Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2007 - 18:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Min uppfattning är också att humaxen är betydligt bättre än gamla...

Postad 19 October 2007 - 20:36

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
"Ibland dyker vår vän "loader version H6.44 Loading ..." upp under tittande och visar sitt anlete i de 5-10 sekunder det tar att ladda vad det nu är den laddar in..."
Tack Zalukeos för din fulla redogörelse, det är sånt vi vill läsa om. Lägg gärna ut klagomålen du googlat fram så blire perfekt. Tänk hur många som läser det och att någon triggas att skriva. Håll ingång forumet! Hade du vart aggressiv så hade du skällt på Ktj och fått ny box. Om du ska skaffa egen box så bör det vara en avancerad ju. Kan bara beklaga dig, själv hade jag en del frysningar i början, men ofta efter jag hållit på med boxens menyer, numera flyter det på fint med Tele2-boxis (se uppe harjag fyllt i egenskaper). Kan nån lägga upp Humax-boxen och Digiality med?, så kompletterar jag. Det känns skönt att ha lite gemenskap med er Tele2kablare.

Tack hexxia för att du kan slita dig från travian och flumma här.
Du borde gå ut med all info du kan, detta skulle hjälpa folk att läsa istället för att traggla per telefon. Ser fram mot mycket nästan-officiell info från den Hexxia, tack för det.

EDIT: Har inte sett Digiality-boxen, men den verkar vara Tele2boxen i nytt skal;
med dubbla antalet kanalplatser (vilket är oväsenligt (tyvärr!)).
Bifogar FI/SV Manual för Digiality, och för Tele2boxen (Maximum) engelsk. Digiality-manualen hänvisar till finsk digitalTV.

Bifogad fil(er)

Redigerat av toler, 22 October 2007 - 21:05.

Postad 19 October 2007 - 21:18

Zaleukos
  • Zaleukos
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Leatherface: Nja, vi tittar inte så mycket på TV att det är värt att skaffa egen box, och dessutom räknar vi inte med att bo kvar i vår nuvarande lägenhet mer än ett halvår till och sen vet man aldrig vad man behöver. Jag får väl ta mig ledigt för att ringa kundtjänsten på måndag morgon. Är dock klart avog mot den efter att ha tömt ett mobilbatteri i väntan på bredband och kabel-TV för den här lägenheten (och tvingats ringa flera gånger då kommunikationen mellan dem och hyresvärden inte var den bästa):)

Hexxia: Visst verkar det vara mjukvaruproblem. Beteendet påminner ju mest av allt om en problem-PC som har svårt att starta. Det vore kul att veta vad felkoderna betyder, jag har inte kunnat hitta den infon på Humax hemsida eller någon annanstans. Förresten, vet du om "Loader version h6.44" är en generell rutin för att läsa in saker i minnet eller är den kopplad till någon speciell del av boxens mjukvara?

Det första jag hittade när jag sökte på "humax cx-fox problem" ser jag nu handlar om föregånde modell, så frågan är hur relevant det är. Det är från omdömena på den inte alltför avlägsna prisjakt.se och påminner delvis om mina problem. Sen fick jag en del tyskspråkiga träffar.

https://www.prisjakt...ukt.php?o=87102 signaturen "trombon" hade som sagt problem som liknar mina med sin lite äldre modell... Vi råkar också ibland ut för att ljudet är borta när man varit inne och tittat på någon system-meny.

Postad 19 October 2007 - 22:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Har också Humax CX-Fox CII box, det är ännu ett problem. Den synkar inte ljud och bild, så sätter man på TV'n utan att boxen har varit avstängd så är ljud/bild ur synk. Troligen blir det några bildtapp under ett dygn och då släpar bilden mot ljudet när man sätter på TV'n :P

När man byter kanal så får man ljud men ingen bild, om man byter en gång till så kommer bilden :)

Postad 20 October 2007 - 08:07

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
äntligen helg!
eller nja.. ni vill ju ja ska jobba ändå :D
hehe

väntar ni så kan ja nog kolla upp på mån eller tis vad code E-05","error code E-15", "loader version H6.44" betyder.

och vilka versioner det är problem med.

//hexxia ;)

Postad 20 October 2007 - 09:23

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hmm... jag som tänkte be att få Humaxboxen (sitter fortfarande på den första skitboxen), men humax verkar inte va nå vidare den heller?

Postad 20 October 2007 - 10:43

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hmm... jag som tänkte be att få Humaxboxen (sitter fortfarande på den första skitboxen), men humax verkar inte va nå vidare den heller?

<{POST_SNAPBACK}>

det hjälper inte att be om en, varken de på ktj eller felanmälan. kan skicka ut sånna.
måste högre upp i leden för att skicka ut sånna.
och det gör ingen bara för att nån ber om de.

//hexxia

Postad 20 October 2007 - 16:19

Unregisteredc96ad9b3
  • Unregisteredc96ad9b3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Mina två boxar har pajjat och bytts ut, och tyvärr fick jag inte någon Humax-box, utan samma gamla noname-pryl som förut. Nu i version 2.0.

Är det verkligen RGB-ut på dessa? Jag märker ärligt talat ingen skillnad på RGB och CVBS, och detta på en nyinköpt 42" LCD (LG 42LB2R). Antingen är bilden så dålig att det inte spelar någon roll, eller så händer det ingenting när jag ändrar inställningarna.

Men om det är utsändningarna som är dåliga, då borde jag väl åtminstone se skillnad på menyerna?

Postad 20 October 2007 - 16:38

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Jag har LG 32LC3 (mycket prisvärd!) och ser ingen eller försumbar skillnad mellan RGB-scart (TV) och CVBS-Scart (VHS).
Även min LG har bara RGB på första-scarten, liksom Sharp XD1.
De tre boxarna Tele2 kör med har bara RGB på första Scart. Detta är mycket snålt och skadligt.

Hur ser jag om Scarten har RGB?
Titta på TextTV: om du har krypningar i bokstäverna (främst de färgade), så är det inte RGB, ty RGB har perfekta bokstäver!

Postad 20 October 2007 - 16:43

Unregisteredc96ad9b3
  • Unregisteredc96ad9b3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

De tre boxarna Tele2 kör med har bara RGB på första Scart.

Ja ######r i mig, det stämmer ju. Ser klart och tydligt skillnad via den andra scarten.

På inställningsmenyerna alltså. Det är fortfarande pixligt och hemskt på TV3 med krypningar runt alla konturer. Detta var man lyckligt ovetande om när man körde med den gamla risiga 28" CRT-TV'n. Då såg allt acceptabelt ut.

Är det någon skillnad på detta om man kör med en bättre box, eller är det helt enkelt utsändningarna som är dassiga?

Postad 20 October 2007 - 17:18

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

De tre boxarna Tele2 kör med har bara RGB på första Scart. Detta är mycket snålt och skadligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon box som har dubbla RGB-SCART då? Jag känner inte till någon...

Postad 20 October 2007 - 18:17

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Den bästa boxen Topfield 5200 har det inte heller. Nån som vet?
Vet inte varför de inte har RGB på båda, man vill ju spela in pgm i RGB med!

Röskägg: Det är fel på signalen, så grova fel kan inte finnas i hårdvaran. Jag har finfin signal med snygga mänskor

Bifogad fil(er)

Postad 20 October 2007 - 21:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
om man har hårddisk i boxen så löser det problemet.... jag har då bra bild iaf normalt förutom på en del sportkanaler... tv4 blir skit med på sport och liknande men det är marknätets fel då det är lokala tv4 därifrån....

Redigerat av Leatherface, 20 October 2007 - 21:34.

Postad 21 October 2007 - 00:31

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Den bästa boxen Topfield 5200 har det inte heller. Nån som vet?
Vet inte varför de inte har RGB på båda, man vill ju spela in pgm i RGB med!

<{POST_SNAPBACK}>

Om man vill spela in i RGB loopar man väl signalen genom DVD inspelaren?

Postad 21 October 2007 - 00:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja de funkar också men topfielden t.ex har ju dubbla tuners och hårdisk så det är ju bättre spela in direkt på den... ska man spela in på en dvd så måste man ju se på samma kanal med eller så måste man ha 2 boxar... bara mer strömförbrukning, besvärligare och dyrare i längden...

Redigerat av Leatherface, 21 October 2007 - 01:16.

Postad 21 October 2007 - 17:54

Unregisteredc96ad9b3
  • Unregisteredc96ad9b3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Röskägg: Det är fel på signalen, så grova fel kan inte finnas i hårdvaran. Jag har finfin signal med snygga mänskor

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser bra ut nu. Var förmodligen bara just det programmet som var riktigt uselt komprimerat.

Postad 21 October 2007 - 21:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
fast hur låg komprimering och bra kabel du än har så blir ju inte människorna snyggare för de :)

Postad 22 October 2007 - 22:39

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Tele2 vinner 1200 i Strängnäs & 2000 i Täby: "...Tele2s cirka 120 kanaler". Som sagt!

SG-hems interna sida på Tele2 - där finns dokumenten jag lagt upp.

I Tele2s Q&A så är NR 16, 19, 26, 38, 41 FEL! Dags att uppdatera hexxxiah

Redigerat av toler, 03 November 2007 - 09:40.

Postad 22 October 2007 - 23:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kom igen nu Tele2... ge oss utanför stockholm säsongskortet och gärna resten med...

Postad 23 October 2007 - 21:37

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det verkar som om de gamla boxarna var problematiska, men hur är det med Humax?

Jag har tele2 kabelTV sedan i augusti. Vi fix en Humax CX-Fox CII ca tio dagar efter beställning, och den har strulat nästan från första stund.

Ljudet försvinner ibland, men det går att återställa genom zappande.
Det händer också att bilden försvinner medan ljudet ligger kvar. I så fall är boxen helt död (svarar inte vare sig på fjärr eller på egen knappsats) och det enda som hjälper är att dra ut sladden. Detta händer minst en gång i veckan (vi tittar inte så mycket på TV).

Och slutligen kraschar boxen vid kallstart (dvs omstart efter att sladden dragits ut). Det tar i snitt 3-4 omstarter innan skiten (ursäkta språket men jag är trött på maskinvaran i fråga) går igång. Det vanliga är att första försöket ger meddelandet "Loader version H6.44 loading 0%) och stannar där, det andra försöket "error code E-05", det tredje "error code E-15", och det fjärde försöket "loader version H6.44 loading" och en räknare som går från 0 till 100%, varefter skräpet funkar. Ibland dyker vår vän "loader version H6.44 Loading ..." upp under tittande och visar sitt anlete i de 5-10 sekunder det tar att ladda vad det nu är den laddar in...

Har varit i kontakt med Tele2s katastrofala webbsupport. Adresserna på hemsidan visade sig vara inaktuella, men efter att klickat mig fram hittade jag ett kontaktformulär som fungerade. Har sedan fått  tre mail av dem, med ca två veckors mellanrum. Först frågade de vilka kanaler som drabbades, sedan efter boxens serienummer (med antydan om byte), och nu senast med en rekommendation att dra ut sladdar i en viss ordning och prova ny kanalsökning. Med det tempot kommer det att dröja till påsk innan något blir gjort, så jag får väl snällt placera mig i deras telefonkö. Nåja, just denna uselhet är ju inte unik för Tele 2.

De tekniska problemen med boxen är däremot helt oacceptabla. Är det någon annan som haft problem med Humax-boxen? Jag har hittat enstaka klagomål när jag googlat, men inga tips om hur man kan lösa problemen själv.

<{POST_SNAPBACK}>

Mailsupporten är katastrof. Antingen 3 veckors fördröjning eller mail recipient does not exist.
Men telefonsupporten är faktiskt inte så illa och jag har aldrig blivit drabbad av någon märkvärd kö. Max 5 minuter och det är väl ungefär så lång tid det tar att sätta på datorn och skriva lite gnäll här :)

Postad 23 October 2007 - 21:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Mina två boxar har pajjat och bytts ut, och tyvärr fick jag inte någon Humax-box, utan samma gamla noname-pryl som förut. Nu i version 2.0.

Är det verkligen RGB-ut på dessa? Jag märker ärligt talat ingen skillnad på RGB och CVBS, och detta på en nyinköpt 42" LCD (LG 42LB2R). Antingen är bilden så dålig att det inte spelar någon roll, eller så händer det ingenting när jag ändrar inställningarna.

Men om det är utsändningarna som är dåliga, då borde jag väl åtminstone se skillnad på menyerna?

<{POST_SNAPBACK}>

RGB finns bara på en av scart utgångarna och det är inte självklart att din TV har RGB stöd på alla scartingångarna. Jag märker stor skillnad på Panasonic 42 plasma.

Postad 23 October 2007 - 21:43

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

om man har hårddisk i boxen så löser det problemet.... jag har då bra bild iaf normalt förutom på en del sportkanaler... tv4 blir skit med på sport och liknande men det är marknätets fel då det är lokala tv4 därifrån....

<{POST_SNAPBACK}>

Min hårddisk video har RGB throughput (eller vad det heter). Jag kör alltså enbart en scart ut från boxen genom hårddiskvideon och sedan till TVn, RGB hela vägen.

Postad 24 October 2007 - 08:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
nu snackar jag om hårddisk i boxen och inte dvd... det kommer aldrig bli lika bra kvalite eftersom den överför signalen analogt över scart och sen spelar in det den komprimerat upp och sen komprimerar ner det en gång till.... har man hårddisk i boxen så spelar den oftast in strömmen precis som den kommer in och då förlorar du inget i kvalite jämfört med sändningen...

Redigerat av Leatherface, 24 October 2007 - 08:00.

Postad 24 October 2007 - 11:34

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Någon som sett till kanalen "Star" ännu?

Har beställt denna CAM som kommer imorgon. Jag hoppas det kommer fungera bra ihop med min Sony 46D3000.

Postad 24 October 2007 - 11:35

Zaleukos
  • Zaleukos
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

äntligen helg!
eller nja.. ni vill ju ja ska jobba ändå B)
hehe

väntar ni så kan ja nog kolla upp på mån eller tis vad code E-05","error code E-15", "loader version H6.44" betyder.

och vilka versioner det är problem med.

//hexxia ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Några nyheter på felkodsfronten? ;)

Jag drabbades för övrigt av en ny "krasch" i helgen. Vid uppstart (varmstart efter ca en timmes standby) hittade boxen inga kanaler och fick göra en ny sökning.

EDIT: Kom fram till felanmälan efter tio minuters väntetid och de skickar en ny box. Killen jag pratade med kände inte alls igen felkoderna.

Redigerat av Zaleukos, 24 October 2007 - 15:38.

Postad 24 October 2007 - 11:58

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Jag kommer inte få min box utbytt eftersom den inte ingick i den serie som de trasiga.
Boxen funkar iofs. men fan va sur jag kommer bli OM den går sönder.

Redigerat av shelter, 24 October 2007 - 11:58.

Postad 24 October 2007 - 14:27

portrum
  • portrum
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag bor i chalmers studentbostäder i göteborg och har blivit tvångsansluten till tele2vision. Jag har en fått hem en Humax box och ett programkort. Jag har en LG 32LB2R TV. Eftersom jag vill ha en inspelningsbar box var jag och köpte en Samsung DCB-P850Z. Den valde jag att köpa utan bindning till Comhem trots att det är en "Com hem - box". Jag trodde nämligen att det skulle fungera med teöe2 kortet i samsung boxen. Men jag hittar inga kanaler.

Jag är så trött på detta nu så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag skiter i vad jag måste köpa eller lämna tillbaka eller vad som helst. Det jag vill är att ha digital tv som funkar och en inspelningsbar box.

Hur gör jag?

Tack på förhand.

-Andreas

Postad 24 October 2007 - 15:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
om det är comhem box så ska den funka.... kanske måste söka manuellt mellan 306-410mhz, 64QAM, symbolrate 6875

Redigerat av Leatherface, 24 October 2007 - 15:09.

Postad 24 October 2007 - 15:13

portrum
  • portrum
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jag kan ej söka emellan några värden på frekvensen. Jag kan bars skriva i ett värde. Och när jag fyller i symbolhastigheten till 8975 så förvinner signalstyrkan. Vet ej vad jag ska göra.

Postad 24 October 2007 - 21:04

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
sorry att jag inte varit inne något på några dagar, har haft lite annat att göra.

har letat lite om felkoderna och har heller inte hittat något.
tyvärr, men vore roligt att veta vad dom betyder :(

kanalen STAR finns bara i de städer där det nya kanalutbudet gäller.

de flesta comhem boxar ska fungera med tele2.
men vet att vissa boxar har lite problem att hitta kanaler.

shelter
va vill du har för box?
menar tillhör inte din den serien, så kommer du få tillbaka en likadan box du har idag.

ser att vissa gnäller på mail support:)
vill ni ha hjälp ring"!

Postad 24 October 2007 - 21:41

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

shelter
va vill du har för box?
menar tillhör inte din den serien, så kommer du få tillbaka en likadan box du har idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt killen på supporten fick jag inte skicka in boxen eftersom den enligt honom inte hade "rätt" serienummer. Ville mest skicka in den så jag inte blir utan TV i onödan.

Postad 28 October 2007 - 12:41

proban
  • proban
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag mailade till Tele2 angående kanalen Star! och en mer avancerad box. Detta fick jag som svar:

Hej!
Kanalen Star kommer att dröja innan vi får in i vårat utbud. Vi fick
möjligheten att behålla Tv4 Sport och våran kapacitet i systemet räckte
inte till för att även ta in kanalen Star.
Ang en mer avandcerad box så vet vi inte dagsläget om det kommer att
komma någon sådan.

Med vänlig hälsning
TELE2VISION
Kundservice
Catrin Andersson

Postad 28 October 2007 - 16:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Hur ska dom göra nu då Canal+ kommer med 3 nya kanaler 1 nov då om det inte finns nån kapacitet? sen kan jag inte förstå att dom då valde att lägga in al jazeera istället för Star!

Redigerat av Leatherface, 28 October 2007 - 23:25.

Postad 29 October 2007 - 08:16

Wakamuru
  • Wakamuru
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Skönt att TV4Sport verkar vara kvar i alla fall... :P

Postad 29 October 2007 - 08:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jo väldigt skönt men då jag betalar 239:-/mån för Canal+ så räknar jag ju med att få alla Canal+ kanaler annars borde jag isf få rabatt då jag inte kan se allt...

Redigerat av Leatherface, 30 October 2007 - 12:09.

Postad 29 October 2007 - 13:40

Wakamuru
  • Wakamuru
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jo väldigt skönt men då jag betalar 239:-/mån för Canal+ så räknar jag ju med att få alla Canal+ kanaler annars borde jag isf få rabatt då jag inte kan se allt...

Sorry, mitt inlägg blev lite olycklig, meningen var inte att kommentera Canal+ kanaler, jag läste bara svaret som proban fick av kundtjänsten och fastnade för det de skrev om Tv4Sport. Har levt i "skräck" hela denna månad av rädsla att TV4Sport skulle försvinna.

Funderar själv för att återigen skaffa Canal+ och hoppas verkligen att de ska få utrymme med samtliga kanaler. Hade i ett helt år, i och för sig innan digitaliseringen, enbart två Canal+ kanaler men betalade samma pris (239 kr) som de som redan hade digital tv och således hela fem stycken Canal+ kanaler (som Canal+ hade i sitt utbud då). Som sagt, tråkigt om de inte klarar av att få med alla.

Redigerat av Wakamuru, 29 October 2007 - 13:42.

Postad 31 October 2007 - 15:28

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hur ska dom göra nu då Canal+ kommer med 3 nya kanaler 1 nov då om det inte finns nån kapacitet? sen kan jag inte förstå att dom då valde att lägga in al jazeera istället för Star!

kommer med svar om c+ när jag har det.
vet dock att så som de ser ut idag så kommer INTE tele2 ta in alla c+ kanaler men de flesta.

haha det om al jazeera istället för Star va en bra fråga :)
kan du inte skicka den i mail till tele2 kuse och posta svaret till mig sen:)

Postad 31 October 2007 - 15:59

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
I det papper som jag fick hem igår från Canal Plus så står det att Tele2 kommer att ha samtliga av Canal+s kanaler, utom HD-kanalerna, dvs. 8 kanaler.

Postad 31 October 2007 - 16:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Får hoppas det för annars tycker jag inte man ska ta fullt betalt heller för Canal+... Jag har då inte fått nåt papper från Canal+ här iaf....

Redigerat av Leatherface, 31 October 2007 - 17:28.

Postad 31 October 2007 - 16:45

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
kommer tele2 muxa eller kompra c+ - det är frågan.

själv tittar jag knappt på sånt, men är glad över aljaz.

tänk på var ni såg de nya kanalerna först (repost)

Postad 31 October 2007 - 16:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

kommer tele2 muxa eller kompra c+ - det är frågan.

själv tittar jag knappt på sånt, men är glad över aljaz.

tänk på var ni såg de nya kanalerna först (repost)

det räcker nu med dina bilde på kanalerna osv.... jag är rädd för att det blir mer komprimerat om dom lägger in alla kanalerna :) Borde väl inte vara så svårt att slänga upp en mux till finns ju gott om utrymme eftersom alla analoga kanaler är nersläckta förutom svt och tv4... annars finns det gott om al-qaida kanaler att ta bort... tror nog det finns massor av kanaler som tele2 skulle tjäna mer på än dom... dessutom har väl dom flesta av dom som ser på dom kanalerna ändå egen parabol redan...

Redigerat av Leatherface, 31 October 2007 - 17:11.

Postad 31 October 2007 - 18:33

Unregisteredfc3b45a2
  • Unregisteredfc3b45a2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Det största problemet är ju inte frekvensutrymmet utan IP-pipan ut innan det blir frekvenser av kanalerna. =)

Postad 31 October 2007 - 18:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Varför inte byta ut lite al-crap kanaler mot sånt som majoriteten vill ha då?
Varför sätta in nya kanaler 1 månad innan Canal+ som redan finns i utbudet kommer med fler kanaler...
Alla med C+ borde bomba kundtjänst om att fixa alla kanalerna ifall dom inte fixar in alla dom imorgon...

Redigerat av Leatherface, 31 October 2007 - 20:22.

Postad 01 November 2007 - 00:33

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Tycker du är framåt läderfejs, men förstår inte ditt ointresse för alljazz, för det är ju bästa kanal för att se vad som händer i märkliga arabvärlden. Star är ju fin, men en nöjeskanal. FAN TV är annan intressant. Gillar fakta-kanaler. Angående c+ så vore intressant med 69an ;) ska lägga en tung beställning på discshop, gillar mest skräck hostel :D

Redigerat av toler, 14 November 2007 - 14:16.

Postad 01 November 2007 - 09:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
visst kan de ju va en poäng i det du säger att al-jazeera kan vara ett bra alternativ till dom usa vinklade nyhetskanalerna annars men förstår inte prioriteten på kanalerna speciellt inte om man inte kan lägga in alla kanalerna som t.ex C+ sänder... då borde dom åtminstone dra bort några 10or per månad på C+ tills dom kan leverera alla kanalerna... är ju inte rätt at vi ska betala fullt pris för nåt vi inte kan se fullt ut...

Redigerat av Leatherface, 01 November 2007 - 09:13.

Postad 01 November 2007 - 22:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Förstår inte den kanallistan som Toler visar. Tele2 har väl inga HD sändningar så varför HD kanaler? De tar också 69:- för Nöje där Kanal9 ingår. Hos "min" Tele2 så har jag inte heller så många "lösa" kanaler att välja på.

Postad 02 November 2007 - 00:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
bara nåra enstaka ställen som kan se dom kanalerna... vi andra kommer bara kunna se dom kanaler vi har nu sålänge fastigheten inte är returaktiverad (kan få bredband från tele2) som sagts tidigare... som det ser ut nu så får man nog leta sig en lägenhet med läge så man kan sätta upp parabol istället för det gär går inte...

Redigerat av Leatherface, 02 November 2007 - 00:14.

Postad 02 November 2007 - 00:54

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Förstår inte den kanallistan som Toler visar. Tele2 har väl inga HD sändningar så varför HD kanaler? De tar också 69:- för Nöje där Kanal9 ingår. Hos "min" Tele2 så har jag inte heller så många "lösa" kanaler att välja på.

Sant att info om kanal9/Elitserien inte är med i preliminära planen - som sedan finaliserats och jag har gjort kompletterande bild.
Vore kul att höra från siegtuna om de fått kanalerna. Har internatet kabelTV,parabol,boxer, får de ha egen TV, elever är ju rika?
Gäller sieghtuna som synes. Vet inte vilka orter som får nya kanalerna/BB24 först,
mer än vad Hoaxxia skrivt - som säger sig komma med insideinfo.
som annonserat har Frivis på Alljazz & Natgeo har upphört. :(
Alla Canal+ utbud - nya kanaler (tråd) finns på bilden under,
och vet inte vilka C+ som Tele2 kommer ha, men nån HDTV är inte pågång.
C+ är 6st kanaler fortfarande nu; namn-ändrade till:
C+1: First , C+2: Comedy , C+3: Action , C+Mix: Drama
(Sporten oförändrad). saknas nu två nya C+:.. Hits , Sport Extra delar plats med Canal69 ;)

Canal+FIRST
Det är här vi premiärvisar våra filmer, allt från Casino Royale och Borat till The Queen och Farväl Falkenberg.
Du ser en ny film 20.00 varje kväll! Det är också här du följer våra omtalade tv-serier -
sex kvällar i veckan visas premiäravsnitt av heta serier 22.00. CANAL+ First sänder dygnet runt.
COMEDY
Ett gott skratt förlänger livet, så slå dig ner framför CANAL+ Comedy och njut av sköna filmer som
Borat, Djävulen bär Prada, Offside, Mr Beans semester och 7 miljonärer.
Här visar vi också film för hela familjen som På andra sidan häcken och Ice Age 2.
Kvällens höjdarfilm börjar 20.00, och 19.00 kan du värma upp med en bra komediserie.
Det roliga tar aldrig slut - CANAL+ Comedy sänder dygnet runt.
ACTION
Casino Royale, Mission: Impossible 3, Miami Vice, Superman Returns, X-Men 3...
börjar ditt adrenalin pumpa bara du hör dessa titlar är CANAL+ Action något för dig!
Vi visar action, thrillers och äventyrsfilmer dygnet runt, med en höjdpunkt 21.00 varje kväll.
DRAMA
Du som grips av berättelser om livets stora och små frågor kommer att gilla CANAL+ Drama.
Dygnet runt kan du uppleva filmer som
Underbara älskade, Dreamgirls, Farväl Falkenberg, The Queen och Walk the Line.
Varje kväll 21.00 har vi valt ut en speciell dramafavorit. Dessutom ser du alltid en bra dramaserie vardagar 20.00.
HITS -
Det här är den breda kanalen med både nya och klassiska biosuccéer.
Vi visar storfilm dygnet runt, och kvällens utvalda film börjar 22.00.
Missar du premiären av ett serieavsnitt på CANAL+ First ser du det på CANAL+ Hits dagen efter 21.00.
FILM HD ..<C.D+CH
Nu kan du se vartenda litet granatsplitter i de bästa actionfilmerna, och alla andra detaljer också för den delen.
Med CANAL+ Film HD får du 150 storfilmspremiärer och utvalda succeserier
med perfekta färger, överlägsen skärpa och magnifik detaljrikedom.
Bifogad fil  Canal__NYA.jpg   19.93K   2 Antal nerladdningarBifogad fil  namnl_s.JPG   5.91K   4 Antal nerladdningar
SPORT1
Veckans Match från Allsvenskan, Hockeytorsdag, Hockey Night, Premier League Lördag och Supersöndag -
här hittar du alla våra studioprogram och Sveriges främsta sportexperter.
Du ser direktsända och exklusiva matcher från Allsvenskan, Elitserien, Premier League, NHL och Serie A.
CANAL+ ger dig över 600 livematcher om året, och de flesta ser du på CANAL+ Sport 1.
SPORT2
Vår andra renodlade sportkanal ger dig ännu mer från Premier League och Serie A -
upp till fem direktsända matcher i veckan.
Dessutom får du förstklassiga sportmagasin om bl a fotboll, golf, tennis, motorsport och boxning.
SPORT EXTRA -
Med så många bra lag i de stora ligorna finns det ofta flera toppmatcher som går samtidigt.
CANAL+ Sport Extra ger dig möjlighet att se ännu fler livematcher.
SPORT HD ..<C.D
Äntligen ser man tydligt att Liverpool-rött och Manchester United-rött inte är samma nyans!
Med CANAL+ Sport HD får du över 200 direktsända matcher från
Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet.
Klarare färger och en mycket bättre skärpa ger ett helt annat liv till bilden -
så nära verkligheten du kan komma utan att vara på plats på arenan.

Redigerat av toler, 03 November 2007 - 16:18.

Postad 02 November 2007 - 11:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kanal 9 finns visst på kanalplanen för sigtuna...

http://www.tele2visi...s/Files/110.pdf

Redigerat av Leatherface, 02 November 2007 - 11:18.

Postad 02 November 2007 - 11:20

Paradox^
  • Paradox^
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har man klanta sig rejält ;) Någon som vet en kod-pin som funkar på alla kort?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.