Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *

1769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX M-4000P (Mediaspelare) 1 8.48148 (26) Inga priser
TViX HD M-5000A (Mediaspelare) 1 8.499998 (17) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 10 January 2007 - 19:26

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Oo, tack för tips. Nu kanske man kan testa HD för första gången=) Weii!

Postad 10 January 2007 - 19:51

zpontan
  • zpontan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Måste jag ha en skärm kopplad till tvixen för att kunna navigera bland filerna? Om jag bara vill lyssna på musik ska jag väl inte behöva starta min projektor?

Postad 10 January 2007 - 19:56

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Med lite "skill" så klarar du dig utan. Man ser nämligen namnet på bandet oftast men inte hela låtnamnet som spelas. Bara du lär dig hur menyerna fungerar för att bläddra osv så kan du göra det utan skärm. Jag tycker det funkar fint. har du en HDD med en musikmapp så finns snabbknappen för AUDIO dessutom vilket gör att du hamnar bland musiken direkt.

Du kan dessutom skapa en "automapp" via datorn som gör att den mappen och de filer(musiken) som ligger däri startar direkt du sätter igång tvixen. Sedan är det bara bläddra med nedknappen/uppknappen/start/paus samt volymknappen.

Men detta är givetvis rellativt. Säkert många som verkligen ogillar Tvixens musikuppspelningsfunktion..

Redigerat av Unregistered857dc85f, 10 January 2007 - 19:58.

Postad 10 January 2007 - 21:34

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Det är dessutom så att:
- om man väntar lite så scrollar filnamnet på displayen, så då ser man ju hela.
- om man trycker Stop i en katalog så går man en katalog uppåt.
- om man trycker 0 när en coverart visas så ser man filerna
- om man trycker högerpil i fillistan så ändras sorteringsordning namn/storlek/datum

Jag tycker nog att det går att få navigeringen hyfsat bra utan TV bara man har en hyfsat vettig struktur men 7000 låtar med konstiga filnamn blir nog jättejobbigt.
Det finns ju program som kan batch-döpa-om filer efter deras ID3-taggar.

Biggles2002, angående bildstorlek:
http://www.tvix.co.k...x?act=RD&id=195

J

Postad 11 January 2007 - 08:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Nya modeller på G :)

Hello

Where did you heard about M4100? It is not scheduled yet. I don't think you can see this on 2007 Q1.
We are preparing M5030(which is DVB-T tuner included, preveously known as M5001), and I believe it will be available in March or April depends on the location.

M4100/M5100 will support playing H.264 and most other features will be same except it will slightly faster than M4/5000.

Best regards

Låter väldigt trevligt :P
H.264 stödet blir ett välkommnande tillskott i familjen.

Redigerat av Damp, 11 January 2007 - 08:56.

Postad 11 January 2007 - 09:55

michepiche
  • michepiche
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
litet litet problem,,, nyårsafton (dock innan alkoholen gjorde sitt inträde) så ändrade jag i mappstrukturen via ftp (smartFTP). Tidigare låg det
------A------
Albumtitlar på a

-----B------
Albumtitlar på B

osv...

Men som det redan är skrivet så var det väääldigt segt att gå tillbaka till roten på album då det låg x antal album. Därför tänkte jag att jag istället flyttar över alla album så att dom ligger i A istället....
Drag o släpp på allihopa....men ta mig tusan,,,, alla har förvunnit utom D, där det hamnade några...
Tittar jag i tvixen hur mycket det finns kvar så ser det ut att det iallafall inte har försvunnit ( ca 60 gb hade jag märkt om det kommit tillbaka....)

Någon som har haft liknande problem?
Jag har inte flyttat över för att kolla i pc än,, tänkte bara kolla om det har hänt någon annan också?

I vilket fall som helst så hoppas jag verkligen att det inte har förvunnit något.....många års digert samlade men mycket godbitar...

Postad 11 January 2007 - 10:25

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Nya modeller på G  :)

Hello

Where did you heard about M4100? It is not scheduled yet. I don't think you can see this on 2007 Q1.
We are preparing M5030(which is DVB-T tuner included, preveously known as M5001), and I believe it will be available in March or April depends on the location.

M4100/M5100 will support playing H.264 and most other features will be same except it will slightly faster than M4/5000.

Best regards

Låter väldigt trevligt  :D
H.264 stödet blir ett välkommnande tillskott i familjen.

<{POST_SNAPBACK}>

Och vilket chip innehåller de nya spelarna Em8622? isåfall får man vänta ännu en modell :)

Postad 11 January 2007 - 10:38

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Har två irriterande problem  :) , säkert inte ensam.
* Om jag kör en .iso fil och vill byta till en annan så måste jag starta om Tvixen, inte alltid men oftast.
* En annan sak jag inte förstår är varför filmerna inte startar från början, ibland så är man redan halvvägs in i filmen.

Finns det några svar tro?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag upplevt ditt problem från intern HDD.
Det verkar hänga ihop med DVD-filmer som inte har några menyer utan börjar spela filmen direkt.
Skitirriterande. :)
På filmer med menyer har jag inte sett det. Stämmer det med de filmer du sett problemet på?

J

Postad 11 January 2007 - 10:40

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Har två irriterande problem  :) , säkert inte ensam.
* Om jag kör en .iso fil och vill byta till en annan så måste jag starta om Tvixen, inte alltid men oftast.
* En annan sak jag inte förstår är varför filmerna inte startar från början, ibland så är man redan halvvägs in i filmen.

Finns det några svar tro?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag upplevt ditt problem från intern HDD.
Det verkar hänga ihop med DVD-filmer som inte har några menyer utan börjar spela filmen direkt.
Skitirriterande. :)
På filmer med menyer har jag inte sett det. Stämmer det med de filmer du sett problemet på?

J

<{POST_SNAPBACK}>

Vet faktiskt inte, har bara filmer utan menyer, men helt klart en intressant iaktagelse.

Postad 11 January 2007 - 12:00

kawasan
  • kawasan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Såg det där med att man kan lägga till en egen bakgrund i sin tvix box. Jag har hållt på o kollat o trixat med olika walls som passar bra till tvixen o då fann jag denna bakgrund tex som heter Gaio av ngn som heter nuvem den e inte jätte fin men den funkar eftersom den e linjerad så perfekt så att texten i menyn på tvixen står intill kanten på avskärmningen och det skulle va kul om ngn som var duktig på grafik kunde fixa en lr fler ordentliga bakgrunder till just tvixen så att tex alla texter blir inramade eller ser ut som knappar som på en chippad xbox ja ni förstår vinken. ska kontakta support o se om dom kan skicka den bakgrunden dom använder som default i tvixen för det skulle underlätta arbetet i photoshop väldigt mycket detta skulle kunna bli en egen tråd i framtiden kanske?

tacksam för svar

Postad 11 January 2007 - 12:08

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Beror väl på vilken textfärg man använder också? Vill man ha mörkbakgrund så måste man ha ljustext osv..

Postad 11 January 2007 - 12:50

kawasan
  • kawasan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jo det stämmer eftersom boxens text är vit vet inte om man kan ändra färgen på texten till ngt annat så ska ju bakgrunden inte vara för ljus för då e det svårläst =)

Postad 11 January 2007 - 20:10

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

TS , WMVHD, XVIDHD, DIVXHD funkar ju på tvixen

TS funkar det? Jag håller på packa upp några filer nu som bli till ts men det står inget om det i specen? Jag kan Inget om HDformat asså. Jag ska testa men tänkte lika bra att fråga undertiden allt håller på packas upp.

Jag testade för övrigt för första gången HD med hjälp av de snuttar ni länkade till. Måste bara säga att det var underbart att se, gjorde stor skillnad på min projektor iaf=) Jag har laddat hem en massa IMAX gratisclip nu=)

Redigerat av Unregistered857dc85f, 11 January 2007 - 20:12.

Postad 11 January 2007 - 20:29

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

ska kontakta support o se om dom kan skicka den bakgrunden dom använder som default i tvixen för det skulle underlätta arbetet i photoshop väldigt mycket

<{POST_SNAPBACK}>

Bilderna finns här <_<

Postad 11 January 2007 - 21:06

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

TS , WMVHD, XVIDHD, DIVXHD funkar ju på tvixen

TS funkar det? Jag håller på packa upp några filer nu som bli till ts men det står inget om det i specen? Jag kan Inget om HDformat asså. Jag ska testa men tänkte lika bra att fråga undertiden allt håller på packas upp.

Jag testade för övrigt för första gången HD med hjälp av de snuttar ni länkade till. Måste bara säga att det var underbart att se, gjorde stor skillnad på min projektor iaf=) Jag har laddat hem en massa IMAX gratisclip nu=)

<{POST_SNAPBACK}>

TS filer ligger i MPEG2 format. dvs samma som DVD dock så har dom en mycket högre bitrate, kanske runt 15-25Mbit beroende på upplösning och kvalité.

Postad 12 January 2007 - 09:08

Unregistered30cee222
  • Unregistered30cee222
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

http://www.microsoft...ntshowcase.aspx

<{POST_SNAPBACK}>

Är det meningen att tvixen ska klara att spela upp ljudet i dessa klipp?

Postad 12 January 2007 - 09:32

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja troligtvis måste du ställa om ljudet i settings.... för din förmodade hemmabioreceiver kan väl antagligen inte koda av wma 5.1 ljud vanligtvis klarar dem AC3 och DTS

Postad 12 January 2007 - 11:27

kawasan
  • kawasan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

ska kontakta support o se om dom kan skicka den bakgrunden dom använder som default i tvixen för det skulle underlätta arbetet i photoshop väldigt mycket

<{POST_SNAPBACK}>

Bilderna finns här :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar! <_<

Postad 12 January 2007 - 14:05

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja troligtvis måste du ställa om ljudet i settings.... för din förmodade hemmabioreceiver kan väl antagligen inte koda av wma 5.1 ljud vanligtvis klarar dem AC3 och DTS

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du utveckla :)
Klarar tvixen ljudet så gör den väl det, går väl inte att ändra?

Postad 13 January 2007 - 13:02

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du utveckla :D
Klarar tvixen ljudet så gör den väl det, går väl inte att ändra?

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag säger som så här... Begränsningen kanske ligger i en ev. hemmabioreceiver som inte kan avkoda "wma 5.1 eller wma 2.0 digital ljud" man kan då gå in i settings på tvixen och ändra ljudet till "Analog PCM" och få ljudet analogt presenterat via receivern

Postad 13 January 2007 - 21:03

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
verkar va knepigt att få tag i denna lilla termos nu, är det en ny modell på ingång?

Postad 14 January 2007 - 13:32

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats med playlist med Winamp? Har prövat men får det inte att fungera. Det kanske inte går att streama playlists?.

Postad 14 January 2007 - 16:49

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0

verkar va knepigt att få tag i denna lilla termos nu, är det en ny modell på ingång?

<{POST_SNAPBACK}>

5500 har väl varit mycket prat om sistonde, skall komma Q1 2007 enligt alla rykten.

Postad 14 January 2007 - 18:52

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Är det någon som har lyckats med playlist med Winamp? Har prövat men får det inte att fungera. Det kanske inte går att streama playlists?.

<{POST_SNAPBACK}>

Strema?
Vad menar du egentligen?

Jag har iallafall lyckats finfint med att göra en playlist på en network share och spela den.
1. klicka dig fram till katalogen där du vill ha spellistan. Helst in närheten av din musik.
Till exempel har du x:\julmusik\carola samt X:\julmusik\peter jöback och vill göra en spellista med dom två underkatalogerna.
klicka till x:\julmusik
Markera både Carola och Peter Jöback och högerklicka och välj Spela i Winamp.
Sen gör du bara save playlist och sparar den i X:\julmusik\minfantastiskajulmusik.m3u eler pls.

Från Tvixen är det bara att klicka fram spellistan och rocka loss .-)
Förutsatt att du har X:\julmusik uttdelad i nån network share med valfri metod.

J

Postad 14 January 2007 - 20:11

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Strema?
Vad menar du egentligen?

Jag har iallafall lyckats finfint med att göra en playlist på en network share och spela den.
1. klicka dig fram till katalogen där du vill ha spellistan. Helst in närheten av din musik.
Till exempel har du x:\julmusik\carola samt X:\julmusik\peter jöback och vill göra en spellista med dom två underkatalogerna.
Sen gör du bara save playlist och sparar den i X:\julmusik\minfantastiskajulmusik.m3u eler pls.

J

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för hjälpen!! Hade lagt mina playlist i en egen mapp, vilket tydligen inte fungerar.

Postad 14 January 2007 - 21:57

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Strema?
Vad menar du egentligen?

J

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för hjälpen!! Hade lagt mina playlist i en egen mapp, vilket tydligen inte fungerar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det kan det nog göra. Men då måste du nog editera dem för hand (wordpad/notepad el.dyl) så att den relativa sökvägen blir rätt.
Dvs om du i exemplet ovan har spellistor i X:\spellistor
så borde det i spellistorna stå:
..\julmusik\Carola\Runar med röda mulen.mp3

Detta har jag dock inte provat....
J

Postad 15 January 2007 - 13:16

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Funkar det att köra en DVI -> VGA till min TV (Q400)? Eller rekommenderar ni Component?

Jag har inte handlat ännu, men som ni kanske förstår så är jag sugen...

Postad 15 January 2007 - 13:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Funkar tydligen...

Redigerat av ktd, 15 January 2007 - 13:37.

Postad 15 January 2007 - 13:35

Thorwak
  • Thorwak
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Funkar det att köra en DVI -> VGA till min TV (Q400)? Eller rekommenderar ni Component?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill minnas att jag redan svarat på det i den här tråden, men ja, det fungerar bra.
Jag har själv provat. (m5000u)

Postad 15 January 2007 - 14:20

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill minnas att jag redan svarat på det i den här tråden, men ja, det fungerar bra.
Jag har själv provat. (m5000u)

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry att jag missade det, jag har suttit o läst o läst o läst de senaste dagarna genom hela denna tråd... helt fantastiskt! :)

En fråga till dock, och DEN har i alla fall ingen specifikt svarat på:
Jag funderar på att köra denna manick ihop med en LaCie Ethernet Disk mini 320GB, bägge i så fall inkopplade till min DGL-4300 router.
I specarna för disken står det endast stöd för SMB? För vad jag förstår så går inte SMB nåt vidare snabbt, om man nu får de att funka alls ihop.
Någon som har några erfarenheter av den disken och ännu hellre ihop med Tvixen?

Vilken disk rekommenderas annars att komplettera en 4000/5000? Kravet är att den ska sitta i en router och vara åtkomlig från tvixen utan dator igång. Och att disken är tillgänglig från övriga datorer i nätverket när inte Tvixen är igång.

Tack på förhand.

Postad 15 January 2007 - 14:28

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Om du ska ha en NAS så se till att ha en som fixar NFS! Så vitt jag vet finns ingen bra som är billig <3000:-...
Jag har testat en Western Digitat och den funkade men var så jäkla långsam så den åkte tillbaka till affären...

Postad 15 January 2007 - 14:32

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Om du ska ha en NAS så se till att ha en som fixar NFS! Så vitt jag vet finns ingen bra som är billig <3000:-...
Jag har testat en Western Digitat och den funkade men var så jäkla långsam så den åkte tillbaka till affären...

<{POST_SNAPBACK}>

SHIT!!! vad trist! då föll hela mitt projekt där... :) Då blir det varken Tvix eller HD tror jag. :P

EDIT: Skulle möjligen en D-link DNS-323 var lösningen på mina problem? Den verkar ju stödja NFS... :P

Om så är fallet så är man ju back on track, fast det är klart... det blir ju ganska dyrt om man ska plocka i en disk i den där oxå...

Redigerat av Liverpoolarn, 15 January 2007 - 15:20.

Postad 15 January 2007 - 15:27

P_K
  • P_K
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Liverpoolarn> Undvik Lacie's NAS-diskar, köpte en sådan och den är så långsam att den nästan är oanvändbar. Trodde inte man kunde sälja en så dålig produkt.

D-Link är jag också skeptisk till men långsammare än Lacie tror jag inte något är.

/Peter

Postad 15 January 2007 - 16:08

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Liverpoolarn> Undvik Lacie's NAS-diskar, köpte en sådan och den är så långsam att den nästan är oanvändbar. Trodde inte man kunde sälja en så dålig produkt.

D-Link är jag också skeptisk till men långsammare än Lacie tror jag inte något är.

/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag har hört att LaCies första versioner var långsamma... men den jag siktat på innan har ju Gigabit ethernet vilket borde ge tillräckligt med kräm. Vilken var det du testade?

D-links budget-prylar har många dåliga erfarenhet av, men min DGL-4300 är verkligen TOPP! :)

Postad 15 January 2007 - 19:34

meeep
  • meeep
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Går det att streama webradio med denna pryl?
Någon som har screenshots från menyer etc? Har googlat till förbannelse men hittar inget vettigt..

Postad 15 January 2007 - 20:55

Unregistered0a4f42a5
  • Unregistered0a4f42a5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Javisst kan du streama internet radio. I den senaste firmware finns stöd för SHOUTcast som är ett kostnadsfritt audio-streaming system.

Här är länken till den senaste manualen från tillverkarens sida (gäller M4000 modellen)

ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/M4000/2.0...000_Swedish.pdf

Slå upp sid 40 och du har screenshots och förklarande text

Postad 15 January 2007 - 21:33

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med Maxtor Shared Storage. Inte världsasnabb men den duger tycker jag.
Däremot verkar den inte gå att expandera som jag hoppats via de 2 USB portarna.
Vet inte om den säljs men borde inte vara så dyr. Efterföljaren MSS II ska ha bättre prestanda.
Det finns en open source version till MSS och snart till MSS II verkar det som på
http://openmss.org

Linux-gurus är välkomna att hjälpa mig med mount av 500 GB reiserfs på ovan nämnda site. :)

Annars är det väl en sån här du vill ha:
http://www.ocklind.s...AS_family.shtml
men den är väl dyr.

Om jag inte minns fel så ska Synology ha nån mindre burk som har NFS, men det kan jag ha missuppfattat.

J

Postad 17 January 2007 - 14:02

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Någon som hört något nytt om Wireless-funktionalitet?

Edit: Alltså OM eller NÄR det kommer och vad det i så fall blir för stöd.

Redigerat av Liverpoolarn, 17 January 2007 - 14:04.

Postad 18 January 2007 - 00:10

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ikväll när jag satte på tvixen började bilden att hoppa ute i menyn, fram och tillbaka från svart till tvix startskärm, sen slocknade det till svart. och tryckte då flertalet gånger på tvout knappen och tillslut kom bilden tillbaka. men det händer lite då och då.. nyss när jag startade den så var bilden bara svart:S

Jag kör med hdmi-dvi kabel från supra 1 m, så kabeln ska väl inte vara nåt problem eller?
Har kollat om det är glapp men det är det inte, tycker mig också fått sämre bild, och skärpa nu.
uppe i hörnen lyser det vit liksom. sen är allt lite mer blurrigt.

Nån som upplevt liknande?

Kabeln är alldeles nyköpt, och supra är ju ett känt märke.
Kan det vara nåt fel på tvixen? Allt har funkar utmärkt hittils.

Vilken upplösning kör ni på? tex om ni bara kollar på en vanlig xvid film?
Tacksam för svar

Postad 18 January 2007 - 12:18

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Har lite undringar om denne pjäs, dessvärre orkar jag inte läsa igenom 28 sidor så jag hoppas att ni förstår.

Har dom fixat med firmware så att man kan lägga över filer till hårddisken i Tvixen via nätverket?

Måste man ha hårddisk i, finns det möjlighet att streama allt via nätverket istället?

Klarar den att spela upp HD material utan problem?

Hur fungerar mp3uppspelning, har den Winamp eller kan man lägga in det själv?

Skiljer det mycket mellan 4000 & 5000 modellerna, hårdvara, funktioner, anslutningar? Tycker personligen 4000 är snyggare.

Postad 18 January 2007 - 12:35

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Har lite undringar om denne pjäs, dessvärre orkar jag inte läsa igenom 28 sidor så jag hoppas att ni förstår.

Har dom fixat med firmware så att man kan lägga över filer till hårddisken i Tvixen via nätverket?

Måste man ha hårddisk i, finns det möjlighet att streama allt via nätverket istället?

Skiljer det mycket mellan 4000 & 5000 modellerna, hårdvara, funktioner, anslutningar? Tycker personligen 4000 är snyggare.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Jag har inte spelaren själv (ännu), men ska göra ett försök att svara ändå.

- Föra över filer till HDn i Tvixen via nätverk tror jag inte går... skulle önska det själv!

- Nej man måste inte ha någon HD i, vilket jag ser som ett stort plus!

- Ja vad jag förstått så verkar det fungera fint med HD-uppspelning med inbyggd HD eller via streaming om man kör NFS.

- Mp3-uppspelning fungerar, men tydligen inte världens bästa enligt en del. Personligen så tror jag det ska gå att fixa till det om man har ordning o reda i albumen och mappstrukturen.

- Skillnad 4000/5000, endast en multiport (hos 5000) skiljer som man i framtiden ska kunna ansluta en DVB till. Annars är det samma hårdvara, funktioner och firmware.

- Håller med om att 4000 ser snyggare ut.

Skulle de nu bara ropa att de fixat så man kan köra trådlöst så beställer jag direkt! :)

Redigerat av Liverpoolarn, 18 January 2007 - 12:40.

Postad 18 January 2007 - 12:48

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

- Du kan FTPa över filer till Tvixen om du har en HD i den.

Postad 18 January 2007 - 12:53

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Jag har inte spelaren själv (ännu), men ska göra ett försök att svara ändå.

- Föra över filer till HDn i Tvixen via nätverk tror jag inte går... skulle önska det själv!

- Nej man måste inte ha någon HD i, vilket jag ser som ett stort plus!

- Ja vad jag förstått så verkar det fungera fint med HD-uppspelning med inbyggd HD eller via streaming om man kör NFS.

- Mp3-uppspelning fungerar, men tydligen inte världens bästa enligt en del. Personligen så tror jag det ska gå att fixa till det om man har ordning o reda i albumen och mappstrukturen.

- Skillnad 4000/5000, endast en multiport (hos 5000) skiljer som man i framtiden ska kunna ansluta en DVB till. Annars är det samma hårdvara, funktioner och firmware.

- Håller med om att 4000 ser snyggare ut.

Skulle de nu bara ropa att de fixat så man kan köra trådlöst så beställer jag direkt! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för utförligt svar :)

Så man behöver alltså ingen HD? Man kan starta upp den, sen komma åt filer på sin stationära dator via nätverket och streama musik därifrån, filmer med mera? Vore super i så fall!

Vad är det som folk klagat på när det gäller musikuppspelning då? För det är ju ganska viktigt om man vill spela mycket musik och så. Men man borde kanske kunna göra playlists på sin stationära dator som man öppnar på Tvixen sen?

Okey, då blir det ju en 4000 när man ska beställa då, mycket läckrare :)

<{POST_SNAPBACK}>

- Du kan FTPa över filer till Tvixen om du har en HD i den.

<{POST_SNAPBACK}>

Och detta funkar smidigt och bra eller? För det är ju halvsegt att använda sig av USB så fort man laddat ner ett avsnitt av någon serie som man ska skicka över till Tvixen, då vill man ju antingen kunna streama från stationära eller skicka över filen.

Har du några kommentarer om mp3 uppspelning, är den usel?

Postad 18 January 2007 - 13:15

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Gör du som så att du läser igenom tråden, så kanske vi slipper att du frågar samma saker som redan är besvarade flera gånger.
Till exempel hur man får den att spela *.img filer.
//P

Postad 18 January 2007 - 13:18

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Vilken upplösning kör ni på? tex om ni bara kollar på en vanlig xvid film?
Tacksam för svar

<{POST_SNAPBACK}>

Kör alltid på 1080i (det högsta som stöds över komponent).
Var det inte en kille tidigare i tråden vars Tvix packade ihop helt?
//P

Postad 18 January 2007 - 13:24

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Gör du som så att du läser igenom tråden, så kanske vi slipper att du frågar samma saker som redan är besvarade flera gånger.
Till exempel hur man får den att spela *.img filer.
//P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ursäktade mig i mitt första inlägg om att jag inte orkade läsa igenom 28 sidor och hoppades att folk skulle förstå. De två första som svarade på mitt inlägg förstod mig, de var vänliga och gav mig svar på vad jag undrade. Sen kommer du med ett meningslöst inlägg som inte är till någon nytta.
Sen har jag heller inte undrat hur man spelar .img filer, men jag har läst att man ska döpa om de till .iso om jag inte minns fel.

Postad 18 January 2007 - 14:12

Unregistered91705c63
  • Unregistered91705c63
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Jag har bara en fråga som jag hoppas någon kan svara på!!

Fixar den här att SPELA UPP, 1080i / p filmer???

Jag har precis köpt en Samsung LE40F71 med 1920x1080 upplösning så jag vill gärna kunna kräma på!

Laddade hem lite HDTV (1080) klipp till bärbaradatorn men den pallade inte att spela upp!! (vart ryckig med mera).....
Tror inte att det är mer kraft i Tviw:en ?? eller??

Postad 18 January 2007 - 14:15

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Inga problem med 1080i/P. Ser bra ut gör det också! :)

Postad 18 January 2007 - 14:45

GbgIsac
  • GbgIsac
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej !!!

Har nu haft min lilla Tvix M-4000 nu ett par veckor och den är helt underbar. :)
Men igår när jag skulle kolla på film så var det en liten grå rand längs vänster kortsida när jag körde i 720p. :)
Kan det vara nåt med vilken upplösning man kör med ?? Provade med 1080i och då blev det hela bilden, fast det blev lite ryckigare.
Har nyaste firmware oxå.

Tacksam för svar
Isac

Postad 18 January 2007 - 18:04

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Jag ursäktade mig i mitt första inlägg om att jag inte orkade läsa igenom 28 sidor och hoppades att folk skulle förstå. De två första som svarade på mitt inlägg förstod mig, de var vänliga och gav mig svar på vad jag undrade.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller faktiskt med froven oavsett om du ursäktar dig eller ej.
Alla frågor du ställde finns besvarade i tråden. Använd gärna funktionen "Sök inom tråden" som du hittar längst ner till vänster efter sista inlägget på varje sida.
Det är oftast p.g.a de som inte orkar läsa informationen som finns som trådarna växer och blir gigantiska just eftersom samma frågor ställs om och om igen...
Nog om detta nu och mer om TViX.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.