Det är svårt att vara anonym på internet idag
Funkar inte om man kör krypterat (VPN )
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 21 May 2011 - 22:47
Funkar inte om man kör krypterat (VPN ) Postad 23 May 2011 - 20:59
Hur gick det ? Postad 24 May 2011 - 05:41
Jag gjorde en förskottsinbetalning, var visst många som beställt nu IOM våren/sommaren så skulle ta ca 2v att få hem sakerna. Har du gjort någon beställning då? Postad 24 May 2011 - 05:48
Vad är det för grejer du har beställt? Postad 24 May 2011 - 06:47
Ett set med coilovers till corsan, den påminner om en mini-SUV som det är nu Postad 24 May 2011 - 07:54
Hehe, nice. Det kommer nog blir bra Postad 24 May 2011 - 08:24 Dom skall ju vara bra, men rummet sätter ju sina begränsningar helt klart.
Nu vill jag bara att någon skall skänka mig ett par 17" lenso bsx i guld, alt ett par Calibre Vintage 17" kan även funka jäkligt bra med ett ser BBS rs i guld. Tyvärr är man inte gjord av pengar . Postad 24 May 2011 - 09:05
Vad funderar bagar nu på att införskaffa? Jo, fälgar är bara dyrt och onödigt... Du ska ju sitta i bilen, inte titta på utsidan Postad 25 May 2011 - 07:48
Men svenne, har du inte hängt med alls i tråden det senaste. Jäkla tanta på nyhetsmorgon skrapade just in 5 miljoner, nu jäklar skall jag med skrapa fram massa stålar!! Postad 25 May 2011 - 11:48
Sådant har stor betydelse. Jag råkade ut för personnummer stöld. Jag stog vid ett OKQ8 och skulle hämta ut ett paket, mannen i kassan fråga om mitt personnummer, så jag rabblade upp det. Bakom mig måste någon stått och skrivit ner det, för veckan efter så var det någon som lyckats beställa en dator i mitt namn och på mitt personnummer, han hade dessutom lyckats hämta ut paketet. Jag blev lite förvirrad när jag fick en avi från Komplett där jag aldrig beställt en pryl. Jag fick polisanmäla händelsen, men jag var tvungen att ringa för att få en kopia på skiten för jag stog inte som anmälare det gjorde komplett, för de var tydligen mer drabbade än jag. Så nu har jag spärrat mitt personnummer hos de stor kredit bolagen så ingen kan ta lån på det inte ens jag. Postad 25 May 2011 - 11:59
Jo, jag kollar den flera gånger om dagen. Men minnet är bra, men kort Postad 25 May 2011 - 13:17
Det är pga såna berättelser som gör att jag inte gärna lämnar ut det, han jag lämnar ut det till är säkerligen ärlig. Men hans kusins sons kompis som rotar runt på hans dator är kanske inte det.
Kanske kanske är dags att byta ut elementen i toarullarna. Jag håller iofs tummarna för att bagaren kommer på någon lösning med IB och minst 8st TC 18" element Postad 25 May 2011 - 13:32
Gissa om jag blivit extremt försiktig efter detta. Jag har ett kredit kort som jag betalar med om jag köper saker övernätet som även är länkat till Paypal. För då har jag en chans att stoppa betalningen via kreditbolaget innan jag blir av med pengar. Man tror att det aldrig händer mig men det gör det uppenbarligen. Man blir lite paranoid. Men som jag alltid säger till alla andra och intalar även mig, det löser sig. Ingen ide att stressa upp sig, livet är för kort för att snöa in sig på skit saker. Jag tror att du gör rätt i att vara lite småförsiktig med att lämna ut ditt personnummer. Postad 25 May 2011 - 14:06
Ja, just det! Jag röstar också för IB. Det hade nog varit riktigt nice Postad 26 May 2011 - 12:23
jag satt och funderade på en sak..
När man använder en PEQ som te.x. en MiniDSP så får jag till en fin kurva i sweetspot, men den blir inte lika fin överallt annars i rummet. Om man istället åtgärdar basproblemet med ett/några kvartvågsrör vid hörn / väggar innan PEQ används kan man få bättre fördelning i basen runt om i rummet? Postad 26 May 2011 - 14:42
Ja. Det är därför det är överlägset bäst att fixa basen akustiskt sett i rummet.
Postad 26 May 2011 - 19:59
Bygg nu justerbara lådor så du har något att mecka med, du har väl skruvat förr Jag har en grym formel om du vill räkna på lite olika storlekar. Redigerat av Evil Homer, 26 May 2011 - 20:56. Postad 26 May 2011 - 21:23 ska göra klart mina DIY stativare innan jag börjar och när de väl kommer igång så kommer jag använda en lite mindre bit rör så ja kan justera in längden till rätt avstämning Postad 27 May 2011 - 07:20
Den jag snackar om är ett exelblad där man printar in dom
Olika måtten så kan man se vilka frekvenser den kan ta. Skall du köra rörvarianten så blir det antagligen ala bagarens om du skall plocka långt ner i frekvens, bygger du istället lådor så kan du tex göra en som är 30cm djup 230cm hög och 120cm bred. Postad 27 May 2011 - 13:22
En annan fördel med att bygga lådvarianten är att do
Kan du flytta med till nästa ställe du flyttar till. Gör du rören med fasta längder så kommer dom inte funka i nästa rum sen. Postad 27 May 2011 - 17:17
Nu har man målat färdigt i min lilla hall
Ska bli skönt att få upp min stora garderob så man kan få undan lite grejer, hehe. Idag har jag även tagit beslutet, till hösten kommer jag att börja plugga igen. Känns väl sådär :/ Postad 27 May 2011 - 20:44
Jag har snickrat altan hela dagen.
Tog ledigt för att få lite gjort. Nu är hela stommen uppe. Om jag inte skulle vara med på en fisketävling imorrn så skulle jag börjat skruva trall... Får väl bli på söndag......kanske.... Postad 28 May 2011 - 00:42
Ähh, det blir kul. Nog det bästa jag gjort senaste 10 åren. Vad ska du plugga? Postad 28 May 2011 - 06:02
Nja, jag är inte så värst motiverad att börja studera. Jag ska läsa Industriell ekonomi i Växjö, nära och bra Postad 28 May 2011 - 07:46
Om man är singel är det ju skoj, annars ser jag inte det roliga
Men det är bara att bita ihop, man tackar sig själv sen när lönekuvertet kommer. Postad 28 May 2011 - 07:52
Stämmer så fint som du säger, hade jag haft utbildning inom det jag jobbar med nu så hade jag haft fast jobb och ca 15-20kr till i timmen. Gör lite skillnad på löneslippen. Postad 28 May 2011 - 08:39
Jag är singel, och det funkar Postad 28 May 2011 - 13:05
Den där galna dubsteppen som ni snackar om ibland, har ni lite låttips som får kåken att skaka med lite?
Känner för lite musik som får igång en efter arbestveckan Värmer upp med lite Skunk Anansie - Stoosh plattan, har ni inte hört den så har ni missat något!
Redigerat av Evil Homer, 28 May 2011 - 13:32. Postad 28 May 2011 - 16:15
Nu är jag inte singel, så då blir det väl lite lugnare Postad 28 May 2011 - 16:16
Jo, lite det jag menar.
Det är ju i princip det enda man gör i plugget. Dricker öl och träffar damer. Så det kommer ju inte blir roligt Redigerat av Squeezemaster, 28 May 2011 - 16:17. Postad 28 May 2011 - 16:50
Öl tycker jag inte ens är gott så det går bort direkt Sen har jag också tills vidare bestämt mig för att jag ska bo hemma när jag pluggar, just för att slippa ta lån. Visst, det är halva grejen med att plugga att bo i korridor och jag kommer missa en massa enligt alla. Men vafan, skit samma. Man ska ju bara plugga Postad 28 May 2011 - 16:58
Måste ju göra en copy & paste vad jag skrev till svenne på ett annat ställe
"Du vet hur det kommer sluta. Du kommer ligga med den där bruden du spanade in första dagen, sen kommer din nuvarande flickvän ligga med din broder/kusin och få en liten med vingmutter öron " Skål! Öl är ju sketagött! Redigerat av Evil Homer, 28 May 2011 - 16:58. Postad 28 May 2011 - 17:47
Det är bara tjejer som inte dricker bira...
Och är man kille är man homo om man inte dricker whiskey... Postad 28 May 2011 - 17:51
Öl är ju livets vatten, en liten virre kan ju oxå funka efter ett par bira...
Postad 28 May 2011 - 17:58 Vi dricker jordgubbsbrännvin med sweppes Postad 28 May 2011 - 19:07
En som kommer hit i sommar hör jag...
Gayare än gayast... Ej välkommen... Postad 28 May 2011 - 19:14
Bacardi razz med sprite det är det bästa som finns, punkt slut!
En sak hade jag bestämt mig för innan i alla fall. Om jag fortsatte jobba så skulle jag köpa mig ett par nya toppar eftersom jag förtjänat det efter allt slit. Men om jag började plugga så skulle jag skaffa mig nya toppar för att kunna överleva tiden som student igen. Win win för mig själv alltså Postad 28 May 2011 - 22:16
Jag slog upp "Bacardi razz med sprite" i ordlistan. Där stod det: "Homodricka av rang. Jean Pierre Barda, Rickard Wolf, Barbados-Magnus, Jonas Gardell, och Mark Levengoods favoritdricka. Dricks i kopiösa mängder på alla Stockholms inneklubbar för megahomon. En bieffekt av Bacardi razz med sprite är kraftig sveda i analhålet dagen efter intag. Bör inmundigas i försiktiga mängder för att undvika förslappad analring." Låter inget vidare... Nä... Jag håller mej nog till bira och whiskey och storbystade blondiner... Postad 29 May 2011 - 07:37 Har IÖ skaffat inplantat o peruk eller??? Postad 29 May 2011 - 09:14
Bitchtits eller manboobs räknas inte... Postad 29 May 2011 - 09:27
Gamling Postad 29 May 2011 - 10:56
Det the real thing. Du har ju bara dina egna manboobs att ta på Redigerat av Svenn3SaataN, 29 May 2011 - 10:57. Postad 30 May 2011 - 19:02
För er som gillar DIY så kanske det kan vara av intresse att veta att det finns ett SVS steg till salu på
Hifimagasinet just nu. 750watt klarar dom flesta sig på. Postad 31 May 2011 - 13:39
Har inte varit allt för aktiv här senaste tiden. Har ju levt i Malmö och jobbat i Danmark och inte alls haft någon tid över för att uppdatera systemet.
Fick ju en lapp i brevlådan för ett halvår sedan om att någon spelade höga bastoner någonstans i byggnaden. Sen dess har jag fått leva på en baslåda och 7 B&W M1 högtalare. Dessa högtalare är riktigt bra för sin storlek, men ska nu flytta om någon månad igen till ett hus med knappt några grannar. Så första punkten är ett gammalt projekt, sätta ihop 2 st Fynda baslådor med RSW-1260 elementen. Jag har trät jag ska bygga med, saknar allt annat. Tror ni att det går att driva dessa med en gammal receiver? Punkt 2 är att se om jag kan renovera min fars gamla högtalare, ska upp dit i helgen så mer information om dom kommer. Punkt 3 är att se om man kan använda de förhoppningsvis renoverade högtalarna som frontar eller bara göra en separat retro anläggning till dom, då jag har kvar min fars gamla förstärkare kasset bandspelare och vinyl spelare. Punkt 4 om det inte går så ska jag köpa nya frontar och center. Där vet jag redan nu att jag vill ha stativare. Ska se om man hittar ett par begagnade dm685 med passande center, jag har tyvärr fastnat för ljudet hos B&W. De kommer drivas med min receiver en Denon 3310. Ha en trevlig dag 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |