Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2014 - 20:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

47 Ronin på Bluray.
Helt ok popcorn underhållning. Lite förvånad över kritiken den fått.
Det är orimligt att ha högre krav på en Hollywood rulle.

6/10 ansiktsförlamade Keanu Reeves.

Håller med. Tyvärr såg jag den väldigt sent en kväll och lyckades somna så har inte sett slutet. Tycker den fungerar för vad det är. Påminner endel om Anime serier/filmer vilket jag är lite svag för :) en 6:a skulle den nog få av mig oxå.

Postad 11 June 2014 - 20:46

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 2
Clooverfield kunde ha blivit en ok döaction.
Handkamera och då försvann all känsla 3/10.

Postad 11 June 2014 - 21:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 1

Handkameran är ju halva filmen, tycker jag.
Brukar själv ha svårt för handkamera-filmer men denna ger en sjuk inlevelse på något sätt.

Postad 12 June 2014 - 05:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
The Wolf Of Wall Street

Ingen Leonardo fan, men här gör han en riktigt bra roll prestation. Det glada 80 talet grejer det :) helt klart sevärd och underhållande..

4.5/5 Färjestadare

Postad 12 June 2014 - 06:19

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Frost.

Snyggt animerad med annars ganska typisk Disney dvs väldigt standard utan överraskningar. Skall dock ge den en chans till och se den på engelska, säkert lite bättre då. 3/5.

Postad 12 June 2014 - 06:39

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1

Håller med till 100%. Hanteringen av handkameran förstörde hela filmen. Bara en massa skak och konstiga vinklar. Detta t.o.m. innan de spännande bitarna brakar loss. Synd för jag tycker grundidén är bra men genomförandet riktigt dåligt.

Postad 12 June 2014 - 07:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Handkameran är ju halva filmen, tycker jag.
Brukar själv ha svårt för handkamera-filmer men denna ger en sjuk inlevelse på något sätt.

Håller med dig. Hade det varit "snyggt" filmat men ändå samma budget så hade det nog blivit pladask för denna film. Hade dem haft en monsterbudget hade det blivit som Pacific Rim eller något liknande. inte så bra med andra ord.

Postad 12 June 2014 - 21:05

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Är inte hela grejen med Cloverfield att den låtsas vara filmad med en av karaktärernas filmkamera? Tycker man den grundidén är bra så känns det konstigt att begära stadig kamera och fasta vinklar...

Postad 13 June 2014 - 00:31

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Borgman- luffare kommer och raserar en familjs övremedelklasstillvaro. Lite mer artsy spin på home invasion genren. Grym inledning, lite svagare längre fram. Men god stämning och kräver lite efterforskning för att förstå.( Ledtrådar :camiel, ängel som fördrev adam&eva från edens lustgård.) Sevärd!

Postad 13 June 2014 - 07:46

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1

Är inte hela grejen med Cloverfield att den låtsas vara filmad med en av karaktärernas filmkamera? Tycker man den grundidén är bra så känns det konstigt att begära stadig kamera och fasta vinklar...

Bara för att förtydliga så förstår jag att det är grejen och visste det när jag kollade på den. Men andra filmer i samma genre har lyckats betydligt bättre och kameran var på tok för ostadig t.o.m. för att vara en sån här film. T.o.m. innan det börjar hända grejer så filmar de extremt skakigt och ryckigt (kolla t.ex. trailern). Så ser det inte ut när en privatperson filmar, eller iallafall ingen jag känner. När jag pratade om vinklad kamera så menade jag egentligen tiltad kamera. Redan i början av filmen så lägger de kameran på sniskan. Resultatet för min del blev att jag satt och störde mig på hur jobbig filmen var att titta på och flera sekvenser fick jag titta bort från för att jag började må dåligt.

Postad 13 June 2014 - 10:09

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Bara för att förtydliga så förstår jag att det är grejen och visste det när jag kollade på den. Men andra filmer i samma genre har lyckats betydligt bättre och kameran var på tok för ostadig t.o.m. för att vara en sån här film. T.o.m. innan det börjar hända grejer så filmar de extremt skakigt och ryckigt (kolla t.ex. trailern). Så ser det inte ut när en privatperson filmar, eller iallafall ingen jag känner. När jag pratade om vinklad kamera så menade jag egentligen tiltad kamera. Redan i början av filmen så lägger de kameran på sniskan. Resultatet för min del blev att jag satt och störde mig på hur jobbig filmen var att titta på och flera sekvenser fick jag titta bort från för att jag började må dåligt.

Okej, då är jag med. Kan hålla med om att de underskattar hur stadigt en normal människa faktiskt kan hålla en kamera. :) Kan också tillägga att jag inte tycker filmen är särskilt bra.

Postad 13 June 2014 - 14:49

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 2
Trolljägaren är den bästa "found footage" filmen någonsin. När vi nu är på temat.

Postad 13 June 2014 - 15:20

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Trolljägaren är den bästa "found footage" filmen någonsin. När vi nu är på temat.

Tror jag instämmer, och Blair Witch är ett stolpskott...

Postad 13 June 2014 - 15:23

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Tror jag instämmer, och Blair Witch är ett stolpskott...

Kan nog hålla med er båda två. Blair Witch tyckte jag var riktigt kass. Cannibal Holocaust var väldigt bra också, eller iallafall jävligt creepy och välgjord med tanke på när den gjordes.

Postad 13 June 2014 - 18:31

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Håller med, riktigt bra!

Postad 13 June 2014 - 19:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 1

Cannibal Holocaust, enligt mig.

Postad 13 June 2014 - 21:39

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 1
Trolljägaren är hur skön som helst :)

Postad 13 June 2014 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Verkligen. Jag hade aldrig hört talas om den när jag köpte filmen. Riktigt positiv överraskning!

Men när vi skriver så här så blir det ju inte längre en överraskning för de som läser tråden, tyvärr.

Postad 15 June 2014 - 00:17

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Edge of Tomorrow på Bio i 3D

http://www.imdb.com/...7/?ref_=nv_sr_1

Tyckte denna var riktigt bra och klart sevärd om man ser till själva filmen.
Dock var kvaliteten på bilden ett skämt var mycket oskarp under stora delar av filmen.
Fick prova utan mina glasögon och var mäkta irriterad dom första 30min men sen fastnade jag i storyn.
Ljudet var dock riktigt tungt.
Så mitt betyg blir följande.
Film 8/10
Ljud 8/10
Bild 2.5/10

Sista gången jag kommer gå på en 3D film.
Tycker det är totalt meningslöst om jag ska vara ärlig.
I alla fall så länge man måste ha dom där förbannade glasögonen.

Postad 15 June 2014 - 23:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Oskarp var den men det är ju inte 3Dns fel i sig.

Skilde bara 10 spänn mot att se 2D varianten i sämsta salongen så förhoppningsvis fick jag igen pengarna på ljudet i alla fall. Jag har inga större problem med 3D i sig men det här är nog den sämsta 3D konvertering jag sett på bio bortsett från Abrams lens flare bepestade Star Trek rulle. Lens flares fungerar ännu sämre i 3D än i 2D :P. Jag skulle sätta mig relativt långt bak i salongen för denna rulle.

Helt okej film. Oblivion gillade jag betydligt bättre för att ta en annan modern Sci fi rulle.
Temat är väl lite samma som Looper tycker de fick ut lika mycket ur den relativa lågbudget rullen :)

7/10 får den. Bilden får lägre betyg.

Postad 15 June 2014 - 23:54

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
När det gäller Edge of tomorrow och dess bild, så har jag funderat en del - och kommit fram till att den är lite ovanlig när det gäller 3D. Jag brukar inte hänga upp mig i vanliga fall på vinklar och ljussättning i filmer, men denna var annorlunda på något sätt. Har grubblat över detta sen jag såg den på bio och kommit fram till att det är väldigt "tight" filmat. Kameran är för det mesta väldigt närgången, vilket är ovanligt då filmer som är tänkta med 3D brukar vilja ha öppna scener som ger ett större djup i bilden.

Postad 16 June 2014 - 07:43

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Lone Survivor - Riktigt bra krigsfilm helt i min smak. Skådespelare som inte är allt för jobbiga. Det enda minuset är att den är lite väl mycket Pro America, att det känns som en reklamfilm för Seals och armen. Dock är den så pass välgjord och bra att jag förlåter dem :) Betyg: 8/10

Paradise Lost (3) - Såg denna dokumentär på SVT play. Fy fan vilken historia. ruskigt intressant och engagerande. Man blir upprörd och sur :) Betyg: 9/10

Redigerat av beat_strandh, 16 June 2014 - 07:49.

Postad 16 June 2014 - 07:52

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
A perfect getaway en riktigt bra thriller med trevliga hawaii miljöer.
9/10

Postad 16 June 2014 - 07:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
American Hustle

Bra film, inte så mycket mer att säga :) Imponerad av Bale som lyckas förvandla sin kropp på detta vis...

7/10

Postad 16 June 2014 - 13:38

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 1
Escape Plan på BD.
Senior action när den är som bäst. Tyckte faktiskt att denna levererade.
7/10 rullatorer

Postad 17 June 2014 - 21:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Man of Steel, dvs nyaste stålmannen. I 3D

En total reboot, man får se hur stålmannen kom till jorden och vad som hände innan han började arbeta på en tidning. Krypin framställs som ett orimligt ologiskt samhälle. Attityden mot stålmannen från militären är samma som i exakt alla andra hjältefilmer och fetmånga klyschor spränger sönder dialogen.

Ett totalhaveri från Hollywood, som smular sönder det som funnits kvar av stålmannen goda namn. En total megaskräpfilm som säkert har kostat dyngmycket pengar att göra. Slutstriden är bland dom snyggaste jag sett, men vad hjälper det visuella i en film som den här? Ljudet måste en schimpans ha mixat. Som vanligt så är Hollywood extra dålig när det kommer till fysiken. Är det så omöjligt att försöka göra rätt?

3D i den här filmen? Dom glömde att lägga dit 3D-effekterna. Ser ut som filmen skiktat sig. Thats it.

Bild: 4/5 stundtals makalös
Ljud: 1/5 dialogen för låg, mellanbasen uppskruvad och ingen bas under typ 35hz. Discofilm med horribla ljudeffekter. Lär er från Iron man.
Film: 0/5 se inte. Lång var den också.

Postad 18 June 2014 - 05:12

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Man of Steel, dvs nyaste stålmannen. I 3D

En total reboot, man får se hur stålmannen kom till jorden och vad som hände innan han började arbeta på en tidning. Krypin framställs som ett orimligt ologiskt samhälle. Attityden mot stålmannen från militären är samma som i exakt alla andra hjältefilmer och fetmånga klyschor spränger sönder dialogen.

Ett totalhaveri från Hollywood, som smular sönder det som funnits kvar av stålmannen goda namn. En total megaskräpfilm som säkert har kostat dyngmycket pengar att göra. Slutstriden är bland dom snyggaste jag sett, men vad hjälper det visuella i en film som den här? Ljudet måste en schimpans ha mixat. Som vanligt så är Hollywood extra dålig när det kommer till fysiken. Är det så omöjligt att försöka göra rätt?

3D i den här filmen? Dom glömde att lägga dit 3D-effekterna. Ser ut som filmen skiktat sig. Thats it.

Bild: 4/5 stundtals makalös
Ljud: 1/5 dialogen för låg, mellanbasen uppskruvad och ingen bas under typ 35hz. Discofilm med horribla ljudeffekter. Lär er från Iron man.
Film: 0/5 se inte. Lång var den också.

Håller med! (såg den inte i 3D dock)

Postad 18 June 2014 - 07:04

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Och jag som tyckte man of steel är den bästa superman filmen av dom alla såg dock inte 3d versionen.

Postad 18 June 2014 - 07:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Tyckte senaste stålis var okej. 5/10 typ. Mycket godis för både ögon och öron. Själva filmen var väl lika bra som vilken superhjälte film som helst (förutom senaste Batman rullarna som är dem bästa ever)

Postad 18 June 2014 - 07:33

Unregistered30643
  • Unregistered30643
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Mannen på taket såg jag igår, dagen innan såg jag Rötmånad och Badjävlar samtliga riktiga klassiker.

Postad 18 June 2014 - 09:52

Unregistered0edbff4a
  • Unregistered0edbff4a
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

V/H/S del 1 och 2, klart bästa "found footage" filmerna enligt mig.

Postad 18 June 2014 - 14:05

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Hade inga problem med låg dialog men håller helt med om det du skriver om att det saknas lågbas. Men 1/5? :) Är dina betyg i relation till dina förväntningar?

/ j

Postad 18 June 2014 - 15:20

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0

Och jag som tyckte man of steel är den bästa superman filmen av dom alla såg dock inte 3d versionen.

Fast säger det så mycket. Jag har sett alla men tycker ingen är direkt bra. Ska se om Man of Steel har haft bluray 3Dn länge då den var på rea men har inte haft prioritet om vi säger så. Första gången jag såg den på bio så var den verkligen inte mer än godkänd.

Postad 18 June 2014 - 15:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Supermanfilmerna är ju kassa allihop. :P
Tacka vet jag Watchmen, Spiderman 1 och 2 (med TM), Iron Man 1, Kick-Ass, The Incredibles, SinCity (Marv ÄR en superhjälte ;) ), Unbreakable och i viss mån Batman Begins + TDK. Sen finns det några till som är rätt bra. Avengers t.ex.

Postad 18 June 2014 - 15:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
+1 på alla dem. Avengers var väl inte wow direkt iof :)

Redigerat av oqvist, 18 June 2014 - 15:49.

Postad 19 June 2014 - 01:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Hade inga problem med låg dialog men håller helt med om det du skriver om att det saknas lågbas. Men 1/5? :) Är dina betyg i relation till dina förväntningar?

/ j

Det väldigt låga betyget utgörs av att dialogerna ibland är så viskande låga att man inte hör något. Sen kan det ske en actionscener där ljudet hoppar 40db upp, vilket är värdelöst. Vi skruvade upp centern fem dB och drog ner basen så att inte dom där 50hz-tonerna skulle dina i öronen. Vete fan om jag inte var lite snäll tom... Det här är bland det sämsta i ljudmix jag upplevt.

Postad 19 June 2014 - 01:36

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Fuktande av läppar antar jag.

Det väldigt låga betyget utgörs av att dialogerna ibland är så viskande låga att man inte hör något.

Postad 19 June 2014 - 07:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Den är bättre än Superman Returns men kommer inte i närheten av de klassiska filmerna. Problemet är som jag ser det att de helt har tappat fokus på Clark. Det är ju liksom han som gör Superman, att det finns en mänsklig kille under skalet. Tappar man honom har de inte fattat vad det går ut på. Min favoritfilmatisering är således Lois and Clark där fokus ligger helt på Clark.

Postad 19 June 2014 - 11:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 1

Den är bättre än Superman Returns men kommer inte i närheten av de klassiska filmerna. Problemet är som jag ser det att de helt har tappat fokus på Clark. Det är ju liksom han som gör Superman, att det finns en mänsklig kille under skalet. Tappar man honom har de inte fattat vad det går ut på. Min favoritfilmatisering är således Lois and Clark där fokus ligger helt på Clark.

Dom klassiska filmerna är ju riktigt dåliga, tafflig slapstickhumor, bristande effekter, konstiga påhitt som stålmannens krafter etc.

Man of steel är absolut den bästa stålman-film som gjorts. Detta är en "Begin"-film och fokus på Clark kommer troligen senare om det får plats, dagens filmer bygger allt kring action och effekter, Clark levererar inget av dessa vilket blir lika med att dagens publik tycker att det är tråkigt.

http://www.youtube.com/watch?v=ONza8T0cBZ4&feature=share&list=UUtKttDTGqEbBrC7jDN2_axQ&index=4

Postad 19 June 2014 - 11:50

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 2

Dom klassiska filmerna är ju riktigt dåliga, tafflig slapstickhumor, bristande effekter, konstiga påhitt som stålmannens krafter etc.

Man of steel är absolut den bästa stålman-film som gjorts. Detta är en "Begin"-film och fokus på Clark kommer troligen senare om det får plats, dagens filmer bygger allt kring action och effekter, Clark levererar inget av dessa vilket blir lika med att dagens publik tycker att det är tråkigt.

Håller med om att MOS är annorlunda och rätt bra, men blev grymt besviken på det tramsigt överdrivna actionspektaklet i slutstriden.

Filmerna med Reeve känns visserligen lite dammiga i jämförelse med dagens, men har en helt annan charm och ligger väldigt mycket närmre de klassiska tecknade serierna, och att döma ut dem som "riktigt dåliga / taffliga" är orättvist och antyder lite att du drabbats av precis det syndrom du tillskriver "dagens publik"... ;)

Postad 19 June 2014 - 15:20

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Håller med om att MOS är annorlunda och rätt bra, men blev grymt besviken på det tramsigt överdrivna actionspektaklet i slutstriden.

Filmerna med Reeve känns visserligen lite dammiga i jämförelse med dagens, men har en helt annan charm och ligger väldigt mycket närmre de klassiska tecknade serierna, och att döma ut dem som "riktigt dåliga / taffliga" är orättvist och antyder lite att du drabbats av precis det syndrom du tillskriver "dagens publik"... ;)

Det överdrivna actionspektaklet verkar vara en vinnande faktor, Transformers, Avengers etc, själv höll jag på att somna :P

Jo jag gillar charmen i dom gamla men tänk dig att du ska visa en 2000-talare som läser serierna en stålman-film då är dessa inte mycket att hurra för, mer som en parodi på stålmannen medans dom senare påminner mer som serierna, det samma gäller Hulken, det är vi 70-talister och tidigare som gillar detta men det är ju inte bättre än dagens reboots på långa vägar.

Postad 19 June 2014 - 16:04

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Jag tyckte om det nymodiga actionspektaklet i Man of Steel. Problemet med Stålmannen och hur den breda publiken ser på Stålmannen är att han är oövervinnlig och att han i sig självt är en deus ex machina - allt han gör har nästan inga konsekvenser, ingen dör, alla räddas och Stålmannen lyckas alltid lösa problemet med minimal skada.

Det är därför Man of Steel lyckas med det som skulle kunna vinna över dagens "moderna" publik - det är inget matinéäventyr längre, Clark Kent är mänsklig; han har gudalika krafter, visst, men han har ett stort, ständigt moraliskt dilemma framför sig och han upplever problem precis som vi andra gör, samtidigt som inget i världen kan stoppa människor från att dö - inte ens Clark Kent själv.

Att i princip hela Metropolis och delar av Indiska Oceanen ryker med när Zod invaderar illustrerar bara hur det hade kunnat ske i dagens verklighet. I Golden/Silver Age blev Stålmannen rasande så fort en duva på en skyskrapa i Metropolis blev tilltufsad av en skurk, men nu sprängs byggnader, Stålmannen flyger genom kontor och smärre delar av jordens yta blir deformerad för att Stålmannen inser att han är mäktig som en gud men inte kan vara på alla platser samtidigt, medan han också förstår att han inte kan hålla tillbaka mot gelikar som Zod såvida han inte vill förlora och se sin adoptivplanet bli förstörd.

Det är också i led med Stålmannens början som superhjälte - den traditionella Stålmannen är färdigbakad direkt eller så möter vi honom när han redan etablerat sig som hjälte i Metropolis sedan innan. I Man of Steel har han vandrat världen runt för att förstå sitt syfte, delvis också på grund av skuldkänslor, för att mogna medan han tvingas lära sig sina krafter som tar åratal att bemästra på väldigt kort tid. Resultatet blir att en hel stad får betala för det, fastän han räddar jorden från ett övermänskligt motstånd.

Att han
Spoiler

Postad 19 June 2014 - 23:41

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
När jag läste det första inlägget så tänkte jag på Made of Steel inte Man of steel.
Tänkte att den måste jag ju se igen.
Men det verkar inte vara lätt att få tag i längre.

Postad 21 June 2014 - 10:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ok, det var imo bland dom brutalaste övertolkningarna jag läst om en film :D

Postad 21 June 2014 - 10:54

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Jag tyckte den var helt ok,
Spoiler
..

Senaste filmen jag såg: Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann: Will not remember it, men han var som skön, Allan: inget bekymmer i världen.

Postad 21 June 2014 - 15:28

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Ok, det var imo bland dom brutalaste övertolkningarna jag läst om en film :D

Är lite trött på att folk "by default" tycker Batman är så cool likzåm och är mer mänsklig än vad Superman är, asså han e ju en vanlig människa som kan slåss och så ba!!!!! osså e han smart!!!!!!

Postad 21 June 2014 - 15:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
asså ru?

Postad 21 June 2014 - 16:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Är lite trött på att folk "by default" tycker Batman är så cool likzåm och är mer mänsklig än vad Superman är, asså han e ju en vanlig människa som kan slåss och så ba!!!!! osså e han smart!!!!!!

Haha, var kom batman ifrån? Jag gillade inte den senaste triologin så mycket heller. Får höra att jag är en av dom få som gillade den tredje filmen bättre än den med jokern, så batmantrogen är jag :) jag hade samma kritik på batman, känns orealistiskt, men inte lika korkat som man of Steel.

Nej, ska det vara superhjälte så ska det vara Iron man eller The avengers!

Redigerat av Zartok, 21 June 2014 - 16:02.

Postad 21 June 2014 - 17:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 5
Om man kritiserar en superhjältefilm för att den är orealistisk har man liksom missat poängen.

Postad 21 June 2014 - 17:58

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Om man kritiserar en superhjältefilm för att den är orealistisk har man liksom missat poängen.

Haha ja vafan liksom, realistisk superhjälte.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.