Fungerar utmärkt. Luckan i fronten av lådan är just en lucka som döljer fronten på brännaren.Hej!
Har inte byggt någon HTPC förut så jag är lite grön när det kommer till det. Hur får man en Samsung SH-S203B att passa i ett Antec Fusion chassi? Får man strippa fronten på brännaren då eller hur funkar det?
Tack på förhand!![]()
Niklas
** Officiell tråd - Antec Fusion **
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 798:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 690:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 07 november 2007 - 17:17
Postad 10 november 2007 - 13:24
Kan någon hjälpa mig med skillnaden mellan dessa två chassien
https://www.prisjakt...kt.php?p=195246
https://www.prisjakt...kt.php?p=197159
Det ena heter v2 men inte det andra, varför är det så?
Höjden är 140mm, men är detta inklusive fötterna?
Sist men inte minst, är detta det bästa chassiet i denna prisklass (ca 2000:-)
Postad 10 november 2007 - 22:17
8800gt kortet funkar finfint i fusion-chassit, kör själv med leadtek's version av det. Är väldigt tyst också, om man spelar så är det de 2 120mm fläktarna man hör som går igång för att kyla processorn, inte grafikkortet..ska köpa en htpc på datorbutiken.com och det lutar åt att det blir ett antec fusion chassi med inbyggt 430w nättagg. min fråga lyder: är det för vekt nätaggregat om jag ska köpa en amd2 6000+ med 2gb ram och troligtvis ett geforce 8800gt 512mb grafikkort.
Funderar på samma chassi och graffekort. Har du undersökt om kortet får plats, den ser ruggigt lång ut på bild?
Postad 11 november 2007 - 19:46
Om någon här funderar på att bygga ihop en dator baserad på detta chassi så har jag en komplett till salu. Åker jorden runt den 30e november och vill bara bli av med den. Kom med ett bud eller en macbook!

Spec:
Antec Fusion - Silver
Intel E6550 2,33Ghz
3gb ram 6400mzh
500gb
dvd-r dual layer
mini ninja kylare
gainward 8600gt 256mb silent
trådlöst nätverkskort
Datorn är väldigt sval på lägsta fläktnivå. 20-35grader på komponenterna.. grafikkortet ligger på 42 idle.
mvh fredrik
Postad 13 november 2007 - 18:47
Eller har ni något tips på något helt annat chassie??
Postad 18 november 2007 - 22:51
1. Är det någon som har hittat ett Radeon HD2600XT-kort med PASSIV kylning som får plats i Fusion-chassit?
2. Finns det någon PASSIV CPU-kylare som får plats?
3. Behövs det passiva cpu/gpu-kylare, eller är chassit så pass bra ljudisolerat att det inte spelar någon större roll?
Postad 18 november 2007 - 23:51
https://www.prisjakt...kt.php?p=215683
2. Scythe mini ninja
3. Chassit är hyfsat stabilt, passivt eller inte är en fråga om känslighet. Jag har stockkylare på CPU och än så länge inget grafikkort, men jag skulle definitivt inte vilja ha fler fläktar i burken.
Postad 19 november 2007 - 10:53
Så länge datorn är igång är det ju inga problem, då kan jag välja font själv. Men i avstängt läge visar den klockan med default font.
Postad 19 november 2007 - 22:44
Ni som har black har väl inte missat att man kan styra lcdn med lcdsmartie mha följande plugin
<a href="http://forums.lcdsmartie.org/viewtopic.php?t=1460" target="_blank">http://forums.lcdsmartie.org/viewtopic.php?t=1460</a>
Då går det även att styra alla ikoner som finns på skärmen men som antecs program inte använder.
Har en mce remote.
Funkar detta med den inbyggda ir-mottagaren eller kommer jag få plugga in den externa?
[edit]
Hur får man lcd smatrie att funka överhuvudtaget?
Laddade hem programmet och pluginen, kopierade sg_vfd.dll till samma katalog som lcd smartie, avinstallerade antecs programvara. HAr startat om och testat med olika inställningar men displayen visar bara klockan med sin gräsliga font.
Nogon som fått detta att funka?
[/edit]
Måste bara spy lite galla över Antecs fullständigt j**vla värdelösa program, craschar och allmänt usel funktion.
Eller egentligen är ju hela displayen värdelös, går ju inte att se något på den då det inte går att stänga av bakgrundsbelysningen så att bara pixlarna lyser. Sen går det inte att visa 24h klocka när datorn är avstängd.
Sånt skräp borde vara straffbart att kränga.
Däremot är själva lådan riktigt sjysst, fick koppla om fläktarna så att dom får 5v och sen köra dom på mittlägen så blev de tysta. HAr en cpu temp 29-44 grader på min AMD 3500+ med bulkfläkten som är sänkt till i princip ljudlös med en zalman fläktkontroller. Det enda som hörs nu är hårdisken, får nog bli en liten ljuddämpande låda till den.
Redigerat av Unregistered1fc85e10, 19 november 2007 - 23:51.
Postad 20 november 2007 - 16:30
Postad 21 november 2007 - 18:30
Postad 21 november 2007 - 21:10
Någon som vet om Scythe Ninja PLUS Rev B 120mm får plats i denna låda? Jag skall använda Intel sockel 775
http://www.inwarehou...d...&ReferId=36
Den är för hög. Kylflänsen får vara max 12cm hög. Välj Mini ninja istället: http://www.inwarehou...spx?prd=1252865
Postad 22 november 2007 - 09:43
1. Får Sapphire Radeon HD2600XT Ultimate plats i chassit? (fläktlösa modellen)
2. Vilken PASSIV (Fläktlös!) CPU kylare får plats? Kommer köra en kraftigt överklockad E4500.
(Får t.ex en Coller Master Gemini II eller liknande plats?)
3. Räcker den medföljande PSU'n till att strömförsörja allt?
Har valt följande komponenter:
Antec Fusion Black (Svart) 1 498:-
(2st) Noctua NF-S12-800 120mm 159:-
Asus P5B-MX/WiFi-AP 493:- Moderkort - Intel Socket 775
Intel Core 2 Duo E4500 2,2GHz Box 970:-
Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB 477:-
(2st) Technotrend S2-3200 995:-
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 16MB 500GB 836
Sapphire Radeon HD2600XT Ultimate Dual-DVI 256MB 943:-
LG GGW-H20L 282 euro
+ passiv CPU-kylare + Phoenix USB kortläsare från ADteknik
Redigerat av Unregistereda33d64e8, 22 november 2007 - 10:02.
Postad 22 november 2007 - 16:50
Förväntar du dig bra OC med det moderkortet?Överväger detta chassi till min HTPC... Några frågetecken behöver rätas ut:
2. Vilken PASSIV (Fläktlös!) CPU kylare får plats? Kommer köra en kraftigt överklockad E4500.
LG GGW-H20L 282 euro
Postad 23 november 2007 - 07:28
Problemet är väl att se till att luften inte bara går runt, alltså att datorn kan ta in annan luft än den blåser ut. Nog tror jag att det borde gå att lösa även i ett skåp med dörrar dock, det är bara att vara lite händig och göra varsamma modifieringar
Eftersom fläktarna suger luften ut ur chassit (har jag för mig) borde väl lite hål i botten göra susen (om datorn står i "nedre plan" sas). Vad jag har glömt att säga är trots allt den enklaste lösningen: Testkör datorn utan modifieringar så som du hade tänkt från början, och övervaka temperaturerna med något lämpligt program. Det kanske inte är så kinkigt med ventilationen ändå?
Hmm, rent logiskt bör ju hålen i botten inte göra någon nytta. Varm luft stiger ju uppåt. Eller jag tänker helt fel?
Postad 23 november 2007 - 07:33
Överväger detta chassi till min HTPC... Några frågetecken behöver rätas ut:
LG GGW-H20L 282 euro
Har du hittat LG-spelaren till försäljning någonstans?
Postad 23 november 2007 - 12:48
Är lite anti flaskhalsar, och byter jag CPU till E6550 så vill jag helst gå upp i hastighet på minne osv, vilket gär att prisskillnaden ju inte "bara" blir de hundralappar som skiljer mellan precessorerna utan dyrare minne och dyrare moderkort behövs för att ge CPUn rättvisa. Dual 2 core processorerna ger ju bäst prestanda med så tight ram timing som möjligt.
Postad 24 november 2007 - 14:09
Köpte nya fläktar. :-)
Så här ser det ut numera:

Kyler med:
Lite mer info:
https://www.minhembio.com/riro/119643/
Postad 27 november 2007 - 13:03
Begriper inte att datatillverkarna fortfarande tillverkar 90-tals beigea produkter.
Vill börja bygga min burk NU, och LG combo driven verkar ju minst sagt svår att få tag på i europa i alla fall, vilket gör att jag får ta separata Pioneer och Toshiba comobon istället. Fusion chassit har ju bara en 5,25" plats desvärre.
Postad 27 november 2007 - 18:00
DVD brukar ju finnas i vit/svart/silver, men det kanske inte BR/HDDVD gör?Någon som har bra tips på hur man kan färga eller bygga om fronterna på blu-ray och dvd-drivarna för att få dem att matcha NSK2480 fronten lite bättre?
Begriper inte att datatillverkarna fortfarande tillverkar 90-tals beigea produkter.
Vill börja bygga min burk NU, och LG combo driven verkar ju minst sagt svår att få tag på i europa i alla fall, vilket gör att jag får ta separata Pioneer och Toshiba comobon istället. Fusion chassit har ju bara en 5,25" plats desvärre.
Postad 27 november 2007 - 21:43
Jag är påväg att beställa ett Antec Fusion V2 (Silver/Svart) chassi men måste få bekräftelse på exact hur högt chassit är, inklusive fötterna för jag är osäker på om dom är inräknade på dom värderna som står på deras hemsida... Så nu ber jag någon som har det att mäta från fötterna till toppen av chassit så skulle jag bli överlycklig

Postad 30 november 2007 - 11:59
Hejsan!
Jag är påväg att beställa ett Antec Fusion V2 (Silver/Svart) chassi men måste få bekräftelse på exact hur högt chassit är, inklusive fötterna för jag är osäker på om dom är inräknade på dom värderna som står på deras hemsida... Så nu ber jag någon som har det att mäta från fötterna till toppen av chassit så skulle jag bli överlycklig
Hejsan,
Skulle oxå gärna vilja veta detta, är på väg att köpa en Antec Fusion V2 och hittat måttet 14cm i höjd men undrar om det är med fötter eller utan?
Någon som har lust att ta det måttet till oss =)
Ställ en tumstock bredvid och ta en bild och klistra in vore hygglo...
//Andreas
Postad 30 november 2007 - 12:08
Men tänk på att det behövs utrymme ovanför för luftcirkulation...
/Peter
Postad 30 november 2007 - 12:30
Min är 14,5 cm inkl fötter.
Men tänk på att det behövs utrymme ovanför för luftcirkulation...
/Peter
tack!
fan min tv-bänk har 15cm i utrymme... 0,5cm känns kanske lite för litet utrymme för luft ovantill då?
//Andreas
Postad 30 november 2007 - 12:45
Tänker jag konstigt?
För övrigt så har jag gjort 2 "kanaler" i chassit som leder luften via valda komponenter och sedan ut ur chassit. 1 kanal för CPU och inbyggd grafik. 1 kanal för övriga. En 120mm fläkt som blåser ut på respektive kanal. Min CPU temp gick ner lite granna när jag gjorde så. Har för övrigt passiv kylning på den (mini-ninja). E6320.
Någon som vet om Arctic-Cooling Accelero S2 får plats i Antec Fusion?
/Feducci
Redigerat av feducci, 30 november 2007 - 13:03.
Postad 30 november 2007 - 15:49
Någon som vet om Arctic-Cooling Accelero S2 får plats i Antec Fusion?
/Feducci
Om man kikar lite i specen så ser det ut som den har dimensionerna 14x18,8 cm.....Det går aldrig, förutom med våld och en sticksåg

Postad 02 december 2007 - 21:47
Ska bygga med 2480-lådan och klämma in ati-2600(xt antagligen, inte pro) grafikkort samt ett Auzentech Prelude-ljudkort. Visst ja, ett tv-kort också...
Hur funkar det i denna lådan, är det några slots som kan bli blockerade av grafikkortet?
Postad 02 december 2007 - 23:18
Verkar fungera bra! Bl a så kan man nu lägga in valfria feeds.
Postad 03 december 2007 - 23:18
Bara ett litet tips: Nu har det kommit ut en ny version av drivrutiner för Blacks LCD. Kika på Antecs eller Soundgraphs hemsida.
Mulig jeg er blind

Har du noen link til antec der jeg finner driveren
Redigerat av joffe11, 03 december 2007 - 23:23.
Postad 04 december 2007 - 12:53
Jag håller på att installera om min HTPC som har Antec Fusion v1. Och jag kan inte hitta drivrutinerna längre. Har varit inne på Antecs hemsida och kikat runt som en galning men de verkar vara spårlöst borta, Jag hittade drivrutiner för Antec Fusion v2 men fick felmeddelande när jag skulle installera dem.
Om det är någon som har Antec Fusion v1 drivisar (för vista) antingen skicka en länk eller maila mig (skriv PM), snälla!!!
MVH
Henrik
Postad 04 december 2007 - 13:06
Hejsan vänner!
Jag håller på att installera om min HTPC som har Antec Fusion v1. Och jag kan inte hitta drivrutinerna längre. Har varit inne på Antecs hemsida och kikat runt som en galning men de verkar vara spårlöst borta, Jag hittade drivrutiner för Antec Fusion v2 men fick felmeddelande när jag skulle installera dem.
Om det är någon som har Antec Fusion v1 drivisar (för vista) antingen skicka en länk eller maila mig (skriv PM), snälla!!!
MVH
Henrik
Slängde en sådan skiva igår.....men var det inte IRTrans dom körde på den om jag inte minns helt fel. Annars ska det vara standard IMON.
Redigerat av TVPC, 04 december 2007 - 13:07.
Postad 04 december 2007 - 14:58
Bara ett litet tips: Nu har det kommit ut en ny version av drivrutiner för Blacks LCD. Kika på Antecs eller Soundgraphs hemsida.
Mulig jeg er blind![]()
Har du noen link til antec der jeg finner driveren
Här är länken: Antec
Med ny menar jag att den är från 071102.......när den är installerad så kommer ett meddelande om att det finns ytterligare en ny version tillgänglig! Den har jag INTE provat....tänkte låta någon annan vara före

Postad 04 december 2007 - 16:53
Min fråga blir alltså: Vad är skillnaden mellan V2 och "vanliga" Antec Fusion Black? Har jag blivit lurad?
På kartongen står det 430W ATX12V v2.01 PSU samt Built-in infrared reciever compatible with MCE.
Om det är väsentliga skillnader åker det tillbaka imorgon.
/Bosse
Postad 04 december 2007 - 17:13
Vad ligger SATA combo-spelarna på i pris? Jag har en intern hd-dvd men är irriterad på att mina favoritfilmer endast finns på blu-ray...

/Henrik
Postad 05 december 2007 - 11:27
Har en liten fråga.
Hur får sådana PCI-expresskort som ytnyttjar två stycken bleck på chassit plats i antec fusion?
Många gfx kort har ju ett bleck för kontaktern, och ett annat för ventilationen. Inga problem på längd, bredd och höjd att få plats med dem?
Tänkte på ett kort som detta:

MVH
henrik
Postad 06 december 2007 - 13:24
Tänkte sätta ihop en HTPC med Fusion-chassit, men är lite kluven när det gäller moderkort och grafikkort..
Förutom att stå som mediaburk ska jag använda datorn till en del bild- och ordbehandling, jag har en HP W2207 för skrivbordet och en Sharp LV-32BT8E för film etc..
Vad är alternativen om jag vill kunna använda båda skärmarna till samma burk? De behöver nödvändigtvis inte köras samtidigt, även om det hade varit trevligt.
Sharp-skärmen har HDMI-ingång och HPn DVI.
• Ska jag skaffa mig grafikkort med dubbla DVI-utgångar, och använda en DVI-HDMI kabel på ena?
• eller ett moderkort med både DVI och HDMI? Går det isf att mjukvarumässigt byta aktuell skärm på smidigt sätt?
• Någon som har nåt moderkort eller moderkort kombinerat med grafikkort att rekommendera?
HTPC är inte direkt min hemmaplan så jag vore rejält tacksam för tips.
Postad 09 december 2007 - 02:40
Det var ju några sidor att bläddra igenom det här...
Jag kan verkligen VÄLDIGT lite om datorer och har aldrig byggt en dator tidigare men jag har iaf blivit lite klokare när jag läste igenom tråden.
Jag ska köpa ny dator nu för den gamla råkar snart ut för en "olycka" om den fortsätter krångla.
Jag har suttit och pysslat lite på datorbutiken.com´s hemsida medans jag läste tråden och fått ihop nåt som i mina ögon (Nybörjare) verkar schysst, jag vill gärna ha så mkt feedback som möjligt på denna spec.
Jag valde 2 HDD för att kunna köra OS (XP Prof i dagsläget) samt program på den "lilla" som är snabbare?? samt övrigt på den andra HDD, är detta rätt tänkt av mig, eller är det overkill??
Datorn kommer främst att andvändas för filmtittande men även spel och övrig normal användning.
Jag bor i ett Comhemhus och vet inte riktigt vilket TV-kort man ska välja till då? (Har ingen digitalbox i dagsläget)
Vill gärna kunna spela in TV sändningar på datorn.
Idag kär jag datorn med DVI-HDMI till Recievern och vidare med HDMI till TV´n (Philips 42" LCD "HD-ready") Men planer på projje finns.
Låda: Antec VERIS FUSION v.2 Media Center Case BLACK/SILVER 430W mATX
Moderkort: Gigabyte GA-G33M-DS2R iG33 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Audio VGA GB-LAN Socket775 mATX
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
Minne: Mushkin EM2-6400 4x1024MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz 5-5-5-12
HDD1: Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB cache S-ATA
HDD2: Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2
DVD: Pioneer DVR-112DBK Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK bulk IDE
Grafikkort: Leadtek WinFast GeForce 8800GT 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
+ Kylning ????
+ TV.kort ????
Summa: 11087:-
Kanske inte direkt en budgetdator men den är tänkt att fungera många år utan att man behöver byta nåt.

Tacksam för alla svar!
PS: Som tidigare nämnts så är mina datorkunskaper tämligen begränsade så förklara gärna utförligt

Postad 09 december 2007 - 07:39
Personligen är jag väldigt förtjust i Scythe Mini Ninja som passiv CPU-kylare.
Om du vill använda datorn till att titta på film bör du fundera på hur du kan få den så tyst som möjligt. PSU i Fusion är tyst, men om du sätter i en CPU-fläkt och ett fläktkylt grafikkort kan den bli ganska högljudd.
Det kan vara bättre att inte ta de snabbaste komponenterna, eftersom de också utvecklar mest värme och därmed kräver häftigare kylning.
Jag tror inte du behöver en 10000RPM HDD för att snabba upp datorn. Jag kör bara med 7200 HDDs och det funkar bra. Vill du titta på HDDVD eller BLueray-filmer så är det bra att använda ett grafikkort med HW-accelerering för avkodningen. Jag tror att både 8800 och HD2600 ska vara OK. Jag har ett Asus 8600 512MB Silent som är trevligt eftersom det är passivt kylt.
/Peter
Postad 09 december 2007 - 07:45
Hej!
Personligen är jag väldigt förtjust i Scythe Mini Ninja som passiv CPU-kylare.
/Peter
Jag oxå

Den är ju som byggd för fusion....
Kör den utan fläkt och sedan kontrollerar jag den ena av chassifläktarna med speedfan. Funderar på att köpa en fanmate eller liknande för att kunna ta ner varvtalet på den andra chassifläkten oxå (har satt in två nexus-fläktar i stället för originalet. Trist att inte alla fläktplatser på moderkortet går att styra mjukvarumässigt!
Postad 09 december 2007 - 08:29
Det är riktigt bra grejer du köpt. Minnet, vad kostar det? Man behöver inte svindyra minnen för en standardburk.Puuuuhhhh
Det var ju några sidor att bläddra igenom det här...
Jag kan verkligen VÄLDIGT lite om datorer och har aldrig byggt en dator tidigare men jag har iaf blivit lite klokare när jag läste igenom tråden.
Jag ska köpa ny dator nu för den gamla råkar snart ut för en "olycka" om den fortsätter krångla.
Jag har suttit och pysslat lite på datorbutiken.com´s hemsida medans jag läste tråden och fått ihop nåt som i mina ögon (Nybörjare) verkar schysst, jag vill gärna ha så mkt feedback som möjligt på denna spec.
Jag valde 2 HDD för att kunna köra OS (XP Prof i dagsläget) samt program på den "lilla" som är snabbare?? samt övrigt på den andra HDD, är detta rätt tänkt av mig, eller är det overkill??
Datorn kommer främst att andvändas för filmtittande men även spel och övrig normal användning.
Jag bor i ett Comhemhus och vet inte riktigt vilket TV-kort man ska välja till då? (Har ingen digitalbox i dagsläget)
Vill gärna kunna spela in TV sändningar på datorn.
Idag kär jag datorn med DVI-HDMI till Recievern och vidare med HDMI till TV´n (Philips 42" LCD "HD-ready") Men planer på projje finns.
Låda: Antec VERIS FUSION v.2 Media Center Case BLACK/SILVER 430W mATX
Moderkort: Gigabyte GA-G33M-DS2R iG33 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Audio VGA GB-LAN Socket775 mATX
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
Minne: Mushkin EM2-6400 4x1024MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz 5-5-5-12
HDD1: Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB cache S-ATA
HDD2: Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2
DVD: Pioneer DVR-112DBK Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK bulk IDE
Grafikkort: Leadtek WinFast GeForce 8800GT 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
+ Kylning ????
+ TV.kort ????
Summa: 11087:-
Kanske inte direkt en budgetdator men den är tänkt att fungera många år utan att man behöver byta nåt.![]()
Tacksam för alla svar!
PS: Som tidigare nämnts så är mina datorkunskaper tämligen begränsade så förklara gärna utförligt
Kylning fick du ju lite feedback till.
Angående diskarna så spola Raptorn och om du vill ha bra prestanda, lägg pengarna på en 750 GB - 1 TB disk. De är i flera fall snabbare än Raptor. http://www.storagere...000.sr?page=0,4
Med en disk så blir ju burken både lite svalare och tystare samtidigt som du får mera diskutrymme till samma pris.
WD Caviar SE16 750GB är en intressant produkt med bra prestanda och vettigt pris i kombination med bra värden på buller/värme.
Redigerat av dunde, 09 december 2007 - 08:30.
Postad 09 december 2007 - 10:37

Riktigt trevligt med så här snabb och bra respons, tummen upp till er!
Minnet, vad kostar det? Man behöver inte svindyra minnen för en standardburk.
Minnet kostar på DB.com 1449:-, står på info om moderkortet att det kan vara max 1.8V vilket detta minne har.
Vad tror ni om TV-kort då?
Postad 09 december 2007 - 14:19
TV-kort får någon annan svara på, jag har bara ett gammalt DVB-S kort.Ni var visst uppe tidigt på en söndag
Riktigt trevligt med så här snabb och bra respons, tummen upp till er!Minnet, vad kostar det? Man behöver inte svindyra minnen för en standardburk.
Minnet kostar på DB.com 1449:-, står på info om moderkortet att det kan vara max 1.8V vilket detta minne har.
Vad tror ni om TV-kort då?
Om du ska köpa på DB så kan du ta de här: https://www.prisjakt...ukt.php?p=86434
Annars har ju komplett rea på dehär: https://www.prisjakt...kt.php?p=254063
Redigerat av dunde, 09 december 2007 - 14:20.
Postad 09 december 2007 - 15:04
TV-kort får någon annan svara på, jag har bara ett gammalt DVB-S kort.
Om du ska köpa på DB så kan du ta de här: https://www.prisjakt...ukt.php?p=86434
Men det är ju högre spänning på dessa än vad moderkortet skall klara (1,8v) funkar det ändå?
Postad 09 december 2007 - 18:47
Du behöver inte bry dig om spänningen. Du ska ha DDR2, det är det enda som är viktigt. Skulle du vilja sätta spänningen manuellt så borde det moderkortet stödja mera än 2,1 V.TV-kort får någon annan svara på, jag har bara ett gammalt DVB-S kort.
Men det är ju högre spänning på dessa än vad moderkortet skall klara (1,8v) funkar det ändå?
Edit: upp till 2,2V:

Redigerat av dunde, 09 december 2007 - 18:56.
Postad 09 december 2007 - 21:27
Men det är ju bra om man kan använda andra minnen!
Har ju hört att chassit ska vara bra ventilerat men hur mycket "extra" kylning kommer det att behövas med alla dessa komponenter i?
Postad 09 december 2007 - 22:17
Ingen, du har två chassifläktar.Ahhh, så det funkar ändå alltså? Hade bara för mig att jag läst nåt om att det inte skulle gå...
Men det är ju bra om man kan använda andra minnen!
Har ju hört att chassit ska vara bra ventilerat men hur mycket "extra" kylning kommer det att behövas med alla dessa komponenter i?
Postad 11 december 2007 - 11:12
Hur är egentligen bakgrundbelysningen på LCD:n? Efter att ha läst här verkar displayen lysa väldigt starkt blått och texten verkar svår att tyda oavsett kontrastinställning. Har den "nya" versionen av drivrutinerna åtgärdat detta problem?Bara ett litet tips: Nu har det kommit ut en ny version av drivrutiner för Blacks LCD. Kika på Antecs eller Soundgraphs hemsida.
From pictures I expected to see a blue display on a black background, but instead I see dark blue on light blue, it literally looks like the backlight is way too bright.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar