Ja det var häftigt att se Pingo, har aldrig vatt så nära en hackspett, det är en rätt så stor pippi jämfört med de små Talgoxarna som brukar sitta där.
Trevlig bild på Gärdsmygen.
Postad 05 mars 2017 - 16:35 Ja det var häftigt att se Pingo, har aldrig vatt så nära en hackspett, det är en rätt så stor pippi jämfört med de små Talgoxarna som brukar sitta där.
Trevlig bild på Gärdsmygen. Postad 06 mars 2017 - 11:47
Alltid trevligt när man får besök vid mataren av en Hackspett
Tack Pingo Kul att du fick bild på Gärdsmygen. Nu kanske du förstår vad jag menar med att Gärdsmygen är svårfotad med tanke på miljön den håller till i och att den inte sitter still
Kom hem från en fotorunda igår och såg våran gårdsvråk sitta på ett staket, så jag parkerar bilen och går runt en lada för att fota den men då är den borta från staketet så jag går mot staketet och tittar vart den kan ha tagit vägen, då ser jag att den sitter på kanten av ett ladutak 10m bort med ryggen mot mig och den har inte upptäckt mig så jag tar sikte på vråken och väntar på att den ska vända på sig vilket den först gör då jag visslar på den, jag hinner få 2 bilder på den väldigt förvånade Ormvråken innan den med ett skri drar som en avlöning Min gårdsvråk by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 06 mars 2017 - 11:52. Postad 06 mars 2017 - 16:43 När två giganter möts och bråkar om maten..... Ung havsörn vs Gammal kungsörn
Postad 10 mars 2017 - 22:11 Tackar! Fina bilder North och notime
Begav mig till mitt vanliga fågelfotoställe men gick dit bakvägen. Möte då ett gäng stjärtänder. Anas acuta by Pingo2002, on Flickr Postad 13 mars 2017 - 12:51
Tack Pingo Fin bild på änderna, jag har nog aldrig sett en Stjärtand vad jag kan komma ihåg, idag har dom sett en Rödhuvad Dykand i mina trakter som jag nog heller inte sett men jag brukar inte leta efter Änder
I lördags gjorde jag ett nytt försök att få se Duvhökarna på Södermalm i Stockholm, och den här gången så fick jag se och fota en ung Duvhök Duvhök by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 13 mars 2017 - 12:51. Postad 14 mars 2017 - 16:44 Väldigt fina bilder notime, pingo & North.
Här kom det en ny fågel som jag inte sett förr, trevligt. Bifogad fil(er)Postad 14 mars 2017 - 19:03 Postad 14 mars 2017 - 21:46 Vafan, bajsar inte fåglarna hos dig? Kliniskt ren fågelmatare
Här hemma sätter sig fåglarna och äter och när ett frö landat i magen trycks en skit ut; alltså ser taket på fågelbordet lite halvotrevligt ut stundvis. Postad 15 mars 2017 - 15:41 Jag har hotat med att sätta blöjor på dom och dra in maten om dom skitar ner, som dom sticker över till grannen o gör sina behov där ist Postad 17 mars 2017 - 08:23 50 år gammal diabild.
Det var vanligare förr med primater som husdjur, då på 1950-60-talet. Idag är det ju, tack å lov, enligt lag förbjudet. Det lär visst enligt min fars egen utsago ha varit en mycket livlig liten krabat.
PICT0011 by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 17 mars 2017 - 09:22. Postad 19 mars 2017 - 11:14 Smådopping! Skygg rackare och svår att se mot strandkantens grå/bruna växlighet men skrämmer man den jäveln så ser man den när den springer över vattnet ;P
Tachybaptus ruficollis by Pingo2002, on Flickr Postad 22 mars 2017 - 11:14
Snyggt på Gladan, gillar dom andra bilderna på Glada du tagit också som ligger på din flickr sida Själv har jag fortfarande inte fått fota en enda Glada ännu Rolig bild på Smådoppingen, har försökt fota en när den springer på vattnet sådär och det är inte lätt att hänga med
Jag har väntat hela vintern på att få fota en Tofsmes i bra solljus, har haft ett ställe under uppsikt hela vintern där jag vet att Tofsmesen håller till och jag räknade ut att runt slutet av februari och början av mars så skulle solens strålar nå ner dit där fåglarna är och jag hade rätt, det var perfekt ljus där nu. Så här är skogens tuffa punkare Tofsmesen i fint ljus Crested Tit by Fredrik Norling, on Flickr Postad 25 mars 2017 - 21:18 Tack North!! En fin bild på en Kråka som leker vadare är väl inte helt fel
Idag fick jag se min första Fiskgjuse för i år, 1 vecka tidigare än förra året på det här stället, trevligt när dom är tidiga Fiskgjuse by Fredrik Norling, on Flickr Postad 27 mars 2017 - 18:23 Fin bild North. Jag väntar på att "min" skall komma förbi
Gladorna har "lekt" hela helgen Fight club by Pingo2002, on Flickr Postad 27 mars 2017 - 20:12 Pingo & North - kanonfina bilder ni har tagit, måste va mäktigt att se detta live. Och den där fiskgjusen är ju en bättre fiskare än vad jag är Postad 28 mars 2017 - 15:38
Tack Pingo Dom borde ju dykt upp i Skåne först tycker man, men dom är nog på gång snart. Fint med luft dueller på Gladorna
Tack Bast, att se Fiskgjusen jaga är riktigt häftigt, den jakttekniken dom använder är väldig imponerande
Dom 2 senaste helgerna har jag fått se Sveriges största Hackspett Spillkråkan, har innan det bara fått se den flyga förbi på långt håll men nu fick jag se denna fina hane som satt i ett träd och hackade ett stort hål, troligen bobygge då hela hackspetten fick plats i hålet Spillkråka by Fredrik Norling, on Flickr Postad 29 mars 2017 - 04:24 Jag hade suttit i över 10 timmar i gömslet. Hade endast hört läten från både havsörn och kungsörn. Korparna åt av åteln på myren och jag började sakta men säkert packa ihop för dagen.
Solnedgången var på ingång och av tidigare erfarenhet så satt jag ivrigt och väntade på ett fint avslut av dagen. 10 minuter senare ser jag en kungsörn sätta sig i ett träd längre ned på myren. Jag hade full koll på kungsörnen och hade ställt in rätt inställningar på min kamera (som inte är känd för att ha snabb autofokus för action) och min nya telezoom.
Precis när solnedgången bjöd på det vackraste och mjukaste ljuset så bar det av för kungsörnen. Den attackerar åteln och de få korpar som åt av maten.
15 sekunder senare var allt över. Jag tittar på kameraskärmen och zoomar in till 100% och ser att jag hade lyckats med tre bilder och den bild jag visar nu blev snabbt min favorit.
600 mm - 1/2500 sec - f/6.3 - ISO 6400
Redigerat av notimetochill, 29 mars 2017 - 04:25. Postad 30 mars 2017 - 19:39 notime - En riktigt härlig bild, snyggt fångat.
North - Igen en bra bild, ingen dålig hackspett du hittade.
Jag fick mitt nya objektiv idag och var tvungen att prova det i regnet. Hittade denna fågeln som satt helt orörlig hela
tiden jag tittade på den, trodde den var död.
Objektivet var Sonys nya FE 85/1,8 - verkar vara en kanon glugg. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered19078543, 30 mars 2017 - 19:41. Postad 01 april 2017 - 13:16 Här kom en Ekorre och hälsade på, den uppskattade fågelfröna och åt helt orädd.
Fotat igenom balkongdörren. Bifogad fil(er)Postad 02 april 2017 - 20:29 Fina bilder Bast. Grym bild på örnen Notime North, du gör det igen
Tog en runda ner till Skanör och träffade på dessa häftiga fåglar, Skärfläckor. The Pied avocet by Pingo2002, on Flickr Postad 02 april 2017 - 22:56 Tackar Pingo och fräck bild själv, det var en lustig näbb dom hade. Måste va bra att gräva efter sandmask med den kan jag tänka mig. Postad 04 april 2017 - 18:36 Om Nosferatu var en ekorre, inga dåliga tänder eller klor Bifogad fil(er)Postad 04 april 2017 - 20:10 Tack Bast. Kul bild på ekorren.
En ful fågel....Storskarv Phalacrocorax carbo by Pingo2002, on Flickr Postad 04 april 2017 - 22:56 North, du gör det igen Tack Pingo, trevlig bild på Skärfläckorna
A Duck. Tack Bast, fin bild på anden
Om Nosferatu var en ekorre, inga dåliga tänder eller klor Cool bild, dom tänderna vill man inte bli bitna av
En ful fågel....Storskarv Näää så ful är inte Storskarven, tycker den ser cool ut
Idag åkte jag till en favorit sjö för att fota Fiskgjuse men inte ville någon gjuse visa upp sig inte Men som plåster på såret så kom en Duvhök hane förbi och visade upp sig fint Duvhök by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 06 april 2017 - 23:13. Postad 06 april 2017 - 13:12 Tackar Pingo & North. Pingo - Den där Storskarven ser inte liten ut, coolt utseende på den.
North - Mäktig bild på Duvhöken, man får en sådan känsla av frihet när man ser den sväva. Postad 07 april 2017 - 12:04
Tack Bast
I söndags var jag till Västerås där det finns ett häckande Lappuggla par. Jag hade väl inte världens flyt med att fota dom då en uggla visade sig först efter att allt solljus på ängen den höll till på försvunnit och den kom inte allt för nära. Men ändå roligt att få se en Lappuggla även på håll då sist jag såg en var december 2015.
Lappuggla by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 07 april 2017 - 12:05. Postad 09 april 2017 - 11:57 Snyggt North. Ugglor är inte de lättaste att fotografera. E det inte mörkt så smälter de bra in mot bakgrunden.
Var och titta på tranor igår. Pulken nära Kristianstad. Pulken 2017 Tranor Cranes 3 by Pingo2002, on Flickr Postad 09 april 2017 - 22:12 Snyggt North. Ugglor är inte de lättaste att fotografera. E det inte mörkt så smälter de bra in mot bakgrunden. Tack, ja det vore lättare om dom flög runt när solen sken istället
Fin bild på Tranan, va ljus den var, är det en ungfågel tro ?
Igår när det var tråkigt väder gav jag mig ut på grodjakt Ormkärr 0228 by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 09 april 2017 - 22:43. Postad 11 april 2017 - 07:41 Postad 11 april 2017 - 10:23 Fina bilder på ekorren Bast. Söt och lite småläskig (som de brukar vara, ifall man någonsin försökt att jaga ut dem ur ett hus).
I helgen anlände herr och fru koltrast uppe i Norsjö.
IMG_1424 by P-O Andersson, on Flickr
IMG_1412 by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 11 april 2017 - 10:33. Postad 11 april 2017 - 20:28 Fina fågel o grodbilder Pingo o North. Jag får titta i den där grodportalen du tipsade om på Fotosidan, men har iaf målet att få några lövgrodor på bild i år Tack Det kan nog vara så att grodkollen.se bara är för Stockholm området, Lövgrodor skulle jag vilja se men dom finns ju bara i södra Skåne.
Fina bilder på ekorren Bast. Söt och lite småläskig (som de brukar vara, ifall man någonsin försökt att jaga ut dem ur ett hus). Kul att Koltrasten dykt upp
I söndags fick jag lite bilder på fiskande Fiskgjuse Osprey by Fredrik Norling, on Flickr Postad 12 april 2017 - 23:56 Här är dyket innan Fiskgjusen fångade fisken som är på bilden innan, jag kan inte sluta fascineras av Fiskgjusens jaktteknik och jag hoppas kunna få en bild på dyket när det sker lite närmare då den här bilden är på lite långt håll Osprey by Fredrik Norling, on Flickr Postad 13 april 2017 - 08:36 Den vackra Kungsörnen. Fotograferad under Mars månad detta år.
450 mm - 1/2500 - f/6.3 - ISO 1600.
Redigerat av notimetochill, 13 april 2017 - 08:37. Postad 13 april 2017 - 10:45 Tackar Velo - Jo dom e söta sålänge man har en glasdörr mellan en
North - Fantastiska bilder på Fiskgjusen
Notime - en väldigt fin bild på Kungsörnen, en mäktig fågel. Postad 14 april 2017 - 18:02 ![]() Postad 16 april 2017 - 11:04
Tack så mycket Bast
Tack Que. Det där var en och annan fågel på den bilden, har du räknat dom
Fint på Kungsörnen
En tajt cropad bild på en Fiskgjuse fotad igår, Gjusen kom så nära så även om jag zoomade ut så mycket som jag hann med så räckte det inte och vingarna blev lite klippta, så då kan jag klippa lite till för att komma in tajtare på gjusen så man ser alla detaljer Hjälstaviken 0273b by Fredrik Norling, on Flickr Postad 17 april 2017 - 15:46 Fredrik, snygg närbild på fiskgjusen Denna fotade jag i Fyledalen för någon månad sedan Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered124686ac, 17 april 2017 - 15:51. Postad 17 april 2017 - 21:42 Tack Pingo Cool fartfylld bild, gillar vattenstänket
Tack Que. Fin bild på Kungsfågeln
En söt Rödhake som landade 3m ifrån mig och tittade nyfiket på mig när jag låg på mage och fotade grodor, som tur var gjorde den ett knäppande läte så jag upptäckte den och fick några bilder European Robin by Fredrik Norling, on Flickr Postad 18 april 2017 - 20:06 Tack North! Fin bild på Rödhaken. Har en här hemma som är rätt orädd tills kameran kommer fram
Aha..det förklarar ju que
Eurasian siskin by Pingo2002, on Flickr Postad 18 april 2017 - 21:19 Pingo & North - Igen så visar ni sjukt fina bilder på fåglarna, man har ju skrivit det för så nu känns alla kommentarer överflödiga eftersom ni har hört
dom förut ju, men vafasen skit samman, kanon fina foto och fortsätt med ert fina fotande Redigerat av Unregistered19078543, 18 april 2017 - 21:19. Postad 22 april 2017 - 07:22 Hade ett väldigt snabbt möte med landets mest omtalade djur denna morgon. Den såg mig och den sprang tillbaka till skogen. Jag fick panikbromsa (under kontroll) för att hinna få en bild. En dröm sedan många år tillbaka.
Redigerat av notimetochill, 22 april 2017 - 07:23. Postad 27 april 2017 - 13:23 ![]() ![]() Är väl en tornfalk, annars har jag väldigt svårt med rovfåglar tycker Glada, Tornfalk, Kärrhök mm ser väldigt lika ut, men det ger väl sig med tiden Postad 27 april 2017 - 14:22
Det är en Tornfalk, tycker mig se ett grått huvud så då är det en hane. Postad 28 april 2017 - 10:52
Kul med Forsärla, har inte fått någon bra bild på en sådan, men någon gång så
I söndags var jag på Södermalm i Stockholm på jakt efter Duvhök igen, den här gången fick jag en bild på en 3k hona som flög iväg med ett byte som jag tror är en duvunge, fick en riktigt skarp bild på den, det enda som var synd att det vänder bort blicken men lite av ögat är med så bilden duger tycker jag Goshawk by Fredrik Norling, on Flickr 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |