Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 September 2009 - 15:19

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Har en kompis som har en ps3a(60 gig) som har sluat läsa skivor, är det reklamationsrätten som gäller då?
Den är köpt från discshop, är dom bra att ha att göra med när det gäller sånt här?

Postad 28 September 2009 - 06:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Reklamera!

Postad 28 September 2009 - 14:03

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Har haft lite problem med min HDMI kontakt på min 40gb PS3.a och har nu kommit till skott med att reklamera detta.

Nu har jag inte kvar någon garanti och då är Nordisk film så snälla att ta ut den nätta lilla summan på 1999:- + ev frakt för att reparera detta. B)

Vet inte om man ska skratta eller gråta men tänkte iallafall delge den lilla presenten till de som har funderat på att laga detta.

Postad 28 September 2009 - 14:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Garanti å garanti?
Prova att reklamera, då kan de inte ta betalt. Snacka med din konsumentvägledare i din kommun om du vill ha mer info. Gå till den butiken du köpte konsolen i alt. nätbutik.

Lycka till!

Postad 02 October 2009 - 19:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag har problem att komma online på mina spel. Tiger Woods 10 hade jag strul med och nu Little BIg Planet som jag tidigare kunde spela online utan problem. Jag provade att göra en total reset och och börja om från början men icke. När jag startade LBP tidigare kunde jag spela andra människors banor men nu finns det inte ens något sådant alternativ. Hur sjutton gör jag?

Och ja, föräldrarkontrollen är AV.

Postad 05 October 2009 - 11:15

ronnieutter
  • ronnieutter
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Inledning
Mitt problem är egentligen bara vesentligt om det är någon större skillnad på ljudkvalitet mellan HDMI och Toslink.
Min förstärkare stödjer det mesta då det är en Marantz 6003. Jag har i mina försök endast använt Blueray discs.

Och nu till problemet.
I ljudinställningar i PS3 kan jag välja HDMI eller Toslink. Jag får endast ljud till förstärkaren om jag väljer HDMI och bockar för allt som har med 5.1 och göra. Det räcker alltså inte med DTS och Dolby utan jag måste även välja alla de sista Linjära 5.1 med x kHZ för att få surround över huvud taget. (hoppas ni förstod vad jag menar där)
Har testat toslink och den enda gång det fungerade var vid 1 sec. Jag kan alltid via förstärkaren se om ljudkällan kommer ifrån toslink eller HDMI.

Detta är lite störande då jag vid alla andra ljuskällor ( gamla DVDn, dator, TvBox) får allt från DTS till Dolby att fungera.

Om det inte är någon störra ljuskillnad så bortser jag från problemet. Och då kommer jag även att ta bort mina tolink kablar från övriga system som jag ändå kör med HMDI.

Hittar inte heller lösningen i http://manuals.plays...udiooutput.html

Postad 06 October 2009 - 17:43

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jag har lite svårt att förstå problemet, men vad gäller skillnaden så stöjder inte Toslink DTS-HD och TrueHD.

Postad 13 October 2009 - 20:08

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Nu verkar min ps3 40 gb gett upp. Helt plötsligt så började cod4 hänga sig hela tiden. Trodde det först var själva spelet som strulade men nu kan jag varken spela spel eller titta på film.

Sätter jag i en bluray film så kommer "den här filmen stöds inte" upp och sätter jag i ett spel så kommer "ett oväntat fel har uppstått" upp.

Antar att jag får reklamera den.

Då är frågan hur lång garanti man har. Jag köpte den 071030 på onoff.

Redigerat av frhape, 13 October 2009 - 21:38.

Postad 14 October 2009 - 07:34

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Det heter Reklamationsrätt å den är 3 år.....

Postad 18 October 2009 - 15:05

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har en PS3 "phat" 80gb. Köpte den för lite drygt 4-5månader sedan. Har märkt att fläkten i den snurrar även fast den är i standby!? inte på högvarv men lite gran, väldigt tyst. Jag löser det med att slå av och på den med huvudströmbrytaren på baksidan av konsolen.

Ska det vara så? att fläkten snurrar i standby? den kan snurra flera timmar efter att jag slutat spelat.

Tacksam för svar.

Postad 19 October 2009 - 22:44

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har en PS3 "phat" 80gb. Köpte den för lite drygt 4-5månader sedan. Har märkt att fläkten i den snurrar även fast den är i standby!? inte på högvarv men lite gran, väldigt tyst. Jag löser det med att slå av och på den med huvudströmbrytaren på baksidan av konsolen.

Ska det vara så? att fläkten snurrar i standby? den kan snurra flera timmar efter att jag slutat spelat.

Tacksam för svar.

Den snurrar om du har aktivierat "Fjärrspel" där du kan ansluta ditt PSP via WiFi. Stänger du av den funktionen kommer även fläkten att sluta "snurra".

Postad 20 October 2009 - 11:50

Spy666
  • Spy666
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har precis bytt till en WD Scorpio blue 250 GB 2,5" Sata disk men kommer inte längre än till att den vill förbereda för uppdatering ,räknar upp till 99% och sen händer det inge mer?
Blev lika när den skulle formatera disken, räknade upp till 99% sen hängde den sig. Väntade bra länge på att det skulle hända nått men, NADA.......Startade då om den manuellt. Verkar som att den känner av att den är formaterad efersom den inte vill formatera när man startar upp den!
Har ni nå tips? B)

Postad 20 October 2009 - 19:02

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Den snurrar om du har aktivierat "Fjärrspel" där du kan ansluta ditt PSP via WiFi. Stänger du av den funktionen kommer även fläkten att sluta "snurra".

Tack tack, köpte ett psp för några månader sedan. Reflekterade aldrig över att detta började efter att jag lekt med ps3->psp.. alltså "fjärrspel".

Tack igen.

Postad 22 October 2009 - 00:03

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Jag har köpt en slim, har spelat på min brors Phat 40gb innan.

Nu vill jag ha allt på 40GB till min nya slim, men jag fasen inte hur jag ska gå tillväga.
Jag testade att formatera min externa HDD till datorn(USB), jag valde 128kilobyte eller vad det nu var man fick välja(menas vad?).

Sen stoppa jag i USB kontakten till PS3an, tryckte på Säkerhetskopiera->säkerhetskopiera igen(?)-<sen står det att jag ska sätta i masslagringsenhet i sparminnet. Vad menas med det? Gör jag nånting fel? Hur gör man egentligen för att få över allt till den nya PS3an?

Jag har som sagt:
2 PS3or
1 extern hårddisk

Postad 26 October 2009 - 20:29

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
hej tänkte kolla om det är någon mer som har upplev när man kör en bluray skiva ock ska bitstrema ut hd ljuden att man inte får ut det med en gång. jag väljer ljud i film menyn sedan kommer det inget ljud utan ja får gå igenom alla ljudformeten i menyn när filmen spelas upp tills den fattar att den ska skicka ut hd ljudet. händer bara just på hd ljuden inte dom andra

Postad 31 October 2009 - 13:58

mikj
  • mikj
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har problem med 1 film på ps3 som jag för över via usb minne. Kan se bilden men kommer inget ljud. Ljudet funkar dock på datorn. Misstänker att de behövs nån codec? Tanka ner via ps3 då eller?

Postad 31 October 2009 - 20:00

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

hej tänkte kolla om det är någon mer som har upplev när man kör en bluray skiva ock ska bitstrema ut hd ljuden att man inte får ut det med en gång. jag väljer ljud i film menyn sedan kommer det inget ljud utan ja får gå igenom alla ljudformeten i menyn när filmen spelas upp tills den fattar att den ska skicka ut hd ljudet. händer bara just på hd ljuden inte dom andra

ingen som bitstremar som kan svara hur det funkar för er?

Postad 01 November 2009 - 20:43

Unregistered99c59bc0
  • Unregistered99c59bc0
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag har köpt en slim, har spelat på min brors Phat 40gb innan.

Nu vill jag ha allt på 40GB till min nya slim, men jag fasen inte hur jag ska gå tillväga.
Jag testade att formatera min externa HDD till datorn(USB), jag valde 128kilobyte eller vad det nu var man fick välja(menas vad?).

Sen stoppa jag i USB kontakten till PS3an, tryckte på Säkerhetskopiera->säkerhetskopiera igen(?)-<sen står det att jag ska sätta i masslagringsenhet i sparminnet. Vad menas med det? Gör jag nånting fel? Hur gör man egentligen för att få över allt till den nya PS3an?

Jag har som sagt:
2 PS3or
1 extern hårddisk

Har samma problem som dig!
Hade en Phat 80GB som jag har allt sparat på men vill få över det till min nya 120GB slim.
Sparade över alla save-filer på ett USB-minne och laddade in i den nya Slim.
När jag ska ladda Game data står det att jag inte är rätt användare eller dylikt @_@
Fattar inte riktigt vad jag gör för fel men tänker fasiken inte sätta mig och spela om Bioshock till olympus Heigts igen x)
Tips och trix mottages tacksamt (:

Postad 03 November 2009 - 18:48

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Hej, jag har stött på ett problem då jag har bytt TV. Tidigare hade jag HDMI i tv och körde då min ps3a via det. Nu har jag bytt till en TV som inte har HDMI utan en komponent ingång (jag har även en komponent kabel till ps3an).

Men när jag slår på ps3an får jag ingen bild i komponent läget på tvn!? Så jag misstänkte att det måste ställas om i ps3an? Men hur ska man lyckas med det om man inte har en HDMI tv?

PS. jag vet att det värkar konstigt att byta till en tv utan HDMI, anledningen till att jag gjort det hör inte hit så tråkiga kommentarer om detta undanbedes!

Postad 03 November 2009 - 18:55

anteb
  • anteb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej, jag har stött på ett problem då jag har bytt TV. Tidigare hade jag HDMI i tv och körde då min ps3a via det. Nu har jag bytt till en TV som inte har HDMI utan en komponent ingång (jag har även en komponent kabel till ps3an).

Men när jag slår på ps3an får jag ingen bild i komponent läget på tvn!? Så jag misstänkte att det måste ställas om i ps3an? Men hur ska man lyckas med det om man inte har en HDMI tv?

PS. jag vet att det värkar konstigt att byta till en tv utan HDMI, anledningen till att jag gjort det hör inte hit så tråkiga kommentarer om detta undanbedes!

tjena! håll in start knappen ps3:an tills det piper, så kommer det fram en meny

Postad 03 November 2009 - 20:01

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

tjena! håll in start knappen ps3:an tills det piper, så kommer det fram en meny

ok, tack så mycket för snabbt svar.

Postad 07 November 2009 - 10:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Varför måste jag alltid omregistrera min Bluetooth-snäcka.

Inte alltid, men ofta så mister min PS3 kontakten med min snäcka så jag måste göra om hela proceduren igen, vad gör jag för att slippa detta?

Postad 09 November 2009 - 21:11

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Tjena, Jag hade liknande problem med min ps3a, fungerade inte spela dvd genom hdmi-kabel, men genom scart fungerade det. dock gick det se på bd och spela spel över hdmi. jag reklamerade den hos expert efter att ha testat där uppe med annan tv och hdmikabel och fick efter mycket om och men en ny konsol. denna testade vi i butik och d fungerade det, men när jag kom på så fungerade det inte på min tv, en ca 3 år gammal samsung. Nu har jag äbntligen köpt en ny tv och då fungerade det, så i mitt fall var det nog tvn som det hängde på, snackar vi om samma problem?

/ Tompaaaan

Funderar på att köpa samma system (1910 och PS3). Bra att du löste det :-)

Postad 10 November 2009 - 20:33

henkess
  • henkess
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det fler ps3or än min som fläkten går upp i varv på så fort maskinen blir lite varm?
Låter nästan lika högt som en xbox 360, som tur är slutar den låta efter ca 20min.
Men efter ett tag börjar den låta igen, jag har endå en rätt ny maskin :)

Postad 12 November 2009 - 20:06

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag kan inte synka mina troféer.
Det har krånglat ända sen jag installerade MW2, någon mer med samma problem?

Postad 13 November 2009 - 08:08

Petcar
  • Petcar
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har sökt i denna tråd men inte hittat något svar , kanske är det jag som är dålig på att söka :)

Jag har haft min PS3 80 Gb i lite över ett år.
Fungerat klanderfritt tills för ett litet tag sen.
Startar upp den och börjar spela och efter kanske 5 min. så blir bilden helt svart i kanske 5 sek för att sen bli normal igen.
Sen håller den på så i ca. 10 min från och till för att sedan fungera utan problem igen.
Nån som varit med om något liknande?

Mvh Peter

Postad 13 November 2009 - 22:21

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Nu kanske det finns information längre tillbaka i tråden men jag frågar ändå...

Hur länge tar det normalt att få sin PS3:a servad ?, jag fick problem med att den inte kunde ladda systemprogramvaran (den gick inte att "uppdatera" heller, servicekillen på Sony gissade liksom jag på trasig HD)

Har köpt den på OnOff så jag lämnade den där, det tog nästan en vecka innan den nådde deras service partner (infocare) där dom tydligen bara kollar att det verkligen är fel på den för att sedan skicka den till Danmark, han tyckte att jag kunde kolla igen mot slutet av nästa vecka :(

Verkar vara en otroligt ineffektiv serviceorganisation, jag är inte helt på det klara om det är OnOff eller Sony som är problemet (kanske till och med Nordisk Film ?)

Någon som har erfarenhet ?, skickas alla som ska servas till Danmark (han specificerade inte om det var Sony eller någon annan i Danmark som skulle repa den)

Jag saknar min PS3 :)

Postad 14 November 2009 - 17:26

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Skickade in min 60gb för YLOD(vägrar starta) och den tog samma väg.... tog ca 4 veckor så det kan du räkna med, fast vete fan om jag fick tillbaka samma eller en helt annan dom fixat.

Postad 14 November 2009 - 19:07

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Skickade in min 60gb för YLOD(vägrar starta) och den tog samma väg.... tog ca 4 veckor så det kan du räkna med, fast vete fan om jag fick tillbaka samma eller en helt annan dom fixat.

Bara tre veckor kvar då ;), får väl jaga på dom och hoppas på tur...

Postad 15 November 2009 - 09:18

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Jag kan inte synka mina troféer.
Det har krånglat ända sen jag installerade MW2, någon mer med samma problem?

Igår lyckades jag synka troféerna.
Jag tryckte på X upprepade gånger under tiden den synkade när jag skulle se på mitt gamercard i vänlistan.
Vet inte om det var det som hjälpte men nu är det fixat iaf ;)

Redigerat av JockeJ, 15 November 2009 - 09:19.

Postad 15 November 2009 - 21:47

Unregistered35eb196e
  • Unregistered35eb196e
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Har en PS 60 GB (den första som kom och är bakåtkompatibel med PS2-spel) som idag började den bete sig konstigt.

Ungarna får ingen bild - TV:n är helt svart och inget ljud hörs. Matar då ut skivan som sitter i(Singstar ABBA) - fortfarande ingen bild. Efter några sekunder piper det till 3 ggr och PS3-bilden med "vågen" och alla inställningar syns i TV:n och ljudet fungerar. Surf fungerar, lika så uppspelning av media på nätverket fungerar klanderfritt. Sätter då i skivan igen. "Vågen" försvinner och skärmen blir svart igen. Provar så några gånger och plötsligt så hoppar spelet igång (Viritual tennis 3), men jag kan inte styra det med handkontrollerna. Bilden är även väldigt mörk och uppe i högra hörnet snurrar en symbol som jag tror ska föreställa en skiva.. Kan avsluta spelet genom att trycka på PS-knappen, men inget mer.

Har provat at återtälla genom att hålla on/off knappen intryckt, men ingen skillnad.

Hoppas att någon kan tipsa om vad det kan vara för fel. Har fått för mig att det är läsaren som packat...??
Om den nu skulle behöva repareras - var lämnar man lämpligast in den ?

mvh/ Ronis

Postad 15 November 2009 - 22:00

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Hmmm, undra var man lämnar in trasiga saker man köpt? Antagligen där man köpte dem. :(

Nu börjar var å vart annat inlägg handla om hur man gör när saker går sönder. Läs i tråden innan ni postar.

Reklamera i butiken som du köpt din PS3a i.

Postad 15 November 2009 - 22:11

Unregistered35eb196e
  • Unregistered35eb196e
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Hmmm, undra var man lämnar in trasiga saker man köpt? Antagligen där man köpte dem. :(

Nu börjar var å vart annat inlägg handla om hur man gör när saker går sönder. Läs i tråden innan ni postar.

Reklamera i butiken som du köpt din PS3a i.

Köpte den begagnad. Har tappat tel.numret till killen jag köpte den av tyvärr....*suck!!*

Postad 15 November 2009 - 22:14

Unregistered35eb196e
  • Unregistered35eb196e
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Nu funkar den ! Reparerade filsystemet enl följande som jag hittade i en annan tråd på forumet.
Värt att klistra(??) instruktionerna som "hultmanjo" tipsar om med länken "http://www.ps3news.c...ns-100237.html"

Hej, jag har haft samma problem med att lasern inte läser skivorna på min ps3 60gb, lasern ser vad för skiva det är,(DVD, blu-ray, mm) men sen händer inget mer annat än en svart ruta.
Jag lämnade in den till psxcare eftersom jag inte hade någon garanti kvar, experten sa direkt lasern trasig bara till att byta (1700 kr)sagt och gjort efter en veckas inlämning fick jag tillbaka den, ner och testa direkt vid hemkomst döm om min förvåning precis samma fel som förut (va i **** har dom inte testat konsolen innan tenkte jag) tillbaka till psxcare och sa som det va, dom sa att dom visst hade testat konsolen (yea right) men jag fick tillbaka pengarna.
Ps3 fortfarande trasig och varenda tråd jag har läst säger att lasern är trasig, så jag beställer en ny från USA, efter två veckor har jag fått den, byter lasern (lite pilligt men inte så svårt) ner och testar, samma sak (va fan) till datorn kollar in fler trådar bla från USA hittar en, (http://www.ps3news.c...ens-100237.html) lite längre ner på sidan finns ett svar (How to fix blu ray drive before ordering a replacement).
Jag provade att återställa filsystemet på ps3 och det funkade faktiskt, min ps3 funkar igen.
Experter på psxcare ja just det eller.
Prova det kanske funkar för er också.
Tack för mig.

Postad 16 November 2009 - 08:09

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Köpte den begagnad. Har tappat tel.numret till killen jag köpte den av tyvärr....*suck!!*

Ja, då är det nog illa. Tror att det billigaste blir att köpa en ny PS3slim.

Postad 16 November 2009 - 11:48

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Nu funkar den ! Reparerade filsystemet enl följande som jag hittade i en annan tråd på forumet.
Värt att klistra(??) instruktionerna som "hultmanjo" tipsar om med länken "http://www.ps3news.c...ns-100237.html"

Det var ju sjukt kul, och oväntat!
Grattis! Nu vet man vad man kan pröva om konsollen skulle börja strula.

Postad 17 November 2009 - 13:25

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Nu har jag ringt OnOffs servicepartner igen och efter 10 dagar så har den fortfarande inte skickats till NF som ska ta ställning till om den är trasig och ska bytas ut, killen på servicepartnern sa att det normalt tar 2-3 veckor EFTER att man konstaterat fel tills det att man har en ny. Jag är nu så förbannad så jag håller på att brinna upp !

Kan det verkligen vara rimligt med sådana handläggsningstider, har man som kund rätt att förvänta sig snabbare service ?

Postad 17 November 2009 - 13:43

PackSwede
  • PackSwede
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Följetongen fortsätter, nu har jag snackat med OnOff och det verkar som om dom kan ge mig en ny konsoll i låda bara dom får ett krediteringsnummer från NF, med lite tur början av nästa vecka !

Jag fick intrycket att man lagt lite högre prio på mitt ärende, jag är inte den som brukar ringa och klaga och jaga men kanske är det så att det lönar sig ?

Kanske ska tillägga att jag i alla konversationer i detta ärende varit mycket saklig och lugn men samtidigt påpekat min kraftiga besvikelse. Ingen aning om skrik och svordomar hade haft samma effekt men jag väljer att tro att så inte är fallet...

Postad 18 November 2009 - 06:59

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag lämnade i min den 8e oktober,fick igår samtal från onoff, att dom hade reklamerat konsolen, och bara väntade på svar, förhoppningsvis i slutet på denna vecka sa dom, men dom pratade något om att garantin hade gått ut, så det var därför dom reklamerade den, men jag har 24 mån garant, och den gäller till Januari 2010.

Men dom kanske pratade om deras garanti gentemot nordiskt film, vad vet jag, får väl avvakta ett tag till.

//Jesper

Postad 20 November 2009 - 12:43

pawanpet77
  • pawanpet77
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
HEj!
Undrar om någon kan hjälpa mig????
Jag har en ps3:a, har kunnat kolla på blueray filmer tidigare på den, men en dag när jag hyrde en blueray film och skulle titta på den så gick det inte!! Det står att jag ska uppdeatera codec!! Jag kan spela mina spel som är blueray men kan inte kolla på filmer som är hyrda på en videobutik!! Jag har frågat dom om problemet men dom har aldrig hört det förrut!!
Hjälp!!!!

Postad 20 November 2009 - 12:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Region på filmen? Funkar andra BD-filmer?

Postad 21 November 2009 - 02:10

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
någon som har problem med att sin ps3 slim 120GB, ibland hänger sig
har nu hänt mig ett antal gånger nu, är riktigt störande när man spelar

Postad 21 November 2009 - 23:12

ice_man
  • ice_man
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

någon som har problem med att sin ps3 slim 120GB, ibland hänger sig
har nu hänt mig ett antal gånger nu, är riktigt störande när man spelar

Min grabb sa att nåt liknande hände nu ikväll när han spelade. Jag läste i manualen att om det hänger sig och någon lampa blinkar. Typ hårddisken eller powerknappen är det för att den är onormalt varm. Där min ps3 står är det ganska trångt och jag har parabolboxen på hyllan under som också blir varm så får jag väl flytta på ps3. Jag köpte ps3:an igår och placerade den drä idag så jag vet inte om det är fel eller den blir varm

Postad 22 November 2009 - 02:07

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Min grabb sa att nåt liknande hände nu ikväll när han spelade. Jag läste i manualen att om det hänger sig och någon lampa blinkar. Typ hårddisken eller powerknappen är det för att den är onormalt varm. Där min ps3 står är det ganska trångt och jag har parabolboxen på hyllan under som också blir varm så får jag väl flytta på ps3. Jag köpte ps3:an igår och placerade den drä idag så jag vet inte om det är fel eller den blir varm

min står helt fritt
ingen lampa blinkar eller liknande
den bara hänger sig och måste starta om och sen hänger den igen
ska försöka häva köpet imorn
är grymt iriterad av ps3 slim 120gb
är det inte ett störande fläktljud så hänger den sig, vad är detta för skit :)

Postad 22 November 2009 - 12:46

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Min 120gb slim är ca en månad gammal. Har ägt en "phat" sedan 1,5år tillbaka också.
Men både idag och igår har det hänt en skum grejj med slimmen.
Jag trycker på PS kanppen för att sätta igång slimmen, den startar men kontrollen fortsätter att blinka så att den inte hittar konsollen. Jag kopplar in usb kabeln och då stannar blinkningarna och jag får upp att den är inkopplad som kontroll 1. Varpå jag drar ur USB sladden fortsätter kontrollen att blinka och hittar inte konsollen.

Att tilläga: Jag sitter 1,5m ifrån tvn när jag spelar och utför detta. Jag använder inte dessa två kontroller till Phat utan den har en egen dosa. Inkopplade grejjer i usb är tangentbord och usb kabel, men de har fugnerat innan med dem två i.
Detta löser jag genom att spela med usb kabeln eller stänga av och starta ps3an tills den hittar kontrollerna. Bör jag ringa affären jag köpte den i eller är det ett kännt problem?

Postad 22 November 2009 - 12:54

Unregistered4ad1d43b
  • Unregistered4ad1d43b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jaha, då har man fått en helt ny 60gb spelkonsol.....inte illa, det tog ca 1,5 månader, men det var det värt,
tur att man hade garanti kvar !

//Jesper

Postad 22 November 2009 - 19:57

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Jag har haft en PS3 80 Gb i drygt ett år utan problem. I dag när min son spelade Lego Indiana Jones 1. Slutade spelet helt plötsligt att fungera. Jag har startat om PS3 flera gånger men den hittar inte spelet längre när jag matar in skivan. Andra spel fungerar fortfarande utmärkt. Någon som har en teori om vad det kan vara för fel och i så fall vad jag bör göra?

Jag skall försöka använda spelet på en annan PS3 för att försöka få fram om det är spelet (skivan) eller konsolen som orsakar problemet.

Har nu konstaterat att det är en spricka isjivan och att det är därför spelet inte fungerar. Då jag inte hanterat skivan ovarsamt anser att det kan finnas två orsaker till problemet.

1. Skivan var dekekt från början och flera tmmars spel har gjort att det ursprungliga felet växt och till slut gjort skivan obrukbar.

2. Konsollen har skadat skivan och skadan har därefter växt tills skivan blev obrukbar.

Av naturliga skäl är jag mest rädd för att det är fel på konsollen. Hur vanligt är det konsollen skadar skivor? Är det någon modell som vanligare än andra skadar skivorna? Går det på något sätt att enkelt kontrollera om det är problem med min konsoll?

Redigerat av pear, 24 November 2009 - 13:10.

Postad 25 November 2009 - 06:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Aldrig hört att ps3an skulle skada skivor så tror mer på nr:1

Postad 25 November 2009 - 15:52

Calle B
  • Calle B
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en son som använder MIN PS3. Han använder den ca 98% och dottern 1.5% och jag ca 0.5% . Senast jag spelade var för 1 år sedan. Nu tänkte jag börja igen lie smått och upptäcker att min profil är borta (jag var ju även system adm). Detta upptäckte jag samtidigt som min son inte längre fick kontakt med det trådlösa nätverket. Nätverket funkar till övriga datorer utmärkt men till PS3 går det ej.

Alltså: Min profil är borta och jag får inte kontakt med nätverket. (Sonen hävdar att han inte har raderat min profil och han brukar ha bra koll tycker jag)

Vad har hänt? Någon som vet? :blink:

förtvivlad Calle B

Postad 25 November 2009 - 16:04

Niccoz
  • Niccoz
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag har en son som använder MIN PS3. Han använder den ca 98% och dottern 1.5% och jag ca 0.5% . Senast jag spelade var för 1 år sedan. Nu tänkte jag börja igen lie smått och upptäcker att min profil är borta (jag var ju även system adm). Detta upptäckte jag samtidigt som min son inte längre fick kontakt med det trådlösa nätverket. Nätverket funkar till övriga datorer utmärkt men till PS3 går det ej.

Alltså: Min profil är borta och jag får inte kontakt med nätverket. (Sonen hävdar att han inte har raderat min profil och han brukar ha bra koll tycker jag)

Vad har hänt? Någon som vet? :blink:

förtvivlad Calle B

Hur gammal är din son?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.