då får vi antingen fuska till det med förstärkaren och få prologic eller så kanske ms gör en uppdatering och ger funktionen under oneguide settings/ljud och bild/surround att denm verkligen gör det man tror den ska göra
Edit: ska man i framtiden kunna spela in program via oneguide eller?
Att xboxen ska göra det till prologic är ju föga troligt, det får ju din reciver sköta som har alla sådana funktioner. det dryga är ju när man kör på samma hdmi är att man måste byta vid stereo signal till PL, och sen vid flerkanals ljud välja passande val på sin reciver igen.
Fast nyare recivers känner väl igen signalen och att man kan spara när jag tänker efter. så kanske inte är något ilands problem när allt kommer omkring
Redigerat av SKIBBE, 06 September 2014 - 10:38.
Postad 06 September 2014 - 11:28
Postad 06 September 2014 - 11:42
Min förstärkare är av den enklare sorten. Visst kan man manuellt aktivera prologicII men tycker inte det ska behövas. Grejen är att det inte är så många sändningar med 5.1 ljud så det mesta är i stereo. Alternativet i mitt fall är att köra optiskt direkt från tv till förstärkaren men då tappar xb1 sin vitts lite granna
Jag kör optisk från tv till stärkaren, men det är pga avsaknad av ARC annars hade jag tagit det över HDMI. Det blir nog väl i slutändan, det bästa är ju att MS verkar jobba på bred front för nya funktioner samt förbättra det som redan finns. Sen att vi kan tycka saker saknar funktioner är en annan sak men det är väl priset av att få sakerna snabbt, än att vänta länge på en helt färdig produkt. Men utan våran feedback/bug rapporter så förbättras ju inte sakerna heller.
Postad 06 September 2014 - 11:45
Postad 06 September 2014 - 11:59
Postad 06 September 2014 - 12:54
Postad 06 September 2014 - 12:57
Sitter här med en polare som köpt One och kör sverige, och han vill köpa DLC till Ghost men de finns inte att hitta. Men på mitt US konto finns allt, men byter jag till Svenska så försvinner allt. Är det samma begränsingar för alla som kör Swe?
ska kila ner o kolla.
Postad 06 September 2014 - 13:01
ska kila ner o kolla.
Najs, jag gjorde jämförelsen på xbox.com bara. för han mummla om att han fick inte alls samma sökresultat som mig, och så fort jag bytte till swe sidan så saknades hur mycket som helst av US utbudet
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
3 bilder
160 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?