Postad 04 maj 2007 - 01:04
Postad 04 maj 2007 - 08:24
Grand Theft Auto IV
NHL 07
Resident Evil 5
Killzone 2
Tekken 6
SEGA Rally Revo
Final Fantasy XIII
Turok
Fanns bara datum på GTA [2007-10-19], resten stod det [2007] på.
Någon som vet när något av de andra spelen släpps?
Blir jobbigt dyrt om alla spel släpps under samma månad

Bokade spelen på webhallen för de som undrar det.
Redigerat av Warlokk, 04 maj 2007 - 08:24.
Postad 04 maj 2007 - 10:23

Redigerat av Unregistered28641812, 04 maj 2007 - 10:27.
Postad 04 maj 2007 - 10:31
I höst kommer det så många bra spel så jag funderar på om måste öva lite rån i GTA Vice City ...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 maj 2007 - 10:34.
Postad 04 maj 2007 - 15:23
Killzone 2, FF och Tekken bör väl komma nästa år. RE5 tveksamt om det kommer i år. SEGA Rally borde vara närmast, eller NHL 07 kanske.Blir jobbigt dyrt om alla spel släpps under samma månad
Så det lär spridas ut.
Ja, det ska du. Annars är du en weaksauceNinja Gaiden kanske man ska köpa också?

Devil May Cry gillar du så då bör du gilla NG. Jag gör det iallafall (gillar DMC alltså). Skillnaden är väl att man inte kan blocka i DMC, vilket känns lite konstigt. Och han är inte riktigt lika responsiv heller.
Ärligt talat, man märker att NG tagit mycket från DMC. Menyerna, ljudet/atmosfären, kameran, köpa saker för ninpo... allt är förfinat men man ser vart det har sina grunder.
Postad 04 maj 2007 - 21:05

Postad 05 maj 2007 - 13:26
Det kanske är allmänt känt, isåfall har det bara gårr förbi mig. Men jag tyckte att huvudkaraktären är väldigt lik nån känd person i Naughty Dogs spel.
Är det så månne att denna karaktär är avbildad av Jason Rubin (Naughty Dog-grundare) ?
Likt i varje fall...
Nu har GAFarna gjort en jämförelse mellan ingame-modell, modellrendering och Jason.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 maj 2007 - 13:27.
Postad 05 maj 2007 - 13:35
varför bokade du inte en PS4 och xbox revolution 720 när du ändå håller påHar nu bokat 8 spel till PS3an.
Grand Theft Auto IV
NHL 07
Resident Evil 5
Killzone 2
Tekken 6
SEGA Rally Revo
Final Fantasy XIII
Turok

Postad 05 maj 2007 - 13:37
sägs att det är blått pga av blu(e)-ray.Nya super cyan/blå shots på Assasin Creed: http://www.neogaf.co...ad.php?t=153158
Fattar inte varför det nästan bara släpps shots som har en sån sjuk färgbalans
...eftersom jag har en seg dag på jobbet tog jag mig friheten att leka lite. Vill hellre ha nått i den här stilen:
edit, va ju kul det här. den här var svårare:
Xbox 360 versionen kommer vara normal dock

Postad 05 maj 2007 - 13:39
sägs att det är blått pga av blu(e)-ray.
det var det dummaste jag hört... hoppas du skämtar =)
Postad 05 maj 2007 - 14:03
sägs att det är blått pga av blu(e)-ray.
det var det dummaste jag hört... hoppas du skämtar =)

Postad 06 maj 2007 - 05:09
Postad 06 maj 2007 - 11:47
varför bokade du inte en PS4 och xbox revolution 720 när du ändå håller påHar nu bokat 8 spel till PS3an.
Grand Theft Auto IV
NHL 07
Resident Evil 5
Killzone 2
Tekken 6
SEGA Rally Revo
Final Fantasy XIII
Turok
Haha

Jag tyckte inte det fanns så många andra roliga spel att boka faktiskt, eller jag hittade inga iaf. Så jag får väl sitta o vänta helt enkelt

Postad 07 maj 2007 - 08:34
haha, ofasen.sägs att det är blått pga av blu(e)-ray.
jag hörde dock att i 360-versionen kan man bara gå runt i cirklar och komma tebaks till samma ställe där man börja hela tiden...vet inte vilket som är värst.

Postad 07 maj 2007 - 16:23
Postad 07 maj 2007 - 17:17
Postad 08 maj 2007 - 19:31
Kan nån rada upp spel som släpps i Sverige inom de närmsta veckorna? Nåt att se fram emot? Jag ser en del spel som ska släppas i Maj/Juni på Gamespot.com men det kanske endast gäller i USA så man får ta det med en klackspark...
Undrar fortfarande... men lägger till:
Finns det ingen svensk spelsida där det står releasedatum på spel i Europa/Sverige?
Om man vill ha nåt exakt datum, dvs.
Postad 09 maj 2007 - 00:25
Great news for Naughty Dog fans; the Uncharted: Drake's Fortune train has started to move. Richard Diamant, the lead character artist on Uncharted, has posted that:
"The marketing train is moving! Pretty much every month there is going to be some kind of preview I believe somewhere. In terms of gameplay.. well.. I'm not sure when we are going to release that to the public.. but the ship date is coming up fast! So regardless it wont be too long of a wait!!"
He then implies after a question about seeing the game in motion, that "All I can say is gamer's day is coming up very soon."
So Sony's Gamer's Day it is.
He further discusses the ingame graphics of Nathan Drake. Be prepared to be notably impressed, in that the model will look like the 2005 trailer, if not better...ingame:
"The in-game version was built on top of the high res. re-topologized to be low enough for games. Then a normal map was crated to get all the high detail of the original model.
You will be able to move the camera around his face and see the same detail in game. Right now there is no difference between the game res and cinematic. So whatever res you see in the cinematic is there in game."
NB: A link to the this information cannot be given, but it is assured that is 100% legitmate.
http://n4g.com/ps3/News-38532.aspx
Postad 12 maj 2007 - 00:45
Artikeln har tagits ner på begäran av Rich Diamant från Naughty Dog, men du kan läsa källan till artikeln i den här diskussionstråden på B3D.måste logga in för att se sidan..
Postad 12 maj 2007 - 18:10

Postad 12 maj 2007 - 19:36
Ni som har laddat ner ninja gaiden hur har ni gjort? har ni ps3 kopplad till datorn och laddar ner via nätet och sen över till ps3 eller hur gör man? för jag hittar det inte
Skapa ett japanskt konto och sen kan du ladda ner massa skojsiga saker. Kan även skapa ett amerikanskt konto och få tag i lite annat smått och gott...
Så här skapar du ett japanskt konto: http://blogs.ign.com...06/12/09/39684/
Postad 13 maj 2007 - 16:52
Ni som har laddat ner ninja gaiden hur har ni gjort? har ni ps3 kopplad till datorn och laddar ner via nätet och sen över till ps3 eller hur gör man? för jag hittar det inte
Skapa ett japanskt konto och sen kan du ladda ner massa skojsiga saker. Kan även skapa ett amerikanskt konto och få tag i lite annat smått och gott...
för er som inte har gjort ett japs konto så rekommenderar jag det Starkt!! Ninja Gaiden va jävligt roligt

Postad 14 maj 2007 - 04:25

Postad 14 maj 2007 - 15:00
Postad 14 maj 2007 - 15:33
Finns det en liknande länk som förklarar hur man registrerar sig på den amerikanska säjten?
Postad 14 maj 2007 - 15:48
Från ps3.blogg.seNi som har laddat ner ninja gaiden hur har ni gjort? har ni ps3 kopplad till datorn och laddar ner via nätet och sen över till ps3 eller hur gör man? för jag hittar det inte
Finns det en liknande länk som förklarar hur man registrerar sig på den amerikanska säjten?
- Gå till Användare > Skapa en ny användare, och döp användaren till t.ex. "<ditt namn usa>".
- Logga in som den nya användaren och gå till Nätverk > Anmäl dig till PlayStation Network
- Välj "Create new account" och godkänn licensavtalet.
- Välj landet du vill använda och skriv ditt födelsedatum.
- Välj att skapa ett Master Account (det första alternativet) och godkänn licensavtalet (längst ned till höger)
- Ange en e-postadress (ej samma som för ditt vanliga konto) och fyll i resten av uppgifterna.
- Välj att logga in automatiskt. För adress valde jag en nonsensadress med påhittade siffror för Hong Kong och Japan, samt California och 90210 för USA. Heja familjen Walsh!
- Välj att inte fylla i kreditkortuppgifter (din bank kommer ändå inte att godkänna köp med fel adress).
- Som PlayStation ID kan du välja vad du vill, t.ex. ditt namn + japan/usa/hongkong
Postad 15 maj 2007 - 00:56
You are the Soldier of the Future 2.0. All systems have been upgraded to give you more power and control on the battlefield. Following the failure of the “coup d’etat” in Mexico City Mexican rebels have gathered their remaining forces along the US border. Lead your team of elite Special Forces for the first time on US soil - straddling the border between Juarez, Mexico and El Paso, Texas. The Ghosts have less than 72 hours to stop a nuclear attack. You are the last line of defense and must do what it takes to be victorious.
Key Differences:
* SixAxis features : Controller features used for Mitchell & Cross-com control
* SP : Drive the supports (drone, M.U.LE) with the SixAxis functionality
* SP/MP : Change Mitchell stances with the SixAxis
* SP : change the Rules of Engagement with the SixAxis
* Consistency increased between SP & MP: Scope, Movement, Aiming…
* PS3 specifics adaptation of controls: Menus, Shoot button…
* 14 additional maps resulting in a total of 32 MP maps!!!
Multiplayer Additional Information
* 32 new adversarial multiplayer maps up to 16 players, an expanded arsenal of multinational weapons, character customisation options, new optimizing re-spawn system, new female operatives and hundreds of new game mode options are available.
* 2 new coop modes, “Evasion” and “Exfiltration”, to vary the game experience in multiplayer.
* 6 missions co-op campaign with a fully immersive experience and storyline. Featuring open-ended play that rewards teamwork as you play with up to sixteen players.
http://www.ubi.com/U...o.aspx?pId=5587
Postad 15 maj 2007 - 07:18
Det var ju riktigt stora skilnader jämfört med 360 versionen.* 14 additional maps resulting in a total of 32 MP maps!!!
Multiplayer Additional Information
* 32 new adversarial multiplayer maps up to 16 players, an expanded arsenal of multinational weapons, character customisation options, new optimizing re-spawn system, new female operatives and hundreds of new game mode options are available.
* 2 new coop modes, “Evasion” and “Exfiltration”, to vary the game experience in multiplayer.
* 6 missions co-op campaign with a fully immersive experience and storyline. Featuring open-ended play that rewards teamwork as you play with up to sixteen players.
http://www.ubi.com/U...o.aspx?pId=5587

Det ska bli intressant att läsa recensionerna till detta. De hade ju också använt Sixaxis rörelsdetektering flitigt, undrar om de börjar få kläm på hur man ska använda den bäst.
Postad 15 maj 2007 - 08:58
Fullt på skivan månne.

Postad 15 maj 2007 - 10:40
Och när kommer GRAW2 ut? Det ska väl vara rätt snart?
Postad 15 maj 2007 - 11:26
Jag hoppas mycket på den här:Jag spelade och gillade GRAW på PC, och funderar på att köpa GRAW2 till PS3 men undrar då hur smidigt det är att spela med kontroll? Har dom löst det bra? För det lär ju vara rätt likt ettan i kontrollerna...

https://www.minhembi...howtopic=152718
Någon som vet om den har börjat säljas i USA än?
Postad 15 maj 2007 - 11:58
Kompensation för att PS3 ägarna får vänta så länge förstås.Många av de där extra banorna på PS3-versionen finns tydligen till Xbox 360 redan, men de kostar poäng/pengar och måste ladda hem.
Fullt på skivan månne.
Kanske kompensation för att det ska sakna HDR och 4xAA också, som det tydligen ska göra enligt Blimblim.
Tja, du verkar ju ha en poäng i det du säger

Med tanke på hur dåliga Ubisoft är att programmera för PS3 (Splinter Cell DA) så kanske man inte ska vara så förvånade, DE skulle inte fixa det de gör på Xbox360 på PS3. De får helt enkelt outsourca det till någon som kan programmera för PS3.
Postad 15 maj 2007 - 12:31
Ja det återstår ju att se hur de lyckas med denn port, om det blir en Double Agent eller en Oblivion...Kompensation för att PS3 ägarna får vänta så länge förstås.
Kanske kompensation för att det ska sakna HDR och 4xAA också, som det tydligen ska göra enligt Blimblim.
Tja, du verkar ju ha en poäng i det du säger![]()
Med tanke på hur dåliga Ubisoft är att programmera för PS3 (Splinter Cell DA) så kanske man inte ska vara så förvånade, DE skulle inte fixa det de gör på Xbox360 på PS3. De får helt enkelt outsourca det till någon som kan programmera för PS3.
Postad 15 maj 2007 - 12:43

Men det är som vanligt, bara att vänta och se. Hoppet är det sista som överger oss.
Postad 15 maj 2007 - 13:33
Jag har inga höga förväntningar på spelet rent grafiskt. Matchar det Xbox360 versionen men med mer kontent så får man vara nöjd.Med tanke på hur dåliga Ubisoft är på att porta till PS3 kanske man bör förvänta sig en Dubbelmacka. De skulle inte fixa det de gör på Xbox 360 på PS3. Det vore iallafall underligt om du hade några andra förväntningar med tanke på ditt tidigare uttalande, men du kanske har ändrat dig
Någon gång bör de dock få grepp om korsutvecklingen, kanske med hjälp av Edge, ty de har ju en del spel på gång till de bägge formaten.
Postad 15 maj 2007 - 13:37
Ingen som kan peka mig till en sida där man kan inhandla den japanska versionen av God Of War II?
Är så sugen på att testa det efter allt gott man läst om den serien. men jag har ett japanskt PS3 och mitt gamla PS2 är sålt för flera år sedan.
Och om någon kan svara på om spelet har engelskt språkval skulle det vara perfekt...
Postad 15 maj 2007 - 18:09
Det verkar inte vara fullt så illa längre:Kanske kompensation för att det ska sakna HDR och 4xAA också, som det tydligen ska göra enligt Blimblim.
för PS3.
http://www.neogaf.co...36&postcount=73Last I heard about it a few weeks ago they were mostly done, and it looks like the game has all the graphical features of the 360 version, but is lacking FSAA.
Men som sagt, vi får se hur det blir när det kommer.
Postad 16 maj 2007 - 12:21
You run around adventure style normally but you don't have a jump button as normal but it's contextually activated just like in Zelda as in when you run off a ledge the hero jumps. When you are airborne the camera finds a cinematic view showing the hero flailing his arms..etc.
The combat system is like gears in that you take a lot of cover with blind fire and whatnot. What it does extra is that you can actually climb around and stuff during combat to reach high ground for your advantage. Melee combat is a larger aspect with a variety of close combat attacks. You're also able to shoot while running around or even straight from a jump.
Everything you do will not look the same twice with the animation system continuesly changing stands and whatnot and every situation is reflected in the main characters facial expression.
Naughty Dog are aiming for the illusion that you never see Drake do the same thing twice and this can be achieved by a very unique feature of their engine: of the hundreds of animations, many of them can be layered on top of one another. These moment to moment combinations are possible by farming them out to the PS3's SPUs, allowing Drake to display any number of poses, emotions, and movements all at once.
For instance, picture Drake sprinting across a wide-open area to reach cover. His running is combined with frantic dunking and dodging as bullets begin to fly from a near cliff face, He's been running for a long-time so his frame is visibly shaking from hard breathing. Simultaneously he's frantically reloading his rifle so he can fire back. To top this off, his face wears a combined expression of fear and determination.
On top of the characters' clothing and faces, Naughty Dog have overlaid a wrinkle map that might best be described as a reactionary texture to the shifts in the normal map that lies beneath it. In essence, as the joints in the face or body move into new positions, the wrinkle map responds to create startling realism in both flesh and cloth.
An array of complex shaders dictate the way light interacts with objects, including some amazing sub-surface lighting, such as the diffused light of a torch behind the skin of a hand, or sunshine shining both through and around a thin leaf on a tree.
With the power of the PS3, the team can create moveable joints on objects like tree-branches, so that wind shakes them individually, casting shadows on the ground.
Furthermore, with the aid of HDR lighting, your character's eye must adjust to drastic shifts in brightness. This means that if you make Drake stare at the sun for several seconds and then turn down and look into a cave, your ability as a player to see clearly will emulate his iris' dilation into the darker environment.
Låter ju ganska lovande.
Postad 16 maj 2007 - 18:17
De visar nog bara på hur stor valfrihet du har när du skapar en egen karaktär.vafan har mario att göra på den bilden?
Tror inte Nintendo skulle vara så road med en sån figur med i LBP.

Postad 16 maj 2007 - 18:25
Mario är överallt nu för tiden, så varför inte i LBP

Postad 17 maj 2007 - 02:17
In addition to the game, which continues the story of Inspector Tequila (Chow Yun-Fat), a PS3 collector's edition ($70) of the game will also include a full-length remastered high-def version of the 1992 film Hard Boiled, the Hong Kong action film starring the character.
PS3 games are stored on Blu-ray discs, which can hold up to 50 Gigabytes of video and game content. A new 15th anniversary DVD will be issued this summer, too — the DVD has been out of print for several years.

http://www.usatoday....ardboiled_N.htm
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar