Man får inte ha handlat utanför sin region. ;-)Har för mig att jag läste att de är mer restriktiva nu när det är så många som är med. Vissa kriterier skulle uppfyllas.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 09 September 2014 - 10:46
Postad 09 September 2014 - 10:49
Man får inte ha handlat utanför sin region. ;-)
Haha isåfall skulle jag aldrig ha blivit inbjuden av MS från första början, har inte gjort annat än att handla utanför min region =)
Postad 09 September 2014 - 10:54
Postad 09 September 2014 - 10:56
Upptäckte det själv. Är den kopplad till Xboxen så går den på den regionen. Är Smartglassen inte sammankopplad med Xboxen så går den på kontots region antar jag.Ofasen, vart läste du det?
Postad 09 September 2014 - 11:01
Postad 09 September 2014 - 11:05
Är det någon som lyckats migrera sitt konto till Sverige? Jag är fast i UK sen det skapades (dec förra året) och får ett felmeddelande när jag försöker migrera det. Supporten är goddag yxskaft.
Gissar på att dom flesta haft 360 innan och därmed bara bytt till annan region på One, inte skapat ett livekonto med utländsk adress för det är väl det du menar?
Postad 09 September 2014 - 11:09
Tror jag inte. Smartglass tar uppenbarligen på vilken region kontot tillhör, eller att man laddat ned den svenska versionen. I konsollen beror det på språk/regionsinställningar.Smartglass ska vara i $ om den är uppkopplad mot Xboxen.
Postad 09 September 2014 - 11:10
Japp, jag hade ett live konto men xbox kontot skapades när jag loggade in på x1an första gången(valde då uk som plats då se inte fanns med).Gissar på att dom flesta haft 360 innan och därmed bara bytt till annan region på One, inte skapat ett livekonto med utländsk adress för det är väl det du menar?
Postad 09 September 2014 - 11:17
Japp, jag hade ett live konto men xbox kontot skapades när jag loggade in på x1an första gången(valde då uk som plats då se inte fanns med).
Förstår, vet att en kompis som flyttade till London fick en j*vla massa strul med sitt konto. DLC som slutade fungera osv eftersom det var köpt i Sverige. Slutade med att han fick göra ett nytt konto. Det här var iofs säkert 5 år sen men trist när dom inte fixar sånt här enkelt.
Fixar inte supporten det så är nog nytt konto snabbaste lösningen.
Postad 09 September 2014 - 11:19
Så funkar det inte hos mig. Har testat både med officiella och beta-appen.Tror jag inte. Smartglass tar uppenbarligen på vilken region kontot tillhör, eller att man laddat ned den svenska versionen. I konsollen beror det på språk/regionsinställningar.
Smartglass sammankopplad med Xbox inställd på US = $
Smartglass ej sammankopplad med Xbox = SEK
Vad är det för felmeddelande?Är det någon som lyckats migrera sitt konto till Sverige? Jag är fast i UK sen det skapades (dec förra året) och får ett felmeddelande när jag försöker migrera det. Supporten är goddag yxskaft.
Postad 09 September 2014 - 11:28
"There’s a problem completing your move right now. Please check the Region Change Support Page to make sure it will work for you, and try again later."Vad är det för felmeddelande?
Och på den support sidan säger dom att man inte får ha bytt inom 3 mån(plus några saker som inte är tillämpbara).
Postad 09 September 2014 - 11:31
Windows på dator och telefon.Har du laddat ned appen från svenska Storen?
Apple eller Android?
Betan från amerikansk store och den officiella från svensk.
Postad 09 September 2014 - 11:37
Upptäckte det själv. Är den kopplad till Xboxen så går den på den regionen. Är Smartglassen inte sammankopplad med Xboxen så går den på kontots region antar jag.
Nej jag menade på detta uttalandet:
Har för mig att jag läste att de är mer restriktiva nu när det är så många som är med. Vissa kriterier skulle uppfyllas.
Postad 09 September 2014 - 11:40
Jaha. Ja det vet i fan. MS Forum, Reddit eller någon annanstans.Nej jag menade på detta uttalandet:
Har för mig att jag läste att de är mer restriktiva nu när det är så många som är med. Vissa kriterier skulle uppfyllas.
Postad 09 September 2014 - 11:50
Så funkar det inte hos mig. Har testat både med officiella och beta-appen.
Smartglass sammankopplad med Xbox inställd på US = $
Smartglass ej sammankopplad med Xbox = SEK
Hur är smartglass-appen INTE sammankopplad med xboxen? Man loggar väl in på kontot och thats it?
Postad 09 September 2014 - 11:52
Ok. Jag har appen i min iPhone. Kanske skiljer något där, då.Windows på dator och telefon.
Betan från amerikansk store och den officiella från svensk.
Postad 09 September 2014 - 11:55
Du kan trycka på wifi-ikonen där uppe, tryck på konsolens namn och sen välja "koppla från".Hur är smartglass-appen INTE sammankopplad med xboxen? Man loggar väl in på kontot och thats it?
Postad 09 September 2014 - 12:47
Du kan trycka på wifi-ikonen där uppe, tryck på konsolens namn och sen välja "koppla från".
Aha! Men går det att handla med appen (svensk) när man har US som region? Iom att man inte ser amerikanska priser i appen.
Edit: när man inte är i wifi-nätet då alltså.
Redigerat av La Cucaracha, 09 September 2014 - 12:48.
Postad 09 September 2014 - 13:22
Postad 09 September 2014 - 13:32
http://xbox.uservoic...k-the-languages
Postad 09 September 2014 - 14:15
Nej srt funkar inte och det finns ingen meny för att får fram undertexter i mkvs (finns något för hörselskadade i systeminställningsmenyn men det funkar inte heller).Funkar undertexter nu? tex srt, inbäddade, vob.sub osv?
Redigerat av apabepa12, 09 September 2014 - 14:16.
Postad 09 September 2014 - 14:28
Postad 09 September 2014 - 14:42
Dock surt att det inte verkar gå att få till med US som region... så man får i dagsläget välja mellan OneGuide och röststyrning :/
Redigerat av Cthugha, 09 September 2014 - 14:44.
Postad 09 September 2014 - 14:45
Fick senaste uppdateringen idag (1410 preview) och om man byter till svenska så funkar nu OneGuide!
Com Hem, Boxer och en massa andra providers finns att välja på. Bara testat snabbt men det ser bra ut!
Dock surt att det inte verkar gå att få till med US som region... så man får i dagsläget välja mellan OneGuide och röststyrning :/
Se till att rösta!
Postad 09 September 2014 - 14:53
Se till att rösta!
Självklart, redan gjort sen tidigare. Skulle helst vilja ha möjligheten att köra US region, engelskt språk, engelsk röststyrning och svensk OneGuide.
Postad 09 September 2014 - 14:55
Det är surt att advanced replacement inte finns här.
Jo det finns visst här. Folk från sweclockers har fått göra sån. Ska nog själv göra sån sen så man slipper vara utan konsol.
"Ni som har problem, ring Xbox support i Sverige på 08-58536524.
Du kan välja mellan advance exchange eller att skicka in er på lagning och vara utan i 2 veckor.
Väljer du advance exchange så måste du uppge kortnr och 430 euro reserveras. En ny konsoll skickas hem till dig och du kan behålla den gamla så länge. När du fått den nya skickar du in den gamla i kartong som du får med. När Microsoft tar emot din gamla konsoll så tas reservationen bort på ditt kort.
Alternativet är att få en fraktlapp på mail och boka frakt hos UPS som kommer hem till dig och hämtar konsollen. Emballage får du stå för själv. Då är du utan konsoll till din kommer tillbaka lagad."
Redigerat av Unregisterede300f6db, 09 September 2014 - 15:04.
Postad 09 September 2014 - 15:21
Jaha! Jag gick via myservice.xbox.com och där fanns det inte som alternativ på mina enheter. Kan det bero på att de är importerade? Eller så måste man ringa.Jo det finns visst här.
Postad 09 September 2014 - 15:35
Postad 09 September 2014 - 15:39
Någon som kan bjuda in mig så att jag kan installera preview updates? Eller det är inte så det fungerar?
Kan bjuda in dig, adda mig på xboxen heter maccswe så löser jag det ikväll!
Postad 09 September 2014 - 15:49
Fick senaste uppdateringen idag (1410 preview) och om man byter till svenska så funkar nu OneGuide!
Com Hem, Boxer och en massa andra providers finns att välja på. Bara testat snabbt men det ser bra ut!
Just testat - man kan välja svenska och starta om, sen konfigurera OneGuide med sin TV provider, och sen byta tillbaka till US/english. OneGuide funkar fortfarande med det man ställde in!
Nu är jag riktigt nöjd
Postad 09 September 2014 - 15:54
Kan bjuda in dig, adda mig på xboxen heter maccswe så löser jag det ikväll!
Addad, Tack så mycket!
Postad 09 September 2014 - 16:00
Fast det blir ingen info om programmen va? Eller var det bara min som ballade ur ännu en gång.Just testat - man kan välja svenska och starta om, sen konfigurera OneGuide med sin TV provider, och sen byta tillbaka till US/english. OneGuide funkar fortfarande med det man ställde in!
Nu är jag riktigt nöjd
Postad 09 September 2014 - 16:09
Jag kan se info om dem (titel, bild, tid, rating, för vissa program även en beskrivning).Fast det blir ingen info om programmen va? Eller var det bara min som ballade ur ännu en gång.
Allt jag saknar nu är Plex-appen!
Postad 09 September 2014 - 16:54
Tack för ditt svar! Det är precis vad jag behöver veta!
Det verkar som om jag får bygga mig en HTPC till (den gamla dog under värmeböljan för några veckor sedan)...
Mvh,
Ingvar
Det verkar hända grejer på media fronten för ONE. DLNA är i beta stadiet och folk har hittat sina NAS Bibliotek med beta appen osv. Allt är väldigt tidigt. så finns inga klara svar. Men det ändrar ju på infon jag gav tidigare. Ville bara uppdatera dig
Redigerat av SKIBBE, 09 September 2014 - 17:01.
Postad 09 September 2014 - 17:14
Men va sjutton. Jag har ingen info alls efter att jag bytte över till US. Får testa igen.Jag kan se info om dem (titel, bild, tid, rating, för vissa program även en beskrivning).
Postad 09 September 2014 - 19:28
Jaha! Jag gick via myservice.xbox.com och där fanns det inte som alternativ på mina enheter. Kan det bero på att de är importerade? Eller så måste man ringa.
Man måste ringa för att få det:)
Läste även på sweclockers att en pratat med xbox supporten och de tyckte att man skulle avvakta 3-4 veckor tills de fått fram vad som orsakar ljudfelet. Låter ju inte när man spelar, så jag avvaktar några veckor tills dom har en lösning. Om nu inte de som kommer är tysta till de som får hem en ny.
Postad 09 September 2014 - 20:20
Bra att veta men riktigt dåligt att det inte finns samma alternativ på nätet.Man måste ringa för att få det:)
Postad 09 September 2014 - 21:36
När jag går in där så är det bara tomt..
För min Android media spelare (MiniX Neo X5) så fungerar det gallant...
Om jag sitter vid min dator och kollar på ett klipp på Youtube och så klickar jag på "Titta senare/Watch later" så dyker den upp under "Titta senare/Watch later" på både min media spelare och på webben men inte på Youtube appen i Xboxen
Jag har länkat mitt Youtube konto och allt till min Xbox. (www.youtube.com/activate)
Postad 10 September 2014 - 07:54
Till er andra som är med i preview: jag tankade ner senaste uppdateringen igår. Dock har jag fortfarande bara preview appen av media-appen så jag kan ej testa DLNA i mitt nätverk. Hur har ni gjort för att testa?
Postad 10 September 2014 - 08:22
Provade precis. Jag är inte med i Preview program och för mig fungerar watch later som det ska.Någon som får "Watch Later" i Youtube appen att fungera?
När jag går in där så är det bara tomt..
För min Android media spelare (MiniX Neo X5) så fungerar det gallant...
Om jag sitter vid min dator och kollar på ett klipp på Youtube och så klickar jag på "Titta senare/Watch later" så dyker den upp under "Titta senare/Watch later" på både min media spelare och på webben men inte på Youtube appen i Xboxen
Jag har länkat mitt Youtube konto och allt till min Xbox. (www.youtube.com/activate)
Däremot hade jag lite problem med mina prenumerationer och watch later osv tidigare. Jag loggade ut och länkade om mitt youtube-konto och sen funkade det. Kan vara nåt att testa kanske.
Postad 10 September 2014 - 09:01
Finns Viaplay om man ändrar till svensk region? Finns det något som hindrar att man ändrar till svensk, laddar ner Viplan och sen byter tillbaka till amerikansk? Kommer viaplay funka då?
Till er andra som är med i preview: jag tankade ner senaste uppdateringen igår. Dock har jag fortfarande bara preview appen av media-appen så jag kan ej testa DLNA i mitt nätverk. Hur har ni gjort för att testa?
Använder oxå preview appen för media men kan välja DLNA. Har inte gjort något speciellt för att få det att fungera. Alternativet fanns helt enkelt där när jag startade appen.
Postad 10 September 2014 - 09:26
Redigerat av droopy68, 10 September 2014 - 09:28.
Postad 10 September 2014 - 09:28
Min kraschar bara och säger att det ej finns någon USB hårddisk inkoppladAnvänder oxå preview appen för media men kan välja DLNA. Har inte gjort något speciellt för att få det att fungera. Alternativet fanns helt enkelt där när jag startade appen.
Postad 10 September 2014 - 09:29
Hej!Funderar på att köpa xbox one men har en fråga.Är det sant att man inte kan använda kinect för röst styrning om man anger Sverige som region?Mycket märkligt i så fall då microsoft angav orsaken till det senare släppet att man ville implementera språk osv.
Just nu är det så ja, har svårt att tro att det kommer förbli så, håller med om att det är märkligt.
Postad 10 September 2014 - 09:40
Postad 10 September 2014 - 09:45
Min kraschar bara och säger att det ej finns någon USB hårddisk inkopplad
DLNA är fortfarande en Early Access feature har jag för mig.
Postad 10 September 2014 - 09:48
Provade precis. Jag är inte med i Preview program och för mig fungerar watch later som det ska.
Däremot hade jag lite problem med mina prenumerationer och watch later osv tidigare. Jag loggade ut och länkade om mitt youtube-konto och sen funkade det. Kan vara nåt att testa kanske.
Hmm skumt och du reggade som jag gjorde via (www.youtube.com/activate)? och inte alternativet att para ihop den med tex en mobil eller surfplatta?
Jag prövade också att logga ut och pröva på nytt för ett tag sen utan resultat men det var innan svenska releasen så det kanske beror på detta? får pröva att regga om på nytt när jag kommer hem ikväll från jobbet och se om det funkar nu... *Håller tummarna*
Redigerat av Unregistered7199bdc7, 10 September 2014 - 09:53.
Postad 10 September 2014 - 09:57
DLNA är fortfarande en Early Access feature har jag för mig.
Vad menar du med Early Access? Jag är med i preview programmet. Finns det något mer?
Redigerat av Mickys, 10 September 2014 - 09:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
2 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?