Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 490:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 06 April 2015 - 07:53
PS4:an har bara en optisk ingång. Jag behöver ljudet från tv:n, Tvixen, PS4:an, och om jag kopplar via tv:n så får jag med mig alla källor.
Postad 06 April 2015 - 09:34
PS4:an har bara en optisk ingång. Jag behöver ljudet från tv:n, Tvixen, PS4:an, och om jag kopplar via tv:n så får jag med mig alla källor.
Lösningen kostar 59:-
http://www.kabelgiga...qjKBBoCR9Xw_wcB
Postad 08 April 2015 - 13:25
http://www.conrad.se...CFWnqcgod2y4AfQ
Vore ju fint om den skulle fungera till BD, Netflix, Spotify, etc.
Postad 08 April 2015 - 16:14
Angående fjärrkontroll, någon som testat denna?
http://www.conrad.se...CFWnqcgod2y4AfQ
Vore ju fint om den skulle fungera till BD, Netflix, Spotify, etc.
Praktiskt...
Funderar om det inte finns någon liknande lösning för harmony och liknande, typ använder USB som tangentbord och på så sätt kan skicka in kommandon. Antar att den inte kan skicka in typ lite specialknappar, utan "bara" det som ett vanligt tangentbod kan skicka. Men det räcker ju i många fall.. =)
Man kanske kan skicka in alla kommandon till PS4:an via ett vanligt tangentbord?
Postad 11 April 2015 - 14:10
Går det att få så Youtube-ikonen blir en del av huvud-menyn/-raden istället för att ligga i undermenyn?
Postad 21 April 2015 - 06:33
Postad 21 April 2015 - 07:00
Tycker att PS4 är riktigt tyst vid Blu-ray spelning. Länge sedan jag använde min fet PS3'a för Blu-ray, men den skulle jag säga lät mycket, och PS4 låter nästan inget.
Postad 21 April 2015 - 11:06
Postad 21 April 2015 - 11:21
Postad 21 April 2015 - 11:31
Jag som har tyckt PS4'an är ljudligare än PS3 slim (de står på samma ställe), men har faktiskt inte spelat film på PS4an än, får väl testa någon dag.
Postad 21 April 2015 - 21:21
Vad bra, vet någon om tex Game ilr Gamestop tar emot inbyte av konsol trots att man inte har kartongen och manualer kvar ?
Gamestop tar väl emot allt, men du får ju inte mycket pengar av dem. Kanske lite mer i värdecheck i butiken, men tror ändå det lönar sig att sälja på t.ex. Blocket. Men Gamestop är väl enkelt och bekvämt alternativ om du ändå ska köpa en PS4.
Postad 21 April 2015 - 22:10
Jag som har tyckt PS4'an är ljudligare än PS3 slim (de står på samma ställe), men har faktiskt inte spelat film på PS4an än, får väl testa någon dag.
Hade en PS3 (phat) som lät ganska mycket, för mycket i mitt tycke. Har nu en PS4:a som jag inte upplevt som högljudd - fram tills jag började nöta Bloodborne. Bloodborne får igång fläkten ganska rejält under längre pass har jag märkt ![]()
Fast ser man film borde den inte låta så mycket, mer än att blu ray-enheten kanske spinner upp i början men när den väl lugnat sig borde det vara ungefär samma påfrestning som att navigera i XMB eller sitta med Youtube och liknande appar. Då låter inte min PS4 något i princip.
Postad 21 April 2015 - 22:59
Game hade ett erbjudande som gick ut 1/4 där man fick ps4:an för 1600:- billigare om man bytade in sin ps3+3st spel. Tror inte man får så mycket ifall man satt den på blocket plus att det är mycket smidigare att göra ett inbyte via butik. Jag får helt enkelt vänta och se om någon liknande kampanj dyker upp igen.Gamestop tar väl emot allt, men du får ju inte mycket pengar av dem. Kanske lite mer i värdecheck i butiken, men tror ändå det lönar sig att sälja på t.ex. Blocket. Men Gamestop är väl enkelt och bekvämt alternativ om du ändå ska köpa en PS4.
Postad 22 April 2015 - 06:54
Hur står denna konsol sig i jämförelse mot ps3 slim som bluray spelare.? Jag vill ha en tyst bluray spelare då jag tycker ps3:an låter en hel del även efter uppläsning av skivan.
Nu vet jag inte om du menar att det är själva uppläsningen som låter mycket, eller fläkten som varvar upp,men för säkerhets skull: har du blåst rent vid fläktutblåset? Min PS3 lät som fan innan jag gjorde det, för att sen vara helt knäpptyst efteråt.
Sen kan jag ju tycka att man ska ha en PS4:a iaf, men av rätt anledningar. ☺
Postad 22 April 2015 - 08:14
Postad 23 April 2015 - 22:51
är det dts-hd på maskinen? så det syns i förstärkaren och inte står pcm ;D
Postad 24 April 2015 - 08:42
Redigerat av MikeVKR, 24 April 2015 - 08:43.
Postad 24 April 2015 - 15:37
För det går väll skicka ljudet via bitstream ifall man nu hellre vill göra det? Ni som har konsolen får gärna bekräfta..
Yepp, det går utmärkt att skicka ljudet (inkl. Dolby True HD och DTS HD) via bitstream!
Postad 26 April 2015 - 09:03
Behöver en skravsladd med mic till min Sennheiser Momentum
Tror att jag vill köra online med mina vanliga hörlurar, men behöver en sladd med mic 3,5mm. Antar att det inte är svårt att hitta, please help. Har någon annan prövat?
Postad 28 April 2015 - 12:03
Kan ps4 vara ett bra alternativ till sonos och dylikt? Kan man styra spotify från mobilen utan att ha igång tvn?
Såg att nån klagat på att ljudet var sämre fårn ps4 från usb till dac. Då drog han dock ljudet genom tvn först, om det påverkar?
Postad 28 April 2015 - 12:16
Kan ps4 vara ett bra alternativ till sonos och dylikt? Kan man styra spotify från mobilen utan att ha igång tvn?
Såg att nån klagat på att ljudet var sämre fårn ps4 från usb till dac. Då drog han dock ljudet genom tvn först, om det påverkar?
Den fungerar som en spotify connect enhet.
Postad 29 April 2015 - 10:31
Hur är det med automatiska nerladdningen och installation av uppdateringar samt FW egentligen? FW 2.51 och senaste Bloodborne hade inte ens laddats ner för mig fastän jag startade PS4:an två dagar efter att dessa uppdateringar kom. Har kryssat i alla inställningar så vitt jag vet, under power settings finns "connect to internet" samt att jag valt att aktivera autmatiska nerladdningar i andra menyn.
Vill minnas att det fungerat bra tidigare, jag kan dessutom starta nerladdning av spel via PS Store remote så verkar funka. Eller missar jag något? Hade varit skönt om detta funkar utan strul då uppdateringar på 2-3 GB ändå tar några minuter att få ner. Minuter jag hellre lägger på att lira när jag väl har tid ![]()
Postad 29 April 2015 - 14:23
Hört rykten om att Sony antagligen kommer att ta ner demot på P.T ganska snart nu när nästa Silent Hill har dragits tillbaka. Så för de som har tänkt testa det kan det vara läge att ladda ner det!
https://store.playst...PPPPPPPTTTTTTTT
Redigerat av Palter, 29 April 2015 - 14:25.
Postad 30 April 2015 - 10:19
Hur är det med automatiska nerladdningen och installation av uppdateringar samt FW egentligen? FW 2.51 och senaste Bloodborne hade inte ens laddats ner för mig fastän jag startade PS4:an två dagar efter att dessa uppdateringar kom. Har kryssat i alla inställningar så vitt jag vet, under power settings finns "connect to internet" samt att jag valt att aktivera autmatiska nerladdningar i andra menyn.
Vill minnas att det fungerat bra tidigare, jag kan dessutom starta nerladdning av spel via PS Store remote så verkar funka. Eller missar jag något? Hade varit skönt om detta funkar utan strul då uppdateringar på 2-3 GB ändå tar några minuter att få ner. Minuter jag hellre lägger på att lira när jag väl har tid
Jag har samma problem att den inte laddar ner uppdateringar i viloläge, vissa uppdateringar är ju rätt stora, tar tid även fast man har fiber.
Nån som har nån lösning på det problemet?
Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 30 April 2015 - 10:22.
Postad 02 May 2015 - 10:33
Snart dags att köpa ett PS4, men kommer problemet, förut så kunde man ha 5 olika aktiverade enheter på samma Avändare.
men nu är det bara 2st, Jag har en PS3, sedan har en kompis aktiverat mitt konto på sin PS3 för att kunna spela vissa PS+ spel
Har "köpt" PS4 PS+ spelen via shoppen när det kommer nya spel månadsvis så att jag skall kunna spela dom när jag köper ett PS4
efter som man bara får ha 2 system på en användare. kommer det att fungera om jag avaktiverar mitt PS3 & aktiverar PS4 för att
kunna spela PS+ spelen?
Sedan om jag vill spela något på PS3 så avaktiverar jag PS4 & aktiverar min PS3?
Postad 02 May 2015 - 10:42
Snart dags att köpa ett PS4, men kommer problemet, förut så kunde man ha 5 olika aktiverade enheter på samma Avändare.
men nu är det bara 2st, Jag har en PS3, sedan har en kompis aktiverat mitt konto på sin PS3 för att kunna spela vissa PS+ spel
Har "köpt" PS4 PS+ spelen via shoppen när det kommer nya spel månadsvis så att jag skall kunna spela dom när jag köper ett PS4
efter som man bara får ha 2 system på en användare. kommer det att fungera om jag avaktiverar mitt PS3 & aktiverar PS4 för att
kunna spela PS+ spelen?
Sedan om jag vill spela något på PS3 så avaktiverar jag PS4 & aktiverar min PS3?
Det är olika aktiveringar per system så antalet aktiveringar på en PS3 ska inte begränsa antalet aktiveringar på en PS4/Vita och tvärtom.
Postad 02 May 2015 - 10:43
Det är olika aktiveringar per system så antalet aktiveringar på en PS3 ska inte begränsa antalet aktiveringar på en PS4/Vita och tvärtom.
Ok tack, då skall det ju inte bli några problem ![]()
Postad 02 May 2015 - 11:18
Det här är vad som gäller
http://faq.en.playst...ce-deactivation
har för mig att en del äldre spel fortfarande kan aktiveras på fem enheter
Postad 05 May 2015 - 18:55
Om man är PSN+ (guldmedlem, eller vad det kallas) sedan tidigare på ps3,
kommer man även få gratis-titlar etc fast anpassade till ps4an på samma medlemsskap? (har just köpt en ps4)
Postad 05 May 2015 - 19:06
Om man är PSN+ (guldmedlem, eller vad det kallas) sedan tidigare på ps3,
kommer man även få gratis-titlar etc fast anpassade till ps4an på samma medlemsskap? (har just köpt en ps4)
Yes box
Postad 28 May 2015 - 11:34
Sony's PS4 Plan Includes Courting Casual Gamers, Enhancing System Features: http://www.gamespot....n/1100-6427611/
Nu börjas det... Dags att sikta på causal gamers och cloud tv service för att locka ännu fler att köpa konsolen. Men smart av Sony att fokusera på spel först, locka gamers med "vi gör en SPELkonsol till skillnad från MS" och sedan smyga in tv och annat när konsolen är stor.

Postad 28 May 2015 - 13:16
Jo, men det står ju att de ska göra både och. Core gamers, relevant title offerings.
Postad 28 May 2015 - 13:52
Jo, men det står ju att de ska göra både och. Core gamers, relevant title offerings.
Jag är säker på att de kommer att fortsätta att ge spelare det som de vill ha. Jag bara noterar att det inte längre är games, games, games som är Sony fokus.
Sedan får vi väl se var relevant title offerings innebär.
Postad 28 May 2015 - 14:26
Ser man till vad de har erbjudit som first party gentemot MS så är det väl nästan samma skit mer eller mindre so far. De har bara varit smartare med kommunikationen. Det är inte mycket som skiljer konsolerna åt, just nu lite bättre flyt på PS4 bara.
Det som folk vände sig mot med MS var ju inte främst att det fanns ett TV-fokus, utan alla andra policies med Internetcheckar och spelen ej kunde bytas etc, som de sedan ändrade. Så länge Sony inte inför dessa så är de safe.
Postad 28 May 2015 - 17:50
Helt klart var Sony bättre i sin kommunikation och MS fick betala ett dyrt pris för sin klumpighet. Tror inte att Sony tar ut svängarna så kraftig även om de nog kommer lägga en del fokus nu på tv tror jag. Vad det gäller andra policies kommer de smygandes, vissa spel kräver online connection men vi som spelare tänker inte på det. Sådana saker kommer bli vanligare .
Postad 29 May 2015 - 07:20
Sony's PS4 Plan Includes Courting Casual Gamers, Enhancing System Features: http://www.gamespot....n/1100-6427611/
Nu börjas det... Dags att sikta på causal gamers och cloud tv service för att locka ännu fler att köpa konsolen. Men smart av Sony att fokusera på spel först, locka gamers med "vi gör en SPELkonsol till skillnad från MS" och sedan smyga in tv och annat när konsolen är stor.
Ett naturligt steg tycker jag. Inte mig emot att dem adderar lite extra lullull så länge det inte påverkar fokuset på spel vilket dem uppenbarligen själva insett och kommer försöka eftersträva.
Postad 16 June 2015 - 04:44
"Det går inte komma åt den här mediaservern, den medger inte åtkomst från det här mediasystemet. Kontrollera medieserverns inställningar"
Får jag när jag får upp min HDD som är utdelad i nätverket som jag kör annars i kodi, Plex, Boxee...
Vad är det för fel..? Ska man ladda ner en medieklient av nåt slag på datorn där man har sina filer?
Sen får jag upp Plex mediaserver, där får jag igång filmer, men blir inget ljud... annars hade det ju vart ett alternativ.
Redigerat av Garrett, 16 June 2015 - 04:51.
Postad 16 June 2015 - 16:15
För mig funkade det på direkten, min NAS dök upp med det samma.
Jasså... vad märkligt att det är så här då... Plex funkar ju genom ps4, både genom Plex appen, och mediapselaren på ps4, men där inget ljud då. ![]()
HDD dyker ju upp, men sen när jag klickar på den, så får jag meddelandet jag skrev ovan.
Är iofs ingen brådska, har både HTPC och boxee, men man vill ju testa hur det är... ![]()
Redigerat av Garrett, 16 June 2015 - 16:16.
Postad 16 June 2015 - 16:31
Jag har all min media rippad och anpassad till iTunes så jag kommer även i fortsättningen köra via Apple tv men kul ändå att Sony breddar PS4:an.
Postad 16 June 2015 - 19:14
Kör HTPCn som "nas", delar ut en HHD där till plexklienter och Kodiklienter... där funkar det, men inte genom just playstation mediaplayer. Det är det jag tycker är så konstigt... ![]()
Men srt. och sub. funkar inte än eller, ni som kan testa? ![]()
Redigerat av Garrett, 16 June 2015 - 19:15.
Postad 16 June 2015 - 19:24
Sen insåg jag att ps4an satt på fel VLAN. Fungerar klockrent mot min plex server, nöjd med uppspelningen främst spolning i videos, aströgt på alla andra dlna-enheter jag har.
Postad 16 June 2015 - 19:27
Funkade inte för mig heller...
Sen insåg jag att ps4an satt på fel VLAN. Fungerar klockrent mot min plex server, nöjd med uppspelningen främst spolning i videos, aströgt på alla andra dlna-enheter jag har.
Fel VLAN? Vad är det? ![]()
Fick du ljud när du körde till Plex server från p-media spelaren? Det fick inte jag... fast har typ bara DTS ljud på alla filmer... kan det va det som spökar?
Redigerat av Garrett, 16 June 2015 - 19:28.
Postad 16 June 2015 - 19:52
jag har segmenterat mitt nätverk, servernät, gästnät, dmz för webserver mm.Fel VLAN? Vad är det?
Fick du ljud när du körde till Plex server från p-media spelaren? Det fick inte jag... fast har typ bara DTS ljud på alla filmer... kan det va det som spökar?
Ja ljudet fungerade.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 June 2015 - 19:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
85 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?