* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 07 november 2011 - 23:12
Postad 01 december 2011 - 20:05
- Nyligen slutade SVT Play att funka och uppdateringen till fw 4.0 gjorde inte nån skillnad, nån som vet varför?
- Finns det nåra planer på att fixa den usla web-läsaren så man kan se på Youtube i högre upplösning än 240p?
Finns det nått "officiellt" PS forum där man kan ställa frågor till Sony?
/Dea
Postad 01 december 2011 - 22:08
Finns det nåra planer på att fixa den usla web-läsaren så man kan se på Youtube i högre upplösning än 240p?
Det tror jag inte det finns. Utan de kommer nog köra på den de har.
Finns det nått "officiellt" PS forum där man kan ställa frågor till Sony?
http://community.eu.playstation.com/
Postad 02 december 2011 - 17:10
Är det något nytt här i landet eller har dom funnits länge?
2 st silverfärgade kontroller ingick såg jag, vet inte om det var något spel bundlat.
Edit: såg att "Andi one" skrivit om det någon sida tillbaks nu.
Redigerat av HenkeEdge, 02 december 2011 - 17:29.
Postad 01 februari 2012 - 11:05
Postad 01 februari 2012 - 12:12
Välj då istället en 7200rpm med högst 9.5mm höjd sedan är det bara att tuta och köra.
Postad 06 februari 2012 - 14:01
Så ingen råkar beställa IDE
Kolla gärna runt på omdömmen innan så du inte får en disk som låter mer än andra fabrikat.
Redigerat av Pip, 06 februari 2012 - 14:04.
Postad 22 mars 2012 - 16:24
Littlebig plant karting trailer.
Redigerat av Pip, 22 mars 2012 - 16:24.
Postad 31 mars 2012 - 08:20
Socom, MAG, Crimson Skies, Mechwarrior 3 bland annat.
http://www.gameinfor...nteractive.aspx
Tycker det är oerhört synd men vi får hoppas att de kanske hoppar på kickstarter tåget och gör ett MAG 2?

Postad 31 mars 2012 - 09:57
SSD gör ingen större skillnad.
Välj då istället en 7200rpm med högst 9.5mm höjd sedan är det bara att tuta och köra.
Vissa spel gör SSD Skillnad, dock så väntar många multiplayer-spel tills alla har laddat klart innan matcher startar och liknande, så där får man inget försprång av snabbare laddtider. Processing av data och liknande tar ju också processorkraft snarare än handlar om diskhastigheter.
Men visst finns det spel där SSD gör skillnad. Det älsta exemplet är ju GT5 där laddningen kan halveras och just laddningen är något som tar rätt lång tid i dessa. Så om man är ett die-hard GT5-fan, så har man antagligen uppgraderat till SSD redan =)
Jag har 3 full.spel från PSN, så för dessa borde rimligen det kunna bli en viss skillnad i laddtider och liknande. Jag har inte märkt någon enorm förändring på dessa; Battlefield 3, Assassins creed revelation och Borderlands.
Nu har jag dessutom fått rensa ett par gånger för att jag bara har 120GB-disk, så att ha en 320GB-PS3:a ger ju sina fördelar.
Postad 01 april 2012 - 14:14
Beror detta på mitt nät eller är det fler som har detta problem just nu?
Postad 04 april 2012 - 15:30
Postad 05 april 2012 - 03:01
Det beror på vad du har för spelsmak.Hur är det på spelfronten till PS3 är det några smaskiga nyheter/titlar på gång inom närmsta tiden?
Själv så ser jag fram emot Virtua Fighter 5: Final Showdown i sommar, Way of the Samurai 4 i höst och Ni no Kuni: Wrath of the White Witch i vinter. Och så diverse smågrejer från PSN som Monster World Collection.
Postad 06 april 2012 - 22:54
Det beror på vad du har för spelsmak.
Själv så ser jag fram emot Virtua Fighter 5: Final Showdown i sommar, Way of the Samurai 4 i höst och Ni no Kuni: Wrath of the White Witch i vinter. Och så diverse smågrejer från PSN som Monster World Collection.
Spel man fastnat för mest är väl GTA, Uncharted, Fallout, LA noire, Red Dead Redemption, Heavy Rain, etc. Sportspel har man väl lirat med men dom kommer ju lite mer på löpande band.
Redigerat av HenkeEdge, 06 april 2012 - 23:01.
Postad 08 april 2012 - 07:55
Alltså två PS3 via en router?
Grabben är snart 12 år, funderar på om det kunde vara en bra lösning. Känns ändå som att hushållet inte klarar sig på bara ett TV-spel, så investeringen skulle inte enbart vara för coop...
Postad 08 april 2012 - 11:54
Jag och brosan har kört våra PS3:or via samma router och modem här och det har fungerat kalas.
Dock kan man vara tvungen att öppna portarna i routern för att i vissa spel går det annars inte hoppa in i samma grupp/match.
Postad 09 april 2012 - 13:27

Postad 09 april 2012 - 18:11
Funderat på en dubbel-lösning här hemma. Två PS3 med olika konton(18+ och ett "barntillåtet"), Två HDTV, Två spel och frågan är då, fungerar online-coop då med bara en internetuppkoppling?
Alltså två PS3 via en router?
Grabben är snart 12 år, funderar på om det kunde vara en bra lösning. Känns ändå som att hushållet inte klarar sig på bara ett TV-spel, så investeringen skulle inte enbart vara för coop...
Vad har du för ISP? Om man har BBB så får man väl tillgång till 5st rörliga IP:n? (lite osäker på antalet) men jag har då olika IP:n på allt när man kör stationär dator, ps3, bärbar och mobil. Dock så får man ju stänga av "router-funktionen" i trådlösa routern och köra den som en switch. Annars splittar ju routern på ett IP till allt som är inkopplat till den.
Postad 09 april 2012 - 20:37
Öppna portar eller köra som switch är grekiska för mig...
Postad 09 april 2012 - 23:10
Redigerat av vvv, 09 april 2012 - 23:11.
Postad 21 juni 2012 - 15:34
startade PS3an nyss och det gick inte att logga in, andra gången kommer det upp att mitt lösenord inte är giltligt längre och måste byta. är detta korrekt eller är det ngt fuffens på gång med mitt konto ?
gick vidare och skulle byta men då kommer det fram att denna tjänsten är för tillfället inte aktiv och är pågående service.
bra där Sony......
Redigerat av Unregistered70c626f4, 21 juni 2012 - 15:41.
Postad 14 juli 2012 - 11:06

http://tecnoblog.net...ovo-ps3-anatel/
Sägs komma 3 modeler, 250 & 500 GB HDD och en 16 GB flash.
Redigerat av pacman, 14 juli 2012 - 12:52.
Postad 14 juli 2012 - 12:35
Redigerat av pacman, 14 juli 2012 - 12:36.
Postad 14 juli 2012 - 14:30
Jag hade nog köpt en ny om den varit riktigt snygg!
Postad 15 juli 2012 - 12:09
Lite dåligt formulerat kanskeVarför då?

Postad 25 juli 2012 - 23:24
Aha...so much for clean looks
[http://tecnoblog.net...ovo-ps3-anatel/
Sägs komma 3 modeler, 250 & 500 GB HDD och en 16 GB flash.
Ja, hur fan tänkte dom ser ju förjävlig ut, sen varför skall dom göra en PS3 slim-2 egentligen? Dom borde lägga krutet på 4:an istället.
Postad 26 juli 2012 - 09:22
Ja, hur fan tänkte dom ser ju förjävlig ut, sen varför skall dom göra en PS3 slim-2 egentligen? Dom borde lägga krutet på 4:an istället.
Ser några produkter någonsin bra ut på spionbilder? Den har potential att bli snyggare än nuvarande slim.
Anledningen till att de släpper den är att den är billigare att tillverka än nuvarande slim. Sen ryktas det om att de nya modellerna kommer att kosta från 179$.
Postad 26 juli 2012 - 09:51
Postad 19 september 2012 - 06:12

General Info:
- 50% smaller than original PS3, 25% smaller than Slim
Colors:
- Charcoal Black (October 4th 2012 Japan?)
- 500GB version ($299) 29,800 Yen
- 250GB version ($269) 24,900 Yen
- 12GB Flash (229) Europe
- Classic White (November 22nd 2012 Japan?)
- 250GB version
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 september 2012 - 06:12.
Postad 19 september 2012 - 06:17
Uppifrån och ner, NA, EU, JP, Verkar som 12GB flash-modellem bara släpps i EU.

Quote:
We are also excited to announce that the launch of this new PS3 model will include incredible additional value. The 250GB PS3 will be available on September 25th for $269.99 (MSRP) as part of a limited edition bundle featuring UNCHARTED 3: Drake’s Deception: Game of the Year Edition and a voucher for more than $30 worth of bonus digital content for the highly acclaimed digital title, DUST 514. This bundle offers more than $70 in total combined value.
Postad 19 september 2012 - 06:20
Countries: GB, IE
PlayStation 3 offers the ultimate in gaming and home entertainment at brilliant value for money, and it’s now available in an eye-catching smaller, lighter new design.
Available from 28th September 2012, the new PS3 system comes with a whopping 500GB of storage and will be closely followed by a wallet-friendly 12GB version. The 500GB will launch as a bundle with FIFA 13for around €299.99, with the 12GB priced around €229.99 standalone, and owners of the 12GB model will be able to connect a 5 inch SATA internal hard drive with use of an official Mounting Bracket, or opt for purchase of an official PlayStation 250GB internal HDD. So whether you’re after instant access to memorable, fun-packed evenings with the family, or want to load up your system with tons of fantastic entertainment, we’ve got the right PS3 for you.
To tie in with the launch, we are introducing PS3 Essentials, providing the best of PlayStation 3 at the greatest value yet. With a wide range of titles available, from Assassins Creed: Brotherhood to Sports Champions, there is truly something for everyone (see full list below).
These great games will be available at retail for around €19.99, with many titles available to download from PlayStation Store from around €14.99 (titles marked with an *).
So, with all the great games and features you love now wrapped up in a sleek new design, there’s never been a better time to get your hands on PlayStation 3.
1st Party Titles:
Uncharted: Drake’s Fortune*
Resistance Fall of Man
inFAMOUS*
Motorstorm
Heavenly Sword
MAG*
God of War III
LittleBig Planet*
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
ModNation Racers*
Sports Champions*
EyePet & Friends
Start The Party!
DanceStar Party!
Medieval Moves*
Move Fitness*
The Fight*
3rd Party Titles:
Assassin’s Creed II*
Assassin’s Creed*
Assassin’s Creed Brotherhood*
Far Cry 2*
Prince of Persia*
Driver San Francisco*
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2*
James Cameron’s Avatar: The Game*
Prince of Persia – The Forgotten Sands*
Call of Juarez: Bound in Blood*
Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2*
Brothers In Arms: Hell’s Highway
Tom Clancy’s H.A.W.X
Deus Ex: Human Revolution*
Tomb Raider: Underworld*
Just Cause 2*
Sniper: Ghost Warrior
Tekken 6
SEGA Mega Drive: Ultimate Collection
Sonic Unleashed
Virtua Fighter 5
Darksiders: Wrath Of War*
Homefront: Ultimate Edition*
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 september 2012 - 06:27.
Postad 19 september 2012 - 06:28
iofs är det inget svårt då slim är skit ful...
Postad 19 september 2012 - 10:27
Postad 19 september 2012 - 10:35
Jag undrar mer hur ljudnivån är från denna, kan ju hoppas på att den är knäpptyst för då byter jag ut min slim.
Höll precis på att skriva exakt samma sak. Blev själv så trött på fläktljudet att jag nyligen köpte en separat blu-ray-spelare. Men knäpptyst kan vi nog knappast räkna med så länge den har en fläkt. Om man vill byta upp sig kommer säkert Gamestop och Game dra igång inbyteskampanjer inom kort, så har man en slim kan man säkert få en slim-slim (he he) för en ganska billig peng.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 19 september 2012 - 10:35.
Postad 19 september 2012 - 11:58
Jag kör med gamla bamsemodellen och den värmer så mycket att det är svårt att ventilera ut all överskottsvärme ur det stängda skåp som den står i!Höll precis på att skriva exakt samma sak. Blev själv så trött på fläktljudet att jag nyligen köpte en separat blu-ray-spelare. Men knäpptyst kan vi nog knappast räkna med så länge den har en fläkt. Om man vill byta upp sig kommer säkert Gamestop och Game dra igång inbyteskampanjer inom kort, så har man en slim kan man säkert få en slim-slim (he he) för en ganska billig peng.
Har någon info om på vilken sida den suger luft och vart den varma åker ut? det känns som att det blir uppgradering nu då den gamla tjockisen har svettats många timmar och behöver få lite lugn och ro i tex sovrummet.
Postad 19 september 2012 - 12:50
Undrar hur energisnål den är jämfört med nuvarande slim.

Max effektuttag 190W. Kanske hälften av det i nornal drift,
Förra slimmen drog runt 90W vid spel...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 september 2012 - 12:55.
Postad 19 september 2012 - 14:49
Postad 19 september 2012 - 14:51
Annars hoppas jag på en tystare konsol. Det skulle vara trevligt.
Postad 19 september 2012 - 17:42
Ser ut som en slide-lucka för läsaren (ala PS1, PStwo)Någon som vet om det är slot-in BD som på tidigare modeller? Svårt att se på bilderna tycker jag.
EDIT: Jepp;

Den har blivit lättare och mindre men samma effekt.. hmm.
The overall technical specification is the same as the slim (Number of USB ports,Wi-Fi etc).
Weight Difference:
Slim 2.7Kg
New PS3 2.0Kg (12GB)
New PS3 2.1Kg (500GB)
Power remains at 200W.
Disc Compatibility is the same as the PS3 Slim.
The disc drive is top-loading.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 september 2012 - 17:55.
Postad 19 september 2012 - 18:26
Varje gång jag frågar efter de så är de alltid utsålda hos leverantörerna...
För dåligt med vinstmarginal eller?
Postad 19 september 2012 - 19:52
Är det någon som vet varför MM envisas med att inte sälja några PSN-presentkort?
Varje gång jag frågar efter de så är de alltid utsålda hos leverantörerna...
För dåligt med vinstmarginal eller?
Dunno, men det finns butiker som säljer dem online. Köpte ett och använde på amerikanska marknaden för att köpa ett PSN-spel i USA. Fungerade trots allt bra. (skrev om det i Counter-Strike:GO-tråden).
Men visst, vitsen med PSN-cards är ju att de ska vara lättillgängliga och om det skulle finnas på MM skulle det ju fylla sitt syfte...
Postad 30 september 2012 - 08:14
Jag undrar mer hur ljudnivån är från denna, kan ju hoppas på att den är knäpptyst för då byter jag ut min slim.
Enligt de första recensionerna är den väldigt tyst.
http://www.capsuleco...m-model-review/
A common complaint with previous models of the PlayStation 3 was that the console was very noisy. Thankfully the super slim PlayStation 3 is the exact opposite, during my time with the console I did not hear a peep from it other than the irritating and unnecessary start up beep sound.
Postad 30 september 2012 - 10:17
Enligt de första recensionerna är den väldigt tyst.
http://www.capsuleco...m-model-review/
Om man ska tro den recensionen är den nya PS3:an helt ljudlös. Kan det verkligen stämma?
Postad 30 september 2012 - 13:16
Nja, ljudlös är den väl knappast, men han hörde ingenting. Nu får man i och för sig spekulera om hur långt ifrån han satt ifrån PS3an, hur bra hans hörsel är osv, men den verkar i alla fall vara rätt tyst.Om man ska tro den recensionen är den nya PS3:an helt ljudlös. Kan det verkligen stämma?
Postad 30 september 2012 - 19:37
Var ju 80-tals VHS-ljuds klass på "lucköppningen" iaf.
Redigerat av HenkeEdge, 01 oktober 2012 - 09:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar